... Zaraz się pewnie zacznie - jedź do mechanika, on ustawi itp. ... Jesli nie masz ani przyrzadu, ani doswiadczenia (gdybys je mial, to nia zadawalbys takich pytan), to nie ma dla ciebie innej rady. JEDZ DO MECHANIKA. Doswiadczony mechanik moze dobrze napiac pasek bez przyrzadu, jesli mozliwe jest uruchomienie silnika z otwartym rozrzadem. W twoim...
Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? https://obrazki.elektroda.pl/1752583600_... Po to pewnie te "okienka", aby się zgrały. Jaki to jest pasek? Mnie kiedyś niemiłosiernie wył Continental, ale wyć może co innego, musiałbyś zdjąć pasek osprzętu. Ja u siebie stopki do...
Przecież jest na rolce napinającej znacznik napięcia paska. Dlaczego szukasz kłopotów w tak prostym rozrządzie?
schemat poprawny!; znacznikiem położenia dolnego kółka zębatego jest klinek osadczy na wale - ma się znaleść na przeciw przetłoczenia na bloku (prawie pionowo do góry); naciąg paska - na najdłuższym odcinku po środku nie może być możliwe skręcenie paska palcami o kąt większy niż 90 stopni
Co to kolego jest kont? Kąt synchronizacji nie ustawiasz vcds'em a kołem zębatym na walku rozrządu. Kąt powinien wynosić 0 ale to nie jest reguła. Chwilowe skoki o 0,5 stopnia mogą być ale naciąg paska warto sprawdzić. Zrób logi 013 018 i 023
Jeśli niewidać różnicy w pracy silnika po wymianie to jest dobrze martw się tylko czy pasek dobrze naciągnięty. No właśnie pasek ugina mi się około 5mm na środku między kołami. Czy naciąg musi być bardzo dokładnie ustawiony? Może jechać do mechanika żeby sprawdził specjalnym kluczem naciąg paska? Wie ktoś ile takie sprawdzenie by kosztowało?
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
Jeżeli tak to dziwne że takie rozwiązanie, wystarczyło przecież tylko wyfrezować rowek na klina. Teoretycznie masz racje, w praktyce, pływające koło pozwala łatwiej wybrać naciąg paska, i precyzyjniej ustawić rozrząd.
Konkretnie robię teraz 1.9 AWX, instrukcja nakazuje ustawić na 4 mm, ale na starym rozrządzie jest jakieś 8 mm. . Pasek tani, ale rozbiórka przodu to już grube koszty, szczególnie w 20 letnim samochodzie. Robisz coś w tym aucie czy tylko teoretyczne rozważania.
http://obrazki.elektroda.net/84_12536673... hmm...książka mówi że to co widać na powyższym rysunku ma być MGP ale tak nie jest,wszystkie tłoki są w jednej lini.pokręć trochę wałem,ustaw 1 tłok w MGP a powinno się pokryć malutkie wycięcie na kole z występem oznaczonym na rysunku jako 1. Jak to mówią nie patrz na książkę patrz na tłok :D Głowicę...
Nie znam biegle niemieckiego od strony technicznej. Dobrze ująłeś wyregulowany naciąg paska nie ma wpływu na moc. Dziś ciągnąłem osłony to się okazało że pasek luźny można było kręcić wałem tam i powrotem druga rzecz to dopiero mnie zdziwiła aby zablokować wałek rozrządu musiałem cofnąć trochę wałem po poluzowaniu starego paska dopiero szło wał oprzeć...
Jeśli jeszcze czekasz na informację o tych żarówkach to owszem wada częsta to jest w tych autach. Jest na to patent ale to już na priva proponuję. Co do rozrządu to jak najbardziej max co 60000 km wymieniać trzeba z kpl rolek i napinaczem, a pompę wody wymienić w zalezności od jej stanu. A w sprawie naciągu paska rozrządu to w astrze II nie naciąga...
Znaki na kołach ze znakami na bloku po 2 obrotach muszą się pokryć, natomiast znaki kół ze znakami na pasku nie pokryją się po 2 obrotach :) Co do naciągu paska to w VW podają że powinien się dać pasek obrócić o 90 stopni w najdłuższym miejscu, w oplu na napinaczy jest taka strzałeczka na którą sie patrzy, a reni niestety nie wiem
Fiat Marea 1,9 JTD 110 Pasek zębaty: Wymiana (przegląd) Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania (oznaczenie na kole wałka rozrządu). Wymontować pasek a nowy wmontować luźno na koło pasowe wału korbowego. Przyłożyć narzędzie blokujące do koła pasowego wału korbowego. Resztę paska montować przeciwnie do ruchu wskazówek zegara....
