Nie chodzi mi tu o jakieś wielkie temperatury do ogrzewania domu, jedynie o podgrzanie wody na tyle żeby z kranu leciała ciepła woda. Nie mam miejsca na panele za to mam miejsce na szczycie na 2-3 turbiny pionowe lub maszt z jakąś turbiną poziomą. Czy jest sens iść w takie rozwiązanie? Dla mnie pomysł jest jak najbardziej OK, ale pod warunkiem, że...
Anomometr się wyłączał przy 15 m/s wielokrotnie a łopaty ciągle tak samo się kręciły Nie zwróciłem uwagi na temperaturę regulatora wtedy. Ale jak dump odpinałem to dalej tak samo równo się kręciło. Nic szybciej czyli tak jak by w środku ta energia była przechwytywania i był stop. Po cichu liczę na to że Tomek z freeenergy kanału coś mi tam znajdzie...
Witam. Mam lekkie przeładowanie turbo, mimo że geometria chodzi płynnie. Jak but w podłogę oczekiwane ciśnienie zawsze jest 2150 mbar, a realne najpierw skacze do 2400-2500 co wywołuje mocne obcięcie nawet do 1800. Efekt to odczuwalne falowanie mocy i czarny dymek z tyłu (nie wchodzi w tryb awaryjny). Aby poprawić sytuację wydłużyłem o jeden obrót sztangę...
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Edytowałem swój ostatni post nie wiem czy widziałeś (at)sigwa18 Wypadało by sprawdzić jeszcze podciśnienie czy jest stałe Jest stałe pisałem o tym wyżej. Czy klapa gasząca nie lata luzno Nie lata, jest sztywno trzymana przez swoją gruszkę i działa jak należy tzn przymyka się przy gaszeniu auta. Na koncu zostaje samo turbo albo wirnik lata po obudowie...
Popieram Daro122. Ja bym zaczął od wydłużenia gruchy ale tylko 1-1.5 mm czyli jeden obrót śrubą. Panowie logicznie myśląc - auto zgłasza błąd przeładowania nawet przy odłączonym turbo - czytaj dźwignia maksymalnie w górze, turbina maksymalnie zdławiona. Co ma zmienić w tym stanie wydłużenie cięgna ? Ale i to robiłem - wydłużyłem o jakieś 5mm i nic...
Wymienić było łatwo - od góry. W 2.0 HDi turbina znajduje się z tyłu silnika u jego dołu, gdzie blisko przechodzi półoś napędowa. Dodatkowo rury od powietrza, kolektory wydechowe i EGR, wszystko upchane tak że do niczego nie ma dojścia. Silnik z resztą pochylony do tyłu, zastanawiam się czy wychodziły wersje z kierownicą po prawej stronie bo by serwa...
Turbina się przekręca, ale co obrót mam pewien opór, coś jakby przeskakuje - nie wiem czy tak ma być?
^ToM^ napisał: Macosmail napisał: Nie tylko wierzy ciśnień tak samo sprawa ma się w hydroforze o czym już piszę w trzecim poście, a zawsze znajduje się ktoś kto twierdzi, że dławienie przepływu powoduje większe obciążenie pomp po stronie dostawcy. Nie ma żadnej dodatkowej pracy. Można to porównać do zainstalowania podłogi z paneli fotowoltaicznych...
Moduł bluetooth pewnie nie ma takich ograniczeń i zasięg o wiele mniejszy.
1. Turbina nie ładuje z dołu do sprawdzenia: - podciśnienie - zaworek N75 - gruszka turbiny jeżeli te trzy pozycje są OK, to skrócić sztangę o jeden obrót (będzie szybciej wstawać turbo). 2. Druga sprawa to turbo przeładowuje na wyższych obrotach: - uszkodzony N75 - do czyszczenia turbina.
Tyle że ogranicznik wkręca się stopniowo co pół obrotu i robi logi bo za bardzo przykręcony zdławi wydech i da efekt odwrotny. I najładniej widać na wykresie jak szybko narasta ciśnienie. Czasem trzeba wykręcić. Na początek pół obrotu wkręcić i potem wykręcić o obrót tak wiedzie w którą stronę jest poprawa.
