To nie jest koło magnesowe od pilarki, ale chyba do kosy spalinowej W pilarkach koło kręci się zawsze przeciwnie do ruchu zegara a to na zdjęciach powinno sie obracać zgodnie z ruchem wskazówek Jeżeli tłok znajduje się w górnym położeniu to drugi magnes koła magnesowego powinien być pod rdzeniem zapłonu ( tym w cewce, ustawienie cewki względem koła...
Ustaw "na kartkę papieru".
Dzięki wskazówkom znalazłem punkcik na kole zębatym ,zdjąłem koło zamachowe i nie zwróciłem uwagi na ustawienie cewki zapłonowej ,czy wystarczy ustawić aby nie obcierało koło zamachowe ,po złożeniu trzeba regulować zawory ?W ramach podziękowania wciskam Pomógł.Uszanowanie !
Dziękuję wszystkim za pomoc, traktorek odpalił. Okazuje się że ten typ tak ma, jeżeli chodzi o ustawienie cewki zapłonowej względem GMP. Po wymianie magnesu i ponownym już profilaktycznym czyszczeniu gaźnika kosiarka pracuje. Dziękuję jeszcze raz za pomoc.
Zła diagnostyka. Po kolei na benzynie jest ok? Świece zapłonowe, cewki, ustawienie rozrządu, czujniki temperatury.
Może przy składaniu źle ustawiłeś odległość rdzenia cewki zapłonowej od koła magnesowego, powinna wynosić od 0.3 - 0.5mm i W.N. jest z niskie (słaba iskra).
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
Prawidłowa odległość cewki od koła magnesowego to 0,25-0,30 mm. Jak nie masz szczelinomierza, to najlepiej włożyć zwykłą wizytówkę między koło a cewkę.
A przerwa w aparacie jest dobrze ustawiona?
O energii iskry decyduje sam moduł zapłonowy, po drugie ważniejsze jest paliwo i mechanika silnika oraz samo ustawienie zapłonu.
Czy cewkę wystarczy starą wykręcić i wkręcić nową Tak. czy tam zapłon się ustawia Nie. Trudno wymienić cewkę? Nie, nie jest trudno. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to to co napisane powyżej. Ja jedynie mogę dodać jeszcze tyle, że chodzi o to aby koło z magnesem nie ocierało o nabiegunniki cewki zapłonowej. Nie ocierało, ale taką cewkę trzeba dosyć...
Utknąłem I do czego służy przekładana pozycja SH bocznik PARC ? - pod bezpiecznikami we wnętrzu Opcja Parking/Client albo inaczej Salon/Klient- powinna być w pozycji klient, bo inaczej kilka rzeczy przestaje działać. :) Ustawienie zmienia sposób zasilania niektórych odbiorników np. radia, ale w części aut wpływa także na działanie centralnego zamka.
Moje pytanie jest takie, czy są nowe świece zapłonowe z dobrze ustawioną przerwą, bo zbyt duża przerwa prowadzi do uszkodzenia kabli i cewki wysokiego napięcia.
Wyzwalanie synchroniczne to jedno, a stabilność generatora to drugie. Oczywiście - zawarty generator w sterowniku powinien być dokładniejszy (o ile jest realizowany w jakiś sposób w procku który jest nadzorowany kwarcem), niż wbudowany w sam stroboskop. Jak ustawisz wszystkie stroboskopy na jeden kanał DMX będą pracować synchronicznie. W innym wypadku...
Sprawdz ustawienie rorządu.
A odległością nabiegunników cewki od koła zamachowego zainteresowałeś się? To jedyna dostępna dla użytkownika możliwość regulacji punktu zapłonu. Jak strzela w wydech, masz prawdopodobnie zbyt dużą szczelinę ustawioną.
1,3 orginał a ustawiłem 1.0 dobrze?
Pozostaje jeszcze sprawdzenie świecy zapłonowej i cewki ,ustawienie rozrządu i jak to nic nie zmieni to sprawdzenie czy tłok nie puchnie i się nie zaciera. Dodano po 1 I jeszcze jedno jak wygląda świeca ? Chodzi o kolor czy nie jest okopcona ,powinna mieć taki kawowy kolor.
