Czy jeśli odkręce gruszkę i ustawię turbine na max, powinna turbina pompować? Da się w ten sposób sprawdzić czy nie jest to wina turbo? Zablokowanie turbiny w pozycji "max" to dobry pomysł. A czujnik ciśnienia aby sprawny? Jeśli zrobiłeś obejście zaworu i dalej nie ma ciśnienia, to albo podciśnienie nie dochodzi do gruszki, albo wastgate się nie zamyka,...
Z której strony sprawdzałeś luz na turbinie? A może czujnik doładowania szwankuje?
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
Przepływomierz powietrza sprawy, czujnik ciśnienia doładowania sprawny, układ paliwowy sprawny, turbina nowa, zawór podciśnienia VTG sprawny otwarty na 11% cały czas od włączenia silnika, dolot szczelny. Auto jeździ ale ma połowę mocy. Błędów brak. Nie ma sterowania zmienną geometrią turbiny. Nie pisz że coś jest sprawne bo nie wiemy jakie są wartości....
To srednio bo turbina jest na gwarancji jeszcze i jest blomba(naznaczone farbą)
Zaczne od wezykow ew wymienie je wszystkie bo mam nowy komplet ze zlaczem do sterownika podcisnienia Dodano po 4 Wężyki sa okej...dodam ze niemoge dogrzac auta do 90 stopni ale co ma temperaturA do odcinania turbo...dopuki sie nie nagrzal jezdzil okej po nagrzaniu odciecie turbo i check engine...bledy p0238 i p0236....nie mam juz pomysłów
Czujnik w kolektorze, przepływka, egr i w ...uj innych możliwości. Najpierw diagnoza
Musiałbyś odczytać błędy, ale w tej bryce masz do przeglądu lub wyczyszczenia: czujnik doładowania w kolektorze, ewentualnie kolektor, egr oraz sterowanie (kierownicę) turbiny lub sama turbinę - (niestety w tych autach to powszechne) i przy tej okazji wszystkie te czynniki mają taki skutek, ale najbardziej prawdopodobny jest zasyfiony kolektor oraz...
Sprawdź czy nie ma obcej wody w układzie, zamknij dopływ wody do junkersa (zawór na śrubokręt płaski z prawej strony gazu ) i sprawdź na kranie czy woda przestała lecieć. Jeżeli leci dalej to masz coś uszkodzone w instalacji albo coś połączone lub niepotrzebnie odkręcone. Woda w kranie nie może lecieć jeżeli przed urządzeniem ją zamkniesz... Awaria...
Jeżeli zabite sadzami to raczej turbina się skończyła. jaka turbina? Przecież napisał, że wymienił silnik dmuchawy o ile o to Tobie chodziło.
W głowicy może być śrubka mosiężna na imbus do odpowietrzania lub jak jest czujnik temperatury wkręcony do głowicy wysoko to można nim odpowietrzyć. Może błąd jest we wskazaniach temperatury? Czy turbina jest chłodzona cieczą?
Bardzo dobrze wyczytałeś :) heh Najlepiej to podjedź gdzieś na kompa aby zobaczyć jakie błędy pokazuje, bo to że elektrozawór nie działa od EGR może być inna przyczyna, generalnie skoro mówisz że autko nie ma mocy to obstawiam, że turbina nie kręci, jest "wyłączona" przez komputer z przyczyny innej usterki o ile sama w sobie jest sprawna, generalnie...
Czujnik ciśnienia doładowania jest przed kolektorem dolotowym [czarna kostka z wtyczką] jest jeszcze przepływomierz za filtrem powietrza. Uszkodzona turbina.zawór sterowania turbo, uszkodzone przewody podciśnień, układ wtryskowy itd. To są z grubsza rzeczy odpowiedzialne za to ze występuje odcięcie sterowania turbo przez sterownik silnika. Musisz udać...
