Na pierwszym obrazku są koła wałków rozrządu, nie wału. Wał blokujesz wkładając blokadę w otwór po śrubie od filtra i powinien zablokować na sztywno, tam jest wycięcie w przeciwadze z tego co pamiętam, więc widocznie w złym miescu celujesz. Pierwszy tłok w górę i będzie łatwiej. pozdr
Jak dci to tam nie ma pompy wtryskowej tylko wysokiego ciśnienia cr. Teoretycznie bez znaczenia jak ja ustawisz, bo ona tylko ciśnienie podaje. Ważne jest to tylko w przypadku jeśli czujnik położenia czyta z koła pompy. Tak jest chyba w 2.2 dci.
Walki zle ustawione,nie pompa.
Pewnie że ma wpływ , na kole pompy jest występ do czujnika położenia cylindra jeżeli przy zablokowanym wale nie masz krótszej kreski koła w otworze czujnika to jest źle ustawiony
Pompe trzeba ustawic
(-) Jeśli chodzi o te opiłki w filtrze paliwa, to jak to sprawdzić, trzeba wylać jego zawartość do jakiegoś naczynia czy jak?? Jakoś nie wyczuwam żeby głośniej działał silnik, nie mam takiego ucha. A czy gdy zabraknie paliwa to też pompa się zatrze? (-) Inna opinia z forum Renault: w masterze pompę CR nalezy ustawić. Obecność opiłków w paliwie można...
Jeszcze jedna ważna sprawa. Ustawienie pompy. Przy zblokowanym wale w otworze czujnika powinieneś mieś mieć znak (krótka kreska).
Wielkie dzięki za pomoc,master pali super,zdjęcia mi pomogły,nie miałem ustawionej pompy na znakach,teraz jest ok, pozdrawiam.
akurat w tym temacie jestem na bieżąco, pompę mam ustawioną na blokady, zwracam na to uwagę.
Wybacz kolego, nie wiedziałem że owy czujnik występuje w tym silniku. A więc ustawienie tego koła ma kluczowe znaczenie dla tego silnika, synchronizacja(koło pompy,rozrząd,wał).
To już wiem bo zdejmowałem głowicę. Jak ustawi się wałki rozrządu szerszym sfazowaniem do przodu auta to wychodzi, że koniec suwu sprężania i początek suwu pracy jest na cylindrze 4 od rozrządu. Jak to powiedziałem w serwisie to odpowiedział mi facio, że Francuzi liczą od tyłu i tak mam zapamiętać.czyli dla nich jest to pierwszy cylinder ale od koła...
A więc tak. Ustawiłem pompę zgodnie z czujnikiem zegarowym na 1.37 mm podczas ustawiania musiałem przejść z 1.25 -> 1.37 czyli wychodzi na to, że pompa wyjściowo była wsadzona na pałę i nie wyregulowana. Po tym ustawieniu silnik jeszcze lepiej odpalał ale tak jak wcześniej nie miał mocy. Podkręciłem dawkę paliwa, musiałem też obniżyć obroty bo po podkręceniu...
okazuje sie ze kolo zębate na pompie wysokiego ciśnienia na kórym jest czujnik położenia nie ma odpowiedniej synchronizacji z wałem korbowym (w tym silniku nie ma czujnika GMP na wałku rozrządu tylko jest na tym właśnie kole zębatym na pompie wtryskowej), a prawdopodobnie zgasł dlatego że zgubił ą właśnie synchronizację z powodu zmielenia zębów a nowe...
Panowie czym grozi nie ustawienie pompy CR na blokadzie +/- 1 ząbek w lewo lub prawo na wałku.
No i dotąd nie poznaliśmy dokładnego kodu silnika... Tak się składa że dość ważne przynajmniej w jednej wersji silnika jest precyzyjne ustawienie wału, wałków rozrządu i pompy.....wystarczy mały uślizg przy montażu koła wału albo przesunięcie koła pompy w stosunku do reszty. To silnik 2.5 DCI klawiatura to też zaskakująca konstrukcja
Na plaka gada?
Czy ten warkot słychać po stronie rozrządu, pokrywy zaworów? Może pochodzić od kół zębatych np. pompy wody, dźwigienek zaworowych, wtryskiwaczy. Rozrząd ustawiony na blokady?
Generalnie trzeba silnik obciążyć, czyli przejechać się i zwiększać obroty. Na początku może brakować mocy. Komputer spalania będzie automatycznie ustawiać fazy rozrządu i dawki paliwa aż dobierze optymalne. No i ten rozruch to pewnie wina braku paliwa, do samego filtra wchodzi 0,5 litra. Nawet przy wymianie filtra trzeba kilkukrotnie przekręcić kluczyk...
Witam mam podobny problem cieknie z oski a ze tak powiem ktos wspomnial o ustawienie dawki i pytabie jak to zrobic ? Czy to chodzi o ustawienie oski z wieloklinem do lapki przy ptorej jest zaczepiona linka ?
