Zaślepka ośki dźwigienek zaworowych
Tak jak pisze kwrobert zaślepka wału każde kopytko trza odkręcić i lukać ale i tak wał do wyjęcia .
Podsumowując to co pisałem wcześniej,aby się nie kręcić w kółko. Kiedyś oleje były takie jakie były i silniki chodziły poprawnie. Teraz jest taki wybór, że nie wiadomo jaki wybrać.Wiadomo kupując do siebie, nie leje się najtańszego, bo szkoda silnika. Moim zdaniem to nie olej jest winien,że ciśnienie spada z 4at do zaledwie1at. Gdzieś jest nieszczelność...
O ile pamiętam to zaślepka jest jeszcze na spodzie głowicy od strony lasek popychaczy , a tędy może dostać się woda do oleju.Obejrzyj głowicę dokładnie.
Witam. W 2003 roku kupiliśmy używany ciągnik URSUS 2812 wyprodukowany w roku 1998 w Warszawie (ul. Traktorzystów). Nie posiada on zaworu rozdzielacza hydrauliki, nie posiada rozdzielacza hydrauliki ani nie posiada gniazd hydrauliki zewnętrznej. Instrukcja użytkownika nic nie mówi o wersji ciągnika bez hydrauliki zewnętrznej. Według instrukcji ZAWSZE...
mam problem z zaślepka w kanale głównym w pokrywie pompy olejowej . w ursusie c - 360 cieknie z tej zaślepki w tym kanale i nie wiem jak ona jest tam zamontowana aby coś z tym zrobić bo nie chce kupować nowej pokrywy
Witam O ile zmieści sie druga zaślepka na wałek rozrządu to , na nią nabij drugą i będzie Ok a jeżeli nie ma miejsca , do starej zaślepki przyspawaj starą śrubę lub pobijakiem , za pomocą tego ją wyciągniesz [ pobijak to takie cudo którym blacharze prostują wgniecenia w blachach aut ] . Co do odrzutnika ,pozostaje tylko użycie łyżki i delikatność ,...
Sprawdź dokładnie głowice czy nie są popękane, miejsce gdzie jest przykręcona klawiatura tam najczęściej pękają. Ewentualnie woda może iść zaślepka od spodu głowicy. Jeśli nie będzie widać to sprawdź je pod ciśnieniem
Autorowi postu chodzi o reduktor biegów pełzających, a nie wzmacniacz momentu. Więc tak wzmacniacz momentu był montowany fabrycznie w standardzie. Natomiast reduktor biegów pełzających można było sobie zamówić na żądanie. Reduktor ten był wkładany zamiast wzmacniacza momentu. W ciężkich ursusach pedałem sprzęgła steruje się również hamulcem skrzyni,...
3 to zaślepka i w starej wersji nic tam nie jest podłączone, ale mozna ją wykręcić i wkręcić zawór przelewowy pompy wtryskowej od C330 i go połączyć razem z powrotem z wtryskiwaczy i do zbiornika. Zaworek przelewowy odpowietrza pompę i nie trzeba wykręcać odpowietrznika.
To przyjrzyj się na głowice nie tylko maja inne zawory. W C-360 masz zaślepiony kanał wychodzący od spodu głowicy. W zetorach w tym miejscu jest normalnie otwór gdyż jest troszkę inaczej blok stworzony. Kolektor ssący o ile dobrze pamiętam śruby ma delikatnie po skosie nie tak jak w ursusach w pionie. A czym zaślepić ten kanał? Z c360 ta zaślepka będzie...
zbigniew125 miał rację - wyleciał tylko jedna zaślepka na głowicy i wpadła do otworu od popychaczy :)
Ale bałagan... Nie wiem czym rożni się zetor od 60-tki? chyba tym że C-360 to kopia zetora o jakości jak skutery z CHIN.. To i to zależnie od magików mechaników może mieć odrzutnik lub simering. Jedno i drugie jest dobre wtedy gdy człowiek który to montuje ma pojęcie co robi. Najczęściej źródłem wycieku jest zaślepka wałka rozrządu lub śruba kanału...
