Jest to układ wykrywający ciąg impulsów: https://obrazki.elektroda.pl/2130050600_... Gdy impulsy na wejściu są (są obroty) na wyjściu stan niski. Gdy impulsy na wejściu zanikną (brak obrotów), na wyjściu pojawi się stan wysoki. Skąd i w jaki sposób wziąć impulsy? to już trzeba o tym pomyśleć. Zależy to od urządzenia. Rozwiązań może...
Kup sobie czujnik PAS i masz gotowe.
Choćby i taki https://alitech.com.pl/produkt/potencjom...
Podobne czujniki kupiłem do ADJ i śmigały. Też były montowane parami po dwie w detekcji kierunku obrotu. Będzie działać.
Witam potrzebuję zrobić układ który będzie odczytywał impulsy czujnika obrotów koła. Gdy koło się zatrzyma zaświeci się kontrolka lub coś takiego
jeżeli trzyma się przycisk odtwarzania wstecz to działa poprawnie. Tak sam efekt jest jeżeli trzyma się przewijanie wstecz. To bardzo ważna informacja. Sugeruje ona, że problemem może być układ czujnika obrotu talerzyka zwijającego. Jeżeli nie masz doświadczenia z mechanikami tego typu lub nie czujesz się dobry w układach mechaniki precyzyjnej radziłbym...
Zasilacz nie pada w tym modelu-szukaj w układzie czujników obrotów rolek REEL
Wiem że jest w nim prądniczka tachometryczna, czy za pomocą niej można płynnie regulować obroty ? \ Można, z tym że prądniczka to tylko czujnik służący do układu stabilizacji obrotów i zwiększenia momentu obrotowego. W praktyce ściemniacz na triaku - układ wielokrotnie opisywany na forum. Z tym że o regulacji od "0" obrotów możesz zapomnieć - silnik...
W ten układ wyprowadzeń wlutujesz choćby attiny (obrócony o 180°), zasilanie pewnie jest 5V. Wtedy możesz próbować przywrócić pełne sterowanie jak z oryginału, tzn. soft start, regulacja obrotów, czujnik ciśnienia, przycisk itp. :-)
Przy "falowaniu" wolnych obrotów rzeczy do sprawdzenia: - szczelność układu dolotowego, - układ zapłonowy, - czujnik podciśnienia, - układ regulacji wolnych obrotów.
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
Przekaźnik czasowy, którego styki czynne są wpięte szeregowo w obwód podtrzymania stycznika. Czas ustawiony na trochę ponad czas 1 obrotu, pobudzanie cewki z czujnika.
Witam! Jest to czujnik przetwornika magnetycznego i ustala położenie odkorbowe i ilość obrotów na minutę.Czujnik ten ustala zwrotne położenie odkorbowe dla każdego cylindra wysyłając sygnał do układu sterowania. Sprawdź jego rezystancje powinna wynosić 800 - 1100 omów. A swoją drogą to jeśli jest on zepsuty to wogóle nie odpalisz auta.
DSC ma iformację po CAN ze sterownika poduszek z czujników G i obrotu. Potrzebuje też informację z czujnika kąta skrętu kierownicy, czujnika ciśnienia w obwodach układu hamulcowego, czujnika prędkości i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem.
Witam mam problem wnaprawie z koparką firmy Case 788 powercontrol. Problem polega na tym że koparka posiada system zmiany prędkości obrotowej silnika za pomocą układu elektrycznego, czyli za pomocą siłownika gazu i elektroniki sterującej. Niestety przestał nagle działać ten układ. Sprawdziłem czujnik obrotów silnika ma on rezystancję ok 0,520 Ohm, nie...
Jeśli chodzi o wykonanie przemysłowe, to szukaj pod hasłem "przekaźnik kontroli prędkości". Z asortymentu firmy IFM masz specjalistyczne [url=http://www.ifm.com/ifmpl/web/pmain/... monitorujące, np. [url=http://www.ifm.com/products/pl/ds/D... jak i dedykowane [url=http://www.ifm.com/ifmpl/web/pmain/...
