Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
No tak jest
Są wartości, czyli wszystko ok tutaj, tak? Możliwe, że to czujnik MAP? Dodano po 1 Napięcie na + n75 jest 12v teraz, a gdy dalem bezpośrednio na zaworek napięcie 12v z akumulatora to wciągnęło gruszkę turbo więc zaworek działa. Nie ma tam sterowania masą z komputera. Pytanie jaki czujnik odpowiada za to żeby komputer podawał masę prawidłowo...? Po odłączeniu...
Witam.mam problem z turbina w moim hyundai i40 auto dlugo jezdzilo z wypalajacym sie DPF ostatecznie go usunolem.Myslalem ze to jest przyczyna tego ze obroty nie chca wejsc na ponad 3000(ktos wycial dpf)Nadal auto pracuje tylko do 3000 obrotow.Wyskoczyl blad P2101.Wymienilem pierwszy wtrysk oraz wszystkie podkladki.Problem z doladowaniem nadal ten sam.Pytanie...
Czy po to rozruchu zaciąga sztangę. Ew. czy jak podasz osobno tam podciśnienie to turbina ładuje?
Może wystarczyć kalibracja.
Zmienna geometria zacięła się w innym miejscu.Turbawka do czyszczenia.
Turbina na stół. I czyszczenie kierownic. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
Turbina uszkodzona
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Może być zablokowana turbina pompy myjącej.
Najdziwniejsze jest to, że nawet jak odłączę wężyk od podciśnienia do gruszki - czytaj turbina permanętnie odłączona, dźwignia maksymalnie na górze, dalej jest tak samo czyli do 140 wszystko ok a powyżej gdy ciśnienie doładowania jest w okolicy 200kPa wywala błąd i dupa. No to tu masz problem. Skad 2 bary przy "odciążonej" turbinie. Turbina do wymiany.
Otwarty - zblokowany egr ? Sorki nie doczytalem ze zaslepiony egr i dlatego blad. ???????? EGR jak jest zaślepiony, to rozumiem mechanicznie , czyli z tego powodu nie ma prawa pokazywać błędu ( ten układ nie jest taki mądry) . movano 2.2 dti 2005r 90km - może mocy jest dość skoro to 90 km. Sprawdź czy nie rozleciały się przesłony w dolocie. Silnik...
16795 P0411 419B Zawór powietrza wtórnego AIR - nieprawidłowy sygnał. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
To teraz szukaj dobrego Boscha bo ta Luka prędzej czy później padnie i to po stronie paliwowej.
Ja mam inne zapatrywanie na ten problem. Patrzycie na skutki, a tu chodzi o przyczyny. Najprawdopodobniej wspomniany błąd powoduje przejście silnika w tryb awaryjny czego pierwszym skutkiem jest po prostu wyłączenie turbiny w celu ograniczenia mocy i zapobiegnięcie uszkodzeniu silnika. Nie mam aktualnie dostępu do opisu błędów MB Sprintera, ale prawdopodobnie...
I co wyszło z tym autkiem? Udało się znaleźć usterkę? Mam identyczny problem, pompa po regeneracji, nie działa turbina, błąd P1590 i P1631.
Witam niesprawna przepływka nie odcina w ten sposób mi to dalej wygląda na błąd związany z turbiną zresztą przepływkę można łatwo wykluczyć pozdrawiam
Turbina jest sterowana podciśnieniowo. Sprawdziłeś przewody podciśnieniowe do sterowania turbiny?
Są 2 śruby regulacyjne. 1 zderzaka i 1 aktuatora. Możesz próbować ustawić długość sztangi taką jaka była. Ogólnie metoda domowa to metoda prób i błędów. Może być ciężko z dojściem z turbiną na aucie.
Nie wiem co oznacza ten błąd,ale jeśli to jest powiązane z ciśnieniem doładowania to podejrzewał bym elektrozawór sterujący turbiną.
