Wyczyść bak, sprawdź przewód paliwowy, kranik, filtr paliwa i odstojnik. U mnie było to samo. Wyczyściłem bak, założyłem nowe filtry i wyczyściłem porządnie odstojnik. Przyczynął był brut w baku.
Kiedyś do zbiornika wpadło mi kawałek szmaty i efekt był podobny , raz na jakiś czas zatykała kranik paliwa . Taki bąbel nie powinien się robić , tym bardziej , że zbiornik jest wyżej od pompki . :|
Miałem taki przypadek - winny był dopływ paliwa. Coś przytykało kranik. Na wolnych i średnich obrotach ciągnik pracował, na 2000 obr/min pochodził raz krócej, raz dłużej i gasł. Silnik też był po remoncie. Pomagało zamknięcie i otwarcie kranika. Wcześniej winny był zapchany otworek w korku zamykającym wlew paliwa. I raz jeden sąsiad odstąpił mi brudne...
Nie wiemjak w C330, ale w 360 i podobnych czyli 40, czy starych zetorach jest czujnik z gwintem M10x1. Najlepiej jest zrobic jakis trojnik, ktory wkreca sie w blok. do niego wkrecic oryginalny na zarowke, oraz drugi kruciec mozna juz dorobic pod dowolny gwint. Pytanie po za konkursem. Chodzi mi o zrobienie wskaznika paliwa. Denerwujace jest ciagle wsadzanie...
Przedmuchaj wszystkie śruby drążone, węże, kranik. załóż najwyżej wężyk igielitowy na powrót do baku i zobaczysz czy leci nim czyste paliwo bez powietrza lob włóż go w osobnym zbiorniczku do paliwa ładnie będzie widać.
i jeszcze jedno gdy pompuję pompką ręczną to nie słychać jak paliwo się przelewa a wydaje mi się że tak powinno być, olej w pompie wtryskowej wymieniłem, i czy odpowietrzenie zbiornika jest w korku? Dodano po 1 i jeszce jedno ciągnik odrazu nie gaśnie tylko zaczyna być słychać jak traci moc, jak paliwo nie dochodzi i puźniej "kaput" Zdejmij przewód...
No właśnie. Pod obciążeniem regulator obrotów zwiększa dawkę paliwa by utrzymać obroty silnika jakie ustawiłeś pedałem gazu. Z jakiegoś powodu po prostu zaczęło go brakować. Profilaktycznie wymień filtry paliwa, sprawdź jak kolega wcześniej wspomniał bak a szczególnie drożność kranika. W 30-ce lubi się przytkać a konstrukcja ma taką że zaciąga koło...
Ostatnim razem udało mi sie zalać pompę, faktycznie powodem były zabrudzenia przewodów paliwowych zaczynając od kranika. Czyli teraz mając przykręcone śruby odpowietrzające, paliwo podczas pompowania powinno wracać rurką przelewową do baku? Jak się w łatwy sposob upewnić że ropa dociera do cylindrów? Ciągnik dalej nie pali. A co do rozrusznika to wystarczy...
Perkinsa trudno odpowietrzyć.Potrzeba 2 ludzi,jeden pompuje drugi po kolei odpowietrza.Najpierw luzujesz przewód zasilający pompę,czekasz aż wypłynie paliwo bez bąbelków.Potem po kolei takie małe śrubki na boku pompy(chyba pod 8 klucz)Potem przewody wysokiego ciśnienia wszystkie na raz.Jak nie odpali jeszcze raz wysokiego ciśnienia.Sprawdź jeszcze kranik.
Zalej silnik płynem mrozoodpornym Czyli jest jakiś osobny wlew poza wlewem w chłodnicy ? Czy po prostu chodzi o całość ? Jest tylko używany latem, jak trzeba coś przewieść np. drzewo, betoniarkę od sąsiada itp. Cały czas stoi w garażu, ze spuszczoną wodą z chłodnicy. Pytałem dziadka ponownie i mówił że na pewno nie spuszczał nigdy wody z tego kranika...
Zobacz czy kranik jest otwarty i filtry paliwa, pod ręczną pompką paliwa jest odstojnik. To przyczyna podawanej małej ilości paliwa. Jak to nie pomoże to sprawdź szczelność układu jak pisze Wojtek250590
Jak pompkę ręczną wciąga, to może być niedrożny otwór w korku zamykającym zbiornik paliwa. W takiej sytuacji ciągnik trochę przejedzie zanim zgaśnie. Objaw nasila się przy większym obciążeniu silnika. Poza tym jak koledzy wspomnieli najprawdopodobniej niedrożny jest układ paliwowy (kranik, wąż, odstojnik, pompka, filtry).
Sprawdzałem - jest ok. zamyka paliwo Dodano po 2 W skrzyni korbowej powinien być kranik do przewietrzania zalanego silnika. Jak silnik wejdzie na obroty otwórz go i zobacz ile paliwa wylatuje z niego. Prawdopodobnie zalewa skrzynię korbową ciekła frakcja paliwa. A tego jeszcze nie próbowałem. Ciekawa podpowiedź. Wielkie dzięki!
Dzieki za pomoc. Odalem go do mechanika. Okazalo sie za jakis kranik sie zamykal pod wplywem zasysu paliwa. Wystarczylo go poprawic i dziala. Dzieki
Od MF to w ogóle bym odradzał bo ma mały przelot . Byle co wpadnie i już nie idzie paliwo , a jak długo stoi i coś się wytrąci z paliwa to i filterek nie pomaga i tak zapcha kranik . Najlepiej zostań przy oryginalnym i załóż mu rurkę w pionie nawet 2 cm , wtedy zbiornik stanie się odstojnikiem i nie będzie ciągnąć syfu do układu zasilania , by najmniej...
