Na moje wypadało by sprawdzić adaptacje, czy sonda lambda działa i czujnik temperatury silnika i czy gaz się nie sączy do kolektora na postoju przy wyłączonym silniku. Potem ewentualnie rozrząd i kąt zapłonu, ale jak na gazie działa, to później. Jeśli były jakieś rzeczy wymieniane w ramach diagnostyki, to dobrze żebyś tu o nich napisał.
Widzę ze to stary temat ale może komuś się przyda. Winny jest elektrozawór na reduktorze. Wykręcić go, obrócić czarna uszczelek na dole trzpienia i zakręcić. Usterka z trudnym odpalaniem powinna zniknąć. Tak jak napisano wyżej - zalewa silnik gazem.
To też jest jakiś trop, tylko chodziło mi o test szczelności ogólnie, chciałem żebyś połączył zasilanie z powrotem pży smoku i podał ciśnienie. Jest to test który pokaże wszelkie nieszczelności , także takie których niewidać na pierwszy żut oka (np. Oringi na pompach,wtyskiwaczach i na przewodach na których jest podciśnienie)wykrycie takich nieszczelności...
Zawór EGR należy wykręcić,zobaczyć w jakim stanie jest grzybek(czy nie powypalany oraz czy nagar pozwala mu się zamykać).Prawdą jest,że te pompy lubią sprawiać problemy(najczęściej trudne odpalanie na ciepłym silniku).W twoim przypadku nie sądzę by to była pompa.Podjedź do kogoś niech sprawdzi wtryskiwacze i czy katalizator nie wycięty.Zaznaczyłem Ci...
Nalezy zaczac od sprawdzenia czujnika temperatury silnika i zczytania bledow komputera.
Junaki i Romety mają zapłon AC CDI i on działa bez akumulatora. Problem z uruchomieniem po postoju wynika raczej z zalania świecy olejem. Czy przypadkiem olej nie dostaje się do silnika dolotem przez odmę? Oryginalnie na odmie jest separator oleju z odstojnikiem (kawałkiem rurki z korkiem), z którego trzeba go okresowo wylewać.
Lekarstwo na slabe odpalanie dla silnikow AEL musimy miec VAG login 11 tu wpisujemy 22158 adaptacja 10 tutaj szukamy pozycji 5 i wpisujemy 160 Mozna jeszcze zmieniac inne parametry silnika ale to wystarczy. Cieszymy sie z jazdy:)
Witam serdecznie Zostałem zmuszony założyć temat ponieważ rozkładam już ręce, jestem posiadaczem golfa 1.6 fsi który ma problem z ,,EPC" Zaczęło się od tego ze auto zgasło mi 2 razy podczas postoju odpaliłem ponownie i zapaliła się ikonka epc po ponownym odpalaniu zgasła i było już wszystko dobrze, praca silnika itp. Problem zignorowałem ponieważ już...
Ja bym się przyjrzał czujnikowi temperatury silnika dla sterownika silnika, skoro to zależne od trasy i rozgrzewania auta, tak samo sprawdziłbym ciśnienie paliwa czy jest odpowiednie, ostatnio w moim oplu (16SZR - podobny do Twojego) na benzynie szarpało odpalanie trwało z 5 sekund , sprawdziłem ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku i okazało się że...
Witam, mam silnik z polo 99r, 1.9d na pompie Lucasa na linkę, chciałbym aby chodził on bez żadnej elektroniki. Udało mi się obejść immobilizer i podłączyć zawór odcinający bezpośrednio, jednak jest problem z odpaleniem po dłuższym postoju, bardzo długo kręci zanim odpali, potem chodzi i odpala już dobrze. Z tego co wyczytałem jeden z zaworków odpowiada...
Witam i dziękuję za sugestię. Jeżeli natomiast chodzi o przekrzywiony wałek z dwiema śrubami na końcu to czy to mogło doprowadzić do jakiegoś defektu w tym do obecnych problemów z zapalaniem zimnego jak i ciepłego silnika ? Jak na przyszłość zablokować możliwość przekrzywiania się tego wałka ? Nie powinien się sam tak obracać. M.K.
