Po kilku latach, paru eksperymentach, kilku rozerwanych turbinach sam sobie odpowiem. Taki układ jak najbardziej będzie działał ale... Kręcenie turbo bez potrzeby do max ciśnienia wymaga dużo energii. W praktyce to pochłonie od jednego litra do dwóch paliwa na 100. Żywotność turbo mocno się skróci. Pojawią się problemy z przegrzewaniem powietrza, ogólnie...
Raczej nie ma wplywu. Prędzej na poranne odpalanie. Zaniki mocy to turbo - lub jego sterowanie.
Do kontroli masz system adblue, noxy, dozowanie adblue, egr, tłumik, sterowanie turbo. Ten sprzęt za wiele nie powie, możliwe że trzeba wykonać programowanie sterownika również ale, to po konkretnym sprawdzeniu w aucie.
Sterowanie podciśnieniem, nie pamiętam dokładnie ale chyba po uruchomieniu silnika kapa ma być otwarta i przymykać się odpowiednio do regulacji doładowania
Kod błędu nic mi nie mówi, ale typowy problem z w/w przyczyn to turbo/sterowanie turbo.
Zrób jeszcze raz logi ale poprawnie, z tego co widać to nie masz totalnie doładowania, sprawdź turbo i jej sterowanie, wężyki.
Turbo nie jest w stanie utrzymywać stabilnego ciśnienia (do sprawdzenia sterowanie turbo jak i samo turbo, pompa podciśnienia i wężyki). Dwa BIP-y na - wszystkie plus szarpanie czyli pompa tandem (paliwa plus podciśnienia) do weryfikacji ciśnienie na pompie. Jaki przebieg? Oringi na pompkach były robione?
Wtyk 1 +12v idzie z bezpiecznika nr.23 zasila również elektrozawór regulujący ciśnienie turbo,wtyk 2 sterowanie B15
sprawdz sterowanie turbo 9podciśnienia i jego stabilność przy hamowaniu i przegazowywaniu na wejściu do elektrozaworu turbo) bo tutaj jest problem
Witam. Problem leży zapewne w zacinającej się zmiennej geometrii turbosprężarki dlatego ją "odcina" komputer widzi za wysokie bądź za niskie ciśnienie doładowania i wyłącza sterowanie turbo. Trzeba zdemontować turbo oddać do czyszczenia geometrii i po problemie. koszty samego czyszczenia nie powinny przekroczyć 250zł plus demontaż i montaż to już w...
do sprawdzenia cisnienei turbo oraz geometria turbiny i jej sterowanie
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Nie ma chipa? może ktoś przesadził z doładowaniem i turbo leci. Albo komp w aucie nie widzi rzeczywistego doładowania i źle steruje turbo
witam, Mam ten sam problem P1470 czujnik ciśnienia doładowania. Wymieniłem czujnik na nowy, wymieniłem część kabla w komorze silnika. Sprawdziłem kable od czujnika do wtyczki komputera pin 35/48 - przewody są wporządku. Brak jest napięcia na pin 2/pin 35 (powinno być 12V?) przy włączonym zapłonie. Pin 35 w komputerze ma 16 om do masy samochodu. Co może...
Masz jakiś problem z nastawnikiem turbosprężarki, do posprawdzania nastawnik ,sterowanie ,turbo ,adaptacje itd.
Sprawdź: szczelność za przepływomierzem do kolektora oraz turbo - sterowanie, mechanicznie itp.
L2722
Ale zaraz... Silnik 90 KM wyposażono w soft-turbo bez sterowania elektronicznego. Tam nie ma elektrozaworu sterującego turbo i czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Były one stosowane w mocniejszych silnikach.
Żużyte pompowtryski, pompa tandem, pompa w zbiorniku paliwa, nieszczelność w układzie paliwowym. EGR, uszkodzenie sterowania turbo, nieszczelność w dolocie.
Błąd p0401 za mały przepływ przez EGR. Jak EGR wydaje się sprawny to przytkane mogą być rurki od niego lub jeżeli jest chłodnica EGR. Błąd p0299 to ciśnienie doładowania- nie osiągnęło zadanego poziomu. Tu trzeba by sprawdzić turbo ,sterowanie turbo, szczelność dolotu i zaworu EGR. Ja sprawdził bym jeszcze przepływomierz bo on może powodować oba błędy.