Ustawiłem na 40, żeby nie kłamać i słychać takie tarcie, jak próbuję odpalić i kosa można powiedzieć, że się zatrzymuje.
Niekoniecznie to jest gaźnik aczkolwiek przeczyściłbym troch go szczegolńie wszystkie otworki oraz ustawiłbym pływak a według mnie to jest wina iskrownika a dokładńiej cewki zapłonowej
Podniosłem poziomy paliwa i nadal to samo Jak jest zimny pai ładnie po rozgrzaniu wchodzi na obroty 2000. Świece czarne , elektrody lekko beżowe \ Jakieś inne sugestie ? Dysze wolnych obrotów na 3 Może cewki zapłonowe ?
Wszystko chodziło w porządku jednak zmieniłem ustawienie na prawidłowe przy okazji wymiany modułu. Dziękuje i pozdrawiam !
P2weł - nie w każdym maluchu masz podwójną cewkę, czyli jak napisałeś "świece w układzie szeregowym". Starsze wersje miały jeszcze tradycyjny aparat zapłonowy z rozdzielaczem. Jeśli kolega ma aparat z rozdzielaczem, to namawiam na założenie cewki z dwoma wyjściami na świece (podwójnej) i problem się rozwiąże. Bo opisywane symptomy wyraźnie wskazują...
Witam. Na prośbę mojego wujka przedstawiam jego problem. Posiada golfa 3 1,4 benzyna plus LPG. Problem polega na tym że nie chce auto się uruchomić.. Co mi wiadomo to sprawdził: -ustawienie rozrządu -cewkie zapłonowa -kable wn -bezpieczniki Zauważył że pompka paliwa podaje paliwo do wtrysku i jest powrót ale paliwo nie jest rozpylane przez wtrysk. Miał...
Skoro nie wchodzi do końca to jak jest ustawiona wysokość cewki zapłonowej - czy magnesy nie są na równo z cewką?
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Ustaw wycięcie koła pasowego na pierwszą z lewej kreskę na obudowie łańcucha rozrządu włącz zapłon , podłącz małą żaróweczkę 12v między masę a tą śrubkę od aparatu gdzie podłączony jest kabelek do cewki zapłonowej. w łóz aparat tak żeby przerywacz jak go wsadzisz był zwarty i kręć aparatem w lewo(odwrotnie niż wskazówki zegara) az żarówka sie zaświeci-...
Samochód sprzedałem, przyjechał mechanik popatrzył posłuchał odkręcił kurek od wlewu oleju i stwierdził , że silnik bierze olej. Samochód wcześniej był u mechanika /Gorzów Wlkp. ul. Marynarki Wojennej/ fachowiec powymieniał czujniki, świece i cewki zapłonowe i stwierdził, że jeszcze trzeba jechać do elektryka . Elektryk sprawdził i stwierdził, że przeskoczył...
Witam ponownie, niestety musze otwierać nowy temat, o tym samym zagadnieniu, no ale cóż moderatorzy są niestety nie wyrozumiali, ;/ przecież nie zdążylem poprawic, goni mnie czas, ale trudno sie mówi, wracam do tematu: Naprawiam koledze simsonka S51 elektronik , jest sprawa tego typu: kolega poprosił mnie żebym mu go naprawił, ( nie było iskry) , wiec...
Witajcie :) Mam pytania do Was, może ktoś wie co może być nie tak. Silnik Peugeot 105 o którym wcześniej pisałem. Wszystko było ok, mianowicie Rozpędzał się od 12km/h i od tego momentu nie potrzebowałem pedałów, chyba że pod górkę. Uzyskiwałem na nim 50km/h na prostej drodze nie pod wiatr :) Świeca po dłuższej jeździe się grzała i puchła, musiałem zmienić...
Jest na znakach ustawiłeś przerwę platynki wyczyszczone są nie ma zwarcia na rozwartych platynkach z przewodu do cewki z masą?
Witam. Dzięki za odzew, dopiero dziś mogłem zajrzeć do auta. Sprawa ma się tak: Pin7- czarno/czerwony- mam 12v. Polaczaylem że z autem skanerem autel. Błąd jaki generuje: https://obrazki.elektroda.pl/3958855400_... W parametrach silnika auto widzi obroty, widzi podczas kręcenia ustawienie zapłonu. Błąd kasuje i do ponownej próby rozruchu...