Witam! Po rozebraniu reduktora ukazał się taki oto widok: https://obrazki.elektroda.pl/1956590000_... To czarne "coś" obok sprężyny odpadło z membrany, a ona sama popękała dookoła metalowego talerzyka. Umyłem, poskładałem na nowych częściach, potestowałem odpalanie i wydaje się wszystko o.k. Jeszcze naprawa gwintu świecy... Dziękuję...
Jestem szczęśliwym posiadaczem tego przyżadu do przemieszczania się i mam problem. Zimny odpala bez problemów (wyciągam ssanie i brzęczy), ale za to rozgrzany nie chce za bardzo odpalać (muszę kręcić około 5-10 sekund, dopiero załapie). Zapłon jest ustawiony dobrze, wymieniony łańcuszek rozrządu, platynki i kondensator, tylko troche mu zawory stukają...
Otavia 1,9TDI 110KM 2001r przebieg 120tys problem jest od dawna ale ostatnio codziennie silnik po nagrzaniu (nie ważne czy zima czy lato) nie daje się uruchomić, zapala po dłuższym kręceniu za 2 lub 3 razem Jeśli postoi i odpocznie ok 0,5h zapali od pierwszego Rano też pali bez problemu Pytałem w kilku serwisach ale nie mają pomysłu Na komputerze błędu...
Witam, Chciałbym przedstawić problem jaki spotyka mnie w aucie Seat Ibiza 6j 1.6TDI. Mianowicie przy temperaturach poniżej -10'C pojawia się problem z odpaleniem auta. Auto kręci na rozruszniku i odpala po czym spadają obroty i gaśnie. W ciepłe dni nie ma tego efektu. Auto było podpinane pod VCDS - żadnych błędów nie ukazało. Zauważyłem że podczas mrozów...
Witam mam problem z felcią chodzi o to że przy pierwszym odpalaniu(gdy silnik zimny) silnika z rana strasznie ją muli tak jakby nie mogła przełamać, wyłączam zaplon próbuje jeszcze raz zapalić i już wtedy kręci normalnie. sprawdzałem już rozrusznik i czyściłem wszystkie wtyczki i styki kabli i dalej nic prosze o pomoc
Witam Już od drugiego roku mam problem z odpalaniem silnika gdy jest zimno lub po wielkim deszczu. Jak przekręcam kluczykiem by odpalić, rozrusznik da rade przekręcić silnik kilka razy i nic. Potem Już akumulator wysiada i przekręci raz czy półtora razy silnik i się zatrzymuje. Nie raz dam radę go odpalić na pierwszym obrocie ale większość czasu wyczerpie...
Witam wszystkich, Mam problem ze Skodą Octavią 1,6 75KM z przebiegiem ok. 110 tyś. Gdy silnik jest zimny nie ma problemów z uruchomieniem silnika. Gdy silnik na chwilę wyłączę po nagrzeniu(np. na stacji benzynowej) i próbuję ponownie uruchomić to mimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem silnik nie pracuje. Gdy wreszcie silnik trochę ostygnie i uda...
Witam, mam problem ponieważ ciężko zapala mi po nocy silnik (oplowski), gdy chcę odpalić odpala za pierwszym ale zaraz gaśnie albo odpali, nierówna praca i gaśnie. Na pedał gazu nie reaguje i tak z 4/5 razy aż złapie go na 2 tys obrotów i przetrzymam chwilę i jest ok, już normalnie odpala tak jak by trochę się podgrzał. Zaczęło się to dziać stopniowo,...
Witam!! Problem pojawił się jakiś czas temu kiedy to chcąc zapalić rano samochód okazało się że po przekręceniu stacyjki samochód zapalił ale nie za bardzo chciał wejść na obroty i po chwili lekki strzał w tłumik i zgasł. Kolejne próby uruchomienia wyglądają do dziś tak że samochód zapala nie wejdzie na obroty traw to 2-3s i gaśnie (wygląda to tak jakby...
