ad1 sprężyny niekoniecznie jak nie są popękane ale pewnie do zmiany łożysko amortyzatora ad2. albo cały, albo: końcówka wahacza i 2x tuleje metalowo gumowe ad3. końcówki drążka stabilizacyjnego i gumy w których osadzony jest drążek.
Ja torxy lubię ale takie co się nasadkę na łeb śruby nakłada. Wpustowe też nie takie straszne torxy i spline, najgorsze imbusy bo to się lubi omknąć. Zawieszenie w Hyundai z późnych lat 90-tych (innych nie znam), jednorazówka, idzie to tylko w całości od budy odkręcić, tam gdzie tuleje metalowo gumowe to zrośnięte ze śrubami na stałe.
Łożyska igiełkowe w partnerze 2015? Nie znam się tak dobrze ale myślałem że to było w starszym modelu. Nawet jak przeglądam części do tego modelu to są do tyłu tylko tuleje metalowo gumowe na belce (50zł sztuka) i łożyska w kołach wprasowane w tarcze. Byłem w błędzie?
Ciekawe tylko co będzie jak takim rurakiem ulepionym z niewiadomo czego wyłoży rolkę. Czy wytrzymają punkty mocowania pasów, czy rama się nie poskłada jak papierek po cukierku. Ja wiem że wielu po wsiach spawa takie i lata ale to tylko do czasu pierwszego wypadku. Robokop ma rację. Same rury bezszwowe to już sporo kasy, do tego giętarka, solidny migomat...
A jak wyglądają tuleje metalowo gumowe na tzw. ławie?
wyglądają na dobre Myślisz że dobre? Tylko czemu tak idą góra-dół przy ruszaniu? Czasem ze 1- 1,5 cm. Nie powinny siedzieć na sztywno? Tuleje metalowo gumowe posprawdzane, dobre, łączniki wału też dobre, żadnych luzów. A jednak stuka. Jedyne co znalazłem to te poduchy.
I tuleje metalowo gumowe wahaczy.
Wybite tuleje metalowo gumowe wahaczy.
A tuleje metalowo gumowe dokręcaj ostatecznie na opuszczonym aucie.
Witam. Problem dotyczy fiata doblo 263 z 2013 roku silnik 1.3 multijet 90km. Podczas przejazdu przez studzienkę lub jazdy pod tzw. "tarce" słychać dość głośne stuki z przodu po stronie kierowcy. Początkowo wymieniłem łączniki stabilizatora bo to dość typowe w tych autach i faktycznie jeden miał luz, jednak stukanie nie ustało. Dodatkowo wymienione zostały...
Może masz uszkodzone tuleje metalowo gumowe wahacza, zbieżność sama się nie przestawia.
Problem został rozwiązany, średnica belki wynosi 69mm. Tuleje metalowo - gumowe mają właśnie średnice 69,2mm, plastikowo - gumowa 72mm. Do belki 69mm bez problemu wchodzą te 72mm, także nie ma dwóch rodzaji belek, pozdrawiam.
sworznie i tuleje metalowo gumowe na wahaczach, sworznie prawidlowe takie same założone jak byly dawniej, amortyzatory założone prawidłowo, tak 4 ale inaczej sie nie da założyć. Na starych częściach tak ściągało na nowych jest tak samo, koła zamieniane przód na tył, to samo nawet przód zmieniane z lewej na prawą bo myślałem ze krzywa felga czy coś dalej...
Kilka uwag i zamykam temat. Spadki napięć mierzymy do słupków akumulatora, nie do klem. Nie jeden raz dawałem dodatkowy przewód z alternatora do akumulatora (oczywiście końcówki zaprasowane i zalutowane, zaręczam, że fabryczny w żadnej mierze nie pełni roli zabezpieczenia przed ładowaniem zbyt dużym prądem. Dobrze ułożony i zabezpieczony przewód jest...
wszystkie gumy, sfożnie, końcówki drążków wymieniałem, wymienialem również w tym roku tuleje metalowo gumowe w tylnej belce ale tak mi sie zdaje ze zaczelo ściągać po wymianie zwrotnicy. Ale glowy nie dam sobie uciac, bo zawsze czlowiek po robocie wszystko dokladnie sprawdza i delikatnie sciaga na prawo, a wiem ze wczesnij bylo idealnie. Ale jutro podjade...
Sam chyba nie robił.:D Ale tego to się nie doproszę nigdy, żeby pisać w odpowiedniej osobie. Bo u nas właściciel auta to taki pan i władca, dał komuś zrobić ale zawsze napisze "wymieniłem". JA, zarządca tego samochodu.:D P.S. Nie zrozumiałem do końca Twojej wypowiedzi przyjacielu, ja zawsze dokręcam ostatecznie na opuszczonym aucie. Tak mnie uczyli...
Nastepnym razem przy pojawienu sie jakichkolwiek stukow proponuje odwiedzic stacje diagnostyczna i wjechac na szarpaki i tam wszystko ci wykaze. Ale w 99% uszkodzone tuleje metalowo gumowe w tylnej belce. Pozdrawiam.