Myślimy, że należy sprawdzić tą turbinkę, czujnik doładowania, szczelność doładowanego powietrza. jeśli jest ok. to wyjąć pompowtryski i sprawdzić rozpylacze. Sam prawdopodobnie tego nie dokonasz, bo nawet zwykła regulacja wstepnego nacisku pompowtrysków będzie problemem. Zyczymy dobrego roku i jaśniejszegoo dymku.:))
ok jeżeli obstawiamy ze czujnik N75 jest ok ,to są dwa rozwiązania które jesteś sam w stanie zrobić jeżeli kręcisz troszkę śrubkami . Wymontowanie kolektora ssącego i turbiny . 1. Kolektor do umycia z jakiego kol wiek osadu a na pewno będzie. 2 Turbina rozebrać wyczyścić przeszlifować drobny papier ściernym polecam stronkę ze znanego portalu you ........
Wręcz niemożliwe by nowy kocioł nie grzał cw. Możliwe że hydraulik pomylił wejście z wyjściem albo brud zablokował turbinę która wykrywa przepływ wody (turbina na wlocie z prawej strony gazu z 3-żyłowym przewodem łączonym na białą wtyczkę). Sprawdź podłączenia hydrauliczne i zapięcie białej wtyczki. Na wylocie cw z kotła (po lewej stronie gazu) znajduje...
Silnik posiada na uzwojeniach czujnik temperatury i przez jego styki idzie zasilanie do silnika. Jak przegrzewa się silnik to odcinane jest jego zasilanie (w małych 1f). U Ciebie przegrzewa się z powodu pracy w gorącym powietrzu.
(at)falubaz1 Wyrwane z kontekstu;;) Zależy w jakich okolicznościach się zapala, bo czasami robi zwarcie czujnik stopu i przy hamowaniu takie jaja. I jak się zapalała kontrolka światłem to ciągłym czy mrugała? A jak źle zapala auto to chyba trzeba sprawdzić świeczki domowym sposobem poprzez iskrzenie najlepiej.
Witam wszystkich forumowiczów. Scania r420 euro5 2007 rok. Czy obrotomierz ma coś do mocy i spalania? Bo nie działa poprawnie, po przekręceniu kluczyka wychyla się na maxa. Czasem działa normalnie. Wydaje mi się, że gdy obrotomierz "świruje" auto idzie gorzej i więcej pali. Ogólnie spalanie około 40 litrów i słabe. A teraz drugie pytanie: Na wyższych...
Uruchomiłem min. 200 urządzeń (starsze i nowsze urządzenia) tego modelu, z czego sam sprzedałem ok 50 szt. Zero narzekania, naprawy gwarancyjne w ogóle nie występują (wszystkie na instalacji z wodociągu) ... masz pecha. Nowa płyta została wprowadzona po to by ułatwić obsługę i by lapiej kocioł pracował w wersji z zasobnikiem (dotyczy modelu ZSB). Twój...
Witam z tego co mozna odczytac na wagu widac roznice cisnien pomiedzy zakladanym przez program w sterowniku a cisnieniem zczytywanym przez czujnik cisnienia przy 3087 zakładane masz 1815 mbar a zczytuje ci niecałe 1400 wiec gdzies masz ubytek pomiedzy turbina a kolektorem ssącym w pierwszej kolejnosci sprawdz szczelnos polaczen na wezach stan interculera...
Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji...
Swiat jest mały autko stoi u mnie w warsztacie. Diagnoza komputerowa: 1.uszkodzony sterownik silnika/ecu - po skasowaniu wywala non stop w/w błąd. 2.czujnik wałka rozrządu sygnał za wysoki- załozony nowy oryginał nadal to samo (Do własciciela auta . Auto niestety nie odpalało normalnie. Musiał troszke pokrecic zanim odpalił bo brakowało synchronizacji...
http://obrazki.elektroda.net/0_125519684... Witam Zmuszony potrzebą posiadania stacji Hot Air stanąłem przed wyborem, zrobić czy kupić?. Oczywiście padło na „zrobić”. Na początku chciałem oprzeć się na jakimś projekcie z Internetu, ale niczego ciekawego nie znalazłem. Dlatego postanowiłem zrobić to samodzielnie. Największy problem...
powtorze ze dymienie na siwo rozpoczynało się na gorąco ,gdy silnik zimny nie dymił. turbo już zmienione ,chodzi dobrze nie dymi już , ale pojawił się teraz błąd P2563 czujnika gruchy i tu jest problem bo na starej turbinie tego błędu niebyło mechanik specjalnie zmienił czujnik położenia łopatek (G581) tą starą do nowej turbiny by nie było żadnych...
jak turbina wkręca się na wyższe obroty to w domu da się usłyszeć delikatny szum/świst powietrza, coś jak rozkręcająca się turbina w aucie. No właśnie miałem zapytać , czy poza efektami słyszalnymi uchem odczuwasz jakieś wibracje, może masz jakiś czujnik infra. Moja turbina co prawda trochę większa, ale tylko trochę ,a na chałupie jej nie widzę. Krety...