Gruszka sama w sobie może być uszkodzona. Poprawność połączenia podciśnień przy n75 zachowana? Kolektor ssący nie jest zasyfiony nagarem? katalizator drożny? Przewód pd n75 do filtra drożny? Przy takiej masie powietrza jaką widać w logach, turbo ma nieprawidłowe sterowanie, geometria nie zamyka się do końca.
Widzę że drążysz ten temat. Nie da się sterować. Pamięć jest przydzielana dynamicznie. http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbo_cache http://www.nvidia.pl/page/turbocache.htm...
Nie obrazaj sie. Pokpiwamy troche, bo pytanie troche chaotyczne i, prawde mowiac, bez sensu. Moze nie twoja wina. Uzywasz jakiegos dziwnego diagnoskopu i w dodatku wyciagasz dziwne wnioski. Opis kodu, ktory prawie na pewno nie pochodzi z PP2000 (choc nie znam polskiej wersji i moge sie mylic), mowi o przepustnicy spalin, a ty wyciagasz wniosek, ze to...
sprawdz dobrze sterowanie turbo podciśnienia i prądy
Problem jest taki, że każdy dokument to troszkę coś innego. Pierwszy odnosi się do samego procesora i tam jest jeden rejestr 12bitowy gpio i kod podany przeze mnie odnosi się do tego przypadku. Z kolei trzeci załącznik dotyczy jakiejś platformy i tam są 4 porty 8 bitowe na zupełnie innych adresach i z odwrotną logiką direction register (ale to już kolega...
Brakuje turbo? Gruchą steruje?
Ponieważ to wyje turbo. Jak odłączasz sterowanie to turbo nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia na tyle dużego, żeby pojawił się ww efekt.
Proszę ,schemat sterowania.
zawór n75 (ten od turbo) na pewno jest sterowany masą z sterownika a + 12 jest po zaplonie. I z tego co mnie pamięć nie myli to te zawory są zasilane jednym przekaźnikiem który znajduje się pod fotelem. Na próbę możesz odciąć przewody plusowe przy zaworach i dać +12 z aku przez jakiś bezpiecznik i wykonać testy.
Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
http://i-pl.org/download/3320.PDF Coś cienko z tym szukaniem :-)
Jakie podciśnienie na wężykach ?, w 90KM silniku jest wastegate w turbo sterowane ciśnieniem. A w sterowniku jest zabudowany map sensor i ma widzieć prawidłowe ciśnienie w dolocie
No i oczywiscie dopasowanie immo. Hmm... coś mi nie gra ale nigdy nie pomieniałem (wgrywałem) softu z innego sterownika, (przećwiczę to bądź co bądź flesze są w podstawkach najwyżej nie silnik nie odpali), wracając do wątku to immo adaptowało się (dopasowywało) tylko przy zmianie sterownika a nie softu. Co do wątku zmiany mapy EGR na sterowanie turbo...
Jak nie reaguje na regulacje geometrii to zawór sterowania turbo do wymiany ewentualnie do wyczyszczenia , warto sprawdzić czy połączenie zaworu z atmosferą nie jest zapchane .
manometr w dolot i podaj parametry turbo. Zobacz sterowanie - nie pamiętam jak tam turbo jest sterowane, zdaje sie że obejściem. odepnij całkiem wydech wtedy patrz.
EGR nie działa sprawdź czy nie masz dziurawej gruchy i nie ucieka podciśnienie. Coś nie tak z turbiną, przejrzyj sterowanie, w ostateczności czyszczenie turbo.
Jeszcze nie sprawdzona. Nie skłaniałem się ku wiązce elektrycznej, bo po odpaleniu i ruszeniu auto ma moc do czasu zostawienia ok 20s na wolnych obrotach. Dlaczego sterownik na wolnych steruje zawór turbo na 99%? Czy tak powinno być? Ma ktoś może schemat wiązki silnika, sterownika do tego silnika?
Jaki silnik rok samochodu??? Objawy wskazują na to, że sterownik samochodu wchodzi w tzw. tryb awaryjny. Są tego różne przyczyny, najczęściej jest to za duże ciśnieniem w kolektorze dolotowym (czyli za duże ciśnienie z turbo) za sterowanie jest odpowiedzialny zaworek N75. Podaj rok i model silnika to będzie można podpowiedzieć Tobie gdzie się ten zaworek...