Taka automatyka z czujnikiem przyśpieszenia nie zadziała - trzeba by mieć czujnik szybkości obrotu. A swoją drogą ciekawym pomysłem mógłby być _mechaniczny_ układ z czujnikiem obrotu, który by tak obracał dodatkowymi łopatkami, żeby wyhamować obrót helikoptera, bez dodatkowego silnika.
Tam jest guma, ale faktycznie może to działać, bo wejścia kalkulatora mają układ wejściowy na to przewidziany. Do autora: jak dziękować, to dziękować i zamykać.
Usterka jest wredna, bo występuje okresowo i nieregularnie. Moim zdaniem potencjalne przyczyny takiego zachowania napędu gramofonu: - usterka któregoś elementu współpracującego z czujnikiem obrotów talerza lub samego czujnika co jest mało prawdopodobne, http://obrazki.elektroda.pl/5066554300_1... - uszkodzenie układu stabilizacji napięcia,...
Dałem "plusik" kol. (at)cyrus21 - od samego początku myślałem o tym samym, aby wentylatory włączały się dopiero przy pewnej temperaturze i wyłączały, kiedy temperatura spadnie poniżej zadanej. To nie jest przecież terrarium, gdzie trzeba temperatury stabilnej. Wtedy układ prosty i zdanie spełnione dobrze.
witam , kiedyś miałem naprawiałem taki wynalazek a raczej czujnik halotronowy :D działanie całego układu jest takie że :( na podstawie załączonego przez kolegę schematu ) czujnik B [halotron]jest pod wpływem pola magnetycznego z zainstalowanego magnesu na wale korbowym , tajemniczy układ to wzmacniacz prądowo -- napięciowy czujnika położenia wału z...
Proponuje silnik wyposażyć w czujnik położenia wału i koło pasowe z eleganta do tego układ cyfrowy powiedzmy na mikrokontrolerze który mierzył by prędkość obrotową silnika na podstawie impulsów z czujnika a układ wykonawczy regulujący obroty mogłby być silniczkiem krokowym (lub serwomechanizmem) polączonym z przepustnicą. W załączniku zewnętrzne charakterystyki...
Układ prosty jak ... Obroty w lewo i prawo? Dwa czujniki? Czy przełącznik i jeden czujnik? Sterowanie ręczne, czy tylko praca na czujniku? Opcji jest wiele.
Nie musi tak działać.Jeśli punkt na magnecie mija czujnik odpowiednio wcześniej a nie przy OT ,to -40st będzie opóźnieniem . Sytuacja analogiczna jak w układzie z przerywaczem gdzie otwarcie następuje dużo wcześniej. W takim bądź razie na samym początku/przy odpalaniu tak robi jak opisałem wcześniej (ustawiałem na oko magneto żebym mógł zmierzyć wyprzedzenia)....
Przewody są dobre, impulsy dochodzą do procka i na tym się kończy. Okazuje się że się ten procek uszkodził, nic nie daje na wyjściu mimo że opornik nie spalony. Zrobiłem swój na attiny24a ale nie skończyłem programu, na razie leży, wiem że pid mi kiepsko chodził, nie mogłem ustabilizować obrotów szczególnie jak schodził z wyższych na niższe. Na razie...
Który to układ z Avt autor wykorzystał jako czujnik obrotów i wskaźnik na LCD Witam Pana. Zastosowany układ to jest avt 1870
Szukam instrukcji obsługi w języku polskim do tego oscyloskopu. Chciałbym użyć go do zdiagnozowania układu zapłonowego i czujnika obrotów w moim samochodzie. Oscyloskop ma dużo funkcji i możliwości, nie wiem, której użyć.
