To nie jest wina cewki. Szukaj w układzie gaszenia silnika (stacyjka, system bezpieczeństwa, czujnik oleju, jeżeli jest w tym silniku).
a czy układ gaszenia silnika ma coś wspolnego z iskrą? Jeśliby odcinałby masę to byłby powód bo co do przewodu fajki to najwidoczniej jest on cały... A jaka powinna być rezystencka przewodu wraz z cewką? Bo wydaje mi sie ze jest prawidłowa.... Dodano po 45 a czy układ gaszenia silnika ma coś wspólnego z iskrą? Jeśliby odcinałby masę to byłby powód bo...
No i kolega ma bardzo dobre przypuszczenie, że problemy są z prądem. Do sprawdzenia układ zapłonowy i obwód gaszenia silnika. W układzie zapłonowym jest magneto i przerywacz, czy normalnie akumulator i przerywacz? Kolega popatrzy na przerywacz, tam się najczęściej coś psuje. Następnie do sprawdzenie przewód w.n. i fajka. Czasem fajka ma opornik włączony...
Witam, Mam pytanie bo mam podobne objawy w Lublinie jak już tu kilka osób opisało, mianowicie po uruchomieniu na wolnych obrotach gaśnie po ok 15-30 sekundach i nie chce zakręcić. Po pierwszym razie wstrzyknąłem mu paliwa w układ, odpalił i zgasł. Siłownik gaszenia silnika strzela, po włączeniu słychać jakby lekko piszczał układ. Sorry za słownictwo...
Myślałem aby zapalać maszynę na przycisku który dodatkowo by podawał napięcie na cewkę pompy paliwowej,a po zapaleniu gdy ciśnienie już jest puszczać ten przycisk,jeśli chodzi o informacje który czujnik rozłączył maszynę to mogę zawsze miernikiem sprawdzić który czujnik temperatury jest zwarty, a poza tym nie spodziewam się żeby silnik był przez taki...
Witam Włożyłem silnik od Atego (150kM) do Mercedesa 814 (97r. silnik 100kW) ? Dokładnie chodzi mi o układ gaszenia silnikiem. 814 - ma gaszenie na powietrze (na przycisk, w podłodze w kabinie) Atego - zakładam że układ elektryczny Czy może ktoś wskazać z których pinów w sterowniku silnika należy "zabrać" napięcie aby zgasić silnik w bezpieczny sposób...
Witam. Prawdopodobnie nie działa ci układ do gaszenia silnika.
Z tego co piszemy nasuwa mi się wniosek, że każde zatrzymanie silnika (również to spowodowane czujnikami) odbywa się przez masowanie cewki i w rezultacie zanik iskry, tak? Hubert Masz rację. Odpięcie przewodu gaszenia uniemożliwi wyłączenie silnika przez układ bezpieczeństwa i stacyjkę, będziesz miał pewność, że to nie cewka zapłonowa.
To ci jeszcze powiem że ten silnik ma układ mechanicznego gaszenia po zerwaniu paska.
Jeżeli twierdzicie ze są to bzdury to pokazuje to tylko o waszej nie wiedzy w dziedzinie elektroniki samochodowej ! Nie wiem jak w hondzie lecz praktycznie każdy nowoczesny samochód niemiecki ma zabezpieczenie przeciw przegrzaniu silnika i nie raz się z takim czymś spotykałem ! Chodzi o to iż jeżeli temperatura silnika przekroczy jakąś granice układ...
Zawór musisz zakodować komputerem diagnostycznym, najlepiej DAS-Xentry, ale Launch for Benz też to ogarnia, inaczej po wymianie na nowy zawór, podczas przyspieszania ciśnienie w układzie rośnie zbyt szybko i sterownik gasi silnik.
Witam ojciec stał się posiadaczem fiesty mk6 2006r 1,4tdci sprawa jest taka silnik zimny lub nie odpalany około 3godz,wsiadam zapalam włączam klimę sprężarka się uruchamia a wentylator chłodnicy nie ,czekam chwile chłodnica gorąca wyłączam żeby nie rozwaliło układu ,gaszę silnik uruchamiam na nową odpalam klimę i wszystko startuje jak trzeba (wentyl...
