Gaźnik od piły to nie lekarstwo na stare truchło. Robiłeś coś w ogóle w silniku żeby moc uzyskać nadprogramową, pasowanie dolotu czyszczenie wydechu coś z cylindrem, ustawienie zapłonu?
Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc,bo już mi ręce opadaj ,a jeszcze te mrozy odbierają chęć do pracy przy motorze.
Udało mi się ustawić zapłon i motor chodzi dobrze, jednak na wolnych obrotach się zalewa, sprawdziłem pływak i jest ok. W czym tkwi problem?
Bardzo podobne cewki były w polskich pilarkach firmy Dolpima. Produkował je Bosch. Nie wiem, jak z wymiarami. http://obrazki.elektroda.net/13_12875762...
Motor odpalił jeszcze raz na spokojnie dokładnie ustawiłem zapłon i po kilku próbach zagadał i teraz pali już od strzała. Pojawił się jeszcze jeden problem czy jest opcja ze po tylu latach stania skleiły się tarcze. Ponieważ gdy motor jest odpalony i wyduszę sprzęgło i włączę jedynkę to odrazu koło się kręci a sprzęgło wduszone. Co to może być za przyczyna...
już tak próbowałem jak przesuwałem prądnice tak żeby kreski się pokryły to motor odpalał ale w 2 stronę a i tak jeszcze trochę do kreski brakowało robiłem tak ustawiłem te 2,5 GMP zaznaczyłem na prądnicy i na wirniku rozpaliłem motor i kręciłem prądnicą ,świecąc cały czas stroboskopem na kreski żeby się pokryły
Witam. mam pytanie. wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Głowica po regeneracji. silnik na zimnym ciężko odpala. podłączam Vaga - brak błędów. Proszę o podanie info na temat jak ustawić zapłon w tym motorze. Z góry dzięki. Pozdrawiam.
Mój motocykl dostaje "czkawki" przy wyższej prędkości oraz gdy ma większy opór przy odkręconej na max menetce (podjazd pod górkę, jazda pod wiatr). To by raczej sugerowało zbyt mała dawkę paliwa. Iglicę sprawdziłem, przestawiłem ja aby dostawał więcej paliwa jednak to nie pomogło. Chyba pozostaje jeszcze sprawdzenie poziomu paliwa w gaźniku. Co do zapłonu...
Nie mam pojęcia jak i gdzie się przestawia zapłon elektroniczny. W takich motorach jak wsk czy komar to wiadomo ale elektroniczne ? czy tam jest wogle koło zamachowe ? Mam motor KTM 125 i chyba przestawił mi się zapłon bo sprawdzałem już wszelkie możliwości. Proszę o pomoc czy to się zmienia jakimś potencjometrem, cewką, kondensatorem... ?? Z góry dziękuję...
Rowek na klin w magnecie s50 jest po prawej stronie garbika(jezeli odwrocimy magneto tak bysmy patrzyli do jego srodka bedzie najgrubsza czesc krzywki i w prawo od niej na grubszej sciance bedzie rowek to magneto s50,w s51 rowek na klin bedzie z lewej od najgrubszej czesci krzywki,co do ustawienia zapłonu jezeli mamy magneto od s50 problem jak pisałem...
Kiedyś wiele lat temu, jak miałem motorower to zapłon ustawiałem wkładając ołówek, lub inny długi przedmiot do cylindra. Następnie po ustaleniu górnego położenia tłoka, tuż przed jego górnym położeniem, ustawiałem przerwę w aparacie zapłonowym. W Twoim wypadku wydaje mi się, że masz ustawiony zbyt wczesny zapłon, i dlatego tak się silnik zachowuje.
Man D0826 LF I co dalej? bo to ważne. Po LF nic nie ma Dodano po 2 Kąt wyprzedzenia zapłonu do tego motorka to ; 15-1. Dzięki kolego Witam potrzebował bym jeszcze jaka kompresja na cylindrach powinna być dla tego motoru
w starym zapłonie przerywacz był umieszczony na dole a teraz w nowym jest u góry...czy to może być wina magneta że nie pasuje do nowego zapłonu i iskra jest nie w tym miejscu bo na magnecie garbik jest nie w tym miejscu Są dwie, no może trzy przyczyny takiego stanu: 1) Zapłon nie od tego typu/modelu silnika. 2) Jeżeli zapłon od tego modelu silnika,...
Witam Na zdjęciu przedstawiam mój zapłon Ducati Energia, pytanie czy dobrze jest on wkręcony bo motor nie pali, chodzi mi dokładnie o ustawienie tych cewek pozdrawiam i proszę o jakieś sugestie http://obrazki.elektroda.pl/1178573100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9194354500_1...
