Ktoś tu pisał o miedzianych rurkach. Takie ptenty to sie robiło zeby zbudować układ FC a nie WC. Do WC najlepiej używać węży EHEIM są najlepsze. Ładnie sie prowadzą. Co do pompy muszisz wzi ąć pod uwage jakaa ma być jej wydajność 600-1200 l/h. Są jeszcze 300 ale ich nie polecam. Chyba że do układów zamkniętych. Najlepiej miec pomke która ma koło 750...
nikt nie napisał, że obowiązkowo musi być włączone ogrzewanie, bo tam jest zawór który nie otworzy obiegu jeśli nie będzie ogrzewanie włączone. Nie zalewaj do pełna układu. Jeśli wszystkie przewody od chłodnicy i nagrzewnicy będą gorące to układ odpowietrzony. Na zimnym trzeba dolać płynu.
Witam --proponuję sprawdzić czy do układu chłodzącego nie przedostają się spaliny z uszczelki głowicy (może silnik był kiedyś przegrzany ) i wtedy przy zamkniętym obiegu mogą się umiejscawiać w nagrzewnicy tworząc poduszkę powietrzną!
[quote="djbarteez" Cała klima to chłodnica samochodowa na zewnątrz i nagrzewnica samochodowa wewnątrz pokoju. [/quote] Czyli cały układ będzie wyrównywał temperaturę zewnętrzną i wewnątrz 1:1 bez żadnego dodatkowego czynnika chłodzącego . Jeżeli tak to ma działać to nie łatwiej otworzyć okno aby temp . się wyrównały ?
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Płyn spyścisz odłączając rurę dolną przy chłodnicy (gruba). Potem łączysz tą rurę z chłodnicą i nalewasz powoli płyn. Pewnie zapowietrzy się nagrzewnica, ale ma ona swój odpowetrznik na przewodzie do nagrzewnicy w komorze silnikowe przy ścianie grodziowej. Przy spuszczaniu i napełnianiu płyny ustaw pokrętło ogrzewania na grzanie.
Sprawdź przewody układu chłodzącego, chłodnicę, pompę wodną (może już przepuszczać) i nagrzewnicę (dywaniki jak pisze Paweł), aczkolwiek, gdyby ci dwa razy zawartość cieczy układu chłodzącego poprzez nagrzewnicę do kabiny wpadła, to miałbyś już kąpielisko i parę wodną w aucie na szybach (przy takich temperaturach zewnętrznych) podczas wieczornej kondensacji...
Termostat sobie podaruj (nie zakładaj), bo to zbyt mały obieg (mało płynu w układzie i on by się musiał już po 2min. otworzyć :D ) Nagrzewnica w roli chłodnicy w zupełności wystarczy. Resztę dobrze kombinujesz. :)
Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach ....
Nie wiem jak w Sedici ale w innych autach jest miejsce na dodatkową nagrzewnicę elektryczną obok nagrzewnicy z płynem chłodzącym.
Kolego taka "płukanka" może tylko zaszkodzić tak starej nagrzewnicy, wiem to z autopsji :( Stawiał bym raczej na źle odpowietrzony układ po wymianie płynu chłodzącego.
Może być też tak, że ubyło w układzie samego płynu chłodzącego. A niski stan takowego, to słabe grzanie nagrzewnicy, słabe ogrzewanie środka pojazdu. Ale to nic w porównaniu, że w ten że sposób można uszkodzić, przegrzać sam silnik.
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Przekaźniki: 1-pompa paliwa, układ podgrzewania paliwa 2-sterowanie silnika 3-nagrzewnica płynu chłodzącego 1 4-sprzęgło sprężarki klimatyzacji, przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 5-rozrusznik 6-wolny 7-wolny 8-nagrzewnica płynu chłodącego 2 9-wentylator chłodnicy- wysoki bieg 10-wentylator chłodnicy niski bieg http://obrazki.elektroda.pl/3103008900_1...