Czyli zrobić test przelewowy? Nie sugerować się tym, że korekcja wtryskiwaczy podawana przez Clip'a jest w 'dopuszczalnym' przedziale? Chodzi Ci o regulator ciśnienia na pompie wtryskowej? Jest możliwość sprawdzenia, że to on konkretnie nie działa tak, jak powinien? W tym silniku na pewno ktoś wcześniej coś majstrował. Czy jest możliwość, że taki efekt...
Rozebrane wszystko jeszcze raz do kół zębatych, ustawione koło zębate pompy paliwa na znak(na linii krótszej), złożone resztę i odpalił od razu, więc tu był problem, który dzięki Waszym wskazówkom, szybciej rozwiązano. Dziękuję jeszcze raz
mam następujący problem: po nocy auto zapala normalnie, po 1min. zaczyna spalać stukowo i dymić na biało. po ok. 5 min na wolnych obrotach wszystko wraca do normy i chodzi poprawnie. rozrząd sprawdzony, pompa ustawiona prawidłowo, przestawiacz kąta wtrysku działa, brak błędów w EDC pozdrawiam
Ma rację ,pompę wymienia się gdy przelewem cieknie woda. Może woda dostała się do łożyska pompy i się zaciera. Barubar nie masz pojęcia o masterach. Dodano po 2 RENO-MAX widzę że i ty nie masz pojęcia o masterkach. Przy wymianie pompy wody naprawdę jest sporo roboty. Dodano po 4 Pompa w masterze znajduje się wewnątrz silnika . Trzeba zdemontować rozrząd,...
Witam. Składam silnik master 2.5 dci 115km . Ktoś przestawił rozrząd , gdy zablokowałem wał trzpieniem to kreska na kole pompy cr była ta dłuższa i w dodatku przestawiona . Zdemontowałem pokrywę kół zębatych i ustawiłem poprawnie koło na znak kreską dłuższą dołem. Problem jest taki , że auto teraz odpala tylko na palaka i pracuje równo i prawidłowo...
Jeśli wykluczyles wszystkie możliwości awarii powstałej na wskutek poprzedniej naprawy, wtryski sprawdzone na maszynie, i napewno jest rozrzad ok i ciśnienie w cylindrach to czas zabrać się za wyjęcie pompy cr i sprawdzenie na maszynie. Bo to ze tryska paliwem to wcale nie znaczy ze z takim ciśnieniem jak powinna. Jeśli sciął się klin na walku rozrządu,...
Witam wszystkich, samochód Renault Master 2 z silnikiem 2.5 dci 100. Problem: zmieniałem głowice i po zamontowaniu jest problem, rozrząd ustawiony, wałki szerokim wycięciem do pompy poprzez blokady, znak na pompie wtryskowej ze znakiem widocznym na miejscu czujnika oraz blokada wału w otworze śrubki do mocowania filtra oleju. I tak na plaka próbuje...
Witam. Chyba mam podobny problem w 2.8 DTI. Śrubką przy pompie ustawiłem obroty na ok. 850 i po przejechaniu jakiegoś dystansu one opadają nawet do ok. 800~780. Przy początkowej wartości silnik dziwnie pracuje przez co mocno rzuca nim na poduszkach (auto wtedy lekko podskakuje), a przy drugiej wartości silnikiem troszkę mnie trzęsie jednak słychać jak...
Witam serdecznie zainteresowanych. Szukałem intensywnie po forum, ale nie znalazłem nic co byłoby odpowiedzią na trapiące mnie okoliczności. Pacjent, to Nissan Interstar (Renault Master) 2009r. Silnik G9U632 2.5DCI 146km. Od jakiegoś czasu wpierw tracił moc przy większym obciążeniu, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wracało do normy. Potem już cały...
zimne auto zapala dobrze aby po 1min zacząć klekotać (spalać stukowo) i dymić na biało, po 5 min wszystko wraca do normy i samochód chodzi normalnie, rozrząd nowy, pompa ustawiona na zegar i KTS, wtryskiwacze i kompresja ok. jak klekocze i go zgaszę to zapala normalnie i sytuacja jak ww. jak ciepły to wszystko ok. pozdrawiam
Witam, może ktoś pomoże. Auto kupione przez mojego klienta, poprzedni właściciel po pęknięciu paska zrobił naprawę głowicy. Podczas jazdy kilkaset km po zakupie w pewnym momencie zamiast drugiego biegu został włożony czwarty i auto zostało "przyduszone" i przeszło w tryb awaryjny. Po krótkim postoju kontynuacja jazdy ale problem powracał. Trafiło do...
ustawić pompa master renault master pompa pompa renault master
wekta centrala naprawa drukarki brother wariuje klawiatura
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Najlepsza kuchenka gazowo-elektryczna: Bosch, Electrolux, Gorenje, Amica Różnice między pentodą a tetrodą strumieniową