Sprawdź w parametrach podczas jazdy ile ładuje turbina.
Nie, to MAF. Szukaj mniej więcej w tym miejscu ale pod tym przewodem, który widać. Na 3 piny. Tylko, że to nie będzie wina czujnika, raczej sterowania turbiną.
Błędy mówią co jest, sterowanie turbiną lub zanieczyszczona turbina, napraw to i później zdiagnozuj ponownie.
Błąd EGR to sam EGR,dziura w dolocie ,uszkodzony np MAF a nie turbo. Co musisz sprawdzić to to, czy sztanga zaciągnięta do końca i chodzi bez zacięć. Potem sprawdzić szczelność dolotu ,wizualnie ,posłuchac czy nie gwizda co, abo zadymić. MAP to sprawdzić parametry i czy nie jest zapchany z nie że sprawny. Na końcu turbina.
zamykam temat. przyczyna była zle wyregulowana turbina.
Była uszkodzona gruszka turbiny.
To może zrzuca Ci któryś z węży "powietrznych" albo jest pęknięty. Filtr->turbina, turbina ->przepustnica
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
Jest na błędach P0238 zwarcie do plusa czyli sterownik widzi pełne doładowanie to jak ma sterować dalej turbiną? Drugi błąd znowu zwarcie więc temperatura też full. Dla kogoś kto wie co robić to diagnostyka zajęła by pewnie z 15 minut. Przepływomierz odpięty wywala tylko błąd na komputerze nic to nie dało A skąd to wiesz skoro pisałeś że nie masz komputera...
17958 to jest cisnienie doladowania: mozliwe usterka: uszkodzony zawor N75 uszkodzenie przewodow podcisnienia lub przewodu do IC uwalona turbina
Masz 2 opcje. Albo rzeźbisz i wymieniasz tulejki łożyskujące: https://youtu.be/aJ3WPr5LUIw?si=3rcxEd9M... Lub zakup nowej pompy: https://expertagd.pl/pompa-myjaca-z-grza...
Kiedys mialem przypadek, że uszkodzona była dolna turbina. Objawy takie jak u Ciebie, błędów żadnych A jednak ciśnienie doładowania małe. Jeżeli nie masz w silniku żadnych błędów, zajrzyj do tej turbiny
Podczas jazdy wyskoczył błąd P0299 i silnik stracił moc. Błąd dotyczył problemu z turbiną. Po demontażu okazało się , że obudowa jest pęknięta. Moje pytanie to czy ktoś to spawa i szlifuje (mieszkam Warmińsko-Mazurskie) https://obrazki.elektroda.pl/6005232800_... , lub jakieś inne pomysły co z tym fantem zrobić? Silnik ma 104000km....
(at)mati1107 Cześć, jak sobie poradziłeś z tym problemem? Mam to samo, turbina 3 tygodnie po regeneracji i mam taki błąd.
W jakich warunkach rejestruje się błąd ( spokojna jazda przy niskich obrotach, gwałtowne przyspieszanie , duża prędkość obrotowa silnika). Sprawdź kontekst powstania błędu (zamrożona ramka). To silnik z turbiną więc pole do popisu dla nieszczelności rośnie, sama wydajność turbiny też może mieć znaczenie.
Jak ze 170KM ma ta B6 to jeden przed DPF jeden za DPF jeden przed turbiną. Razem 3.
Nie sprawdzałem stoi u kuzyna mechanika 2 dni ma spędzone przy samochodzie i niewiadomo co jeszcze sprawdzić ja jeszcze turbinę podejrzewam co prawda błędu żadnego nie ma ale niewiadomo co jeszcze by tu sprawdzić
Skoro nie mam, to dlaczego podaję ciśnienie na turbinę?
MID 128 PSID 98 FMI1. Nieodpowiednia odpowiedź układu turbodoładowania , niskie ciśnienie turbiny.
