Filtry paliwa i powietrza wymienione? Bo od tego bym zaczął, ew. nieszczelność w układzie zasilającym paliwo.
witam skoro na serwisie wymieniono smok i zaworki to na pewno układ paliwowy HPI .Czy na zaworze odcinającym paliwo też coś wymieniano?
Sprężarka nie napędza tak jak w Scania czy MAN. Powietrze było już wpuszczone do zbiornika, zrobione ciśnienie układ jest szczelny, a to nic nie dało, paliwo dalej ucieka powrotem. A czy pompka mechaniczna ma coś wspólnego z przelewem?
Mówisz o tym zaworku ? To właśnie z tego EHAB idzie przewód paliwowy do tego zaworka Dokładnie o tym zaworku. To jest elektrozawór sterujący dopływem paliwa do świecy płomieniowej. Powinno być słychać prace jakiejś pompy paliwowej po przekręceniu zapłonu na zimnym silniku Nie będziesz słyszał żadnej pompy paliwowej ponieważ tam nie ma elektrycznej...
Wykopałem tylko takie coś co by miało sens,kiedyś miałem przypadek z autobusem scanii na zabudowie irizar sprzęgło szarpało wymiana płynu w siłowniku znacznie poprawiła pracę.
Może przez ręczną pompkę powietrze ciągnie?Napisz coś więcej. Może daj paliwo na krótko z bańki i wtedy próbuj odpalić.
Jeden z zaworów przelewowych w podstawie filtra lub pod listwą paliwową od strony wentylatora otwiera się zbyt wcześnie co powoduje spadek ciśnienia zasilania paliwem. Chyba, że masz wyciek w innym miejscu układu paliwowego widoczny gołym okiem.
Witam jeżeli temat jest aktualny to ja pracuję nad układem monitorującym położenie pływaka w baku. Mi też typy z pod ciemnej gwiazdy doją paliwo z baku. Układ ma działać w następujący sposób po zgaszeniu auta jak już paliwo w baku się ustabilizuje układ sprawdzi i zapisze położenie pływaka w momencie jak delikwent spuści paliwo układ wyczai zmianę położenia...
Jeśli to HPI to SCANIA opisuje to tak "Układ jest układem otwartym, co oznacza, że końcówka jest otwarta w czasie fazy ładowania. Oznacza to, że gazy powstałe w wyniku spalania przechodzą przez pompowtryskiwacz, poprzez przewód powrotny do zbiornika. Niewielka ilość spalin może być obecna w zbiorniku, co jest zjawiskiem całkowicie normalnym. W układzie...
witam kwantor a zaworek na zbiorniku to co ma wolne na urlopie A ty masz wolne od poprawnego pisania? Wiesz, co to INTERPUNKCJA? Jeśli nie, to wygooglaj sobie!
Może tak być. Ważne jest to jaki jest kod błędu po wyłączeniu silnika . Osobiście obstawiam na wysokie ciśnienie paliwa auto gaśnie i odpala bez problemu . Jestem słaby w układach paliwa Scania ale ostatnio przy tych objawach był smok.
Nie ma problemu,mówisz i masz :D W załączniki kompletna dokumentacja od tego silnika,po drodze może coś jeszcze wyskoczyć.Zwracaj uwagę na dane aby były od HPI.Silniki z układem paliwowym HPI i PDE różnią się tylko kilkoma elementami więc dokumentacja jest jedna z wyszczególnionymi elementami pod dany układ.
Witam mam Scanie 94 potrzebuje informacji o układzie wtryskowym. Bardziej szczegółowo potrzebuje informacje o odpowietrzeniu jej. paliwa niby jest ale nie chce zaciągnąć. Potrzebuje też informacji o takiej blokadzie nie wiem jak to się nazywa są oznaczenia na tym dochodzą do tego przewody zasilające i oprowadzające paliwo jest to przed pompką paliwową,...
Daj pompowtryskiwacze do sprawdzenia, a potem poprawna regulacja pompowtryskiwaczy i problem z filtrem paliwa minie, a na pewno będzie duża poprawa. W układzie paliwowym HPI zawsze filtr paliwa jest trochę czarny , taka uroda konstrukcji pompowtryskiwaczy i ogólnie całego układu paliwowego.