Jeżeli nikt nie "rzeźbił" nie ma tam uszczelniacza, a oleju w silniku może ubywać z wielu przyczyn m.in. mogła się uchylić zaślepka od wałka rozrządu i też poleci w okolicach sprzęgła. Z tego co pamiętam w oryginale nie było na wale w żadnej trzydziestce uszczelniacza nie pamiętam jak w C-328. Trzeba rozebrać i zobaczyć.
Witam, odbudowuje swojego Ursusa C-360 i zwracam uwagę na detale. MIanowicie kupiłem tę blachę prze którą jest dostęp do regulacji łap sprzęgłowym tę z tą rurką do smarowania tulei. Nigdzie nie mogę dostać tej gumowej zaślepki tej rurki a widzę na zdjęciach w internecie że trafiają się na nowo odnowionych ciągnikach, gdzie to dostać..????
Najprawdopodobniej masz założoną końcówkę od 1000 obr, czyli wielofrezową. Końcówkę 6 frezową znajdziesz po lewej stronie ( patrząc od przodu ciągnika) w okolicach kabiny (przed kabiną, na skrzyni) , będzie to owalna zaślepka na 2 śruby na klucz 13 jak dobrze pamiętam. Odkręcasz dekielek i masz tam ,,wałek'' który musisz zamienić z tym wałkiem z tyłu...
Witam Ok - to nie kłopot tylko czego szukać, naprawdę napełnia się szybko więc co? może być dziura czy jest tam jakaś zaślepka kanału? Dodano po 13 Witam Jeszcze nie jestem pewien ale chyba już wiem co i jak - potrzebuję tylko potwierdzenia - w głowicy miedzy zaworami są też dwa broki - i jednego u mnie nie ma - jeszcze muszę sprawdzić gdzie poleciał...
Kłaniam się forumowiczom. Mam kilka pytań dotyczących ursusa 904. Silnik mam starego typu czyli Z8001, silnik jest po kapitalnym remoncie, wszytko było zrobione jak książka pisze tj. osiowanie bloku, szlif wału, planowanie głowicy, nowe części i regenerowana pompa wtryskowa. I tu pojawia się pytanie. Chodzi mianowicie o to, że mechanik regenerujący...
Uszczelka pod którąś z głowic, pęknięta głowica, korki - zaślepki otworów w głowicy przeżarte.
Masz kolektor od MF 255. One faktycznie miały świecę płomieniową. Tak jak napisałem, wkręć tam jakieś zaślepki albo wymień na taki od 3P.
Zaślepki szczelne, zalany płynem, wszystko działa ok.
W instrukcji masz to dokladnie opisane. Wlaczasz to przelacznikiem pod siedzeniem w pozycje S czyli silowej. Czulosc reguluje sie z tylu pod okragla zaslepka.
masz tę fotkę poz 33 to ta zaślepka, 34 wałek wodzika, 35 widełki
Wał się czyści wyciągając zaślepki- nie wszędzie wypłukasz.
Tych już nie wbijesz, trzeba bak ściągnąć i nowe zaślepki kupić.
No i silnik śmigał 7lat na wymienionych panewkach i 3at. oleju na rozgrzanym trzymał aż do momentu gdy na czwartym wykorbieniu wyleciała zaślepka i wał do szlifu. Wał nominał ale tak sobie myślę czy on będzie miał jeszcze twardość po szlifie. Trochę zmienił kolor.
Jest to sprężarka najprawdopodobniej z czeskiej tatry. Pasują do niej pierścienie od sprężarek HS, średnica cylindra 60 mm. Nie pasuje jedynie pierścień olejowy, polski jest węższy. Zawory są takie same jak w sprężarce ursusa c-330. Smarowanie rozbryzgowe. Wał na łożyskach kulkowych. Należy od strony kołnierza dorobić zaślepkę, nie ma z tej strony zimmeringu
Witam. Silnik pracuje juz od kilku dni. Zaślepkę dopasowałem od ursusa c330 i obkleilem sylikonem. Silnik zalałem wodą i był szczelny więć wytarłem ten olej ile się dało. Odpaliłem silnik na chwile na ropie a następnie wyczyściłem filtr oleju i zalałem nowym Superolem cc30. Pozdrawiam
Zdaje się że w UR I była kiedyś opcja front PTO. Napęd był wyciągany z przystawki przykręconej od dołu skrzyni, w miejscu gdzie normalnie przykręcona jest zaślepka. Większość ciągników w tamtych czasach posiadało od dołu skrzyni przygotowane miejsca na podpięcie przedniego WOM, przedniego napędu, dodatkowej przekładni zwalniającej czy nawet napędu do...