Na pewno tuleje metalowo gumowe lub poluzowany amortyzator. Co do żarówek to sprawdź czy na lampie jest napis H4 i wtedy oczywiście takjak nie to znaczy że lampy nie są do h4 i czeka Ciebie wymiana lamp.
Zależy co dla kogo oznacza owo strzelanie. Domyślam się, że są to stukania trzaski. Napewno nie będą to przeguby homokinetyczne poniewż te przy zużyciu wydają stki zwane grzechotaniem. W tym przypadku moze chodzić o luzy w zawieszeniu czyli tuleje metalowo gumowe zwane sinenblokami lub zużyta kolumna Mc Person. Ale to trzeba usłyszeć i troche poszarpać.
.Zdarza się że na trzepaku nic nie widać a wystarczy szarpnąć ręką za koło i jest przyczyna. W załaczniku schemat zawieszenia. Do tego jeszcze do sprawdzenia tuleje metalowo gumowe pomiędzy ławą zawieszenia a karoserią.I prosty test 'domowy" zmierz odległości pomiędzy środkami koł z prawej i lewej strony.
Dokładniej SILENTBLOCKi czyli tuleje metalowo gumowe do tłumienia drgań. Dzięki stosowaniu gumy korpus altrnatora może nie mieć połączenia z masą pojazdu. Dla usunięcia tego mankamentu występuje przewód masujący. I o nim mowa.A jeszcze której sprawdź, czy korpus altrnatora ma pewne połączenie z masą pojazdu.
5 letnie zimówki? Lepiej dołożyć i kupić nowe lub coś młodszego. W oponie to podstawa jest guma, później dopiero bieżnik. Tuleje metalowo gumowe też wymieniasz co 5 lat bez względu na ich stan? Przecież też sie guma zestarzała. Łykacie bzdury producentów opon że opona po 5 latach jest stara i nie nadaje się do dalszego użytkowania. Tymczasem nie ma...
Tuleja metalowo gumowa jest nakręcana
Sworzeń dokręcać dopiero gdy auto bedzie stało na kołach Tak się dokręca tuleje metalowo/gumowe,nie sworzeń Autor pokaż ten rozsypany przegub,pewnie ci kulki wylazły z korony i wypadły,trzeba je wkładać pojedynczo i stopniowo wsuwać z koroną
Witaj. Wjedź autkiem na pierwszą lepszą stacje kontroli pojazdów zapłać 10 -max 20zł... niech ktoś je wytrzepie i wszystko będzie jasne. Co do odpowiedzi na pytanie to może być kilka przyczyn, np: "wybity" sworzeń wahacza, tuleje metalowo gumowe wahacza, łączniki stabilizatora, poduszki drążka stabilizatora, itp. co do kosztów to w każdym warsztacie...
Częstą usterka są tuleje metalowo-gumowe w tylnych wachaczach. Koszt niedrogi robocizna może troche przyspożyć kłopotów bez odpowiednich narzędzi
Mogła ci się zbiezność przestawić ale tu zaraz mogły ucierpieć gałki a co do tyłu to w CC zawsze są do wymiany tuleje metalowo-gumowe na wachaczu, zresztą te tuleje to nagminne w tym pojezdzie.
Błażejku ,prześwit 30 cm a na zdjęciach jest na 25cm ustawiony. Tak zwane krótko skowe elementy amortyzujące nie mają wpływu na skok wahacza :) pomysl trochę a wpadniesz na to ;) Wiem wiem tylni wahacz jest huj...wy ale on o tym nie wie na szczęście i jak na razie przy jeździe około 120 km /h i wpadnięciu w poślizg boczny na nierównym terenie nic się...
Puduszka w tym znaczeniu to jest to co jest na górze sprężyny, czyli w tym przypadku będzie to ta blacha ze szpilkami - w środku jest łożysko i/lub tuleja metalowo gumowa.
Witam --to jest stuk tłoczyska pochodzący z wewnątrz amortyzatora- dla pewności trzeba sprawdzić obsadzenie z karoserią i zawieszeniem czy nie rozkręcone lub wybite tuleje metalowo- gumowe jak wszystko dobrze można jeździć tylko komfort nie taki ( wjechać na stację diagnostyczną i z kontrolować sprawność amortyzatorów )
Masa tam jest ogólnie na obudowie. a właśnie ,że nie bo alternator mocowany jest tulejach metalowo-gumowych.
Witam Moim zadaniem uznanej firmy która zajmuje się wytwarzaniem tego sprzętu od lat. Np. TRW, Delphi, Febi.... a unikał bym firm nieznanych. Najważniejsze jest żeby były wykonane z materiałów dobrej jakości.
