Ktoś tu pisał o miedzianych rurkach. Takie ptenty to sie robiło zeby zbudować układ FC a nie WC. Do WC najlepiej używać węży EHEIM są najlepsze. Ładnie sie prowadzą. Co do pompy muszisz wzi ąć pod uwage jakaa ma być jej wydajność 600-1200 l/h. Są jeszcze 300 ale ich nie polecam. Chyba że do układów zamkniętych. Najlepiej miec pomke która ma koło 750...
nikt nie napisał, że obowiązkowo musi być włączone ogrzewanie, bo tam jest zawór który nie otworzy obiegu jeśli nie będzie ogrzewanie włączone. Nie zalewaj do pełna układu. Jeśli wszystkie przewody od chłodnicy i nagrzewnicy będą gorące to układ odpowietrzony. Na zimnym trzeba dolać płynu.
Witam --proponuję sprawdzić czy do układu chłodzącego nie przedostają się spaliny z uszczelki głowicy (może silnik był kiedyś przegrzany ) i wtedy przy zamkniętym obiegu mogą się umiejscawiać w nagrzewnicy tworząc poduszkę powietrzną!
[quote="djbarteez" Cała klima to chłodnica samochodowa na zewnątrz i nagrzewnica samochodowa wewnątrz pokoju. [/quote] Czyli cały układ będzie wyrównywał temperaturę zewnętrzną i wewnątrz 1:1 bez żadnego dodatkowego czynnika chłodzącego . Jeżeli tak to ma działać to nie łatwiej otworzyć okno aby temp . się wyrównały ?
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Płyn spyścisz odłączając rurę dolną przy chłodnicy (gruba). Potem łączysz tą rurę z chłodnicą i nalewasz powoli płyn. Pewnie zapowietrzy się nagrzewnica, ale ma ona swój odpowetrznik na przewodzie do nagrzewnicy w komorze silnikowe przy ścianie grodziowej. Przy spuszczaniu i napełnianiu płyny ustaw pokrętło ogrzewania na grzanie.
Sprawdź przewody układu chłodzącego, chłodnicę, pompę wodną (może już przepuszczać) i nagrzewnicę (dywaniki jak pisze Paweł), aczkolwiek, gdyby ci dwa razy zawartość cieczy układu chłodzącego poprzez nagrzewnicę do kabiny wpadła, to miałbyś już kąpielisko i parę wodną w aucie na szybach (przy takich temperaturach zewnętrznych) podczas wieczornej kondensacji...
Termostat sobie podaruj (nie zakładaj), bo to zbyt mały obieg (mało płynu w układzie i on by się musiał już po 2min. otworzyć :D ) Nagrzewnica w roli chłodnicy w zupełności wystarczy. Resztę dobrze kombinujesz. :)
Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach ....
Nie wiem jak w Sedici ale w innych autach jest miejsce na dodatkową nagrzewnicę elektryczną obok nagrzewnicy z płynem chłodzącym.
Kolego taka "płukanka" może tylko zaszkodzić tak starej nagrzewnicy, wiem to z autopsji :( Stawiał bym raczej na źle odpowietrzony układ po wymianie płynu chłodzącego.
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
Może być też tak, że ubyło w układzie samego płynu chłodzącego. A niski stan takowego, to słabe grzanie nagrzewnicy, słabe ogrzewanie środka pojazdu. Ale to nic w porównaniu, że w ten że sposób można uszkodzić, przegrzać sam silnik.
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Przekaźniki: 1-pompa paliwa, układ podgrzewania paliwa 2-sterowanie silnika 3-nagrzewnica płynu chłodzącego 1 4-sprzęgło sprężarki klimatyzacji, przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 5-rozrusznik 6-wolny 7-wolny 8-nagrzewnica płynu chłodącego 2 9-wentylator chłodnicy- wysoki bieg 10-wentylator chłodnicy niski bieg http://obrazki.elektroda.pl/3103008900_1...