Konstrukcja tego układu paliwowego jest taka ze pojawienie się oleju w paliwie jest normalnym zjawiskiem.
Możesz jeszcze sprawdzić czy w układzie pneumatycznym nie ma oleju ( zbiorniki powietrza ) lub czy paliwo w zbiorniku nie zmieniło barwy.
KOD USTERKI 62 ZAWÓR PALIWOWY Usterka:Prędkość obrotowa silnika nie spada wystarczająco szybko po jego wyłączeniu. Przyczyna:Częstotliwość sygnałów prędkości obrotowej doprowadzanych do pinów 21 i 22 nie maleje wystarczająco szybko po zaniku napięcia na pinie 47. Komentarz:Prędkość obrotowa powinna zmniejszyć się co najmniej o 150 obr/min w ciągu 4...
Jeżeli jest to napweno układ paliwowy hpi to zaworek jest w smoku,jest to zwykła plastikowa kulka średnicy ok.10 mm która zapobiega cofaniu się paliwa.
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
Witam. Kolego praimond, ty chyba czegoś nie rozumiesz.Albo się wyłącza ograniczenie mocy, albo się nie wyłącza.Nie ma takiej możliwości, że wyłączenie mocy nic nie da. W Scaniach, rok produkcji przed 2008, usterka układu SCR (Adblue) nie powoduje ograniczenia mocy. W Scaniach rok produkcji pod koniec 2007 i później, usterka ta powoduje ograniczenie...
Witam W HPI jak się bawisz z układem paliwowym to po odpaleniu musi pochodzić co najmniej 15 minut aby się układ odpowietrzył.Takie odpalanie i gaszenie po kilkunastu sekundach czy kilku minutach tylko pogarsza sytuację.Paliwo z obudowy filtra po wyjęciu wkładu filtra ma się cofnąć do zbiornika.Filtry preferuję tylko Scanii(miałem dużo dziwnych przypadków...
Mnie również się wydaje , że będzie to 11180.... jest to kod informacyjny świadczący o niesprawności (jeśli aktywny + inny kod usterki) układu oczyszczania spalin SCR, układu EGR , układu zasilania paliwem - ogólnie jak coś nie tak z emisją spalin. Kodu tego nie da się usunąć komputerem. Jeżeli układ jest sprawny kod znika samoczynnie po 400 dniach.
Koledzy mam kolejny problem z tym ustrojstwem. Może od początku, w lecie pękł mi przewód doprowadzający paliwo do pieca zaraz za pompką i paliwo mi uciekło, dzisiaj odpowietrzyłem układ i próbowałem włączyć piec, dodam że przez lato nie był uruchamiany, dzisiaj po włączeniu słychać że włącza się wiatrak ale bardzo cicho, nie zaczyna pracować pompka...
Jeden zawór masz po lewej stronie akumulatora paliwowego 16bar, drugi w obudowie filtra 24bar. Odchylenie tak dużej różnicy świadczy że coś jest nie tak w układzie paliwowym. Po za tym, po zgaszeniu auta, paliwo powinno zejść do ok 1bar bo tyle wynosi ciśnienie atmosferyczne. Coś jest zapchane lub kaseta świruje Sprawdź smoka, ECU mam do HPI Jak coś...
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Pierwsze ( tak na szybko) co mi przychodzi do głowy to zawór ciśnienia na listwie / akumulatorze upuszcza paliwo do powrotu,awaria wtrysków lub pompy wysokiego ciśnienia ale to tylko domysł.Prawdę mówiąc jestem zaskoczony ,że zdecydowałeś się na tankowanie biopoliwa do tak delikatnego układu paliwowego i wcale nie jestem zdziwiony , że przy tak małym...
Jeśli to układ paliwowy HPI to nawet przeszkadza mu zbyt agresywne odpalenie nie wspominając o filtrach nie wiadomo skąd.Myślę,że to ten układ paliwowy jeśli założyłeś jakiś tam filtr paliwowy to tak może być czasami nawet nie odpalają,proponował bym oryginał jeśli biega o paliwo a powietrze okaże się w praktyce aczkolwiek preferuję oryginał.
Ciśnienie zasilania EMS 53253 T1742309 Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty....