Złożyłem silnik i nie wiem co ze sprzęgłem, ktoś mi mówił o regulowaniu ale wydaje mi się że nie trzeba, to mój pierwszy motor i nie mam pojęcia. Chcę ustawić zapłon. Itd.
jeśli dobrze pamiętam to jest to motor 2E, może problem tkwi w przepływomierzu powietrza? czy dobrze ustawiony jest zapłon? w tym motorze zapłon ustawia się przy ściągniętym czyjniku temperatury i przy ok. 2200 obr na 6 st.
Wszystko wskazuje na to ze przestawil ci sie zaplon. Aby motor pracowal normalnie nalezy ustawic zaplon na rozwarcie stykow przerywacz ok. 3 mm przed gornym tzw. martwym pkt. tloka. I wszystko powinno wrocic do normy. ps. wyczysc jeszcze przerywacz i swiece.
Witam, jeśli nie robiłeś tego nigdy, to skorzystaj z pomocy kogoś kto ma pojęcie. To nie sama wymiana, ale także ustawienie zapłonu, rozrządu itd. Po każdym zdjęciu głowicy, oddaj do planowania. Kupując uszczelkę pytaj o grubości..w zależności od motoru. Używaj do montażu tylko oryginalnych NOWYCH śrub głowicy. Przy okazji zmień pasek rozrządu, napinacz....
Panowie może jesteście w stanie mi pomóc. W mojej wsk 125 wymieniłem cewkę platynki oraz kondensator na nowy. Ustawiłem zapłon, iskra idealna. Motor pali na dotyk, pracuje 40 sekund do minuty po czym gaśnie i iksry nie ma. Gdy wyczyszcze platynki iskra się pojawia. I tak w kółko. Pomocy..
Witam serdecznie. Otóż, drodzy koledzy potrzebuję pomocy związanej z ustawieniem rozrządu i zapłonu przy silniku do UNO 1.0 Fire gaźnik rok 1995. Na życzliwość ze strony mechanika nie mogę liczyć, bo po 14ej już nie pracuje a ja muszę dzisiaj koniecznie wymienić i uruchomić silnik. Dodam, że na starym silniku było wszystko ustawione na cacy. Palił bez...
przecież jakoś musi się dać ustawić zapłon Nie musi
Ameryki nie odkryłeś .Prawo jazdy mam od 33lat a przygodę z motocyklami zacząłem dużo wcześniej . Należę do klubu motocyklowego więc nie tłumacz jak działa zasilanie silnika motocyklowego w paliwo . Nie miałem zamiaru niczego odkrywać, zwróciłem tylko uwagę na lukę w twojej teorii. Zasługi, starze i przynależności na nic się zdadzą kiedy brakuje logicznego...
Przecież napisałem, że wueska ma zamontowany zapłon CDI No to w czym problem? Jak ustawiłeś punkt zapłonu? Napisałem przecież wyżej wyraźnie... iskra ma słabą energię, optycznie jest cienka. W innych współczesnych motorach iskra jest optycznie grubsza. Chcę to poprawić, np. przez zmianę modułu. Cewka jest już zamontowana bardziej wydajna od fabrycznej...
witam z tego co wynika z mojej litratury to 15 stopni dla tego motorka. pozdrawiam
Panowie mogę to sprawdzić kts nie ma to różnicy no nie . Znaczy się mam vaga ale nie wiem jak to podpatrzeć co wpisać i gdzie :( A ten drugi motor to 1.9tdi 90km oznaczenie silnika ALH to jest golf IV takie samo pytanie jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu ? Bo po wymianie rozrządu autko osłabło troszkę podejrzewam że nie ustawili zapłonu . I dlatego...
Kolor świecenia zjonizowanego gazu zależy od rodzaju gazu i od jego temperatury. Iskra nie powinna być czerwona. Przerwa na przerywaczu nie może być za duża, bo przy maksymalnych obrotach styki mogą nie zdążyć się zewrzeć. Taka porada z dawnych czasów. Z własnej praktyki wiem, że zbyt mała przerwa na przerywaczu to ciągłe iskrzenie styków, co objawia...
Niestety na środkowym nie jest. Ale wcześniej tez nie była i problemów nie było palił mniej, a teraz ustawienie takie same i pali dużo więcej. Cylinder 50. Model gaźnika dokładnie nie wiem. Wiem, że jest to BING. Motor działał dobrze. Palił średnio. Ale odkąd został rozebrany gaźnik i wyczyszczony tłumik(zapchał się trochę) to teraz jest problem z ustawieniem...
Panowie, Chciałem dodać mój opis rozwiązania usterek elementu określanego jako 'zawór bezpieczeństwa' w instrukcji albo też 'serwo-motor' (tak nazywają to w hurtowni) w atoMag mini PL 11-0/0 XI generalnie chodzi o cześć o nazwie ESV-202-NG. W moim przypadku metryka podaje napięcie zasilania 1.5V,można spotkać się także z napięciem 1.2V. od tej pory...