Gaszenie łuku na przekaźniku. Układ odpowiada za przełączanie 230V przy obciążeniu indukcyjnym. Zasilany jest napęd 270W o bardzo niskiej sprawności. https://obrazki.elektroda.pl/3067328600_... Źle rozmieściłem gaszenie mojego układu na schemacie. Efektem jest pojawianie się łuku na przekaźniku RL1 i jego stykach 21-24 11-14. Natychmiast...
Szanowni Forumowicze, nie róbcie proszę człowiekowi krzywdy, ten silnik nie powinien być już odpalany! \czytajcie dokładnie posty, jest napisane, że silnik rozbiega się, trzeba go gasić "biegami", to wyklucza usterkę w układzie zasilania. \paliwem staje się olej z uszkodzonej turbiny!\ Tu nie ma żadnej filozofii dodatkowej! Takie sprawdzania zawsze...
Skoro gaśnie po odłączeniu zasilania po stacyjce, to masz albo moduł zabezpieczeń (jak Stiga powyżej na schemacie), albo masz przekaźnik który gasi silnik w układzie zabezpieczeń. https://obrazki.elektroda.pl/9090746600_... https://obrazki.elektroda.pl/9811689000_... Jeżeli wierzyć tym schematom, to zapewne masz elektryczną dyszę...
Znaczy chodzilo mi tu od silnik OM602 z kaczki to chyba będzie p&p Mechanicznie p&p. Elektrycznie to każda kaczka diesel jest swoją bliźniaczką (to prosta konstrukcja: lampka oleju, lampka ładowania i wskaźnik temp. silnika). Jako że nie podajesz rocznika karoserii lub VIN to może jeszcze być, zależy od rocznika do zrobienia : - W różnych okresach...
Witam Kupiłem uszkodzony agregat i próbuję rozgryźć, co jest do czego. Nie wiem, do czego służy ten przewód żółty i czerwony. https://obrazki.elektroda.pl/3639800900_... Jest on podłączony pod +12V DC - czerwony przewód i żółty przez stacyjkę szeregowo z czujnikiem poziomu oleju i do masy. W pozycji wyłączonej stacyjki czujnik jest...
Ten silnik posiada bezimpulsatorowy układ CDI. Masz trzy możliwości: 1. Uszkodzona cewka zasilająca 2. Zwarcie na gaszeniu (stacyjka, wyłącznik awaryjny) 3. Uszkodzenie modułu zapłonowego
Zabezpieczenie silnika 3 fazowego to już osobna kwestia. Sam bezpiecznik niewiele zdziała przy zaniku fazy. Do silników 3 fazowych stosuje się układy kontroli i kolejności faz, asymetrii faz, termiki 3fazowe lub zabezpieczenie termiczne itd . Właśnie po to montuje się 3 stycznik przed układem kontroli i zabezpieczeń jako automatykę załączania oraz odcinania...
Witam Ten układ ładnie ruszy i "rozpędzi" ten silnik, ale.......już nie masz możliwości zmniejszenia prędkości wirowania silnika. Musisz jeszcze dołożyć układ do gaszenia tyrystora (musisz tyrystor spolaryzować zaporowo). Pozdrawiam
Koło zamachowe , które ma magnesy na obwodzie. Czyli koło zamachowe ma jakieś tam magnesy, które wytwarzają zmienne pole magnetyczne podczas obrotu koła. To z kolei indukuje SEM w cewkach. Z podanego opisu nie można wiele wywnioskować na temat typu tej diody. Jednak tym bardziej na podstawie, tego co napisałeś uważam, że to dioda prostownicza. Nazywasz...
Rozrusznik, pompki wtryskowe, jeszcze cewka gaszenia, ale tu wątpliwa sprawa. Masz zużyty układ paliwowy.
Eh kurczę. Szkoda, że tylko prawdopodobnie. Tak wygląda od strony druku,Kolory niebieski i różowy są od układu gaszenia i startu silnika, są to kolory przewodów wychodzących z centrali do układu instalacji,szkoda tylko że nie ma pewności co do elementu 2P4M i nie wiadomo czy to tyrystro , czy tranzystor, bo po za tym to centralka jest sprawna. Nie bardzo...
Hmm.A może ktoś bylby tak uprzejmy i opisał jak zrobić układ gaszenia tyrystora głównego w silniku 80v 9kw i czy trzeba sie uciekac do chlodzenia olejowego :(
Dobrze narysowany jest schemat; szkoda, że nie chcesz posłuchać. Wiem, że coś tu jest nie tak, dlatego pytam. Taki układ połączeń występuje w oryginalnym sterowniku, jak i w podróbce. W jakimś celu tak to połączyli. Q3 nie ma żadnego sterownika. Ta wrysowana dioda do SMD oznaczona A4 z tego, co znalazłem, jest to zwykła podwójna dioda BAV70. Wychodzi,...