Chyba jedynym urządzeniem które nie może pracować odwrotnie to silnik spalinowy cztero suwowy, turbina i rakieta, a kierunek to rzecz względna czy popatrzysz z przodu czy z tyłu. Są też maszyny których sprawność zależy od kierunku obrotów i wtedy to jest ważne.
Raczej turbo jest adekwatnie regenerowane do kwoty za zapłaconej. Przepływomierz w porządku. Jedynie można by spróbować pobawić się śrubą ograniczenia maksymalnego przymkniecia kierownic (tą która ogranicza maksymalnie wyciągnięcie sztangi nie ta na samej sztandze). Wkręcił bym ja o pół obrotu i log czy jest poprawa jak tak to o kolejne pół obrotu aż...
Najpierw zobacz czy dalej ten sam błąd i nadal chodzi o ciśnienie doładowania, jeżeli pik przestał się pojawiać to widać prawdopodobnie była źle ustawiona po regeneracji, z doświadczenia dodam że jeżeli ktoś już kręcił regulacją na aucie lub przy regeneracji była źle ustawiona to prawidłowa regulacja na aucie trochę może zająć, ciężko jest prawidłowo...
Nie rozumiem co chcesz zrobić, producent podaje sposób sterowania, robisz według instrukcji i sprawdzasz czy działa. Piszesz że nie rozumiesz jak to ma działać, nie robiłem reverse-engineeringu tej płytki też nie wiem, ale po co ci to wiedzieć, żeby podłączyć generator PWM wg instrukcji? Jeśli płytka jest sprawna, nie kombinuj z własnym falownikiem...
Sprawdziłem sztangę i się porusza ale tak lekko raczej, minimalnie. Nie wiem czy tak ma być? czy powinna chodzić płynnie mocno? Czy jak wezmę klucz nie wiem to jest chyba 10tka? płaski - to mogę nieco podciągnąć sztangę czy mi się wszystko rozjedzie i turbina albo silnik padnie? Z uwagi na inne ciśnienie itd? Oczywiście nie jakoś drastycznie, jeden...
Diagnostyka VCDS - 0 błędów, zero problemów z pompowtryskami, świece żarowe -OK, EGR OK, turbina - OK itd. Objaw taki jak w temacie, ale bez przesady. Rozruch trwa mniej więcej do 2 sekund. Wiem że na forach piszą że to normalny objaw ale ostatnio miałem te same silniki 2.0 170 KM na pompowtryskach w różnych samochodach grupy VAG i zapalały dużo szybciej....
Czy te dziury to czasem nie jest turbina pompy? Rozwaliłeś nie potrzebie pompę, rozdzielając komorę hydrauliczną pompy od układu napędowego. Nasuwa się pytanie czy nie doszło do uszkodzenia uszczelnienia dynamicznego (np mechanicznego, grafitowego), nie mylić z tym statycznym typu O-Ring. W przypadku podejrzenia zatkania pompy w zmywarce, należy zdemontować...
No to niestety szukanie turbiny.
Silniki tłokowe na pewno nie mają większej mocy i sprawności niż turbina parowa, bo mnóstwo traci się w układzie korbowo-tłokowym. Gdyby tak było, to każda elektrownia miała by silnik tłokowy, a nie turbinę. Także silnik elektryczny wg tego pomysłu nie będzie miał dużej mocy i sprawności, gdyż na jeden obrót wypadnie jeden impuls siłowy. Przecież np....
Witam. Szukam kogoś kto wykona czytnik impulsów z turbinki mierzącej przepływ oleju. W przepływomierzu tym jest małą stalowa turbinka z czterema łopatkami. W obudowie w promieniu łopatek jest umieszczony czujnik (najprawdopodobniej halla) którego końcówka nie ma połączenia elektrycznego z turbinką. Kiedy łopatka turbinki mija czujnik mamy jeden impuls...
czy przekładnia reduktor planetarny działa w dwie strony?... ...ja chciałbym przyspieszyć obroty. Tak. czy taki mały w opisie 12 nm mogę zastosować do przyspieszenia obrotów turbiny wiatraka przydomowego ? Nic nie wiadomo o parametrach tego wiatraka - turbina wiatrowa, generator, ich moce, obroty, momenty obrotowe itd., więc odpowiedź: nie wiadomo.
