Tuleja metalowo gumowa jest nakręcana
Sworzeń dokręcać dopiero gdy auto bedzie stało na kołach Tak się dokręca tuleje metalowo/gumowe,nie sworzeń Autor pokaż ten rozsypany przegub,pewnie ci kulki wylazły z korony i wypadły,trzeba je wkładać pojedynczo i stopniowo wsuwać z koroną
Częstą usterka są tuleje metalowo-gumowe w tylnych wachaczach. Koszt niedrogi robocizna może troche przyspożyć kłopotów bez odpowiednich narzędzi
Puduszka w tym znaczeniu to jest to co jest na górze sprężyny, czyli w tym przypadku będzie to ta blacha ze szpilkami - w środku jest łożysko i/lub tuleja metalowo gumowa.
Mogła ci się zbiezność przestawić ale tu zaraz mogły ucierpieć gałki a co do tyłu to w CC zawsze są do wymiany tuleje metalowo-gumowe na wachaczu, zresztą te tuleje to nagminne w tym pojezdzie.
Masa tam jest ogólnie na obudowie. a właśnie ,że nie bo alternator mocowany jest tulejach metalowo-gumowych.
ad1 sprężyny niekoniecznie jak nie są popękane ale pewnie do zmiany łożysko amortyzatora ad2. albo cały, albo: końcówka wahacza i 2x tuleje metalowo gumowe ad3. końcówki drążka stabilizacyjnego i gumy w których osadzony jest drążek.
Witam --to jest stuk tłoczyska pochodzący z wewnątrz amortyzatora- dla pewności trzeba sprawdzić obsadzenie z karoserią i zawieszeniem czy nie rozkręcone lub wybite tuleje metalowo- gumowe jak wszystko dobrze można jeździć tylko komfort nie taki ( wjechać na stację diagnostyczną i z kontrolować sprawność amortyzatorów )
Już się tak nie robi, ze względu na lepsze materiały, z których wykonane są te elementy, Nie mogę się z tym zgodzić, że się tak nie robi. Przy tulejach metalowo-gumowych musisz skręcać w położeniu pod obciążeniem inaczej skrócisz im żywot.
Zeimp - skoro piszesz, że tak jest, to tak widocznie jest. :) Ja tak stale o tych Punto... ale co powiecie na poronione mocowanie tylnej belki na 4 tulejach metalowo-gumowych, które się po 20-30K potrafią rozsypać? Wali to tak niemiłosiernie np. na torach, że radia nie słychać. Do tego wielkość wlewu płynu do spryskiwaczy - wielkości złotówki. Trasa,...
w tylnej belce mogą stukać uszkodzone tuleje metalowo -gumowe Dodano po 4 Naprawa wymaga posiadania prasy do wyciśnięcia tulei oraz przyrządu do ustalania wysokości tylnego zawieszenia,przyznaję pracochłonna robota,ale można to zrobić
Udaj się do warsztatu z tokarką i poproś tokarza aby ci to zmierzył odpowiednim narzędziem tj mikromierzem i dorobił elementy odpowiednim luzem montażowym. Jak powinno się to montować? luźno, na wcisk, czy wbijane młotkiem? Każdy sposób to inne pasowanie.
Witam. W tym modelu źródeł „pukania” może być tyle ile jest połączeń. Nie zawsze stukanie pochodzi z poduszek. Musisz jeszcze sprawdzić wszystkie tuleje metalowo-gumowe, a jest ich tam trochę. Podnieś auto i zobaczysz, czy poduszki są pozrywane, jeśli tak to wymień wszystkie, można to zrobić bez spuszczania wózka.
Witam Moim zadaniem uznanej firmy która zajmuje się wytwarzaniem tego sprzętu od lat. Np. TRW, Delphi, Febi.... a unikał bym firm nieznanych. Najważniejsze jest żeby były wykonane z materiałów dobrej jakości.