Bez względu na priorytet wyjście pieca powinno być połączone z wejściem nagrzewnicy. Taki układ jest fabrycznie montowany w pojazdach. Dzięki temu nie będzie się zapowietrzać i rozpływ cieczy chłodzącej będzie dalej poprawny.
płyn chłodniczy w zbiorniczku trzyma stan czy ucieka ? Paski piszczą :-) visco trochę przyśpiesza ...... porównaj ciepłotę węży zaczynając od dołu silnika - Pompa -Głowica Nagrzewnica wtedy zlokalizujesz problem komputer pokazuje temperaturę 50 stopni ? o rozrząd mi nie chodzi jak o tą pompę Stawiam na pompę...... lub przytkany układ / zapowietrzony....
Ale z tego co widzę to lepiej było by nagrzewnicę wstawić i układ chłodzenie silnika wykorzystać. Nagrzewnica to nie problem. Nawet pompa ma dodatkowe chyba wyjście lub wejście więc jedno podłączenie węża to tylko dorobienie kroćca. Pozostaje tylko jeszcze drugie no i kwestia upchania tego gdzieś. Najlepiej nad głową no ale jak zrobić obieg wody. Wertuję...
Co mogłoby być przyczyną ? Coś jest zapowietrzone ( najczęściej nagrzewnica ) . Należy odpowietrzyć układ chłodzący .
Siemanko wszystkim.Masz zapowietrzony układ chłodzenia.Zrób tak w kabinie na maxa przekręć ogrzewanie odkręć zawór przy wejściu do kabiny (nagrzewnicy) odpowietrzający - jak nie masz to odkręć przy chłodnicy poczekaj jak zacznie wypływać tamtędy płyn chłodzący wtedy zamknij zaworek.Włącz silnik i przy odkręconym korku tego zbiorniczna wyrównawczego...
Jest to sterownik centrali wentylacyjnej nawiewnej z nagrzewnicą powietrza. Raczej nie ma tam układu chłodzącego.
http://obrazki.elektroda.pl/9797755800_1... Witam Przedstawiam nagrzewnice indukcyjną malej mocy. Jest ona wykonana na laminacie. Sam zaprojektowałem ścieżki a potem wytrawiłem. Wzorowałem się na schemacie z tego filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=fwj8-0B1... Tranzystory mocy jakie zastosowałem to JRFZ44N. Zastosowałem radiatory...
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
Witaj Zmierz temperatuę płynu chłodzącego. Podejrzewam uszkodzenie termostatu. Czy dobrze odpowietrzyłeś uklad? Pozdrawiam
Ja tam proponuję tak: Nagrzać silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy, ostrożnie poluzować opaskę na dolnym krućcu chłodnicy (podstawić jakąś miskę) i wysunąć (zdjąć) wąz, odkręcić kork ze zbiornika wyrównawczego żeby płyn zleciał. Wąż idący do chłodnicy odegnij w dół żeby spałynęła max. ilość "płynu". W układzie może zostać niewielka ilość "płynu" w pompie...
Wszystko począwszy od stanu i poziomu płynu chłodzącego oraz termostatu poprzez zapowietrzenie układu i nagrzewnicy a skonczywszy na droznosci i połączeniu kanałów doprowadzających powietrze do kabiny.
Wiatj!Sprawdzić trzeba: 1.poziom płynu ( uzupełnić ,gdy mało i odpowietrzyć) 2.pompę 3.przepustowość nagrzewnicy ( np.zamulenie ) 4.drożność układu chłodzącego silnik 5.wycieki płynu z instalacji 6.zawór doprowadzający obieg chłodzenia silnika do nagrzewnicy (tzn.czy pokrętło zmienia położenie dźwigni zaworu. Pozdrawiam.