Witam serdecznie. Z falowaniem wolnych obrotów walczę już od jakiegoś czasu, ale bez większych efektów. Zbieram więc informacje i rady. Problem pojawia się gdy silnik się rozgrzeje. Obroty zaczynają falować w przedziale ok.700-200 kiedy jadąc puszczam auto na "luz". Po zatrzymaniu obroty uspokajają się i trzymają ok 500. Bywa też że po puszczeniu na...
Ok, dużo mi pomogłeś w tym temacie i dziękuję bardzo za pomoc, są fachowcy i amatorzy w tej dziedzinie i ja się zaliczam do tej drugiej kategorii. Staram się coś zrobić w tym kierunku i to naprawić, wiem że nie umiem wszystkiego na temat kół magneto. Źle zrozumiałem twoje pytanie, myślałem że chodziło ci o schemat który był zanim go porozbierałem w...
Masz za słabą iskrę, po włączeniu świateł cewki oświetleniowe zabierają trochę energii cewce zapłonowej i stąd gaśnięcie. Jak pamiętam to "ten typ tak ma", możesz próbować skorygować ustawienie zapłonu (w szczególności moment rozwarcia styków przerywacza do pozycji koła magnesowego ze statorem), albo bawić się ze świecami.
Jak ustawisz zapłon ?
Ok, dzięki jutro to skontroluje, czy mogę odkręcić czujnik (pw) oczywiście bez przesunięcia koła pasowego i go wyczyścić? i ponownie wkręcić bez żadnych konsekwencji czy wiąże się to z jakimiś ustawieniami?
Nie problem w systemie zapłonu, tylko w jego regulacji. Morze to rozwiniesz co miałeś na myśli skoro zapłon ustawiłem tak jak idzie z fabryki z wyprzedzeniem 10
Witam, mam problem z Toyotą Rav4 2.0 16v 3S-FE z 1998 roku. Jest to model z dwoma cewkami zapłonowymi, bez aparatu zapłonowego. Problem polega na tym, że samochód nie odpala - podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma iskry i wtryskiwacze nie działają, ale pompa paliwa pracuje i ciśnienie paliwa wynosi 3,5 bara. Najdziwniejsze jest to, że iskra pojawia...
W wsk 125 jest zapłon iskrownikowy. Ty tutaj masz zapłon BATERYJNY. To co innego. Przerywacze są dwa, bo w dwusuwach często stosowało się jeden blok zapłonowy na jeden cylinder - jeden cylinder, to jeden przerywacz, kondensator i cewka, dwa, to wa takie zestawy, w 105 i wartburgu był już potrójny układ. Nie wiem, czy tutaj nie ma plusa na masie. Więc...
Ustawiłem na znaki, po zdjęciu pokrywy zawory pracują prawidłowo, napięcie dochodzi do cewki, a z niej wychodzi do aparatu zapłonowego. Platynki nie iskrzą podczas odejmowania ich od siebie, iskrzy jedynie ruchomy element przerywacza gdy dotknę nim do innego elementu wewnątrz aparatu zapłonowego. Włożyłem świecę bezpośrednio w gniazdo cewki ale też...
Wiem, pomyliło mi się, ale wszystko już obgadane na gg. Niekoniecznie bo poprzez nagrzanie może być słabsza iskra poprzez uszkodzoną cewkę W/N lub cewkę zapłonową na stotorze. Ustawienie zapłonu może sprawdzić owszem ale raczej nie będzie to przyczyną. Gaźnik najpierw niech dobrze przeczyści i sprawdzi jak będzie, bo czasami może się nie znać na ustawianiu.
Ustawiłem na 200Ω i jak podłaczyłem mienik od kabelka co idzie do platynek (cewka mam wyjętą) i do masy cewki wskazało ok 1.7. (Nie 17)
Iskra przeskakuje dobrze cewka zapłonowa ustawiona O.3 mm klin na kole magnetycznym nie obcięty
znajdz kogoś kto Ci zrobi inny moduł zapłonowy te fabryczne generują takie zakłócenia że... ja zrobiłem to tak: zaznaczyłem na kole zamachowym punkt zapłonu zmieniłem fizycznie biegunowość cewki czujnika przez zamianę miejscami kabelków na tej że cewce czujnika ustawiłem ponownie punkt zapłonu przeczyściłem wszystkie połączenia związane z układem zapłonowym...