Mowa o silnikach HPI w 124 wyższe ciśnienie po dołożeniu drugiej sprężyny są problemy z odpalenie. W R-ce nie ma takiego problemu (niższe ciśnienie pracy układu).
Witam. Również pierwsze co postawiłbym na moduł, ale skoro już wymieniony to obstawiam, że "nie ma zezwolenia" na uruchomienie silnika, czyli np. masz w nim coś takiego jak wyłącznik awaryjny - zrywka? Być może to blokuje zapłon. Fajnie jakbyś dodał zdjęcie modułu wraz z przewodami i kolorami. Jeśli silnik pracuje bez akumulatora to zasilanie zapłonu...
Dioda w tym układzie nie służy do gaszenia oscylacji, tylko ma ona zapewnić ciągłość przepływu prądu przez cewke i przez wentylator. Kondensator jest bardzo wskazany, gdyż wentylator ma charakter indukcyjny. Dioda gasząca gasi energię zgromadzoną w polu magnetycznym elementów indukcyjnych (w tym przypadku dławik+silnik), zapewniając w ten sposób ciągłość...
Jedna rzecz tu nie pasuje. W tym roczniku stosowano wyłącznie silniki Morini chłodzone cieczą. Miały one inny układ zapłonowy, typu DC-CDI oraz stacyjkę nieposiadającą obwodu gaszenia silnika.
No dokładnie kolega Błażej ma rację. Najczęstszą przyczyną gaszenia ciągnika w czasie pracy silnika jest powietrze. W 330 lubią się zatykać kraniki, zapchane filtry stawiają taki opór że nie jest wstanie pompka przeciś paliwa, Raz za czasu warto rozebrać wszystkie rurki od baku do filtrów i przedmuchać. W połączeniach skręcanych lubi utknąć obce ciało....
No nawet wam powiem że 31 letnia mazda miała coś takiego jak odłączanie reszty układów podczas kręcenia rozrusznikiem. ;) Co do gaszenia to nie ma to specjalnie wpływu, chyba, że planujemy gasić światła 20 min po zgaszeniu silnika.
Jeżeli układ ładowania jest w pełni sprawny to jazda z częstym gaszeniem silnika nie rozładuje akumulatora, przykład - taksówkarze, kurierzy itp. Takie jazdy skrócą życie akumulatorowi ale go nie "zabiją".
Moim zdaniem masz jakis bład połaczenia przewodu od gaszenia silnika przy stacyjce. Sprawdz dokładnie poprawność połałczeń ze schematem. Aby sprawdzic układ odłącz przewód gaszenia od stacyjki i sprawdz jak pracuje silnik. Gaszenie w simsonie polega na zwarciu przez styki stacyjki z masą tego przewodu. W twoim przypadku prawdopodobnie masz podłączony...
Napisałem "jak zobaczę o co chodzi to Ci powiem" ale zapomniałem dopisać, że jak zobaczę logi. Skoro poza błędem niedoładowania innego nie pokazuje a podciśnienia jak piszesz masz połączone prawidłowo i układ jest szczelny (mam nadzieję) to w logach wyjdzie czy masz nieszczelność w dolocie. W celu sprawdzenia szczelności układu podciśnienia wystarczy...
Diody te będą hamować silnik w czasie wykonywania skoków pierwszy raz o tym słyszę , może kolega darek_lisu wyjaśni to i odpowie dlaczego , tak na marginesie to większość producentów też popełnia błąd stosując wewnątrz struktury tranzystora czy układu scalonego diody zabezpieczające ! pawelob zastosuj szybkie diody i nie martw się o jakieś hamowanie...
Można to jakoś zresetować? Trzeba naprawić i zresetować. Pełne odpowiedzi otrzymałeś już w postach 3 oraz 4, czy dalej trzeba tłumaczyć. Kolega co jeździ na TIR jak jest w zimie w Murmańsku to nigdy nie gasi silnika (często ponad -40 gradusow), więc jak chcesz dojechać do Polski to go nie gaś, to w końcu tylko jeden dzień jazdy.
Może elektrozawór od gaszenia w układzie paliwa, może stacyjka, może kąt wtrysku.