Założyłem już kilka przekaźników do tych pomp i działają bez żadnego problemu (cewka niebieski-masa, styki czerwone kable, brązowe spinasz ze sobą). Kostka 3 pinowa, to czujnik obrotów pompy, pozostawiasz nie podłączone
Bo to może być zwykła cewka i niektóry producenci jako czujnik stosują dławik. W takim dławiku podczas pracy (zmiana pola magnetycznego przez poruszające się magnesy przymocowane do wirnika) indukuje się napięcie i płynie prąd sinusoidalny. Jego częstotliwość jest powiązana z obrotami ściśle lub odczytywane jest napięcie które wzrasta wraz z obrotami....
Na przedstawionym schemacie układu napędowego nie uwzględniono czujnika obrotów (zliczania) licznika więc nie jest to oczywiste. Awaria chodu i przewijania taśmy może być spowodowana awaria w/w czujnika.
Również potwierdzam. Jest to komponent IR2106. "S" oznacza obudowę SOIC tego sterownika MOSFET'ów. Wydaje mi się, że błąd 3Y bardziej zależny jest od sterowania PWM obrotami niż od układu liczącego obroty silnika. Nie wiem, czy czujnik Halla jest GŁÓWNIE po to, aby piec wiedział że wentylator się kręci i może podawać gaz, czy GŁÓWNIE do sterowania obrotami.
ten czujnik może miec wpływ z zujnikiem znajdującym się na dolnej części pompy, może regulować razem z nim ciśnienie przy obrotach rzędu 2000. W Twojej pompie zapewne jest układ przyśpieszacza dynamicznego kąta wtrysku z wykorzystaniem układu dwusprężynowego a on właśnie przy 2000 obrotów zmienia się poprzez zmianę ciśnienia w pompie. Ten czujnik pomiędzy...
Witam, Mam prośbę, mianowicie potrzebuję układ dzięki któremu w prosty sposób i tani można zrobić sygnalizator zaniku obrotów. Prosiłbym o podpowiedź jak taki układ wykonać (z jakich podzespołów - czujnik, wyświetlacz). Miałoby to pracować pod napięciem 24V.
Ja bym proponował układ z czujnikiem indukcyjnym. Czujnik taki znajdziesz np. w CC, SC. Również słyży do pomiaru prędkości obrotowej. Wówczas trzpień który wmontowałeś w wał z jedej strony powinien wystawac. Wówczas będze się indukowało napięcie w postaci impulsu w momencie mijania czujnika przez trzpień. Dodatkowo amplituda będzie proporcjonalna do...
Samochód nie wchodzi powyżej trzech tysięcy obrotów wyskakuje błąd czujnika podciśnienia czujnik wymieniony układ szczelny układ szczelny mechanice obstawiają że to będzie komputer
Czy czujnik obrotów wentylatora to to samo co ten sensor? - nie. Sensor mierzy spadek napięcia na diodzie temperaturowej wbudowanej w układ (np. w GPU) lub na płycie i zamienia na postać cyfrową. Czujnik obrotów jest wbudowany w wentylator - podaje impulsy zależne od obrotów wentylatora (stała ilość impulsów na każdy obrót). Sprawdź diody temperaturowe...
Firma SELS sprzedaje gotowe ukladziki współpracujące z czujnikami indukcyjnymi informujące o zaniku obrotów na wale.Ja zabezpieczam w ten sposób wentylator .W przypadku spadku obrotów poniżej zaprogramowanych obrotów układ podaje napięcie na przekaźnik który może zał.sygnał ostrzegawczy.
Myśle, ze autor tematu nie będzie miał kłopotu z uzyskaniem potrzebnych sygnałow. Za to ich obsługa mikroprocesorem mimo, że jest dosć prosta wymaga podstaw programowanie chociażby w bascomie. Techniczna możliwość wgrania programu nic nie da jesli sie tego programu nie ma (po co ja pisze takie oczywiste oczywistości). Analogowe, bardziej staromodne...