Witam Ktoś wie w jaki sposób wysterować zawór nagrzewnicy w zależności od spadającej temperatury za samą nagrzewnicą, tak aby nie dopuścić do zadziałania czujnika frost? Osobiście stosuję nieco inny algorytm. Mam czujnik temp. na wodzie po nagrzewnicy oraz frost ustawiany na 5 st. W algorytmie mam zaszyte dwa progi związane z temp. wody o których już...
trzeba poszukać nalotu w kolorze płynu chłodzącego na całym układzie chłodzenia .wyciek może być wszędzie na chłodnicy na wężach wody (przeważnie tych z tyłu silnika idących do nagrzewnicy)
Seat Alhambra 1,9 TDi 1999 rok z tyłu jest druga nagrzewnica bez parownika klimy. Chodzi o obieg cieczy chłodzącej dla pojazdu wyposażonego w OGRZEWANIE POSTOJOWE. Chciałbym rozbudować lub wymienić dogrzewacz na ogrzewanie postojowe. Z układem elektrycznym sobie poradzę ale chciałbym upewnić się co do układu wodnego. Zwłaszcza do zaworu odcinającego...
Witam, wkurzyłem się tej zimy i założyłem zestaw do podgrzewania wnętrza samochodu plus prostownik plus grzałka płynu chłodzącego. No i z tą ostatnią jest problem, przenosiłem już grzałkę dwa razy i cały czas jest to samo, po minucie słychać i czuć drgania gotującego się płynu. Początkowo zainstalowałem tą grzałkę przed nagrzewnicą ale że to raczej...
Ja jednak stawiam na zapowietrzony układ miałem to samo.W przewodach do nagrzewnicy pod szybą jest taki plastikowy korek odkręć go i zobacz czy leci płyn chłodzący,jak nie leci to układ jest zapowietrzony.
Procek jaki posiadam to Pentium D, na badziewnym chłodzeniu AC mam 45*C, a chciałbym w domowym zaciszu i z części jakie posiadam złożyć WCta. Jaki płyn zastosować do tego układu?
Gdzieś wyczytałem że powinno wejść 9 litrów To jest pewnie pojemność suchego układu, u Ciebie stary płyn został w bloku (a jest go tam sporo) i w nagrzewnicy.
A nie możesz zmniejszyć paleniska? Co to za piec jakiego typu? Ile mocy macy ta nagrzewnica? Normalnie w centralnym ogrzewaniu ilość wody i pobór mocy grzejników masz obliczoną do mocy pieca to nie jest tak że ktoś se kupuje piec i wstawia grzejniki na oko, pojemność wody w układzie wpływa na czas nagrzania instalacji i jej wychładzanie i jest to dobrane...
Zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest sprawny? Układ na pewno się zapowietrza (słychać bulgotanie w nagrzewnicy)? Przedmuch do układu chłodzenia sprawdza się specjalnym odczynnikiem dodawanym do płynu chłodzącego. Ktoś próbował porządnie ten układ odpowietrzyć (przy LPG na samych odpowietrznikach może nie dać rady, trzeba odpowietrzać na wężach...
Kolego nie zapomnij prawidłowo odpowietrzyć układu .Passat nie odpowietrzy się sam.Na przewodzie zasilającym nagrzewnice od strony podszybia masz otwór wielkości 2mm.Musisz zdjąć opaskę z tego przewodu i go cofnąć jakieś 2cm wtedy przez ten otwór powinien wylecieć płyn.Jak tego nie zrobisz nie będziesz miał dobrego ogrzewania a w passacie to częsta...
Może wygląda ok ale ma gdzieś w rurkach zator? A jeśli nie w samej nagrzewnicy to może przed... Udałoby ci się sprawdzić przelotowość układu nagrzewnicy?
nie znam tego modelu, jednak objawy wskazują na zapowietrzanie układu chłodzącego, co opóźnia otwarcie termostatu, i ogranicza przepływ płynu przez nagrzewnicę
Nagrzewnica indukcyjna z miękko przełączanym niesymetrycznym generatorem o rezonansie równoległym Jakiś czas temu pracowałem nad eksperymentalną konstrukcją nagrzewnicy indukcyjnej wykonanej w topologii niesymetrycznej, miękko przełączanej o rezonansie równoległym. Budowa układu protypowego o mocy cieplnej 500W miała na celu potwierdzenie założeń dot....