Cewka wytwarza impuls podczas zmiany położenia magnesu a jeden przewód do cewki ja zwiera do masy? Jak wygląda schemat zastępczy tej cewki bo myślę że tam też jest elektronika. U mnie cewka ma 2 przewody: jeden cienki czarny z konektorem a drugi gruby z fajka. Nie rozumiem tego mechanizmu. Przypuszczam, że jest układ zapłonowy, podobny jak w moim agregacie...
Występuje tylko błąd P401 czyli błąd w układzie EGR. Więcej grzechów nie ma. EGR wyczyszczony nawet został dołączony. Dalej to samo.
Sprawny układ pompowo wtryskowy nie wpływa na dziwne gaszenie silnika przy niesprawnym zaworze dekompresyjnym. Po prostu silnik gaśnie bez charakterystycznego syknięcia. Jak zawór jest niesprawny a po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze przez chwilę kuleje to leją wtryskiwacze.
Ale w Twoim układzie będzie taka sama sytuacja, to znaczy w nocy wyłączając światła mijania nie gasząc silnika od razu zapalą się dzienne. Najlepszy był by prosty układ z fotorezystorem który w nocy rozłączałby przekaźnik.
Sprzęgło, układ wysprzęglajacy. Przecież to podstawy mechaniki. Gasisz odpalasz na biegu i auto jedzie.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
wój silnik to prawdopodobnie 4C90 prod Andoria Andrychów. Jeżeli zauważasz spadek mocy i po zgaśnięciu trudno zapala to objaw zapowietrzania się układu paliwowego , np z uwagi na zabrudzony filtr paliwa. Lublin I miał gaszenie silnika na linkę w twoim samochodzie niewiem jak jest , jeżeli gasi się go stacyjką to , przyczyną mogła by być kostka pod stacyjką...
tu widać przewód, który teoretycznie jest podłączony do masy (obudowa silnika), a jak go wypnę z tej klamerki i podłączę do masy z akumulatora to silnik gaśnie. w dole w "misce" widać biały przewód od stacyjki i czarny spod fotela - oba powinny gasić silnik, no i układ działa jeżeli przewód z pod "klamerki" podłączę do tych dwóch przewodów. To jest...
Na tym schemacie brak układu zapłonowego. Jest przycisk gaszenia ? To pobierz sygnał z niego.
Zimny silnik uruchamiasz ze świecą płomieniową. Przy pompce paliwa masz dźwignie do ręcznego pompowania, podpompuj. Odpalasz świece płomieniową na 5-10sekund przed rozruchem. Potem gaz na max i próbujesz uruchomić przez 15s. Jak uruchomisz, to wyłączasz/gasisz świece płomieniową. Jeżeli zapowietrza się układ paliwowy, to masz nieszczelności które trzeba...
witam też mam problem z podaniem drutu, więc wysyłam photo mojej płytki której na 100 % nikt nie ruszał wcześniej. i znacie już przyczynę ? u mnie ten rezystor ceramiczny wydaje się trochę brudny tyle ze to nie brud ,wiec nie wiem czy jest sprawny . u mnie te luty są takie jak u ciebie czyli jest ok Czy sprawdzałeś napięcie zasilania (pomocnicze) jakie...
Tylko wiesz na regulatorze nie ma żadnej cewki ani elektromagnesu od gaszenia. Więc tak jak pisałem albo ma regulator od generatora prądotwórczego. Albo po tym remoncie jest nieustawiona listwa lub układ wtryskowy.
Ja odłączyłem wyłącznik gaszenia silnika ten pod kabiną . Auto teraz nie gaśnie.
Nie gasiłem. Cały czas chodził
Mam wrażenie, że układ działający tak samo, jak ten w #13, można zrobić używając jednego takiego przekaźnika, i wykorzystując wszystkie styki. W tym celu 11 i 21 należy podłączyć do silnika, i np. 12 i 24 do +12V, 14 i 22 do GND. Ale niezależnie od tego wypada dodać jakiś układ do gaszenia iskry przy rozłączaniu. Np. mostek podłączony końcówkami ~ do...
Briggs podaje; maksymalną dopyszczalną różnice kompresji pomiędzy cylindrami 25% Sprawdź też cały układ zapłonowy, świece zapłonowe, następnie cewki zapłonowe oraz ich przerwę od koła zamachowego, zamień miejscami. Następnie zrób test diod na przewodzie od gaszenia.
