Witam Do wymiany masz oringi tulei cylindrowych .Te otwory są właśnie po to aby pokazały wyciek płynu jeśli jest problem z uszczelnieniem tulei.
Hej, miałem taką sytuację i tulejki kupiłem dorabiane w serwisie w Lublinie za 80 zł. Do drugiej scanii dorobiłem sam. Chłopaki ze scani dorabiają sobie te tulejki z mosiądzu u jakiegoś znajomego tokarza. Dzięki za info zadzwonię do serwisu w Gdańsku może maja na stanie Masz może Wymiary tej tulei ?
A nie dało się obsady tulei rozwiercić i wstawić nadwymiarowej tulei?
Dlaczego wymieniałes tuleję i czy przed wymianą też były stuki? Na którym cylindrze była wymiana tulei?
Kolego na których cylindrach wymienione zostały tuleje .??
Ponieważ 13 litrowy silnik to druga generacja bloku silnika i akurat te problemy zostały poprawione ale pojawiły się nowe między innymi korodujące bloki w górnej części a dokładnie krawędzie styku bloku z tuleją cylindryczną co skutkuje wyciekiem płynu.Trzeba w tedy ratować się rozwiercając blok i wstawiać nad wymiarową tuleje lub specjalny pierścień...
W mojej scani po naprawie chłodnicy oleju wpadł poprok i zatkał dyszę chłodzenia tłoka co skutkowało zatarciem tłoka i pęknięciem tulei
To jest ten sam zacisk i wysytępuje nie tylko w Scani i Dafie. Sprawdż siłownik. Lub przełóż na inne koło, jeśli choroba pójdzie za nim, masz rozwiązanie. W siłownikach pękają sprężyny i nie pozwalają się cofnąć zaciskowi. Tyle, jeśli zacisk nie stoi w tulejach..
Nie ma takiej opcji. Wyciek paliwa może być jedynie z tej listwy paliwowej. Z pod głowic może wtcuekac płyn, a dokładnie to z tulei cylindrowych.
Co do kleju to nie wiem nawet jak wygląda,u mnie na serwisie nikt nie bawi się w regeneracje,leci albo używka albo po regeneracji w scanii.Podany jest numer części więc w serwisie scanii dostaniesz bez problemu.Bez kleju bym nie składał. klej 561 200 tuleja 1486462 W załączniku fota z częściami:
Robi się ciśnienie w zbiorniczku? Ubywa płynu? Przybywa oleju? Zrób zdjęcie mazi w zbiorniczku i na bagnecie. Proponuję zdjąć miskę, jeśli jest w niej woda i olej to pewnie płyn cieknie po oringach tulei cylindrowych.
Jeśli to retarder 2 generacji (a myślę, że tak) to winna jest raczej uszczelka. Retarder do zdjęcia i uszczelka do wymiany. Uszczelka pomiędzy skrzynią a retarderem jest metalowa. Przy okazji do wymiany uszczelniacz pod flanszą wału, śruby wału i oringi przy chłodnicy oleju oraz filtr oleju i olej w retarderze. Dodatkowo wymień jeszcze 2 oringi pod...
Po pierwsze piszesz w złym dziale, po drugie to masz na myśli te 3 prostokątne dekle? Jeśli tak, to one zakrywają rolki popychaczy i sam wałek rozrządu. Bo rozrząd i jego pokrywę, masz z tyłu silnika, a do niej z kolei masz skrzynię przykręconą. Oczywiście możliwy jest wyciek spod tych dekli, samo uszczelnienie nie jest zbyt kłopotliwe, tylko trzeba...
Witajcie. Wczoraj zauważyłem że spod 3 głowicy leci płyn. Wywaliło uszczelkę, Scania rok 2011. Prawda to że te silniki są wadliwe ? Bo jeszcze się z czymś takim nie spotkałem a w warsztatach mówią że trzeba cały silnik rozbierać góra i dół i tuleje wyciągać.
Jeśli bębny są cienkie, to już po przetoczeniu hamulcy nie zobaczysz. Ważny jest też stan tulei i rozpieraków.
Błąd jaki popełniłeś przy poprzedniej naprawie to to, że zmieniłeś same pierścienie, bez wymiany tulei cylindrowych. Jedyne rozwiązanie, to rozebrać jeszcze raz silnik i zmienić tuleje wraz z pierścieniami.
Regulacja tego zaworu odbywa się za pomocą wymiany podkładek o różnej grubości. Ale jeżeli szwankuję ten zawór to może dla tego że się rozkręcił tłoczek od blaszki lub wyrobiła się tuleja prowadząca.
