Sam szukałem co z tym zrobić ale zbyt dużo konkretów nie znalazłem. Doszedłem jak to złożyć. Zaczynając od tego ze najlatwiej zdemontować stary tłok sprężonym powietrzem, wtłaczając je do środka. Wykrecasz zabezpieczenie trzpienia http://obrazki.elektroda.pl/7874267700_1... Wyjmujesz całość, wyjmujac zabezpieczenie wewnątrz zacisku,...
Rozwiązanie masz wyżej podane przez g107r , mój sposób też zadziała .Zamiana sprężyn nic nie wniesie.
Nie wchodzi, a wychodzi przy naciskaniu hamulca, i później można go znowu wcisnąć? Możesz mieć skorodowane/brudne pod gumką ochronną, i z tym "dodatkiem" tłoczek jest za gruby :| On tak wysunięty mógł pracować kilka lat, a ostatnio wciśnięty do końca, mógł być przy montażu w fabryce... Zmieniasz klocki, czy jakaś awaria nie cofania tłoczka, i grzania,...
Regeneracja koniecznie i to pełna tzn. z tłoka należy również wyjąć i nasmarować trzpień który nachodzi na specyficzną śrubę. Po regeneracji wkręcić tłok i musi się dalej dać obrócić przy wkręconym inaczej zepsuje się samoregulator ręcznego.
Ja bym proponował żeby ktoś naciskał hamulec a druga osoba delikatnie stukała w tłoczek młotkiem przez drewienko z wszystkich stron. Widać na tłoczku oznaki korozji/nalotu?
Na Twoim miejscu rozejrzałbym się za nowymi zaciskami, jeśli były wbijane tłoczki plus Twoje czyszczenie papierem ściernym, może się okazać, że to będzie najtańsza opcja. Takie używane warto prawidłowo zregenerować, wymieniając wszystkie elementy gumowe, jeśli jest potrzeba wymienić i tłoczki. Później, jeśli będą odpowiednio serwisowane, odpłacą się...
Szukaj opcji open parking brake, wymień klocki a potem wybierz close parking brake.
Witam zaworek powinieneś sprawdzić ale to raczej nie jest wina nie odbijania hamulca,proponuje jeszcze raz sprawdzić tłoczki i prowadnice poniewaz nawet jak tłoczek działa poprawnie przy skrzywionych prowadnicach hamulec może całkiem nie zwolnić.Układ został odpowietrzony po tych naprawach?
tylni Tylny. Może być rozwarstwiony przewód elastyczny.
Tarcze zawsze są ciepłe i gorące, bo przecież działa na nie duża siła nacisku gdy hamujemy. Jeżeli masz bardzo gorące felgi lub tarcze to do sprawdzenia są jarzma hamulca i tłoczek, czasem potrafi zardzewieć i nie wraca do poprzedniego położenia.
Dzięki za pomoc
Witam, od 4 dni trzyma mi prawy przedni hamulec. Dzisiaj rozebrałem, tłoczek sie nie blokuje, po wciśnięciu hamulca tłoczek nie chce puścić. Bardzo proszę o pomoc.
To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Witam w Vw passat B5 FL 1.8T z 2001 roku. Tłoczek w przednich hamulcach nie cofa się, zaciski zostały wymienione, ale dalej jest ten problem w obydwu kołach. Jak się odpowietrzy, to łapie raz w jednym, a raz w drugim.
Moim zdaniem cały układ będzie do sprawdzenia, czyli pompka, zacisk i przewód hamulcowy. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie elementów gumowych, to należałoby zacząć od tego, czy nie został wcześniej zalany niewłaściwy płyn hamulcowy który spowodował uszkodzenie gumy. Zwróć uwagę na przewód hamulcowy. Jeśli ma więcej niż 10 lat, to powinien on zostać wymieniony...
Bardzo częstyprzypadek w skuterkach, miałem tak setki razy. Pompy tam mają bardzo słaba wydajnoścc jak jest juz stara to tym bardziej cieżko odpowietrzyć nawet przy prawidłowej procedurze. Ja mam na to sposób robie tak że 1.Zdjąć zacisk hamulca wcisnąć tłoczek do końca 2. zalac do pełna płynu 3. Na zdjectym zacisku jakimiś szczypcami segera lub kombinerkami...
