powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Dokładnie tak. Zobacz czy do filtra oleju dochodzą węże układu chłodzenia.
Witam inny samochód inna instalacja objawy takie same nie dałem się namówić na wymianę parownika, winnym okazał się zapowietrzony obieg wody z układu chłodzenia.
A chłodnica klimy jest przed czy za główną bo jak przed to zwyczajnie dogrzewa tą z układu chłodzenia.
Co z tym może być związane, gdzie konkretnie się wybrać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... str. 27 co sprawdzić Wykonać diagnostykę zdjąć przedni zderzak, dokładnie przeglądnąć wszystkie wtyki wiązki modułu chłodzenia Otworzyć obudowę modułu sterownika wentylatorów - wylać wodę ze środka ... auto zgasło na środku drogi Sprawdzić wszystkie...
a może masz przedmuch na uszczelce pod głowicą i spaliny ci włażą do układu chłodzenia?
Płyn z układu chłodzenia,Jest w normie?
w twoim aucie był problem w chłodnicach przecierały sie na przednim pasie jest otwór zobacz tam gdzie chłodnica klimatyzacji ociera o chłodnice układu chłodzenia
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Moduł chłodzenia da się zdiagnozować. Podłącz komputer i powiedz jaki kod błędu. Wtedy będzie można coś powiedzieć
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
Jak dokładnie wpięty w układ chłodzenia?
No to tam możesz wcisnąc >>Pomógł<< bedzie mi nie zmiernie miło :D:D:D pozdrawiamy :)
chyba ze już ostateczności walnięta jest uszczelka głowicy Test na obecność spalin (co2) w układzie chłodzenia to wykaże.
Sprawdź wtyczki od sterownika układu chłodzenia, potrafią skorodować i cuda się dzieją z układem chłodzenia.
Zrób diagnostykę układu chłodzenia silnika, to się dowiesz i pragnienie ugasisz...
czy w czasie pracy silnika świeci się pomarańczowa kontrolka awarii układu chłodzenia?
Wygląda jak spod głowicy. A bulgotac może nagrzewnica, początek puszczania ciśnienia przez upg do układu chłodzenia
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Witam. moze nagrzewnica masz zabrudzona ??/tzn ma kamien lub jakis osad. po prostu jest niedrozna. kolega tak miał.sa srodki na przeczyszczenie układu chłodzenia.
Witam czy ktoś mi powie czemu przy zimnym. Silniku. Włącza się wentylator. Chłodzenia i zapala się kontrolka awari. Układu. Chłodzenia
co masz wlane w układzie chłodzenia?
Zbiornik wyrównawczy jak sama nazwa mówi, ma kompensować różnice objętości cieczy wynikające z rozszerzalności cieplnej płyny (zinmny/gorący) oraz uzupełniać ewentualne ubytki płynu i nie jest jego zadaniem zamykanie obiegu. Uważam, że masz wszystko w porządku. Moim zdaniem, jeżeli jest wymiana płynu przez zbiornik wyrównawczy (wtedy płyn w zbiorniku...
Jeśli komuś przydarzy się podobny problem - Sterownik wentylatorów dostało się wody do środka i skorodowała płytka elektroniczna
A ogólnie to jaki problem? Wszyscy się rozpisują a w sumie nie wiadomo o co chodzi, wentylator się załącza przy odpowiedniej temperaturze, więc co jest źle? To jest żle że załącza się tylko na jednym biegu i zapala się kontrolka układu chłodzenia.
W wężach odpowietrzających, czyli tych które wychodzą z najwyższych punktów układu do zbiornika płynu czasami stosuje się dławiki, żeby płyn niepotrzebnie nie krążył tamtędy. Dwa razy miałem przypadek zatkanego dławika, i to były jedyne dwa przypadki, kiedy miałem problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia.
Są głównie dwa typy zaworów oplach w benzynie- grzybek schodzi w dół i grzybek idzie do góry. Trzeci typ, mniejszość, to ten zespolony z fragmentem układu chłodzenia.
Awaria układu chłodzenia silnika.
A jaki masz silnik ,to podam ci ilość płynu w układzie chłodzenia.
Jestem diagnostą w serwisie Opla i rzeczywiście tak jest z temperaturą. To zamierzone działanie ponieważ ludzie myślą że 100 stopni to granica lecz nie biorą pod uwagę ciśnienia i odpowiednich płynów. Dlatego w pewnym zakresie zmieniono wskazania zegara, gdy jednak przekroczy się bezpieczny pułap temperatury to nagle skoczy lawinowo do góry alarmując...
zaświeca mi się podczas jazdy, bądź od razu po zapaleniu silnika kontrolka układu chłodzenia samochód przy wyżej prędkości traci czasem 'moc' falują mu obroty Załącza się także wentylator w losowych momentach Masz "książkowe objawy" uszkodzonego ECU silnika.