Fiat Panda 2004 1.2. Na początku auto trafiło do mnie z błędami cewki zapłonowej. Wymieniono Cewki zapłonowe, świece zapłonowe i przewody zapłonowe. Po wymianie nie było już błędu od cewek, ale pojawił się błąd p0202 wtryskiwacza 2. Sprawdzono przejście i oporność wtryskiwaczy - ok Zamieniono miejscami wtryskiwacze Błąd nadal występował na tym samym...
Przewody i świece ngk nowe cewka też nowa kupiona na allegro za 80zl nie wiem jakiej firmy.wszystko docisciete był klik.auto jeździ normalnie nieraz tylko lekko szarpnie I tutaj może być odpowiedź na Twoje błędy: - P0351,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" - P0352,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" NTY to niska...
LPG gorzej "przewodzi" prąd elektryczny. Żeby wytworzyć iskrę cewka musi "wyprodukować" wyższe napięcie. W efekcie spada energia iskry. Przerwa na świecach powinna być tak dobrana, żeby energia iskry była w danym układzie możliwie największa. LPG trudniej zapalić. Z tego wynika konieczność dbania o układ zapłonowy. Jeździłem na świecach dwuelektrodowych...
"cinee" trafo do mikrofali jest niewygodne bo daje za mało volt a za dużo amper, neonowe jak najbardziej, na początke zrób z cewki zapłonowej na małą cewke wystarczy, a ma tą zaletę ze daje dużo wolt i wystarczy małej pojemności kondensator, np. z butelki.
Zaniedbałeś auto, a wszystkim na forum pisałeś, jak to je świetnie serwisujesz. Decyzje, które podejmujesz (związane z samochodem) stawiają Cię na krawędzi i dowolna usterka powoduje, że problemy się nawarstwiają. Nie zdiagnozowałeś przyczyny pojawienia się oleju w płynie chłodniczym. Zaniedbałeś falujące obroty, a teraz nawet nie możesz go na jałowym...
Witam! Przeme - Wszystko w porządku tylko weż pod uwagę że chłopak jest jeszcze dyletantem w tej materii, trzeba mu to jaśniej tłumaczyć, Z kąd on ma wiedzieć gdzie są znaki skoro sam napisał że prosi o wyłożenie sprawy krok po kroku (step by step). Dropek 177 - Koło pasowe silnika jest założone na wał korbowy. na jego obwodzie jest mały rowek który...
Witam musisz zmienic sygnał z cewki zapłonowej bedzie oszukaiwał lub obroty beda sie zawieszac wież sygnał z wałka rozrzadu i muisz wtedy zmienic w ustawieniach w kompie obroty i je zapisac do swojego programu
Próbuję ustawić zapłon, ustawiłem i malutka iskra się pokazała, ale bardzo mała. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć lub pokierować mnie, gdzie szukać usterki i co jest nie tak? Drugą kwestią jest to, że w tym zapłonie, co tu był, kabel świecy kopie prądem jak głupi, ale iskry nie ma z fajką czy bez i tak nie ma iskry. Gdybyś wstawił jakiś filmik jak ta iskra...
Witam serdecznie mam problem z podłączeniem uniwersalnego licznika KOSO db-01R chodzi mi głównie o elektroniczny obrotomierz, gdyż w ustawieniach mam opcje 1 cewki i ilości cylindrów jak i czy to 2t czy 4t a mój silnik to 4t 4 cylindry i 2 cewki zapłonowe i teraz co mam kabelek z obrotomierza podłączyć do 2 cewek??
Ciśnienie paliwa dobre? Może regulator się posypał lub powrót paliwa niedrożny i podaje ciśnienie paliwa tyle ile pompa wydoli (2 i pół raza tyle ciśnienia ile potrzeba) Jeśli jest kontrolka zaświecona przy pracy silnika ro rejestruje konkretną niesprawność. Tak strzela w dolot? Do kontroli czujnik położenia wału , cewki zapłonowe i rozrząd czy pasek...