Dlaczego tłoczek nie wypycha w seat 1,4 benzyna plyn jest pomka działa w hamulcu tłoczek lekko się cofnął i nie wypycha Dlaczego? Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/8022990100_...
Nie ogarniam zasady działania tego napinacza jakiego napinacza ?? Tam masz mechanizm regulacji luzu tłoczka, i z tego co napisałeś on nie działa. W tą tulejkę z gwintem w tłoczku wkręca się śruba regulatora i popychacza mechanizmu hamulca ręcznego 827659 W skrócie działa to tak: ta śruba regulacyjna się nie obraca tylko porusza się tak jak oznaczyłem...
Witam Mam problem następujący Opel corsa b 1.4 - słychać syczenie powietrza przy tłoczku hamulca roboczego w kokpicie po leciutkim naciśnięciu stopą syczenie ustaje co to jest przyczyną? - Czy to jakaś usterka, zapowietrzenie układu hamulcowego ? - Hamulce działają normalnie.
No z tym cylinderkiem na zwolnict jest też problem bo podniosłem ciągnik do góry i dokrecalem regulacje hamulca do momentu aż koło przestanie się kręcić gdy koło stanęło to popuscilem trochę żeby mogło się swobodnie kręcić. Teraz gdy nacisne z całej siły hamulec to tłoczek wychodzi za daleko aż ucieka płyn.
Jarzmo (na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo) - ATE plastilube Sworzeń jarzma zacisku, cylinderek hamulcowy (ogólnie tam gdzie guma) - ate bremszylinder
Witam zastanawiam się nad zasadą działania tarczowego hamulca na tylnej osi. Trochę na ten temat szukałem, ale nie za bardzo da się znaleźć jakieś informacje. Chodzi o sam mechanizm hamulca ręcznego, jak to sie dzieje, że przy konieczności wciśnięcia tłoczka, np. przy wymianie klocków, trzeba go obracać, wywierając nacisk, natomiast już wkręcony tłoczek...
Byc może jest tak że pompki sa za małe i mają za mała pojemność i nie mieści się w nich tyle płynu aby tłoczek hamulcowy cofnąć na tyle żeby hamulec sie nie grzał. Najlepszym rozwiązaniem było by założyć oryginalne pompki
Jeżeli się zapowietrza, to musi być gdzieś wyciek. Pooglądaj dokładnie przewody, a zwłaszcza tłoczek w zacisku.
Przez pewien czas było okej na tej lince więc to raczej nie ona . :| Dodano po 3 Stawiam na dźwigienkę od ręcznego . Ona zatrzymuje się , przyciera . na zdjętym zacisku bez klocków rusza się bez oporów. Naciskam ją i sama wraca do góry wysuwając tłoczek...
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
To może być źle wyregulowany tłoczek pompy hamulca, lub poluzował się regulator musiał byś zdjąć mastercylinder i tam na tłoczku powinna być regulacja, musisz wkręcić ze 3 skręty prawdopodobnie mała nakrętka ( nie wiem jak jest w vectrze ), generalnie tłoczek jest wsunięty za daleko w pompę.
Podobno cięgno w zaworze reguluje się do ciśnienia. U mnie w C330M wszystko było fabryczne, ale wyglądało że łącznik pomiędzy zaworem a pedałami był za długi. Zawór działał dopiero po wciśnięciu pedałów hamulca "do podłogi", tymczasem hamulce ciągnika powinny być ustawione na bardzo mały skok jałowy pedałów hamulca. Wywierciłem otwory w łączniku celem...
Nie wiesz, która to może być sprężyna i tłoczek, co jest od kierowania hamulcem, co jest tam od czego.
Najlepiej komputer i procedura odpowietrzania. Chałupniczo można by podnieść całe auto (tak by koła były w powietrzu). Zająć zaciski ,wsadzić do nich w miejsce tarcz coś co "udawało " by tarczę (tak by po wciśnięciu hamulca tłoczek nie wypadł). I jeden hamuje na zapłonie a drugi kręci kołami.
