Focus mk1 czy mk2? Jak mk1 to bywały problemy z pompą w tych silnikach - szczegółów nie znam, piszę z tego, co zasłyszałem od sąsiada, który się z tym borykał. Niezależnie czy mk1/mk2 - sprawdzić świece i przede wszystkim szczelność filtra paliwa - lubi zassać powietrze tamtędy i się zapowietrzyć....
Opel OMEGA TD 2,5 2000 r 130 KM silnik BMW - po zgaszeniu silnika nie daję się ponownie uruchomić na zimnym i na gorącym. Podaję poniżej objawy które mogą coś pomóc w rozwiązaniu mojego problemu: 1) Podczas jazdy zapala się żółta lampka na desce rozdzielczej (silniczek), przy hamowaniu i przy zmianie...
Sądzę, że wystarczy przeprowadzić dokładną regulację instalacji i samochód będzie dobrze chodził. Mieszanka jest prawdopodobnie dużo za bogata, reduktor moze mieć przestawiony lub uszkodzony regulowany napinacz głównej membrany i ma złą charakterystykę podciśnieniową. Zimny silnik uruchomiony na LPG...
Zawsze pierwsze uruchomienie silnika po postoju jest trudne. Silnik trzeba trochę pokręcić, żeby odpalił, a zaraz potem gasnie, chyba że mu na chwilkę przytrzymam pedał gazu około 1500-2000 obr.Po zwolnieniu gazu, silnik zaczyna pracować normalnie.Czyli zachowuje się tak, jakby mu brakowało na początku...
Witam! Jestem użytkownikiem autobusu Autosan A0909 (gimbus) z silnikiem Renault DCi4 CJ01 Euro 3, rok prod. 2004. Mam problem od kilku dni z rozruchem silnika zarówno zimnego jak i ciepłego. Kręcąc rozrusznikiem silnik nawet się nie odzywa, dopiero gdy pompuję paliwo ręczną pompką jednocześnie uruchamiając...
Witam, mam problem z uruchomieniem samochodu (volvo 460 1,7 z wielopunktowym wtryskiem paliwa) na benzynie gdy silnik jest zimny. Po uruchomieniu na biegu jałowym chodzi normalnie. Podczas jazdy szarpie jakby miał za mało paliwa. Gdy się nagrzeje też szarpie podczas jazdy. Problem ustaje gdy przełączę...
Pocący się wtrysk jak dla mnie oznaczał by też zapowietrzanie się układu. Masz ciężki rozruch bo dostaje się powietrze do wtrysku. Tak bym sobie to tłumaczył. Wymień uszczelniacze i zobaczysz co będzie się działo. Spróbuj odpowietrzyć sobie wtryski. TO nie jest trudne. Odpalasz silnik - nagrzewasz -...
Witam od jakiegoś czasu pojawił się problem. Autko trzeba długo kręcić żeby odpaliło. Test gniazda 2 wygenerował błąd: 131 - sensor RPM lub wg innego źródła: magnetyczne zwiększanie prędkości na wale korbowym, sygnał userki w czasie uruchomienia Dodatkowo elektrozawór obejścia przepustnicy...
Trudno będzie znaleźć w tym pojeździe stabilne 12V po uruchomieniu silnika , a wpięcie się pod kontrolkę ładowania od strony alternatory , zły pomysł. Do czego potrzebne jest takie dokładne napięcie i jaki będzie pobór prądu? Usunąłem obraźliwe sformułowanie.
Może tak na początek byś napisał co to jest "C-220"? C-klasa to już czwarty model w produkcji! - dlaczego mam dopiero na podstawie szczegółów z treści domyślać się o jakie auto chodzi? Brakuje nawet najprostszej informacji czy to diesel czy benzyna! (nie mówiąc o roku produkcji - o co też byłeś zapytany) ...
To coś na ostatnim zdjęciu to raczej nie od sterowania silnikiem a nie ma żadnego symbolu więc trudno mi powiedzieć. Wiesz w którym miejscu to było w aucie? Tak patrzę na to wszystko to nie dziwota że to nie działa. Na początek weź odepnij wiazke kabiny, odłóż ją na bok i zrób dobra fote reszty wiązki...
Gdy temperatura spada ponizej 0 mam problemy z uruchomieniem silnika. Przy - 8 jest to niemozliwe (nowy akumulator). W dodatniej odpala bez problemu a na trasie samochod nie ma problemu z moca. Swiece zarowe sprawne. Filtr paliwa wymieniony. W czym moze tkwic problem?