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
A jak wyglądały tłoki i tuleje ? Były widoczne rysy, przytarcia.
Witam nie tuleje tylko kadłub silnika od latania na wodzie :D co do kopcenia sprawdz membrane odmy silnika czy nie jest pęknięta.
Wszystko było ok Dojechalłm do promu na Anglię zjechałem tez normalnie ujechałem zaledwie 20 km i zaczeło sie Dodano po 2 Remont robił szef na swoim warsztacie Byłem przy tym jak składali silnik Nawet tlumaczyli jak osadzać pierscienie tuleje itd.
Też wrzucę swoje 3 grosze. Kiedyś to robiłem i były w bloku duże wrzery, nowa tuleja, nowe gumki i wcisnolem na taki klej do tulei w tubie. W autosie mi dali od magnum e-tech, która tuleje pół suche i wciskane na ten właśnie klej. Teraz nie pamiętam jak się nazywa. Ale scania jeździ drugi rok i susza.
Ale masło jest między przednia sciana silnika a pierwsza tuleja jak zdjęli miskę oleju. Ale sprawdzę tez ten trop.
Problem cały czas nie rozwikłany.Tuleje cylindryczne sprawdzone pod kątem szczelności oraz trzeci raz głowice na zimno i gorąco.Wszystkie testy nic nie wykazały.Były również mierzone wysokości wystawania tulei ponad blok po przekątnej i wszystko się zgadza .
Jaki jest rok produkcji. A sprawdzaliście płyn chłodniczy na zawartość spalin, i czy nie ubywa go. Dodano po 7 Może być gdzieś pękniecie np. głowicy czy tulei cylindra.
Po takiej zabawie z blokiem to warto by obniżyć tuleje o tą wartość i sworznie tłokowe.
Należy zdemontować górną pokrywę skrzyni biegów - wybierak, i ocenić stan samego wybieraka (kamienie tulei przesuwnych) oraz koła wstecznego. Podejrzewam uszkodzone zazębienie tulei przesuwnej jak i samego koła wstecznego.
najprościej spuścić olej i zobaczyć czy nie ma w oleju lub na magnesie korka części blokady. No a jak znajdziesz choćby kawałek no to masz do wymiany tuleję, koronkę i widełki blokady.
Kolbenschmidt dobra firma to wiem, ale ostatnim razem założono mi tuleje i pierścienie kolbenschmidt i scania na początku znacznie paliła olej. Mechanik który to robił mówił że to normalne Normalne ok.ale nie co trasą 2 litry a po 35tyś km zaczeła żłopać ten olej. tak dużo go brała że ciekł po kolektorze wydechowy. Na trasę 3000km trzeba było dolać...
fajna estetyka oraz wykonanie, choć moim zdaniem dolna ława jest za słaba na 15 i pewnie po jakimś czasie wygnie się i prasa straci swoją geometrię co będzie miało istotny wpływ na jej pracę, można dospawać jakieś wzmocnienie i będzie git. Budowa prasy 80 t to nie lada wyczyn, tak pod względem technicznym jak i finansowym bo w grę wchodzą mega ciśnienia...
Witaj speedyy jam myślę że po rocznym przebiegu silnik ułożył się i powstały lekkie owale na tulejach . Ponieważ zmieniłeś tylko pierścienie muszą się one dopasować do tulei według mnie jest to przyczyną podbierania oleju.
najlepiej odkrec kolektor wydechowy i sprawdź z którego cylindra wydostaje się olej i paliwo. I to jest jedyna sensowna porada w tym temacie. Odkręć kolektor wydechowy uprzednio zaślepiając oczywiście króciec podający olej do turbiny i zapal silnik na chwilę. Zaraz będziesz wiedział z którym cylindrem jest problem. Jak już ustalisz które cylindry szwankują...
Raczej tylko prasa. Chyba że ktoś ma ręczną prasę do tulei . Dodano po 2 Apropo części to intercars
Witam. Mam problem ze scania . Mocno 6 cylinder wypluwa olej tuleja jak nowa pierscienie nie wiem ale ropa stala ze 2 godziny na tloku jak zalałem do sprawdzenia. co to moze byc peknieta głowica uszkodzona uszczelka czy uszczelniacze. Kolektor wydechowy doslownie zalany olejem nie ropa.