Ograniczanie prądu zazwyczaj w jakiś sposób go mierzy, a to zwykle łączy się ze spadkiem napięcia na oporniku, przez który płynie prąd, aby można było zmierzyć ten spadek napięcia i określić prąd (są sposoby, żeby nie mieć spadku napięcia, ale to już nieco trudniejsze, np. czujnik pola magnetycznego wytwarzanego przez prąd). I ten spadek napięcia zmniejsza...
Chcesz gotowca? Proszę, wszystko w jednej kostce krzemu: [url=http://www.national.com/ds/LM/LM290... datasheet Podano przykładowe aplikacje i opis obliczeń. Jak i to mało to poszukaj na elektrodzie gdzie już kilka takich układów było względnie w necie. Słowa kluczowe: limiter, shift light. Pozdrawiam
miałem podobne objawy w zafirce 2.0 dti y20dth po lekkim rozgrzaniu wyłączał się obrotomierz silnik pracował kulawo zapalały się kontrolki serwisu i układu chłodzenia po wymianie czujnika obrotów wału korbowego wszystko wruciło do normy. czujnik znajduje się koło miski olejowej a kostka koło pompy wtryskowej
, do tego czujnik indukcyjny zdolny liczyć 10000/60=167Hz zaprogramuj wedle potrzeby. Autor tematu, zaznaczył. Nieważna ilość obrotów, czujnik ma tylko wykazać ruch wału, więc po co komplikować układ ?
Witam wszystkich. Problem z Jeep Grand Cherokee. Auto gaśnie pod obciążeniem w okolicach 2k obrotów. Sprawdzony cały układ paliwowy, wiązki, czujniki, zawory. Nie mam już pomysłów, proszę o jakieś porady jak ewentualnie sprawdzić sterownik silnika. Pozdrawiam.
komputer u elektryka samochodowego nie wykazał żadnych błędów. Powiedz mu że te komputery mają jeszcze taką cudowną właściwość jak odczyt parametrów rzeczywistych pracy silnika. Diagnoza znajomego domowego mechanika pompa paliwa. Czy to na pewno jest pompa czy może jakaś jeszcze inna usterka pasuje do objawów ? Brak zaopatrzenia w paliwo ( syf w baku,...
Bez SD nic nie zrobisz. Potrzebujemy dane z krótkiego testu przy jakiej predkosci obrotowej wyrzucił blad. Możliwe przyczyny: turbosprezarka, egr, instalacja elektryczna czujnika obrotów turbo, czujnik obrotów turbo i wszystkie inne związane z układem doladowania.
Długość rurki ciepłowodu nie ma krytycznego znaczenia - w ciepłowodzie to nie rurka przewodzi ciepło, a jej zawartość - płyn, jaki ma odparować, przenieść ciepło do radiatora, skroplić się, ściec do bloku na procesorze...i tak w kółko. Przynajmniej dopóki ciepłowód się nie rozszczelni, bo wtedy cały układ chłodzenia do wymiany. Problem z diagnostyką...
Scalaczek odczytywaczek indukcyjnych czujników obrotów koła - jeden czyta dwa czujniki.
http://obrazki.elektroda.pl/5021758400_1... Witam. Chciałbym dziś zaprezentować mój niedawny wynalazek - magiczne pokrętło służące do regulacji głośności/balansu zestawu audio. Powstał on ponieważ miałem już dość trzeszczącego potencjometru i postanowiłem coś z tym zrobić :) Jako czujnik położenia zastosowałem LSM330DLC - żyroskop/akcelerometr...
A może ktoś z szanownych Kolegów miałby schemat takiego układu na układach scalonych CMOS faktycznie zniknąłby problem z zasilaniem takiego układu. A jakimi scalakami można by zastąpić układy TTL. Nie posiadam żadnego katalogu układów scalonych.
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Jest już jakiś czujnik temperatury w tym układzie?
