Nad prawą przednią lampom masz wężyk do odpowietrzania układu chłodzenia.
Manometr wmontuj w korek zbiornika i jazda. :) Jeśli ciśnienie urośnie więcej niż 1 bar to masz problem, jak po wyłączeniu silnika też rośnie to na bank problem ze sprężarką. Ale do zbadania tego to już trzeba wprawy.
Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
Olej w układzie chłodzenia rozpuszcza gumowe węże, zapycha nagrzewnicę i chłodnicę.
Witam! Mam problem, nie wiem jak odłączyć przewody układu chłodzenia które wchodzą do nagrzewnicy od strony silnika. Chciałem przepłukać wodą nagrzewnicę bez jej demontażu tylko nie wiem jak odpiąć te gumowe węże (bądź cały plastik) który wchodzi do nagrzewnicy. Zrobiłem zdjęcie temu elementowi. Wygląda bardzo podobnie jak w tym temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Jak cieknie z rurki odprowadzającej skropliny z parownika klimy to pękła (ma dziurę) nagrzewnica od ogrzewania kabiny. Płyn spływa na dół do i otworem . Test jest prosty zrobić obejście nagrzewnicy i trochę pojeździć plus dodatkowo zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia czy czasem uszkodzona nagrzewnica nie jest skutkiem innej awarii.
Nie zgadzam się z poprzednikiem, ciężko się odpowietrza układ chłodzenia w Mercedesie. Pozdrawiam.
Klapy nawiewu znajdują się w module mieszalnika powietrza pod samochodem ( ta duża plastikowa trumna przykręcona dookoła chyba 20 śrubkami i jedną lub dwoma obejmami metalowymi. Przy sciąganiu nic sie nie rozpada. Ale po mojemu nie będzie to wina mieszalnika tylko bardziej uszkodzenia w układzie chłodzenia( zatkane przewody, nagrzewnica, uszkodzona...
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
A nie lepiej uniwersalną nagrzewnicę wodną wpiąć w układ chłodzenia? Wtedy będzie naprawdę ciepło, a energia elektryczna będzie potrzebna tylko do zasilenia wentylatora nadmuchu.
1. Wymienić na nową 2. Spróbować wyczyścić i udrożnić 3. Sprawdzić obecność spalin w układzie chłodzenia
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Z czego paka wykonana? Ocieplona? To ma być dodatkowa nagrzewnica typu webasto? Czy chcesz się wpinać w układ chłodzenia?
nikt nie napisał, że obowiązkowo musi być włączone ogrzewanie, bo tam jest zawór który nie otworzy obiegu jeśli nie będzie ogrzewanie włączone. Nie zalewaj do pełna układu. Jeśli wszystkie przewody od chłodnicy i nagrzewnicy będą gorące to układ odpowietrzony. Na zimnym trzeba dolać płynu.
Na zaworach nagrzewnicy.
A może syf jest w całym układzie i po czyszczeniu nagrzewnicy znów ją zatkał
Obiecałem zdjęcia, więc wrzucam [url=http://picasaweb.google.com/jakubk1... do galerii. Cewka robocza o średnicy 53 mm z rurki miedzianej fi 4mm Kondensatory w obwodzie rezonansowym 11 sztuk 220nF. Przy płytce sterownika są cztery kondensatory 2,2µF (dzielnik pojemnościowy). Cewki dopasowującej na zdjęciach nie ma - zdemontowałem...
Zapowietrzony układ chłodzenia, przelewa się przez nagrzewnicę.
Przeróbek od groma -inna skrzynia, rózni sie obudową sprzęgła, przełożenie przekladni głównej to już mały pikuś. -inny układ chłodzenia i ogrzewania ( weże, nagrzewnica, chłodnica), tak że inny jest błotnik wewnętrzy. -inaczej mocowany na tylnym pasie Inny filtr i reszta kalmotów
Nie powinno być zaworu innego niż tego przy nagrzewnicy, sterowany z panelu pokrętłem. Ale też nikt nie wie czy ktoś nie dał zobacz przewody wychodzące z przedniego lewego słupka kabiny czy idą prosto do układu chłodzenia silnika i są bez zaworu.