Witam mam problem z golfem 3 1.8 1993r benzyna gaz. Jakiś czas temu samochód zgasł i nie chciał odpalić po wymianie cewki z modułem (używana oryginalna od VW) samochód chodził idealnie aż do teraz kiedy znowu przepaliła się cewka. Wymieniłem ją na kolejną (nie oryginalną) i po 3 km cewka się przepaliła. Założyłem teraz oryginalną i po przejechaniu paru...
Dolot nie ma znaczenia jeśli jest wszystko z nim w porządku,miałem przypadek,że właśnie ta gumka od klapy przeciwwybuchowej zrobiła się lużna (obracała się lużno) iw zależności jak się ustawiła ,to były obroty lub nie.A że układ zapłonowy nie ma żadnego wpływu na pracę na gazie,no to już trochę dziwne(ciekawe dlaczego świecący przewód od cewki do kopułki...
W tych silnikach ustawia się zapłon? W moim nie ma takiej możliwości - trzeba by przestawiać ustawienie cewki zasilająco-wyzwalającej, albo przestawiać magneśnicę na wale korbowym silnika, a to uniemożliwia klin. Iskra optycznie wygląda też podobnie To może być mylące. Bardzo dawno temu spotkałem się z czymś takim w dwucylindrowym silniku do łodzi...
widzę że błądzimy i jesteśmy w błędzie z tym przekaźnikiem tzn on chyba faktycznie jest od wentylatora chłodnicy (zasugerowałem się "T" w oznaczeniu T-tacho ale chyba chodzi o T-temp) musisz dobrze się postarać z szukaniem przekaźników tzn musisz znaleźć taki z nogami 30 87 1 15 31, będzie chyba nieco większy niż standardowy przekaźnik i przekaźniki...
jeżeli to poniżej jest ok - Pasek zębaty prawidłowo wyregulowany - Sprężanie jednakowe w każdym cylindrze - Filtry (powietrze/paliwo) - Akumulator/ rozrusznik/ układ doładowania - Kanały ssące powietrza/ przewody paliwowe - Immobilizer - Włącznik bezpieczeństwa pompy paliwowej - Ustawienie zapłonu - Świece zapłonowe/przewody - Ilość paliwa/ jakość -...
Co do sprawdzenia czy jest iska, to nie bardzo wiem jak to wykonać profesjonalnie. Narazie zrobiłem tak: Podpiołem się multimetrem pomiędzy piny 4/5/6 wtyczki cewki zapłonowej a masę. Jako że mój miernik nie posiada funkcji pomiaru częstotliwości to ustawiłem go na pomiar napięcia DC (z tego co wyczytałem to cewka sterowana jest przez wyjścia typu OC)...
A czy przyczyną padania cewek może być źle ustawiony zapłon na aparacie zapłonowym?
Po wymianie akumulatora wystąpił całkowity brak iskry (suzuki alto 0.8 91r) sprawdziłem przerywacz ,świece, ustawiłem zapłon i dalej brak iskry.Sprawdziłem też bezpieczniki. Chciałem wymienić cewkę zapłonową ale nigdzie takiej nie mogę znaleźć. I nie wiem czy to jej wina. Cewka ma 3 bolce jeden + jak załączę stacyjkę to tu pojawia się napięcie z drugiego...
Podmień świece jeśli to nie pomoże, sprawdź czy masz ustawioną dobrze cewkę zapłonową, ustaw ją na 2 papierki np z kartki a4, może być tak że obkręciło koło zamachowe ścinając klin przez co masz w złym momęcie iskrę, sprawdzisz to wykręcajać całkiem gaźnik, wykręć świece szarpnij kilka razy aby komora spalania była sucha wlej jej wtedy troszeczkę benzyny...
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do: * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć...
Jak ustawić tą cewkę nie mam iskry ???
Moim zdaniem problemy mogą wynikać z powodu żle ustawionego zapłonu. W przypadku tego auta procedura jest bardzo specyficzna i trudniejsza niż w przypadku innych aut. Złe ustawienie zapłonu powoduje, że odstęp pomiędzy palcem rozdzielacza a kontaktem w kopułce jest zbyt duży. Sterownik silnika nie jest w stanie skorygować tego błędu w ustawieniu aparatu...