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
Witam. Okazało się, że przyczyną był przepływomierz i uszkodzony czujnik kopiujący na turbinie. Z przepływki nie było błędów, a wskazania parametrów były ok, ale w czasie jazdy coś się dziwnego działo. Podmieniłem przepływkę na oryginalną i sprawną, czujnik na regenerowanej turbinie wymieniłem na oryginalny. Nowa turbina wymagała delikatnej regulacji...
Na trasie jakby ubyło mocy i silnik dziwnie też nie równo zaczął pracować. Scholowałem i myślę co mogło się wydarzyć? Wtrysk padł, turbina czy jakiś czujnik? Miał ktoś może podobną sytuację? Odpala ale obroty wariują. Przebieg 220 000 km :(
(at)89bartezz no to faktycznie podobnie jak u mnie. Będę musiał trochę pojeździć i zobaczę czy się coś unormuje a jak nie to będę znów męczył mechanika żeby coś mi na to poradził. Mi też najbardziej nie pasuje EGR bo jak FAP wymyty, wyzerowany, czujnik sprawny, ciśnienia w normie, turbina ok, nic nie dymi, ładnie odpala, nie zamula itp to co innego?
To rzeczywiscie było połączenie z czujnikiem(zaśniedziała wtyczka) teraz czujnik po uruchomieniu zapłonu ma 5V a po przygazowaniu 12V czyli wszystko jest prawidłowo. Moim zdaniem chyba mam uszkodzony sam zawór ponieważ turbina nadal nieładuje powietrza. Sprawdzałem na połączeniu bezpośrednio bez czujnika to przewód od IC robi się twardy ten sam test...
Sprawdzić co pokazuje czujnik cisnienia doładowania, sprawdzić zasilanie na kostce przeplywki odpietej i wpiętej sprawdzić schemat elektryczny prześledzić układ wiazek
Wymieniłem 1. sony lambda 2. przepustnicę 3. przepływomierz 4. czujnik ciśnienia 5. czujniki na kolektorze ssącym ( par paliwa i ciśnienia kolektora) 6. sprawdziłem działanie zaworu zwrotnego turbina przewód ssący łącznie z wymianą zaworka sterującego 7. świece 8. cewki 8. katalizatory 9. zawór regulacji zmiennych faz rozrządu Kolektor ssący nie zawalony...
Panowie, może to odgrzewanie kotleta, ale siedzę już tydzień. Pacjent Ford Fiesta Mk6 2005 1,6 TDCi. Diagnoser podaje błąd P0299-61, czyli za niskie ciśnienie doładowania turbiny, wywala checka, przewody podciśnienia całe, pompa OK. Czujnik N75 już 3. Fiksuje powyżej 2,5 tys. obrotów, napięcie na kostce czujnika po zapłonie 8,89 V, na chodzącym 10,41...
Witam. Mam problem z kapryśnym silnikiem od Golfa 6 1,6 TDI 105 km kod CYAC. Na rozgrzanym silniku (od 90 st. C) podczas jazdy zapala się kontrolka "niskiego ciśnienia oleju". Gdy stanę komunikat się wyłącza i sam już się nie zapala, dopiero jak kontynuuje dalszą jazdę znowu się pojawia. Na zimnym silniku i jałowym biegu kontrolka się nie wyświetla....
Miał ktoś podobny problem z tym doładowaniem bo już ręce opadają. Turbina nowa,dolot szczelny czujnik ciśnienia doładowania nowy zawór regulacji ciśnienia doładowania nowy DV-ka nowa i ciągle bład regulacji ciśnienia doładowania który wyskakuje po przekroczeniu 3000obr
Witam. Dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu tej usterki. Bardzo cenię to forum dlatego piszę rozwiązanie, ponieważ przyda się osobom które mają podobny problem co ja miałem. Auto naprawione, za 400 zł u innego mechanika. Okazało, się że drugi mechanik podłączył golfa pod manometr rozgrzał go, jeżdżąc i mówił że przy 2 tys. Obrotów ciśnienie ma ponad...
