powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
Dokładnie tak. Zobacz czy do filtra oleju dochodzą węże układu chłodzenia.
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
a może masz przedmuch na uszczelce pod głowicą i spaliny ci włażą do układu chłodzenia?
A chłodnica klimy jest przed czy za główną bo jak przed to zwyczajnie dogrzewa tą z układu chłodzenia.
zostawiłem pracujący silnik, żeby zobaczyć czy załączy się może wentylator, ale się nie załączył Silnik pracujący na biegu jałowym nie jest praktycznie w ogóle obciążony. Wentylator jest załączany przekaźnikami, więc to że w ogóle się włącza - czy to po włączeniu klimatyzacji, czy poprzez test diagnoskopem - świadczy o tym, że całe sterowanie i zasilanie...
No to tam możesz wcisnąc >>Pomógł<< bedzie mi nie zmiernie miło :D:D:D pozdrawiamy :)
Mam taki problem z astrą 1.4, silnik cały czas ma temperaturę około 85 stopni, wydaje mi się że mała ale mrozy teraz -10 wiec nie wiem. Dochodzi nieco ponad pierwszą białą kreskę i spada troszkę poniżej czyli temperatura na stałym poziomie. Myślałem że walnięty będzie termostat ciągle otwarty ale dziś odpaliłem na postoju czekałem kilkanaście minut...
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
Moduł chłodzenia da się zdiagnozować. Podłącz komputer i powiedz jaki kod błędu. Wtedy będzie można coś powiedzieć
zaświeca mi się podczas jazdy, bądź od razu po zapaleniu silnika kontrolka układu chłodzenia samochód przy wyżej prędkości traci czasem 'moc' falują mu obroty Załącza się także wentylator w losowych momentach Masz "książkowe objawy" uszkodzonego ECU silnika.
Witam inny samochód inna instalacja objawy takie same nie dałem się namówić na wymianę parownika, winnym okazał się zapowietrzony obieg wody z układu chłodzenia.
Zrób diagnostykę układu chłodzenia silnika, to się dowiesz i pragnienie ugasisz...
Płyn z układu chłodzenia,Jest w normie?
Co z tym może być związane, gdzie konkretnie się wybrać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... str. 27 co sprawdzić Wykonać diagnostykę zdjąć przedni zderzak, dokładnie przeglądnąć wszystkie wtyki wiązki modułu chłodzenia Otworzyć obudowę modułu sterownika wentylatorów - wylać wodę ze środka ... auto zgasło na środku drogi Sprawdzić wszystkie...
chyba ze już ostateczności walnięta jest uszczelka głowicy Test na obecność spalin (co2) w układzie chłodzenia to wykaże.
Jak pompa nie działa i obiegu nie masz to nic dziwnego że wskazania masz max a wentylator włącza się dużo póżniej. Termostat, chłodnica, termowyłącznik, cały rozrząd z pompą wody jest nowe i czujnik temperatury od licznika, ten od komputera kwadratowy jest stary tak jak wszystkie trochę spękane już węże.
W załączniku schematy dla układu klimatyzacji Delphi oraz Behr.
Układ sam się odpowietrza, a mokro jest tylko pod autem. Czy uszczelka może być powodem zwiększonego ciśnienia przez co zbiorniczek wywala płyn przy niedokręconym korku (biorąc pod uwagę brak oleju w zbiorniczku i brak płynu w oleju) ?
Olej w układzie chłodzenia. Intresuje mie czy często zdażają się pęknięcia głowicy w silnikach isuzu
Witam czy ktoś mi powie czemu przy zimnym. Silniku. Włącza się wentylator. Chłodzenia i zapala się kontrolka awari. Układu. Chłodzenia
(at)zahir Konkretna odpowiedź abyś się w to nie pakował wystarczy. Zmiany są konkretne, od wymiany czy kodowania komponentów współpracujących z ECU, wiązki pod maską, sterownik silnika, układ paliwowy, smok, przewody, pompa paliwowa, filtr układ chłodzenia, osprzęt...
Ale dlaczego mówisz, że to jest problem? W większości aut 90 stopni to optymalna temperatura pracy silnika.
Witam mam problem a mianowicie w mojej astrze miga mi konrtrolka układu chłodzenia i załancza się wentylator od klimy ale tylko przy jeździe w czasie postoju gaśnie i już nie miga czy ktoś może spotkał się z takim problemem ?