Ceny raczej do zaakceptowania. Wydaje mi się, że trochę za dużo za robociznę :wymiana świec i filtra paliwa, ceny części do zaakceptowania (zależy od producenta). Za rozrząd + wymiana cena w/g mnie dobra lub bardzo dobra. Za mówiąc po polsku tuleje metalowo-gumowe cena nie wiadomo czy dobra czy zła, zależy jakiego producenta. Robocizna za wymianę tulejek...
wlasnie.sa gumy pod sprezynami-miedzy sprezyna a nadwoziem.jezeli one sie wytluka moga stukac ale to raczej watpliwe poniewaz sprezyna caly czas naciska do nadwozia a i ona sama fabrycznie jest na poczatku swoich zwojow powleczona materialem gumopodobnym takze stuki sprzezy odpadaja.staukac moga za to wyrobione tulejki metal.-gumowe amortyzatorów a...
mam takie pytanie, muszę wymienić tuleję metalowo gumową na której trzyma się tylni wahacz w astrze. czy jeśli odkręcę obie śruby które przechodzą przez te tuleje to bez problemów będę mógł wymienić tuleję czy może sprężyny mi odbiją i stracę połowę zębów. czy może muszę to zrobić w jakiś inny sposób??
Po pierwsze, chińczyki "w dużej budzie" mają przypadłość wybijania się łożyska stożkowego na dole główki ramy. Zbyt mocne dokręcenie łożyskowania powoduje że kierownicę jak magnes przyciąga do pozycji środkowej, natomiast zbyt luźne dokręcenie powoduje stukanie podczas jazdy po nierównościach i hamowaniu. Po drugie, przy silnikach 4T notorycznie padają...
Łożyska igiełkowe w partnerze 2015? Nie znam się tak dobrze ale myślałem że to było w starszym modelu. Nawet jak przeglądam części do tego modelu to są do tyłu tylko tuleje metalowo gumowe na belce (50zł sztuka) i łożyska w kołach wprasowane w tarcze. Byłem w błędzie?
Widziałem ten filmik tylko jak to mi diagnosta powiedział że mogę zrobić remont przyczepki ale liczba osi musi się zgadzać z tym co jest w dowodzie a ja mam jedną. Widzę większość osób robi na prostej belce zamocowanej na resorach i dają koło idealnie na środku. Belka w Twingo jest taka jak na zdjęciu. Wprasowałem nowe tuleje metalowo-gumowe. Z przodu...
Witam. sworznie, wahacze, tuleje metalowo-gumowe, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. to zawsze wymieniamy kompletami prawa i lewa strona. No bez przesady :D A opona z 1mm mniej niż reszta - to zupełna norma. No ale zaraz zaczną się czepiać że co to 700zł za oponę - zależy jak byle co to drogo a jak porządna to ta kwota nawet...
A jak wyglądają tuleje metalowo gumowe na tzw. ławie?
Skoro nic się nie tłoczę, tuleje metalowo-gumowe ok to pewnie 4 ślady zostawia:)
Ale się chłopie naczytałeś. Popracuj trochę w tym fachu to się dowiesz o czym ludzie rozmawiają. Nie mówimy tu wcale o gwintach tylko częściach walcowych śrub które zapiekają się w tulejach metalowo gumowych.
Jeśli nie wyszły luzy na sworzniu wahacza to należy przyjrzeć się tylnej tulei metalowo-gumowej. Na szarpakach może wyglądać, że jest OK, w czasie jazdy jest inaczej. może być jeszcze luz na tłoczysku amortyzatora, ale to łatwo zlokalizować podczas zwykłego szarpania kołem.
Tak, jest to tuleja metalowo-gumowa od wahacza.
Wybite tuleje metalowo gumowe wahaczy.
I tuleje metalowo gumowe wahaczy.
Kia ma tuleje metalowo-gumowe sanek (wózka) zespołu napędowego - jeszcze tam szukałbym przyczyny.
A jaki jest stan tulei metalowo-gumowych wahaczy ?
Witam mam clio 2 dci i mały problem z zawieszeniem przednim a mianowicie coś trzeszczy jak jadę po wyboistym asfalcie, poduszka gumowa podtrzymująca skrzynię biegów była wymieniona i tuleje-metalowo gumowe tylnej belki też mechanik nie umiał mi wyjaśnić co to może jeszcze trzeszczyć oprócz tych, ja przypuszczam że jest jeszcze taka tuleja metalowo-gumowa...
często wytarta jest tuleja metalowo-gumowa pod siemeringiem i dlatego przepuszcza wode.... jak coś będziesz potrzebował wiedzieć to pisz andrzejbac(at)idea.net.pl
Sprawdź dokładnie luzy w zawieszeniu, zobacz w jakim stanie są tuleje metalowo-gumowe na wahaczach.