A czy sprawdzałeś ciśnienie zasilania paliwem?Sprawdz dodatkowo przewody przelewowe na wtryskiwaczach nie ma prawa na łączeniach pokazywać się paliwo nawet nie jest dopuszczalne pocenie się.Z tego co piszesz wynika,że do układu paliwowego dostaje się powietrze jeśli chodzi o ten model R144 to zakała pod tym względem.
Ręczna pomocą paliwa służy jedynie do odpowitrzania układu. Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze.
Gdzie szukać dalej usterki? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Napięcie na EHAB ktoś sprawdzał, może jest cały czas? Pompka paliwowa powinna wypompować paliwo z pompy i filtra paliwa w ciągu kilku sekund, warunkiem jest jak kolega powyżej nadmienił szczelność układu oraz sprawny i szczelny EHAB oraz pompka paliwowa.
Silnik w dobrej kondycji. Układ doładowania sprawny. SCR - brak euro 4. Układ wtryskowy Scania HPI i EDC S6 Zasada działania Ciśnienie paliwa w układzie utrzymywane jest na stałym poziomie za pomocą zaworu przelewowego. Ciśnienie paliwa w czasie przepływu powinno wynosić około 17-20 bar Czy możliwe ubytki ciśnienia na uszczelkach listwy paliwowej?
W moim autku pomogła regulacja zaworów i wtrysków przez doświadczonego w tej dziedzinie mechanika. Dobrze jest też przeczyścić cewki i wtryski przez specjalistów z firm w których mechanicy wiedzą jak to zrobić. Scania ma bardzo delikatny układ zasilania paliwa i trzeba szukać przyczyny od podstaw opisanych powyżej. Jeśli chodzi o demontaż EGR to nie...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
Dziękuję bardzo za podpowiedzi. Udało się auto odpalić, problem był błahy ale nikt by się nie spodziewał że pojawi się w tym samym czasie. Otóż przyczyną niemożności odpalenia silnika (po odpowietrzeniu układu) był przerwany kabelek od stacyjki... Auto robiło ciśnienie, układ był odpowietrzony, jednak przerwany brązowy przewód od stacyjni uniemożliwiał...
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
Proponuje jeszcze raz przyjrzeć się dobrze zasilaniu paliwem . 5 bar na nowej pompie to żadna rewelacja .. Jeśli zawór przelewowy nie będzie się otwierał w układzie pozostanie szczątkowe pęcherzyki powietrza i to powoduje dokładnie takie obawy pracy silnika .
Witam, Proszę o poradę w którym miejscu będzie nieszczelność jeżeli silnik jest mokry od paliwa w okolicach kolektora ssącego? Problem dot. scanii serii 4, 380 KM, 2003 r. Próbuje zlokalizować wyciek, ale bez skutku... Ciężko jest dojrzeć ze względu na osprzęt. Na początku podejrzewałem rurki od "powrotu", ale dokręciłem tzw. śruby holenderki na łączeniach...
Witam Jeśli to pięciocylindrowa jednostka z układem paliwowym HPI to niestety nie pomogę(nawet sama scania nie posiada takich danych)Jednak jest wyjście z sytuacji podam Ci schemat do piątki z układem paliwowym PDE moze coś pomoże :-?
Witam Prawdo podobnie czeka Cię wymiana sterownika silnika.Akurat ten przypadek należy do rzadkości jeśli chodzi o ten model silnika a dokładnie układu paliwowego (częsty to problem z czujnikiem paliwa czy czujnikami prędkości obrotowej silnika) ale spotkałem się z tym problemem. Jednostka sterująca Opis Nieprawidłowe lub niewiarygodne dane. Przyczyna...
Witam . Od jakiegoś czasu zauważyłem że rośnie poziom oleju ( około 1 litr na 1000 km ) Do układu smarowania przedostaje się olej napędowy ale nie potrafię zlokalizować miejsca usterki. Wymieniłem uszczelnienia pompowtrysków i sprawdziłem pompkę zasilającą . Jednak to nie przyniosło żadnej poprawy. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i mógłby...
Witam Uwalony jest sterownik silnika,ciśnienie fizycznie mieści się w normie a sterownik swoje.Częsta usterka sterownika silnika w Scanii z układem paliwowym HPI.