Może w momencie sprawdzania nie było usterki.Czy jest tylko błąd czujnika?Może problem z turbiną, w silniku BXE na pewno zmienna geometria.Podciśnienie w instalacji to chyba ok.0.7bar.
wymiana softu w ecu silnika,jeśli jest nowsza wersja tylko servis
witam, ja miałem w corsie 1.0 takie same objawy tzn. max 120 km/h i kontrolka się zapalała powyżej 100 km/h. Okazało się że wystarczyło wymienić przepływomierz powietrza (zamiennik za niecałe 100 zł). Aktualnie po 2 latach pojawił mi się nowy problem, auto z dnia na dzień zaczęło chodzić jakby na 1 gar po odpaleniu zimnego silnika, jak się zagrzeje...
Nie ma czegos takiego ze turbina sie nie zalacza. Auto wchodzi Ci w tryb awaryjny bo sterownik zglasza bledy. Diagnostyka Cie ratuje bo moja krysztalowa kula nic nie pokazuje.
Przecież wypluło Ci błąd sterowania turbiną.
Taki błąd się wyświetla obwód czujnka ciśnienia przed turbiną błąd df651, poczytałem inne fora i wyczytałem że chodzi właśnie o ten czujnik, znalazłem na innym forum podobny przypadek że niedało się skasować błędu dopiero po odłączeniu przepływomierza jednak też bez odpowiedzi dlatego napisałem na tym forum żeby się poradzić, gdybym wiedział co to jest...
Ok, rozumiem, tylko że jak odłączę wtyczkę od czujnika położenia łopatek (G581), to wyskakuje błąd P2564, czyli ten błąd pokazuje brak kabelków... ale raz jeszcze powtórzę, że błąd włącza się nieregularnie, nie raz po 3 minutach, a nie raz po 5 sekundach. Powtórzę, że ten czujnik na starej cieknącej turbinie nie pokazywał tego błędu
No i napisz jaki "błąd się zapala"???
Przed turbiną jest MAF. Za turbiną jest MAP. To co kupiłeś to MAP. Błąd który podałeś nie ma nic wspólnego z tym. Sprawdź parametry w programie, czujnika Turbocharger Boost Control Position. Potem zasilania a dopiero potem wymiana . To samo z MAP jak już się upierasz.
W głowicy może być śrubka mosiężna na imbus do odpowietrzania lub jak jest czujnik temperatury wkręcony do głowicy wysoko to można nim odpowietrzyć. Może błąd jest we wskazaniach temperatury? Czy turbina jest chłodzona cieczą?
A może odłącz te pompki i zobacz czy wróci błąd podczas odpuszczenia gazu. A swoją drogą ciężko rozgryźć logikę przepływu powietrza tego mastera. Po założeniu tych pompek mogła się lekko zmienić temperatura spalin, ale odczyt temperatury powietrza jest tylko w MAF chyba. Jaki tam masz przebieg?. Dodano po 3 Z reguły ten błąd zawsze się pojawia gdy jest...
Z naprawą turbiny wstrzymałbym się i pojechał do kogoś kto ma lepsze pojęcie. Czy jak samochód straci moc i wyłączysz zapłon to czy po ponownym uruchomieniu wraca mu siła i drugie czy moc traci przy obciążeniu czy hamowaniu silnikiem np. przy zmianie biegów?
Sprint12 to taki mały tester mający możliwości porównywalne ze STAR DIAGNOSIS . Mam na myśli jakość nie ilość diagnozowanych systemów. Ten błąd pochodzi od układu sterowania turbiną . Sterowanie jest proporcjonalne za pomocą podciśnienia i to właśnie trzeba sprawdzić . Jeżeli będziesz potrzebował pomocy lub chcesz zobaczyć jak pracuje SPRINT12 pisz...