Na pewno tak to nie będzie działać. Czy ja pisze jakimś tajemnym szyfrem ? 1. Ustaw tłok 3 mm przed gmp 2. Przyczep moduł do magnesów. I wtedy dopiero masz ustawienie wstępne do regulacji zapłonu. Co to za cewka? Za daleko od magnesów lewa część rdzenia, jak ustawisz przerwę miedzy magnesami a modułem?
Mam identyczne autko i rok ale nie automat. Automat miałem w B3. Tam nie było info na temat biegów w skrzyni. Ostatnio nie podświetlało mi temperatury wody. Wyjąłem zegary(udało mi sie bez zdejmowania kierownicy) - mam zwinne ręce. Trzeba odkręcić tą obudowę kolumny kierownicy(między zegarami a kierownicą z której wychodzą przełączniki świateł, kierunków...
W modułach virago nigdy nie padają jednocześnie 2 kanały,ja bym jednak sprawdził(mechanik) gaźnik lub klin na wale. Gażnik przejrzałem 4-ro krotnie. Membrany nie mają żadnych dziur ani dziurek. Rozciągałem gumy porządnie. Motor normalnie zapala, chodzi, zrobiłem nim 500 km tego sezon. Tylko na wysokich obrotach zaczyna siadać, krztusić się etc. Z gaźnikami...
Witam , kupiłem sobie gotowy moduł CDI do wsk 125 po podłączeniu jak z schematem nie było iskry, magneto i iskrownik jest od 4t reszta od 2t.Po wyjęciu impulsatora na zewnątrz zapłonu motor chodzi normalnie.Kable z modułu 2t pomarańczowy i czarny podłączone mam bezpośrednio do cewki pomarańczowy-czarny czarny-zielony, a impulsator jest całkiem na zewnątrz...
Mój upór wynika m. in. z tego, że cały sens posiadania przez mnie tego motorka polega na tym, że lubię sam go naprawiać i przerabiać. Nie wynika to z chęci zaoszczędzenia forsy na mechanika, tylko jest częścią "zabawy". Dziękuję Ci jack63 za tak szeroką gamę propozycji i wierz mi, że wszystkie bym je sprawdził. Dzisiaj jednak mnie olśniło i znalazłem...
Włożyłem szeregowo dodatkowy płaski bezpiecznik 15A z gniazdem, a oryginalny podwatowałem - na jedno wyjdzie. Dopiero teraz miałem czas wrócić do motocykla i mam problem a właściwie dwa. 1. Otóż, akumulator najwyraźniej padochnął. To bardzo dziwne, bo ma mniej niż dwa lata i był regularnie ładowany. Wystarcza na jakieś 40 sekund świecenia światłami,...
Witam podzielę się moją historią, może komuś się przyda. Samochód Lancia Lybra 1.6 16V 103KM. Remont głowicy po zerwaniu paska. Mechanik pospinał rozrząd na blokady za 100zł z allegro. Silnik telepawka i spalanie pb 16L i LPG 20L (było przed awarią 8-9L pb, 7-8LPG). Oczywiście mechanik mówi, że on wszystko dobrze zrobił i trzeba do gazownika jechać....
Cześć, Ostatnio zabrałem się za odratowanie wski 125. motor stał 30lat u mojego ojca w szopie. kupiłem nową świecę, zestaw naprawczy do gaźnika zmontowałem, dałem świeże paliwo i niestety mam problem z którym nie bardzo wiem jak sie uporać. otóż: bardzo bardzo trudno jest mi uruchomić silnik. jeżeli już się uda jakoś odpalić to jedynie pomaga trzymanie...
Witajcie ponownie. Popełniłem poważny błąd. Ustawiałem zapłon kręcąc magnetem w prawą stronę (przy motorach tak się chyba ustawiało) a tutaj trzeba w lewo, nawet jest strzałka wybita i stąd to że platynki otwierały się na 10-12mm przed gmp a w rzeczywistości tłok był już za gmp. Może trochę nie jasno napisałem, ostateczne ustawienia przerywacza to 0,35-0,4mm,...
Zacznę od tego że dopiero od kilku tygodni mam styczność z mechaniką motocyklową czy inną,pierwszy raz w życiu robiłem remont i wgl moje pierwsze zetknięcie z WSK 125.Na początku nie wiedziałem kompletnie nic teraz już potrafię sporo,jednak zaznaczam ciągle się uczę jeszcze kilka tygodni temu nie widziałem jak sprawdzić iskrę, a kilka dni po tym zrobiłem...