Witam.Błąd EMS - 148; ciśnienie paliwa w akumulatorze, drobna nieszczelność w obszarze wysokiego ciśnienia układu paliwowego.Sprawdź czy nie ma widocznych ubytków paliwa , jeśli nie to : zmierz ciśnienie paliwa powracającego . Sprawdź szczelność zaworu bezpieczeństwa lub wymień głowicę cylindra pompy wysokiego ciśnienia ( mało prawdopodobne ale możliwe).CTS...
Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych, usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: -jeden z zaworów przelewowych otwiera się wcześnie. -zawór odcinania paliwa jest zamknięty -filtr paliwa jest zapchany -powietrze w paliwie -uszkodzona pompa podająca -przeciek...
Witam A jaki posiadasz układ paliwowy w tym pojeździe.....podaj kod podzespołu który postanowiłeś wypiąć.
43361 komunikacja z czujnikiem NOx 43345 komunikacja z jednostka S CR 41219 dozownik reduktora 43592 ciśnienie powietrza w układzie SCR....czyli układ AdBlue SCR 4754 zawór odcinający paliwo a co do kodu ACC 2: Włącznik - czujnik położenia Nieprawidłowy sygnał z włącznika - czujnika położenia na obudowie tłumika. Krzywka silniczka dystrybucji powietrza...
Ale macie zagwozdkę. :) Scania to nie moja działka, ale dziwi mnie, że kolega do tej pory nie zmierzył mechanicznie kompresji na wszystkich garach i szczelności układu paliwowego na postoju silnika. Może te dwa cylindry mają po prostu najlepszą kompresję a paliwo ucieka do cylindrów niezależnie czy silnik stoi czy pracuje. Jak silnik zapala po dłuższym...
To się ciesz że tak ,,ćwierka" to jest normalna praca zdrowego HPI.Jak nie ćwierka to wtedy to wtedy pojawiają się problemy w tym układzie paliwowym.Taki odgłos generują cewki kąta i dawki paliwa.
usterka nie koniecznie w układzie elektryczny silnika zmierz ciśnienie paliwa
korpus zostawiaja To jest jedyny element który podlega regeneracji, zaworek i tłok pompowtrysku są nowe. W korpusie wyrabia się prowadzenie tłoka i prowadzenie zaworu oraz prawie całkowicie ulega uszkodzeniu powierzchnia styku zaworka. To one są główną przyczyną niesprawności PDE(poza samym wtryskiwaczem i jego sprężyną). HPI niestety nie regeneruje...
Witam szukam pomocy w temacie odpowietrzenia układu zasilania po wymianie filtra paliwowego w scanii 94D 220KM rok 1998 z zwykłą pompą i EDC .Samochód posiada ręczną pompkę i taki jakiś blok zaworowy z przewodami paliwowymi i wtyczką elektryczną czy istnieje specjalna procedura ?Pompowałem dość długo lecz nie dochodzi paliwo.Próbowałem na włączonym...
Kolego Proboszcz 30 podałeś bardzo mało informacji a oczekujesz by ktoś naprawił autko poprzez forum. Przede wszystkim nie napisałeś w jakich okolicznościach auto nie odpala (po nocy, w czasie jazdy czy może po jakieś drobnej naprawie). Nie wiadomo. Szukasz schematu a może przyczyna tkwi w układzie zasilania paliwem, czy auto jest odpowietrzone, sprawdzona...
Silnik chodzi równomiernie. Nie kopci. Zastanawiałem się nad nieszczelnością pompki paliwa lub nad układem wtryskowym.
Witam Z mojej strony zamykam temat, u mnie był problem z jednym 6 pompowtryskiwaczem, a dokładnie z podkładką - była pęknięta, a pompowtryskiwacz ały czarny w dolnej części. Wyczyściłem, wymieniłem podkładkę i problem ustał, sam nie mogłem uwierzyć, mordowałem się z układem paliwowym 2 dni. Pozdrawiam
Witam to co Ty za silnik założyłeś skoro wymagana jest adaptacja wtryskiwaczy z układem paliwowym XPI :D To samo przyszło mi do głowy :D Coś cie w tym ASO w człona robią. W PDE nic nie trzeba adaptować. Instalacja silnika jest tak prosta, że można go odpalić na polu.