W załączniku schematy dla układu klimatyzacji Delphi oraz Behr.
Moje pytanie skad poszedł płyn Odpowiem na poziomie zadanego pytania- z układu chłodzenia.
Ja nadal czepiłbym się termostatu! Skoro na biegu jałowym utrzymuje się prawidłowa temp. a podczas jazdy nie, to może to tylko jedno oznaczać, że właśnie duży obieg jest otwarty... W momencie zapowietrzenia układu miałbyś (owszem) brak ogrzewania (o ile nagrzewnica drożna), ale za to miałbyś kilka innych kłopotów z układem chłodzenia... Sprawdź raz...
Może układ chłodzenia zapowietrzony?
(at)zahir Konkretna odpowiedź abyś się w to nie pakował wystarczy. Zmiany są konkretne, od wymiany czy kodowania komponentów współpracujących z ECU, wiązki pod maską, sterownik silnika, układ paliwowy, smok, przewody, pompa paliwowa, filtr układ chłodzenia, osprzęt...
Olej w układzie chłodzenia. Intresuje mie czy często zdażają się pęknięcia głowicy w silnikach isuzu
Cześć. Mam Opel Astra G. Z układu chłodzenia ucieka płyn chłodniczy, ale silnik trzyma temperaturę, nie ma białego dymu z rury wydechowej, olej w silniku jest czysty i jego poziom się nie zmienia. Jednak w zbiorniczku wyrównawczym jest bardzo duże ciśnienie.
Jak pompa nie działa i obiegu nie masz to nic dziwnego że wskazania masz max a wentylator włącza się dużo póżniej. Termostat, chłodnica, termowyłącznik, cały rozrząd z pompą wody jest nowe i czujnik temperatury od licznika, ten od komputera kwadratowy jest stary tak jak wszystkie trochę spękane już węże.
Najprawdopodobniej uszkodziła się uszczelka pod głowicą. Wykonaj test ciśnieniowy układu chłodzenia (warsztat).
witam prawdopodobnie jest to przyczyna termostatu , sprawdzić możesz w ten sposób - odpal samochód i poczekaj az się rozgrzeje i wtedy zobacz czy chłodnica jest ciepła jesli nie to zaciął się termostat pozdrawiam ewentualnie sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia
Układ sam się odpowietrza, a mokro jest tylko pod autem. Czy uszczelka może być powodem zwiększonego ciśnienia przez co zbiorniczek wywala płyn przy niedokręconym korku (biorąc pod uwagę brak oleju w zbiorniczku i brak płynu w oleju) ?
witam mam problem po odpaleniu silnika w oplu astra2 1,7cdti nie gaśnie kontrolka elektronicznego układu chłodzenia silnika, czy ktoś wie co może się dziać
To nie jest problem taka temperatura jest normalna dla silnika w mieście osiągasz ją dlatego ze silnik bardziej się grzeje i nie ma takiego chłodzenia jak poza miastem.
Może to być czujnik położenia wału. Dobrze byłoby jednak podłączyć samochód pod porządny komputer i ponownie odczytać błędy. Symbol autka z kluczykiem oznacza awarię układu elektrycznego samochodu. Pytanie tylko co ma z tym wspólnego kontrolka układu chłodzenia? Bez komputera możesz zgadywać do woli.
Witam mam problem a mianowicie w mojej astrze miga mi konrtrolka układu chłodzenia i załancza się wentylator od klimy ale tylko przy jeździe w czasie postoju gaśnie i już nie miga czy ktoś może spotkał się z takim problemem ?
Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
Głowice zrobić na gotowo, 400 zł teraz a może kiedyś za 2 lata coś się stanie i znowu od nowa koszta. Nie warto oszczędzać na czymś takim, to się mści pozniej
coś nie tak z układem chłodzenia może być wina modułu.
Witam. Auto Opel Astra J 2011 z silnikiem 1.4 turbo. Po instalacji LPG KME węże od nagrzewnicy są chłodne mimo, iż cały układ chłodzenia gorący. Jak wiadomo Astra j ma termostat otwierany przy 103 stopniach. Nawet jak termostat już puści na duży obieg, węże od nagrzewnicy są dalej lekko ciepłe. Żeby auto zaczęło dobrze grzać musze wpaść na trasę i przejechać...