Po pierwsze którędy wyjąłeś nagrzewnicę ? tzn deska czy wyszła bokiem. A druga sprawa to taka że na 99% znowu poszedł na nią syf z układu chłodzenia bo nagrzewnica jest montowana poziomo i ma równoległy przepływ chłodzenia więc zarasta od końca czyli od prawej strony pasażera. KIEROWCA PASAŻER We ----------------------- ||||||||||||||||||||||| Wy -----------------------...
Pompa wodna lub zabita mułem nagrzewnica. Ew jak benzyna z gazem zle podpięty reduktor lpg
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
Witam. Mam galaxa 2001 rok 1,9tdi na pompowtryskach. Nie mogę odpowietrzyć układu chłodzenia. Nagrzewnica dmucha zimnym powietrzem(jest nowa założona) Jak auto stoi przodem po górkę jest ok tzn grzeje. Potrafi wywalić płyn. Jak ma ciężej temperatura rośnie. Węże nie są twarde od wody. Ktoś pomoże bo już brak mi pomysłów.
Nie badalem chodzi o to ze najprawdopodobniej uklad jest tylko zapowietrzony przez wymiane nagrzwnicy z przodu wczesniej bylo wszystko w porzadku.
No głupotę roku popełniłeś wymieniając nagrzewnicę na nową bez uprzedniego płukania całego układu... Renówki są znane z tego ze fabryczny płyn zastosowany w układach chłodzenia zasyfia skutecznie cały układ chłodzenia. Nagrzewnice to początek, później lecą uszczelki pod głowicą bo silnik się notorycznie grzeje. Odnośnie zapowietrzenia... to by się objawiło...
Po wymianie termostatu należy dokładnie odpowietrzyć układ kranikiem na ch łodnicy i śruba na weżu u góry który idzie do nagrzewnicy ,ciepłe węże świadczą o odpowietrzeniu , dmuchawa ma sie załanczać przy ok. 95 st.C i nie może być ciśnienia w układzie chłodzenia. Nagrzewnica jest bardzo nisko ułożona i cały szlam sie tam zbiera co jest często przyczyną...
Poodkręcaj odpowietrzniki na termostacie i wężu nagrzewnicy
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
Przepłukałem chłodnicę nagrzewnicy bieżącą wodą wchodząc przewodami zdjętymi z pompy wodnej. Usunięte podczas płukania brudy, rdza i szlam spowodowały, że normalnie bez blokowania przepływa ciecz układu chłodzenia przez nagrzewnicę a tym samym mam ciepło w samochodzie.
Nigdy nie wlewajcie tego środka na uszczelnienie chłodnicy! To ostatni gwóźdź do trumny dla auta. Zapcha się nagrzewnica potem chłodnica i pompa wody. Tego nie ta się później pozbyć z układu chłodzenia. Tylko naprawa bez uszczelniacza!!!
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach ....
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Tak , da sie to wymienić bez zdejmowania deski, opróżniania klimatyzacji itp. U mnie nie było ogrzewania bo był mega syf w układzie chłodzenia i po płukaniu i wymianie nagrzewnicy problem z grzaniem i tak powrócił .
Kolega zrobił błąd, nie popuszcza się węży na nagrzewnicy, owiera się ogrzewanie na max i gomowym przewodem dochodzącym do zaworu, w kabinie po prawej stronie "pompuje"aż poczujesz ciepło z nawiewu. Jest to zabawa, ale da radę. Chłodnica ma być zakręcona. Dodano po 36 Silnik powinien mieć ok 2000 obrotów.
Do sprawdzenia: uszczelka pod głowicą, przewody układu chłodzenia, sama nagrzewnica, szczelność pompy wody. Wówczas sam określisz co dolega peżocikowi.
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
We wtorek caly dzień przy tym siedziałem i finalnie nic z tego nie wyszło. Wszystko posprawdzane. Pozostaje jedynie chyba sprężarka która wali powietrze w układ chłodzenia i zapowietrza nagrzewnicę bo ja już innego konceptu nie mam.A u Ciebie w czasie jazdy jest ciepło w kabinie?
Dogrzewa jedynie układ chłodzenia silnika.