Witam. Mam problem z C 330, po dłuższym postoju nie odpala. Świece grzeją, rozrusznik dobrze kręci, przy kręceniu wydobywa się biały dym, nie raz dopiero po minucie kręcenia zaczyna łapać. Na ciepłym odpala bez problemu. Sam już nie wiem, zawory ustawione, wtryski zmienione, nie mam jak sprawdzić kompresji. Miał ktoś podobny problem i znalazł rozwiązanie?
Witam! Mam następujący problem: Moje autko po dłuższym postoju (1, 2 dni) nie odpala, po kilku próbach uruchamiania silnika (rozrusznik kręci aż do czasu rozładowania akumulatora) wewnątrz pojazdu wyraźnie można odczuć zapach paliwa, co według mnie może oznaczać zalanie silnika. Po zaciągnięciu auta na hol zapala bez problemu po czym po wyłączeniu...
Witam, mam Fiata 126p. Od dawna mam problem ze świecami, pojeżdżę kilka razy i gdy następnego dnia próbuje go odpalić, to pali on na jeden cylinder. Zrobiłem remont silnika, ponieważ brał olej i rzucał tym olejem na świece i myślałem, że się robi zwarcie na świecach, lecz problem nie ustał, może źle dobieram świece, zła ich ciepłota? Kupiłem kable,...
Witam. Problem jest elektryczny więc umieszczam w dziale elektryki samochodowej. Zapalam normalnie zimny silnik i jest wszystko w normie. Po osiągnięciu temperatury przy której przestaje działać ssanie, pojawia się problem. Hamując silnikiem i wciskając sprzęgło obroty spadają do bardzo niskich i następnie silnik gaśnie. Wystarczy odpalić go na nowo...
Witam Mam problem z samochodem ( Mitsubishi Lancer VI, 1997, benzyna 1.3 12V), po dłuższym postoju (więcej niż kilka godzin), gdy silnik ostygnie, pojawia się problem z odpaleniem. Auto trzeba próbować uruchomić 3-4 razy żeby odpaliło, bardzo często trzeba również dodać gazu by nie zgasł. Dodatkowo, kiedy uda się go odpalić, z wydechu wydobywa się chmura...
Witam właśnie skończyłem remont generalny silniczka 126p. Postanowiłem go też troszkę podrasować. Lekkie koło zamachowe polerowane kanały w głowicy polerowane zawory splanowana głowica 2mm rozrząd od CC700 polerowany gaźnik. Problem pojawił się przy próbie odpalenia. Za nic nie mogę go odpalić. Ustawiłem luz zaworów zmieniłem platynki ustawiłem zapłon...
Witam mam problem z odpaleniem mojego Poldka jak jest zimny i jak postoi rozgrzany z 10 minut iskra na świecach jest paliwo podaje do gaźnika na holu odpali kable do świec nowe ten z roździelacza do modułu też proszę pomóżcie
Witam Prosze was pomożcie mi bo juz nie mam sił do tego Malucha. Mam taki dziwny problem z zapalaniem. Jak ma maluch zimny silnik to zapala odrazu od pierwszego razu na ssaniu. A jak mu sie juz silnik nagrzeje to wtedy zaczynaja sie jaja. Raz bedzie palil normalnie a raz jest taki objaw jakby rozrusznik nie mal mocy i tak strasznie slabo kreci tak jakby...
Seicento 899cm monowtrysk Jesli nie zapali z pierwszym obrotem silnika to juz dalsze krcenie nie daje rezultatu. Czasami tak cykam ze 30razy żeby załapał Jak już odpali to pracuje ladnie (rowno) i jezdzi ok. do mometu kiedy silnik się zagrzeje. Wystarczy wtedy np. właczyć dlugie swiatla lub wentylator się automatycznie zalaczy i auto gasnie jeśli wczesniej...
przy gwaltownym przyspieszeniu silnik sie dlawi nie ma róznicy czy obroty wysoki czy niskie i czy silnik zimny czy gorący
Witam! Problem jak w temacie. Na zimnym silniku trzeba ją troche "pochechłać" (około 8-10sek) i zapali, poskacze chwile na obrotach i jest okey. Póżniej juz pali za każdym razem bez problemu. Zauważyłem też ze jest troche mułowata więc ustawiłem zawory. Po ustawieniu odpaliła "od kopa" (silnik był zimny) ale na drugi dzień już kiszka... Znów to samo....