Bez względu na priorytet wyjście pieca powinno być połączone z wejściem nagrzewnicy. Taki układ jest fabrycznie montowany w pojazdach. Dzięki temu nie będzie się zapowietrzać i rozpływ cieczy chłodzącej będzie dalej poprawny.
płyn chłodniczy w zbiorniczku trzyma stan czy ucieka ? Paski piszczą :-) visco trochę przyśpiesza ...... porównaj ciepłotę węży zaczynając od dołu silnika - Pompa -Głowica Nagrzewnica wtedy zlokalizujesz problem komputer pokazuje temperaturę 50 stopni ? o rozrząd mi nie chodzi jak o tą pompę Stawiam na pompę...... lub przytkany układ / zapowietrzony....
Ale z tego co widzę to lepiej było by nagrzewnicę wstawić i układ chłodzenie silnika wykorzystać. Nagrzewnica to nie problem. Nawet pompa ma dodatkowe chyba wyjście lub wejście więc jedno podłączenie węża to tylko dorobienie kroćca. Pozostaje tylko jeszcze drugie no i kwestia upchania tego gdzieś. Najlepiej nad głową no ale jak zrobić obieg wody. Wertuję...
Co mogłoby być przyczyną ? Coś jest zapowietrzone ( najczęściej nagrzewnica ) . Należy odpowietrzyć układ chłodzący .
Siemanko wszystkim.Masz zapowietrzony układ chłodzenia.Zrób tak w kabinie na maxa przekręć ogrzewanie odkręć zawór przy wejściu do kabiny (nagrzewnicy) odpowietrzający - jak nie masz to odkręć przy chłodnicy poczekaj jak zacznie wypływać tamtędy płyn chłodzący wtedy zamknij zaworek.Włącz silnik i przy odkręconym korku tego zbiorniczna wyrównawczego...
Jest to sterownik centrali wentylacyjnej nawiewnej z nagrzewnicą powietrza. Raczej nie ma tam układu chłodzącego.
http://obrazki.elektroda.pl/9797755800_1... Witam Przedstawiam nagrzewnice indukcyjną malej mocy. Jest ona wykonana na laminacie. Sam zaprojektowałem ścieżki a potem wytrawiłem. Wzorowałem się na schemacie z tego filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=fwj8-0B1... Tranzystory mocy jakie zastosowałem to JRFZ44N. Zastosowałem radiatory...
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
Witaj Zmierz temperatuę płynu chłodzącego. Podejrzewam uszkodzenie termostatu. Czy dobrze odpowietrzyłeś uklad? Pozdrawiam
Ja tam proponuję tak: Nagrzać silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy, ostrożnie poluzować opaskę na dolnym krućcu chłodnicy (podstawić jakąś miskę) i wysunąć (zdjąć) wąz, odkręcić kork ze zbiornika wyrównawczego żeby płyn zleciał. Wąż idący do chłodnicy odegnij w dół żeby spałynęła max. ilość "płynu". W układzie może zostać niewielka ilość "płynu" w pompie...
Wszystko począwszy od stanu i poziomu płynu chłodzącego oraz termostatu poprzez zapowietrzenie układu i nagrzewnicy a skonczywszy na droznosci i połączeniu kanałów doprowadzających powietrze do kabiny.
Wiatj!Sprawdzić trzeba: 1.poziom płynu ( uzupełnić ,gdy mało i odpowietrzyć) 2.pompę 3.przepustowość nagrzewnicy ( np.zamulenie ) 4.drożność układu chłodzącego silnik 5.wycieki płynu z instalacji 6.zawór doprowadzający obieg chłodzenia silnika do nagrzewnicy (tzn.czy pokrętło zmienia położenie dźwigni zaworu. Pozdrawiam.
Witam Ktoś wie w jaki sposób wysterować zawór nagrzewnicy w zależności od spadającej temperatury za samą nagrzewnicą, tak aby nie dopuścić do zadziałania czujnika frost? Osobiście stosuję nieco inny algorytm. Mam czujnik temp. na wodzie po nagrzewnicy oraz frost ustawiany na 5 st. W algorytmie mam zaszyte dwa progi związane z temp. wody o których już...
trzeba poszukać nalotu w kolorze płynu chłodzącego na całym układzie chłodzenia .wyciek może być wszędzie na chłodnicy na wężach wody (przeważnie tych z tyłu silnika idących do nagrzewnicy)
Seat Alhambra 1,9 TDi 1999 rok z tyłu jest druga nagrzewnica bez parownika klimy. Chodzi o obieg cieczy chłodzącej dla pojazdu wyposażonego w OGRZEWANIE POSTOJOWE. Chciałbym rozbudować lub wymienić dogrzewacz na ogrzewanie postojowe. Z układem elektrycznym sobie poradzę ale chciałbym upewnić się co do układu wodnego. Zwłaszcza do zaworu odcinającego...