Nie spotkałem i nie zachwalam tego modelu czy producenta - ale kłopoty w każdej marce to 50 % wada fabryczna materialu i 50% użytkownik - Ty musisz znaleźć tylko fachowca który stwierdzi i podpisze sie pod diagnozą. Przykład scania r - pękają tuleje cylindrowe, ucieka woda. Kolega ma 12 scanii -i 12 kierowcow zero problemu, drugi ma jedna jeździ sam...
Witam jestem nowy więc proszę o dobre tylko podpowiedzi... Scania 420 2012 jadę jakby nie było amortyzatorów, trzepie jak wozem drabiniastym hm... wymienione 4 amortyzatory kabiny 4 amortyzatory zawieszenia dwa drążki poprzeczny i wzdłużny, tuleje z tyłu. Resory tulejowane... Wymienione prawe łożysko w kole przodu. Proszę o opinie.
Podstawowa czynność, to wywalić termostat na czas testu. Czy podczas pracy na postoju, objawy są takie same? Jeśli jest pęknięcie głowicy, puszcza uszczelka lub jest pęknięta tuleja cylindra, to pod obciążeniem silnika natychmiast może zagotować i wypluć wodę. – Termostat nie zdąży się otworzyć.
Najlepiej nową, ja wyciągam za pomocą gwintownika średnicy wtryskiwacza ok. 26mm i przykręconego do gwintownika młotka bezwładnościowego. Taką metodę zaleca np. Scania multi. Dodano po 15 Jeżeli cieknie z obsady wtryskiwacza , to raczej z dolnego zwężenia i tutaj powinna być nowa obsada którą prawdopodobnie trzeba rozepchać (spęczyć) , wejście na dyszę...
Prosty test na co2 .Mialem jednak przypadki ze pomimo wyniku negatywnego na co2 byla uszkodzona tuleja ponizej polowy wysokosci w postaci wrzeru .Jeden przypadek man d20 drugi to scania 113 .
Witam Poszukuje manuala do scania 164-480 , głównie potrzebne są mi informacje dotyczące momentów dokręcania śrub stopek korbowodowych etc. Oraz montaż demontaż głowicy,tulei cylindrów oraz uszczelnienia tych elementów.
No nie wiem z czego by ten pręt musiał być, myślę że to robiłeś skoro tak piszesz? Ja twierdzę że nie jest to możliwe. Mówimy o tulejach łączących kabinę z drążkiem, nie o łożyskach wachliwych?
scania jest z2006r, nie sprawdzali tulei wtryskiwaczy szczerze powiedzaiwszy to wydawalo mi się że tam nie ma tulei tylko wtrysk osadzony jest bezpośrednio w głowicy a co do barwy płynu to raczej nic się nie zmieniło Co do sprężarki to zaślepiona była max minute a pomimo to powietrze sadziło do góry, natomiast agr próbowałem wykluczyć zaślepiajac tą...
https://obrazki.elektroda.pl/2842168900_... Masz rację, to zmienia moje podejście do tematu. Moja wiedza skończyła się na D2866 a w nowszych zajmuję się tylko frezowaniem gniazd cylindrów pod tuleje nadwymiarowe. W tym temacie nie zmieniło się od Man F90, Volvo F10, Scania 112, MB OM441, Daf 105, 106 itd. Co roku w konstrukcjach następują...
Wybity silentblock powinien wyjść na pralce. Tam nie ma silentblocków - są gwintowane tuleje i sworznie z gwintem. Kierowca przez telefon zgłosił mi, że podczas jazdy na rondach czy ostrzejszych zakrętach "strzelają pióra" w resorach. Autem, którym jeździ, to Scania R 16 rok, gdzie są 3 resory po 3 pióra na każdą ze stron. Przekazałem mu, aby podjechał...
Jutro kupię nowy oring, wyczyszcze tą tuleje i będę próbował. A czy to tloczysko ma bardzo ciasno siedzieć w tym cylindrze?
Witam , kolego sprawdź tuleje w drążku , poduchy raczej nie ruszaj jak całe, ja miałem krzywizne przy zużytej jednej tulejki .
Czy w r-ce jest taki sam siłownik podnoszenia kabiny jak w 4-ce?Bo jeśli tak to w pozycji opuszczonej kabiny siłownik a raczej tłoczysko pływa w poszerzonej części cylindra nie dotykając jego ścianek.Więc opór tylko w przypadku takiego siłownika może stwarzać tuleja prowadząca tłok,a ewentualne stukanie może pochodzić również od tulejek łączących siłownik...
remont byl robiony 2 lata temu byl 1 tlok chycony pierscienie , byly zalozone nowe pierscienie na wszystkich tlokach nowe tuleje i panewki glowne i korbowe , czy opilki moga byc z walka rozrzadu lub komresora?