Panowie czy macie jakieś rozwiązanie problemu? U mnie jest to samo. Początkowo zaobserwowałem słabsze nagrzewanie prawej strony, bywało, że z niewiadomych przyczyn ilość dostarczanego ciepła zwiększała się, jednak nie było to ciepło wystarczające. Mechanik stwierdził zapchana nagrzewnica, przed wymianą nagrzewnicy układ wypłukany a nagrzewnica wymieniona...
Przed naprawą płyn chłodzący miał nie ciekawą barwę więc mógł zanieczyścić układ więc jest możliwe , że nagrzewnica jest " zatkana" ale działała do końca choć nie w pełnym zakresie bo było to odczuwalne . Teraz płyn jest idealnie czysty a ogrzewanie padło zupełnie.
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Takie objawy miałem przy nie odpowietrzonym układzie. Można go odpowietrzyć zdejmując jeden przewód od nagrzewnicy i napełnić układ chłodzenia. Sprawdź czy jest dobre ogrzewanie wnętrza bo często obrywał się wirnik pompy płynu chłodzącego. Wtedy nie było obiegu i wentylator włączał się nawet na zimnej chłodnicy.
Dobrze odpowietrz układ chłodzenia. Na UPG przyjdzie czas później. Kiedy wymieniałeś pompę wody ?
Witam. Mam problem z moją lalą od pewnego czasu bardzo długo sie grzeje oraz z układu ubywa płynu nie dużo , ale ubywa i z nawiewu wydobywa sie taki dziwny zapach, jakby jakaś wilgoć czy coś.. Moje pytanie brzmi czy mogła się rozszczelnić nagrzewnica ??. Dodam że miesiąc temu wymieniałem płyn chłodzący i czyściłem układ specjalnym płynem z K2. Z góry...
Witam. Problem został rozwiązany:) Okazało się że po oczyszczeniu nagrzewnicy i całego układu chłodzącego parownik zaczął mieć inna temp i potrzebował innego ustawienia. Tak mi przynajmniej powiedział gazownik. Wyregulował wszystko czas to 10 min a koszt 2 browary:):) Autko hula jak trzeba no i grzeje:) Dziękuje za zainteresowanie i pomoc:)
MOKRE jest wpięte w ukłąd chłodzenia pojazdu: nagrzewa płyn chłodzący, za jego pośrednictwem silnik i poprzez nagrzewnicę również kabinę. SUCHE nagrzewa tylko przepływające przez nie powietrze - stąd nadaje się tylko do ogrzewania kabiny - do ogrzewania silnika jest nieprzydatne.
Witam mam problem z audi a4 b6 2.0 alt z LPG. Mam problem z ogrzewaniem. Wymieniona uszczelka pod głowicą nowa chłodnica, Nagrzewnica chłodniczka oleju i termostat. Układ odpowietrzony. Mam pytanie co do prawidłowego montażu przewodów płynu chłodzącego do reduktora bo u mnie jest podłączony pomiędzy chłodniczką oleju.
Nagrzewnica Indukcyjna ALESCO A80 uszkodzone IGBT-y. Mam w naprawie taką nagrzewnicę profesjonalną. Były wymieniane przez inny serwis tranzystory IGBT (2 sztuki) były IXYK100N65B3D1 ,tylko nie mam pewności czy takie tam były oryginalnie, a i te są nie dostępne. Sprawdziłem układ ,dwa drivery ACPL-W341V sprawne,zasilanie na 7815 każdy ,ok. Wymieniłem...
schemat układ chłodzić nagrzewnica nagrzewnica chłodzić układ nagrzewnica
obrotomierz punto pompa ciepła studnia spieniać mleko magnifica
osprzet elektryczny bojler płaszczowy
Pulsująca kontrolka ładowania przy 14,5V Canon IRC 3320 - Zacięcie papieru w utrwalaniu, kod 0106