Witam, wkurzyłem się tej zimy i założyłem zestaw do podgrzewania wnętrza samochodu plus prostownik plus grzałka płynu chłodzącego. No i z tą ostatnią jest problem, przenosiłem już grzałkę dwa razy i cały czas jest to samo, po minucie słychać i czuć drgania gotującego się płynu. Początkowo zainstalowałem tą grzałkę przed nagrzewnicą ale że to raczej...
Ja jednak stawiam na zapowietrzony układ miałem to samo.W przewodach do nagrzewnicy pod szybą jest taki plastikowy korek odkręć go i zobacz czy leci płyn chłodzący,jak nie leci to układ jest zapowietrzony.
Procek jaki posiadam to Pentium D, na badziewnym chłodzeniu AC mam 45*C, a chciałbym w domowym zaciszu i z części jakie posiadam złożyć WCta. Jaki płyn zastosować do tego układu?
Gdzieś wyczytałem że powinno wejść 9 litrów To jest pewnie pojemność suchego układu, u Ciebie stary płyn został w bloku (a jest go tam sporo) i w nagrzewnicy.
A nie możesz zmniejszyć paleniska? Co to za piec jakiego typu? Ile mocy macy ta nagrzewnica? Normalnie w centralnym ogrzewaniu ilość wody i pobór mocy grzejników masz obliczoną do mocy pieca to nie jest tak że ktoś se kupuje piec i wstawia grzejniki na oko, pojemność wody w układzie wpływa na czas nagrzania instalacji i jej wychładzanie i jest to dobrane...
Nagrzewnica indukcyjna z miękko przełączanym niesymetrycznym generatorem o rezonansie równoległym Jakiś czas temu pracowałem nad eksperymentalną konstrukcją nagrzewnicy indukcyjnej wykonanej w topologii niesymetrycznej, miękko przełączanej o rezonansie równoległym. Budowa układu protypowego o mocy cieplnej 500W miała na celu potwierdzenie założeń dot....
Zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest sprawny? Układ na pewno się zapowietrza (słychać bulgotanie w nagrzewnicy)? Przedmuch do układu chłodzenia sprawdza się specjalnym odczynnikiem dodawanym do płynu chłodzącego. Ktoś próbował porządnie ten układ odpowietrzyć (przy LPG na samych odpowietrznikach może nie dać rady, trzeba odpowietrzać na wężach...
Kolego nie zapomnij prawidłowo odpowietrzyć układu .Passat nie odpowietrzy się sam.Na przewodzie zasilającym nagrzewnice od strony podszybia masz otwór wielkości 2mm.Musisz zdjąć opaskę z tego przewodu i go cofnąć jakieś 2cm wtedy przez ten otwór powinien wylecieć płyn.Jak tego nie zrobisz nie będziesz miał dobrego ogrzewania a w passacie to częsta...
Może wygląda ok ale ma gdzieś w rurkach zator? A jeśli nie w samej nagrzewnicy to może przed... Udałoby ci się sprawdzić przelotowość układu nagrzewnicy?
nie znam tego modelu, jednak objawy wskazują na zapowietrzanie układu chłodzącego, co opóźnia otwarcie termostatu, i ogranicza przepływ płynu przez nagrzewnicę
Panowie czy macie jakieś rozwiązanie problemu? U mnie jest to samo. Początkowo zaobserwowałem słabsze nagrzewanie prawej strony, bywało, że z niewiadomych przyczyn ilość dostarczanego ciepła zwiększała się, jednak nie było to ciepło wystarczające. Mechanik stwierdził zapchana nagrzewnica, przed wymianą nagrzewnicy układ wypłukany a nagrzewnica wymieniona...
Przed naprawą płyn chłodzący miał nie ciekawą barwę więc mógł zanieczyścić układ więc jest możliwe , że nagrzewnica jest " zatkana" ale działała do końca choć nie w pełnym zakresie bo było to odczuwalne . Teraz płyn jest idealnie czysty a ogrzewanie padło zupełnie.