Po co tak duży reduktor (140kW) do tak małego auta. II generacja BRC trudna do ustawienia bez programu lub co najmniej analizatora spalin. To może być za duża ilość gazu po wyłączeniu silnika Spróbój na początek skręcić kluczem imbusowym 4 śrubę regulacyjną na reduktorze do zgaśnięcia silnika następnie...
A więc, bezpieczniki w komorze silnika są ok. Bezpieczniki w kabinie też są ok. W komorze silnika prócz normalnych bezpieczników i przekaźników odkryłem coś co przypomina bezpiecznik ale nim tak do końca nie jest u mnie jest to czarne ma różnej szerokości końcówki jedna wąska druga troszeczkę szersza...
napisz cos więcej,co dokładnie masz i nazywasz silnikiem,i jaki to silnik bo z tego opisu trudno coś wywnioskować
Ja miałem kiedyś podobnie w Fiacie Uno 1.0. Też mi gasł na biegu jałowym i tylko na rozgrzanym silniku. I również za diabła nie chciał wtedy odpalić. Przyczyną był moduł elektroniczny przykręcony do aparatu zapłonowego. Moduł był sprawny ale po rozgrzaniu tracił masę.
no to chyba nas troszkę okłamujesz bo z całą pewnością prąd nie jest podawany przez kilka sekund gdyż świece są jeszcze podgrzewane mimo zgaśnięcia kontrolki na zegarach i jeszcze przez chwilę po uruchomieniu silnika jakby się to niektórym mogło wydawać w TDI.
Mnie nie chodzi o ręczną, bo takiej w ogóle nie ma w tych silnikach. Gaźnik jest z membranami czy bez? Jeżeli chodzi o luz zaworów: na zimnym , 0.13 oba. W briggsie chyba większość tak ma . Jak źle piszę to proszę mnie zrypać. szymek.n podał średnią wartość ale tolerancja w tych konkretnych...
Witam, mam silnik 17 KM vtwin. Na zimnym odpala ładnie ze ssaniem ( ręczne), natomiast na ciepłym jak postoi choćby minute to bez ssania nie odpali. Dopiero jak dam ssanie to zalapie. Ponadto cierpi na inną dolegliwość, nie za każdym razem, ale dosyć często, podczas próby opalania rozrusznik przekręci...
Przecież to silnik trójfazowy, widać, że uzowojenia przy styczniku połączone w trójkąt, białe przewody widać połączone w szereg z cewką (termobimetal w uzwojeniach). Podłączyć prawidłowo w gwiazdę i będzie działało... Zleć to elektrykowi, trudno wywnioskować co tam przysmażyłeś i jaki tego efekt...
Witaj! Brak dokładnego opisu usterki trudno pomóc Ci. Na początek trzeba ustalić,od kiedy to Ci się zrobiło, bo jeśli ktoś grzebał przy instalacji to tam należy szukać.Radio ma dwa zasilania 12v.Jedno do stałej pracy a drugie do zapamiętania złapanej stacji. Drugie ustalenie to prawidłowość podłączenia...
Dziękuję za odpowiedz. To chyba jak dla mnie za trudne . Pozdrawiam
o to mi chodziło, to tu się nie ma co czepiać. Gazu u Ciebie nie ma? Problem z rozruchem- rozzwiń troszkę, załapuje, milczy? Dodano po 1 Może zrobić próbę z plakiem? Wyeliminowałbyś układ paliwowy. Dodano po 1 A może stary czujnik dobry tylko wiazka już pada, tak bez auta trudno radzić...
Na razie nie mam zamiaru zalegać pod autem, po prostu mi się odechciało...Wiązka na podłużnicy wygląda ładnie, a przynajmniej po oględzinach przewodów w jej wnętrzu sprawia takie wrażenie, przewody miękkie i nie są popękane. A poza tym na podłużnicy w moim przypadku są trzy takie wiązki, chyba ma to...
Soorki że sie wtrące ale serwis autoryzowany to by ci najchętniej wymienili samochód a nie naprawili trudną usterkę. Pytanie 1 i zasadnicze czy wtryski wyciągniete widocznie pylą ON? Jeśli nie wiesz to nikt nie pomoże ci bo i jak|?
O tak bardzo trudna do zdiagnozowania usterka
Rozrząd jest ustawiony na 1mln % prawidłowo samochód był w innym warsztacie naprawiany i było to samo ,mało tego nie było ciś.sprężania ,nawet po próbie olejowej ciś nie było,głowica była powtórnie w naprawie okazało się że nawet zaworów nie zrobili 1.Tak to jest jak sie w stodole naprawia. ...