Standardowy problem przy złej regulacji serwa w innych cywilizowanych samochodach. Problem polegał na złej regulacji długości trzpienia poprzez który membrana/tłok serwa naciskał na tłoczek pompy. Zobacz co szpec ci nawyrabiał przy wymianie pedałów, w końcu jeden Ci musiał dołożyć - prawdopodobnie jest wstepnie naciśnię ty tłoczek pompy poprzez zły...
wszystko było wyczyszczone z rdzy i prowadnice i prowadzenia klocków nasmarowane dobrym smarem bezkwasowym Boscha Ale zacisk był rozbierany? Pewno nie. tłoczek jakby nie wracał, próbowałem go wypchać hamulcem nożnym do pewnego momentu, by sprawdzić czy nie jest zapieczony i póżniej go wciskałem Trochę zawiłe ale chyba chodzi o to, że wypychałeś tłoczek....
Najlepiej to wysunąć tłoczek albo całkiem wyciągnąć nasmarować smarem ceramicznym np. textar ceratec i tłoczek będzie chodził super.
(at)frankie1984 bez klocków tez miękka klamka. A zacisk odpowietrzałem i od góry i od dołu. Mam wrażenie, że po zakręceniu odpowietrznika płyn wraca do zacisku. Muszę sprawdzić czy oba tłoczki wychodzą. Czy objawy miękkie klamki może dawać nienwychodzacy jeden tłoczek ?
Przy jednym kole to awaria hamulca tego koła jakby ręczny trzymał to byś nie ruszył więc to odpada, trzeba szukać co się tam dzieje. Stawiam, że stanął tłoczek w zacisku.
Nie kojarzę jaki masz zacisk, ale jeżeli oś ręcznego jest w osi z tłoczkiem hamulca, a wyciek powstał po tym jak najpierw oś była zablokowana- zatarta i uruchomiona to daj sobie spokój z naprawą. Korozja osi nawet po wymianie o-ring'u będzie powodowała wyciek. Zacisk w takim przypadku tanie wymienić. Jeżeli tylko cieknie, a sam nigdy tego nie rozbierałeś...
Czy tłoczek pompki hamulca odbija do końca, odsłaniając otworki w zbiorniczku (powinny być dwa, z tego jeden zasłonięty blaszką)? Najczęściej występuje korozja aluminium w rowkach uszczelniaczy tłoczków hamulcowych, trzeba je dobrze wyskrobać. Jeśli układ hamulcowy nie był serwisowany i był na starym płynie, to niektóre płyny hamulcowe potrafią wytrącać...
Nie ma regulacji w bębnach. Trzpienie przy pedałach mają być ustawione tak by pomiędzy nim a tłoczkiem był około 1-2 mm. Nie może napierać na tłoczek gdy hamulec jest puszczony.
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
Jak zamierzasz cofnąć tłoczek?
Możliwe, że zacisk hamulca "trzyma" (tłoczek zapieczony) i po dłuższej jeździe nagrzewa się płyn hamulcowy, powiększa się wówczas jego objętość i w efekcie hamuje coraz mocniej. Po dłuższej jeździe sprawdź, czy zacisk hamulca jest nagrzany. Jeśli tak, to należy zdemontować zacisk hamulca, wyjąć tłoczek i sprawdzić, czy nie jest skorodowany. W zależności...
Tłoczek zregenerować to zbyt mocne określenie zależy czy jest tam gumka i w jakim stanie. Jak mocno jest porysowany tłoczek bo troszkę to można spolerować. Pod maska czarna bańka naprzeciw pedału hamulca zresztą pompa hamulcowa jest przykręcona do serwa.
Znajdź przyczynę wycieku płynu - najprawdopodobniej to tłoczek przy tylnym hamulcu
Widziałeś jak wyglądają te hamulce bębnowe i jaka jest ich zasada działania? Jeżeli masz odpowietrzone przwidłowo, to rozbierz je /zdejmij bęben/, ogarnij na jakiej zasadzie działają i będziesz wiedział dlaczego pedał "wpada. Od rzau Ci podpowiem- samoregulatory zablokowane i szczęki mają "za daleko" do bębna. Dlatego musisz dwa razy "sztachnąć". Ale...
W cylinderku są samopodstawiacze, ale to nie to. W momencie jak pedał wpadł sprawdź luz na pompce. Będziesz wiedział czy tłoczek pompki cofnął się.