Witam. Mam problem ze scania r 420 euro 3. Kody wyczytałem ems 53253 oraz 53249 nr.jednostki 1757640. Samochód 1500 km po wymianie smoka oraz zaworu na listwie, trzymała ciśnienie w układzie. Samochód nie równo pracuje po zapaleniu się błędu. Raz jest aktywny raz nie. Dodam ze mechanik podmienił jakiś czujnik ciśnienia paliwa bo na jego więcej pokazywała...
Cześć kwantor ale za tą kasę co szef zaoszczędził na paliwie po znalezieniu uszkodzonej pompki to stać go nie na jedną taką kapote,powinien to potraktować jako koszta związane z diagnostyką układu paliwowego scania HPI :D .Co do tego kopcenia to odczytaj te błędy skoro wyświetla się usterka silnika,coś powinno się zaradzić na tn problem :D
Kolego habi7 to nie tak że nie znam się na mechanice może nie po szkole ale jak dotąd dawałem sobie radę miałem xfa i mana fakt że starsze i nie było tam tyle elektroniki tylko pompa wtryski i po krzyku, napisałem tak ponieważ jestem zdegustowany tą scakanką sprawdzone tak jak opisałeś paliwa nowy orginał,powietrza orginał,zawory wyregulowane na serwisie...
ems 53249 Tytuł Czujnik ciśnienia zasilania Usterka Napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. Przyczyna Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika. •Przyczyną usterki może być również zakłócenie zasilania napięciem tych komponentów, które podłączone są do wspólnego źródła zasilania. Jeśli jednocześnie zasygnalizowana...
Witam kolegów Mam problem ze Skanią 124 400 98r z EDC Auto chodziło idealnie do momentu aż padło uszczelnienie na wtryskiwaczu i spaliny przedostały się do układu paliwowego ciśnienie było tak duże że zbiornik się powiększył a paliwo zrobiło się czarne. Wymienione zostały uszczelniacze na wtryskiwaczach na oryginał jak wtryski były wyjęte zostały sprawdzone...
Wtryski ok.? Układ dolotowy i wydechowy sprawny?
niestety nic ciekawego nie było tylko coś o przeciekach spali jest poprawka odnośnie siłownika ale to do modeli z układem paliwowym XPI.Nie wiem czy pobrałeś te dane techniczne co dodałem w niedziele po kilku godzinach znikneło to z forum nie wiem czy ktos to zablokował czy eksmitowal gdzieś indziej chyba sie znalazł kuknij na ten link http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
A czy przewód paliwowy nie ma jeszcze gdzieś jakiejś przerwy? Sprawdź czy nie kapie gdzieś paliwo... Sprawdź świecę żarową i sitko. Czujniki sprawne,ale to co opisujesz wskazuje albo na zapowietrzony układ paliwowy, albo na uszkodzenie cz.temp. bo wydaje mi się, że następuje przegrzanie. Możesz sprawdzić jeszcze czy przewody rozprowadzające ciepłe powietrze...
PDE to dość wdzięczny układ zasilania paliwem. Jaki jest przebieg auta?? Skoro nie ma błędów napewno należy tak jak napisał saron22 wyregulować zawory i pompowtryski.Kiedy filtr paliwa był wymieniany?? Przydało by się sprawdzić ciśnienie zasilania paliwem (500obr/min. min.4,5bar / 1500-1900obr/min ok 6-6,5bar), Czy auto przydymia na czarno?? Jak tak...
A odpowietrzałeś układ paliwowy ? O ile pamiętam odpowietrznik jest na filtrze paliwa.Jaki filtr zastosowałeś
Witam :) jestem posiadaczem Scanii R480XPI bez AdBlue🤷♂️🤷♂️. Po zakupie auto paliło 28-30l i tak się utrzymywało przez kilka lat. Nagle scania straciła na mocy i zaczęła dużo palić (40l ponad) okazało się że wtryski kaplica, pompa paliwa też śmietnik. Kupiłem wtryski pompę cały układ paliwowy wyeliminowałem, auto dalej słabe dużo pali. Układ EGR czyszczony...