Najprawdopodobniej masz wywalone tuleje metalowo - gumowe. Roboty przy tym jest dość sporo , a koszt to 2xtuleja po 30zł . Robiłem to już dwa razy i mam pewien patent , ale ostrzegam że nie jest to łatwa sprawa. Jak będziesz zainteresowany to daj znać.
Sprawdź czy nie jest zatarte łożysko na kolumnie, ogólnie stabilizator i łączniki nie mają wpływu na skręcanie samochodu. Do sprawdzenia wahacze, może są wyrobione tuleje metalowo-gumowe co jest częste w tym modelu.
Może masz uszkodzone tuleje metalowo gumowe wahacza, zbieżność sama się nie przestawia.
Też kiedyś się bawiłem z wymianą tulei metalowo gumowych w wahaczach w SC z piłką i imadłem i choć udało się nie podjąłbym się tego raz jeszcze bez prasy. Albo prasa albo nowe wahacze z tulejkami
Z wydruku wynika że geometria jest prawie idealna. Do sprawdzenia zawieszenie - tuleje metalowo-gumowe z przodu i z tyłu. Można też sprawdzić zbieżność na płycie w SKP. Jak wyjdzie duża różnica z pomiarem statycznym to szukaj uszkodzonej tulei w zawieszeniu.
Mam problem ze znalezieniem klucza do tulei metalowo-gumowych do i30. Niestety na rynku nie jest taki możliwy do nabycia, a zestawy to koszt 5000zł. Znalazłem zestaw do ściągania łożysk piasty. Czy taki klucz będzie się nadawał do ściągnięta i wprasowania tulei metalowo- gumowej? Budowa jest taka sama. Śruba, kielich i tłoczek to koszt około 200zł....
Witam. W moim scenicu tył stoi trochę niżej niż przód. Planuję coś z tym zrobić ale mam pytanie: czy wystarczy wymienić tylko tuleje metalowo-gumowe(te z wielowypustem w środku) i po sprawie? Dodam że mam 4-drążkowe zawieszenie.
A tuleje metalowo gumowe dokręcaj ostatecznie na opuszczonym aucie.
Ukręcona półoś - zobacz pod tłumikiem drgań (tuleja metalowo-gumowa na środku półosi). Wżery z rdzy pod gumą z czasem doprowadzają do zwężenia przekroju wałka półosi i wałek pęka.
A jak sie przedstawia sprawa z zawieszeniem , czy tuleje metalowo-gumowe na wachaczach są oki ?
Sam chyba sobie cos takiego zrobie bo codziennie pokonuję około 15 km minimum... Najważniejsze, żeby to było na kartę moto-rowerową lub najlepiej sam rower:D Czekam aż dokończysz i pokażesz jak to wygląda, bo zapowiada się ciekawie :] a co do gum i amortyzowania silnika... sam komar, lub motorynka nie ma amortyzowanego silnika i jakos idzie wytrzymac...
W sumie powinno się zmieniać obie strony w jednym czasie... Ja robiłem u siebie obie strony na raz, łożyska, s w orznie, końcówki, tuleje metalowo gumowe. Bez tego na obie strony kolumna uciekała na jednym na 8.88 a powinno być 7.5 czy coś, po zrobieniu 2 strony obie wg katalogu.
Uszkodzone tuleje metalowo-gumowe na mocowaniu silnika oraz w wahaczu mocującym silnik z ramą. Czasami ten wahacz potrafi pęknąć. Ogólnie bardzo częsta przypadłość.
mam takiego passata też mnie to męczyło wymieniłem na nowe górne tuleje metalowo-gumowe z łożyskami i jest (jak narazie )spokój koszt to ok 70-120.- za obie strony pozdrawiam
Zamień z tylnymi. Jeżeli okaże się że jest poprawa to masz winowajce. Natomiast dla swojego spokoju możesz sprawdzić stan sworznii na wahaczu oraz tuleję metalowo gumową również. Warto ustawić zbieżność, być może się rozjechała ze względu na uszkodzone wahacze.