Witam, mam problem z hamulcem do crossa 125 cm. Przestał działać, więc go odpowietrzyłem i nadal nie działało. Rozebrałem cały hamulec i wyczyściłem go idealnie. Chodzi jeden tłoczek dobrze, drugi nie chodzi, ale jeśli przytrzymam ten pierwszy - ten drugi chodzi też. Wiecie co może być nie tak ?
Witam mam problem z hamulcami w suzuki vitara 1.6 lewa strina z przodu mi sie blokuje nie odbijaja wyczyscilem caly zacisk, tłoczek prowadnice dzialaja leciutko tylko nie puszcza tloczek po nacisnieciu i puszczeniu hamulca;/ co z tym zrobic?? przewody ktores ??
To jest numer 20 ale już dziękuję bo byłem u znajomego i mi to zrobił, muszę wymienić ten tłoczek na pedale hamulca.
Chciałbym odnowić temat eymieniłem klocki i jak rozpompowywałem tłoczki hamulce to zaświeca się i gaśnie co to może być
Miałeś zbyt mocno zużyte okładziny i dostałsię brud na tłoczek zaczisku hamulca i to powoduje że blokuje i zarazem grzeje się koło a zrazem nie ma poprawnego hamulca miałem dwa Ople i przy obydwóch było to samo.Rozebrałem cały zacisk wyczyściłem i było OK.
Może, hamulce powinny być zrobione kompleksowo. Dla wykwalifokowanego mechanika to rzut okiem. Zaniedbania w stylu za bardzo zużyty bęben, zła regulacja szczęk, zła regulacja hamulca postojowego, rdza w prowadzeniu klocków, rdza na tłoczkach zacisków, działanie wspomagania, stan pompy hamulcowej. Przez internet na forum nie da rady.
Po odkreceniu odpowietrznika kolo nadal bylo zablokowane. Więc ewidentnie tam się coś kleszczy. Zacisk a dokładnie uszczelnieni pomiędzy tłoczkiem a zaciskiem jest na tyle elastyczne że powinno cofnąć tłoczek od tarczy w momencie zdjęcia nogi z pedału hamulca. Skoro tam już wszystko jest nowe, mi powoli też zaczyna brakować pomysłów. Na 101% wszystkie...
A jaki był powód wymiany nowych zacisków? Może na początek dobrze odpowietrzyć na uruchomionym silniku, jakoś nie wierzę że odpowietrzyłeś te stare zardzewiałe tyły na tłoczkach.
Nabiłem układ powietrzem , wstawiłem to cięgno na stałe i kiedy nacisnę na hamulec tłoczek cię wysuwa ( ale tylko na tym cięgle na stałe ) i wtedy słychać sykniencie czyli zawór działa dobrze . Ale strasznie ciężko chodzi, a jest nowy Da się coś zrobić żeby chodził lżej ? Ile tak mniej więcej powinien ten zawór wychodzić ? U mnie wychodzi na ok 2cm
Bardzo możliwe że nie masz luzu między pompą hydrauliczną a sztyftem pedału hamulca w efekcie tłoczek się nie cofa i nie zwalnia płynu z cylinderka hamulca. Lub przycina sie pompa hamulca.
Dziwna sprawa. Bo jeśli chodzi o mocowanie zacisku do jarzma to strzelałem. Ale mechanizm załączania hamulca postojowego do wymiany klocków zwalniasz testerem, wciskasz tłoczki i zakładasz klocki po czym robisz nastaw żeby się tłoczek ustawił? Passat B6?
Częściowo się regeneruje.Gumki na tłoczku.
Jeśli miałbyś skrzywioną tarczę na pewno będziesz czuł bicie tarczy przy wciskaniu pedału hamulca podczas hamowania. Tak jaki pisał kolega wcześniej jeśli nie masz praski tłoczek wkręć kluczem żabką. Czasem trzeba go trochę docisnąć podczas kręcenia w stronę zacisku aby "gwint" złapał. Zdejmij zacisk, wkręć tłoczek, wciśnij dźwignię od ręcznego zobacz...
Weź spróbuj na jednym zacisku cofnąć i wypchnąć na full tłoczek tak z 10 razy. Za każdym razem posmaruj gładź przy schowanym tłoczku smarem do hamulców. Takie problemy to zwiastun wymiany całego zacisku, szczególnie Lukas dał popis bylejakości.