Witajcie. Mam swojego Citroena juz prawie 3 lata. 1.6 HDI. 2013 rok. Od jakiegoś czasu zacząl wyskakiwac check i komunikat jak ponizej 1040660 Zacząłem szukac i na diagnostyce wyskoczyl blad p2564 - Czujnik pozycji przyspieszenia turbosprężarki, czy jakos tak. Zaczęły się wymiany Na pierwszy ogień poszedł elektrozawór podcisnienia 1040661 Wymieniony...
Witam Myślę, że najprostsza droga to gaz ziemny - silnik spalinowy - generator - en. elektryczna/ciepło. Turbina parowa - za duże obroty, kłopoty z przekładnią. Silnik parowy uszłoby, ale kocioł, niebezpieczne ciśnienie i wysoka temperatura, to też dotyczy turbiny parowej. Czadnica - zbyt kłopotliwe produkty uboczne, konieczność dokładnego oczyszczenia...
Witam. Mam identyczny problem ze swoja mazda 323f z 2000r. Poradziles sobie jakos z tym problemem? Na komputerze wyszedl mi blad z czujnikiem egr i turbina. Turbina zregenerowana czujnik jest narazie 'za ślepiony' i problem dalej istnieje
Dzień Dobry. Podepnę się pod temat, bo widzę, że podobny mam problem. W moim przypadku chodzi o silnik 3.0 w IVECO 2008r. (z turbiną bez zmiennej geometrii). Po odpaleniu (na biegu jałowym) przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym. Po paru sekundach sterownik wykrywa to jako błąd (194 niskie ciśnienie doładowania), wskakuje...
Był u mechanika na wyciekach nie wiem czy go myli. Ale to były 2msc temu. Objaw jest taki że jak by turbina osłabła. Słabszy jest, Dodano po 6 Więc z tego co rozumiem to czujnik map w Merivie to jest też czujnik doładowania ?
Numeru nie pamiętam # czujnik obrotów turbiny, za wysokie obroty.Na tą chwilę turbina wyjęta i oddana do regeneracji.
Witam po dłuższej przerwie... Poobserwowałem auto i okazuje się, że byłem w błędzie. To nie czujnik temperatury. Teraz jak są wysokie temp. z autem nie ma żadnych problemów. Nawet korekta wtrysku paliwa się poprawiła bardzo znacznie i Vida pokazuje już korektę raptem góra -/+ 0,5 g, zatem wychodzi na to, że mieszają świece żarowe, bo ECU notorycznie...
Renault Trafic 2.0dci, 115KM, Euro5 z DPF, 2013rok. EDC17C11 Problem z mocą. Czuć że turbina dmucha od 2300 obrotów. Auto słabo się rozpędza, jest "mułowate". Błędów pod clipem nie ma żadnych. Wtryskiwacze OK. DPF, katalizator drożne. Podciśnienia, dolot szczelne. Na gruszkę idzie - 0,75 bar czyli bdb. Fitry paliwa i powietrza nowe. EGR czysty, wtryskiwacze...
Ten czujnik przed turbina to jest miedzy filtrem powietrza a turbina w tej plastikowej obudowie
Witam. Problem rozwiązany. Winowajca to czujnik cisnienia doladowania . Przed turbina wymieniony bo myślałem że jest tylko jeden czujnik a okazało się że jest drugi schowany w okolicach wiska wentylatora w miejscu ciężko dostępnym. Po wymianie czujnika auto śmiga. Dzięki wszystkim za porady.
Salem - prześledziłem twoje opowieści masz poukładane w czasce, dlatego powiem tak turbina jeśli szukasz starych pomp to powiem masz je u mnie jestem serwisantem i mam troszeczkę złomu. Natomiast tani sterownik pompy to czujnik z żelazka jest chyba naj. Co ty na to ? Dodano po 13 Salem sterownik pompy możesz sam wykonać z czujnika temperatury z żelazka....
Witam Wszystkich! Jak widzę problem jest bardzo powszechny. U mnie jest podobnie. Silnik BKN 3.0tdi po przekroczeniu prędkości około 110km/h silnik przechodzi w tryb awaryjny i "nie chce" jechać do momentu ponownego uruchomienia. VAG pokazuje nieosiągnięte ciśnienie doładowania. Przepływka wymieniona, turbina wymieniona i czujnik ciśnienia doładowania...