Problem został rozwiązany, średnica belki wynosi 69mm. Tuleje metalowo - gumowe mają właśnie średnice 69,2mm, plastikowo - gumowa 72mm. Do belki 69mm bez problemu wchodzą te 72mm, także nie ma dwóch rodzaji belek, pozdrawiam.
Czy założyłeś amortyzatory gazowe ? Drążek nie pęka od razu, zobacz na miejsce zerwania czy nie ma rdzy. Drążek powinien wchodzić centralnie w tuleję metalowo-gumową. Na obwodzie powinna być jednakowa odległość pomiędzy drążkiem a tuleją. Jak tuleja jest wybita to trzeba też ją wymienić.
Mieczyslaw ma racje sworzen jest elementem laczacym wachacz z kolumna mcpersnona a w wachaczu wystepuje jeszcze tuleja metalowo-gumowa ale koncowka wachacza to chyba pojecie znzne tej osobie co to powiedziala.
Na pewno tuleje metalowo gumowe lub poluzowany amortyzator. Co do żarówek to sprawdź czy na lampie jest napis H4 i wtedy oczywiście takjak nie to znaczy że lampy nie są do h4 i czeka Ciebie wymiana lamp.
na 95% sprawdź mocowanie silnika. Tuleja metalowo gumowa w uchwycie na którym jest podwieszony silnik. Na oko nie widać żadnych uszkodzeń ale kiedy ja wymienisz bedzie miała luzy podłuzne i poprzeczne tokie jakieś 5 mm i to tak hałasuje... To kosztuje chyba 40zyli ale jest upierdliwe do wymiany...
Kolego, zanim zabierzesz się za sprzęgło, proponował bym sprawdzić tuleje metalowo-gumowe w przednim zawieszeniu, chodzi mi o to czy przednie koła nie latają mocno tył-przód. Miałem już kilka takich przypadków, a objawy były taki jak u Ciebie.
Nasuwają się dwie możliwości. 1) Wypracowany i do wymiany przegub. 2) Zużyta tuleja metalowo- gumowa wahacza (stuki są wyraźne przy cofaniu ale ze skręconymi kołami ) Samochód na podnośnik i wtedy wszystko będzie jasne .
Zamieniałem miejscami sprężyny bo wymieniałem gumki amortyzatorów na nowe. Ten zabieg nic nie dał. Chyba będę musiał te sprężyny ogarnąć nowe :/ Jak zamieniłeś sprężyny miejscami i nie dało to żadnego efektu - lewa strona nadal niżej siedzi, to wymiana sprężyn na nowe nic nie da. Coś nie tak musi być z samym wahaczem lub jego mocowaniem - może wybite...
Zależy co dla kogo oznacza owo strzelanie. Domyślam się, że są to stukania trzaski. Napewno nie będą to przeguby homokinetyczne poniewż te przy zużyciu wydają stki zwane grzechotaniem. W tym przypadku moze chodzić o luzy w zawieszeniu czyli tuleje metalowo gumowe zwane sinenblokami lub zużyta kolumna Mc Person. Ale to trzeba usłyszeć i troche poszarpać.
ozumiem, że w takiej sytuacji nie będę musiał nic szlifować i wymiana będzie typu "plug and play" (odzyskać tylko dolne mocowanie i założyć do nowych). Niewyraźnie napisałem? po przeszczepie tulei metalowo gumowych można je założyć Oczywiście jesli nadal mówimy o zastosowaniu amorów od PS663. Możesz pro forma pomierzyć przed przekładką, ale na 99%...
Dokładniej SILENTBLOCKi czyli tuleje metalowo gumowe do tłumienia drgań. Dzięki stosowaniu gumy korpus altrnatora może nie mieć połączenia z masą pojazdu. Dla usunięcia tego mankamentu występuje przewód masujący. I o nim mowa.A jeszcze której sprawdź, czy korpus altrnatora ma pewne połączenie z masą pojazdu.