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Według mnie zapowietrzony jest układ chłodzenia (konkretnie nagrzewnica). Po otwarciu dużego obiegu opory przepływu przez chłodnic są mniejsze i przez to cały obieg zamyka się przez chłodnicę i przepływ przez nagrzewnicę maleje lub ustaje. Po zamknięciu (przymknięciu) termostatu przepływ przez nagrzewnicę jest wznawiany. Czysta fizyka.
Jest to zawór nagrzewnicy nr: XS7H18495FA [url=https://allegro.pl/oferta/ford-tran...
Stary temat, ale może komuś pomoże. Pisałem kilka postów wyżej o wymianie pompki od webasto. Otóż cała historia zakończyła się wymianą uszczelki pod głowicą. Przelot był minimalny i lekko zapowietrzał się układ chłodzenia, wystarczało to jednak na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po naprawie jeżdżę już dwa lata i wszystko gra.
Ja nadal czepiłbym się termostatu! Skoro na biegu jałowym utrzymuje się prawidłowa temp. a podczas jazdy nie, to może to tylko jedno oznaczać, że właśnie duży obieg jest otwarty... W momencie zapowietrzenia układu miałbyś (owszem) brak ogrzewania (o ile nagrzewnica drożna), ale za to miałbyś kilka innych kłopotów z układem chłodzenia... Sprawdź raz...
Witam. Mam problem z ogrzewaniem wnętrza po mimo wyłączonego ogrzewania cały czas leci ciepłe powietrze. Czy jest zawór co odcina dopływ cieczy z układu chłodzenia do nagrzewnicy??? Gdzie szukać przyczyny??
a płyn w układzie chłodzenia jest? Nagrzewnica nie zapowietrzona? Sterowanie działa? Za mało danych podałeś.
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
Masz chociaż płyn w układzie chłodzenia? Węże wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe ? Problemy zaczęły się od wymiany podświetlenia czy po co o tym wspominasz ?
Spuścić płyn z układu chłodzenia. Nagrzewnica jest na dole po prawej stronie nóg kierowcy i po lewej nóg pasażera. Od strony kierowcy koło pedałów odkręcasz 2 śrubki które trzymają czarny plastik. Są tylko 2 więc się nie pomylisz. Od strony pasażera są 3 z czego ta trzecia jest mało widoczna. Jest bardzo blisko plastiku od tunelu środkowego przy samej...
Witam w Seico siostry nie działa ogrzewanie, poszukałem na internecie że to może być zapowietrzony układ chłodzenia. Odpowietrznik jest przy nagrzewnicy. Jeśli płyn nie był wymieniany i nic nie było robione w układzie chłodzenia to raczej termostat obstawiam.
Czy rozrząd i uszczelka pod głowicą mają coś wspólnego z ogrzewaniem? Uszkodzona uszczelka, może wpływać na zapowietrzaniu się układu chłodzenia. Ponieważ nagrzewnica jest najwyższym punktem układu, tam najczęściej wędruje powietrze, a z tym się wiąże brak ogrzewania.
Odpowietrznik jest na wyjściu z nagrzewnicy. http://obrazki.elektroda.pl/5679429300_1...
Witam .Są dwie możliwości,albo niewłaściwie wpięty reduktor gazu w układ chłodzenia ,tzn. szeregowo z nagrzewnicą zamiast równolegle,albo zapowietrzający się układ chłodzenia ,tak na początek.
Ale z tego co widzę to lepiej było by nagrzewnicę wstawić i układ chłodzenie silnika wykorzystać. Nagrzewnica to nie problem. Nawet pompa ma dodatkowe chyba wyjście lub wejście więc jedno podłączenie węża to tylko dorobienie kroćca. Pozostaje tylko jeszcze drugie no i kwestia upchania tego gdzieś. Najlepiej nad głową no ale jak zrobić obieg wody. Wertuję...
Witam. Jest jeszcze opcja że tarcze mocno przegrzało i zaczną wibrować albo od razu albo w niedługim czasie się odezwą. Na przyszłość - źle odpowietrzony układ hamulcowy też potrafi takie cuda zdziałać. A co do chłodnicy w fiatach jest odpowietrznik i on też lubi figlować. Odpowietrz układ chłodzenia do porządku. Zobacz czy nagrzewnica ma drożny układ....