Problem rozwiązany wystarczyło wymienić czujnik od turbiny ten po lewej stronie
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Witam.A wiec tak jestem posiadaczem Laguny II 1,9 dCi 2001r 180tys od ok miesiaca.Nigdy nie miałem stycznosci z doladowanym silnikiem diesla. Pare dni po kupnie samochodu zacza wyskakiwac mi bład Fuel Injection Fault..... cos tam i pokazywac sie blad na pomaranczowo .Oczywiscie moc spadla rozpedzic ja do 130 km to jest sukces.Wiec poszukalem no i znalazlem...
Podłącze się do tematu. W moim sprinterze 313 2,2CDI 129KM 2005r mam taki problem, od jakiegoś czasu, przeważnie jak auto przestoi i wystygnie całkowicie nie ma mocy. na 1,2,3 biegu jeszcze jakoś jedzie ale 4,5 to już w ogóle prędkość max 90-100km/h. Natomiast wystarczy że wyłączę silnik dosłownie na chwilę, odpalę i wszystko jest ok, auto ma moc jedzie...
Cześć, mam taki problem, że przy 80–90 km/h coś wyje, dźwięk jak łożysko; po odpuszczeniu gazu już tego nie słychać. Podejrzewam, że to w skrzyni — coś wyje. Wycie pojawia się przy 80–90 km/h, niezależnie od obrotów silnika, czy na 3. biegu, czy na 5.; najbardziej głośno jest na 4. biegu. Nie wiem, czy to może turbina — jakoś tak przenosi wycie, bo...
Witam Jest jakiś postep w walce z busem? U siebie mam podobnie, bład niskiego ciśnienia doładowania, ogólny brak ciśnienia doładowania, wymieniłem elektrozawór, czojnik pdciśnienia, przepustnicę, sprawdziłem szczelność dolotu oraz podciśnienie przed elektrozaworem, została mi jeszcze turbina do wyjęcia. Z informacji z sieci wynika, że może urwać sie...
Masz uszkodzony czujnik który znajduje się po prawej stronie na kolektorze taka mała czarna kostka lub po prostu kończy się turbina ale warto wymienić czujnik bo jego cena to 230. zł.
Czujnik położenia wału nie powoduje przeładowania. Jak sam napisał ma problem bo turbina przeładowuje. Sprawdzanie czujnika wału mija się z celem. Pytanie ile przeładowuje w stosunku do zapotrzebowania.
Wymieniłem zaworek podciśnienia do turbiny. Niestety po miesiącu problem z checkiem się powtórzył więc to nie był winowajca. Czujnik kopiowania nie występuje do kupienia do mojej turbiny, jest tylko w całości z acutatorem (jedyne 500zl). A turbina jest z tyłu silnika więc nie ma łatwego dostępu nawet aby to obejrzeć wizualnie. Narazie odpuszczam temat...
Wymieniony został czujnik wału,czujnik walka pompa paliwa w baku,wyczyszczona turbina dalej to sama .Przejechałem ostatnio 150km I pięknie nic się nie działo, a tu nagle stop..Nic nie pokazuje, żadnego błędu,kręci i nic..trzeba to odpalić na plakat, i chodzi po jakimś czasie to samo gasnie podczas jazdy ..już nie wiem..może jeszcze wymienić pompę Vacu..???
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Z kodem P 32 jest generalnie problem.Nominalnie przypisany do wom-u tak naprawde w zależnosci od oprogramowania kompa kontoluje podzespoły tak zwanego obiegu niskiego cisnienia hydrauliki.Te podzespoły to wspomaganie kierownicy,hamulce hydrauliczne,sterowanie niektórych sprzegieł i amortyzacja przednniego zawieszenia. Bardzi czesto ten błąd wystepuje...