Duża ilość środków penetrujących typu WD-40 czy CX-80 i podobnych. Nie ma innej rady. Oczyścić na ile się da szczelinę miedzy świecą a głowicą i pryskać regularnie przez kilka dni. Dobry klucz nasadowy, rurkowy i delikatnie, z wyczuciem... Jak się urwie - trudno: będzie trzeba rzeźbę odstawić i wydobywać....
Będę musiał zliczyć ile zajmuje spalenie jednego baku paliwa i wtedy będę miał prosty rachunek bo takie sumowanie minut nie jest dobrym rozwiązaniem.O pomyłkę nie trudno no i zawsze kartka może zaginąć.
Czy filtr na zasilaniu radia może cokolwiek poprawić (wątpię, ale każdy o to pyta...)? Moja propozycja: nie wątp, ale zastosuj. W sieci 12V bywają najrozmaitsze, trudne do zlokalizowania zakłócenia :cry:
Witam, dwa tygodnie jeździłem bez problemu. Wczoraj znów problem powrócił. Nie mogłem go odpalić przez godzinę, póżniej odpalił i znowu jest dobrze. Problem z podłączeniem pod CLIP polega na tym, że usterka pojawia się nagle i nagle, bez powodu znika. Trudno odstawić go na dwa tygodnie do warsztatu...
W trudnych przypadkach a takie mi się czasem zdarzały , nalewam płynu do oporu i podaję sprężone powietrze do zbiorniczka przez przygotowaną nakrętkę z króćcem . Powietrze zredukowane do 0.1 atm , jestem w stanie odpowietrzyć układ hamulcowy sam .
Spróbuj zresetować ECU benzyny (odłącz klemy od akumulatora i złącz je na ok 10s ze sobą ) następnie podłącz ponownie akumulator. Po takim resecie zrób ok 20 km na samej benzynie by mogła się przyuczyć adaptacja mieszanki. Po tym wszystkim wyłącz silnik i pozostaw samochód aż ostygnie by się przekonać...
mam taką samą skodę, wiem jaki jest problem, bo też długo musiałem kręcić rozrusznikiem na ciepłym silniku. Jeżeli znasz kogoś, kto dobrze umie podnosić moc silnika, to on to naprawi. Należy zmienić oprogramowanie w komputerze, bo przy ciepłym silniku pompa podaje zerową dawkę paliwa. Stąd ten problem....
Również kłopoty z briggsem.Po rozgrzaniu trudno uruchomić jeśli się już uda nie równa praca silnika ,wymieniony filtr powietrza świeca i nie ma zmian.Jak się ma sprawa z ustawianiem zapłonu i jak do tego się zabrać?Silnik Briggs 5 km.
Mam problem z moim Fiatem. Otóż od dwóch dni trudno uruchomić silnik normalną procedurą. Po przekręceniu stacyjki nie działa rozrusznik /nie ma obciążenia wskaźników, nie działa pompa paliwowa/. Gdy wrzucę wsteczny bieg i przekręcę stacyjką wówczas zaczyna działać pompa paliwowa i po wrzuceniu na luz...
Witam, od pewnego czasu borykam się z problemem w uruchamianiu silnika. Objawy: 1. Kręcić trzeba ok. 5-10 sekund by silnik "zaskoczył". Rozrusznik pracuje sprawnie, akumulator jest w bardzo dobrym stanie. 2. Po uruchomieniu silnika w środku czuc zapach benzyny. 3. Przez 2-3 sekundy silnik pracuje...
Witam, dodge stratus 2,7 l automat 2004 rok, ostatni postój 7 dniowy spowodował na tyle rozładowanie akumulatora, że nie było możliwe uruchomienie silnika (tylko starter "brzęczał"), wcześniej (około miesiąca) również samochód stał przez tydzień i nie było problemu z uruchomieniem silnika. Elektro-mechanik...
W przypadku auta z komputerem wtryskowym już nie jest tak prosto jak w klasycznym zapłonie. Komputer może blokować mozliwość uruchomienia silnika z wielu powodów. I własnie po to jest tryb diagnostyczny. Po włączeniu zapłonu następuje samodiagnostyka pewnych podstawowych układów elektronicznych, napewno...
Witam. Auto jak w temacie, 2002 rok, 350 tys przebiegu. LPG od 2010. Stało trochę, bo wymieniałem koło pasowe. Aku ok. Brak sondy lambda za katem. Po założeniu koła próbowałem uruchomić auto. Nic. Mordowałem je długo, zupełnie jakby iskry nie było. Dziś próbowałem je odpalić. Zajęło mi to trochę...