Witam co do dmuchania płynu przez reduktor to co da wyłączenie gazu czy zakręcenie zaworu? przecież na wężu od reduktora do silnika nie ma zaworu jedynie silnik krokowy który nawet na odłączonym gazie ma prześwit. Kolega źle to odczytał, tu nie chodzi o dmuchanie płynu przez reduktor, ale dmuchanie gazu (gaz w reduktorze jest pod ciśnieniem) przez...
Sam naprawiam ,,Układ chłodzenia na przykładzie silnika A16 XER normalny reżim termiczny silnika zależy od temperatury płynu chłodzącego, która jest automatycznie utrzymywana za pomocą termostatu w zakresie 90–100 °С." Czyli 108 w porządku
Bo się układ chłodzenia "zapowietrza" (w zasadzie trzeba powiedzieć zagazowuje) i nie ma obiegu tzn płyn przestaje krążyć. Uszczelka pod głowicą do roboty.
Z tego co napisałeś wynika, że układ chłodzenia działa idealnie. Pozdro
Witam, to mój pierwszy post więc nie wiem czy pisze w dobrym miejscu ale mam taki problem: po włączeniu klimatyzacji w astrze g 1.6 8v 98 rok wszystko pięknie działa ale jak temperatura dojdzie do 90 stopni to wywala kontrolka od układu chlodzenia, wyłączają się wentylatory i silnik zaczyna się grzać że aż na czerwone pole wchodzi, jak nie używam klimy...
Witam, Jak w temacie mam problem z układem chłodzenia w mojej Astrze F 1.8 16v. Problem polega na tym iż płyn chodzący wybija mi korkiem w zbiorniczku wyrównawczym podczas jazdy natomiast na postoju samochód może pracować aż do momentu załączenia się wentylatora i nie ma żadnych problemow...
Nie, jak masz na zegarze 90 stopni to wentylator nie musi pracować, załącza się on od 97 stopni wg książki ( +/- 2 st ) i tyle. Temperaturę sprawdzasz termometrem w zbiorniczku. W trasie podczas jazdy też masz 90 stopni więc wg Twoich śmiesznych teorii powinien on pracować. Temperatura wrzenia w układzie chłodzenia jest wyższa od 100 stopni nawet w...
Może początki uszczelki, czy robi się duże ciśnienie w układzie chłodzenia, nie wywala płynu?
Hm, zawsze kiedy kupuje filtr przeciwpylkowy to sie zastanawiam ktory z ukladow mam..., ale tak na szybko o ile dobrze pamietam to BEHR. Ale zeby nie strzelic gafy dolaczam obrazek na ktorym jest dokladnie moj uklad, w TIS-e figuruje jako uklad "A"
Czyszczenie zakamienionego czy zalepionego innym syfem, jak np jakieś "uszczelniacze", układu chłodzenia zawsze niesie za sobą ryzyko rozszczelnienia.
Koniec tej mechaniki panowie. Zamykam
To nie duży Fiat kolego. Kolego a czym się różni układ chłodzenia w DF i łoplu Astrze G?
poszukuje shematu do klimy opel astra2 2.0dtl r1999 czy mogłby mi ktos pomódz albo przesłac na gg 9081159 albo na meila lkr46al(małpa)poczta.fm "układ chłodzenia delphi"
Mechanik mógł położyć dobrze uszczelkę ale źle oczyścił powierzchnię bloku silnika i problem gotowy czasami pośpiech i niedbałość o szczegóły jest przyczyną.Po wymianie uszczelki może lecz nie powinno być trochę płynu w oleju mógł wlecieć do kanałów olejowych podczas podnoszenia głowicy.Spaliny w zbiorniczku to już niepokojące powinno zapowietrzać arterię...
Najpierw kolego odpowietrz układ chłodzenia. Gdzie dokładnie masz umieszczony parownik?
witam Wentylatory włączane są przez sterownik umieszczony pod zderzakiem z lewej strony. Zdiagnozować układ najprościej Techem 2
Witam. Mam problem z ogrzewaniem wnętrza po mimo wyłączonego ogrzewania cały czas leci ciepłe powietrze. Czy jest zawór co odcina dopływ cieczy z układu chłodzenia do nagrzewnicy??? Gdzie szukać przyczyny??