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
Nagrzewnica jest pęknięta. Woda z układu chłodzenia wypływa na zewnątrz nagrzewnicy, tworzy się para i wentylator wywala ci ją na szyby.
Przepraszam że się wtrącę w temat,a jak się odpowietrza układ chłodzenia wraz z nagrzewnicą ???
Nagrzewnica,problemy w układzie chłodzenia,silniki i cięgna klap,sterownik klimy.Wybierz sobie.
Absolutnie żadnego sensu to nie ma, w układzie chłodzenia (współczesnych samochodów) musi panować nadciśnienie, jest to niezbędne do prawidłowego działania, raz zwiększa się temperatura wrzenia cieczy, a dwa, węże do nagrzewnicy są bardzo często dużo wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy
Witam --proponuję sprawdzić czy do układu chłodzącego nie przedostają się spaliny z uszczelki głowicy (może silnik był kiedyś przegrzany ) i wtedy przy zamkniętym obiegu mogą się umiejscawiać w nagrzewnicy tworząc poduszkę powietrzną!
Jeśli nic poza bulgotaniem się nie dzieje to bym się nie przejmował. W niektórych autach tak jest, że bulgocze w nagrzewnicy. Ewentualnie można by spróbować odpowietrzyć układ chłodzenia przy nagrzewnicy. Za silnikiem do wnętrza auta wchodzą napewno 2 gumowe przewody. Jeśli nie ma na nich spejalnego zaworka do odpowietrzania to trzeba jeden z nich zdjęć...
Witam, samochód niby prosty, ale problem jest zagadkowy. Samochód przyjechał z usterką polegającą na braku ogrzewania. Co zostało wykonane: 1. Wymieniona nagrzewnica i zrobione klapy w mikserze (nagrzewnica w połowie ciepła po zalaniu gorącą wodą, klapy częściowo z uszkodzoną gąbką ) 2. Wymieniony termostat (ponieważ podczas jazdy spadała temperatura...
Jak znika na postoju to masz gdzieś nie szczelność w układzie chłodzenia: chłodnica,węże,nagrzewnica. Jak ma podłogę zdemontuj i zobacz gdzie po nocy jest mokro.
jak się nie będzie chciał odpowietrzać to sprawdź ten cienki wężyk co idzie do zbiorniczka czy nie zapchany, a nagrzewnica się odpowietrzy dopiero jak przytrzymasz chwile na obrotach(2-3k) z zakręconym zbiorniczkiem
Trzeba sprawdzić czy wyjscie przewodu z nagrzewnicy jest ciepły czy zimny, jeżeli obieg w nagrzewnicy jest to. Albo zapowietrza się układ chłodzenia, albo problem z klapką ciepło zimno
Raczej winna będzie zapchana nagrzewnica. Warto przepłukać układ chłodzenia przed wymianą.
Zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest sprawny? Układ na pewno się zapowietrza (słychać bulgotanie w nagrzewnicy)? Przedmuch do układu chłodzenia sprawdza się specjalnym odczynnikiem dodawanym do płynu chłodzącego. Ktoś próbował porządnie ten układ odpowietrzyć (przy LPG na samych odpowietrznikach może nie dać rady, trzeba odpowietrzać na wężach...
...Jeżeli masz ubytki dolej uszczelniacza do układów chłodzenia... ...Wlanie uszczelniacza powinno pomuc... stanowczo odradzam taki zabieg, z czasem uszczelniacz przytka kanaliki w chłodnicy i nagrzewnicy i wtedy dopiero będzie buba...
Co do nagrzewnicy , to bym się pokusił o jej zdemontowanie i jeszcze raz odkamienienie Chyba żartujesz. Po to demontować nagrzewnicę żeby ją odkamieniać. Jeśli miałbym stracić cały dzień żeby zdemontować nagrzewnicę to wymieniłbym ją na nową. Myślę że układ chłodzenia z nagrzewnicą jest odpowietrzony. poświęciłem na to trochę czasu i przyłożyłem się...