Witam, Posiadam wyżej wymieniony skuter, dla niewtajemniczonych wersja PureJet to wtrysk a nie gaźnik. Do rzeczy, gdy skuter jest zimny bardzo ciężko jest uruchomić silnik. Efekt jest taki, że po zakręceniu startera odpala idealnie od strzała, obroty na chwilę rosną do ok. 3 tyś. i nagle szybko spadają...
Witam, mam problem z silnikiem jak w temacie a mianowicie, zimą w dużych mrozach sinik zapalał na pierwszy raz po podgrzaniu świec, natomiast gdy zrobiło się ciepło to trudno jest uruchomić silnik nawet trzymając na zapłonie kilka sekund po czym mocno zadymi na siwo i ledwo się uruchomi. Po odłączeniu...
Aby uruchomić zimny silnik benzynowy do komory spalania należy podać bogatą mieszankę paliwową.Jezeli rozgrzany silnik pracuje normalnie ,a zimny trudno uruchomić to na 100% awaria tkzw.ssania. Kiedyś ssanie zaciągano linką dziś tę funkcję realizuje sterownik wtrysku.
Dzięki za informacje dot. mego "sprzętu". Faktem jest, że nie podałem jego modelu, co niniejszym czynię: uszkodzony agregat to "STT G-800 Star Tools", natomiast ten sprawny, z którego podmieniałem podzespoły - części to "EPM-950 Generator" (oba różnią się jedynie kolorem i tym że "950" ma woltomierz)....
Witam, pomóżcie rozwiązać sprawę trudnego rozruchu silnika 1.3 CDTI. Kiedy silnik jest zimny zachowuje się tak, że po uruchomieniu zaraz gaśnie (tak zachowuje się zimny diesel). Nie pomaga kilkakrotne grzanie świec, kiedy już zapali, pracuje równo i bez problemów. Ciepły też zapala. Mogę go uruchomić...
no to mam zagadkę, ładowanie jako takie byle jakie 13,8v jest nie zależnie czy pali się kontrolka czy nie,wyjściowe napiecie na akumulatorze 12,7v po uruchomieniu 13,84v,napięcie na wtyczce tak jak napisałeś kolego na 3 pinie na uruchomionym silniku 13,8v ale to nie koniec bo na 1 pinie też występował...
Parę dni mnie nie było - delegacje, ale już jestem i z ciekawością przeczytałem odpowiedzi. Czyli silniki synchroniczne i asynchroniczne tych samych mocy są zbliżone gabarytowo? A jak wygląda sprawa z kosztem produkcji? Przypuszczam, ze synchroniczne będą droższe w produkcji, bo wydają się bardziej...
Super ,że ktoś chce pomóc...tak więc Czujniki temperatury w nawiewach pokazują rozsądne wartości,które się obniżają jak kompresor chodzi w trybie wymuszonym,nawet do ok.15st. Zastanawiała mnie temperatura w środku (ten czujnik w sterowniku) gdyż pokazuje około 28st.Fakt jest teraz gorąco ale przy...
Z Wasza pomocą uruchomię silnik jak należy, szybko się uczę :) Dzisiaj przyszedł przełącznik KEDU. Posiada przekaźnik oraz przełącznik zmiany kierunku obrotów silnika. Dodatkowo sprzedawca zaznaczył, że można go podłączyć do czujnika czyli w moim przypadku wyjścia bimetalu w kostce. Niestety nie ma...
Czy zdjęcie w czymś pomoże? Tak od tego zacznij , podane wartości nie odpowiadają żadnemu silnikowi krokowemu chyba że jest uszkodzony , proponuje zacznij od tego : [url=]Wyprowadzenia [url=]Zasada działania Jeżeli nie masz żadnego doświadczenia w programowaniu a chcesz uruchomić silnik krokowy...
Tylko pomiary Cię ratują. Już kilka silników spotkałem przezwojonych bo nie mogły ruszyć podłączone w gwiazdę. Wcześniej pracowały w zakładzie gdzie nie było problemu z ich dużym prądem rozruchowym, a w gospodarstwie domowym nawet silnik 7kW trudno uruchomić jak jego praca jest na gwieździe (3 x 400V).