I tak byłem u znajomego który zajmuje się starymi motorami . Ustawił mi zapłon do lampy i jak już palił od ,,kopa,, to prawdopodobnie nie wiem czemu uwalilo mi modol. Brak iskry znowu. Zamówiłem tym razem z allegro 2 szt od innego dostawcy (do skutera bonten miałem od gościa od któreho kupiłem zapłon) bo od gościa od CDI 2 uwalilo i nie mam pojęcia...
Wsk 175,M21W2. Witam. Udało mi się uruchomić wsk-ę która stała w piwnicy 15 lat. Silnik jest praktycznie nieużywany, ponieważ po zakupie motoru w 1984 roku został wyjęty z ramy. Teraz na czwartym biegu nie da się jechać, nie wspominając, gdy z tyłu siedzi pasażer. Bieg 1,2,3 to tak w miarę mają siłę. Na czwartym biegu nie przekracza prędkości 70 km/h,...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Witam, mam pewien problem, otóż kupiłem MZ ETZ 250, stała ona niepalona od 1 roku, poprzedni właściciel powiedział że jak jeździł to motor gasł po przejechaniu 1-2km kiedy sie zagrzał, nie mozna było go odpalić, palił dopiero wtedy kiedy ostygł, teraz probowałem ją odpalić ale nie dało rady, iskra jest, paliwo dochodzi do cylindra, gaźnik jest czysty,...
Witam Mam Golfa III 1,9 TDI '94 GT i jak to o tej porze roku zaczynają pojawiać się problemy z odpalaniem auta. Wymieniłem świece żarowe ale problem pozostał. Wymiana rozrządu i ustawienie zapłonu również nie przyniosła skutku. Przy temp. ok. 5-8 °C kontrolka zapala się na ok. 0,5 s (świece nie grzeją) i gaśnie a silnik musi wykonać kilkanaście obrotów...
Zapłon jest ustawiony w miarę dobrze bo motor pali z kopa i ma moc. Kabel jest z miedzianym drucikiem, ale teraz to chyba kondensator bo iskra jest czerwona. A nie wiece co może być przyczyną psucia kondensatorów ?? bo to już 4-5 w ciągu 2 lat.
Witam ! Zacznę od razu od swojego problemu bo ręce mi opadły, Pacjent Polówka 96r 1.4 60km model silnika AKV. Silnik był u mechanika, uszczelka pod głowicą powiedziała amen. Powymieniane w tym nowy rozrząd, z głowicy została tylko głowica, reszta wymieniona. Po docieraniu silnika i normalnej jeździe zauważyłem dość spore spalanie 10l/100km Na pełnym...
Pojawił się następujący problem w samochodzie Opel Astra G r.prod. 2004, pełny klimatronik. Dmuchawa nawiewu przestała reagować na polecenia siły nadmuchu, sądząc po sile nawiewu przyjęła pozycję 3/4 siły nadmuchu. Cała reszta sterowania temperaturą i miejscem nadmuchu działa dobrze. Wentylatora nie da się również wyłączyć ustawiając pokrętło nadmuchu...
Adres do serwisówki: http://www.thisoldtractor.com/mg_manuals... Rocznik moto: 1999, przebieg niecałe 30 000 km. Co byś chciał jeszcz wiedzieć? TPS już ruszałem - ustawiłem na 150mV na całkowicie zamkniętym motylku przepustnicy (czyli wg serwisówki). Ale poprzedni właściciel mówi, że miał takie same spalanie (7 litrów),...
Witam posiadam simsona s51/60 motor zimny odpala w miarę dobrze. Gdy odpalam simsona to mi (tylko jeden) raz strzeli w tłumik a potem wszystko normalnie pracuje (zapłon ustawiony).Motor jest zrywny, szybki gdy jest zimny ale z czasem traci moc o 5-10 km/na godzinę i dziwnie przerywa gdy zgaszę motor po dwóch kilometrach jeszcze odpala, po 5 kilometrach...
Simson strzela w tłumik i nie wchodzi na obroty. Simson Strzela w Tłumik i Nie Wchodzi na Obroty - Analiza Problemu i Możliwe Rozwiązania (ID: 4060080) Witam serdecznie. Problemy z silnikiem, takie jak strzelanie w tłumik i trudności z osiąganiem obrotów, mogą być frustrujące, ale zazwyczaj wynikają z kilku podstawowych przyczyn. Poniżej przedstawiam...
Witam! Mam taki problem jaki już był poruszony na tym forum :) : WSK 175 po szlifie nowy tłok pierścienie tulejka niestety nie chce odpalić Instalacja kompletna 6V wszystko podłączone wg schematów Zapłon ustawiony na 4 mm poniżej górnego martwego punktu Iskra jest fioletowa, platynki wyczyszczone, nowy akumulator, 2 gaźniki PEGAZ zmieniane raz jeden...