Prawidłowo kąt wtrysku powinien zostać ustawiony kątomierzem na stole probierczym. Po czym powinna zostać nacięta nowa kreska na obudowie pompy. Wtedy kreska w kreskę. Inaczej to masz zaślepkę od strony koła zamachowego (gumowa) po ściągnięciu jej i kręceniu wałem zgodni z obrotami silnika zobaczysz wybite na kole stopnie. I najprostszy sposób to na...
Witajcie, wczoraj wieczorem coś tam po rozkręcałem i już zauważyłem pierwszą nieprawidłowość, mianowicie wydmuchana jedna zaślepka pod pokrywą zaworów. Świadczy to o czymś konkretnym? Słyszałem że podobne rzeczy dzieją się przy rozmrożeniu silnika stąd dostałem obaw. Jutro zaleję chłodnicę wodą i będę patrzył czy kapie spod misy olejowej. 🤓...
No więc najlepij jak by do 360-tki zamatować następujące elementy: - grzałkę misy olejowej - grzałkę płynu chłodzącego (u mnie jest woda, ale jest to uciążliwe latanie z garczkami z kuchni do garażu) - świeca płomieniowa, lub zrobiona zaślepka pod opalarkę - dobrze naładowany akumulator Może macie jeszcze jakieś pomysły?
Skoro stał, coś się "zastało" zawilgociło lub zanieczyściło. Gdy łożysko długo stoi to całkiem możliwe że to właśnie ono piszczy. Co do pulsowania to mogą to być łapki, sprężyny lub bolce ze zdjęć. A widziałem przypadek że gościowi wciągło szmatkę i tam się owijała... Bez rozpołowienia nie dowiemy się chyba że odkręcisz zaślepkę i tam zajrzysz pomału...
Robokop Grzesiek1098 ma racje głowica od C 360 ma zaślepkę . http://obrazki.elektroda.pl/6541410000_1...
Tą zaślepką nie powinno nic wyciekać ,wszystkie zaślepki powinny być szczelne. Nie powinno się ich odkręcać,a do regulacji ciśnienia służy zawór przy pompie oleju.
Aktualizacja Znalazłem więcej czasu i zapału, więc zaczęliśmy rozbierać traktor. Po ściągnięciu pokrywy rozrządu zauważyliśmy, że koło pośrednie centralne ma delikatny luz poprzeczny (będziemy wymieniać samą tuleję prowadzącą). Stan samego koła jest bardzo dobry, a co oryginał, to oryginał. Pompa oleju Hylmet, jej koło wydaje się, jakby zęby z kołem...
Dzięki za odzew. Nie do końca o to mi chodziło. Chodzi mi bardziej o hmm górny zatrzask - znajdujący się nad wałkami. Zatrzask ten przeszkadza w wyjęciu środkowej sprężynki (kulkę już wyjąłem, widełki cofnąłem). Zauważyłem przed chwilą, że na zewnątrz skrzyni na wysokości górnego zatrzasku znajduje się zaślepka. Nie dałem rady jej jeszcze wyciągnąć...
Sprawdź zaworki w pompce paliwowej (odkręć zaślepki na śrubokręt), następnie wszelkie uszczelki miedziane na przewodach paliwowych i odstojnik. powodzenia...................
Masz rację z tym nazewnictwem - ale określenia "kołpak" używają sprzedawcy... Kołpak/zaślepka/pokrywka WOM generalnie służyła celom BHP, zabezpieczenie końcówki przed zabrudzeniem to przy okazji. To mnie zastanawia, czy wersja po lewej to jakaś nowsza wygodniejsza wersja stosowana przez Ursusa?
Jeżeli masz podnośnik nowego typu to podłącz tak jak przewidział producent. Zasilanie dodatkowego rozdzielacza z przodu plecaka. Wykręcasz zaślepkę, wyjmuj śmiało, ona jest długa, wkręcona głęboko w rozdzielacz - z wierzchu widać tylko łeb na klucz w celu jej odkręcenia. Kupujesz złączkę, wkręcasz w plecak. Pamiętaj o podkładce miedzianej na złączkę,...
