odkręcić dwie śruby od dekielka w środkowej dolnej części pompy po tym, poluzować dwie śruby na 8 wielokątną (obracając silnikiem) w pewnym momencie jest wycięcie a za nim taka blaszka z wycięciem, ta blaszkę przesuwamy ku górze o niewielki skok i mamy zwiększoną dawkę. Skręcamy wszystko odpowietrzamy pompę .
A mam jeszcze jedno pytanko. Jakie powinny być luzy zaworowe. Jak kręcić wałem bo próbowałem od przodu za chlodnicą i nie ma tam jak dojśc.
Trzeba ustawić dawkę paliwa, bo jest za wysoka i i jak silnik schodzi z obrotów to fiksuje, oddaj na reklamacje.
Tak, musi być dobry kont wyprzedzenia zapłonu, dobre ciśnienie paliwa, dobry wtrysk rozruchowy, i dobrze ustawiona dawka paliwa.
witam nr nie mam ale kupisz w serwisie BOSCH jest tam dwieplus oringi całosc u mnie kosztuje ok80zł ale musisz do tego pompę rozebrać a potem ustawić dawkę paliwa
Do ustawienia masz kat wtrysku. Jak wcisniesz pedał gazu do podłogi przy niskich obrotach bardzo kopci?
Wycięty katalizator, to jest równoważne z wgraniem innego softu do sterownika silnika. Sprawdź, czy masz oryginalne mapy.
Nikt nic nie wie?
Zgadza się, jest VP37, niestety nikt nie ma interfejsu to podłączenia. Czym się można połączyć?
Dawka jest zależna od temp. sprawdziłeś sprężanie, zawory nie dostały?
Chodzi mi dokładniej jak założyć ten mechanizm od dodawania gazy na pompie
Witam! Szukałem informacji na ten temat na forach o simsonach ale tam nie znajde fachowej porady.Wiec zwracam się do Was.Wiem ze ejst tu sporo fachowców.Bardzo bym prosił o wskazówki jak ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej i jak dobrze ustawić dawkę paliwa i obroty na biegu jałowym. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam!
A jak będzie kopcić bo pewnie będzie dostawać więcej paliwa to zmniejszy dawkę na np. 4.2 ?
nie wiem na pewno ale ja próbowałem kiedyś vagiem 4.9 i nie mogłem znaleźć kąta wtrysku.Podobno vag com 311-2 w pełnej wersji pokaże te wartości w kanale 00
Wysokich obrotów sam nie ustawisz. Dawka paliwa zawiera olej do smarowania silnika. Im dawka uboższa w benzynę tym większe obroty i słabsze smarowanie. Resztę dopowiedz sobie sam.
co on właściwie ustawiał? Ustawił dawkę paliwa,
Skoro palił z samostartu przed zakupem i nie robiono nic takiego to raczej problem nadal jest paliwo/WN , Może za dużo przelewa paliwa?? robiłeś przecież gaźnik to może za duże dawki ustawiłeś, zły stosunek paliwo/powietrze..
Wysoko ustawiona dawka paliwa będzie powodować takie objawy.
A kąt wtrysku dobrze ustawiony, dawka paliwa? Najlepiej zrób logi i wklej.
Jak dokładnie ustawić dawkę paliwa? Słyszałem, że komputer oszukuje.
A dawka paliwa to ustawiona?? Bo ostatnio z tym pompiarze mają problem w tych pompach..
]wystarczy wymienić samą głowice bez żadnych regulacji u pompiarza? Pompa to nie tylko głowica, tam jest parę oringów, sitko i jeszcze parę rzeczy. Najlepiej oddać do fachowca bo musi być ustawiona dawka paliwa, a oni mają przyrządy pomiarowe.
Spróbuj ustawić dawkę paliwa i kombinować z śrubka od obrotów
Witam, zaprowadziłem auto pod Siedlce, mechanik który kiedyś pracował w serwisie Scani, stwierdził ze to czujnik ciśnienia paliwa, wrzucił oryginał i problem znikł, od razu regulacja zaworów i ustawienie dawek paliwa, jutro odbieram auto i chyba będzie można zamknąć temat :)
Witam Panowie jaką należy ustawić dawkę paliwa w cordobie 1.9tdi, oznaczanie silnika AHU?