Jak strzela to wygląda na złe ustawienie faz, świece zapłonowe , kable, cewka ? Też ok?
A czemu tylko gruntownie ?? Nie wiesz jak ustawić miernik, żeby sprawdzić cewkę zapłonową i piszesz takie posty? Wskazówka od obr głupieje jakby masy brakowało. Iskra jest ale traci ją na dwie sekundy Sprawdź dlaczego.
Witam! Mam problem z moim kaszlem. Po półrocznym postoju postanowiłem pobudzić bączka do życia i napotkałem na trochę przeszkód. Ale w skrócie to wymieniłem gaźniczek (czujnik od ekeltrodyszy podpięty pod +12 po stacyjce w miejscu łączenia się przewodu oporowego do cewki. Zapłon ustawiłem tak że kręcać aparatem zapłonowym w momencie gdy koło pasowe...
Poprzednie wtryskiwacze były Stag AC W01-3BFC 67R-010973 110R-000044. Samochód posiada 3 Cewki zapłonowe. Gdyby była któraś uszkodzona to by było widać? Świece zapłonowe Nowe Denso K16TT. Mogę zamontować te wtryskiwacze AC W01-3BFC od nowości były z 2013 r. Mam dokumenty od instalacji. https://obrazki.elektroda.pl/7557168400_... https://obrazki.elektroda.pl/9579577500_...
Może cewka zapłonowa, albo źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu.
A przecież to dysza wolnych obrotów odpowiada za wolne obroty silnika. Powinna być podłączona do zasilania cewki zapłonowej lub przed zasilanie przewodu oporowego, jeśli jest. A jeśli jest niepodłączona i zamknięta, to pewnie wolne obroty są uzyskane na jakiś dziwnych ustawieniach gaźnika i po otwarciu przepustnicy silnik się zalewa. Zresztą pełna dokumentacja...
Silnik x16xe zapali bo tam podaje iskrę na dwa cylindry jednocześnie. Jak Z16xe1 ma osobne cewki to nie odpali jak jest stary DIS i przewody zapłonowe to odpali ale z bólem mniejszym lub większym bo będzie odpalał również nie te wtryski.
witam prosze o radę mam taki problem auto po nagrzaniu strasznie telepie tzn obrotomierz wacha się od 700 do 900 obrótów na biegu jałowym i mam wrażenie ze bali za dużo paliwa nie miesci się w 10 litrach na 100 (pali jakieś 17)dodam jeszce ze silnik przy dodawaniu gazu jakby z trudem jechał słychać go chyba bardziej niż powinno się słyszeć silnik ustawiłem...
Odmian maluszków było trochę. Skoro do cewki idą dwa przewody to domniemywam, że może być to wersja z kablem oporowym, które to były w wersjach z rozrusznikiem w stacyjce. Było to ułatwienie rozruchu - przez cewkę szedł wyższy prąd podczas kręcenia rozrusznikiem. Tam powinna być specjalna cewka, która po podłączeniu 12V (np z alternatora) powodowała...
Czyli jak mam rozumieć brakiem iskry są zaśniedziałe platynki? Platynki i przerwa na nich, kondensator(y), ogólnie styki, ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu i same cewki, przewody WN i świece. W Maluchu najważniejszą rzeczą jest dobra masa, od tego bym zaczął Dodano po 1 :D ten to do zanegowania czy potwierdzenia ??????? + oczywiście
zmieniłem też przepustnice, niema iskrę, czuje że będzie trzeba jeszcze bezpieczniki z wiązkom do kabiny zmienić, ani szybkozłczów, ale misja chyba mnie czeka Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że po wymianie silnika oraz przepustnicy w Maździe 5 2.0 PB, nadal nie masz iskry. Podejrzewasz, że problem może leżeć w bezpiecznikach...
No nie, za tyle postów to bym ustawił chyba 60-cio cylindrowca. Nieważne jak liczymy cylindry (czy od lewej czy od prawej), nie interesuje też nas sposób liczenia wyjść cewki (czy oznaczone w lewo czy w prawo). Bierzemy parami kable z cylindrów 1 i 4 oraz 2 i 3. Na cewce łączymy rzędami (górny i dolny) lub kolumnami (lewa lub prawa). Mamy tylko 4 (słownie...