Raz, dwa razy w roku mam następujący problem: Auto nie odpala po przejechaniu dystansu 1-2 km i zgaszeniu silnika na kilka minut. Trzeba kilka razy pomęczyć rozrusznik. Kilka lat temu (jednorazowo) wystąpił ten problem po przejechaniu dłuższego odcinka, ok 20 km. Oprócz w/w sytuacji auto pali bez problemu latem i zimą, niezależnie od tego czy silnik...
witam serdecznie.na początku dodam iż jestem tu początkujący i sytuacja zmusiła mnie aby szukać u państwa pomocy.3 lata temu stałem się posiadaczem citroena c8 2,0b model z roku 2004 w chwili obecnej przejechane 204 tys. km. pojazd z instalacją gazową.od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju.po nocy gdy próbuję uruchomić...
Witam , posiadam Opla Astrę G 1.6 8v 2003r LPG . Od pewnego czasu gdy silnik pracuje na wolnych obrotach podczas zasilania benzyną , pojawia się problem nierówno pracującego silnika , po przełączeniu na zasilanie LPG wszytko jest w porządku . Dodatkowym problemem jest odpalanie samochodu następnego dnia . Odpala , lecz robi wrażenie jakby pracował tylko...
widocznie łatwo wchodzi w tryb awaryjny, bo jeśłi korekty nie ptrzekraczają pewnych wartości to czego się ecu nauczy złego na gazie, powinien sie oduczyć na benie. W trybie awaryjnym jeździ na bogato w celu ochrony silnika i nie reaguje na bodźce zenętrzne np wskazania sondy lambda
Silnik to C14SE wersja sport, 85 KM. Dzięki za wskazówki, silnik krokowy już został wymieniony. Pompa odzywa się podczas kręcenia rozrusznikiem, ale tak jakby nie utrzymywała ciśnienia, ponieważ silnik musi długo kręcić by załapać. Pompka była także wymieniana i została założona pompka z silnika 1,2. Czy może istnieć znacząca różnica w ciśnieniu paliwa...
Zapłon to pryszcz. Można wykorzystać moduł elektronicznego zapłonu z wartburga na transoptorach. Wystarczy dorobić drugi zestaw transoptorów, przesuniętych w fazie i po prostu je przełączać. Nie próbował bym odpalać "na lewo" silnika kręcącego sie z pewną prędkością. Chyba, ze chcemy często wymieniać wał i inne części... Masy zrobią swoje. Dynastarter...
Śledzę ten temat, bo jest ciekawy jaka będzie konkluzja. Ja na postawie tych danych, które tu padły jej nie znam. Piszę dlatego, bo kiedy byłem piękny i młody, czyli dawno temu, spotkałem się z podobnym (ale nie do końca) przypadkiem. Silnik do łodzi, dwucylindrowy, dwusuwowy, zapłon magneto z dwoma cewkami. Problemy: trudne uruchomienie, niepełna moc...
Długo stał, weszła korozja i uszkodziła zaworek we wtryskiwaczu. Wystarczy w jednym i nie zapala ciepły. Te parametry co odczytałeś świadczą że dpf jest ok. Sprawdź co ile wypala to się upewnisz, ale to nie ma związku z rozruchem ciepłego.
mam to samo, sprawdziłem wtryskiwacze i są ok, co to może być? udało sie problem rozwiązać? pozdrawiam
faktycznie jak zimny silnik zgasnie na gazie to trudno odpala nawet na benzynie, trzeba rozgrzac silnik do 30 stopni i dopiero na gaz, pozdrawiam
Witaj kolego, jak na moje oko to masz uszkodzony tłok - pewnie był wymieniany i ktoś zbyt szybko wykorzystywał moc, tłok został przegrzany i teraz pod wpływem temperatury puchnie, co powoduje zacieranie się tłoka o ścianki cylindra, objawem tego jest trudne odpalanie oraz osłabienie silnika. Jeśli potrafisz ściągnąć cylinder, to sprawdź tą teorię.