Witam Pacjent jak w temacie silnik LF80 2020r, turbina elektroniczna. Błąd EDC 4591 -02 (za niskie) występuje czasami raz na kilka godzin, zazwyczaj podczas długiej górki, podczas obserwacji ciśnienia w trakcie jazdy komputerem pięknie dobija do 2,5 i zmienia biegi, ale w momencie kiedy ten błąd wystąpił długa górka i ciśnienie ok 2,3 i nie rosło, nawet...
Muszę znaleźć jakiś czujnik na podmiankę i sprawdzę. Co do podciśnienia, to gdyby go nie było wtedy turbina by niedoładowywała, gdyż sztanga by się nie unosiła. Logi wrzucę dzisiaj wieczorem.
Sama turbina raczej jest sprawna. Błąd generuje czujnik, komputer lub jakieś kiepskie połączenie pomiędzy.
Witam posiadaczy Peugeotów może ktoś miał taki problem swego czasu padła turbina miała prawo po wymianie turbiny ,czujnika ciśnienia ,czyszczenia egr, zaworu sterującego turbiną, Peugeot stracił moc jak by miał 90 koników wkręca się dopiero przy 2,5 tys obrotów i po jakimś czasie wyskakuje błąd czujnika ciśnienia kod błędu P0238 po kasacji błędu po...
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
Statystycznie, ten kod generuje kierownica w turbinie.Należy wymontować turbinę i wyczyścić .
Układ regulacji nie jest w stanie utrzymać zadanego ciśnienia. Przyczyną może być zawór, nieszczelność układu dolotowego (okolice ic) uszkodzona turbina.
Witam. Monitor sterowania cisnieniem doładowania. Intercoler wysokiego cisnienia. Do sprawdzenia zawor sterujacy turbina. Podgląd parametrów jakie występuje cisnienie doladowania
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Prawdopodobnie to Ci pomoże: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu...
Wygląda że masz problem albo z egr albo z turbina albo albo i albo. Pasuje zrobić konkret diagnostykę.
Na filmie widać, że na biegu jałowym lekko się cofa cięgno, kilka milimetrów przy przygazowaniu pokazuje właśnie to film https://youtu.be/0-lRKVRMA-4. Przy podłączonym podciśnieniu pojawia się takie "szuranie" w przewodzie intercoolera, jakby metaliczny dźwięk. Podczas jazdy, idzie jak "kuna" niestety również pojawia się ten hałas a później zapala się...
Jeśli w momencie wystąpienia błędu przycisk start nie świeci to masz błąd: Uszkodzona TURBINA WODY Turbina nie zadeklarowała sygnału wody na wlocie, chociaż został osiągnięty stan napełnienia. - Uszkodzona lub odłączona turbina; - Brak zestyku styków złącza; - Wadliwe okablowanie turbiny; - Uszkodzona, odłączona lub zamoczona turbina; - Woda została...
witam pokazał mi się błąd p0234 niestety okazało się że to turbina
Seat Leon Cupra 1.8 T. Wychodzi błąd 17705. Spadek mocy między przepustnicą a turbosprężarką. Turbina była wymieniona na nową, auto ma niepełną moc. Czy ktoś miał taki problem, jak go rozwiązał?
Pompa myjącą jest jeszcze starej dobrej konstrukcji: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-gr...
Witam. Jeśli chodzi audi z tematu problem został rozwiązany. Przyczyną takiego zachowania się auta był przypchany drugi katalizator. Sprawdzenie po przez odkręcenie rury przed tym katem. Kat został wycięty i tyle. W serwisie audi to naprawili ale po uprzednich wskazówkach gdyż już chcieli wymieniać całą wiązkę przewodów silnika wartą parę tysięcy. A...
Dodam od siebie,że u mnie przyczyną błędu 20 była ułamana turbina w pompie odpływu(taki plastikowy wiatraczek).
Posprawdzaj styki
Zderzak jest wykrecony na max. No to masz jakiś błąd mechaniczny złożenia.