Takie objawy miałem przy nie odpowietrzonym układzie. Można go odpowietrzyć zdejmując jeden przewód od nagrzewnicy i napełnić układ chłodzenia. Sprawdź czy jest dobre ogrzewanie wnętrza bo często obrywał się wirnik pompy płynu chłodzącego. Wtedy nie było obiegu i wentylator włączał się nawet na zimnej chłodnicy.
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Dobrze odpowietrz układ chłodzenia. Na UPG przyjdzie czas później. Kiedy wymieniałeś pompę wody ?
Witam. Mam problem z moją lalą od pewnego czasu bardzo długo sie grzeje oraz z układu ubywa płynu nie dużo , ale ubywa i z nawiewu wydobywa sie taki dziwny zapach, jakby jakaś wilgoć czy coś.. Moje pytanie brzmi czy mogła się rozszczelnić nagrzewnica ??. Dodam że miesiąc temu wymieniałem płyn chłodzący i czyściłem układ specjalnym płynem z K2. Z góry...
Witam. Problem został rozwiązany:) Okazało się że po oczyszczeniu nagrzewnicy i całego układu chłodzącego parownik zaczął mieć inna temp i potrzebował innego ustawienia. Tak mi przynajmniej powiedział gazownik. Wyregulował wszystko czas to 10 min a koszt 2 browary:):) Autko hula jak trzeba no i grzeje:) Dziękuje za zainteresowanie i pomoc:)
MOKRE jest wpięte w ukłąd chłodzenia pojazdu: nagrzewa płyn chłodzący, za jego pośrednictwem silnik i poprzez nagrzewnicę również kabinę. SUCHE nagrzewa tylko przepływające przez nie powietrze - stąd nadaje się tylko do ogrzewania kabiny - do ogrzewania silnika jest nieprzydatne.
Nagrzewnica Indukcyjna ALESCO A80 uszkodzone IGBT-y. Mam w naprawie taką nagrzewnicę profesjonalną. Były wymieniane przez inny serwis tranzystory IGBT (2 sztuki) były IXYK100N65B3D1 ,tylko nie mam pewności czy takie tam były oryginalnie, a i te są nie dostępne. Sprawdziłem układ ,dwa drivery ACPL-W341V sprawne,zasilanie na 7815 każdy ,ok. Wymieniłem...
Witam mam problem z audi a4 b6 2.0 alt z LPG. Mam problem z ogrzewaniem. Wymieniona uszczelka pod głowicą nowa chłodnica, Nagrzewnica chłodniczka oleju i termostat. Układ odpowietrzony. Mam pytanie co do prawidłowego montażu przewodów płynu chłodzącego do reduktora bo u mnie jest podłączony pomiędzy chłodniczką oleju.
Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem: Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze: 1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera 2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna...
Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe, Potwierdzam. Spraw sobie najprostszy wskaźnik napięcia, nawet układ z jedną wielokolorową LED z najbardziej znanego polskiego portalu aukcyjnego. I podłącz, a przekonasz się. Po rozruchu, gdy napięcie na akumulatorze wróci do wartości ~14V oraz gdy włączysz wentylator, to automatycznie...
Witam, mam zamiar odciąć dopływ cieczy chłodzącej do nagrzewnicy w kabinie. Planuje wstawić dwa elektrozawory pod maską które mają zamknąć obieg w układzie przed tym zanim ciecz dostanie się do nagrzewnicy w samochodzie. Ma to na celu obniżyć temperaturę w sezonie letnim. Chciałbym się z Wami tym podzielić ale rownież obowiem się o parę rzeczy i dlatego...
Bardzo serdecznie dziękuje za poradę jutro to sprawdzę. wyciągając nagrzewnicę konieczne jest rozpinanie przewodów z płynem chłodzącym. Jeżeli tak to w jaki sposób odpowietrzyć ten układ?.
Mam retarder. Az 50l? Sporo. Ale dzieki za odpowiedz jutro sie za to zabiore Dodano po 10 Ok spuscilem stary plyn ale zeszlo tylko 30 litrow. Spuszczalem tak: rozgrzalem auto az wskazowka pokazywala polowe wskaznika temperatury odkrecilem ten kranik na dole przy chlodnicy i podstawilem banke 20l. Wylecialo w sumie 1,5 banki starego plynu. Co z reszta...