Pisałem w wcześniejszym temacie o moim aktualnym problemie z TDikiem. Samochód na 4 i na 5 biegu powyżej 130km/h poszarpuje tak jakby włączał tryb awaryjny, na Vagu widać że turbo przeładowuje i w momencie zamułu odcina, i tak wkoło. N75 zamieniony i samochód nie odcina ale też nie ma czym jechać, przepływka zamieniana i to samo, dodam że po wymianie...
111lisu napisał: Skoro sam widzisz pewne rzeczy w mam nadzieje swoim sofcie to po co Ci inny fachowiec? Adwocem Mogę zadać podobne pytanie po co to forum ? Idea forum polega na dzieleniu się informacjami, jeśli ktoś nie chce się dzielić nic go nie zmusza, wystarczy nie pisać. Co do legalności EVC udostępnia wersję demo (bez zapisu) dzięki której można...
do wd40 Taki jesteś naukowy a widzę, że masz kłopoty z jednostkami mocy i energii (co to jest wh/h ?). Wh/h jest jak najbardziej prawidłowe - ilość energii w watogodzinach wyprodukowana w ciągu godziny - i nie jest to moc (chyba że W lub P = const)z fizycznego punktu widzenia(chociaż energetycy wartość taką nazywają często mocą <lub energią>...
Nie za bardzo można podłączyć turbinę do wejścia dedykowanego dla PV. W pewnym zakresie obrotów turbiny (siły wiatru) uda się uruchomić konwersję ale z racji przygotowania wejścia do pracy z PV nastąpi zatrzymanie turbiny.
Prościej byłoby wyprostować te 48V, zastosować falownik np. z UPS-a i mamy na wyjściu stabilne 230V~ 50Hz.
Nie występuje osobno, trzeba wymienić płytę elektryczną w skrzynce. http://obrazki.elektroda.pl/9399053500_1...
Jedynie turbina Darrieusa ma zerowy moment rozruchowy. Dla przykładu Savonius ma ogromny moment malejący wraz z obrotami. Pośrednie parametry ma turbina H. Ogólnie "zagospodarowanie wiatru" przez HAWT jest mniejsze niż dla klasycznych VAWT.
przeswietl uklad podcisnien ...
Tak to wygląda dobrze.
Akumulator zadziała jak swego rodzaju limiter obrotów. Póki turbina będzie generowała napięcie niższe niż to na akumulatorze kręcić się będzie w zasadzie bez oporu. Próba wygenerowania wyższego napięcia niż aku. spotka się z przepływem sporego prądu; tym wyższego im mocniej powieje. Dlatego aku ma swoje zalety jak i wady: nie blokuje turbiny przy rozruchu...
gdyby podłączyć turbinę przez optymalizator, to dla falownika nie ma znaczenia co jest źródłem prądu. Rozważyć trzeba jeszcze jeden przypadek: zbyt silny wiatr i co wtedy? Napięcie z turbiny wzrasta proporcjonalnie do obrotów i w pewnym momencie przekroczy napięcie optymalizatora. Optymalizator się uszkodzi a turbina będzie rozbiegać i uszkodzi się...
chlopie sluzbowo jezdizlem pasatem 1,9 tdi 130koni palil przy mojej nodze 7,5-8,5 w trasie i ok 11 w miescie (w miescie nie przesadzam, tylko pierwsze dwa biegi deska.. ps taka praca)
Turbo raczej nie raczej strona wtryskowa. Filtry paliwa?
To w tych chińskich też są mostki prostownicze? Teraz mam sterowanie hamowaniem dzięki drutowi oporowemu przez sterownik który bada napięcie akumulatora tylko zastanawiałem się czy sam mostek jest tak efektowny jak np cały sterownik turbiny wiatrowej Tak w większości jest mostek prostowniczy, czasem w klasycznej formie diodowej innym razem aktywny....
Przy czym przy turbinie odśrodkowej zmiana kierunku obrotów przyniesie tylko zmniejszenie wydajności a kierunek wydmuchu pozostanie ten sam
Nie orientuje sie, ile moze kosztowac naprawa wtrysku. Jezeli sam silnik nie pracuje jest problem na drodze zasilania paliwa tu musisz szukac.
ISTA breeze miała typowo sztyletowe skrzydła - tylko na sztormowe wybrzeża. Chińska miała szersze skrzydła. Wniosek: 1. szersze skrzydła to większy moment startowy i nie potrzeba tak silnego wiatru. 2. szersze skrzydła to mniejsza średnica turbiny , a tym samym większe obroty. 3. szersze skrzydła i duża średnica turbiny to większa moc - lepsze wykorzystanie...
jaki kolor dymu?