Nie ma rantu. Tłoczek chodzi. Działa bezproblemowo hamulec zasadniczy. Przed założeniem bębnów, szczęki były rozchylone na styk. Resztę miał dokonać samoregulator.
Ja bym odpowietrzył tak: Posadź kogoś w samochodzie a sam pozostań przy kole. Podczas gdy on podpompuje hamulec Ty odpowietrzaj przewód zaworkiem umieszczonym przy tłoczkach.
Zacisk ogólnie swobodnie się poruszał, ale jak podpompowalem hamulcem, to tłoczek pewno nie cofa się i blokuje. Rozbióre to w sobotę, dokładnie przeczyszcze ten zacisk, przesiaduje tłoczek i zobaczę a jak nic nie da to będę musiał zacisk nowy kupić. Nie ma co oszczędzać na czymś takim haha
Witam jeden tłoczek cofnął podłączając zacisk na krótko pod napięcie i dalej wkręcił, a drugi od razu wkręcił Oba silniczki odpuszcza jednocześnie, jeśli użyjesz odpowiedniego sprzętu :) Może drugi silniczek ma pękniętą obudowę (plastikowa!) i nie mógł go cofnąć, lub uszkodził ten pierwszy. A tak serio to na pewno trzeba wykonać basic settings, kiedy...
Dziękuję bardzo. Zadziałało. Mogę podpowiedzieć jak cofnąć zaciski hamulca ręcznego bez komputera i nic na siłę. Sprawa jest prosta, po zdemontowaniu zacisków i dokładnym oczyszczeniu wszystkiego, należy wkręcić tłok zacisku zgodnie ze wskazówkami zegara (to cofa tłoczek który wykręca się delikatnie za każdym uruchamianiem hamulca ręczengo i jednocześnie...
teoria mówi zapowietrzony ,pedał robi sie twardy a tutaj tego nie słychac .Przyczyna ,sprawdzic dokładnie odległość tłoczka zacisku od klocka a w układach z szczekami grubosc szczęk hamulcowych plus srednica bebna .We wszyskich układach podane są odległosci klocek -tłoczek
A wiesz że po prostu tłoczki mogą ci się nie cofać :P . Prowadnice prowadnicami, a tłoczki tłoczkami. Tłoczki po puszczeniu hamulca powinny się cofać o np 1mm. U ciebie pewnie się nie cofają, więc nie ma bata, zestaw reparacyjny i jazda :) . Gdyby jakieś gumki "miały łapać powietrze" to właśnie hamulca byś nie miał, bo albo by ci nieszczelnością wyciekał...
Wciskacie tłoczki cały syf z zacisków wpompujecie do modulatora a potem cuda się dzieją. Przy wciskaniu tłoczków należy wcisnąć pedał hamulca popuścić odpowietrznik i dopiero wciskać tłoczek i wtedy nie będzie ze pedał leci czy takie tam.
Ale jeśli tłoczek nie odbija, to znaczy, że częściowo hamulec trzyma, tak? Czyli powinno to koło się grzać? To może tak sprawdzić? Czyli co? Sama wymiana klocków nic nie da?
Czy jest możliwe abym coś zle poskładał w pompie hamulcowej ? Choć nie ma tam żadnych cudów . Parę oringów , dwie sprężyny, tłoczek . Złóż to do kupy. Odpal samochód powciskaj hamulec aż to koło się zablokuje. Nie musisz jeździć do tego. Potem rozepnij podciśnienie od serwa i sprawdź czy przypadkiem nie puści wtedy. Ruszałem regulację luzu serwo-pompa?
A wie ktoś może jak cofnąć ten tłoczek w MZ?
Co ma tłoczek do hamulca ręcznego? Przecież on zupełnie nie bierze udziału w tym przypadku. http://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C... . Czytaj artykuł, jak działa i jakie ma wady system simplex. 60% siły hamowania to dobry wynik. A że trze - przyjżeć się trzeba wszystkiemu fachowym okiem. Może jeden tłoczek jest zapieczony. Pewnie nie zapieczony,...
Tłoczek trzeba wciskać i wkręcać jednocześnie, jest do tego specjalny przyrząd ale metodami chałupniczymi też się da.