Po wymianie czujnika doładowania na komputerze nie pokazało więcej błędów. Na kanale w serwisie auto chodziło bez zarzutu. Wyjechałem i po przejechaniu kilku km stwierdziłem ze jest tak samo zle jak przed wymianą albo gorzej. Niestety nie wróciłem juz do nich bo skończyli pracę na dziś. Mechanik sprawdzał ciśnienie w układzie paliwowym, jednak stwierdził...
Układ zasilania z opisu wynika, że otwierany, więc jest zapewne zapowietrzony. Jest metoda: odkręcasz koniki i wyciągasz tłoczki z pompowtrysków. trzeba miec odrobinę wprawy, jakieś stukadełko.. wychodzi to wszystko ze sprężyną. Pompujesz pompką ręczna, aż zacznie się lać paliwo z otworów pompek. Poskładać i odpalić. Metoda została wypracowana przez...
Witam serdecznie.Po raz kolejny wracam na forum z kłopotem ze Scanią. W poprzednim temacie poruszałem już kłopot z moją Scanią ,dużym spalaniem oraz licznymi błędami EDC. Wszystko to zakończyło się wymianą pompy wtryskowej ,końcówek wtryskiwaczy ,zawory gaszącego EHAB ,pompki paliwowej a kilka dni temu doszedł jeszcze wtrysk sterujący. Pięknie było...
4788 Zasilanie paliwem cylindrów. Zbytki niski poziom napięcia do sterowania zaworem elektromagnetycznym ilości paliwa do tylnego zespołu cylindrów 4-6. Przyczyną usterki może być uszkodzony akumulator lub usterka w zaworze elektromagnetycznym. Mogła także wystąpić wewnętrzna usterka jednostki sterującej. W wyniku usterki wyłączono podawanie reduktora....
Powiedz jak wygląda kwestia szczelności układu EGR?? sprawdzałeś coś, mierzyłeś wielkość nieszczelności? Trzeba pamiętać, że nieduża nieszczelność jest rzeczą normalną, natomiast zbyt duża może prowadzić do nieprawidłowego dawkowania paliwem. Napisz czy coś sprawdzałeś w kwestii szczelności EGRu... Powiem, że dziś miałem podoby przypadek...auto niemal...
Podwieszony/zużyty regulator ciśnienia, pompa zasilająca. co jest dziwne to filtr paliwa cały w oleju silnikowym (czarny). Normalka w tych silnikach. zawór gaszenia otwarty na 52% Skąd wiesz? Czym diagnozowałeś? EMS 1847329 135: Tytuł Ciśnienie zasilania Usterka Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym...
System Adblue uruchamia się dopiero po osiągnięciu temperatury pracy czyli jak katalizator osiągnie temperaturę pracy tj 200/250 stopni gdzie w normalnych warynkach nie jest możliwe. A jeśli ktokolwiek chce żyłować mój samochód na postoju to proszę pierwsze podpisać oświadczenie że ponosi odpowiedzialność za ewentualne usterki spowodowane takimi czynnościami....
5122: Tytuł Kalibracja przepływomierza masowego powietrza Usterka Kalibracja przepływomierza masowego osiągnęła najniższą możliwą wartość w jednym punkcie. Przyczyna Usterka może mieć następujące przyczyny: •nieprawidłowe wartości podawane przez przepływomierz, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego lub czujnik temperatury powietrza doładowującego....
nie zamierzam otwierać następnego tematu z serii "dużo pali-co robić" chodzi mi jedynie o fakt błędnego dawkowania paliwa silnikach hpi, oraz tego że komputer nie wychwyci błędów między zużyciem teoretycznym a rzeczywistym. Tłumaczę do czego zmierzam, kiedyś miałem na naprawie volvo fh12 420 2003, które dużo paliło 40l/100km (mocą nie ustępował nawet...
Spytam tak dla pewności, czy układ paliwowy to Common rail?
Oto cała historia pojazdu udokumentowana przez właściciela Scania 124 L 420 HPI rok produkcji 2004 zakupiona 4 lata temu z serwisu Scania w ofenbach Niemcy przebieg na dzień zakupu pojazdu 540 000 kilometrów w przeciągu ostatnich lat użytkowania auto miało szereg drobnych usterek ale nie sprawiało większego kłopotu zarówno awaryjność jak i finansowy...