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Po kilku telefonach do konstruktora zakupionego zapłonu CDI okazuje się, że to nie jest wina złego zamontowania podzespołów przeze mnie lecz wału korbowego , a dokładnie czopu wału do którego wkręcana była krzywka, a do którego teraz przykręcam koło magnesowe. Jest on delikatnie przekręcony przez co nie mogę ustawić zapłonu, gdyż ten jest robiony pod...
Moim zdaniem to poprostu spóźniony zapłon. Z tego co wiem w simsonie jak i w innym motorze trzeba ustawić troche wcześniejszy bo sprzyja on przy rozgrzanym silniku. Sprawdź jak z zapłonem. Może być spóźniony.
Dziś zalałem płyn do chłodnicy i odpaliłem silnik na dobre. Monowtrysk od 1,0 czyli WM 30MM20. Na wolnych obrotach trzeba przyznać chodzi ł całkiem przyzwoicie. Niestety po rozgrzaniu zaobserwowałem następujący objaw. Po wprowadzeniu silnik na obroty rzędu 3000rpm i puszczeniu pedału gazu wyraźnie strzela w tłumik. Tak jak czasem sportowe auto. Nie...
U mnie niby było wszystko dobrze iskra elegancka w dobrym momencie ale motor nie palił wiec kupiłem zapłon cdi ustawiłem i kobuz odpalił odrazu i chodzi bez problemu
Roli poszukałem i znalazłem... Wlewanie benzyny o większej liczbie oktan niż ta, dla której ustawiono silnik nie ma sensu. Będzie cichszy, ale niestety słabszy. Może palić trochę więcej. Jeżeli czujnik jest, należy wlewać paliwo o jak najwyższej liczbie oktan. Liczba oktan wskazuje na tendencję do spalania stukowego danego rodzaju paliwa. Im jest większa,...
Witam, mam problem z kablem vag commander k+can 1.4. Zainstalowałem sterownik na win7 64bit bo na tym pracuję, wszystko było ok ustawiłem port na COM4 ale podczas kiedy wybieram 07 Kombi lub 01 Motor oraz k-linie wchodzę w instrument i klikam Read nic się nie dzieje a na dole w linijce jest napisane Cannot find device , jedynie jeśli szybko przekręcę...
pojecia nie mam kierowniku ;) ale akcja ruszyla do przodu, po wymianie fajki od swiecy chcialem kopnac motorek a tu bec kompresji brak a wczesniej jak kopalem nie mozna bylo kopka przelamac kompresji bez odpreznika a kopalem ja wiele razy dopiero teraz nagle takie cos..... wyciagnalem glowice zawory ssace, nie szczelne ktos zalozyl nowe ale wypalone...
Witam. Mam taki problem iż po wymianie tłoka i pierścieni moja yamaszka nie chodzi jak powinna. Pali na kopa i ładnie chodzi na wolnych obrotach. Po wkręceniu na wysokie również pracuje równo i ma moc. Problem jest z szybkim przejściem na wysokie obroty ponieważ przy szybszym dodaniu gazu motor robi buu-uuu i gaśnie. Jeśli robi się to wolno wszystko...
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Dziękuję za przypomnienie, chociaż prawdę powiedziawszy, właśnie dzisiaj, miałem napisać o stanie aktualnym, mojej sprawy. 1. Poczytałem, wiele czasem fachowych, ale najczęściej barwnych a nawet dowcipnych „opowiadań” na stronach internetowych ( między innymi MZ KLUB POLSKA), ale niewiele, mi to w mojej sprawie pomogło. To z zasady, korespondencja,...
Myślę nad jakimś kapitalnym remontem ale dopiero na przyszły sezon. Co do filtra powietrza to jest założony. Zapłon był dobrze ustawiony bo motor palił i nie było problemu zresztą mam zaznaczone i jest tak samo cały czas. Sprawdzałem platynki ok. Gaźnik przeczyszczony sprężonym powietrzem. Iskra jest porządna. Paliwo leci, przeczyściłem kranik z brudów....
Stawiam, że zapłon masz naprawdę dobrze ustawiony, jeśli tak jest a motor odpala Ci jak jest zimny tylko z samostartu, lub jak nalejesz benzynę na świece to odpala, To to jest na 90% wina Labiryntu uszczelniającego komory wału jawy bardzo często miały tą przyczynę ponieważ nie zaciągały jak jest popsuty labirynt, ponieważ nie ma wtedy podciśnienia i...
Dobra sprawdzę ten simmering. Ale przecież świeca ma ceglasty kolor czyli nie ciągnie oleju. Gadałem z mechanikiem mówił że od dużej kompresji siadają świece szybko. Zapłon mam ustawiony na 2.7mm. Polecał mi świece iskra f100 albo czeskie BRISK mówił że takie najwięcej wytrzymują. Myślałem żeby też ustawić zapłon na 3 mm i sprawdzić jak wtedy motor...