Witam wszystkich. Pragnę wszystkim podziękować za pisanie w tym temacie. To dzięki wam udało mi się niewielkim kosztem ruszyć d3wz.Przyczyny to:zblokowane łożysko na silniczku dmuchawy , zblokowana pompa paliwa,niesprawny czujnik na podszybiu.Jeszcze rada dla mało doświadczonych w tym temacie , jak nie wiesz gdzie podłączać zasilanie w kostce złączeniowej...
a czy bez kata można ustawić dawkę paliwa tak żeby nie była za uboga?
Witam, można ustawić dawkę paliwa na pompie, ale samemu to raczej tego nie wyregulujesz, podjedź do "pompiarza" i po problemie.
Witam, powodem tego problemu może być żle ustawiony gaźnik (dawka paliwa).
Może coś z pompą paliwa albo masz źle ustawioną dawkę paliwa. Najlepiej podpiąć pod komputer i ustawić. Jak nie pomoże szukać dalej. Jeszcze bym sprawdził pompkę czy nie zasyfiona i filtr paliwa, ale tylko tak dla spokojności.
Dzięki za podpowiedzi,EGR sprawdzony,kąt wtrysku ustawiony,węże od internista niby sprawdzał i są całe,proponuje mi jeszcze ustawienie dawki paliwa nastawnikiem,co o tym sądzicie,dodam że nastawnik jeszcze nie ruszany od nowości.
Jaka powinna być prawidłowa dawka paliwa ustawiona w VAG silnik 1.9TDI AFN?
jak sie to robi to ja mniej wiecej wiem, ale jeli sie reguluje na nastawniku to wartosc wskazywana na vag jest odwrotnie proporcjonalna do wartosci rzeczywistej (czyli komputer jest jakby oszukany) a mialem jeszcze przeprowadzana regulacje programowa czyli samym vag. i teraz pytanie jak przywrucic to do ustawien pierwotnych?? czy w tej chwili tylko...
Problem z uruchomieniem już można powiedzieć że rozwiązany. Była źle ustawiona dawkę paliwa przy starcie. Należy w adaptacjach ustawić co najmniej 128 na 01 kanale u mnie było 112 i dawało za małą dawkę przy starcie. dla pewności jeszcze wymienię czujnik temperatury płynu chłodzącego odpowiedzialny za rozruch w niskich temp. CZENSTA WADA W MODELU 1Z...
Mam założony gaz BRC w samochodzie Mondeo i szukam do niego softu BRC Sequent 24 do oprogramowania bo muszę ustawić dawkę paliwa bo za dużo bierze mi gazu ,oraz ustawić temperaturę. Mam interfejs do BRC 24 ale nie mam do niego programu Proszę o pomoc
Podejrzewam, że albo masz podpiętego boxa albo zbyt wysoką ustawioną dawkę paliwa lub uwalony albo odpięty czujnik temperatury płynu chłodzącego - oczywiście łatwo ustalić co jest grane, wystarczy podpiąć interfejs diagnostyczny VAG-COM i wyjdzie co go boli.
Jak zgasić silnik Mercedes OM 605 z pompą mechaniczną odpalony na stole? A jak to było zrobione w samochodzie? Pompy mechaniczne w zasadzie miały następujące systemy gaszenia: - dźwignia gazu przez ustawienie dawki paliwa na 0 - tak miał kiedyś np URSUS C330 - miał tak zwany "ręczny gaz" i trzeba było dźwignię ustawić na minimalne obroty aby silnik...
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
bo jest coś nie tak w układzie sterowania silnikiem np. czujnik, niewłaściwe ustawienie rozrządu, niewłaściwa dawka paliwa. Raczej brak zezwolenia na rozruch (nie kręci rozrusznik) i tu trzeba posprawdzać parametry.
żeby się jakoś odpychał ? . Każdą pompę można wyregulować. Jakoś to będzie jeździć. A kąt wtrysku był ustawiony na czujnik zegarowy ?
Sprawdziłbym ustawienie rozrządu, albo w pompie jest źle ustawione ograniczenie dawki paliwa. Mając drugą pompę spróbowałbym zrobić podmianę.
Kąt wtrysku 0-88, dawka paliwa 11-45, na jałowych obrotach.
filtr powietrza masz? Miałem taki sam problem ale ustawiłem zapłon dawkę paliwa i filtr i było ok
witam.mam net sam model co ty i u mnie po zatankowaniu do pełna na zbiorniku robię ponad 800km i zostaje mi jeszcze ok 1/4 zbiornika wiec jeśli chodzi o twój samochód to najpierw jedź na kompa.może być źle ustawiony na pompie albo jest jakaś pierdoła w pompie która lubi się zapychać. można ją wyczyścić ale trzeba za pomocą kompa ustawić dawkę paliwa.ktoś...