Witam Byłem na diagnostyce, komputer wykazał błąd na kolektorze ssącym, po rozebraniu okazało się ze jednak to nie to,a przytkana turbina,a błąd na kolektorze wymyślał sobie sam komputer. turbina została przeczyszczona i wszystko wróciło do normy. dzięki za rady pozdrawiam..
Witam, błąd P2563 może być spowodowany uszkodzonym czujnikiem ciśnienia, czujnikiem turbiny, podciśnieniami lub jest taka opcja, że przycina się gruszka od turbiny. Błąd P1496 to do sprawdzenia czujnik ciśnienia lub elektrozawór sterujący turbiną. Może kolega również zobaczyć czy jak był mieniany termostat może coś nie jest dopięte i spadło przewód,...
Poruszałem kablami przy IC po stronie pasażera. Wyczysciłem dokładnie styki we wtyczce od czujnika przy IC po stronie pasażera. Błąd z zegarów zniknął, ale turbina nie pompuje - węże miękkie. Podjechać na komputer skasować błędy? skasowanie bledow nic nie da ... tu ma byc porzadna diagnoza ...
Podłącz pod vaga, sczytaj błędy, zrób log grupy 011, stawiam na turbinę. Zapewne znajdziesz błąd 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
Przy maksymalnym naciśnięciu pedału gazu i przytrzymaniu powinien sie poruszyć, w przeciwnym razie turbina zacznie wytwarza ć za duże ciśnienie i wejdzie znowu w tryb awaryjny
Przede wszystkim to masz błąd czujnika położenia pedału przyspieszenia. Drugi błąd, to bład sterownia turbiną, czyli zawór podciśnieniowy, znów potocznie zwany N75 (ale tak to on był oznaczony chyba w którymś 1.9TDI). Sanie to niezbyt szczęśliwy termin, anglojęzyczne choke lepiej oddaje ten mechanizm. Chodzi o zdławianie przepływu powietrza (dodatkową...
Dziękuję za odzew. Specjalista od VAGa to on raczej nie jest. Pracuję w Szkocji i tu raczej ciężko o kogoś na prawdę kompetentnego. Dolot szczelny, drożny, wydech drożny, sterowanie turbiny działa, co do wydajności nie jestem w stanie odpowiedzieć. Podglądając parametry bieżące na postoju operując pedałem przyspieszenia widać dużą różnicę między oczekiwanym...
Ja tu widzę padniętą turbinę, bo zdaje się jest ze zmienną geometrią łopatek. są po prostu zatarte i pracują w ograniczonym zakresie a to powoduje przechodzenie układu sterowania w tryb awaryjny. Pozostaje regeneracja turbiny nie wielu to robi prawidłowo bo to precyzyjne urządzenie i wymaga należytego doświadczenia i przygotowania całej operacji. A...
Diagnostyka, jakie jest ciśnienie doładowania? Dolot sprawdzony? Dpf jest w samochodzie? Jakieś kopcenie występuje?
Też mam ten sam problem, pojawia się raz na jakiś czas. Dzisiaj wywaliło błędy, miałam możliwość od razu po wywaleniu błędu podjechać na komputer i pokazało zawór sterowania turbiną, zacina się czasem i dlatego wyrzuca błąd trakcji i silnika, spowalniając auto. Wcześniej straszono mnie, że to wtryski, układ hamulcowy itd., a wszystkie te układy pracują...
Witam. Mam problem z Fordem Rangerem z 2011 roku. Odłącza się od razu turbina. Wyskakuje błąd, który jest stały i nie znika. Check świeci, a auto cały czas dochodzi do 2400 obrotów. Przepływka na próbę była odłączona. Akumulator był odpinany. W którą stronę iść teraz? https://obrazki.elektroda.pl/6005471200_... https://obrazki.elektroda.pl/4068896200_...
Może masz źle ustawione cięgło na turbinie skoro była wyciągana turbina Zrób logi
Koledzy czy po naprawie modułu sterującego turbiną trzeba kasować błąd z kompa?