Witam i mam pytanie co to za element umiejscowiony w pobliżu silniczka wycieraczek przedstawiony na załaczonych fotkach. . Drugie pytanie to czy to jest prawidłowy stan, że podczas uruchomiania silnika napięcie zasilajace gniazdo zapalniczki spada do zera. Mój problem polego na tym, że silnik nie...
i proszę bardzo klin uszkodzony koło wypadło odrazu wiec trudno powiedzieć czy było przekręcone czy tez nie dziś byłem po nowe koło 4 godziny w aucie ale juz jest w domu jutro od rana będe wymieniał i mam nadzieje ze to był właśnie ten problem Oprócz koła wymienisz kilka zaworów i auto odżyje....
Jak ci się forum nie podoba, to nikt cię na siłę tu nie trzyma. Więc przestrzegaj regulamin. Nie Ty mnie na to forum zapraszałeś i nie Ty będziesz wypraszał. Proszę odnieś się merytorycznie do naszej polemiki na temat tego konkretnego silnika i pomiarów prądu poczynionych przez autora. Oraz moich...
Witam. Mam Mercedesa R-Class w251 (bardzo podobny elektronicznie do ML-a w164). Jest to wersja angielska ale raczej jest to bez znaczenia. Komputer łączy mi się jedynie ze sterownikiem silnika i działa połączenie dobrze. Widzę parametry bieżące itd. Niestety przy próbie połączenia z dowolnym innym sterownikiem...
Na który przewodzie jest +12 V po uruchomieniu silnika, najlepiej na jakimś bezpieczniku, ale tak żeby zanikało po wyłaczeniu silnika, napięcie takowe znalazłem w zapalniczce, ale po zgaszeniu silnika gdy karta jest włożona do końca lub do połowy (akcesoria) zasilanie dalej idzie na automatyczny włączn....
Miałem podobny objaw w Pasacie, ale winę za tę usterkę ponosił kabelek zasilający właśnie ten zawór na pompie. Zdarzyło mi się kilka razy, że nie mogłem uruchomić silnika. Kolejny raz będąc w trasie nagle zgasł mi silnik, więc zjechałem na chodnik. Po otwarciu maski trafnie wytypowałem przyczynę awarii...
czy są przekaźniki termiczne, które działają bez zwłoki czasowej, tak jak to jest w zwykłym termiku z bimetalem? Nie ma! Przeczy to samej zasadzie rozłącznika przeciążeniowego do silnika. Wyłącznik nadprądowy można skonstruować samodzielnie. Nie musi być aż tak szybki. Mało tego zbyt szybki nie...
Nie wiemy nic na temat samego wentylatora. Silniki pracujące na obniżonych obrotach często wymagają chłodzenia wymuszonego. Bez pierwszej informacji trudno powiedzieć coś na temat Kolego spraw prosta za mały masz silnik . Można natomiast zmienić przekładnię na 6:1 i uruchomić silnik na pełnych obrotach....
waldi 58 czytuję Twoje posty.Zwykle piszesz sensownie.Dziś chyba coś Cię poniosło. Sugerujesz by darować sobie problem i oddać sprzęt do autoryzowanego serwisu Clariona bo tam zrobią to bez trudu. To tak jakbyś chciał powiedzieć,że tam są jacyś "nadszpece".Po to właśnie jest forum by wymieniając swą...
witam,wszystkie doładowane silniki po przebiegu około 200 tys km powinno sie wyczyścić układ dolotowy, ponieważ jest to v6 więc masz dwa razy tyle czyszczenia, zacznij od przepływek, wtryski i pompe zostaw wspokoju, to najbardzirj niezwodne elementy i bez oprzyrządowania mozna sporo napsuć, szczególnie...
Co do czujnika położenia wału- mój problem polegał na trudnościach z uruchomieniem silnika bez wzgledu czy byl cieply czy zimny. Mozna bylo krecic i bez skutku. Z pychu, aby przelamac wal i samochod odpalal. Dzialo sie tak 1 /20 uruchomien. Pomogla wymiana czyjnika polozenia walu. Znalazlem jakas tania...
W moim przypadku problemem były stare uszczelki i membrana w parowniku gazu. Na postoju parownik przepuszczał gaz, który wędrował do kolektora ssącego i wypełniał go co uniemożliwiało uruchomienie silnika za pierwszym razem. Dodatkowym problemem był zawór zwrotny w pompce paliwa, który nie działał prawidłowo...
podmienili mi alternator na 110A. przygasanie świateł przy działaniu świec minęło. spadek na pełnym obciążeniu do 12,1V też. generalnie mam 14,5V bez obciążenia, a 14,3V przy włączonych światłach mijania, halogenach, przeciwmgielnym, ogrzewaniu tylnej szyby, dmuchawie na maksa i oświetleniu wnętrza...