Nie ma znaczenie czy robisz to na ciepłym czy na zimnym silniku. Można robić na zimnym - przynajmniej brak obawy o możliwość oparzenia. Mógłbyś podać jaki tam masz silnik bo samo 120 km (kilometry) nic nie mówi. Odpowietrznika zazwyczaj jest więcej w układzie chłodzenia ale zależy to od silnika. Może być też na termostacie. Sprawdź czy rurki od nagrzewnicy...
Witam , mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. wymieniałem nagrzewnicę bo nie miałem ogrzewania w aucie, weże są zimne tak jakby nie było w nich ciśnienia. próbowałem odpowietrzyć auto ale nic się nie zadziało. nie wiem co robię nie tak proszę o pomoc, gdyż nie mam już pomysłu. dodam ze robiłem remont kapitalny silnika i wymieniłem wszystkie...
Witam chciałbym aby mi ktoś dokładnie wytłumaczył jak odpowietrzyć układ chłodzenia z nagrzewnica- w książce wyczytałem że musze odkręcić korek wlewu płynu na chłodnicy i odpalić silnik i pozostawić go na wolnych obrotach aż osiągnie normalna temperaturę. Tak tez robiłem ale mi się płyn w chłodnicy tak podnosi ze aż się wylewa. W tej samej książce jest...
Z twojego opisu wynika że płyn w obiegu płynie sobie po najmniejszej linii oporu z pominięciem nagrzewnicy. Moim zdaniem jesto klasyczny przykład złego wpięcia instalacji gazowej do układu chłodzenia. Uważam że powinieneś pojechać do gazowników i ŻĄDAĆ aby gaz podłączyli tak żeby ogrzewanie było prawidłowe.
Dokładnie korek i trzeba przepłukać układ chłodzenia szczególnie nagrzewnice i dam ci dobrą radę płynu nie lej więcej jak do kreski minimum, miałem tego poloneza siedem lat, bardzo szybko można go przegrzać i zaraz leci uszczelka pod głowicą a nie jest to mały koszt.
Gdyby chłodniczka EGR-a była nieszczelna, to spaliny by szły do układu chłodzenia i w zbiorniczku płyn by bąblował. Generalnie Transity Mk6/7 mają bardzo skomplikowany układ wodny, z chłodniczką EGR-a. chłodniczką oleju i skomplikowanym systemem zaworów sterowanych (do nagrzewnic) i automatycznym (do EGR-a). A u ciebie jeszcze dochodzi ogrzewanie niezależne...
Witam w moim Iveco daily mam objawy zakamienionej nagrzewnicy. Zamierzam wsypać do układu chłodzenia parę saszetek odkamieniacza do czajników. I tu moje pytanie czy po wsypaniu tego preparatu może tak trochę pojeździć czy raczej jak najszybciej to zlać z układu?
A czy przypadkiem parownik nie jest w tym ciągniku w jednym ciągu powietrza razem z nagrzewnicą i np nie jest odcięta o układu chłodzenia. Silnik się nagrzewa , nagrzewnica także i po przejściu powietrza przez parownik potem nagrzewnicę zimna brak. Tak mam w renówce. Uszkodzony zawór odcinający nagrzewnicę?
Takie objawy miałem przy nie odpowietrzonym układzie. Można go odpowietrzyć zdejmując jeden przewód od nagrzewnicy i napełnić układ chłodzenia. Sprawdź czy jest dobre ogrzewanie wnętrza bo często obrywał się wirnik pompy płynu chłodzącego. Wtedy nie było obiegu i wentylator włączał się nawet na zimnej chłodnicy.
W preparacie. Osiadł w rurkach nagrzewnicy i zmniejszył przelot. Niestety mało który uszczelniacz do chłodnic nie zatyka nagrzewnicy. Czeka Cię wymiana chłodnicy i płukanie układu chłodzenia, w ostateczności również wymiana nagrzewnicy. W BMW dodatkowo jeszcze mógł zapchać zawór sterowania nagrzewnicy (nie pamiętam czy w E36 był)
Jeżeli węże są twarde i ubywa płynu to prawdopodobnie masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ewentualnie głowicę lub blok. Ale najpierw sprawdź czy dobrze jest odpowietrzony układ chłodzenia oraz czy niema wycieku z nagrzewnicy do wnętrza auta.