Widzę, że Ci nieźle namieszali w głowie poprzedni doradcy i ten ostatni też! Tak nieźle, że nie czytasz ze zrozumieniem tego co pisałem. Tego ostatniego też odeślij(!) i sam zapomnij na razie o "bogatszej mieszance" bo staniesz się uboższy o niepotrzebne wydatki. Zapłon należy minimalnie opóźnić. O ile nie wiem. W Simsonach było z 1.8 na 1.4. Trzeba...
Cewka którą kupiłeś jest na pewno do zapłonu z przerywaczem mechanicznym? Wyłącznik zapłonu zaznaczyłem na zdjęciu, kondensator może być np. z motoroweru. Przewód z cewki idzie do wył. zapłonu dalej jest podłączony do śrubki przy przerywaczu, kondensator też jest podpięty do tej śrubki. Odepnij przewody od wyłącznika złącz je razem i zobacz czy będzie...
Zapłon napewno dobrze te motorki mają czuły zapłon, świeca ok? Zrób tak przelej motor zakręć paliwo i wtedy spróbuj odpalić to że iskra jest nie świadczy o dobrze ustawionym zapłonie trzymaj się tego co pisałem wyżej. Poza tym jawa50 ma słaby prąd na świecy w porównaniu do komarka. A jeszcze jedno motor stał parę ładnych lat a to przecież dwusuw sprawdź...
Witam Mam jawę 350 ustawiłem zapłon i iskra jest niebiesko-fioletowa , to chyba dobrze. Ale motor nie chce zapalić , raz obróci i koniec , czy przyczyną tego może być nie szczelna przegroda między wałem a morze coś innego proszę o rade :cry:
Witam wszystkich. Proszę o pomoc z peugeotem 307 2005r polift 1.6 hdi 109km. Samochód kupiłem w Niemczech z uszkodzonym rozrządem. Wymieniłem głowice na drugą razem z górnym deklem i wałkami. Zrobiono szlif, dotarto zawory i wymieniono uszczelniacze. Założyłem nowy rozrząd, ustawiłem wszystko na znaki tzn wał, koło na wałku i pompę WC. Napompowałem...
Witam dzięki solo626 za pomoc, sprawdziłem i jest ok. Wczoraj zrobiłem motorek i zaraz po tym pojechałem na ryby, dlatego nie pisałem. 1234 miał trochę racji bo linka gazu nie chodziła tak luźno jak powinna. naoliwiłem ją. błażej piszesz o jakichś skuterach a to inna sprawa., i co ma do zmiany cylindra szczelność zaworów? rozrząd nie był przestawiony...
Witaj w poście nie napisałeś czy sprawdziłeś ustawienie zapłonu czy nie jest za wczas albo za późno, ja bym zaczął od tego. Pozdrawiam
Dziwna sprawa a jak wygląda świeca . Może silnik nie może paliwa przetrawić i go zalewa dopiero jak się wkręci w obroty to jest ok . Na postoju też się nie chce wkręcić czy tylko podczas jazdy. Testuj różne ustawienia zapłonu i dawkę paliwa . Jeżeli będzie poprawa to wykluczysz kosz sprzęgłowy . Świeca koloru brązowego zapłon ustawiłem na 1,8 inne...
Ta dyskusja nie ma sensu, nie dasz sobie rady z prawidłowym ustawieniem zapłonu. Można to wywnioskować z Twoich postów. Zamykam temat.
Dobra ustawie zapłon na 2.7 przed GMP. Skład mieszanki to 1;40 jeśli o to chodzi. Czyli świece kupie denso W22-FSU lub W20-FSU. One maja mniejszą wartość cieplną. Jaką by Pan polecał 22 czy 20 ? Gaźnik raczej umiem regulować poradzę sobie z tym. Wiem że świeca mam mieć ciemno ceglasty kolor wtedy jest dobrze. Co do tego uszczelniacza to sprawdzę, jest...
Ja też mam SR 50 CE i już przejechał 30 tys. KM i nic mi sie nie psuło w układzie zapłonowym i powiem wam że lepiej dać dla kogoś kto tylko sie simsonami zajmuje i wam naprawi niż samemu grzebać bo można w nim nieźle narozwalać i tylko potem wieksze koszta bedą:)WYdaje sie że wszystko banalne a mały szczegól zawazy na mocy silnika, Ja miałem wyprzedzenie...
uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok A gdzie ma wylecieć dziura skoro w tym miejscu tłok ma najmniej mięsa więc najszybciej się ono rozgrzeje, boki są chłodzone przez omywaną wodą tuleję, a druga sprawa właśnie w komorę sprężania jest wtryskiwane paliwo. Więc nie wypali go nigdzie indziej tylko właśnie...