Miałem identyczne problemu panowie 3/4 sukcesu leży w sterowniku silnika gdy go otworzycie zobaczycie ze piny nie są wlutowane są zaginane rozwiązaniem jest oddać sterownik do elektronika żeby przerobił to i wszystkie polutował kolejna sprawa zawory od turbo sterowane są z minusa który wychodzi z sterownika silnika i na nim też występuje napięcie 12v...
Nie pracuje turbo: nieszczelność w układzie dolotowym, sterowanie turbo, samo turbo.
E chyba nie ten wężyk powinien iść do elektrozaworu który tym steruje popatrz dobrze
Sterowanie gruszką do kontroli. Dawkowanie paliwa do kontroli Przepustnica do czyszczenia
P2263 Turbo/Supercharger Boost System Performance Błąd nie mówi o czujniku boost tylko o wydajności systemu doładowania. Uszkodzone sterowanie turbo, samo turbo lub dziura w dolocie.
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
Zwykle tego typu problemy występują gdy turbo nie jest w stanie wytworzyć wystarczająco dużego ciśnienia przy małych obrotach silnika, wtedy to mapa dymu nie pozwala na większą dawkę, bo przy małej ilości powietrza wtryśnięte paliwo zamieniło by się w czarny dym. Powodem może być problem ze sterowaniem turbo , ustawieniem turbo , uchylonym EGR . Przejrzyj...
Raczej tranzystor który steruje turbo-szczotką.
Jakie podciśnienie u układzie vacum? Co z przepływką?
Ja obstawiam sterowanie turbo i przeładowanie powyżej 3000
Cisnienie na cylindrach: 1-29, 2 i 3 - 28.5, 4- 30 bar czyli ok. Pompa na zimnym na początku nie wytwarzała ciśnienia dzisiaj ale zapomniałem dodać, że układ zasilania od zbiornika strasznie bomblue więc prawdopodobnie pompa ma problem wytworzyc cisnienie jak układ się zapowietrza. Zaraz biore się za pomijanie układu zasilania i powrotu od zbiornika...
Podciśnienia sterowania turbo po remoncie wszystkie sprawdzone?
Prawdopodobnie chodzi ci o przewód, który idzie do zaworu wodnego na odcinku vacuum. Jest zaworek dławiący podciśnienie, żeby płynnie się otwierał. Od turbo masz 2 inne zawory plus sterowanie klapą na małym turbo. Jeden zawór jest na pokrywie u góry, a drugi jest na rozrządzie przytwierdzony.
Egr , klapy , sterowanie turbo , nieszczelność , przepływomierz , do sprawdzenia .
Ten bezpiecznik poprzez przekaźnik ,,engine control,, zasila wszystkie newralgiczne elementy osprzętu silnika i sam sterownik, zasilanie z niego leci na przepływkę, zawór podciśnienia EGR, zawór turbo, sterowanie modułu świec. Trzeba sprawdzić po kolei zasilanie tych podzespołów aż znajdzie się przetarty przewód bo bezpiecznik pali się najczęściej z...
Możesz zawsze kupić prawdziwe turbo elektryczne. Pozostaje sterowanie i zasilanie. Obecnie elektroturbo jest używane w pojazdach z siecią 48V. Dla zobrazowania sytuacji, moc pobierana do 3,5kW, czas reakcji 0,25s do 70000 obr/ min. Lepiej i taniej założyć klasyczne turbo, temat opracowany.
Ty robiłeś tą modyfikacje o turbo? Jak to sterujesz? Jakie paliwo lejesz?
Turbo z czujnikiem położenia sztangi? Sterowanie dobrze podłączone? Przewody podciśnieniowe nie pomieszane?
Nieszczelność dolotu lub sterowanie turbo
Po przesiedzeniu z masterem nocy znalazłem kabel zgniły w wiązce i dla potomnych, bo robiłem baypass. Kable przy sterowniku mają inny kolor niż te na wtyczce od sterowania turbo i warto sprawdzić bezpieczniki.
Witam Widać z foty że sterowanie na nóżce 3. Więc może to być triak. Pozdrawiam
Serwis bądź osoby zajmujące się podnoszeniem mocy, adblue, zdejmowaniem immobilizera. Ja po wymianie sterownika miałem tylko błąd sterowania turbo. (Fizycznie brak sterowania przy turbo) więc tak zostawiłem
Jeśli sterowanie turbo sprawne, to tak.