.Zdarza się że na trzepaku nic nie widać a wystarczy szarpnąć ręką za koło i jest przyczyna. W załaczniku schemat zawieszenia. Do tego jeszcze do sprawdzenia tuleje metalowo gumowe pomiędzy ławą zawieszenia a karoserią.I prosty test 'domowy" zmierz odległości pomiędzy środkami koł z prawej i lewej strony.
bzdura, adam nie opowiadaj bzdetów, nigdy się tam nic nie działo. Dwie rzeczy-slizga pasek, bo koło straciło zarys ( jest z wytłoczek blaszanych i się zużywa), lub alt nie ma kontaktu z korpusem silnika ( jest na tulejach metalowo-gumowych), czyli orydinalen masowanie w postaci linki jest na sztukę
Witam.Z tyłu w zawieszeniu hałasują mi silentblocki tzw tuleje metalowo-gumowe( nie wiem który ,a są tam cztery sztuki-dwa mniejsze oraz dwa większe).Większe widziałem na allegro po 120zł,mniejsze po 55zł.Moje pytanie -czy można zabrać się samemu za ich wymianę? Jak je się wymienia? Dysponuję kanałem i podstawowymi kluczami.Dzięki i pzdr
wszystkie gumy, sfożnie, końcówki drążków wymieniałem, wymienialem również w tym roku tuleje metalowo gumowe w tylnej belce ale tak mi sie zdaje ze zaczelo ściągać po wymianie zwrotnicy. Ale glowy nie dam sobie uciac, bo zawsze czlowiek po robocie wszystko dokladnie sprawdza i delikatnie sciaga na prawo, a wiem ze wczesnij bylo idealnie. Ale jutro podjade...
Autem buja na boki po zrobieniu zawieszenia(wymiana tulei metalowo-gumowych) przód i tył tzn cały tył chodzi prawo-lewo tak ze potrafie zmienic pas ruchu trzymając kierownice w tej samej pozycji(strach jeździć) czy gumy powinny się jakos ustawić po zrobieniu np 500 km czy od razu powinno być cacy? Możliwe ze mechanik czegoś nie dokręcił? Auto audi a3...
Sam chyba nie robił.:D Ale tego to się nie doproszę nigdy, żeby pisać w odpowiedniej osobie. Bo u nas właściciel auta to taki pan i władca, dał komuś zrobić ale zawsze napisze "wymieniłem". JA, zarządca tego samochodu.:D P.S. Nie zrozumiałem do końca Twojej wypowiedzi przyjacielu, ja zawsze dokręcam ostatecznie na opuszczonym aucie. Tak mnie uczyli...
Tuleje metalowo gumowe też wymieniasz co 5 lat bez względu na ich stan? Przecież też sie guma zestarzała. Łykacie bzdury producentów opon że opona po 5 latach jest stara i nie nadaje się do dalszego użytkowania. Tymczasem nie ma żadnych dowodów na to że taka opona jest niesprawna... Widać że nie masz pojęcia o czym mówisz i chyba w życiu nowych opon...
Witam. Mam pytanie co do tulei metalowo-gumowych zawieszenia przednich wahaczy. Jedna z dwóch tulei wahacza z tego co się orientowałem jest hydrauliczna, potrzebuje je właśnie wymienić. W sklepie powiedziano mi taką 80-90zł, ale też sprzedawca znalazł zamiennik za 40zł tylko "Made in China". I mam takie pytanie czy ktoś miał styczność z tą chińską tuleją,...
Ale ja będę miał wsadzone w te tulejki(stalowe) jeszcze tuleje metalowo-gumowe od audi a3 takie jak tu http://obrazki.elektroda.net/41_12795289... . Tak dokładniej chodzi mi o to [url=http://obrazki.elektroda.net/43_127... (Zdjęcie nie jest mojego autorstwa) Zawieszenie wyglądu tak jak na tym filmiku [url=http://www.youtube.com/watch?v=v6BO...
Jeżeli ten pisk nie występuje miarowo, pulsacyjnie, w rytm kręcącego się koła, a bardziej podczas jazdy po nierównościach, nieregularnie, to może piszczeć któraś z tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu- jest tam tego trochę. Szybka metoda- popsikać olejem silikonowym w sprayu, można w ostateczności nawet jakimś Plakiem/Kokpit_sprayem- ucichnie, ale...