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Jak to nie ma kondensatora ? To gdzie się podział ??? Ten silnik MUSI pracować z kondensatorem !! bo to kondensator sztucznej fazy. Przy częściowym spaleniu (zwarciu) uzwojeń zachowywał by sie tak jak w opisie.
Po wymianie turbiny seat Alhambra mocno hałasuje na większych obrotach
A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
Różnica jest spora. Panel to źródło prądowe, gdzie wydajność zależy od nasłonecznienia. Wystarczy utrzymywać napięcie wyjściowe w pobliżu napięcia MPP aby optymalnie odbierać moc. Turbinę trzeba traktować jako prądnicę (silnik). Napięcie rośnie od obrotów, a możliwą do pobrania moc trzeba pobrać z krzywej P(n) albo obciążenie dobierać z wahnięć obrotów....
Ogarnięte, auto chodzi jak nowe
To powinno wyglądać tak k*n1=(n2+n3) / 2 n1 - obroty generatora n2 - obroty 1 turbiny n3 - obroty 2 turbiny k - przełożenie przekładni głównej Tak więc obroty generatora (pomijając przełożenie główne) są niższe od obrotów szybciej obracającego się wirnika.
Turbina zwasze się tam obraca, na wolnych obrotach juz generuje naciśnienie
To jest kompresor. Podobny schemat działania jak w 1.4 tsi. Kompresor podnosi moment na wolnych obrotach a turbina na większych. Taki patent na turbodziurę
6-cio łopatowy wirnik będzie wolniejszy niż 3 łopatowy, ale wygeneruje większy moment obrotowy. Szczególnie widoczne będzie to przy rozruchu turbiny. Długość łopat istotnie wpływa na obroty; i tak M300 z 3 łopaty 82cm średnicy zbliżała się do 1000obr/min. 400W turbina z 1,2m średnicy kręci się do 600obr/min, a Ista 1500W rozwija 400obr.
Olej ze starej turbiny był w układzie, silnik dostał samozapłonu.
Czy parametry pracy silnika odczytywane były w trakcie jazdy w momencie falowania, czy w czasie postoju ? Zerknąć trzeba również jak skrzynia reaguje na zmianę obrotów . Turbina nie powinna przy obniżeniu obrotów zakłócać pracy .
A nie jest ona czasem chłodzona cieczą? Jeśli tak, to tam trzeba sprawdzić.
To jest pompka vacum. Wytwarza podciśnienie. W dieslach się takie coś montuje. Benzyniaki mają z kolektora. Jak odlaczysz pompkę to będzie bardzo twardy pedał hamulca.
Złącz wężyki na zaworze sterownia turbiną i zobacz od jakich obrotów zacznie działać turbina. Wyskoczy Ci błąd zapewne więc miej to na uwadzę że trzeba będzie go skasować. Jak zachowuje się czujnik ciśnienia doładowania?
to że dmucha odmą to normalne. ściągnij wąż od turbiny odpal silnik daj obroty powyżej 2000tys i zobacz czy nie pluje olejem przyłóż rękę i zobaczysz
Tu macie test turbiny o pionowej osi obrotów która "podobno" ma jeszcze lepsze osiągi niż tradycyjne turbiny. Dodatkowo tu mamy turbinę o mocy 600W. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Oraz tą samą turbinę napędzaną wiertarką [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Przykłady z YT można mnożyć i dzielić...
Wystarczyło zamienić zasilacz z 12V na 15V i mamy płynną regulacje obrotów z pominięciem trzeciego przewodu turbiny.
Hej, sorry że odkopuje temat ale w czeluściach internetu na marne szukać informacji o tych wynalazkach. Doszedłeś jakoś do rozwiązania problemu? Mam te same objawy w swoim rekuperatorze
Panel PV to klasyczne źródło prądu. Taki typowy 60 celi przy 24V odda 8A czyli 192W, a przy 12V 8,15A (98W). Z turbinami tych rozmiarów nad którymi się zastanawiamy jest inaczej. Aby w ogóle popłyną prąd turbina musi wytworzyć napięcie co najmniej równe napięciu aku. Problem zaczyna się klarować kiedy uświadomimy sobie że 24V (cz 12V) generuje się dopiero...