Sterowanie turbo. Okablowanie od sterownika do zaworu, podciśnienia, gruszka i okolice. Ściąga sztangę na wolnych? Manometr weź i popatrz czy map nie kłamie.
Czasami spada zawleczka z Westgate (taka "gruszka" z ciegnem) I turbo się nie steruję tyczy się to też błędu 4591
Może nie tyle turbo co jego sterowanie
Ja mam podobny problem po diagnozę w Niemczech mechanik stwierdził że trzeba zmienić sterowanie turbo czy jak to się tam nazywa to jest montowane przy turbinie tylko ze u mnie jeszcze z dołu silnika słychać takie budzenie jakby kompresor chodził jeszcze tego nie wymieniłem więc nie wiem czy trafił
Raczej nie, musisz szukać podobnego jak na zdjęciu nadajnika, przeglądaj giełdy i portale typu alledrogo. http://obrazki.elektroda.pl/1977284900_1... Zamieść ogłoszenia.
tu jest skan od tego scalaka, sprawdź czy są podobne elementy (niestety w dojcze szprache) http://forum.electronicwerkstatt.de/phpB... dzieki szkoda że niemiecki :( tak jak pisalem tak tez zrobiłem :) zrysowałem oba obrotomierze wersja benzynowa działa bez problemu (pochodzi z uno turbo) sterowany z impulsu...
Witam mam takie pytanie, chciał bym zmienić turbo w 1.9 tdi afn na turbo z awx i chodzi mi czy sterowanie jest takie same czy trzeba coś zmieniać, przerabiać jeżeli tak to co?
Sterowanie turbo do kontroli.Jak jest vnt to tym bardziej.Parametry do kontroli.Po co wymieniłeś przepływomierz?
Ja też jestem samoukiem(elektroda dużo pomaga:))Ciśnienie paliwa jest w normie, robiliśmy przejażdzkę z kompem w aucie. W tym aucie podobno jest turbo. ze zmienną geometrią.
Jeszcze mam pytanie jak objawia się uszkodzona vacu pompa???? brak podcisnienia do sterowania między innymi turbo, EGR, brak wspomagania hamulca.
Wastegate przy turbo oraz jego sterowanie. Zobacz czy pracuje.
Wszystko czyli nic, ciekawe jak turbo a raczej jego sterowanie !
Do sprawdzenia;ciś paliwa ,sterowanie,połączenia turbo, szczelność egr.
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
Jakie wartosci widzi? Uwalone sterowanie turbo? Dziura w ic lub wezu. czujnik cisbienia? Otwarty egr?
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
R01 sie zacinają ale w ostatecznosci mogą być, ile masz mocy? Ile doładowania? Moze lepsze dwa zavolaki przynajmniej klapkowe, wypatroszyc ze sprezynek grzejnych? Kme twin? Choc ten jest slaby termicznie z kolejnej strony watoliwa jest ciagla jazda na pelnej mocy przez dlugi czas wiec raczej bedzie to chwilowe palowanie i 200kmh... zawsze lepszy i bezpieczniejszy...
Z tego co napisałes niewiele zrozumiałęm odnośnie sterowania tym zaworem. Co powinienem jeszcze mieć by sterować tym zaworem i jeśli znasz (schemat) opisz mi po kolei co powinno być zamontowane.
Mam pytanko jak sterować pinami w Turbo Pascalu portem LPT (gniazdo drukarki)są to piny : Jako wyjścia /STROBE;/AUTOFD;/INIT;/SELIN Jako wejścia /ACK;BUSY;PE;SEL;/ERROR bo pinami D0-D7 steruje tak uses dos; begin port[$378]:=3; end. czy tymi wejściami i wyjściami steruje się jakoś podobnie ?
Tu raczej wiązka czy wtyczka kompa do przejrzenia . Błędy od zaworów sterującego EGR , sterowania turbo N75, wtrysku sterującego oraz czujnika temperatury. Ja bym zaczął od prześwietlenia wiązki od tych elementów do ECU plus ewentualne masy jak i główna masa silnika.