Wszystko OK z podciśnieniami znaczy sie nie ma nieszczelności a pompa wytwarza dobre podciśnienie. To może kolega napisze gdzie i jak szukać przyczyny problemu wtedy napewno skumam o co loto :) Podciśnienie na wyjsciu vacumpompy -0,98bara na wejsciach do poszczegolnych elektrozaworów -0,8
Witam, mam problem z moim Seatem Leonem 1.9 TDI 110KM ASV. Auto posiada modyfikowany soft (zrobiony za poprzedniego właściciela). Auto często ma przeładowanie turbiny (błąd P0234) i zanim oddam turbinę do czyszczenia chciałbym się was zapytać o program, czy może onn jest winowajcą tego błędu.
że wystarczy wymienic kondensator rozruchowy (5uF/450V) Nie wystarczy . Pompa myjąca padła: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu...
W jakim stanie jest ułożyskowanie pompy? Jeżeli są spore luzy to czyszczenie nic nie da: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu...
myślisz że będzie pasowała? Po co myśleć: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu...
Obciążaliśmy turbinę rezystorem dekadowym. Tą charakterystykę R=f(I) dałem tak do wglądu żeby było widać jak obciążaliśmy turbinę (nie mieliśmy jej wykreślić, mój błąd). Turbina była napędzana wiatrem (taką tubą z wentylatorem :D). Jaka prądnica, to chyba prądu stałego :[
Witam, posiadam Roborock S7 Pro Ultra z błędem 18. Wiadomo, błąd 18 to błąd wentylatora, jak wciągnie wodę, jak turbina zapchana itp. U mnie turbina wymieniona, wszystko wyczyszczone i błąd nadal się pojawia. Co ciekawe pojawia się po czyszczeniu mopa. Jak używam Roborocka do sprzątania to jest wszystko ok, jak pojedzie do automatycznego czyszczenia...
To masz więcej farta niż... Wg twojego opisu wypisz wymaluj na brak czynnika pasowało. Swoją drogą, w głowe zachodzę jak udało Ci się odwrotnie turbinę upchnąć.
Problem związany z brakiem odpalenia auta rozwiązany. Pojawia się błąd związany z turbiną. Auto jeździ i błąd pojawia się czasami. Wtedy auto słabnie. Chyba już nie chcę drążyć tematu. Czas na zmiany.
Jeżeli zabite sadzami to raczej turbina się skończyła. jaka turbina? Przecież napisał, że wymienił silnik dmuchawy o ile o to Tobie chodziło.
Bo tak będzie. Po przejściu w tryb awaryjny odcina turbinę w celu ochrony silnika. Trzeba odczytać błąd kiedy występuje usterka. Jeszcze lepiej pojeździć z podpiętym komputerem i obserwować parametry doładowania powietrza.
Odłącz przepływomierz i przejedż się autem, sprawdż czy lepiej jeżdzi. Posprawdzaj wężyki od podciśnienia turbiny i zaworu doładowania czy nie są pęknięte.
EGR nie działa bo nie widać zmiany masy powietrza, nie koniecznie musi być zaślepiony wystarczy zatkać mu rurkę od podciśnienia, sprawdź tylko czy ktoś go celowo zaślepił czy pękła membrana w gruszce i ucieka podciśnienie. Co do przepływomierza to jak pisałem nie szukaj dziury w całym, jest dobrze, różnica może wynikać z jego stanu, stary bardziej zużyty...
Dzięki. Na razie wszystko co da się zrobić przez net. Jeszcze pytanko: czy ten błąd P0105 może mieć związek z turbiną?
Auto nie ma siły i pojawia się błąd 575 a turbina działa prawidłowo. Co to może byc:?::?::?:
błąd turbina błąd turbina passat wymiana turbina turbina
autotransformator prostownik tworzenie playlist radia kenwood opinie
indukcja candy blokada prędkości
Wzrost obrotów do 980 i włączenie Webasto Problemy z odtwarzaniem filmów w Zorin OS