Witam, Będę wdzięczny za sprawdzenie numeru pewnej części, odpowietrznika układu chłodzenia. Tuż obok króćców nagrzewnicy. Audi 100 C4 ABC. Dziękuję. Pozdrawiam, Maciek
Musiał byś zainstalować włącznik termiczny w układzie chłodzenia, np. taki jak w w modelu w124 do włączania wentylatora chłodnicy, ale z doświadczenia wiem że przy słabym ogrzewaniu w tym modelu pomaga tylko wymiana nagrzewnicy, i żadna pompka nie pomoże.
Odpowietrzniki masz na chłodnicy,termostacie i przy wejściu do nagrzewnicy.
A odpowietrzyłeś nagrzewnice książkowo.Przecież tam jest odpowietrzenie na podszybiu ,poza tym one często się zapychają w tym modelu.Po co od razu rozbierać silnik.Żeby nie być gołosłownym tam jest taka dziurka w przewodzie gumowym jak ściągniesz opaskę i odsuniesz trochę przewód to powietrze przez tą dziurkę wyleci .Po co ściągasz całe przewody.Jak...
Te preparaty to są środki zastępcze, wymień tę chłodnicę zanim uszkodzisz grzejnik nagrzewnicy . Środek który wsypałeś do układu chłodzenia na uszczelnienie chłodnicy tak samo osadził się w grzejniku nagrzewnicy.
Witam wszystkich. Mam problem z układem chłodzenia w GolfieII 1,3 z gazem. Po wymianie termostatu zapowietrzył się układ chłodzenia, mianowicie nie załącza się wentylator oraz nie działa nagrzewnica. Proszę o pomoc.
Problem z nagrzewnicą rozwiązany, słabe grzanie było spowodowane zamuloną nagrzewnicą. Środek odkamieniający kamyk + woda destylowana, z układu wyleciał niezły żur :) teraz grzeje jak nigdy. Problem kontrolki układu chłodzenia nie rozwiązany nadal.
Podnosi się, bo najpewniej poszła membrana i gaz wypycha ciecz z nagrzewnicy właśnie.
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Odłacz nagrzewnice od układu chłodzenia pod maską tak aby nic w tunelu się nie nagrzewało i zamelduj o efektach.
Zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkany przepływ do nagrzewnicy.
Jeśli nagrzewnica tylko "sika", to chyba niezbyt dobra jej wydajność (przepływ), chociaż jak podajesz oba króćce ciepłe. A co z nadmuchem ciepłego powietrza, działa Ci dmuchawa od min. do max., może klapy nawiewu nie reagują na sterowanie. Czy układ chłodzenia, wraz z nagrzewnicę jest odpowietrzony.
Procek jaki posiadam to Pentium D, na badziewnym chłodzeniu AC mam 45*C, a chciałbym w domowym zaciszu i z części jakie posiadam złożyć WCta. Jaki płyn zastosować do tego układu?
(at)seba694637 Grzejniki w domu też masz połączone szeregowo? Nikt nie mówi o potrzebie demontażu nagrzewnicy, wystarczy odłączyć ją od układu chłodzenia i sprawdzić drożność wężem z wodą bez demontażu.
Ja z tego zdjęcia prawie nic nie mogę wywnioskować. Nie napisano w jakim pojeździ dokonana modernizacja. Mianowicie nie wiemy jak pracuje układ chłodzenia w tym przypadku. Tzn, czy nagrzewnica na małym obiegu (pewnie tak), czy na dużym. Następna sprawa to sposób załączania obiegu ogrzewania (zawór, kierownice powietrza). I wreszcie możliwa automatyzacja/sprzężenie...
Zapowietrzony układ chłodzenia. Musisz odpowietrzyć układ przy pomocy zaworku zaraz przed nagrzewnicą na podszybiu. Jaki motor masz w Audi ?
nagrzewnica chłodzić schemat układ chłodzić nagrzewnica układ nagrzewnica
schemat podłączenia włącznika światła silnik odkurzacz iskrzy szczotka volvo przerywa
momenty dokrecania peugot momenty dokrecania
Lokalizacja przekaźnika paliwa Ford Galaxy 1.9 TDI automat Tryb niedostępny na telewizorze - co oznacza?