20488 Zawartość EGR, ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Usterka może mieć następujące przyczyny: Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie klapy lub zbyt małe ciśnienie siłownika sterującego, albo zbyt duży wewnętrzny przeciek w siłowniku sterującym. Zawór proporcjonalny...
Witam Błąd 11176 Kod informacyjny dla układu kontroli emisji tlenków azotu – nie można usunąć Ten kod nie wskazuje usterki. Jest podawany wyłącznie w celach informacyjnych i nie powinien być uwzględniany w diagnostyce. Kod usterki wskazuje, że w pojeździe zostały zarejestrowane kody usterek, które wpływają na emisję tlenków azotu (NOx). Informacja...
Wymienony cały układ paliwowy samochód a ASO !!! A pewnie nikt podstaw nie sprawdził. Pierwszy raz robili regulacje a później wymieniali cewki więc było sporo grzebane pytanie na ile to pomogło a na ile zaszkodziło Dodano po 3 ma ktoś hpi na warsztacie ? jak wykłada podłączenie cewek do ECU ? lub będzie w stanie podmienić wtyczki ? u mnie jest 2007...
Problem z rozruchem był spowodowany zapowietrzeniem układu paliwowego. Dokładne odpowietrzenie układu zasilania pozwoliło na normalny rozruch jednostki napędowej, następnie zamontowano skrzynię biegów i silnik odpala z kluczyka. Wymiana silnika 340 na 380 powiodła się.
Witam Tak schemat jest ten sam i psuje do wszystkich silników z układem paliwowym HPI nie zależnie od mocy silnika.
Witam. Kody EMS mówią o niskim ciśnieniu w układzie paliwowym ( czujnik ciśnienia paliwa,wycieki paliwa zawór przelewowy), o kłopotach z EGR ( przepustnica nie może być otwarta) i w konsekwencji jego wyłączeniem. Masz też problem z alternatorem (przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy lub sterownik), niskie napięcie akumulatorów. BMS ; czujnik prędkości...
Witam, dziwna przypadłość, Scania R420 3-osiowa 2005 r. Z 2 tygodnie temu, podczas ruszania, gdy auto było na wysokich obrotach (1500–1800), traciło nagle ciśnienie paliwa, tak jakby go zabrakło, wyświetlił się błąd EMS 135 niskie ciśnienie paliwa i po paru sekundach, gdy auto zwolniło/obroty zmalały, puściło biały dymek i zaczęło jechać dalej normalnie....
Jaki masz układ paliwowy, PDE czy HPI.
No tak. Bo wszyscy producenci mają tylko na myśli dobro konsumenta i nie robią produktów które się psują, często akurat po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Tylko robią produkty które kopisz raz i cieszysz się nim latami. I robią też wszystko tak żeby można było łatwo i tanio naprawić. No i muszę się przyznać że przeoczyłem naklejkę na prostowniku...
Witam Z mojej strony zamykam temat, u mnie był problem z jednym 6 pompowtryskiwaczem, a dokładnie z podkładką - była pęknięta, a pompowtryskiwacz ały czarny w dolnej części. Wyczyściłem, wymieniłem podkładkę i problem ustał, sam nie mogłem uwierzyć, mordowałem się z układem paliwowym 2 dni. Pozdrawiam
Do Sebastianxxx: cyt" Do podbierania paliwa przez kierowców zmuszacie ich Wy pracodawcy!!!!! " - a kto tu wg Ciebie jest pracodawcą ????? bo nikt nie pisał a już na pewno nie ja że to mój problem z paliwem i z kierowcami. Ja pracuje w firmie gdzie dostałem polecenie aby nad tym "problemem" pomyśleć. Chodzi o zabezpieczenie dla około 15 szt ciągników...
Kolego dwie rzeczy układ EGR badz układ paliwowy Pomoze tylko diagnostyka i to z dobrym diagnostą w dobrym serwisie .Czesci do tego silnika nie sa taniutkie a nawymieniac mozna wiele ...
Tak ale pisałem do tego pierwszego posta.Masz może 7 ostatnich z vin-u? Dodano po 9 Zamontowanie - Sprężarka w silnikach 9-, 11-, 12- i 13-litrowych z układem PDE lub HPI Dotyczy silników z blokiem cylindrów 1. lub 2. generacji. 1. Montując nową sprężarkę: Najpierw przenieś koło zębate ze starej sprężarki. Użyj odpowiedniego ściągacza WAŻNE! Ostrożnie...