Przepustnica w niektórych silnikach Diesla przymyka się także podczas normalnej pracy silnika, w celu poprawy działania układu EGR. Oczywiście wszystko zależy od sterownika silnika i jego mapy. W pozostałych przypadkach jest tak jak koledzy wyżej piszą - zamyka się tylko przy gaszeniu silnika.
Witam mercedes 3.0l z 1992r przywieziony z Japonii objaw nie można zapalić rozrusznik kręci pompa paliwa dostarcza paliwa do pompy wtryskowej stary typ /rzędowa/i dalej juz nie podaje paliwa, obok pompy jest układ pneumatyczny służący do gaszenia silnika obok niego jest "coś" właśnie co to jest ma 3 piny i po włączeniu zapłonu pojawia się tam 12v i...
mam jeszcze jedno pytanie - czy do gaszenia silnika 0V/80A wystarczy wyłącznei dioda, czy wartoby zastosować jakiś układ gasikowyRC lub warystor - dodatkowo?? (jeśli tak to jakie wartości pojemności i rezystora) czy wiecie jak wyglądają takie końcówki mocy w układach wózków widłowych ??? Może któś dysponuje schematem takiegj końcówki mocy ??? pozdraiwam...
Może źle zrobiona mapa i sterownik próbuje cały czas wypalić dpf. Smród spalin w kabinie po odpaleniu to prawdopodobnie nieszczelność układu wydechowego.
R* można zastąpić potencjometrem (ale szeregowo z nim trzeba włączyć jakiś opornik, żeby nie dało się ustawić zbyt małej oporności). Oporniki 1/8 W powinny wystarczyć. A czy tranzystor wytrzyma, zależy od cewek, czasu trwania impulsu... Być może przydałby się układ gaszenia przepięć powstających przy wyłączaniu tranzystora.
a co to za sprinter i jaki motor przecież sprintery miały silniki 2,9 zapewne masz gaszenie podciśnieniem , siłownik podciśnieniowy zamyka dzwignię przyspieszenia na pompie wtryskowej, układ podciśnieniowy się rozszczelnił , tam gdzie syczy napraw, wróci wszystko do normy
Witam Chce założyć alarm w Hondzie CB 1000 (motocykl), czy ta maszyna ma gaszenie silnika MASĄ ? Bo układ przy stacyjce wskazuje na to, ze NIE, bo po wyłączeniu stacyjki żaden z przewodów nie wykazuje pojawienia się masy. W alarmie jest wydzielony przewód na gaszenie MASĄ lecz jesli Honda CB 1000 gaszona jest poprzez wyłączenie zasilania na cewce to...
A gdyby samochód był na luzie, to może nie zadziałać hamulec? Przy jakiejś sporej nieszczelności układu podciśnienia może się zdarzyć, że przestanie wtedy działać wspomaganie. M. in. z tego względu nigdy nie należy wrzucać luzu kiedy samochód jedzie, ani nie należy jeździć z wciśniętym sprzęgłem. Wyjątkiem są tzw. "miękkie hybrydy" ze skrzynią automatyczną,...
Cały czas. Chociaż w jakimś małym atlasie spotkałem rozwiązanie z przekaźnikiem był pod deską do którego były podłączone czujniki. I w razie W gasiły silnik. Tylko że na czas odpalania były blokowane. Do tego przy zimnym silniku i pojawieniu się ładowania gasnoł silnik. Więc cały ten układ ominołem dając dodatkowo brzęczyk i dużą kontrolkę z diody.
Co za układ będzie na tyle inteligentny że będzie wiedział że za chwilę zgasisz silnik i ma odciąć napięcie? Po czym rozpozna że zaraz będziesz gasił? Czyta w myślach?
Odłącz od cewki kabelek gaszenia, i sprawdź jaj działa silnik. Może, to któryś z czujników układu bezpieczeństwa jest uszkodzony.
Jedź do elektromechanika niech sprawdzi elektrozawór gaszenia na pompie wtryskowej. W DiD gaszenie realizowane jest za pomoca klapy gaszacej przy kolektorze dolotowym, możliwości jest kilka: uszkodzona klapa gasząca nieszczelność w układzie Vacum padnięty zaworek sterujący gaszeniem problem w sterowaniu zaworka
Albo masz rasowany zawór przelewowy, wymień go, albo zawór jest ustawiony na filtr odśrodkowy, zmień na nim ciśnienie na mniejsze przekładajac zawleczke do otworów dalej odadalonych od sprążyny, albo gdzieś coś faktycznie zatkane. A odnośnie gaszenia silnika to sprawdz szczelność i czystość układu paliwowego bo w większości przypadków to jego wina.