Witam Mam problem z Clio III 2007 rok 1.2 16V Nie odpala zimny, jak uda sie odpalić chodzi na trzy cylindry, jeśli uda sie go przegazować po rozgrzaniu odpala na dotyk. Zimny gaśnie. Problem powtarza się dość często. Wymieniłem : przewody wysokiego napięcia, zawory ustawione, nowe świece, cewka zapłonowa, czujnik temperatury silnika, przepustnica sprawna,...
Witam, problem z Yamaha XT 600 3tb 1992 mianowicie podczas jazdy zaczęła przerywać tylko na wyższych obrotach, przejechałem 30km zgasła. Po chwili kopania zapaliła i dojechałem do domu odpalając ją jeszcze ze dwa razy. Paliwo dochodzi, sprawdziłem czy jest iskra pojawia się raz na 5-10 kopnięć i to nie zawsze a w dodatku słaba. Zacząłem od wymiany świecy...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
Złożyłem ten układ zapłonowy , wszystko mniej więcej ustawiłem i gdy odplam motor to przez pierwsze 2 sekundy chce się wkręcać ale potem to już w ogolę jest lipa ( przy tym trochę kopci ) . Świeca była kompletnie zalana , transformator mało co się nie ugotował . Czy ktoś wie co to może być , dodam że podłączałem już dwie cewki WN. od Simsona i dalej...
c ześć, da się wymienić bez ustawiania zapłonu. Wyciąg aparat zapłonowy tylko zaznacz sobie w jakim był położeniu i w jakim położeniu był palec. j ak się pomylisz możesz zamienić kable 1 z 4 i będzie ok :D pzdr
Co do zapłonu ustawiłem już odpowiednio. To jednak nie żadna anomalia że zapłon się zmienia po wyjściu z trybu serwisowego tak po prostu musi być. Co do czujnika temperatury wody i czujnika płynu chłodzącego powinno być ok ponieważ wstawiłem obydwa nowe. Już nie wiem co to może być a czy sonda lambda ma jakikolwiek wpływ na odpalanie ponieważ na 100%...
Witam elektrodowiczów mam problem z moim fiacikiem 126p nagle zatrzymał się i brak iskry na świecach(wymieniony na nowy aparat zaplonowy :roll: i ustawiony w warsztacie, nowy kondensator) cewka zapłonowa podwójna, niestety nie wiem skąd jest zasilana (poprzez przewód oporowy oznaczony na schemacie elektrycznym n-48) jeśli ktoś wie to proszę o pomoc...
Witaj Sprawdź czy cewka zapłonowa ma zasilanie. Jak ustawiłeś kąt zapłonu?
Nabyłem ostatnio na pchlim targu miernik jak w temacie: https://obrazki.elektroda.pl/7619975300_... Miernik okazał się sprawny, mierzy: napięcia, prąd, rezystancję, pojemność kondensatora , obroty. :D Posiada funkcję sprawdzenia cewki zapłonowej- po długości iskry, ale tu mam problem. Nie było iskry na iskierniku, po podłączeniu cewki....
W kosiarce z silnikiem 4T jest koło magnesowe i cewka zapłonowa wyzwalana magnetycznie. W kole magnesowym sa tylko 3 magnesy ktore w chwili zapłonu muszą pokrywac sie z nabiegunnikami cewki. Z cewki wychodzą 2 przewody . HV i zacisk ktory w chwili gaszenia silnika zwiera sie do masy. Ustawienie zapłonu mozna sprawdzic lampa stroboskopową wcześniej nanosząc...
Dzień dobry. Jestem po wymianie części rozrządu tzn. napinacz, ślizgi i łańcuch rozrządu. Po wymianie auto jeździło przez jakiś czas bez zarzutów. Jedynie przy obrotach w granicach 3.5 do 4 tyś obrotów silnik dziwnie buczał(stawał się zdecydowanie głośniejszy i dalej po przekroczeniu tej granicy chodził normalnie. W dniu dzisiejszym niestety znowu pojawił...