01177 głównie oznacza że przerwano połączenie. A nie że uszkodzony sterownik. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... Nie wiem czy ja nie umiem czytać czy ty 01177 - Jednostka sterująca silnika: usterka Możliwe przyczyny Okablowanie i/lub złącze(a) z/do modułu sterującego silnika (ECM) uszkodzone Niezgodny moduł sterujący silnika (ECM) Uszkodzony...
Trudno przypuszczać , że aż tyle części zaniemogło ...
Za uboga mieszanka.Zła relacja powietrza do benzyny. Za dużo powietrza. Dodano po 11 Zwróć uwagę czy papierowa zbrojona rura jest założona od obudowy filtra powietrza jest założona na osłonę kolektora wydechowego.Znajdujący się w filtrze powietrza termostat woskowy w zimowych warunkach zamyka dopływ zimnego powietrza do filtra powodując zasilanie ciepłym...
Chodziło mi o model silnika, ale to już nieważne. Sprawdź odpowietrzenie zbiornika paliwa, no i oczywiście, czyszczenie gaźnika. Tym bardziej, że paliwo było w zbiorniku całą zimę. Wymiana świecy na nową, większość problemów z zapłonem w kosiarkach, to właśnie uszkodzona świeca.
Bo cieply ma wieksza kompresje. Zacznij od pomiaru napięcia na akumulatorze podczas pracy silnika. To podstawa dalszych rozważań.
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Daj spokój z tym czujnikiem. To była tylko podpowiedż, że tak też może być. W każdym razie u mnie i u kolegi z podanego linku który wymieniał wiele rzeczy, między innymi i pompę paliwa, to była właściwa przyczyna trudnego uruchamiania zimnego silnika.
na chłodnicy w okolicy dolnego węża to włącznik wentylatora/ów, Ty musisz odłączyć czujnik 4pinowy ten do jest na króćcu wychodzącym z bloku silnika
To akurat najmniej prawdopodobna przyczyna usterki. Pozostałe wymienione są bardziej prawdopodobne. Silnik jest pewnie dolnozaworowy, więc zawory są popychane wałkiem rozrządu. Jeden z zaworów może być stale otwarty albo stale niedomknięty. Trzeba pewnie zdemontować głowicę, żeby to zobaczyć. Od razu trzeba się zaopatrzyć w uszczelkę głowicy. Mogą być...
Jak narazie tylko świece .
Nic, zrobiło się zimno i teraz jakoś odpala.
Zanim ustalisz który to czujnik to powymieniasz w ciemno pół osprzętu silnika. Podepnij pod komputer jeśli masz możliwość na zimnym silniku, odczytaj parametry czujników co podają, odpal i śledź nadal do rozgrzania auta. Gdyby któryś z ważnych sygnałów straciłby połączenie ze sterownikiem lub rażąco wykraczałby parametrami z danymi porównawczymi dla...
Oprócz tego jest drugi zaworek „na powrocie” którego zadaniem jest utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie w czasie pracy silnika i po jego zatrzymaniu.
Sprawdź jeszcze kąt wtrysku. Warto by jeszcze podejrzeć jakie są obroty rozrusznika przy zimnym odpalaniu. Z tego co wiem 1.9 TDI 110Km ( VP ) nie miały jeszcze "wadliwych map" to weszło z silnikami na pompowtryskach.
Mam problem, auto ciężko odpala, gdy jest rozgrzane. Na zimnym silniku odpala bez problemu. Co może być tego przyczyną ?
Robiłeś ten pomiar (test) w czasie odpalanie czy tylko na odpalonym silniku? Dalej trudno odpala?
Odnośnie uruchamiania silnika (usterki rozrusznika) otrzymałeś odpowiedź. Kwestia nadmiernego hałasu podczas jazdy może wynikać z różnych powodów np. uszkodzonego wydechu, przegubów, łożysk kół, uszkodzonych poduszek silnika lub skrzyni biegów itp. Z uwagi, iż nie podałeś bliższych danych auta (silnika), ani też nie nagrałeś filmu z irytującym Cię hałasem,...