Witam , potrzebuję porady , w najbliższym czasie chciałbym wymienić tuleje metalowo-gumowe wahaczy przednich , jakiej firmy zastosować tuleje? czy poza oryginalnymi są jeszcze jakieś inne godne uwagi które odpowiednio długo mi posłużą ? . Teraz sprawa sworzni , tutaj również zwracam się z prośbą o wskazanie mi dobrej klasy zamienników . Przeglądając...
sworznie i tuleje metalowo gumowe na wahaczach, sworznie prawidlowe takie same założone jak byly dawniej, amortyzatory założone prawidłowo, tak 4 ale inaczej sie nie da założyć. Na starych częściach tak ściągało na nowych jest tak samo, koła zamieniane przód na tył, to samo nawet przód zmieniane z lewej na prawą bo myślałem ze krzywa felga czy coś dalej...
W ostatnim czasie dało się usłyszeć stuki w zawieszeniu - okazało się jednak że to luźne klocki hamulcowe, mechanik sprawdził zawieszenie i stwierdził że wszystko dobrze trzyma, ale zalecił szarpaki na stacji diagnostycznej. Szczegółowa kontrola wykazała że do wymiany jest jeden górny wahacz, jednak usterka wystąpiła nie na dosmarowanym sworzniu a z...
To oznacza że masz skutera po stłuczce, przednie zawieszenie jest pogięte. Typowo w skuterach gnie się sztyca (bo lagi są przykręcone do jednej półki, a nie dwóch jak w motocyklach) oraz lagi. Chyba że od nowości masz wadę fabryczną albo ktoś przy składaniu skutera z pudła źle zdystansował koło. Gdy opona nie jest w osi główki ramy to w jedną stronę...
Jeśli alternator ma w mocowaniu tuleje metalowo-gumowe pracujące jako amortyzatory drgań to przykręcenie go do bloku silnika wcale nie zagwarantuje że nastąpiło połączenie mas. Może być potrzebne połączenie przewodem masy alternatora i bloku silnika. Sprawdziłbym także połączenie mas silnika , nadwozia i przewodu masowego akumulatora. Dziwiło mnie tylko,że...
Nie wiem czy w audi jest z tylu drazek reakcyjny.Jezeli jest to tam takze powinny byc łączniki stabilizatora. Co ma stabilizator do drążka reakcyjnego ? Drążek reakcyjny jest i jego tuleje metalowo-gumowe tez sie wymienia . Rolę stabilizatora pełni w audikach belka poprzeczna . Lożyska przednich kolumn dasz rade wymienic nawet na parkingu pod blokiem...
Trzeszczenie może pochodzić z tylnych gum stabilizatora. Może to być jakaś tuleja gumowo-metalowa w wahaczu, jeżeli są gumy pod sprężynami. Ogólnie jest to wróżenie z fusów.
Jeśli byłby to przegub zewnętrzny działo by się to przy małych prędkościach i skręconych kołach.Towarzyszy im charakterystyczny hałas. Jeśli drgania powstają podczas dużego obciążenia, ale na prostej drodze, prawdopodobnie uszkodził się przegub wewnętrzny. Sprawdzałeś zbieżność kół, geometrię zawieszenia? Mogą to być również luzy na sworzniach lub zużytych...
Krzywe tarcze hamulcowe z przodu, albo luz w układzie zawieszenia lub układzie kierowniczym np: sworzeń wahacza, końcówka drążka, drążek kierowniczy i tuleje metalowo-gumowe na wahaczach a w ostatniej kolejności sprawdzałbym wyważenia kół!!! Wyważenie kół nie ma generalnie wpływu drania koła kierownicy przy hamowaniu!!! Jeśli nie są wyważone to drga...
Witam. Problem dotyczy fiata doblo 263 z 2013 roku silnik 1.3 multijet 90km. Podczas przejazdu przez studzienkę lub jazdy pod tzw. "tarce" słychać dość głośne stuki z przodu po stronie kierowcy. Początkowo wymieniłem łączniki stabilizatora bo to dość typowe w tych autach i faktycznie jeden miał luz, jednak stukanie nie ustało. Dodatkowo wymienione zostały...
Od dłuższego czasu usiłuję ustalić przyczynę stuków dochodzących z lewej przedniej części auta. Stuki występują w trakcie wolnej jazdy po terenie pofałdowanym ale także na zakrętach, nieraz przy przy hamowaniu. Dwukrotna diagnostyka na tzw.szarpakach nie wykazała luzów w elementach zawieszenia.Do chwili obecnej wymieniono:łączniki stabilizatora,drążek...