Witam ja też mam problem z Omegą B 2,5 td. Silnik jest bardzo trudno odpalić, a jak odpali to mocno kopci czarnym dymem i prawie natychmiast gaśnie. Sprawdzałem w nim: rozrząd, świece , ciśnienie, wtryskiwacze, komputer, turbinę, wydech : pompa wtryskowa była na sprawdzeniu, ustawili dawkę paliwa i twierdzą że jest dobra, komputer wyświetla tylko kody...
Podstawowe czynności o których pisałeś już wykonywałem wiele razy. Świeca jest dobra bo zawsze odpalał bez problemowo i już kilka razy ją czyściłem. Silnik jest 4T a do serwisu mam spory kawałek i chciałbym sam to zrobić. Da się jakoś ustawić dawkę paliwa w gaźniku? Bo trochę regulowałem jedną śrubką ale to nic nie pomogło. A poza tym chyba po to robione...
W pierwszej kolejności poprawne ustawienie rozrządu. W tym silniku znak wału korbowego znajduje się na kole zamachowym widoczny przez oczko w skrzyni biegów, wałek rozrządu na blokadzie.a pompa wtryskowa blokowana przez najmniejszy otwór w kółku do otworu w korpusie, znak na kole pompy wtryskowej na godzinie pierwszej. Ustawianie rozrządu na dwa różne...
Słyszałeś, że te pompy siadają same(elektronoka) z siebie a co dopiero po grzebaniu.Jest tam elektroniczny czujnik obrotów.Nie próbuj odpalać,i niesłuchaj z całym szacunkiem idiotów!! Sprawdź dokładnie jaki to silnik i jak tam jest pompa zanim napiszesz ze tam pada elektronika – jaka elektronika jedynym elektronicznym elementem jest tam chyba...
diagnoza VAG to podstawa sprawdzić należy ustawienie zapłonu dawka paliwa itp. Zdarza się że mechanicy wymieniają rozrząd na tzw. znaki bez sprawdzenia VAGIEM .
eee, kręcisz coś co że taki pseudo chip nie zrobi czegoś takiego czy co :?: a jak ludzie po montażu turbo źle ustawi dawkę paliwa i powietrza to też wypalają się dziureczki. Ten rezystor działa na zasadzie takiej że daje błędne info do ECU a po takiej zmianie jak wleje Ci 3L na 100km więcej to to paliwo się nie spali do końca bo nie dostaje odpowiedniej...
Byłem w warsztacie na diagnostyce, nie wykazało żadnych błędów, ustawili dawkę paliwa 3,7mg/skok, temperatura silnika 88 , paliwa 36 stopni, kąt wyprzedzenia wtrysku powiedział że jest w dolnej granicy( 2,3 ). Powiedział że powietrze doładowania jest za małe, przy 3000 obr/min było około 550 a powinno być 820-850. W związku z tym mam rozebrać i wyczyścić...
Cześć, Może ktoś mi podpowie jaka może być przyczyna. Lt 35 2,5 TDI był problem z ustawieniem pompy wtryskowej. Jak się okazało była uszkodzona. Przed naprawą, samochód ładnie odpalał, kopcił na biało, nie miał mocy ale wkręcał się na obroty normalnie. Pompiarz naprawiający pompę mówił, że ustawił dawkę paliwa na 3 mg i dodał, żeby sprawdzić to jeszcze...
Witam Mam problem z LT46 2.5TDI silnik AVR. Samochód nierówno pracuje na wolnych obrotach przez 3-5sek. Problem najczęściej pojawia się zaraz po zatrzymaniu samochodu, kiedy silnik zaczyna pracować na wolnych obrotach. Czasami pomaga lekkie dodanie gazu na 2,3 sek. Byłem dzisiaj na diagnostyce (Vag-com) mechanik stwierdził. - nie można ustawić dawki...
O dzięki to króćce będę wiedział jak sprawdzić, świece montuje takie jak podaje serwisówka NGK JR9B, dzisiaj wyjąłem gaźniki ustawiłem dawkę paliwa też tak ja mówi serwisówka (2obr.) wymieniłem oringi na tym plastiku z pływakami, na iglicach też podniosłem o jeden rowek, jutro będę odpalał jeżeli to nie bedą króćce i mieszanka będzie ok, to pozostają...
Witam. Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km. Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok. Wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe i nadal jest to samo. To co zrobiłem:...