No bo kolega to by chciał tak prosto - podłączyć kabelek i już, a obawiam się, że żeby to miało szansę zadziałać to musi to być coś więcej. Rozwiązanie o którym mówiłem polegało na pomiarze napięcia alternatora - dodam precyzyjnym pomiarze, bo napięcie to i owszem jest ale nie zawsze takie samo - i kiedy owo napięcie przekroczyło ściśle ustalony poziom...
Witam z tego co wyczytałem masz nowy (używany) stator raczej dobry. Iskra pojawia się i znika , na drugim nowym module to samo raz zaiskrzy i koniec. Czyli stator ok impulsator sprawdzony ok moduł też raczej ok -Kiedyś miałem taką sytuację montują silnik Klr do Blasterka. Przyczyną okazała się dioda :) na schemacie układu zapłonowego CDI nr.6 odpowiedzialna...
A sprawdzałeś pozostałe błędy ? Może miałeś za małe ciśnienie paliwa? sprawdziłeś układ świec żarowych - masz dwa błędy , no i egr. Nie pamiętam czy w tym silniku jest przepustnica do gaszenia silnika , jeżeli tak to sprawdź jak się zachowuje. Może to ona jest przyczyna .
Niestety tylko podczas próby jazdy do przodu gaśnie i w odczytach pojawia się 2000 bar i sterownik gasi silnik ponieważ wykrywa zbyt wysokie ciśnienie paliwa w układzie, natomiast do tyłu mogę jeździć cały dzień.
Waldemar możesz napisać dlaczego tak się dzieje czy tylko powtarzasz czyjeś niekoniecznie słuszne argumenty? Sprawa jest prosta: Zmierz napięcie w układzie gdy oba silniki już pracują. Dlatego po prawidłowym podłączeniu kablami gasi się silnik dawcy, czeka ze 2 minuty i odpala biorcę.
Podepnę się pod temat, by nie zakładać nowego: Moja C 3-ka na razie się nie przegrzewa, bo termostat był do wymiany. Przy okazji wymieniam płyn chłodniczy. A przy tej okazji przepłukuję układ. Termostat zostawiłam na ten czas stary - zacięty na pełnym otwarciu. Zalewam wodą demi-coś-tam, zagrzewam silnik, gaszę i spuszczam wodę zdejmując wąż z chłodnicy,...
gdzie może być problem? W układzie gaszenia i stacyjce. Sprawdzić przewód pomiędzy cewką a stacyjką i wyłącznikiem bezpieczeństwa, o ile jest tam taki.
Może nie tyle powinno się stosować, ile można i właściwie lepsze wygładzanie nie jest potrzebne. Oczywiście można dać kondensator wygładzi trochę przebiegi, zmniejszy zakłucenia. Go gaszenia zwyczajowo stosuje się diody włączone przeciwnie równolegle do silnika. pozdrowienia
Dzień dobry, kosiarka Briggs & Stratton 450 series, 148 ccm po zgaszeniu w celu wyniesienia kosza już nie odpaliła. Nie ma iskry. Zakupiona nowa oryginalna cewka, ustawiona na 0,3 mm względem "magneta", nowa oryginalna świeca, a iskry jak nie było, tak nie ma. Po odłączeniu przewodu do gaszenia (który zresztą też przy okazji został wymieniony) odpala....
Po przekręceniu zapłonu nie mam żadnych błędów Odpalam silnik i odrazu wskakuje check engine ( p1120 i p1122) oraz wyskakuje ESP faulity contact serwis ( u2105 ) Nie gasząc silnika kasuje wszystkie błędy w silniku i układzie hamulcowym po czym będę jeździł bez żadnych problemów wkręca się na obroty bez problemu ABS i ESP dziala cały dzień dopuki go...
Wiesz jak działa uklad gaszenia Aixam?
Mokry. Dodano po 1 Brak płynu nie powinien go gasić ,ale wywaliło by usterka silnika na wyświetlaczu i dźwięk. Jak wydech i dolot drożny to coś układem paliwa albo elektryki. Błędów nie czytaj,patrz na paramery.