Witam mam problem z Renault Trafic 2006r. 2.5 dci. Problem jest tego typu że auto nie ma mocy i palą sie kontrolki servis i spirala. Podłączony pod komputer pokazał błąd jakości oleju ( esi tronic-iem) a texą rozrzedzony olej. Czujnik został wymieniony na nowy z serwisu, turbina sprawdzona pracuje, zaworek od turbiny zaciąga. Więcej błędów nie ma ,...
https://obrazki.elektroda.pl/1478145700_... Laserowy czujnik SDS011 firmy Nova Fitness dostępny jest na portalach aukcyjnych w cenie ~20$ https://filmy.elektroda.pl/8_1541353265.... W środowisku Arduino znajdziecie wiele bibliotek ułatwiających uruchomienie czujnika, wystarczy wyszukać frazę SDS011, np. https://github.com/lewapek/sds-dust-sens...
Mam pytanie tego typu: dwa razy zdarzyło mi się, że w 110 TDI tak jakby zawiesiła się turbina (max 90 km/h, jak maluch), po restarcie silnika problem zniknął. Ale jak puszczę gaz, szczególnie z wyższych obrotów, to za prędkościomierzem słychać takie "cykanie", które po spadku obrotów ustaje. czy może to być czujnik podciśnieniowy? Bo gdzieś tam idzie...
Wymieniony czujnik poziomu oleju..... i wszystko ok.... czyli nie mam po 100 km info na desce "sprawdz olej" oraz turbina przy około 110-120 km/h na autostradzie nie przechodzi w tryb awaryjny... jednak czujnik oleju jest powiazany z turbina..... :) pozostaje wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego ale to przy okazji..... bo dostęp bardzo trudny...
Witam, Mam problem z autobusem Scania Irizar PB. Silnik Scania DC1104 PDE 380 KM. Autobusem jeżdżę osobiście od 4 lat i zauważyłem, że stopniowo traci trochę mocy. Nie jakoś strasznie, ale było to wyczuwalne. Auto normalnie odpala ciepłe i zimne, nie dymi, nie było większego spalania, aż do niedawna z tankowania na tankowanie zaczęło palić około 3 l...
Witam ja miałem też problem z tym czujnikiem w lagunie 1.9 dci 120 km odłączyłem go auto chodziło dobrze miało odejście palił w granicach 7lit. i tak jeździłem przez siedem miesięcy nic się nie działo no i nie miałem czasu żeby się tym zająć teraz znalazłem czas poszukałem na allegro kupiłem zamontowałem i o dziwo nie było błędu ale turbina zaczeła...
Turbina była wymieniana bo siadła że tak powiem Dodano po 30 Nie problem w czujniku tylko w zbyt niskim ciśnieniu doładowania, do sprawdzenia turbo i dolot.
Witam problem mam z vw bora 1,9 TDI Brak doładowania , czasami na chwile jest. auto działało po naprawie prawidłowo , zregenerowana była turbina , zawór n75 , nowy zaworek zwrotny , olej filtry , rozrząd i nowy kat. auto działało normalnie i nagle silnik nierówno zaczął pracować i już turbo się nie włącza jeździ bez turbo . na komputerze wyskakują błędny...
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
Witajcie, jest to ulepszona pod każdym względem wersja mojej pierwszej machiny Sumo Challenge 2011 , w których brałem udział (zająłem wtedy przedostatnie miejsce :D). Ta sytuacja bardzo zmotywowała mnie do stworzenia czegoś szybszego, zwinniejszego. Tak powstał MacLiner 2.0 . Chciałbym serdecznie podziękować użytkownikowi Sabre , dzięki któremu mogłem...
Pacjent Renault Master 2.5 dCi 2004 r. Wersja silnikowa bez EGR-a, bez przepływomierza. Silnik odpala prawidłowo na wolnych obrotach, chodzi rewelacyjnie, po dodaniu gazu na zimnym zaczyna szarpać silnikiem i kopcić szaro-niebieskim dymem. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach można nim jechać do Afryki i z powrotem, ale nie przekraczając 2200 obrotów,...
Witam. Panowie mam problem i proszę specjalistów o porady i podpowiedzi , gdyż już sam nie daję rady. Otóż mój samochód Laguna ii 2003 1,9dci 120km i nie ma mocy. Turbina wymieniona ok. 1000km temu , gdyż padła , odma wyczyszczona , czujnik podciśnienia reaguję i napięcie na 2 i 3 przewodzie na zapłonie 1,8950v po odpaleniu przy 2000 obrotów ok. 2,4v...