Witam. Mieliśmy podobny problem w volvo fh12 z 04 roku. Pod uwagę braliśmy chłodniczkę oleju, pompę wody i coś jeszcze czego nie pamiętam ;p Jednak okazała się pęknięta tuleja cylindra i to był cały problem. Po wymianie tulei wszystko wróciło do normy. Najlepiej sprawdzić na początku pompę wody, później sprawdzenie ciśnienia na cylindrach. Pozdrawiam....
Masz rację, lecz Mercedes, DAF, MAN i inni też tego nie przewidywali, że kawitacja bloku powali im prognozy. Przewidują natomiast wymianę bloku, głowicy na nowe. Wyjmij z portfela kilkadziesiąt tysięcy, bo tak przewidział producent. DAF i MAN mają tuleje nadwymiarowe, w takich przypadkach opracowali procedurę naprawczą przez frezowanie gniazd bloku...
Często po wymianie tulei na MAHLE biorą olej nawet do 50-70 tyś. ale generalnie dużo zależy od zawartości siarki w paliwie, jak również od filtra powietrza.
Tak jak podałem wyżej , nakrętka piasty 1000Nm , nie martw się o dokręcanie jest tam tuleja dystansowa między łożyskami, prędzej gwint zerwiesz a tulei nie ściśniesz ani łożysk . Najważniejsze to poprawnie zamontować łożyska , a dokładnie pierścienie zewnętrzne , muszą prawidłowo dolegać do piasty , ja osobiście wyciskam ( i montuję) łożyska(pierścienie...
Witam, przy pokonywaniu dziur czuje dziwne kopanie w tyle samochodu, jakby był luz na siodle , na tulejach, dziwnie dobija , jakby coś latało. Przy gwałtownym ruszanie czuć delikatne kopnięcia, najgorzej jest przy przełamaniu i skręcie w lewo albo w prawo , takie mocne szarpnięcia czuć Zawieszenie kabiny ok , tulejki ok , resory ok , mocowanie amortyzatorów,...
Jak tuleje zostały przegrzane, to koniec, muszą być wymienione, bo są owalne i pierścienie też. A manometr, to musi być specjalny z zaworkiem jednokierunkowym i spuszczaniem ręcznym ciśnienia. Pożycz gdzieś.
O...HO... Chyba gość dowiedział się ze ma wyślizgane pierścienie i tuleje, wiec na ciepłym silniku traci kompresje i nie ma czasu zajrzeć na forum bo musi zbierać kase na remont silnika. No bo przecież nie zostawił by tematu bez zakończenia....
Witam wszystkich Mam taki problem.. Gdy odpale auto bulgocze mi w zbiorniczku wyrównawczym płyn nie robi się ciśnienie w układzie, dodam że była regenerowana sprężarka i sprawdzany na 15 razy test czy czasem nie dostają się spaliny do płynu. Uszczelki pod głowicami są dobre tuleje też ( to jest V8) i dalej nie wiem co jej dolega. Dodam że sprężarka...
Witajcie,podpowiedzcie koledzy czym różnią się te dwa silniki od siebie mechanicznie.Na pewno inne są tuleje,pokrywy panewek głównych w dt są przykręcone śrubami torx natomiast w dc łeb szściokątny reszta wygląda tak samo.Musze z dwóch złożyć jeden.
Witam! Już drugi raz pękła oś pomiędzy tuleją, a kołem zębatym - po regeneracji wytrzymał może 20k km. Przełom wygląda na zmęczeniowy, w miejscu karbu (rowek pod jakiś pierścień czy coś?). Doszukiwać się winy gdzieś? Mieliście podobne problemy?
Witam podaj numer części z tego sterownika co był z tym silnikiem euro2.Jeśli biega o konstrukcję tych silników to inne są pompki tak jak pisał habi 7 i wałek rozrządu,reszta elementów takich jak tuleje,tłoki,blok silnika,głowice czy korbowody są takie same.Silnik euro2 powinien mieć numer 5772362 za to twój euro3 6106756 sprawdz czy tak jest.
Nie wiem jak wyglądała Twoja tuleja, ale trzeba mieć na uwadze, że w silnikach XPI jest zupełnie inna metoda ich obrópki.... zazwyczaj tuleje są honowane...natomiast tutaj tzn. w XPI tuleje są plazmowane i są dużo gładsze niż tez honowane, wiec najmniejsze rysy będą mogły mieć wpływ na prace silnika. Nie wyczyszczona wirówka to rzecz niedopuszczalna!!...