Zapewne chodzi o to aby silnik był sterowany obrotami innego napędu z możliwością przyśpieszenia/zwolnienia niezależnie od sygnału z czujnika. No właśnie chodzi mi o układ zależny. Wraz z przyspieszeniem na czujniku wzrastają obroty silnika. Gdy czujnik nie wykazuje prędkości to silnik krokowy stoi w miejscu, wraz ze wzrostem prędkości na czujniku...
Proszę o pomoc Citroen C4 2.0 hdi 136 KM bardzo ciężko odpala zwłaszcza po dłuższym postoju. Rozrusznik kręci silnik nie odpala, na plaku jest dużo lepiej. Jak zapali chodzi bez problemu (nie szarpie równo pracuje na wolnych obrotach). Gdzie można szukać problemu? Sprawdź czy układ paliwowy jest szczelny. I ew. Czujnik ciśnienia na listwie wysokiego...
może raczej kondensator... a diodę jednak na niższe napięcie, inaczej w układzie będzie prawie 16V.
Witam. Potrzebuję wykonać układ liczący obroty wału silnika. Przy obrotach w prawo układ ma liczyć w górę, przy obrotach w lewo w dół. Do dyspozycji mam dwa czujniki indukcyjne. Czy możliwe jest wykonanie takiego układu z wykorzystaniem licznika ANLY H8DA [url=http://www.tme.eu/licznik-progprzek...
Witam,prawdopodobnie zacina się panu silniczek krokowy (tzn.biegu jałowego),a jeśli nie on to wtakim układzie może dostawać złe parametry ze sterownika,spowodowane awarią kturegoś z czujników , prawdopodobnie czujnik położenia przepustnicy.
Czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania.
Witam To co zaznaczyłeś na schemacie ramką jest kompletnym sterownikiem wentylatora, a termistor RT1 jest czujnikiem. Wystarczy, że zamontujesz go na radiatorze w pobliżu układu scalonego wzmacniacza (lub tranzystorów mocy) a będzie ci regulował obroty wiatraczka. To tak w uproszczeniu. Pozdrawiam.
EPS/ ENR 1102 Napięcie dolne na zacisku 30 EPS 3803 Wspólny przewód masy zaworów elektromagnetycznych ma usterkę , przerwa EPS 1504 Zasilanie przyrządu przełączającego ma usterkę, zwarcie z masą Lub Zasilanie przyrządu przełączającego i czujnika obrotów B57/B99 ma usterkę, zwarcie z masą PLD 0104 Połączenie CAN do układu FR uszkodzone PLD 4038 Usterka...
Witam A nie prościej zastosować układ 74123 (dwukrotny przerzutnik monostabilny) AB
Sprawdż czujnik położenia przepustnicy jeśli slizgacze na potencjometrze są zużyte to układ wtryskowy dostaje błędne informacje i wariuje. Ja miałem tak w tipo. Pozdrawiam
Witam. Tak sobie czytam i widze , że nikt nie wspomniał o tym że zastosowanie osobnej cewki dla każdego cylindra umożliwia bardzo dokładną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu . Chodzi oto by był on maksymalnie wczesny , na granicy spalania stukowego , co umozliwia maksymalne wykorzystanie mieszanki . Oczywiście w układzie takim musi być użyty tzw....
Zanik napięcia pomiarowego z termopary może powodować wyłączanie wentylatora gdyż układ otrzymuje błędne dane dotyczące temperatury Sprawdź czujnik temperatury i przemierz przewody w kolbie.
Droga koleżanko ,każdy samochód z układem wtryskowym ma czujnik obrotów wału korbowego ,jego sygnały są niezbędne dla komputera. Na jego podstawie komp. Ustala zapłon i moment wtrysku paliwa.Znajduje sie on tj. czujnik przy kole pasowym. Rozrząd był złożony przy pomocy blokad czy na tzw. "oko mechanika".
Kiedyś wykonywałem taki konwerter 3.3V/5V, dla 12V będzie działało? Nie z czujnikiem, który ma kolektor PNP na wyjściu - on potrzebuje pull-down, a nie pull-up. Poza tym, to jest dwukierunkowy konwerter (sygnał może przechodzić w obie strony), a do czujnika wystarczy, by przechodził od czujnika do mikrokontrolera, i można to zrobić prościej. Aha, jeszcze...