To jest czujnik oleju, po prostu odłącz od modułu cienki przewód i sprawdź iskrę, jeśli będzie iskra to musisz szukać gdzie przewód do gaszenia styka się z masą, może być za mało oleju i czujnik będzie rozłączał zapłon, lub czujnik jest uszkodzony, wtedy silnik na pół i wymiana czujnika (lub ominięcie go z układu gaszenia). Jeśli okaże się że iskry...
Jesteś w błędzie , jeden układ to podciśnienia to sterowanie CZ układ zasilany elektrycznie / pompka / , oraz drugi podciśnienie wytwarzane przez pompę wspomagania / wakum pompa/ Podciśnienie wytwarzane podczas pracy silnika steruje podnośnikami reflektorów i równolegle obsługuje magistralę podciśnień silnika między innymi system gaszenia silnika /...
Musi być podłączony do komputera by wszystkie parametry posprawdzać. Stawiam na czujnik obrotów wałka głównego. Numery błędów masz w kompie pokładowym. Nie ma w pamięci tylko błędów nauczania. AdBlue, pewnie się dyfuzor zatkał skrystalizowanym mocznikiem. Płukanie wodą destylowaną i być może też komputer do uruchomienia układu. Nie wyłącza się akumulatorów...
Jeśli czuć benzynę to trzeba zacząć od dokładnego sprawdzenia układu paliwowego. A jeśli tam usterki nie ma to może być sporo głupich drobnostek które gaszą silnik.
Miałem kiedyś do naprawy urządzenie do cięcia asfaltu. W tamtym silniku na kole zamachowym (wiatraku) był jeden magnes i tylko cewka zapłonowa przykręcona do obudowy. Działanie tego układu zapłonowego polegało na tym, że w cewce w momencie kiedy przebiegał w jej polu magnes indukowało się wysokie napięcie aby wytworzyć iskrę. Może to jest podobny układ,...
Czy koło magnesowe nie ociera o cewki? A może po nagrzaniu? Jakie bicie wału? Jeżeli masz oryginalny układ z cewką zapłonową w silniku, to sprawdź przepust kabla WN i dwóch kabli (gaszenie i światła) wchodzących z silnika. Przepust jest dociskany pokrywą i zdarzało się że było tam zwarcie. Tak w ogóle jaka ta iskra? Jaką długą iskrę można uzyskać na...
Jeśli agregat ma działać w autostarcie to musi być do tego przystosowany fabrycznie, wówczas faktycznie jest potrzebny jeden zestyk, po załączeniu którego, agregat się uruchamia, a po rozłączeniu zatrzymuje. Cała automatyka jest zintegrowana w agregacie. Jeśli agregat ma tylko rozrusznik bez autostartu musisz dołożyć: elektrozawór na przewodzie paliwa...
Witam. Mam problem z Renault Gama T 2017 r. 460 KM. Auto ma problem z odpaleniem po dłuższej trasie, np.: przyjeżdża na załadunek, stanie na bramie, zgasi silnik, idzie się zarejestrować i po 3–4 minutach auto ma duży problem, żeby odpalić. Najśmieszniejsze jest to, że dzieje się to raz na 2 tygodnie. Ostatnio nie mógł wcale odpalić, dopiero pomogło...
Zależy, na jakim układzie jest oparty, ale myślę ze ELM 327. Wiec odczytanie kodów błędów silnika, parametrów pracy silnika i gaszenie kontroli check silnika.
W założeniu miał to być cut-off, odcinający dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem, ale projektantom FSM nie starczyło ani czasu, ani ochoty na dopracowanie tego układu. Poprzestali więc na samej elektrodyszy. W praktyce zapobiegała ona samozapłonowi, gdy gasiło się dobrze rozgrzany silnik, potrafił on jeszcze czasem "taktować", powodując wyrywanie...
Dziękuję za odpowiedz, w między czasie znalazłem osobę która miała podobny problem http://pfmrc.eu/index.php?/topic/28653-z... Tam polecili mu podłączenie do masy poprzez kondensator, czy w wypadku gdybym podłączył tak jak doradziłeś masę silnika do masy odbiornika ( i reszty elektroniki całego samochodu) w momencie gaszenia silnika...