Pasek wielorowkowy napinany jest napinaczem automatycznym ze sprężyną. O ile pamietam klucz 15 do zluzowania naciągu. Rolke i napinacz wymienia sie nie co przebieg a na podstawie zużycia.
w ACV kąt wtrysku można regulować przez zmianę naprężenia paska dolną rolką napinającą. Oczywiście po regulacji trzeba ustawić prawidłowy naciąg paska górną rolką. Domyślam się że przed awarią silnik pracował OK. Więc ściąganie lewego koła pasowego wałka rozrządu uważam za zbędne, jednak aby się upewnić czy silnik jest na znakach możesz zdjąć prawe...
Masz klucz dynamometryczny wychylny tzn. z wskażnikiem i podziałką ?? Czy nastawiany tzn. z ustawianym momentem siły (automat) Dokręcenie napinacza paska rozrządu a prawidłowe ustawienie naciągu paska rozrządu to dwie różne sprawy (dwa różne narzędzia) Napisz w jakim silniku chcesz dokręcić (czytaj przymocować) ten napinacz lub rolkę podtrzymującą??...
rolkę napinacza w sienie 12 silnik można wymienić bez demolki całego rozrządu,rolka która należy zakupić ma symbol 12200vkm z skf,przed wymianą rolki należy rozrząd ustawić na znaki,jeżeli chodzi o alternator to przyczyn może być wiele proponuje udać się do jakiegoś dobrego warsztatu elektrycznego
Witam! Po wymianie: - pasek - gates 25,4mm - rolka pomocnicza Ruville - napinacz Ruville - pompa wody HEPU (wymieniona dopiero za drugim razem,a wiec odpada przy diagnozie) Po wymianie kompletu zaczął zjeżdżać pasek i obcierać o koło wielorowkowego paska alternatora. Pytanie do Was - czy wine za to może ponosić tłoczek i sprężyna, która jets w łapie...
Koło wałka rozrządu na znak a pierwszy cylinder silnika w położeniu ZZ i będzie Ok. Na wszelki wypadek po założeniu paska nie uruchamiaj silnika tylko nim pokręć za pomocą klucza za wał korbowy ( wykręć świece żeby było lżej obracać) - jak będzie coś nie tak to w pewnym momencie się zablokuje - ale nie będzie demolki- wykonać jakieś 8 pełnych obrotów....
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Panowie samochód złożony i fajnie chodzi,jest tylko małe ale, mianowicie mam wątpliwości czy aby dobrze ustawiłem napinacz paska rozrządu,dodam zdjęcie i proszę powiedzcie na który znak ma być ustawiony znacznik napięcia napinacza bo ja ustawiłem na nacięcie ale jest tam jeszcze otwór i może trzeba na niego ustawić. Jak obracam wałem to niby naciąg...
Tam sie nie ustawia zapłonu ,tylko kołkuje pompę-(otwór na godzinie 12)pod pompą wtryskową w bloku jest zaślepka na klucz 10 po wykręceniu której wkłada sie blokade wału korbowego a co do wałka rozrządu może być otwór w kole rozrządowym (stara wersja ) lub po zdjęciu pokrywy wałka szczelina na włożenie blokady w wałek (tak samo jak w VW 1.9) Trzy śruby...
A potem dla dalszego uproszczenia prosze sobie wyobrazić ciężarówkę sprzegnięta linką z maluchem. I potem sobie prosze przedstawić siły na lince, w przypadku gdy ciężarówka ciągnie malucha jak i w przypadku gdy maluch ciągnie ciężarówkę. I udowdnić mi, że są one identyczne w obu przypadkch. Twój przykład jest z gruntu zły. Cały czas mówimy o silniku...
Kiery zablokujesz koło zamachowe, klin na wale powinien być na godzinie 12. Wtedy 100% że to GMP. Pasek nakładasz, naciągasz w odwrotną stronę zegara, zaczynając od dołu. Na kole wałka rozrządu i pompie wbijasz blokady (nie muszą być oryginalne). Oba kółka luzujesz (na każdym 3 śruby na 13-tkę) w celu napięcia paska. Po założeniu paska skręcasz napinacz,...