Cześć, Ostatnio zabrałem się za odratowanie wski 125. motor stał 30lat u mojego ojca w szopie. kupiłem nową świecę, zestaw naprawczy do gaźnika zmontowałem, dałem świeże paliwo i niestety mam problem z którym nie bardzo wiem jak sie uporać. otóż: bardzo bardzo trudno jest mi uruchomić silnik. jeżeli...
Świece wymienione, ale jesteś pewien, że napięcie dochodzi do świec żarowych. W przypadku nie działania świec żarowych, tj. przez moment od uruchomienia silnika z tłumika wydobywa się nieco siwego dymu. Silnik tdi przy tej temperaturze, bez działających świec powinien "zaskoczyć" bez problemu. Odnośnie...
Witam Założyłem napęd Faac 740 i nie daje się uruchomić (silnik buczy, jak się delikatnie popchnie, to idzie). brama nie chodzi jakoś ciężko, zakładałem już parę tych napędów i niektóre bramy ciężej chodziły i napęd dawał radę. Jak założę większy kondensator, to to coś da? Zmierz ile ten ma pojemności....
Witam ponownie Sprawdzenie początków i końców uzwojeń metodą prądu stałego jest jedną z łatwiejszych .Są inne metody i metoda trudniejsza z użyciem obniżonego napięcia prądu przemiennego.Ale dla kogoś kto jej nie zna może być zbyt trudna do wykorzystania.Tę metodę stosowałem gdy nawet doświadczeni...
Sprawdziłem obwód czujnika temperatury. Pomiar ciągłości oraz rezystancji przewodów prawidłowy. Pomiar rezystancji czujnika w normie. Po podłączeniu czujnika do obwodu i uruchomieniu silnika wszystko wróciło do normy. Temperatura i obroty prawidłowe. Samochód przejechał kilka kilometrów bez najmniejszych...
Dzięki za pomoc - chociaż już wiem co jest przyczyną nierównej pracy. Na razie zostawię tak jak jest - przez te wahania napięcie generowane przez agregat oscyluje w przedziale 210-230V co i tak mnie satysfakcjonuje bo nie będę nigdy podłączał bezpośrednio żadnej elektroniki a jedynie jakieś żarówki do...
:arrow: Samochód ten kupiłem żonie tydzień temu. Oczywiście z pustym bakiem. Na najbliższej stacji benzynowej zatankowałem pod korek. Po przyjeżdzie do domu, po chwili chciałem uruchomić silnik i trudno było go zapalić. Przypomniałem sobie, że czytałem na forum jak toś w podobnej sytuacji poluzował korek...
Witam, Opel Astra 2/g, 2002 rok, gaz + benzyna 1,6, 16V, 16XE. Po uruchomieniu silnika (uruchamia się OK), gasną wszystkie kontrolki (w odpowiedniej kolejności). Kontrolka ładowania akumulatora gaśnie z pełnego świecenia (w czasie uruchamiania) i świeci się "bladym" światłem (czerwonym), które...
No to dobra w Poniedziałek go odstawiam, niech grzebią i postawią diagnozę. Mam nadzieję, że będzie to naprawa w ramach gwarancji i bezpłatna, bo ciężko będzie znowu sięgnąć do kieszeni. Głęboko... Dam znać. Dodano po 1 Słuchajcie koledzy. Rozmawiałem z kilkoma ludźmi co jeżdżą dieslami i mam...
Witam, W niedawno zakupionym fiacie występują 2 problemy jak w temacie tj.: 1. Im niższa temperatura otoczenia tym trudniejszy rozruch zimnego silnika. W niskiej temperaturze auto zawsze zapala "na dotyk" po czym momentalnie gaśnie, przy kolejnej próbie uruchomienia coś próbuje "łapać", ale nie odpala....
Znalazłem taką informację na forum skody: W ostatnim okresie trafiło mi się kilka Skodzianek TDi które miały trudności z rozruchem gorącego silnika. Nie wiem czemu problem pojawia się właśnie co roku w okresie jesienno zimowym. Te nasilenie problemu właśnie w tym okresie wydaje mi się dziwne. Może...
To chyba nie kwestia hamulca, bo go zdemontowałem. Silnik bez niego rusza i zachowuje się tak jak i z nim, tyle tylko że trochę dłużej się kręci po wyłączeniu, ale w kosiarce to chyba nie przeszkadza bo i tak go trawa wyhamuje. :-) Czy to problem klatce w wirniku - trudno mi ocenić - chyba trudno to...