Witam Czy spotkał się ktoś z takimi kodami CUV519 i APS313. Dodatkowo przy wyłączaniu silnika często pojawia się komunikat na żółto "Układ oczyszczania spalin włączony". Bardzo dużo pali paliwa jak na Scanie R450.
dodam jeszcze ,że przy gaszeniu samochodu i wyjęciu kluczyka silnik jeszcze pracuje. To powoduje generowanie kodu 62-Prędkość silnika musi zmniejszyć się przynajmniej o 150 obr./min w ciągu 4 sekund cewka nastawcza nie ma zasilania (silnik jest wyłączony). Przy kolejnym uruchomieniu silnika, moment obrotowy jest ograniczony. Normalny moment obrotowy...
Błędy od wtryskiwaczy powstaną nawet po zapowietrzeniu silnika! Więc nie wolno brać jednoznacznie kodu usterki. Volvo np. rozróżnia typ usterki tzw. FMI (zwarcie,przerwa,usterka mechaniczna itp.) w Scani niestety tego nie ma i podstawą do oceny jest odczyt czasów, wyważenie, kompresja i rozpędzanie poszczególnych cylindrów. Stąd też moja pierwsza uwaga...
Coordynator której generacji co do silnika to myślę że jeśli to 420 to układ paliwowy HPI S6. A tak na marginesie jesteś mechanikiem czy kierowca?
witam. Do regulacji początku wtrysku. Wtrysk sterujący stosowany jest w większości układów EDC Bosch MS5 (MAN Mercedes Scania)albo np. MSA15 (grupa VW PSA itp.) Gdy jest usterka tego czujnika stosowana jest wartość zastępcza. Na dłuższa metę zużycie paliwa wzrośnie! zwłaszcza w układach MS5 z większymi mocami silnika np. MAN czy Scania
Zawory i wtryski były regulowane?Jakieś oględziny układu paliwowego pod kątem wycieków były? Mam na myśli listwę paliwową, cewki na listwie, stabilizatory ciśnienia pod listwą, przewody i złącza paliwowe. Może warto spojrzeć w lusterko jak wyglądają spaliny gdy usterka wystąpi.Klekotanie wtrysku może wystąpić gdy ten się kończy a na pewno gdy się zapowietrzy.
Witam, Moja staruszka kilka dni przed sprzedażą pogniewała się, że zastępuję ją nowszy sprzęt. A więc, Scania 114l 380 2001r z przebiegiem 1 650 000km. Posiadam ją od 2007r i zaraz po zakupie przy przebiegu 640tys km zostały wymienione pompo wtryski. Wtedy one zostały zrobione jeszcze przez serwis Scania, od którego ją kupowałem. Zostały wymienione...
KOD USTERKI D005 USTERKA:Jednostka sterująca nie korzysta z sygnału czujnika ciśnienia dawki paliwa, pomimoże znajduje się ono w granicach tolerancji. PRZYCZYNA:Ciśnienie jest nadmiernie niskie w porównaniu z normalnym ciśnieniem dla różnych warunków roboczych. UWAGI:Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg,jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
Piszesz o nierównej pracy silnika, a układ paliwowy czyściłeś ,sprawdzałeś szczelność. Jakieś błędy na desce są ? Mierzyłeś ciśnienie paliwa na zasilaniu ? Robiłeś diagnostykę wtrysków, czy regulowałeś bo miałeś taki kaprys.? Nikt z fusów Ci nie wywróży co dolega silnikowi . Układem HPI sterują czujniki położenia wału, ciśnienia paliwa, elektrozawory...
Wymieniłem pompkę paliwową, przedmuchałem cały układ paliwowy i nic. Na EDC wyskakuje błąd 55. Jak ją odpowietrzę i zapalę to jest ok, a postoi 20min i znów się za powietrzy
scania paliwo paliwo scania scania układ
katalizator wydech nowego woluminu schemat genway
Błąd OEt1 w falownikach Delta - przyczyny i rozwiązania Samsung NaviBot - komunikat "ON" - diagnostyka i rozwiązania