Mnie nie chodziło o świecące przewody tylko o obserwacje miejsca przy przewodach a polanie przewodów lub cewki zapłonowej wodą szczególnie zimnego silnika ?To życzę powodzenia kiedy mają przebicie przy odpaleniu takiego silnika.Proszę dokładnie czytać czego dotyczą posty i jak się nie potrafi pomóc to proszę nie przeszkadzać,a temat jeszcze nie jest...
do wymiany UDQ w sterowniku,jak i konieczna wymiana cewki zapłonowej na modyfikowaną f-my L'Electrifil. Ale ...można tez nic nie robić! Ja robie tak-czysczę kanał powietrza i przepustnicę.Testerem silników krokowych ustawiam prędkośc obrotową wału 950 obrotów (na gorącym).NIE ZAKŁADAM!! po tych ustawieniach wtyczki na silnik krokowy. Spreparowałem tak...
Powinienem inaczej to sformułować: -przeskoczył pasek rozrządu(sprawa nie na to forum ale...),mechanik ustawił ,,niby,, prawidłowo rozrząd.(dodatkowo może miał by ktoś rozpiskę ustawienia rozrządu do tego silnika po 2000rok?) -silnik chodzi tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry, -brak błędów!? I dalej pytanie ,co może jeszcze wpływać na to uszkodzenie...
Witam na forum Trafił do mnie samochód Honda Civic VIII "ufo" 1,8 i-VTEC 140 KM 2007 r. Kod silnika R18A2 Od samego początku jest problem z "wypadającymi zapłonami" Rejestruje błędy P0301, P0302, P0303, P0304, P0300. Monitor zlicza wypadające zapłony tylko w przedziale 2500-3000 obr/min (na postoju i podczas jazdy) jednocześnie na wszystkich 4 cylindrach....
Sporą wadą tego konkretnego układu jest brak odłączania cewki WN przy włączonym zapłonie - jeśli styki przerywacza będą akurat zwarte, to przez cewkę będzie płynął niemały prąd rzędu 2..5A, który w najlepszym wypadku może rozładować akumulator. Mam u siebie w Simsonie podobny układ na bazie MOSFETa, ale pozbawiony tej wady. Dodatkowo ma regulację prądu...
Witam drodzy koledzy niestety autko wciąż głuche jak pień brak oznak życia sugestie sprawdzone rozrząd calutki nic się nie stało. Jedno pytanko jaki element odpowiada za odcięcie zapłonu gdy obroty dochodzą do max.to co ustawili francuzi czy to w kompie jakiś układ steruje czy czujnik jeszcze jakiś? Czy to możliwe aby jakiś układ sterujący zapłonem...
Hmm drutu jutro poszukam bo dzisiaj już było ciemno, przerwę na przerywaczu ustawiłem na 0,25mm zapłon na pierwszej kresce(10 stopni) ale jeszcze nie miałem okazji sprawdzić jak chodzi bo przed chwilą skończyłem i niechciało mi się już nim wyjeźdzać. A jaki kolor ma ten drut oporowy? bo do cewki idą umnie dwa zielone kable które wchdzą do wiązki (nie...
Jak dobrze pamiętam, to na forum www.vwvortex.com było opisane, jak to przerobić, niestety nie potrafię tego znaleźć. Ale napisżę, to co pamiętam, bo sam zainteresowałem się zasadą działania tej przeróbki. Po pierwsze, to nie da rady w prosty sposób pobrać sygnału obrotomierza ze sterownika silnika - jest tam jakiś inny rodzaj sygnału, czy coś. Normalnie...
Miernik do reki ustawić na pomiar diod. Diada jest równolegle z cewką zapłonową a masą - znajdziesz 2 przewody Diada jest równolegle z diadą - gaszenie a cewką zasilaczom AC zasilającą - oznaczysz następne 2 przewody . Zostaje znaleźć wejście impulsatora ( w jedna stronę oporność powyżej 107K Ohm) i gotowe . Dodano po 1 Jak odnosi się ten schemat do...
szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej przegrzanie cewki zapłonowej
jupiter zelmer silnik regulator solara robot kuchenny zelmera
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
TV SHARP - brak przycisku Input na pilocie Aquos Uchwyt tarcz tnących Schneider/Berlinett CM5100