Kompreche ma dobrą, sprawdzane. Tylko rozrząd był rozbierany i składany od nowa.
pompę ci sprwadzą i powiedzą że jest ok, ale musisz ustawić ją na aucie tak jak kolega wyżej napisał kąt wtrysku oraz dawka na rozgrzanym silniky
Są dwa modele tych 12 zaworowych motorów. Ten nowszy ma dołożony przepływomierz powietrza. Zamiana węży, jak ich szczelność i drożność ma znaczący wpływ na moc. Ułamana metalowa rurka idzie prawdopodobnie do zaworu egr - często pęka. Należy to naprawić albo umiejętnie zaślepić zawór - też ma wpływ na moc. Węże można doświadczalnie zamienić. Oprócz wymienionych...
witam ja taki kluczyk dorabiałem z nasadki "7" nawet jak wbijesz na siłę to powinno dać się odkręcić powodzenia Dodano po 4 A co do zaznaczania i odkręcania to po takiej operacji (jeśli odkręcisz cały nastawnik) to i tak dawkę wtr. trzeba ustawić od nowa za pomocą urządzenia diagnostycznego (dawka zmienia się nawet przy dokręcaniu)
Problem zaczął się teraz czy tydzień temu? Pamiętaj że w trakcie docierania trzeba ustawić większą dawkę paliwa... i w zależności czy to 2t czy 4t większą dawkę oleju do paliwa. Nawet w przypadku 4t dobrze jest dodać trochę oleju do paliwa ;)
Witam forumowiczów, wiem, że dużo jest już podobnych tematów (nawet cały ocean ;) ), ale mój problem wygląda następująco: auto kompletny brak mocy. Podpiąłem pod VAG' a i ustawiłem dawkę paliwa nastawnikiem na 2,8. Dalej nic. Robiłem test wyjść na VAG'u (silnik) i po sprawdzeniu zaworu N108 (wyczytałem, że reguluje kąt wtrysku) wartość kąta wtrysku...
Witam Szukam schematu podłączeń elektrycznych do gaźnika pierburg 175cd. Również jakby ktoś się znalazł kto podpowie jak ustawić dawkę paliwa w tym gaźniku. Wydaje mi się zbyt duża i po dłuższej jeździe jak auto postój z 10min ciężko jest zapalić, tak jakby był zalany. Gaźnika siedzi w Mercedesie w124 coupe 2.0 silnik m102 przeróbka z kjeta na ww gaźnik....
Witam , Mam mercedesa 3.0 tdi , spalanie w cyklu mieszanym to ok. 15L - 100km. czy jest to normalne czy moze na pompie ( jesli wogole sie tak da) jest ustawiona duza dawka paliwa ? Czy mozna jakos zmniejszyc jego spalanie ?
Ponownie trzeba ustawić kąt wtrysku i dawkę paliwa.
Problem rozwiązany. Przyczyną okazała się zbyt mała dawka paliwa ustawiona na pompie wtryskowej.
Blok silnika jest taki sam inaczej ustawiony jest zapłon dawka paliwa i chyca jest inny wałek rozrządu.
Słuchaj u mnie jest identycznie. Zbyt bogata mieszanka i również mi trochę wywala filtrem powietrza i ciężko jest to ustawić dawka paliwa. Mi ją bardzo dlawilo niby zmieniłem dawkę paliwa i obroty jałowe i jest dużo lepiej lecz jeszcze nie jest całkiem ok. Co do regulacji dawki paliwa to odkręcasz ta śrubę(motylek) w odstojniku gaznika, i przez ta dziurkę...
po pierwsze to może być ustawiona zła dawka paliwa. termostat raczej nie powinien miec nic do tego a ze włącznik wiatraka został zrobiony na pstryczek to pewnie skompstwo albo lenistwo poprzedniego właściciela :P ale najprostrzym rozwiązaniem było by pojechać do gazownika on powinien wiedzieć co jest grane
Może już być inna dawka paliwa ustawiona. Sam widzisz ze mocniejszy troszkę silnik .
Witam mam problem z ursusem c360 mianowicie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu kopci tak jak by na niebiesko słychać też jak by stuki w silniku jak by wtrysk był źle ustawiony czy jak albo dawka paliwa za duża pompa i wtryski po regeneracji oraz chodzi jak by się zapowietrzal
No i udało się. Samochód jeździ jak dawniej. Wszystkiemu była winna źle ustawiona pompa oraz dawka paliwa. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Jak gaśnie na biegu jałowym to znaczy, że ma ustawioną za małą dawkę paliwa. Pokrętło jest takie przy gaźniku, lekko je trzeba podkręcić i będzie dobrze.