W odolejaczu jest zawór domykany sworzniem popychanym przez zaślepkę, którą wkręcasz gdy nie chcesz pompować. https://www.google.pl/search?q=c330+odol...
Połączenie pompa ssak jest ok założona uszczelka i mocno skręcone. Wszystkie połączenia były drożne i mocno skręcone zabity jedynie był ten prostokątny otwór w przystawce od filtra ale tam nie ma przepływu do filtra... Jak tą pompe mam zbadać czy jest ok? Coś mogło stać się z wałem jeżeli słabnął? Kręcić się kręci bo bręchą próbowałem kręcić kołem zamachowym......
To ja mam takie pytanie, czy pod zaślepką ma być jakiś uszczelniacz, bo wywaliło mi tylko jedną i nie wiem czy nie uciekło coś do środka. Silnik s 15.
Co z tą głowicą nie tak??? Oprócz tego, że brudna i zaślepki trzeba nowe wstawić. Czasem odpala się ciągnik bez wody bo jak się zaleje i nie odpali przy wysokim mrozie to niema już jak jej wypuścić.
Gdzie zwrócić uwagę na pęknięcie bloku ( rozmarzanie )tylko przy pompie paliwa ? . Raczej przy zamarznięciu wody w układzie chłodzenia nie pęka blok a jedynie głowice a dokładniej strzelają zaślepki w głowicach. Co do pęknięcia bloku to pęka on zawsze w najcieńszym miejscu. Na co zwrócić uwagę przy zakupie ursus c330, który rocznik lepszy.? Zwróciłbym...
Jeden siłownik 7007414M91 o średnicy 25 mm podnosi udźwig o 500 kg natomiast jest dostępny też 7021153M91 o średnicy 32 mm który zwiększa udźwig o 800 kg. W korpusie podnośnika są zaślepki 3/8 cala na inbus po każdej stronie . W tym miejscu trzeba wkręcić króciec redukcyjny do którego przykręca się przewód hydrauliczny. Po za tym trzeba kupić podstawy...
Ja po czyszczeniu układu w swoim C330 musiałem wymienić gumowe węże, bo zaczęły przeciekać na łączeniach. Węże to nie problem - jak zaczną przeciekać to 20 zeta i pół godziny roboty i po sprawie. A jakie macie patenty na kraniki spustowe? Ciekną zwłaszcza na zimnym silniku, wymieniłem na nowe - trochę lepiej, ale nadal cieknie. Może jakiś korek-zaślepkę...
Wymieniałeś zestawy ? Czy panewki korbowodowe wymieniałeś ? Czopy wału w jakim stanie bo szlifu nie robiłeś ? Przy rozbiórce motora do panewek głównych zaglądałeś ? Zaślepki wału sprawdzałeś ? Niby biały dym to para wodna , ale olej robi Ci się siwy ? Bąk w jakim stanie ? Bo często to on kradnie ciśnienie najlepiej byłoby wymienić na podstawę pod 2...
Wydaje mi się że był dwu zbiornikowy ale chyba na agregacie od lodówki i to były nieduże zbiorniki połączone na stałe. Mam jeszcze do Ciebie pytanie- mówisz że po odkręceniu zaślepki nie było powietrza w przewodzie więc co się z nim stało? Wróciło przez nieszczelny zawór do cylindra czy jak?
Jak leje wodę do chłodnicy to przelewa się ona przez otwory antymrozowe. Przelewa się do głowicy a z głowicy kanałami popychaczy do miski olejowej. Jeśli wypchło te u góry to pewnie i boczne ruszyło i nie wiadomo jak reszta. Jak dla mnie to głowica do zrzucenia tym bardziej że po zabiciu nowych broków należy wykonać test szczelności głowicy. Blok też...
zaślepka głowicy zaślepka wałka zaślepka kontakt
gaźnik regulować obroty włącznik termiczny chłodnicy actros moduł silnika
regulacja okien ferroli serwis
EBnauer grubościówka – demontaż silnika krok po kroku, narzędzia, porady, bezpieczeństwo CU2154 (13) Ducati Energia – zamienniki CDI do Cagiva T4, W12, River, Canyon, Electrex IGN602, Ignitech