Pasek raczej sie nie slizga bo bys słyszał to. Do jakiej temperatury dochodzi ???? i sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia na co by wsakzywac mogło brak ciebłego nadmuchu (brak plynu chłodzacego w nagrzewnicy )
mam problem z rozgrzewaniem sie silnika po przejechaniu 8 km dopiero mam 90 stopni. Termostat wymieniony. Czy przewody do narzewnicy cały czas powiinny być gorące czy po załączeniu grzania ? czas rozgrzewania silnika jest przecież prawidłowy - po co termostat był wymieniany ? przewody do nagrzewnicy powiny być tak samo gorące jak płyn w małym układzie...
Filtr jest na układzie powietrza wspólnego do klimatyzacji i ogrzewania. Z podanych objawów można wywnioskować nieszczelną nagrzewnicę i brak płynu chłodzącego. Na początek dolej i powinno się poprawić ogrzewanie a w dalszej kolejności prawdopodobnie czeka Cię wymiana nagrzewnicy.
Bardzo ciekawy układ, dzięki temu driverowi nie musisz się martwić o zwarcia w mostku bo ma sprzętowo zaimplementowany martwy czas. Ale polecam zastosować chłodzenie wzbudnika, z własnego doświadczenia wiem, że jest naprawdę potrzebne. Jak już zrobisz układ i będzie działał będziesz chciał by pracował dłużej, będziesz chciał nagrzewać większe przedmioty...
Taka pompa to fajna rzecz. Można chłodzić pomieszczenia w lecie i dodatkowo mieć CWU. Jak dobrze zaplanuje się układ czerpni i wywiewu (klapy/zawory trójdrożne ) można utrzymywać niską temperaturę (nie za niską) w pomieszczeniach i mieć wysokie CP (niskie zapotrzebowanie na kWh). Z doświadczeń i wniosków lepiej nie grzać nią powyżej 45 C i raczej iść...
Zsuń przewód powrotny z nagrzewnicy (ale nie całkiem) na pracującym silniku, dolej płynu do pełna i zsuwaj ten (popuszczony) przewód tak aby zaczął dość mocno "przeciekać". Kiedy już przestanie powietrze wychodzić, wówczas zakładasz przewód do końca (tak jak ma być) i zakręcasz opaskę, dopiero wtedy możesz wyłączyć silnik i uzupełnić (ewentualnie) płyn...
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Nagrzewnica zabrudzona wewnątrz kamieniem /osadem. Płyn chłodzący nie przepływa przez całą nagrzewnicę tylko wraca powrotem do obiegu, przyłącza są po lewej stronie więc ta strona jako tako grzeje. Temat znany w wielu markach. Można płukać układ, ostatecznie nagrzewnica do wymiany.
Problem rozwiązany. Po sprawdzeniu pod ciśnieniem układu chłodzenia objawiła się nieszczelność O-ringu na połaczemiu z nagrzewnicą. Nie kapała ciecz chłodząca ale było uszkodzenie powodujace zapowietrzamie.Problem rozwiązany.
Zależy jak poszła uszczelka albo czy i jak pękła głowica na płaszczu wodnym, najprościej będzie odkręcić korek od zbiorniczka płynu przegazować obserwując czy nie pojawiają sie pęcherzyki powietrza i bulgotanie, czasem uszczelka tak walnie że szczeliwie olej nie dostaje się do układu chłodzącego i na odwrót, sprawdź jak piszę to sprawdzony sposób :)
Tak jak napisał kolega qwertyuiop1000 termostat służy do regulacji temperatury silnika. Jego zadaniem jest otwarcie dodatkowego układu który studzi silnik przez chłodnicę. Wymiana termostatu, w przypadku gdy temperatura silnika jest w porządku i po rozgrzaniu silnika załącza się wentylator jest zupełnie niepotrzebna. Jeśli chodzi o nagrzewnicę, która...
Cześć Niestety opadają mi ręce ze względu na poświęcony czas i koszty nad moim audi a6 c7 3.0 tdi 2013r. Problem jest bardzo ciekawy, i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi i rozwiązania problemu, po konsultacji w kilku dobrych warsztatach nadal nic... Samochód po 15 minutach jazdy traci ciepłe powietrze z nawiewów + węże od układu chłodzenia są twarde...