Jeśli komuś przydarzy się podobny problem - Sterownik wentylatorów dostało się wody do środka i skorodowała płytka elektroniczna
Głowice zrobić na gotowo, 400 zł teraz a może kiedyś za 2 lata coś się stanie i znowu od nowa koszta. Nie warto oszczędzać na czymś takim, to się mści pozniej
Ja nadal czepiłbym się termostatu! Skoro na biegu jałowym utrzymuje się prawidłowa temp. a podczas jazdy nie, to może to tylko jedno oznaczać, że właśnie duży obieg jest otwarty... W momencie zapowietrzenia układu miałbyś (owszem) brak ogrzewania (o ile nagrzewnica drożna), ale za to miałbyś kilka innych kłopotów z układem chłodzenia... Sprawdź raz...
Sprawdź wtyczki od sterownika układu chłodzenia, potrafią skorodować i cuda się dzieją z układem chłodzenia.
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
co masz wlane w układzie chłodzenia?
Jak dokładnie wpięty w układ chłodzenia?
Awaria układu chłodzenia silnika.
W wężach odpowietrzających, czyli tych które wychodzą z najwyższych punktów układu do zbiornika płynu czasami stosuje się dławiki, żeby płyn niepotrzebnie nie krążył tamtędy. Dwa razy miałem przypadek zatkanego dławika, i to były jedyne dwa przypadki, kiedy miałem problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia.
Prawdopodobnie powodem jest zbyt niska wydajność układu chłodzenia. Włączenie klimatyzacji powoduje taki wzrost obciążenia, że układ chłodzenia zwyczajnie nie daje sobie rady - szczególnie w starszym silniku, i przy tej pogodzie. Proponuję usunąć stary płyn z układu chłodzenia, wykonać przegląd i płukanie (czyszczenie) całego układu, a następnie zalać...
Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
Porównaj to dymienie z sąsiada samochodem czy jest takie samo czy u ciebie jest większe.Z biegiem lat niewielka część płynu odparowuje , choć układ z założenia jest szczelny. Gorzej jeśli płyn znika w szybszym tempie – np. w ilościach zauważalnych każdego dnia. Jeśli znajdziemy miejsce wycieku – wystarczy usunąć nieszczelność, uzupełnić...
czy w czasie pracy silnika świeci się pomarańczowa kontrolka awarii układu chłodzenia?
A jaki masz silnik ,to podam ci ilość płynu w układzie chłodzenia.
witam mam problem po odpaleniu silnika w oplu astra2 1,7cdti nie gaśnie kontrolka elektronicznego układu chłodzenia silnika, czy ktoś wie co może się dziać
Wygląda jak spod głowicy. A bulgotac może nagrzewnica, początek puszczania ciśnienia przez upg do układu chłodzenia
Może to być czujnik położenia wału. Dobrze byłoby jednak podłączyć samochód pod porządny komputer i ponownie odczytać błędy. Symbol autka z kluczykiem oznacza awarię układu elektrycznego samochodu. Pytanie tylko co ma z tym wspólnego kontrolka układu chłodzenia? Bez komputera możesz zgadywać do woli.
Witam. moze nagrzewnica masz zabrudzona ??/tzn ma kamien lub jakis osad. po prostu jest niedrozna. kolega tak miał.sa srodki na przeczyszczenie układu chłodzenia.
Może układ chłodzenia zapowietrzony?
Prosze o to schemat :D
Moje pytanie skad poszedł płyn Odpowiem na poziomie zadanego pytania- z układu chłodzenia.
Koniec tej mechaniki panowie. Zamykam
Są głównie dwa typy zaworów oplach w benzynie- grzybek schodzi w dół i grzybek idzie do góry. Trzeci typ, mniejszość, to ten zespolony z fragmentem układu chłodzenia.
A ogólnie to jaki problem? Wszyscy się rozpisują a w sumie nie wiadomo o co chodzi, wentylator się załącza przy odpowiedniej temperaturze, więc co jest źle? To jest żle że załącza się tylko na jednym biegu i zapala się kontrolka układu chłodzenia.
coś nie tak z układem chłodzenia może być wina modułu.
To błąd przekaźnika klimy, problem można rozpatrywać wielotorowo.
Najprawdopodobniej uszkodziła się uszczelka pod głowicą. Wykonaj test ciśnieniowy układu chłodzenia (warsztat).