-Dobrze wyczyścić strzemiona. -Założyć nowe blaszki trzymające klocki. -z tyłu klocków stosować smar -Stosować pasta montażowa do klocków hamulcowych 03.9902-1002.2 -Zeszlifować nierówności tarczy i odtłuścić zmywaczem np. TRW PFC105 -Wyciągnąć wyczyścić i nasmarować lub wymienić prowadnice oraz gumki np. FRENKIT - 812001 -Wyczyścić i wyregulować mechanizm...
Jeżeli awaria pompy, to prawdopodobnie wystarczy wymienić gumowe uszczelki na tłoczkach w pompie
Klocki założyłem używane, bo na tarczy był lekki, rdzawy nalot. Przetarłem papierem ściernym i założyłem te klocki z którymi kupiłem. Mają po 6-7mm. Zaciski chodzą lekko na prowadnicach. Wczoraj wykręciłem jeden zacisk i włożyłem młotek między tłoczek a zacisk. Ten sam efekt na pedale hamulca. Wtedy zaobserwowałem, że tłoczek się cofa. Prowadnice przesmarowane,...
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Mimo wszystko spróbował bym jeszcze raz odpowietrzyć. Pompa wymieniona na nową czy używana? Może zacisci łapią lewe powietrze przy tłoczkach? Jakie przewody hamulcowe? Czy jest ABS? Ale napewno już to wszystko masz sprawdzone :)
wiem kolego ze sie wkręca słuszna uwaga to jest ,a wyjąć nie ma problemu odkręcam zacisk naciskam hamulec i tłoczek wyskakuje sam
Sprawdzałeś czy zacisk pływa? Tłoczek można wcisnąć? Blokuje albo zacisk lub tłoczek.
Witam.Te tłoczki są do hamulca nożnego-zasadniczego ten działa poprawnie?,pod tłoczkiem jest pręt do hamulca ręcznego a na dole najprawdopodobnie rozpierak pociągany linką,nie widać tego na zdjęciu a robiłem to lata temu w jakim stanie są rozpieraki?nie wyrobione w miejscu styku ze szczęką? czczęki widać nowe,ale bębny w jakim stanie mogą być zryte...
Cześć, założyłem sobie do pojazdu samoróbki hamulce. Na wał napędowy fajnie przypasowała tarcza przód od opla corsy b ze złomu, z całym kompletnym zaciskiem który przykręcony jest do odbudowy mostu napędowego. Wszystko ładnie wyszło ale problem leży w tym iż tłoczek się nie chowa przez co po puszczeniu hamulca tarcza jest uwolniona ale nie jest to pełne...
Widocznie tak zregenerowane. W jednym spotkałem się z tym że wewnątrz napchane było nie wiadomo jakiego smaru, a ma go tam nie być w ogóle. Specjale smary które się tam stosuje mają służyć tylko do ułatwienia montażu, a w kontakcie z płynem hamulcowym ma się rozpuścić. Żeby zacisk działał poprawnie tłoczek ma się z oporem w gumce przesuwać, bo to ona...
Szukaj przyczyny w tym kole. Zaciskając przewód zaślepiłeś tłoczek. To na tym kole jest prawdopodobnie przyczyna.
Pewnie się zapiekły, spróbuj wyjąć docisk, wypchnąć go za pomocą pedału hamulca i w razie potrzeby zmienić, a jak nie to zmienić uszczelnienie. Tak ja bym zrobił. :)
Zobacz czy nie jest wciśnięty lekko tłoczek pompy hamulcowej (wówczas jest przytkany otworek powrotu płynu hamulcowego co powoduje blokowanie jednej sekcji po skosie) pedał hamulca jest delikatnie wciśnięty pompa nie ma luzu. Dodano po 2 i koniecznie wymiń płyn hamulcowy stracił swoje parametry z racji wysokiej temperatury
Nie wcisnę dwoma kluczami , bo tłoczek się chowa przez pokręcanie. Poszło. Jak ktoś mi powie, że taka wymiana jest łatwa to (at)#$&*.. Jeszcze odpowietrzenie. A co odje.......eś,że musisz odpowietrzać? Wymiana klocków w tym aucie jest banalnie prosta,warunek bezproblemowego i łagodnego przebiegu wymiany to wydanie raptem 60-70zł. na zestaw do cofania...
mówisz że wymieniłeś uszczelki w zaciskach a oglądałeś sam tłoczek nie był pokorodowany ?