Witam, maź w zbiorniku wyrównawczym świadczyć może o uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Parowanie szyb można połączyć z ubytkiem płynu chłodniczego = dziurawa nagrzewnica. A jak wygląda olej w silniku? w układzie chłodzącym płyn, woda czy mix? pozdrawiam teskot
Po co nagrzewnica powietrze-powietrze. To by nie miało sensu. Chodzi o to że można wykorzystać Ciepłe powietrze doprowadzając je bezpośrednio do pomieszczenia (na schemacie tego nie ma) albo zastosowań nagrzewnice wodną która pozwoli nam część energii odebrać i w dalszym rezultacie zmagazynować lub wykorzystać. Wiadomo że taki układ sprzyja powstawaniu...
Tam gdzie zaczyna się zimny widać odpowietrznik ale ja nie widzę by była dobra śruba do odpowietrzania tam pod zaznaczeniem gdzie wąż jest zimny. Możliwe iż została ukręcona i wkręcona w prześwit co powoduje blokadę przepływu płynu chłodzącego. Najlepiej byłoby ją wymienić ponieważ przez nią zapowietrza się układ, rura do samej nagrzewnicy powinna być...
Witam. Samochód odebrałem od mechanika z wymienionym termostatem. Temperatura silnika 90 stopni i już się nie gotuję, ale ogrzewanie mam tylko wtedy gdy obroty są powyżej 2000. W czsie jazdy to wogóle nie przeszkadza ale w korku na niskich obrotach powietrze z climatronika leci tylko letnie. Ostatnią rzecz jaką spróbuję zrobić to usunąć parownik z układu...
Auto ma klimatronika temp ustawiona na 20-24 w ciągu całego roku do tej pory wszystko działało wczesnie rano grzal w dzień chłodził utrzymując +20 . Moc oddawanego ciepła określam na 10% tego co było (mowa o temperaturze) Także coś tam przechodzi przez nagrzewnice jednak różnica temp. Pomiędzy jednym a drugim wężem jest ogromna . Zauważyłem że chyba...
Dostrzegam we wtyczce dodatkowe dwa lub trzy cienkie przewody, więc domyślam się że wentylator jest wyposażony w elektroniczny regulator obrotów. Taki układ występuje w klimatyzacjach automatycznych i w nowszych bardziej rozbudowanych w elektronikę samochodach. Tak więc nie wystarczy podać „+ i –” żeby wentylator zaczął działać, bo potrzebny jest sygnał...
Wyłącz klimatyzacje i sprawdź na wyłączonym ogrzewaniu czy z nadmuchow leci powietrze o takiej samej temperaturze. Jeśli nie to przepuszcza klapka w nagrzewnicy. Jeśli tak to najprawdopodobniej niedostateczna ilośc czynnika w układzie klimatyzacji. Parownik się nierówno chłodzi i stad ten problem.
30B - błąd nr 779 - czujnik temperatury zewnętrznej G17, jest to czujnik w kratce w zderzaku. 318 - 792 - przełącznik ciśnieniowy układu klimatyzacji F129. 31D - 797 - czujnik nasłonecznienia G107. 4B6 - 1206 - sygnał włączenia zapłonu - sygnał ze stacyjki że włączony jest zapłon. Na podstawie błędów można by powiedzieć że klimatyzacja raczej nie działa....
Pompa wody do wymiany, na 99% rozsypały sie w pompie łopatki i nie ma ciśnienia wody do nagrzewnicy i dalej, miałem to samo w bravie 1,4
układ nigdy nie był łatany w sposób chemiczny od samego początku nie było takiej potrzeby, żeby nie marnować świeżego płynu chłodzącego chcę zacisnąć węże od nagrzewnicy wsadzić dwa nowe przeczyścić zwykłą wodą a następnie wlać gorący roztwór (woda+ kwasek cytrynowy) żeby postał chwilę po czym znowu wodą przeczyścić podłączyć wszystko jak należy i uzupełnić...
Zależy, czy chcesz kupić podzespoły nowe, czy zrobić jakiegoś "pomysłowego Dobromira". Bo możesz zrobić choćby z: - nagrzewnicy samochodowej, - wiatraczka, - pompki obiegowej ogrzewania z mercedesa, - zasilacza 12V do tego. Do tego trochę rurek, "opakowanie", układ odpowietrzania. A to wszystko, to materiały "szrotowe".