Witam. Auto Opel Astra J 2011 z silnikiem 1.4 turbo. Po instalacji LPG KME węże od nagrzewnicy są chłodne mimo, iż cały układ chłodzenia gorący. Jak wiadomo Astra j ma termostat otwierany przy 103 stopniach. Nawet jak termostat już puści na duży obieg, węże od nagrzewnicy są dalej lekko ciepłe. Żeby auto zaczęło dobrze grzać musze wpaść na trasę i przejechać...
witam!! mam ten sam problem w (opel astra 2.0 tdi.) woda z układu chłodzenia dostaje sie do oleju. wymieniona uszczelka, głowica, zdjęte węże z chłodniczki oleju. i nic nie pomogło, jedyma myśl która mi się nasuwa to pękniety blok, czy mozna to jakos sprawdzic bez rozkręcania silnika>?
Mechanik mógł położyć dobrze uszczelkę ale źle oczyścił powierzchnię bloku silnika i problem gotowy czasami pośpiech i niedbałość o szczegóły jest przyczyną.Po wymianie uszczelki może lecz nie powinno być trochę płynu w oleju mógł wlecieć do kanałów olejowych podczas podnoszenia głowicy.Spaliny w zbiorniczku to już niepokojące powinno zapowietrzać arterię...
Sugestia kolegi Sadur1986 jest słuszna. Miałem ten sam problem, u mnie często pojawiał się komunikat o zbyt niskim poziomie płynu i okazało się, że zawieszał się pływak w zbiorniczku wyrównawczym. Prawdopodobnie zagotował się płyn w układzie chłodzenia i na pływaku osadził się kamień, wskutek czego ocierał on o krawędzie zbiorniczka. Wymiana zbiorniczka...
Z tego co napisałeś wynika, że układ chłodzenia działa idealnie. Pozdro
Sam naprawiam ,,Układ chłodzenia na przykładzie silnika A16 XER normalny reżim termiczny silnika zależy od temperatury płynu chłodzącego, która jest automatycznie utrzymywana za pomocą termostatu w zakresie 90–100 °С." Czyli 108 w porządku
poszukuje shematu do klimy opel astra2 2.0dtl r1999 czy mogłby mi ktos pomódz albo przesłac na gg 9081159 albo na meila lkr46al(małpa)poczta.fm "układ chłodzenia delphi"
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Astra G ma tylko jeden wentylator wspólny dla klimy i układu chłodzenia. Umieszczony jest z tyłu za chłodnicą płynu, od wnętrza samochodu. Do opornicy podłaczona jest kostka ze stykami oznaczonymi 1, 2, 3, 4.
Jestem diagnostą w serwisie Opla i rzeczywiście tak jest z temperaturą. To zamierzone działanie ponieważ ludzie myślą że 100 stopni to granica lecz nie biorą pod uwagę ciśnienia i odpowiednich płynów. Dlatego w pewnym zakresie zmieniono wskazania zegara, gdy jednak przekroczy się bezpieczny pułap temperatury to nagle skoczy lawinowo do góry alarmując...
witam prawdopodobnie jest to przyczyna termostatu , sprawdzić możesz w ten sposób - odpal samochód i poczekaj az się rozgrzeje i wtedy zobacz czy chłodnica jest ciepła jesli nie to zaciął się termostat pozdrawiam ewentualnie sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia
Czyszczenie zakamienionego czy zalepionego innym syfem, jak np jakieś "uszczelniacze", układu chłodzenia zawsze niesie za sobą ryzyko rozszczelnienia.
Może początki uszczelki, czy robi się duże ciśnienie w układzie chłodzenia, nie wywala płynu?
Nie, jak masz na zegarze 90 stopni to wentylator nie musi pracować, załącza się on od 97 stopni wg książki ( +/- 2 st ) i tyle. Temperaturę sprawdzasz termometrem w zbiorniczku. W trasie podczas jazdy też masz 90 stopni więc wg Twoich śmiesznych teorii powinien on pracować. Temperatura wrzenia w układzie chłodzenia jest wyższa od 100 stopni nawet w...
Witam, okazało sie, że jednak uszczelka pod głowicą była uszkodzona, i spaliny były pompowane do układu chłodzenia. Robiło sie wysokie ciśnienie w układzie i wywalało płyn przez korek.
Pisze ci jak bialy czlowiek, zdejm zderzak i sprawdz wszystlie opornice wentylatorów. A czy wtedy (uszkodzony co najmniej jeden bieg) nie powinna świecić kontrolka (żółta) układu chłodzenia ? Zobacz testerem jakie jest ciśnienie w układzie.
Najpierw kolego odpowietrz układ chłodzenia. Gdzie dokładnie masz umieszczony parownik?
Przekaźnik jest module chłodzenia silnika.