Mój diesel wolnossący kopci czasami na czarno,kolega ojca mówił że podkręcił dawkę paliwa bo coś tam coś tam.Jak ustawić dobrą dawkę?Proszę o odp. jak to się robi czym i gdzie to się znajduje na pompie wtryskowej.Pozdrawiam
Mam Launcha ale tym mogę sobie co najwyżej sprawdzić i pokasować błędy. Nie wierzę, raczej nie potrafisz obsłużyć. Korektę dawki robi się manualnie, programem robisz tylko podgląd, aby ustawić w zakresie.
Witam w mojej mazdzie 121 1991 r. 1.3 benzyna +gaz ostatnio zauważyłem że w czasie jazdy na gazie auto tak jakby muliło. Dzieje się tak tylko czasami . Czy to może być wina jakości gazu na stacji ? dodam ze na benzynie jest tak ze jadę również normalnie po czym też tak samo się dzieje. Czasami nie idzie na gazie jak jechać . świece i kable wymienione...
Jeśli z takim samym silnikiem i nic grzebane nie było to nie może być różnicy bo to taka sama jednostka napędowa. Ale nikt nie da ręki czy głowy co było robione i co to w życiu przeszło więc najlepiej udać się na stół probierczy i sprawdzić, ustawić
Ja uważam że masz zbyt niską dawkę paliwa ustawiona tak samo było w mojej c330
Może też być uszkodzony nastawnik dawki paliwa lub jest ustawiona zbyt duża dawka- konieczna diagnostyka.
Przepływka ok. Zostaje dawka paliwa, ustawienie nastawnika oraz początek otwarcia wtrysku. Dla wszelkiej pewności wtrysk pilotujacy przydało by się podmienić.
Ale opisz coś więcej. Może problem nie tkwi w pompie. A dawki paliwa w tej pompie nie ustawi tak łatwo jak w C-360.
Problem jest głębszy, bo jeśli w momencie kiedy pracuje na gazie wypniesz np. wtykę w baku od pompy paliwowej i auto nie pracuje na gazie, to znaczyłoby, że ktoś "ustawił" dawkę gazu już razem z paliwem, co jest praktycznie nie możliwe......coś robisz nie tak z tą diagnostyką Możesz też przełączyć na gaz i wtedy odłącz konektor od zaworu gazu na parowniku...
Po wyczyszczeniu trzeba jeszcze ustawić kąt wtrysku i dawkę paliwa. Jeżeli będziesz wytrwały to może się udać. Dużo info jest na necie, nawet filmy.
Warto jeszcze ustawić kąt wtrysku i dawkę paliwa. Poza tym diesel najwcześniej odczuje, ze akumulator słabnie...
A jak zapala dobrze? Możliwe ze wtryskiwacze leją lub za duża dawka paliwa jest ustawiona.
Źle go pewno ustawiłeś, i ma dawkę taką że paliwa dostaje mało a powietrza jak mu dodasz to go zadusi.
Powodem tego może być zapchana dysza przy filtrze paliwa lub zle ustawienie pompy,może masz ustawioną za małą dawkę paliwa lub zle wyregulowane obroty. Na pompie masz dwie srubki regulacji od tego zacznij i czy jak weźmiesz gaz do końca do jakiego stopnia dojdą obroty silnika i jakie zachowanie z moca podczas przyspieszania ?
z rana normalnie odpalił tylko cały czas wydaje mi się że ma ustawioną za małą dawkę paliwa , ale to tylko to bo na światłach czy też na biegu jałowym już nie gaśnie
Witam Cię kolego, wiesz mam też podobny problem ze swoją "trzydziestką" silnik oleju nie pobiera, rozrusznik ok, akumulatorki ok, wtryski ok, pompa ok, paliwo ON-zimowy, a jak go pale to odpala jak ciuchcia łapie, łapie i go zmula jak mu gazu nie odejmę, i wiesz wpadłem na taki pomysł, że jak go odpalam w zimę to z odprężnikiem a tak normalnie jak odpalam...
byłem dziś pod komputerem wpięty... coś B-touch..wykrył uszkodzony czujnik temperatury, przez co kąt wtrysku tez był wcześniej źle ustawiony, wymieniony został na nowy, kąt ustawiony... mechanik powiedział żebym jutro podjechał bo załatwi komputer Boscha... podobno lepszy. Stwierdził że to będzie coś z dawką paliwa bo leonik nie chce na dużych obrotach...