No jeżeli faktycznie czujnik obrotów wałka pompy wysiadł to masz problem. Niech odczytają czy ECU widzi obroty wału i obroty wałka pompy. Módl się abyś nie miał usterki określanej jako "usterka układu krytycznego nr1"
Czujnik halla to jest czujnik obrotów i położenia silnika, na jego podstawie sterownik steruje wtryskiem i zapłonem. Przepustnica w tych autach ma w sobie mały układ scalony i czasem sie rozprogramuje nie wiadomo czemu i wtedy trzeba ją ustawić od nowa to znaczy zrobić adaptacje
Pozwólcie, że wtrącę swoje "trzy grosze". Przewijanie polii tylko pozornie jest proste. Ilekroć podchodziłem do tego tematu, zawsze pojawiał się głównie problem równoległości osi wałów oraz różnice w grubościach folii. W takich przypadkach folia "ucieka" na boki ale umówmy się że to problem mechaniczny. Szkoda że nie napisałeś dokładniej o gabarytach...
Witam, kombajn Fortschritt e517 ma obrotomierz bębna na wskazówkę, która ma wahania tym większe im większe są obroty silnika. Planuję zamontować cyfrowy obrotomierz. Na bębnie jest zainstalowany czujnik Halla 14V, który daje 4 impulsy na obrót. Jaki kupić obrotmierz by wykorzystać oryginalny układ Halla ??
Dziękuję Wam bardzo za wszystkie odpowiedzi. Wrzucam schemat mojego czujnika obrotów, ten układ H11L1 wydaje się być ciekawym rozwiązaniem, jak tylko zakupię i sprawdzę dam znać.
To nie masz takiego portu i musisz się zaopatrzyć w jakiś oddzielny wyświetlacz/kontroler obrotów (z czujnikami temperatury).
Nie piszesz który to rocznik - bo w 95 roku nastąpiła zmiana: jest inny moduł sterujący w kabinie i inny kompresor. Schematów w programie serwisowym WIS już nie ma, ale z opisu wynika, że w układzie nie ma dodatkowego przekaźnika uruchamiającego sprzęgło. Jest to realizowane bezpośrednio z modułu sterującego w kabinie. Czujnik obrotów ma mieć 185 plus/minus...
Co do zasilania- no to mam wątpliwości. Szumy z zasilania będą na poziomie 100uV. To sporo. 2m przewodu od źródła sygnału i 16 bitów. Chyba się nie da. W samochodzie jest sporo zakłóceń. Raczej- oddzielna płytka z ADC przy samym czujniku i dopiero z niej transmisja. No i układ czujnik- przetwornik raczej w ekranie.
typowe połączenie inicjatora to: brązowy - +24V niebieski - 0V czarny - sygnał łączenia. Sądzę,że to są proste, indukcyjne inicjatory rozpoznające metal. Interesujące dla mnie jest : kiedy i w jaki sposób czujniki są aktywowane oraz gdzie są przymocowane , co powoduje zadziałanie czujnika ?
Witam. To drugie to raczej czujnik indukcyjny. Mam taki i wygląda identycznie. To oczko z przodu, to rdzeń czujnika wykonany z magnesu (będzie lekko przyciągał żelazne elementy). Na tym rdzeniu nawinięte jest uzwojenie i wyprowadzone z niego przewody. Strumień magnetyczny magnesu z przodu czujnika zamyka się przez powietrze, a jak zostanie przesunięty...
Jak błąd czujnika wału to przepływomierz nie ma nic do tego. Szukaj usterki w układzie czujnika ewentualnie okablowanie, ECU.