Będzie działało i to nawet lepiej niż gdyby turbina była 12V. To z tego powodu że znamionowe napięcie (i obroty) turbina uzyskuje przy sporadycznie spotykanych wiatrach 12 ... 15 m/s. Przy wyborze kontrolera warto go przewymiarować, ale bez znacznej przesady. Dużo elektroniki to większy pobór własny.
Użyj opcji szukaj. Temat turbiny i jej pracy wielokrotnie omawiany na forum.
Sterowanie turbiną.
Najprawdopodobniej, silnik łapie tzw. Notlauf, czyli turbo/geometria do czyszczenia. Lecz żeby postawić 100% diagnozę, należało by wykonać diagnostykę silnika.
30A nie wieźmie. Do 15. Ale i przy 3 ruszy, choć osiągnie małe obroty ( z założoną turbiną, bez niej będzie się kręcił szybko)
Nie ma takiej możliwości by coś zostało pozmieniane, sprzęt sypał by błędami aż miło. Suszarki z natury pracują na prawych obrotach, wynika to choćby z aktu, że tylko na tych obrotach będzie działać turbina powietrza procesowego. Lewe obroty są wykorzystywane tylko na chwile by rozrzucić pranie. Możliwe, ze nie będzie to robione na wszystkich cyklach....
Wyczyściłem Mapsensor
Też kiedyś mnie naszło , kupiłem turbinę o pionowej osi obrotu ( FH-600) , postawiłem i mogłem cieszyć się jej widokiem , i to wszystko . Turbina była na napięcie 24V , rzadko kiedy dawała 12V ( do akumulatorów 24V trzeba było kupić turbinę 48V , może coś by dała). Generalnie pożytku ( w sensie energii elektrycznej ) , żadnego. Ale jeśli wezwiesz sobie...
Z takimi pytaniami to do Wróżki musisz się udać, zależy ile turbina tego oleju puszcza. Ogólnie zjawisko dość groźne, może spowodować całkowite uszkodzenie silnika. Auto wkręci się samo na niebotycznie wysokie obroty, paliwem będzie olej z turbiny. Naprawdę sugeruję wizytę u dobrego fachowca!
Raz że pogięłeś tarcze turbin przy rozkręcaniu - pewnie z tego tytułu coś trze. Zejście silnika z obrotów trakcie pracy, to niestety zwarcie w uzwojeniu.
Sprawdź obroty turbiny jeśli jest podgląd na to.
Trzeba dać regulator ładowania. Jak w przypadku turbin pionowych nie trzeba się martwić za dużymi obrotami to już minimalne tak. Można produkować minimalne ilości prądu ale jak obciążymy bez odpowiedniego regulatora stanie zupełnie. Jest też układ który można nazwać podbijaniem napięcia który zapewnia ładowanie przy mniejszych obrotach. Regulator nie...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Witam. W Ivecu Stralisie 450 2007 r, Euro 5, Ciągnik siodłowy mam problem ze wskazaniami obrotów turbiny. Mianowicie po odpaleniu obroty turbiny wskazuje równe 6000 obrotów i przy zmianie obrotów silnika wartość ta pozostaje stała. Po przekroczeniu ok. 2000 obrotów silnika czujnik zaczyna wskazywać obroty turbiny równe 0 i wyrzuca błąd czujnika obrotów...
Wkręć śrubkę na zderzaku o jeden obrót i skróć o 1/4 obrotu sztangę .
Napięcie na czujniku jest ok, nawet trochę za wysokie jak na bieg jalowy. Sprawdź, czy spada czy maleje podczas wkrecenia na obroty.
Może pompa vacum?
Radagast20 przeczytaj to uważnie! Zrób to co Ci wcześniej napisałem. Kod usterki 00575 ten co ci podali po diagnostyce to ten właśnie czujnik. 00575-Czujnik ciśnienia (doładowania )w rurze rozgałęźnej (między turbiną a przepustnicą). Jeszcze do tego na twoim kwicie co płaciłeś za diagnostykę jest napisane, że czujnik pokazuje ładowanie turbiny przy...
Witam. Mam podobny problem, czy udało się naprawić?