Udalo sie doprowadzić paliwo do wtrysków ba nawet auto zapaliło lecz pojawił się inny problem mianowicie silnik nierówno pracuje i po wciśnięciu gazu w podłogę silnik rozkręca sie do 1500obr i to wszystko. Czy problem jest z kątem wtrysku lub złą dawka i musze to ustawić na pompie przy pomocy vag ?
Rozgrzej silnik i reguluj gaźnik. Dysza L wolne obroty dysza H wysokie, lecz uwaga dysza H jest to dawka paliwa jeśli ustawisz za mało wykończysz silnik
Odbiorniki elektryczne wyłączone 80°C 740...830 obr/min dawka 3...9mg/hub (powyżej 9mg usterka) Najlepsze ustawienie 3.2 3.8
Tak tylko się zapytam rozrząd dobrze ustawiony? Koło na pompie blokuję się sworzniem a wał ma znak - oczko na obudowie skrzyni biegów. Jeżeli kąt wtrysku jest rozjechany tak jak u Ciebie to są wtedy problemy. Bardzo ważna jest też dawka paliwa a dawkę ustawisz nastawnikiem. Zbyt mała dawka to wtedy ciężko pali. Przed wymianą tej uszczelki pod nastawnikiem...
teoretycznie wskazywało by na napęd. Poduszki pod silnikiem wymienione, dwumasak kompletna, połośki. Jeszcze ewentualnie wtryski. Jeszcze 16.10 jade na sprawdzenie wtrysków i zobacze co specialiści w tej dziedzinie powiedzą. Gruba zagdka jesli chodzi o mój przypadek. Teraz jest chłodniej to jak jest zimny to potrafi miec chopki jak jedzie na 1500-1800...
Mechanik sprawdził mi silnik i wszystkie możliwe problemy z odpalaniem. Mam na myśli: - kąt wtrysku - ciśnienie na cylindrach oraz na pompie Samochód kopci na biało przy nie udanej próbie i po dodawanym gazie jakiś czas mija biały dym. Chodzi mi o smród na obrotach jałowych samochodu. Koszt przywrócenia ustawień to około 180 euro. Pytał się mnie typ...
Witam. Od półtorej roku siedzę ostro w mechanice pojazdowej głównie własnego Passerati jak i innych aut. Wymieniłem wtryski dwa razy(0.216, 0.230), zmieniłem filtr powietrza na K&N Ustawiłem kąt pompą paliwa(ok.6), ustawiłem dawkę paliwa(3,0-3,2mg), sam dokonuje większości napraw no i jako że od dziecka interesuję się elektroniką przyszedł czas na chiptuning....
Grupa 4 pole 3 to kąt wtrysku ale nie początek tylko wartość kątowa trwania. Zależna od wielu rzeczy. To taki odpowiednik czasu wtrysku ale bardziej zależny od kilku czynników. Temperatura paliwa (czym zimniejsze tym kąt większy bo paliwo o większej lepkości) , od obciążenie widomo większe obciążenie dawka większa czyli kąt, synchronizacja wałka (czyli...
ps. Ustawienie 0 w zakresie od 0-300 nie oznacza brak paliwa podawanego na rozruch. Takie ustawienie miałem przed zmianą do którego wróciłem.
dałem rade wiec nie aktualne, była za mała dawka paliwa ustawiona na pompie i uwalona przepływka, po samym odpieciu zrobił sie przecinak, a sterownik jakis nie kumaty bo nawet po odpieciu nie wywala błedu kontrolka diagnostyczna. z góry dzieki za podpowiedz
"Ja sam mam vcds ale korzystam z niego jako informatora a nie do Wieś tuningu. Vcds pokazał mi tylko że kąt wtrysku wskazuje zero ." A ja do Ciebie piszę: "Zdjęcie nastawnika zmienia poziom dawki startowej. Ustawić to idzie łatwo, ale za pomocą VAG-COM lub VCDS-a. Musisz to ustawić na 3,5-4. Mniejsza wartość to więcej paliwa, większa - mniej (tak, tak...
dawka paliwo ustawić dawka paliwo dawka paliwo regulacja
rygiel domofonu moduł zasilający bosch zasilanie manipulatorów integra
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
Migająca czerwona dioda na sterowniku Salus - przyczyny Zaśnieżony obraz z kamery cofania - przyczyny i rozwiązania