U mnie też to jest jak silnik zimny mam grzałkę płynu chłodniczego która doskonale się sprawdza w dużych mrozach nastawiasz na 30 min albo 1 godz zależy ile mrozu i pali na dotyk.polecam tym którym ciągniki trudno odpalają :D
Powodem tego jest zalewanie świecy, więc albo uszkodzona świeca ( ma przebicie przy wyższej temperaturze ) brak podkładki na sprężynie, wytarty cylinder. Podaj na PW adres to poślę Ci tą podkładkę. Jeszcze przyszło mi do głowy aby sprawdzić odległość cewki od koła ( 0,2-0,3 mm ) Z cewki, oprócz kabla świecy powinny wychodzić dwa cienkie przewody jeden...
który zawór mam sprawdzić? https://obrazki.elektroda.pl/7112861100_... Added after 3 twardy start tylko przy gorącym silniku! odpala szybko na zimnym silniku
A czemu stare sięgały? Czym się różnią? Może trzeba podpiłować ten otwór regulacyjny w kształcie fasolki. Jak kupiłeś jakiś chiński wynalazek to wszystko możliwe. Trudno zdiagnozować nie widząc co tam jest i jak wygląda po twojej ingerencji. Tam jest dość niewygodnie, bo trzeba patrzeć przez okienka w magnecie jednocześnie nim obracając. Rozumiem, że...
Pomocy już mi i mechanikowi do którego oddałem samochód ręce opadają, już mówię o co chodzi w trakcie jazdy samochodem na gazie silnik nagle zgasł i w żaden sposób nie daje się uruchomi, tak na PB jak na LPG, kontrolka imob gaśnie przy przekręceniu kluczyka, silnik załapuje na 2-3 s i koniec, paliwo podaje, iskra jest, rozrząd ok, nowa cewka, nowe przewody...
Jaki silnik>?
Witam i proszę o podpowiedź jakie dla tego silnika wartości luzów zaworowych . Obecnie ustawiono 0,10 ssanie i 0,15 wydech ale trudno uruchomić zimny , później dobrze odpala i równo prasuje. Silnik B&S Intek 18,5 : 31P777-0770-B1. Danych na pokrywie dokładnie nie można odczytać. Silnik z roku 2010-2011.
Witam Powodem słabego kręcenia, a tym samym trudnego zapalania może być już zużyty akumulator, można by go sprawdzić przez naładowanie do maksimum,a następnie rozładowanie np.żarówką mierząc jej pobór prądu oraz czas rozładowania.Iloczyn będzie wynikiem pojemności faktycznej akumulatora w Ah. Następnym powodem słabego kręcenia podczas próby rozruchu...
Paliwo nie ma prawa odparować z komory pływakowej po kilku dniach. Jedyną przyczyną opróżnienia komory pływakowej może być tylko nieszczelny spust paliwa z komory pływakowej. Radziłbym przekazać skuter specjaliście który wyczyści gaźnik i sprawdzi jego regulację. Jeszcze jedna rada, podczas dłuższego kopania należy robić przerwy 10-20 sekund aby napełniła...
Mozna też skorygować dawkę startową. Przy 90'C potrzeba 250 obrotów, by sterownik podał paliwo. Przy takim przebiegu i wieku auta jest to trudne do osiągnięcia od razu po włączeniu rozrusznika. Słaby rozrusznik, słabe przewody i masa itd powodują, że silnik na początku osiąga 200 obr i z czasem się rozkręca do tych 250 i wtedy auto odpala.
trudne odpalanie trudne uruchomienie silnika odpalanie silnika guzika
odkamieniacz junkers jakie głowice termostatyczne przerwany przewód paliwa
generator elektrodrążarki generator elektrodrążarki
Huawei Watch 4 Pro brak powiadomień poczty z iPhone'a Instrukcja obsługi HYDROTHERM Stiebel Eltron SR 3