A wiec przystąpiłem do roboty •Zdemontować kolo prawe •Zdemontować wszelkie osłony, pokrywy silnika, które zasłaniają głowice i rozrząd •Odłączyć akumulator •zdemontować przewody układu chłodzenia z termostatu •Zdemontować przewody poliwowe wraz z przelewowymi •poodpinać wszelkie wtyczki prądowe z termostatu, wtrysku,...
Dodam dla potomnych bo napewno ktos bedzie szukał ;) Ustawiajac rozrzad na kołach zębatych trzeba pamiętać o tym że : 1: ustawiamy pierwszy cylinder od strony skrzyni biegów w GMP 2: wykręcamy górną śrubę mocującą obudowe filtra oleju i wkładamy blokadę albo wiertło 6 mm i blokujemy wał (foto ) 3: na kole zębatym pompy wtryskowej są dwie kreski nadlane...
nie ma znaczenia zakładasz pasek naciągasz dokrecasz koło sprawdzasz ustawienie i po robocie
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
Pompa mówił że nie ma takiej możliwości żeby się zatarła Mało widział.A w takim razie po co wymieniał napinacz?Łożysko jest i w napinaczu i w pompie wody Mechanik ten pracuje w autoryzowanym serwisie Renault I dla tego nie ma pojęcia co może się stać z pompą.600zł z częściami to jak za darmo a nawet taniej. Osobiście bym w takim przypadku zmienił albo...
Źle zakładasz pasek :D najpierw zakładaj wał --- > pompa paliwa ma być naciągnięty na tym odcinku później zakładasz na wałek rozrządu następnie naciągasz napinaczem i to wszystko :D
znalazłem w innej instrukcji, od dolnego punktu do punktu prawego koła wałka rozrządu jest 52 zęby Jeżeli jesteś na 100% pewien, że pomiędzy tymi dwoma punktami muszą być 52 zęby paska, a u Ciebie ten odcinek jest dłuższy o jeden ząb, to jedyne wytłumaczenie jest takie, że zmieniła się pozycja rolki prowadzącej. Skoro jej średnica jest nadal taka sama....
Dzień dobry wszystkim. Jest to mój pierwszy post więc pragnę powiedzieć, że nie jestem w żadnej mierze fachowcem, motoryzacją nie interesuję się zbytnio. Owa siena to mój pierwszy smaochód, więc wszystko co wiem na temat działania automobilu to wiedza zdobyta przez pot i krew, które zdążyłem wylać przez połtora roku odkąd jestem kierowcą. Z tego tytułu,...
Znalazłem przyczyne, pasek rozrządu był lużny i prwdopodobnie przestawił sie, po założeniu i naciągnięciu nowego paska odpalił chodzi dużo lepiej ale wciąż nie pracuje na 1 cylinder, ustawiłem wszystko według znaków nawet prubowałem przyspieszając o 10 i 20 czyli ząbek i 2 ząbki ale nic, czy ktos wie jak ustawić rozrząd w matizie? z góry dziekuję za...
Jak dobrze pamiętam jest tam sprężyna na rolce co sama naciągnie pasek tylko przy dokręcaniu należy przyblokować.
Tu nie chodzi o przeskoczenie paska, jeżeli nie zablokujesz wałka to naciągniesz pasek tak jak powinien być naciągnięty. Pytanie jest takie - czy ty chcesz ustawić rozrząd wedle punktów i wedle sztuki czy chcesz ustawić wałek do paska? Inżynier który projektował silnik przewidział punkty wedle których powinno się to zrobić. Nie blokując wałka i nie...
witam wszystkich ponownie,wymiana pompy poszła gładko, rozrząd poznaczyłem wzgledem korpusu silnika i wszystko udało sie poskładać poprawnie, brakowało tylko tych momentów dokręcania srub ale dokręciłem porządnie i jest ok, pasek rozrządu naciągnąłem tak jak był czyli ugiecie maksymalne około 1.5cm,dzięki za wszystkie wskazówki,dla Carrot dzięki za...