Z taką technologią naprawy to ty daleko nie zajdziesz, no najwyżej na pobliski szrot po nowy alternator. Jak miała ci się zapalić kontrolka skoro alternator ma amortyzacje za pomocą tulei metalowo gumowych i jest odizolowany od silnika i stąd dodatkowa masa. Zobacz czy nie masz wyjechanego kółka albo plastikowego już paska klinowego. P.S. Skąd ludzie...
Nie pamiętam jak tam wygląda to w 124 ale zapewniam cię że nie z samych amortyzatorów zawieszenie się składa. Zwróć uwagę na inne elementy, w szczególności na połączenia metalowo-gumowe (np. tuleje wahaczy), to nie zawsze widać na stacji diagnostycznej (z doświadczenia wiem). PS. Może nie chodzi wcale o zawieszenie, tylko np. luzy przy przeniesieniu...
Witam być moze jeden z przednich amortyzatorów jest kompletnie wypracowany w przeciwieństwie do drugiego, sprawdz mocowanie belki zawieszenia (do tego są przymocowane wachacze,przód),czy jest solidnie przykręcona(nie pamietam czy też nie jest połączona z nadwoziem tulejami metalowo gumowymi jesli tak mogą byc zużyte i cała belka moze chodzic), w jakim...
Wibracje może powodować na przykład szpulka w głowicy która nie jest równo nawinięta lub nie ma porządnego centrowania w niektórych modelach głowic żyłkowych. Sama głowica może nie posiadać centrowania względem wrzeciona przekładni lub być zdeformowana/niewyważona. Sprawdź czy występują wibracje na innej głowicy żyłkowej, nożu, albo bez zamontowanego...
Rozwiązanie mocowania wieszaka resora do ramy raczej będzie mało trwałe. Lepiej było zastosować tuleję metalowo gumową. Jak próby pod obciążeniem wypadły? Tylne mocowanie resora chyba troszkę za bardzo do przodu przesunięte. Wydaje mi się że przy sporym obciążeniu wieszak resora będzie miał tendencję do składania się do poziomu. Resory z osobowego poloneza...
Kilka uwag i zamykam temat. Spadki napięć mierzymy do słupków akumulatora, nie do klem. Nie jeden raz dawałem dodatkowy przewód z alternatora do akumulatora (oczywiście końcówki zaprasowane i zalutowane, zaręczam, że fabryczny w żadnej mierze nie pełni roli zabezpieczenia przed ładowaniem zbyt dużym prądem. Dobrze ułożony i zabezpieczony przewód jest...
Audi A4 98r 200000Km przebiegu ..mam problem z zawieszeniem bo cos zaczeło stukac z przodu w zawieszeniu napewno jakis wahacz Czy trzeba wymieniac je wszystkie czy wystarczy ten który stuka Czy nie da sie jakos ich zregenerowac a jak wymieniać to na jakiej firmy najlepiej ?? Ja bym podejrzewał zużycie się elementu z rodzaju tulei metalowo-gumowej,a...
Ciekawe tylko co będzie jak takim rurakiem ulepionym z niewiadomo czego wyłoży rolkę. Czy wytrzymają punkty mocowania pasów, czy rama się nie poskłada jak papierek po cukierku. Ja wiem że wielu po wsiach spawa takie i lata ale to tylko do czasu pierwszego wypadku. Robokop ma rację. Same rury bezszwowe to już sporo kasy, do tego giętarka, solidny migomat...
Dzień dobry. Proszę o szybką odpowiedź. Jak wyregulować biegi w Matizie? Dobrałem się do mechanizmu lewarka. Na lince czerwonej jest nakrętka do regulacji. Chyba linka czerwona służy do ustalenia pozycji neutralnej lewarka (luzu). Tak mi się wydaje. Jej regulacja nic nie wnosi. Natomiast mam problem z czarną linką. Wydłużyła się o jakieś 2 cm. Nie wchodzi...
Napęd bezpośredni nie przekonuje mnie dlatego, że będą wprost przenoszone drgania , no chyba, że po drodze zastosuje się jakiś element elastyczny. Moment przenoszony jest poprzez tuleje gumowa między zeliwnymi/metalowymi zabierakami sprzęgła, idealnie tez to nie musi być zamontowane bo łącznik elastyczny niweluje w pewny sposób nieosiowosc zespołu.