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Ok dzieki sprawdze i dam najwyżej znać co i jak wyszło Dodano po 6 Gdzies wyczytalem tez ze to moze byc nieszczelnosc gdzies w wydechu czy to moze byc spowodowane np juz turbina do wymiany bo wydech sprawdzalem jest szczelny sonda kupilem zamiennik i błąd nadal wyskakuje dodam jeszcze ze nie dawno dawalem opla na wyprogramowanie egr i raz jeszcze wprogramowanie...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Witam. Mam pewien problem z Volvo V50 2.0d 100kW, a mianowicie taki, że wygląda tak, że turbina się załącza. A według komputera wszystko jest ok. Miałem wymieniony EGR, czujnik wału rozrządu, czujnik od przepływomierza, czujnik doładowania, DPF wycięty, oprogramowanie wgrane, wtryski po 3 regeneracji zostały wymienione na inne, wyczyszczony kolektor....
Tak dokładnie z chłodnicy EGR. Kolego, jeżeli masz starą chłodnicę EGR, sprawdź czy tam jest dalej ta klapka. Jeżeli jej nie ma, to gdzieś musi być. Jeżeli jest dalej na miejscu a turbina po regeneracji, chłodnica EGR jest cała i linka od gruszki cała w EGR, to pewnie jakiś czujnik podciśnienia uszkodzony. Z tego co pamiętam są dwa lub trzy z łatwym...
Ja do dziś nie poradziłem sobie z tymi drganiami silnika. Dodatkowo mam problem z przeładowaniem. Turbina czyszczona jakiś rok temu, wszystkie przewody wymienione, podmieniałem zawory sterujące EGR i turbo. Sztanga chodzi lekko i płynnie. Podmieniałem również przepływomierz i czujnik ciśnienia. Jeśli chodzi o wibrację silnika, to myślę, że to coś z...
Zero zmian Jutro wywalę -egr i go wyczyszczę - wymienię podciśnienia - wymienię czujnik ciśnienia doładowania Dodano po 2 Turbina wyglądała tak https://obrazki.elektroda.pl/7640611800_... https://obrazki.elektroda.pl/3335712900_...
Przecież jak byk sterownik silnika zgłasza błąd. Nie rozumiem tego wymieniania jak można zdiagnozować w 15 minut i jest odpowiedź. Sprawdź podciśnienia, jak pracuje gruszka na turbo, zawór Ala n75 oraz nieszczelności w dolocie. Co ma doładowanie jak silnik nie wkreca sie od 1000obr/min ? Turbina nowa i podcisnienie w normie na sterowanie turbiną. Czujnik...
Witam wszystkich... Mam taki problem z volvo s 40 2.0 d 136 koni common rail 2004 rok... Otóż po odpaleniu silnik nierówno pracuje i kopci gryzącym białym dymem. Po kilku minutach jak się rozgrzeje problem ustępuje. Jedzie normalnie, ma moc. Turbina była wyciągana w celu sprawdzenia. Wtryski sprawdzone w firmie Dziak. Wymieniona przepływka (dawała jakieś...
Hej. Od kwietnia borykam sie z problemem braku mocy. Na początku turbina włączała się jak sie jej chciało ale stopniowo coraz rzadziej. Okazało się że wywaliło mi gdzieś wężyk od podcisnienia w trójniku. Wężyk został podpięty niestety po dłuższym czasie. Po zakręceniu auta na pierwszych 3 biegach do 4k obrotów auto wypluło czarną chumure i działało...
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
to co pokazales na pierwszej fotce to zawor sterujacy turbina albo egr wiec nie jaes to map sensor.
Na turbinie jest czujnik położenia a nie zawór ( i to nie we wszystkich silnikach) Siłownik turbiny sprawdza się przy użyciu ręcznej pompy podciśnienia (turbinę wymontowuje się gdy masz pewność ,że jest uszkodzona) lokalizację zaworu sterującego turbiną najlepiej ustalić idąc za przewodem podciśnieniowym, szczególnie że zaworów podobnej konstrukcji...
Witam. Nowy temat ponieważ nie ma odpowiedzi na forach itd. Pacjent to passat b5. 1.9tdi 130km avf 6 biegowa skrzynia, przebieg 400 200km. Spalanie najmniejsze jakie uzyskałem to 7,9l w trasie, w mieście ok 13l. Wyniki z vag com. Czujnik temperatury wskazania prawidłowe. Temperatura paliwa nie przekracza 30°c Kąt wtrysku 0.0 idealnie. Wtryski mają korektę....