Już się tak nie robi, ze względu na lepsze materiały, z których wykonane są te elementy, Nie mogę się z tym zgodzić, że się tak nie robi. Przy tulejach metalowo-gumowych musisz skręcać w położeniu pod obciążeniem inaczej skrócisz im żywot.
w tylnej belce mogą stukać uszkodzone tuleje metalowo -gumowe Dodano po 4 Naprawa wymaga posiadania prasy do wyciśnięcia tulei oraz przyrządu do ustalania wysokości tylnego zawieszenia,przyznaję pracochłonna robota,ale można to zrobić
Udaj się do warsztatu z tokarką i poproś tokarza aby ci to zmierzył odpowiednim narzędziem tj mikromierzem i dorobił elementy odpowiednim luzem montażowym. Jak powinno się to montować? luźno, na wcisk, czy wbijane młotkiem? Każdy sposób to inne pasowanie.
Ceny raczej do zaakceptowania. Wydaje mi się, że trochę za dużo za robociznę :wymiana świec i filtra paliwa, ceny części do zaakceptowania (zależy od producenta). Za rozrząd + wymiana cena w/g mnie dobra lub bardzo dobra. Za mówiąc po polsku tuleje metalowo-gumowe cena nie wiadomo czy dobra czy zła, zależy jakiego producenta. Robocizna za wymianę tulejek...
Po pierwsze, chińczyki "w dużej budzie" mają przypadłość wybijania się łożyska stożkowego na dole główki ramy. Zbyt mocne dokręcenie łożyskowania powoduje że kierownicę jak magnes przyciąga do pozycji środkowej, natomiast zbyt luźne dokręcenie powoduje stukanie podczas jazdy po nierównościach i hamowaniu. Po drugie, przy silnikach 4T notorycznie padają...
mam takie pytanie, muszę wymienić tuleję metalowo gumową na której trzyma się tylni wahacz w astrze. czy jeśli odkręcę obie śruby które przechodzą przez te tuleje to bez problemów będę mógł wymienić tuleję czy może sprężyny mi odbiją i stracę połowę zębów. czy może muszę to zrobić w jakiś inny sposób??
Skoro nic się nie tłoczę, tuleje metalowo-gumowe ok to pewnie 4 ślady zostawia:)
Widziałem ten filmik tylko jak to mi diagnosta powiedział że mogę zrobić remont przyczepki ale liczba osi musi się zgadzać z tym co jest w dowodzie a ja mam jedną. Widzę większość osób robi na prostej belce zamocowanej na resorach i dają koło idealnie na środku. Belka w Twingo jest taka jak na zdjęciu. Wprasowałem nowe tuleje metalowo-gumowe. Z przodu...
Witam. sworznie, wahacze, tuleje metalowo-gumowe, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. to zawsze wymieniamy kompletami prawa i lewa strona. No bez przesady :D A opona z 1mm mniej niż reszta - to zupełna norma. No ale zaraz zaczną się czepiać że co to 700zł za oponę - zależy jak byle co to drogo a jak porządna to ta kwota nawet...
Kia ma tuleje metalowo-gumowe sanek (wózka) zespołu napędowego - jeszcze tam szukałbym przyczyny.
Ale się chłopie naczytałeś. Popracuj trochę w tym fachu to się dowiesz o czym ludzie rozmawiają. Nie mówimy tu wcale o gwintach tylko częściach walcowych śrub które zapiekają się w tulejach metalowo gumowych.
Tak, jest to tuleja metalowo-gumowa od wahacza.
Witam mam clio 2 dci i mały problem z zawieszeniem przednim a mianowicie coś trzeszczy jak jadę po wyboistym asfalcie, poduszka gumowa podtrzymująca skrzynię biegów była wymieniona i tuleje-metalowo gumowe tylnej belki też mechanik nie umiał mi wyjaśnić co to może jeszcze trzeszczyć oprócz tych, ja przypuszczam że jest jeszcze taka tuleja metalowo-gumowa...
Jeśli nie wyszły luzy na sworzniu wahacza to należy przyjrzeć się tylnej tulei metalowo-gumowej. Na szarpakach może wyglądać, że jest OK, w czasie jazdy jest inaczej. może być jeszcze luz na tłoczysku amortyzatora, ale to łatwo zlokalizować podczas zwykłego szarpania kołem.
A jaki jest stan tulei metalowo-gumowych wahaczy ?
Najprawdopodobniej masz wywalone tuleje metalowo - gumowe. Roboty przy tym jest dość sporo , a koszt to 2xtuleja po 30zł . Robiłem to już dwa razy i mam pewien patent , ale ostrzegam że nie jest to łatwa sprawa. Jak będziesz zainteresowany to daj znać.
Sprawdź dokładnie luzy w zawieszeniu, zobacz w jakim stanie są tuleje metalowo-gumowe na wahaczach.
Witam. W moim scenicu tył stoi trochę niżej niż przód. Planuję coś z tym zrobić ale mam pytanie: czy wystarczy wymienić tylko tuleje metalowo-gumowe(te z wielowypustem w środku) i po sprawie? Dodam że mam 4-drążkowe zawieszenie.
metalowo gumowe tuleje gumowe tuleje gumowe wykonanie
ghost sterownik schemat zwrotnicy głośnikowej spryskiwacz przekaźnik
Agregat prądotwórczy Kraft&Dele KD120 - czy warto? Podofo Android Stereo Steering Control Setup for Hyundai i10 2011