Witaj. Wjedź autkiem na pierwszą lepszą stacje kontroli pojazdów zapłać 10 -max 20zł... niech ktoś je wytrzepie i wszystko będzie jasne. Co do odpowiedzi na pytanie to może być kilka przyczyn, np: "wybity" sworzeń wahacza, tuleje metalowo gumowe wahacza, łączniki stabilizatora, poduszki drążka stabilizatora, itp. co do kosztów to w każdym warsztacie...
wiec tak z przodu najczęściej padają w nich łączniki stabilizatora tj koszt ich po ok 50 zł za szt wymienisz je sam jeśli masz podstawowe narzędzia z tylem jest gorzej bo to są tuleje gumowe poł. z metalową obudową i żeby je wymienić najlepiej jest wyciągnąć całą oś i tu zaczynają się schody bo z tym wszystkim możesz mieć problem koszt ok 250 zł za...
Tuleje gumowo-metalowe w wahaczu??ewentualnie sworzeń, jak podniesiesz auto może nie być luzu, dopiero przy opuszczonym... pozdr
pisało na nim 0,27 µF, to chyba chodzi o mikro farady. Ale były też kondensatory 0.5 µF przeciwzakłóceniowe podłączane do + cewki zapłonowej. Pamiętam, były też daaawno 3µF podłączane do + alternatorów. Te 0.5µF ostatnio kupiłem dwa na allegro :-) Dodano po 18 Teraz czekają mnie wycieraczki i tak samo na takim kondensatorze spróbuję....
Podpowiedź dla Pawła. Krótki sworzeń przedniej osi to jedno - może być przyczyną powstawania luzów. Ale zapewne masz zarówno sworzeń jak i tuleję wykonaną ze stali. Niestety takie same materiały czyli stal-stal, żeliwo-żeliwo trąc się po sobie zacierają się i szybko zużywają. Spróbuj w tuleję wstawić tulejki np z fosforobrązu lub mosiądzu lub nawet...
do przekladni lepiej sie nei dobieraj... bo potem czeka zbierznosc i wogole to prosta sprawa ...rzadnego tam lozyska nie ma.. moze masz koncowki drazka kierowniczego uszkodzone??? i Ci stuka??? ..jesli nie to wowczas w przekladni cos stuka przy szybkich ruchach prawo-lewo (u mnie tak juz troszke jest)... nadole obok pedalow i ile dobrze pamietam jest...
Kąty pochylenia koła należy wyregulować jednakowo po obu stronach poprzez zmianę pozycji ramy pośredniej Warto również pamiętać że na ściąganie pojazdu mają również i przede wszystkim opony, stan zawieszenia: sprężyny tuleje gumowo-metalowe amortyzatory
Sprawa jest taka że ja tą honde kupiłem tydzień temu ogólnie uczę się na elektro-mechanika i chce sobie ja robić samemu już sporo w niej zrobiłem m.in piasty tył tuleje metalowo-gumowe itp. to co na moje oko wydawało się do wymiany przy zakupie koleś mi powiedział że prawy przegub jest do wymiany (więc się za niego zabrałem zaczęło mi stukać dopiero...
Woda odprowadzana, pompka pracuje, filtr czysty, wąż nie zapchany. Odnośnie montażu silnika, cały czas mam niedosyt. Niby prosty: lewa strona dwie gumowe tuleje na szpilce, prawa strona gumowa + metalowa tuleja ze śrubą regulującą naciąg paska. Po zmontowaniu (śruba po prawej dokręcona na maksa) mały luz powstaje na szpilce. Czy to jest prawidłowe,...
Alternator w Astrze F jest odizolowany od bloku silnika.(tuleje gumowo metalowe) Mase dostaje na górną śrubę z głowicy silnika.I jak zawsze tam jest spadek na masie i to spory!
metalowo gumowe tuleje gumowe łącznik metalowo
zrobić słuchawka bezprzewodowy programator amica kuchenka oświetlenie przez bluetooth
instalacja offgrid instalacja offgrid
Sprężyny KYB tylne do Renault Laguna II – montaż, orientacja zwojów, zamienniki, usterki How to Calculate Amps: Ohm’s Law, Power Law, Multimeter Use, and Current Measurement Tips