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
W samochodzie wyświetla się błąd Depollution system foulty, samochód wchodzi w tryb awaryjny i wyświetla błędy na czujniku od turbiny. Turbina była regenerowana i czujnik wymieniany już 3 krotnie. Po wymianie błąd pojawia się po 1 -2 dniach użytkowania samochodu. Za każdym razem okazuje się, że czujnik jest znowu uszkodzony. Co może doprowadzać do uszkodzenia...
W chłodziarce na tylnej ściance po 2 dniach od odmrożenia widać już pierwsze skropliny, a po dwóch tygodniach lód wydostaje się przez otwory. W końcu turbina zaczyna ocierać o lód i hałasować. Po zapoznaniu się z podobnymi tematami na forum najpierw odkurzyłem dokładnie cały tył, był mocno zapchany. Od ok. 2016 nic nie było ruszane. Pojemnik na skropliny...
Taki błąd się wyświetla obwód czujnka ciśnienia przed turbiną błąd df651 No właśnie . A nie "czujnik doładowania przed turbiną " jak wcześniej napisałeś . Chodzi chyba o czujnik ciśnienia spalin przed DPF. Nie . To nie jest czujnik ciśnienia spalin przed DPF . No to przecież ma jak byk "czujnik ciśnienia przed turbina " nigdzie tam nie jest napisane...
a turbina ma czujnik kopiowania? bo one często zwarcie robiły
witam.moze tylko czujnik cisnienia doladowania.pozdr
Ogarnąłem ten problem, ale mam kolejny. Mianowicie, gdy patrzę na parametry doładowania, widzę tylko doładowanie do 1.5 bar. Fabrycznie była turbina z zaworem upustowym, a teraz założyłem VNT hybrydę. Przez to ciężko mi ustawić wystarowanie N75, żeby prawidłowo ładowała.
Witam. Mój problem z 2,5tdi ACV 102KM . Auto po kolizji niewielkiej stało 6 miesięcy i mam problem - brak mocy. Błędy na VAG : 1242 , 527 , 1237 - kąt wtrysku prawidłowy zarówno na zegarze jak i VAG , turbina sprawdzona ( ciśnienie prawidłowe w całym zakresie obrotów ) , przewody do czujnika i zaworu sprawdzone oraz na wszelki wypadek pociągnięte bezpośrednio...
Witam Stefanek 1! Dokupiłem sobie interface OBD2 na USB.Po długich i mozolnych staraniach udało mi się odpalić piecyk.Chyba mam jakąś okrojoną wersję VAG COM ponieważ nie mogę zdiagnozować wszystkich elementów w aucie ale już wracam do tematu: 1. Rozebrałem piec na części . świeczka OK,pompka powietrza OK,pompka paliwa OK(po podaniu na pin 3 + stuka)....
kolega bubels ma rację, moim zdaniem układ mógłby wyglądać tak: - czujnik temperatury turbiny ( lub jakiegos newralgicznego elementu ? ) - układ sterujący wentylatorem, który ochłodziłby turbinę - wentylator o w miarę niskim poborze prądu Czemu tak ? ponieważ częściowo turbina już schłodzi się przy np. parkowaniu, a ewentualnie dostudzić może ją układ...
Witam Koledzy w was siła i nadzieje, bo już nie mam siły ... . Wywala czujnik ciśnienia doładowania: kod usterki P0237. Turbina po regeneracji. Wszystkie węże wyczyszczone i cały czas wywala ten sam błąd. Dodam, że czujnik był wymieniony na nowy i wcześniej przekładany od takiego samego modelu i dalej nic. Poprawiłem pisownię Mod.
czujnik obrót turbina czujnik ciśnienie turbina czujnik turbina scania
amica indukcyjny płyta ssące wydechowe serwisowanie telefonów komórkowych
blaupunkt ms30bt duplikaty plików
Sterowniki Windows 10 dla Asus P5Q SE PLUS: chipset, audio VIA VT1708S, LAN Atheros L1E MZ ES 250 Jaskółka – montaż i regulacja linki sprzęgła krok po kroku