Witam, Panowie, może ma ktoś z Was jakieś archiwalne dane dla silników 9 litrowych montowanych w Scania 3? Konkretnie chodzi o silnik DSC910. Jeśli chodzi o dane na temat momentów dokręcania, wymiarów itd to odnalazłem informacje na dla silników 9 litrowych z 4 serii. Chodzi mi o wysokość tulei ponad blok cylindrów. Dla DSC911/12/13/15 znalazłem info,...
Witam, sprawdzales na pewno olej w retarderze czy poprostu dziala ok wiec zalozyles ze jest dobrze? U mnie byla peknieta chlodniczka retardera i byl budyń zarowno w plynie jak i w oleju w retarderze. Nigdy nie mialem przypadku uszczelki pod glowica. Co prawda mam same rzedowe 6 cylindrowe ale uszczelka pod glowica w scani sie rzadko zdarza bo kazda...
Koledzy, mam ogromny problem, zaczęło się od białego dymu z tłumika, m.in. sprawdzane było ciśnienie sprężania na tłokach - z pomiarów wyszło, że minimalne mniejsze ciśnienie miał tłok szósty przez to wymienione były tuleje i pierścienie. Dodatkowo założona jest nowa turbosprężarka. Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i...
Jak sprawdziłeś tę głowicę, na gorącym silniku czy zimnym? Pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Tuleje raczej sprawdzisz po zdemontowaniu tylko miski, bez rozbierania góry silnika, i podaniu ciśnienia do układu chłodzenia. Przy wymienniku ciepła szedłby olej do wody, ciśnienie. Chyba, że Scania ma na spływie chłodzenie...
Kolego mechanik, trzeba sprawdzić skok roboczy siłowników, często uszkodzona jest grzechotka (tki) i nie podciąga. Zużyte bębny, luzy na tulejach rozpieraków I tu trzeba szukać, jeśli jest na bębnie. To samo dotyczy modelu z zaciskami, zapieczone lornety w zaciskach (nie podciąga samoregulacja) itp. trzeba napisać jaki rok, model, czy EBS. Na końcu...
Koledzy... głównie, jeśli chodzi o wytrzymałość chodzi co elementy cierne... tłok/tuleja... ale to jest nie ważne w tym temacie. Chodzi o zmianę map. Uważam, że oprócz "tunerów" nikt inny nie jest wstanie tego zmienić.. każdy wie, ze to teoretycznie nic trudnego zgrać eprom (czy jakoś tak) i wgrać nowy.. oczywiście z odrobina pracy, ale żaden serwis...
scania 4 zbiornik wyrownawczy wymiana ,haczy o dobry 1 cm o przednia plastikowa sciane grodziowa nie da sie za chiny ludowe go o ten 1 cm przesunac aby go wyjac trzeba cala przednia sciane grodziowa zdemontowac (a tym samym nagrzewnice ,wycieraczki w kabinie CP,wentylator nawiewu,ogrzewanie kabiny jakies 30 srub trudno i ciezko dostepne na dodatek jak...
Witam , mam taki problem , ile powinna wystawać tuleja cylindra ponad korpus , nadmieniam że wymieniłem tuleje i musiałem ją wkleić na klej ponieważ stara się rozsypała i tłok pokiereszował gniazda szczególnie dolne osadcze i musiałem podkleić dół aby zapobiec na wszelki wypadek wycieków płynu do oleju i teraz nie jestem pewny czy tuleja nie wystaje...
1 sitko w module olejowym w tym roku nie występuje a jeżeli już było to na pierwszym przeglądzie zostało usunięte. 2 sprawdź obudowę termostatu lubi być wyżarta i płyn się w niej gania😀 3 chłodnica do wyjecia i dobre jej mycie wraz i intrcoolerem i to powinno załatwić sprawę odnośnie grzania Dodano po 1 Jeżeli powodem grzania, jest zbieranie...
Mam i miałem kilkanaście scani 124. kiedyś miałem problem w jednej 124 z ciśnieniem oleju . nieraz na moment wskażnik ciśnienia spadał . wymieniłem czujnik ciśnienia ,sprawdziłem zegar i dalej było to samo .Po jakimś czasie padł mi silnik , przegrzana tuleja na jednym tłoku . zrobiłem jedną dziurę , z aokoło 1 500 km padła zastępna tuleja z tłokiem...