Panowie a czy mogę dodać jeszcze do tego układu czujnik poziomu paliwa żeby wskazanie ukazywało się na LCD Jak masz wolne wejście analogowe to tak. Czujnik to przeważnie rezystor regulowany o wartości ok 100..200R. Najłatwiejsza implementacja programowa to pomiar napięcia uzyskany ze źródła prądowego 10mA (np LM317) podłączonego do rezystancji czujnika....
Mały silniczek prądu stałego ( prądniczka ) z wiatraczkiem na osi zabudowany w kanale wentylacyjnym . W zależności od kierunku obrotów zmienia się polaryzacja biegunów . Do tego układ elektroniczny reagujący na tę zmianę + sygnalizacja . To tak w skrócie jedno z rozwiązań .
Czyli RSX w ogóle nie tykać ? Gdzieś czytałem że oba układy mają czujnik.
Silniki pojemności 1.0 mają ten czujnik w pompie wspomagania ,a dokładniej w śrubie łączącej pompę z przewodem wyjściowym z pompy. Zadanie -zwiększenie obrotów silnika przy max. skręcie na biegu jałowym.
Dokładnie tak będę robił. Mam teraz mały problem związany z procesorami Atmegi (wersje 8,16,48,88). Chciał bym stworzyć układ współpracujący z pasywnym czujnikiem obrotu koła (ten sam z układu ABS z samochodów) i dzięki temu stworzyć mały układ zaopatrzony w wyświetlacz na którym procesor wyświetlał by prędkość oraz dystans. Myślę że układ nie będzie...
Na początek podstaw dowolny, sprawny fototranzystor i dopiero po stwierdzeniu: -nie działa podejmij dalsze kroki. Jeśli czujnik jest zdemontowany i masz dostęp do tranzystorów - to radzę wymienić BC 147 na BC 547. Te tranzystory mają ponad 45 lat i potrafią "sypać grochem" i mieć prąd zerowy tak duży, że urządzenie przestaje poprawnie działać szczególnie,...
Może capstan się przegrzewa tzn. układ M52*** ewentualnie jakieś zimne luty na czujnikach obrotów szpul.
Wtryski zakodowane i czy w odpowiedniej kolejności? Układ wtryskowy denso czy continental?
Dziękuje bardzo, przeczytałem nieuważnie opis. W wolnej chwili zmontuje układ i zamieszczę wyniki.
Pogoń klienta jak nie pomaga to lepiej go zlac.... bo robie elektronikę lata i wiem że takiego czujnika, na próbę nowego, który z zamiennika jest nieosiągalny nikt na półce nie trzyma... Dodano po 1 Ps ten błąd w np golfie 4 , czy lagunie swiadczył o odpadnięciu scalaka z układu czujnika ESP
(at)abik ; jest tam jeszcze złącze opisane jako HALL (...). Czy rzeczywiście silnik ma czujnik hala do kontroli obrotów?
W takim wypadku pozostaje pompa która ma za niskie obroty. Uszkodzony czujnik ntc. Jeśli go sprawdzałeś tylko w jednej temperaturze to źle. Najlepszy test to podmiana na nowy. Inna przyczyna w postaci niedrożnosci układu lub zaworu trójdrożnego. Przydalo by się również sprawdzić ciśnienie maksymalne palnika i sprawdzić z instrukcja. Ostatecznie uszkodzona...
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
Obawiam się, że jednak w kabinie dawcy silnika był sterownik do e-gazu. Takie rozwiązania były w epoce przed EDC. W Dafie był system VDO, w Mercedesie SK potencjometr i nastawnik z VDO a sterowanie załatwiał FMR. Układy te, oprócz proporcjonalnego sterowania listwy w stosunku do położenia pedału gazu ,miały podany sygnał c3 z tacho dla ograniczenia...
Przedstawiony w temacie schemat, nie jest układem automatycznej regulacji obrotów, bo nie obroty są wielkością regulowaną. Regulowane jest napięcie na wentylatorze w funkcji temperatury odczytywanej przez czujnik NTC (termistor o charakterystyce ujemnej - im wyższa temperatura tym mniejsza oporność); ponieważ wentylatory 12V mają obroty zależne od...