BANANvanDYK - "zabawkę stroboskopową" zrobiłem sobie sam na podstawie tego opisu . Oczywiście można nie mieć zaufania do takiego przyrządu i sam podchodzę do niego z dystansem. Cały sekret jego poprawnej pracy polega na tym, że nie należy anteny owijać wokół kabla WN, lecz tylko zbliżyć go do niego....
Witam Audi A3 8L 1.8 Jest taki problem - bez znaczenia na ciepłym czy na zimnym - na biegu jałowym bez dotykania pedału gazu ma czasem lekkie wahania obrotów, będzie to widoczne na fotkach. Mało tego zdarza się że po czasie na biegu jałowym potrafi wyłączyć się silnik i po takiej akcji trudno...
Witam, mam problem z Clio. Trudny rozruch - na zimnym silniku nawet do minuty. Problem zaczął się jeszcze w zeszłym roku, ale nie zwracałem na to uwagi bo nie było to częste i długotrwałe - najczęściej odpalał od kopa. Teraz stopnowo jest coraz gorzej. Ostatnio na gorącym silniku gaśnie czasem na wolnych...
Witam czytających. Wczoraj uruchomiłem w/w silnik i działał prawidłowo. Jednak po którymś tam uruchomieniu podczas pracy zgasł. Od tamtej pory silnik stracił wolne obroty, trudno jest go również uruchomić. Procedura uruchomienia jest taka: 1. Wykręcić świecę 2. Wyciągnąć dźwignię ssania 3. obrócić...
Witajcie moi drodzy Chciałbym tu przedstawić mój własny mini-moduł podwójnego sterownika silnika DC oparty o układ MTS62C19A . Układem MTS62C19A zainteresowałem się z ciekawości, m. in. dlatego, że pozwala w pewnym stopniu kontrolować moc silnika poprzez dwa piny cyfrowe (bez potrzeby użycia...
Przeglądając forum i sieć trudno znaleźć proste sterowniki pod RS 232 , dlatego zbudowałem sterowniki za pomocą których możliwe jest sterowanie silnika krokowego unipolarnego , binarnego oraz 2 silnikami dc Projektując sterowniki wyszedłem z założenia aby były możliwie proste w budowie , funkcjonalne...
Pompę ciepła robimy ? Nie własnoręcznie? Tak, niestety nie skomunikują się. Silniki oba są DC 220V. Tzn. sprężarki i wentylatora jz. Dodatkowo w jw też jest silnik DC. Ogólnie wszystkie silniki są BLDC. Poczytaj co to. Bez schematu płyty jz masz małe szanse na uruchomienie sprężarki. A nawet z nim...
Przy podstawowej wiedzy z zakresu elektroniki trudno będzie ci poradzić sobie z uruchomieniem tego sterownika. Proponuję zapoznać się z tematami : -[url=]Silnik BLDC -[url=] Prosty sterownik silnika HDD -[url=]Sterownik silnika z dysku -[url=]3-PHASE MOTOR DRIVER .
Witam!! Mam pytanko: od czego zacząć poszukiwania usterki. Przy zimnym silniku trzeba strasznie długo kręcić rozrusznikiem żeby silnik odpalił. Zachowuje sie tak samo zarówno na benzynie jak i na gazie, ale jak popracuje nawet kilka sekund to ponowne uruchomienie nie sprawia już żadnego problemu;...
Etanol do celów przemysłowych jest często produkowany poprzez bezpośrednią syntezę z gazu syntezowego (mieszaniny CO, H2 i H2O)cytat z Wikipedii Gazogenerator dostarcza wodoru (około 20% objętości), tlenku węgla (około 20%) i niewielkich ilości metanu oraz niepalnego azotu (około 50-60%) a także...
Około 5kW silnik asynchroniczny trójfazowy pierścieniowy z epoki Adolfa H. :D Bezpośrednie uruchomienie dość trudne, mimo posiadania sieci trójfazowej, bo silnik wymaga ,,rozrusznika'' czyli trójfazowej opornicy nastawnej podłączonej do szczotek wirnika. Uruchomienie: Falownik - tak można (spory...
Nie mam czasu na dokładne przeczytanie wątku ale chciałbym zwrócić uwagę na to, że: - dużo silników i maszyn jest ostatnio dostarczanych nie smarowanych fabrycznie. Trudno powiedzieć dlaczego - kiedyś wszystko producent dawał gotowe do uruchomienia. Miałem kilkanaście przypadków awarii po kilkunastu,...
mam pytanie jak kręci się silnik. oczywiście bez podłączenia do sieci. ciężko... trudno go przekręcić ręką. powinno być bardzo lekko. jeśli ciężko to masz najpewniej zatarte łożyska. w połączeniu w gwiazde (Y) silnik pobiera 3 razy mniejszy prąd fazowy niż w połączeniu w trójkąt i to jest fakt. każde...