Próbowałeś odpowietrzać na odpalonym? Płyn nigdzie nie wycieka, nie wylatuje przy tłoczkach?
Zauważyłem, że po puszczeniu hamulca tłoczki dość mocno się cofają być może to jest przyczyną ale nie wiem co ma wpływ na zbyt mocno cofające się tłoczki.
A może pompa się posypała i puszcza ciśnienie na tłoczkach.
Pytanie jak w tytule. Jak cofnąć tłoczek tylnego cylinderka hamulcowego (jest dodatkowo wypychany mechanizmem hamulca ręcznego). Chyba nie na siłę ? Liczę na szybką odpowiedz bo auto rozkopane. pzdr Adam
tylko przy tak dużym opadaniu pedała hamulca musiała być duża nierówność W sprawnie działajacym samochodzie tłoczek sie cofa jedynie tyle ile zostanie wciagniety przez wspomniany wcześniej uszczelniacz,czyli klocki wręcz dotykają tarczy.Taki drobny ruch a powoduje tak duzy skok jałowy pedału. Teraz sobie wyobraź że taki tłoczek zrobi ruch o dwa razy...
pompka hamulca chodzi idealnie , tłoczek się cofa do końca. Jeżeli chodzi o gumki to nie jestem w stanie ich wymienić ponieważ nie są one nigdzie dostępne.
Witam Mam problem z hamulcami. przedni lewy hamulec bardzo słabo hamuje (nie widać śladu hamowania z tego koła) pozostałe koła hamują właściwie. zrobiłem przegląd tego koła. okładziny hamulca są w porządku, tłoczek się wysuwa przy naciskaniu pedału hamulca. Sprawdziłem także stan giętkiego przewodu. podczas naciskania pedału hamulca na przewodzie nie...
Jaki luz masz "na tych śrubach co wchodzą w pompki"? Sprawdź czy tłoczek w pompce cofnął się do końca.
Pompa tak serwo nie. W chwili zablokowania odkręć odpowietrznik i zobacz czy puści tłoczek.
Witam - a jak wymieniałes te klocki? jesli tylko wcisnołes tłoczki do środka(nie było z tym problemu)to nie powinno to spowodować zapowietrzenia chyba ze do wcisnięcia tłoczków popuściłeś dopowiertzniki to prawdopodobnie zapowietrzyłeś , jesli nie odkręcałeś odpowietrzników to dokładnie popatrz od wewnetrznej strony felgi czy ci sie nie poci(mokrawe)...
Odkręcić 2 śruby m8 , zdjąć zacisk, wyczyścić miejsce osadzenia klocków, założyć klocki , wkręcić tłoczek( wciskać i obracać ), zakręcić zacisk, nacisnąć hamulec by go podstawić i gotowe .Z tłoczkiem nie powinno być problemu bo ręczny w tym samochodzie masz oddzielnie
Czołem, Mam bardzo konkretne pytanie i potrzebna mi bardzo konkretna odpowiedź. Czy tłoczek w tylnym zacisku pływającym (mechanizm ręcznego jest w tłoczku) powinien lekko odbijać samoczynnie, tak jak robi to tłoczek w przednich zaciskach, gdzie po puszczeniu hamulca widać gołym okiem, jak tłoczek wraca o małą odległość? Chodzi mi o to czy powinien...
I po trzech napompowaniach to wszystko się naprawia... Jeśli zacisk nie zgrywa się się z tarczą to jedno albo drugie się odgina a po puszczeniu hamulca powoli wraca na "swoje miejsce" wycikając przy tym tłoczek. Zrozumiałeś już czy mam dokładinej wytłumaczyć?
cofnąć tłoczek hamulca zapieczony tłoczek uszczelniacz tłoczek
cewka briggs iskra lampowy przedwzmacniacz gramofon podłączyć akumulator honda civic
otworzyć drzwi pralki otworzyć drzwi pralki
Lokalizacja czujników poduszek powietrznych Honda Civic 2009 Problemy z domofonem Urmet 1702/2: Diagnostyka i rozwiązania