Auto ma hamować równo, nawet przy niesprawnym ABS. Trzeba ocenić na ile wysuwa się siłownik przy tym kole, jeśli dużo, to grzechotka nie podciąga i jest do wymiany (przeważnie), bo są jeszcze okładziny, wrobiona tuleja rozpieraka, rozpierak, zużyty bęben i uszkodzony siłownik (popękane sprężyny) Bywa też uszkodzenie uszczelniacza i olej na okładzinach-...
Witam Ponownie, została Postawiona Diagnoza: -pęknięta tuleja w cylinderku (podstawie) między "Skrzynką" z elektrozaworami a skrzynią Ale Po tej wymianie powstał kolejny Problem: 1. -zmiana połówek odbywa się bardzo głośno , coś jak zrzutka z górnej skrzyni na małą (bez zgrzytu) Tak jak by zbyt wysokie ciśnienie Było w elektrozaworach , w serwisie powiedzieli...
Jestem pewien przebiegu, od początku cepiku auto ma notowany przebieg i każdego roku robiła 90-110 tys km. Ja już całkiem zgłupiałem z tym moim autem, zadzwoniłem do serwisu i się okazuje, że przy 740 tys wymieniony był w scani blok silnika, tuleje, tłoki, korby, wał, turbo i zregenerowane zostały głowice. Przy 800 tys wymieniona głowica pompy wysokiego...
W dostawczaku mi pomogło i auto które ma 700tys można powiedzieć że wogóle nie bieże oleju i nie dymi To wróci po kilku kilkudziesięciu tysiącach i to już będzie KONIEC. No ale tuleje, pierścienie i zrobienie głowicy nie jest końcem świata. Panewki to parę groszy, chyba, że jeszcze wał..Jak wał, to może wałek, jak wałek, to warto wymienić panewki wałka,...
Po pierwsze- takie ciśnienie, to dramat, musi byc 4,5- trzeba wkręcić normalny manometr dla pewności i misa w dół, bo za chwilę obróci panewkę i nawet urwie wał. Odkręcaj panewki, oglądaj pompę oleju ( wstaw zdjęcia jej wnętrza- przylgni dekli i trybów) sprawdź, czy nie zaciął się zaworek przelewowy w jej korpusie. Co sie zebrało na korku spustowym...
Witam, mam nastepujacy problem z nieszczesna scania 124 hpi 470 z 2002r. Wiadmo jest ze silnik ten nie cieszy sie dobra slawa. Po okolo 1 mln km zrobilismy remont kapitalny silnika, tuleje, pierscienie, panewki i praktycznie wszytko. Nie wymieniane byly jedynie pompowrtyski- zostaly przeczyszczone i wyregulowane oraz założone nowe uszczelniacze. Powodem...
Z reguły idą do wymiany pierścienie na tłokach i tuleje , oczywiście głowice do planowania i sprawdzenie zaworów na szczelność i prowadnic.Pozostaje ci do sprawdzenia turbo sprężarka, zdemontuj przewody gumowe między turbem a intercoolerem i sprawdz czy jest w nich olej i w jakiej ilości. Sprawdz luz wzdłużny i poprzeczny ośki turbiny , łopatki czy...
Minimum na rozgrzanym silniku to cos około 1,5 - 1,8 bar. Sprawdź ciśnienie manometrem jeżeli jest tak jak pokazuje wskaźnik to rzeczywiście zaczynaj się martwić. Witam Tak jak kolega wspomniał , pierwsze to sprawdź ciśnienie przy pracy silnika na wolnych obrotach , silnik powinien zachowywać w tych parametrach ciśnienie , natomiast co do zmartwień...
Witam, Koleżanki i koledzy mam problem z V ką 2006 rok, silnik euro 3 z pompowtryskami. Auto dużo pali względem innych aut tego typu w tej samej robocie ok 10l. Więcej..., do tego nie ma mocy takiej jak powinna, ogólnie "boi się gorek". Na dzień dzisiejszy dodatkowe objawy to bardzo szybkie wytracanie ciśnienia doładowania (na wskaźniku) pod górki....
scania tuleja scania sprawdzić tuleja tuleja volvo
tuning telewizora zasilacz lenovo zamiennik sterowanie rolet zewnętrznych
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Demuda KDY 60A – aplikacja Android, BLE, konfiguracja PWM, monitoring regulatora solarnego Zanikanie sygnału zakończenia prania w pralkach Bosch, Samsung, LG – diagnostyka brzęczyka i ustawień