Ten zapłon nie posiada przerywacza, przerywacz miałem na myśli przycisk do gaszenia. Tak wygląda przycisk zwierny, który służy do gaszenia https://obrazki.elektroda.pl/2198208200_... Bolec, który służy do gaszenia, jest w każdej cewce, czy nowej, którą kupiłem, czy starej, czy też oryginalnej, w każdej. Natomiast ja piszę o takim dodatkowym...
Mam tylko jedna uwagę do ciekawego postu kolegi piotrek** . Odradzam stanowczo gaszenie silnika przez zdejmowanie fajki świecy :!: Może to być nieprzyjemne, a nawet groźne dla eksperymentatora. Może również być bardzo groźne dla układu zapłonowego i doprowadzić do jego zniszczenia. Po prostu nagromadzona energia musi się gdzieś wyładować. Jak nie na...
Zapłon CDI i zapłon iskrownikowy, to zapłony bezobsługowe. Iskrownikowy trochę mniej, bo ma przerywacz. Oba NIE POTRZEBUJĄ do działania zasilania z zewnątrz.Działają dzięki zasilaniu, które pobierają z koła magnesowego. Można przecież zaadoptować układ zapłonowy z jakiejś kosiarki (można zresztą wykorzystać cały silnik). One też chodzą bez akumulatorów...
Nie posiadam urządzenia diagnostycznego typu SDP lub podobne. Przejrzałem cewki od kąta i dawki, zawór gaszenia, filtry. Cewki nieporozkręcane były. Układ niezapowietrzony. Świeci komunikat USTERKA SILNIKA. Dziwne zjawisko. Samochód zjechał z trasy w piątek wieczorem. Wymieniłem filtr paliwa w sobote rano. Po wymianie filtra normalnie odpalił, pochodził...
Ponoć w Renault Master jest identycznie Nigdy nie miałem problemu, zawsze zalewałem układ, odpalałem silnik i dolewałem do pełna, potem przekręcałem kilka razy kierownicą i gasiłem silnik. Po godzinie płyn odgazował, dolałem do stanu i wspomaganie działało jak trzeba.
Jak to sie nie zmienia kąta ?? !! ?? Zmienia sie halotronem umieszczonym na kółku pasowym wychodzącym z silnika. Troche kolega mało informacji podał. Naprzykład nieszczelność gaźnika to powoduje charakterystyczne strzelanie - ale podjzewam, ze to nie o to chodzi. Swiece też są raczej w pożądku. To jest raczej jakiś przyziemny problem, gdzies w stacyjce...
Czyli jednak masz zapłon jak w kosiarce. :D To co nazywasz cewką, z resztą handlowcy też tak to nazywają, jest kompletnym układem zapłonowym. Nierozbieralnym, a przez to nie do ew. naprawy. Tylko wymiana. Na razie odłącz kabel od gaszenia i od czujnika obeności oleju i zaizoluj. Potem sprawdź iskrę na samym kablu, bez fajki o ile jest odłaączalna, zbliżając...
Witam !!! Mamy mrozy sprawdził bym drożność układu wydechowego. Natomiast czepiał bym się modułu, może ci gasi iskrę w ciśnieniu??
Wystarczy ten zestyk zasymulować. To ci dopiero porada - co pisali poprzednicy? Ja mogę nawet zaprojektować ten układ w całości, tyle że chwilowo nie mam czasu - mogę to zrobić w ciągu kilku dni.
Niedawno montowałem taki automat kupiony w sklepie załączający światła po wzroście napięcia w instalacji elektrycznej samochodu. Nie wiem jak to przeszło testy ale taki automat + długie to automatycznie drastyczne skrócenie żywotności żarówki gwarantowane (2 włókna świecą się naraz). Konstruktor nie pomyślał o dodatkowym obwodzie odcinającym "automat"...
Czerwony to gaszenie, zwierasz do masy jak chcesz silnik zatrzymać. Niebieski to od tej mniejszej cewki, jest tam jakiś układ ładowania/światła? Tylko po co? Nie musisz go nigdzie podłączać jak chcesz silnik uruchomić.
gaszenia silnika zawór gaszenia silnika przycisk gaszenia silnika
toyota radio auris język formalny naprawa aparatów
ubywa płynu układzie chłodzenia antena dipol
Dopuszczalne obciążenie przewodu miedzianego w transformatorach EI, toroidalnych – gęstość prądu, normy IEC 60076, PN-EN 61558 Dekoder NC+ zatrzymuje się na "boot" - przyczyny i rozwiązania