W tym silniku sterownik nie steruje turbo, zwykła gruszka i wastegate. Tak jak koledzy napisali bez diagnostyki nic nie zwojujesz.
kolego załóż podciśnienie bezpośrednio z pompy vacum na gruszke turbo i zobacz czy bedzie poprawa przez chwile(później notlauf) jeżeli bedzie to znaczy że sterowanie turbo nie jest ok i bedziemy szukać dalej
Sprawdź sterowanie turbo. Podcisnienie albo nadciśnienie, nie wiem jakie tam jest, wężyk mógł pęknąć, mała nieszczelnosc i turbo się nie rusza. Przepływomierz sprawdź czy nie zaśniedział ale on z wiekiem też odmawia posłuszeństwa. Przepustnice sprawdź, ściągnij węża i przyglądnij się jak ona pracuje gdy dodajesz gazu, powinna się ładnie otwierać i zamykać,...
Gdzie tego szukać kolego ? Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin .
Witam Sprawdż przełączniki, pokaż nam płytkę (dobra jakość i ostrość), może znajdę podobny schemat). Sprawdż również czy pilot wysyła te brakujące rozkazy? W ten sposób ograniczysz pole poszukiwania.
Wiem że temat stary, ale mam ten sam problem. Czy poradziłeś sobie z turbo i jego sterowaniem?
sitko miałem załatwić dziś lub jutro ale trochę mi zeszło z deseczką :) to nie jest moja pierwsza cytrynka anie żabka ale tutaj sie lekko napociłem i nie zrobiłem. Orientujesz się jaki oring jest pod turbo na grzybku - sterowanie turbo bo tam mi cieknie olej. Może znasz numer katalogowy albo rozmiar, po weekendzie będę szukał ponownie w kolejnych seriwsach...
witam wskazania przeplywki sa o wiele za duze i stad te cuda .Zdejmij wtyczke z przeplywki iprzejedz sie jak bedzie ok wymien przeplywke a jak nie to wina bedzie turbo lub sterowanie turbina
tak jak mówiłem najlepiej byłoby podpiąć auto pod jakis komputer, nie wiem jak wyglada sterowanie turbo w tym silniku ale posprawdzaj wszystkie podcisnienia, jesli egr jest również sterowany podcisnieniowo to też może byc po drodze jakas nieszczelność, ciężko tak wróżyć z fusów
zanim cokolwiek wymienisz podlacz Vag'a i zrob logi ... mozesz tez rowniez sprawdzic szczelnosc dolotu oraz calego ukladu sterowania EGR oraz N75 ...
Ogólnie jak samochód jedzie pod górkę czasami się zdarza że turbo cichnie i samochód traci moc, miał ktoś takie coś ? To tak jakby paliwa nie dostawał ? czy może sterowanie turbo ? dodam że jest to nie regularne
Witajcie po kolejnym długim czasie. Zregenerowałem turbo, wyczyściłem dolot, Poproszę o rzut oka na log dynamiczny 011. https://vaglogs.com/log/011-Not-Running-... Dzięki! Dalej masz problem z turbo przeładowanie, sprawdź sterowanie
Witam, Saab 9-5 2.0T 2004r. potrzebuje schematu bądź rozpiski jak podłączyć przewody podciśnieniowe do 2 zaworów w okolicy nagrzewnicy. Jeden to grzybek przy nagrzewnicy a drugi sterowanie turbo ?.
Sprawdź zawór sterowania turbo i wężyki.
Jak podepniesz komp to wejdź na wartość czujnika maf i już wiesz a turbo czym masz sterowane? Idzie od gruszki przewód pod ciśnienia?
Diagnoza i wtedy można dyskutować!Turbo przeładuje,silnik wpada w awaryjny tryb i skrzynia tez dlatego nie rzuca biegami.Trzeba sprawdzić sterowanie turbo.
poz.8 i 9 sprawdź sterowanie turbo i egr
EGR to częsta usterka. Wykręć sprawdz to jest 15 min. Jak bedzie ok sprzwdz sterowanie turbo.
W twojej wersji EGR nie jest sterowany podciśnieniem tylko silnikiem elektrycznym ...Możesz ściągnąć tą szarą osłonkę i poruszać dźwignią czy lekko pracuje i się nie zawiesza ...
sterować turbo czujnik sterować turbo sterować turbo laguna
porsche becker filtr bypass instrukcja angielski kenwood
otwieranie bagażnika fabia otwieranie bagażnika fabia
Beretta Mynute Boiler Green 25 B.S.i - Wzrost ciśnienia na manometrze Piszczenie przetwornicy pod obciążeniem - przyczyny i rozwiązania