Dla celów energetyki wiatrowej wykorzystywane są prawie wyłącznie turbiny o poziomej osi obrotu (HAWT), dla których łatwo znajdziesz sporo informacji. Turbiny o pionowej osi obrotu (VAWT) nie cieszą się taką popularnością, gdyż dla tej samej mocy potrzebują kilka- a nawet kilkadziesiąt razy więcej materiału (odpowiednio wyższy koszt inwestycji). Literatura...
Brakuje chomika w kółeczku który będzie biegał i produkował prąd :) Każde przetwarzanie energii to straty, a tej energii z wiatru zawsze jest za mało. Po drugie większość małych turbin ma stałe wzbudzenie magnesami i aby turbina generowała 230Vac musiała by chyba być podłączona do silnika ze stabilizacją obrotów.
A silnik nie jest zablokowany w jedna stronę obrotów? Pomierz prądy fazowe na pracującym silniku.
Moim zdaniem to bzdura bo co ma czujnik do obrotów turbiny. Do sterowania doładowaniem to tak ale napewno nie do samych obrotów turbiny.
Olej. Gorąca strona turbiny puszcza.
Turbina wstaje przy 2400 obrotów na minutę. Za późno. Jak spaliny śmierdzą to źle ustawiony zapłon (kąt wtrysku itd) Również bym rozrząd porządnie zweryfikował.
Co do pierwszej części pytania to EUROSTER 2000 lub 2005. Sterować obrotami turbiny? A w od czego chcesz uzależnić obroty turbiny? Od głośności? :D
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
Logi dynamiczne turbiny, przepływki.
Problem rozwiązany skróciłem sztangę turbiny o 4 obroty i jest dobrze. Zamykam 😁
Podważ teraz tą część pokrywy z przyciskiem od zwijaka i zdejmij ją (czasami ciężko schodzi), pod nią będą jeszcze 2 wkręty od tej pokrywy z wyłącznikiem. Potem wszystko już zejdzie. Co do grzechotania to często urwana turbina jest jego powodem, wolne obroty i grzanie to zatarte łożyska. Trzeba wymieniać często filtry, zwłaszcza wlotowy.
Sprzęgło jak poczekasz z wyminą to w końcu staniesz w chmurze dymu i nigdzie nie pojedziesz (sprzęgło spłonie do końca ).
Moim zdaniem nie ma co się czepiać turbin czy korbowodów, po pierwsze sprawdź czy sterownik widzi pełne otwarcie pedału gazu, jeśli tak, to problem dotyczy pompy.
No tak ale nia mam juz czasu a do sklepu mam jakieś 50 km
natomiast obroty turbiny nie spadają, skąd takie stwierdzenie?
Tak, zgadza się . W pionowej osi obrotu jest to ważne ale chyba trochę mniej niż w poziomej do ziemi osi obrotu turbiny.
aaaa..... już łapię, trzeba pamietać jak w każdym dieslu że nie wolno dawać w piz..... na zimny silnik a po dłuższej szybkiej jeżdzie nie wolno od razu gasić silnika, musi spaść temperatura oleju w silniku i turbina musi mieć niskie obroty, bo po zgaszeniu jeszcze trochę sie obraca a nie ma już smarowania łożysk wewnątrz pozdro T
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
No i gitara, procesor żyje. Teraz mu zapodaj jakieś obroty czy je widzi. Jak nie masz tego halla pod ręką to wystarczy pozwierać tam i z powrotrem ten pin D2 Arduino do masy.
Wyobraź sobie układ hydrauliczny: rurka ze ściany to zasilanie, kran to włącznik cewka to turbina, a opornik to przewężenie. Jeżeli otworzysz gwałtownie kran (włączysz napięcie), to całe ciśnienie pojawi się na turbinie, bo ma jakąś masę, i potrzeba jakiejś energii by ją rozkręcić. W miarę przyrostu obrotów, ciśnienie na turbinie zacznie spadać, a zacznie...
obrót turbina czujnik obrót turbina obrót turbina laguna
łącznik suszarka szlifierka kątowy budowa płytę indukcyjna siemens
aktualizacja oprogramowania samsung aktualizacja oprogramowania samsung
Alphard SW 807 – parametry techniczne, moc, T-S, zastosowanie głośnika niskotonowego Wymiana tulei drążka stabilizatora Toyota Avensis 2016 T27 – momenty, zamienniki, instrukcja