Witam Mam zamiar zamontować piecyk Webasto w mały obieg płynu chłodzącego. Jak najlepiej to zrobić. Czy zlać cały płyn z układu czy tylko tyle ile wyleci po odpięciu wężyka wyjścia z bloku na wejście nagrzewnicy? Jak później odpowietrzać układ? Zauważyłem jeden odpowietrznik na wylocie nagrzewnicy czy może być ich więcej? Z góry dziękuję za pomoc.
zakołkowana nagrzewnica Tak zamulona jeśli się nie wymienia płynu regularnie zmniejsza się przepływ płynu cieczy chłodzącej i nagrzewnica nie grzeje. Ale zacząłbym od wymiany termostatu jeśli jest otwarty to przepływ jest cały czas przez chłodnice i silnik nie dogrzany. A w następstwie tego nie grzeje nagrzewnica.
K.... czy ja ci ubliżam?Kupiłeś 8ke to jesteś panisko co?I pięć miesięcy zbierałeś na tą chłodnicę?Czy serwis miał odległe terminy?A co do win to se wsadz go głęboko bo jeszcze może jakiś bliżniak się urodzić.A z drugiej strony ci garażowcy diagności nie sprawdzili ci wcześniej PODSTAWY DIAGNOSTYKI KLIMY-ILOŚCI CZYNNIKA W UKŁADZIE I SZCZELOŚCI UKŁADU?Panie...
Mam pytanie ile jest odpowietrzników w układzie chłodzenia w punto 1.2? Dwa: na chłodnicy i na wężu idącym do nagrzewnicy. Nie rozszczelniła Ci się nagrzewnica (nie wycieka płyn chłodzący pod nogi pasażera)?
Kolego zrozum mnie w końcu że dla wiejącego zimna w kabinie musi być spełnionych wiele czynników, jednym z nich są pawidłowe ciśnienia , masa i temperatura gazu r134, drugim są odpowiednie nastawy klap nagrzewnicy oraz siła nadmuchu wentylatora kabiny i chłodnicy . Więc napełnij ukłąd lub jedź do warsztatu gdzie naprawiają klimatyzację a nie tylko napełniają.
Odpowietrz układ chłodzący, to znaczy uruchom silnik, następnie poluzuj opaskę od nagrzewnicy tą górną, delikatnie ją podważ aż będzie lecieć strumieniem ciągłym płyn. Jeśli to nie pomoże to wymień termostat. Jeśli to nie pomoże to może być uszczelka. Nie podejrzewam złego zapłonu gdyż nie pisałeś że to się stało po wymianie paska. Pompa raczej też...
Witam! Powodow moze byc wiele.Zacznij od przeplukania ukladu nagrzewnicy i reduktora.Co z ogrzewaniem?Pozdrawiam.Stefan.
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
Witam, nie mam ogrzewania w touranie 2007 rok 1.9 tdi 115km. Leci cały czas zimne powietrze, jedynie przy długim i ciągłym gazowaniu do 3tyś obrotów leci jakieś znikome ciepłe powietrze. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, termostat nowy, płyn chłodzący nowy, układ był płukany 4 razy bieżącą wodą z węża ogrodowego, były resetowane klapki nawiewu....
A czy napewno układ jest prawidłowo odpowietrzony? Z nagrzewnicą włącznie? Objawy wskazują na nieodpowietrzony układ, co za tym idzie ciśnienie nie osiąga przwidłowej wartości i płyn się gotuje.
Witam Opiszę problem, na przedniej szybie pojawiły tłuste opary i dziwny zapach ledwo wyczuwalny przy rozgrzanym silniku ale intensywny zaraz po uruchomieniu nie do końca przypominający zapach płynu którego ubytek jest niezauważalny, ale co ok. 700km muszę dolewać. Diagnoza oczywista nagrzewnica, pytanie które dedykuje forumowiczom: czy konieczna jest...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
W silnikach diesla często występują układy dogrzewania. Podczas zimy, działają na zasadzie podgrzewania spalinami lub świecami żarowymi płynu chłodzącego i jest to umieszczone blisko nagrzewnicy samochodu.Węże wychodzące z nagrzewnicy łączą się z chłodniczką oleju a przepływ podgrzanej cieczy ogrzewa przepływający olej. Ilość oleju jest niewielka więc...