Motor normalnie się zbiera, jest zrywny? Skoro mówisz że zapłon masz dobrze ustawiony to nie ma innej opcji że to jest wina gaźnika.
"Świeca z długim gwintem- większej bzdury nie słyszałem!!!! Zakładając świecę z długim gwintem (pomijając fakt że musisz dobrać odpowiednią wartość cieplną) zmieniasz wyprzedzenie zapłonu! " Pasta moto, jeśli twierdzisz, że robiłeś inżyniera ("Robiłem usprawnianie silnika S32 (SHL 175) jako temat pracy inżynierskiej 2 lata temu, z 8 na 14KM więc wiem...
Motomis patrzyłem wczoraj 15 minut na ten twornik z każdej strony nawet porównując zdjęcie gdzie ten znaczek powinien być i nie ma nawet śladu więc może jest to jakaś podróbka lub zamiennik. Impulsator na stojanie jest czarny a w podróbkach czerowny więc nie wiem o co tu chodzi. Ustawiłem go wczoraj wg. metody goldiego i moto po 4 kopa złapało na ssaniu...
Ja zmieniając wal do silnika tzw kwadrata z jajka musiałem przesunąć otwory w iskrowniku maksymalnie w lewo ale można to sprawdzić mając sama krzywke od magenta i kręcąc nią przytrzymać iskrownik żeby oszacować wstępnie ustawienie zapłonu czyli początek rozwarcia przerywacza na 3mm przed gmp
Takie podstawowe pytanie , jeśli silnik chcesz odpalić poza autem to czy pociągnąłeś do niego masę ? Co do kondensatora jeśli będzie uszkodzony to motor też może nie odpalić , ale zapłon na żarówkę będzie można ustawić .
Ja mam fabryczny mostek prostowniczy. Kupiłem dzisiaj akumulator 6V i jest mały problem motor ładnie pali ale na wysokich obrotach strzela w tłumnik, świeca jest nowa zapłon dobrze ustawiony, co to może być?
A platynki mogą być przyczyną? Iglica ustawiona na środkowy rowek. Zauważyłem jeszcze, że paliwo dostaje się do gumowego łącznika pomiędzy gaźnikiem a filtrem paliwa. Nim przestał odpalać regulowałem gaźnik śrubami i zrobiłem 33 km. Odstawiłem motor na tydzień i brak iskry. Wymieniłem cewkę, przewód WN. świecę, a na końcu cewkę. Po tych zabiegach iskra...
A jaki ty masz motor i rok produkcji jak pamiętam to Vektra A miała około 12-tu rodzajów silników.
Witam, mam problem z moim simsonem.Mianowicie gdy go zapalę to chodzi ładnie ale gdy dodam gazu to tak jakby zaraz miał zgasnąć, gdy manetkę przekrecę do oporu to motor gaśnie..Zapłon jest ustawiony dobrze, gaźnik rozebrałem, wyczyściłem, nowa świeca ngk, iskra jest fioletowa, nowy kondensator.Dodam ze wcześniej gdy jeszcze nie rozebrałem gaźnika to...
Zanim został uruchomiony silnik (należy rozumieć jako ustawienie zaworów, wyprzedzenia zapłonu i takie tam) zgłosiło się do mnie muzeum techniki Epicentrum w Białymstoku. Zaspawali przekładnie i półosie żeby nic się na wystawie nie kręciło. I pojazd stoi sobie u nich. Ale ruszyłem z budową drugiego. Teraz jadę w pierwszej kolejności z silnikiem, bo...
to co mam przestawić ustawić go troszkę wcześniej jutro zobacze i dam odpowieć czy lepiej Jesli chodzi o prawidłowe ustawienie zapłonu to już chyba co drugi post który dotyczy motorowerów zawiera tą kwestię, więc nie będziemy opisywać po raz 100-tny jak ustawiać styki przerywacza względem GMP
Witam Kilka dni temu wymieniłem w punto 1.1 (55KM z roku 94 przebieg 158tyś km czyściutka benzyna miał dwie stłuczki ale po nich został naprawiony) filtr powietrza i prawdopodobnie po tej wymianie auto po prostu się dławi ale nie objawia się to na zimnym silniku (chociaż czasami też). Sprawa wygląda tak dodaje mocniej gazu a auto stoi a nawet zwalnia...
Motor mam juz poskaładany chodzi ok tylko teraz bym musiał wyregulować zapłon,wiesz może jak go w 100% ustawić???