Sugestia kolegi Sadur1986 jest słuszna. Miałem ten sam problem, u mnie często pojawiał się komunikat o zbyt niskim poziomie płynu i okazało się, że zawieszał się pływak w zbiorniczku wyrównawczym. Prawdopodobnie zagotował się płyn w układzie chłodzenia i na pływaku osadził się kamień, wskutek czego ocierał on o krawędzie zbiorniczka. Wymiana zbiorniczka...
A wtyczki od modułu oglądałeś dokładnie? Poszukaj na forum schematu układu chłodzenia z modułem i klimatyzacja z Astry G lub Zafiry A(to to samo) i posprawdzaj porządnie wiązki bo tam przeważnie tkwi problem.
Pisze ci jak bialy czlowiek, zdejm zderzak i sprawdz wszystlie opornice wentylatorów. A czy wtedy (uszkodzony co najmniej jeden bieg) nie powinna świecić kontrolka (żółta) układu chłodzenia ? Zobacz testerem jakie jest ciśnienie w układzie.
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Witam, okazało sie, że jednak uszczelka pod głowicą była uszkodzona, i spaliny były pompowane do układu chłodzenia. Robiło sie wysokie ciśnienie w układzie i wywalało płyn przez korek.
Podciśnienie bo masz turbo i w pewnym zakresie obrotów zmienia dawkę paliwa, cieknie spod dekielków ale radziłbym uszczelnić całą pompę tak na wszelki wypadek. Koszt od 200 zł w górę. Jak jest wpięty w układ chłodzenia to czujnik temperatury.
POdejrzewam że masz masakrycznie źle spięty ukłąd chłodzenia.
Generalnie z czujnikiem temperatury ma to mało wspólnego,ta kontrolka jest od całego układu chłodzenia+klima jeśli jest.Diagnostyka przede wszystkim!
Jeśli 1.8 jest na small bloku (X18XE1 w oryginale ze skrzynią F17) to się pożeni ze skrzynią od 1.6 (F13). Jeśli na big bloku (X18XE) to nie da rady i trzeba dać całą skrzynię (będzie F18 lub F18+). Jak masz całe auto na części to będzie tylko trochę zabawy z połączeniem wiązek silnika i auta. Przydał by Ci się kpl. układ chłodzenia z tej Astry. Przeróbka...
Przekaźnik jest module chłodzenia silnika.
Hej, przepraszam za niedostarczone info. - Jaki problem zajrzeć pod maskę? Ano taki, ze kompletnie się niestety nie znam, jestem informatykiem i mam jedynie wiedzę bardzo podstawowa, ale okazuje się ze mechanicy w Łodzi tez nie bardzo bo nikt nie był w stanie mi powiedzieć co jest nie tak. - Jest gaz, 1 gen, pierwsze co zrobiłem po wystąpieniu usterki...
Astra G ma tylko jeden wentylator wspólny dla klimy i układu chłodzenia. Umieszczony jest z tyłu za chłodnicą płynu, od wnętrza samochodu. Do opornicy podłaczona jest kostka ze stykami oznaczonymi 1, 2, 3, 4.
To objawy albo padającej uszczelki pod głowicą, albo mocno zapchanej nagrzewnicy albo padającej pompy wodnej Może być jeszcze nie odpowietrzony do końca układ chłodzenia. Robiłeś jakieś remonty silnika, czy układu chłodzenia (był rozszczelniany w celu przeprowadzenia jakiejś naprawy)?
Najpierw zrób diagnostykę jakiś zaprzyjaźniony elektronik może ma kabelek żeby się podłączyć. Kody błędów wklep na Google i będziesz wiedział co tam mu dolega. Napisz co to za błędy na elektrodzie wtedy stwierdzimy czy remont czy wymiana silnika. Dobrze by było jeszcze sprawdzić czy w układzie chłodzenie nie ma spalin u mechanika są na to odpowiednie...
A wystarczy sięgnąć po tester spalin w układzie chłodzenia,i jedna z możliwych przyczyn wyeliminowana lub potwierdzona
Co do chłodzenia to sprawa prosta: istniejący układ chłodzenia + płaszcz na wydechu.
witam!! mam ten sam problem w (opel astra 2.0 tdi.) woda z układu chłodzenia dostaje sie do oleju. wymieniona uszczelka, głowica, zdjęte węże z chłodniczki oleju. i nic nie pomogło, jedyma myśl która mi się nasuwa to pękniety blok, czy mozna to jakos sprawdzic bez rozkręcania silnika>?