To nie duży Fiat kolego. Kolego a czym się różni układ chłodzenia w DF i łoplu Astrze G?
Najpierw zrób diagnostykę jakiś zaprzyjaźniony elektronik może ma kabelek żeby się podłączyć. Kody błędów wklep na Google i będziesz wiedział co tam mu dolega. Napisz co to za błędy na elektrodzie wtedy stwierdzimy czy remont czy wymiana silnika. Dobrze by było jeszcze sprawdzić czy w układzie chłodzenie nie ma spalin u mechanika są na to odpowiednie...
Witam. Mam problem z ogrzewaniem wnętrza po mimo wyłączonego ogrzewania cały czas leci ciepłe powietrze. Czy jest zawór co odcina dopływ cieczy z układu chłodzenia do nagrzewnicy??? Gdzie szukać przyczyny??
A wtyczki od modułu oglądałeś dokładnie? Poszukaj na forum schematu układu chłodzenia z modułem i klimatyzacja z Astry G lub Zafiry A(to to samo) i posprawdzaj porządnie wiązki bo tam przeważnie tkwi problem.
Witam, Jak w temacie mam problem z układem chłodzenia w mojej Astrze F 1.8 16v. Problem polega na tym iż płyn chodzący wybija mi korkiem w zbiorniczku wyrównawczym podczas jazdy natomiast na postoju samochód może pracować aż do momentu załączenia się wentylatora i nie ma żadnych problemow...
Witam co do dmuchania płynu przez reduktor to co da wyłączenie gazu czy zakręcenie zaworu? przecież na wężu od reduktora do silnika nie ma zaworu jedynie silnik krokowy który nawet na odłączonym gazie ma prześwit. Kolega źle to odczytał, tu nie chodzi o dmuchanie płynu przez reduktor, ale dmuchanie gazu (gaz w reduktorze jest pod ciśnieniem) przez...
Generalnie z czujnikiem temperatury ma to mało wspólnego,ta kontrolka jest od całego układu chłodzenia+klima jeśli jest.Diagnostyka przede wszystkim!
Ale termostat jest nowy więc jak go sprawdzić?, wodę zagotowało przy odkręconym korku. Dodam jeszcze że zanim kupiłem termostat zrobiłem taką próbę że wyciągnąłem całkiem termostat z układu i podpiąłem wiatrak żeby chłodził cały czas i wtedy było ok, wody nie gotowało.
Czesc, mam małe pytanko. A mianowicie w Astrach w układzie sterowania chłodzeniem silnika są między innymi trzy wg mnie identyczne przekaźniki. Ponieważ wszystkie trzy są trochę przyrdzewiałe i brudne w środku (jeden jest uszkodzony) chciałem je wymienić na nowe, tylko nie wiem w jaki sposób ustalić ich typ (12V ?A). Na schemacie (w TIS) tych informacji...
To objawy albo padającej uszczelki pod głowicą, albo mocno zapchanej nagrzewnicy albo padającej pompy wodnej Może być jeszcze nie odpowietrzony do końca układ chłodzenia. Robiłeś jakieś remonty silnika, czy układu chłodzenia (był rozszczelniany w celu przeprowadzenia jakiejś naprawy)?
Witam , jestem posiadaczem astry g 1.6 16V 2000r X16XEL . opel tech2 wykrył błąd nr. 17,7,163 w układzie chłodzenia silnika(7,163 dały się skasować)...może jest mi ktoś w stanie powiedzieć co to jest za błąd?? Z góry dziękuje.
A wystarczy sięgnąć po tester spalin w układzie chłodzenia,i jedna z możliwych przyczyn wyeliminowana lub potwierdzona
Co do chłodzenia to sprawa prosta: istniejący układ chłodzenia + płaszcz na wydechu.
wszyscy mówią o naprawie głowicy a może być błacha sprawa takie same objawy są przy zapowietrzonym układzie chłodzenia
Podciśnienie bo masz turbo i w pewnym zakresie obrotów zmienia dawkę paliwa, cieknie spod dekielków ale radziłbym uszczelnić całą pompę tak na wszelki wypadek. Koszt od 200 zł w górę. Jak jest wpięty w układ chłodzenia to czujnik temperatury.
Witam Wszystkich. Jesli jóż tak bardzo chcesz oszukać ten sterownik wiatraków, to wstaw w miejsce wentylatora rezystor, powiedzmy 60=100 ohm, sterownik sprawdza cewke wentylatora za zwarcie i przerwe w obwodzie. Jednak polecam wymiane samego sklaplacza, jesli dobrze oszukasz na szrocie to dorwiesz za pare groszy, do tego dojdzie nabice układu. Ten czujnik...