Witam ale to jednak i tak może wskazywać na uszczelkę pod głowicą szlam w oleju i ciężko wchodzi na obroty a wyciek z nagrzewnicy poprostu pojawił się po drodze ,najprawdopodobniej ciśnienie z cylindrów jest pompowane do ukladu chłodzącego i nagrzewnica się rozszczelniła więc możesz odłączyć przewody od nagrzewnicy spiąć na krótko i sprawdzić czy przewody...
Jesli nagrzewnica jest ciepła to układ nie jest zapowietrzony. Kontrolnie możesz sprawdzic czy jest drożny cienki przewód do zbiorniczka wyrównawczego i czy płyn wraca równym strumieniem. Moim zdaniem przyczyna jest zwarcie.
Witam, Mam pytanie, mianowicie najprawdopodobniej "poszła" mi we fiescie nagrzewnica..wycieki brązowego płynu na dywaniku pasażera a co za tym idzie z calego układu. Chciałbym to jakoś "obejść" mianowicie pominąć obwód zasilania i powrotu z nagrzewnicy aby sam płyn chłodzący szedł tylko na chłodnicę aby dało się jakoś dojechać do mechanika..Czy da się...
Dobrze piszesz, są wkręty. Ale spróbuję po namowie sprzedawcy dolać płynu do uszczelniania chłodnic Preston, ponoć nie zatyka nagrzewnicy, i uszczelnia wycieki. Dobry do elementów gumowych układu grzewczego auta. Zrobiłem już przeszło 150km, na razie nie ubywa płynu. Dam znać po jakimś czasie czy trwałe naprawiło wyciek. Dodam źe ogrzewanie działa jak...
Klima chłodzi a nagrzewnica ogrzewa strumień powietrza. Sam parownik nie ogrzewa powierza. Wilgoć po wyłączeniu klimatyzacji to w wielu przypadkach normalna rzecz. Jeżeli leci Ci gorące powietrze a układ klimatyzacji działa poprawnie, to jest coś z klapami (lub jeżeli masz tam zawory elektryczne to z nimi) coś nie tak.
Problem rozwiązany no prawie gdyż auto w środę postawie u mechanika. Problem tkwił w wężach gdyż jeden wąż który wychodzi z nagrzewnicy jest złączony w takim miejscu że tego nie widać i to łączenie troszkę puściło, co skutkowało się do wycieku płynu nie jakoś wielkiej ilości ale układ chłodzący się zapowietrzył węże idą do wymiany i cały układ do odpowietrzenia...
Szukaj przyczyny w termostacie i w krązeniu - zapchana, niedrożna nagrzewnica, uszczelka pod głowicą - skoro się silnik przegrzewa, zapowietrzony układ , sama pompa też mogła ulec uszkodzeniu. Pozdrawiam
Witam, od razu uprzedzam iż temat to teoretyzowanie. Chodzi mi po głowie myśl skonstruowania klimatyzacji do samochodu opartej na chłodzeniu przez agregat wyjęty z dystrybutora wody. Woda z takiego dystrybutora po schłodzeniu ma około 5°C, krążąc w układzie z nagrzewnicą mogła by (?) skutecznie chłodzić powietrze w kabinie. Moje pytanie do forumowiczów:...
Witam w mojej asterce 1,6 8v z 95 roku działa słabo ogrzewanie na wolnych obrotach(zawsze działało silnik często chodził kilka minut i sie nagrzewał) a teraz 1000 zimno 2000(delikatnie gazuje nawet na postoju) ogrzewanie daje bardzo dobrze niedawno sie wyciek na łączeniu węża (do reduktora lpg) i na wej/wyj do nagrzewnicy poprawiłem to ale wydaje mi...
nagrzewnica chłodzić schemat układ chłodzić nagrzewnica układ nagrzewnica
płyta sygnał dźwiękowy kluczyk passat zaprogramować czujnik temperatury lodówka samsung
mikrokomputer cobra1 sprawdzić silnik wycieraczek
Zmywarka nie otwiera się całkowicie po myciu - przyczyny i rozwiązania Mercedes Vito W639 A/C Fans Not Starting – Fuse, Relay, Sensor, SAM Faults