Witam . Proszę o pomoc w zbudowaniu prostego układu elektronicznego takiego który będzie załączał cewkę przekaźnika wentylatora np. już przy 94 °C silnika a wyłączał przy 91° C w Oplu Astra H 1,6. Sygnał chciałbym pobierać z oryginalnego NTC które jest bardzo wrażliwe na wszelkie zakłócenia. Przy 66 °C temp.silnika , miernik z ntc z jednego przewodu...
Ale termostat jest nowy więc jak go sprawdzić?, wodę zagotowało przy odkręconym korku. Dodam jeszcze że zanim kupiłem termostat zrobiłem taką próbę że wyciągnąłem całkiem termostat z układu i podpiąłem wiatrak żeby chłodził cały czas i wtedy było ok, wody nie gotowało.
Czołem wszystkim , Zapala mi się podczas jazdy kontrolka elektronicznego sterowania układu chłodzenia silnika, czy to oznacza, że termostat jest zepsuty:?:
Witam, mam problem z Oplem Astrą 2007 rok. Kapie płyn chłodniczy obok chłodnicy i nie wiem, czy to z środka, czy gdzieś by szło po prostu na to i kapnęło, ale widać, że najbardziej z tego leci. Czy to będzie znaczyć, że chłodnica do wymiany? https://obrazki.elektroda.pl/7216006900_... https://obrazki.elektroda.pl/2078210600_...
wszyscy mówią o naprawie głowicy a może być błacha sprawa takie same objawy są przy zapowietrzonym układzie chłodzenia
Odp1. Silniczek w lampie do wymiany Odp2 Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia. Ten przelewający się płyn to płyn chłodzenia w nagrzewnicy w aucie
Chodzi o sterownik wentylatora?? To dlatego się włącza kontrolka, czy chodzi o to ze nie mogę sczytać danych z modułu układu chłodzenia silnika oraz co mam tam sprawdzić połączenia czy coś jeszcze??
Witam , jestem posiadaczem astry g 1.6 16V 2000r X16XEL . opel tech2 wykrył błąd nr. 17,7,163 w układzie chłodzenia silnika(7,163 dały się skasować)...może jest mi ktoś w stanie powiedzieć co to jest za błąd?? Z góry dziękuje.
Miernik i sprawdź. Przejrzyj też układ chłodzenia, choć jeśli ci do tej pory nie przeszkadzało...
Prawdopodobnie... korek nieszczelny a konkretnie zaworek utrzymujący ciśnienie w układzie chłodzenia. Po zakonczonej jeżdzie odczekaj chwilę i ostrożnie poluzuj korek - powinno "syczeć".
[quote="Voytu$"]Nie wiem jak w Astrze, ale na przykład w Vectrze, to masz 3 czujniki temperatury. /quote] Jeden jest, układ jest prosty, z czujnika do sterownika silnika, a ze sterownika na zegary i moduł chłodzenia.
Tak to wygląda w starych oplach. Czujnik wentylatora załącza chyba na 102 albo 104 stopnie a wyłączenie chyba 98, nie pamiętam dokładnie ale w każdym razie przy wyższych temperaturach niż reszta aut. To jest też powodem że nie wolno stosować wody w układzie chłodzenia - płyn ma wyższą temp wrzenia.
Pozostaje eksperymentalnie zaślepić egr skoro po czyszczeniu kanałow zdechlo. 870 rpm i 0.28 bara hmm nie brzmi to jakos źle. Zaślep i sprawdz dokladnie szczelność kolektora. Nie podoba mi się ltft 14% co sugeruje nadmiar powietrza. Potem zostaje test ba obecność spalin w układzie chłodzenia, kompresja lub najlepiej test szczelności komory spalania.
Prawdopodobnie układ chłodzenia masz zapowietrzony, trzeba go odpowietrzyć. Nie mozna odkręcać korka przy włączonym silniku
Witam, Panowie mam taki dziwny problem z układem chłodzenia w Oplu Astra F, 1995 8V B+G. Otóż jakiś czas temu strzeliła mi chłodnica, być może w wyniku ciśnienia panującego w układzie pękła w okolicy plastikowego ramienia. Po zakupie nowej chłodnicy, autko zostało zalane płynem. Płyn podczs zalewania przelał sie przez dolna częśćchłodnicy w okolichach...
astra układ chłodzenia schemat układ chłodzenia astra moduł chłodzenia astra
euroterm serwis astra alternator bosch zabezpieczenie ekran
selfclean bosch delonghi schematy serwisowe
Jak ustawić prefiks w czytniku kodów 9800? Jak włączyć oświetlenie wnętrza Audi A8 D3 2005?