Zapłon może być rozregulowany, ciągnik kręci, czy nawet z tym jest problem ,powinieneś wymienić filtry paliwa, czy w odstojniku przy pompce zasilającej jest paliwo o ile jest przezroczysty , kranik może zapchany przy baku a może wogóle zamknięty. :D To gdzie dochodzi to paliwo do wtryskiwaczy ? No to weź klucz bodajże 12 odkręć śrubkę z wtryskiwacza...
Jak jest to metaliczne stukanie to masz za wczesny zapłon To w którą stronę się opóźnia, najlepiej napisz zero w którym miejscu w okienku ma być ? filtry paliwa i powietrza Wymienione niedawno, powietrza to z 2 tygodnie temu na metalowe bo przed tem miałem jakieś podróby nie wiem z czego jakieś tworzywo sztuczne, filtry paliwa też zmieniane na wiosnę...
A sprawdzałeś pompkę mechaniczną czy podaje paliwo odpowietrznikiem kręcąc silnikiem ?? Bo jak nie to może wogóle nie załapać . Czy wtryski nie podają paliwa , czy do nich nie dochodzi paliwo ?? Bo jak dochodzi a nie odpala to mogły zapiec się wtryski lub stanąć przez 2 lata . A nie próbuje lekko kopcić z komina ?? :| Dodano po 1 Może głupie pytanie...
Kranik zatkany, nie odpowiednie opaski na gumowym przewodzie paliwowym, przewód gumowy najlepiej wymienić, zatkany otworek w korku wlewowym paliwa. Paliwo na powrót też idzie z powietrzem ?
Po pierwsze włącznik elektromagnetyczny(starter) nie jest przystosowany do długiej pracy, dlatego ci się pali, nie był przypadkiem ciepły. Rozrusznik także nie powinien długo pracować i powinny być przerwy miedzy takimi odpaleniami. Po tak meczącym zapalaniu to nie myśl że prądnica naładuje ci akumulator, musisz ładować go prostownikiem. A skoro teraz...
Witam i proszę o pomoc. Zapomniałem spuścić wodę z Ursusa c330, woda zamarzła i rozwaliła chłodnicę oraz wypchnęła zaślepki znajdujące się w głowicy. Chłodnicę skleiłem, zaślepki posmarowałem silikonem i wbiłem. Ciągnik odpaliłem i wlewałem wodę do chłodnicy. Woda wymieszała się z olejem i wszystko wybiło górą z wlewu oleju. Spuściłem wszystko z miski...
Dużo mądrych rad, ale ani słowa o układzie zasilania paliwem. Sprawdź czy paliwo swobodnie dochodzi do pompy wtryskowej. Wystarczy jakiś kawałek gumy w kraniku lub ostojniku i objawy identyczne. Powodzenia.
Kolego sprawdź zbiornik paliwa tam najczęściej coś wpada do kranika i oczko przy pompce na które nakładasz przewód paliwowy
Odpowietrzenie baku jest? Kranik nie zatkany tak samo jak i przewody doprowadzajace paliwo.
No dokładnie kolega Błażej ma rację. Najczęstszą przyczyną gaszenia ciągnika w czasie pracy silnika jest powietrze. W 330 lubią się zatykać kraniki, zapchane filtry stawiają taki opór że nie jest wstanie pompka przeciś paliwa, Raz za czasu warto rozebrać wszystkie rurki od baku do filtrów i przedmuchać. W połączeniach skręcanych lubi utknąć obce ciało....
W pompie wtryskowej była chociaż ropa, czy była sucha? Sprawdziłeś kranik w baku, czy masz nieograniczony przepływ paliwa w wężyku zasilającym pompkę? Odstojnik czysty? Zaworek zwrotny na pompie wtryskowej sprawny, utrzymuje cienienie w układzie? Jak zgaśnie pompujesz ręczna pompką, to od razu jest opór czy puste pompowanie?
Witajcie, mam taki mały problem od jakiegoś czasu, falują mi obroty pod obciążeniem. Zamiast trzymać 2000 obrotów falują od 1500 do 2000. Pierwsza część to na postoju a druga podczas jazdy ciągnąc tylko zgrabiarkę gwiazdową na drugim biegu. Myślę że pod obciążeniem brakuje mu paliwa i dlatego te obroty tak falują, szukając przyczyny wyczyściłem bak,...
Witam, problem polega na tym że mi 60 gaśnie pod dużym obciążeniem. Tak jakby wypalała paliwo i muszę pod pompować parę razy ręczną i wtedy zapala. Dodam że 60 po kapitalce, pompa po regeneracji i pompka zasilająca nowa filtry nowe kranik nowy. Przykład taki podam że podczas talerzowania jak jest płycie to jest dobrze s jak trochę zagłębie to tak to...
Z czystej ciekawości odpowietrz go jeszcze raz. Odpowietrz pompę. Popuść nakrętki od rurek na wtryskiwaczach i pokręć silnikiem. Przy okazji sprawdź czy leci paliwo przez filtry. Niektóre zbiorniki miały dołożony kranik z siatką filtracyjną. Do wtryskiwaczy dochodzi paliwo, odpowietrzałem pompę i nic z tego.
Guziczek przy gaźniku należy trzymać cały czas wciśnięty a nie pompować nim. To nie pompka jak w Ursusie, wciskając jedynie zatapiasz pływak, a paliwo spływa pod własnym ciężarem. Przewody paliwowe mam gumowe nieprzezroczyste więc nawet nie wiem ile w nich jest paliwa, w dodatkowym filterku paliwa nigdy nie ma więcej jak ok 50% jego objętości i chodzi...