Czołem wszystkim , Zapala mi się podczas jazdy kontrolka elektronicznego sterowania układu chłodzenia silnika, czy to oznacza, że termostat jest zepsuty:?:
Witam, mam problem z Oplem Astrą 2007 rok. Kapie płyn chłodniczy obok chłodnicy i nie wiem, czy to z środka, czy gdzieś by szło po prostu na to i kapnęło, ale widać, że najbardziej z tego leci. Czy to będzie znaczyć, że chłodnica do wymiany? https://obrazki.elektroda.pl/7216006900_... https://obrazki.elektroda.pl/2078210600_...
Odp1. Silniczek w lampie do wymiany Odp2 Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia. Ten przelewający się płyn to płyn chłodzenia w nagrzewnicy w aucie
Chodzi o sterownik wentylatora?? To dlatego się włącza kontrolka, czy chodzi o to ze nie mogę sczytać danych z modułu układu chłodzenia silnika oraz co mam tam sprawdzić połączenia czy coś jeszcze??
[quote="Voytu$"]Nie wiem jak w Astrze, ale na przykład w Vectrze, to masz 3 czujniki temperatury. /quote] Jeden jest, układ jest prosty, z czujnika do sterownika silnika, a ze sterownika na zegary i moduł chłodzenia.
1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do których wiem, że sterują pracą zaworów. Jedna z tych krzywek jest brzydka tzn. ma takie zadziory na krawędziach. Czasem - nie zawsze, ale czasem silnik wydaje taki dźwięk, trochę jak stary diesel - typowe klek, klek, klek. Pojawia się taki dźwięk szczególnie często zaraz po zapaleniu silnika lub...
To jeszcze usłyszysz.... kolego MARK-62. Reszcie polecę zmienić fachowca na takiego co umie zdiagnozować układ klimatyzacji a w oplach dodatkowo elektronikę auta. Z nieszczęsnym modułem chłodzenia włącznie. Przecież do tego potrzeba raptem dwóch manowakumetrów za 300 zł. I wiedzy...
Pozostaje eksperymentalnie zaślepić egr skoro po czyszczeniu kanałow zdechlo. 870 rpm i 0.28 bara hmm nie brzmi to jakos źle. Zaślep i sprawdz dokladnie szczelność kolektora. Nie podoba mi się ltft 14% co sugeruje nadmiar powietrza. Potem zostaje test ba obecność spalin w układzie chłodzenia, kompresja lub najlepiej test szczelności komory spalania.
Miernik i sprawdź. Przejrzyj też układ chłodzenia, choć jeśli ci do tej pory nie przeszkadzało...
Brak masła nie oznacza że uszczelka/głowica są szczelne. Może sadzić powietrze do układu chłodzenia i zaburzać przepływ, stąd brak ogrzewania. Także nie wykluczałbym głowicy/uszczelki. Zobacz czy powietrze nie idzie do zbiorniczka wyrównawczego.
Prawdopodobnie... korek nieszczelny a konkretnie zaworek utrzymujący ciśnienie w układzie chłodzenia. Po zakonczonej jeżdzie odczekaj chwilę i ostrożnie poluzuj korek - powinno "syczeć".
Witam. Postanowiłem założyć nowy temat a właściwie podobny ponieważ brak rozwiązań w innych tematach. Mam problem z moją Astra z silnikiem x16szr z1998r z instalacją lpg 1-gen. Otóż zaczęło się od sondy lambda pokazywała jej błąd, została wymieniona i Astra o dziwo zaczęła jeździć lepiej niż zawsze. Moja radość nie trwała długo po dwóch dniach Astra...
Co do Vectry nie masz czasem nowszych zegarów? http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Co do Astry to uszczelka pod głowicą popuszcza spaliny do układu chłodzenia, jak zwykle zgniła od wody, min dlatego do Opli się wody nie leje.
Odpowietrzenie układu chłodzenia w samochodach z instalacją LPG bywa kłopotliwe. Dodatkowo sam parownik, włączony w obieg chłodzenia, też odbiera pewną ilość ciepła.
układ chłodzenia astra schemat układ chłodzenia astra moduł chłodzenia astra
astra belka volvo klimy wejście video component
peugeot kasowanie błędu clatronic serwis
Co to jest zariad? Wyjaśnienie terminu w elektronice Brak ikony odbioru sygnału na telefonie Motorola