Problem polega na tym że tempomat nie zawsze działa poprawnie i wyświetla się kontrolka EDC. Manetka jest wymieniona, sprawdzone są czujniki układu hamulcowego i czujnik pedału hamulca. Wygląda to tak - manetka tempomatu reaguje na przycisk reset i wtedy podnosi obroty silnika, ale na manualne zwiększanie czyli unoszenie manetki nie zawsze reaguje i...
Sprzęgło rolki dowijania? Nie sądzę. Albo wymienione paski były wymienione na niewłaściwe (za duże "Fi"), albo kaseta ma opory wewnątrz i taśma się nie jest w stanie poprawnie od(na)wijać, albo rolka napędu taśmy śliska, albo wszystko to razem, albo (i to bym obstawiał na najbardziej prawdopodobne) problem z czujnikiem* obrotu rolki dowijajacej taśmę....
mr 1015 - czujnik temp. oleju-wartość pomiaru poza zakresem - może być słaby lub zaśniedziały styk lub przerwa , zwarcie. bs 4340 sensor obrotów (abs) lewy tył ma przerwę. bs 4245 prawy tył problem z kołem impulsowym lub odległością czujnika. z tymi BS-ami nie możesz jeździć bo to jest układ EBS i hamulce pracują w trybie awaryjnym z pominięciem elektroniki.
Sprawdziłem wszystkie elementy ze schematu oprócz układu mikrokontrolera bo nie za bardzo wiedziałem jak go sprawdzić R1 10 kΩ zmierzone omomierzem / 10 kΩ nominalne R2 10 kΩ / 10 kΩ R3 11 kΩ / 10 kΩ R4 11 kΩ / 10 kΩ R5 260 Ω / 270 Ω R6 27 kΩ / 27 kΩ TR1 - BTA16 - tyrystor sprawdzony na stanowisku do testowania ZD1 - dioda Zenera, napięcia Uz 4,9 V,...
Przyczyna może być zbyt niskie ciśnienie oleju. Wydajność pompy a więc i ciśnienie rośnie wraz z obrotami, więc przy uszkodzeniach w układzie smarowania, na wolnych obrotach może być zbyt niskie aby rozłączyć czujnik. Stan oleju nie ma tu nic dorzeczy. Może też to być uszkodzenie samego czujnika, jak pisze przedmówca, jednak ze wzgl. na ryzyko uszkodzenia...
Chodzi o to, że małe kółko pokona ta samą drogę co duże, którego średnicę można już "wklepać" do licznika, ale wykona w tym czasie więcej obrotów. Jeżeli czujnik to kontaktron to można użyć układu 4017 do podziału przez np. 10, a sygnał z CO podać na licznik.
Z jaką szybkością będzie następowała zmiana sygnału lub prędkość obrotu koła?
Może się mylę ale sądzę, że i tak potrzebny będzie jakiś zbiornik ciśnieniowy (choćby niewielki) gdyż bezwładność układu będzie powodowała, że czujnik i falownik nie nadążą z reakcją za zmianami ciśnienia.
https://obrazki.elektroda.pl/6487679100_... wiszą luźno zaizolowane dwa kabelki brązowy i szarawy Co to jest "szarawy"? Po co facetom telefony z szesnastoma milionami kolorów jak są w stanie rozpoznać zaledwie kilkanaście? :) Spytaj jakiejś kobiety/dziewczyny co to za kolor. Ja na schemacie mam GY/BN - czyli szary z brązowym paskiem...
wymiana czujnika obrotów opór czujnika obrotów diagnostyka czujnika obrotów
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot koszty przyłączenia logować mbank
lodowka whirlpool odsiarczanie akumulatora
Dławik jako regulowany opornik dla prądu stałego: możliwości i ograniczenia Nieszczelny układ ssący w Opel Astra H 1.9 Diesel - przyczyny i diagnostyka