Dzięki za pomocne rady,ale już po problemie, z racji tego że motor u poprzedniego właściciela stał w garażu kilka lat więc wziąłem się prawie za wszystko oprócz tego co napisałem w poprzednim komentarzu ustawiłem zaplon, zmieniłem kondensator i kabel WN, który po poprawie ustawionym zapłonie był powodem zanikania iskry. 😎
Może coś z pompą wtryskową się dzieje. Małe ciśnienie paliwa albo zapłon źle ustawiony. W moim pasku kolego nie ma pompy tylko wtryski :) Aj sorki pomyliły mi się motory
Wg. mojej skromnej wiedzy byłego posiadacza 126p to akumulator nie ma tu nic do "gadania". Trzeba sprawdzić najpierw gaźnik. Nie pamiętam jak się ustawiało zapłon ale trzeba sprawdzić, czy jest podawana dobra iskra. Gaźnik czyli wolne obroty i skład mieszanki - to zawsze ustawiałem na słuch i na badaniach technicznych przy przedłużaniu dowodu rejestracyjnego...
A jeszcze zapytam jak sprawdzę, że to jest 7 stopni ? Czy ta są te kreski obok kropki ? Możesz to zrobić na dwa sposoby, jeden jest łatwy, drugi nieco bardziej skomplikowany, bo wymaga posiadania lampy stroboskopowej i umiejetnosci posługiwania się nią. Skupmy się na sposobie prostszym. Fotografia którą wkleiłeś, cechy naniesione na koło zamachowe...
To w takim razie czy mógłbyś mi podać sposób lub instrukcje jak wyregulować hydrauliczne zawory w polonezie plusie? Kolega Ture11 odpowiedział mi na pytanie czy taki dźwięk z wydechu jest przez wypadanie zapłonu czy to wydech jest nie szczelny. A nie, że zawory cykają przez dziurę w tłumiku. Ale jeżeli mam nie szczelny wydech to jest to możliwe tylko...
a ja mam pytanko,mam problem,podczas jazdy malaczem z niewielkim obciązeniem,ok 40,50,60 na 4tym biegu silnik szarpie,gaźnik mam dopiero co uszczelniony,wyczyszczony jest iedalnie.Pozwiekszeniu obciążenia i predkosci silnik wykazuje normalną prace; tylko przy niewielkim obciazeniu szarpie.Jak to ustawic?spalanie w normie od 5 do 6L.Zapłon na 10stopni,przerywacz...
Gdy pominąłem fajkę motor zapalił za 1 razem ale był wtedy ciepły i może dlatego poczekam 10min jak zapali to znaczy że wina fajki Dodano po 19 Gdy motor wystygł już nie chce zapalić z kopniaka. zapłon ustawiony i to co napisałeś sprawdziłem jest ok Dodano po 14 Zaplon nie jest ustawiony tak jak fabrycznie bo wtedy wogóle nie odpali. A i zapomniałem...
Ponieważ przypadek jest b. podobny, przytoczę mojego Forda Ścierę. (rocznik '85, 250 kkm na blacie) Jakieś dwa, trzy lata temu odpalała pięknie, przestawała dopiero przy ok. -15 stopni C. Tak jak według instrukcji: dobre grzanie, gaz do dechy o odpalała. Po odpaleniu silnik od razu reagował na gaz, i można było śmiało i żwawo ruszać. Potem zaczęły się...
Minęło zaledwie 9 lat od kiedy dałem sobie spokój z naprawą motorynki, ale wystarczyło by ochłonąć i żeby bratanek się nią zainteresował :D Zabrałem się za sprawdzenie zapłonu, iskra cienka jak igiełka koloru fioletowo niebieskiego. Do wsuwki od gaszenia wystającej z silnika podłączyłem drugi kondensator, jego masa do masy silnika. Iskra zrobiła się...
Witam wszystkich forumowiczów mam taki problem z Fordem Mondeo z 1999 roku silnik 1.8 16 v zetec z czawno pokrywą zaworów założona instalacja kme nevo dwuletnia od pewnego czasu silnik zaczął ciężko zapalać i szarpać na zimnym silniku na benzynie ogólnie szarpanie na wolnych obrotach silnikiem no to zacząłem wymieniać przewody wysokiego napięcia 3 cewki...
Tylko kto teraz ustawia zapłon w samochodzie? Są jeszcze motory, skutery i masę innych silników które nie posiadają ECU.
ustawienie motor ustawienie zapłonu ustawienie ustawienie zapłonu motocyklu
fiata punto kontrolka poduszki skrętka połączenie komputerów czujnik polozenia przepustnicy astra
kaisai pompa ciepła telefon międzymiastowy
Sterownik do wózka inwalidzkiego Meyra 415 - gdzie znaleźć? Cewka zapłonowa do kosiarki Sabo z magnetem i przerywaczem - diagnostyka i naprawa