Miałem tak że gasilem na lpg i problem był odpalić na pb ale tylko w granicach 60stopni.Jak byl cieplejszy silnik objaw znikal.Wymienilem reduktor troche sie poprawilo ale dalej gdzies jeszcze nie bylo idealnie .okazalo sie ze sonda w sterowniku byla ustawiona na bogata mieszanke zeby caly czas wzbogacala...
Potrzebuje schemat układu który zabezpieczał by przed jednoczesnym włączeniem dwóch silników np. jednofazowych na stycznikach. Tzn podczas rozruchu 1 silnika nie można uruchomić 2 silnika i odwrotnie. Drugi silnik można uruchomić dopiero po czasie ustawionym na przekaźniku czasowym. Dokładniej to chodzi...
Ja po złożeniu łożysk skręciłem korpus, wał wirnika chodził lekko. Założyłem następnie szczotkotrzymacze ( po uprzednim dotarciu szczotek, przez przełożenie między szczotką, a komutatorem paska papieru ściernego (ścierniwem do szczotki) i w kierunku, w którym obraca się silnik.) Założyłem turbinkę jedną,...
Znalazłem jeszcze taką informację: Świeci się lampka ostrzegawcza silnika; Trzęsienie silnika na biegu jałowym Objaw Świeci się lampka ostrzegawcza silnika Kod usterki: P1335 Trzęsienie silnika Warunki w chwili pojawia się objaw: Na biegu jałowym...
Coś takiego ? Tak, tylko 0,5 uF, a nie 5 Prądy zmierzy kolega amperomierzem w multimetrze. Jest jeszcze kilka kwestii, które trudno jednoznacznie rozstrzygnąć. Najważniejsza dotyczy doboru kondensatora: Do końca nie wiadomo co to za silnik i wszystko trzeba niestety szacować, a jak...
Dopiero dziś zdążyłem wszystko sprawdzić, a więc po kolei: 1. DPF wypala się co około 600 - 800km, czy to potwierdza że nie jest najgorszy? 2. MAP sensor wymieniłem i wreszcie pokazuje prawidłową temperaturę w komputerze na zimnym silniku, jednak wymiana nie miała żadnego zauważalnego wpływu na jazdę...
Przy ruszaniu z miejsca silnik przcuje cociężale , zużycie paliwa skacze do 38 l/100km, następnie najprawdopodobniej komputer ogranicza paliwo i silnik nie zbiera się. Normalnie zaczyna pracować dopiero przy 2800 obr/ min tzn gdy uruchomi się turbo sprężarka. Schodząc ponowmie z obrotami do 2000 włącza...
Jesteś pewny na 100% ze go wymienili a może tylko był czyszczony. Na początek, jeśli nie chce odpalić – poruszaj kostka czujnika lub postukaj po nim i uruchom silnik, jeśli odpali możesz go wykręcić i przemyć końcówkę benzynom ekstrakcyjną powinno po mórz na dłuższy czas. Ten czujnik znajduje...
Po pięciokrotnym rozbieraniu gaźnika i braku wyraźnych przyczyn zakłóceń (bo trudno mówić o przyczynie, kiedy jeden raz znalazłem ledwo widoczne kłaczki) trudno dalej tam szukać przyczyn niepowodzenia. Czy jest iskra. Tak jest i silnik zapala, ale gaśnie w coraz krótszym czasie (za każdym kolejnym uruchomieniem)....
Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z moja Cytrynką. Zrobiłem tym autkiem ok 60 tkm praktycznie bez awarii. Od pewnego czasu zaczęły się problemy. Na początku zauważyłem, że przy rozruchu kręci trochę dłużej. Pierwsze co zrobiłem, to założyłem nowy filtr paliwa. Nic nie pomogło. Jeździłem...
Witam ! Mam taki problem z Fiatem G. Punto 1,2 8V auto ciężko pali gdy jest zimny silnik, a teraz problem narasta, Rano trzeba długo kręcić, 2-3 razy zanim odpali, przez kilka sekund pracuje nierówno, nie wchodzi na obroty, wypadają zapłony. Wymieniłem : świece, kable, pompę paliwa, map-sensor (czujnik...