Witam posiadam opla astrę F 1.7D 92' (nie TD) Proszę mi powiedzieć czy dobrze ustawiam rozrząd po wymianie uszczelki. 1.zgrywam punkty po lewej stronie na wale stojąc na przeciw samochodu 2.ustawiam punkty na kole pompy wtryskowej (prawie się zgadzają..przesunięcie o pół zęba paska...podejrzewam że ktoś regulował kołem pasowym pompy wtryskowej) 3.przy...
To masz dobrze zablokowane + czujnik naciągu paska powinien być. Teraz znalazłem dodatkowe potwierdzenie : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Panowie, dostałem info że rozrząd był zmieniany we wrześniu ubiegłego roku więc niepotrzebnie kupiłem nowy. Problemem jest tylko to że po zablokowaniu wału korbowego (tłok pierwszego cyl. w GMP) nie można włożyć blokady wałków rozrządu ponieważ nacięcia na wałkach nie są w jednej linii, jest leciutkie przesunięcie uniemożliwiające włożenie blokady....
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
ustawienie rozrządu jest NAJWAŻNIEJSZĄ regulacją silnika / no może ktoś ma inne zdanie, ale ja tak uważam/. należy jej poświęcić tyle czasu ile trzeba. zakładanie nowego paska na stare ustawienia kół - bez sensu, no chyba że robi to wymieniacz "na czas". po to podczas projektowania silnika robi się blokady rozrządów żeby z nich korzystać! jak kogoś...
Witam .Samochód Peugeot206 1,4i.Mam następujący problem. Po wymianie paska rozrzadu ,napinacza automatycznego i pompy wodnej - wszystkie podzespoły nowe. Nurtuje mnie ustawienie samego paska rozrządu po wymianie ,czyli po odpaleniu silnika . Pasek powinien przesuwać się po kole rozrządu centralnie środkiem. Jest tak dopoki nie odpali się silnika . Po...
trzeba ustawić kąt wtrysku ,możesz to zrobić sam ,o ile wiesz o co chodzi ,najpierw sprawdz czy masz pasek rozrzadu dobrze naciagniety , takie są objawy gdy jest luzny . O a czym to kolega naciąga pasek rozrządu???
tylko po prostu chodziło mi czy z tym paskiem wszystko okej jest. Dobrze jest u mnie też nie leży dokładnie na środku górnej zębatki. Rolka prowadząca i dociskowa robią swoje -nie spadnie ha ha! Napinacz też prawidłowo. Jak mnie pamięć nie myli to znaczniki co dwa obroty się pokrywają -to jest najważniejsze -znaczniki muszą się pokrywać one są na dole...
tak jak wyżej Robert prawi, w przypadku, gdy poprzednie wymiany odbywały sie na oryginalnych znakach, a nie jak każdy sobie kreske stawiał. Robert, a tam nie ma podwójnych znaków tj. dla ssącego i wydechowego? cos mi się tak kojarzy. jednak zastanawia mnie takie podejście do sprawy- czas na naukę. jest ktoś kto to sprawdzi po złożeniu? wiesz jak napiąć...
Jeśli mają być 4 sprężarki to zrobiłbym 2x po 2 sprężarki połączone szeregowo z przemiennie ustawionymi tłokami (co 45 stopni jeden tłok w górze) Przy 4 sprężarkach połączonych szeregowo pierwszy wał od strony napędu będzie miał największe obciążenie i może pęknąć, przy 2x2 sprężarkach wały spokojnie wytrzymają. Napęd można rozwiązać jak w silnikach...
Panowie, blokadę dolną wału można pożyczyć/kupić bez najmniejszego problemu. Jeżeli mechanik używa markera to są dwie opcje: 1. Zaznaczył swoje znaki i według nich ustawiał (według starego paska) 2. Chciał potwierdzić ustawienie rozrządu według tego co zrobił zgodnie z producentem jednak analizując poprzedników. Te dwie cechy się trochę nakładają na...
Ustawione miałem na Automatycznie nie wiem ile jest pobieranych punktów za obejrzenie filmików czy tam zdjęć. Mogę odesłać punkty nie ma problemu to mnie nie bawi punktacja. Ile komu bo idę do łóżka spać.Wyłączyłem punkty można za darmo pobrać. Dodano po 16 A jak odkręciłeś to koło? Dodano po 4 działały normalnie wszystkie 4 zawory pod świecami. Przecież...
Np. w Renówkach są koła pływające, luzuje się je przed zamontowaniem paska żeby wałki z wałem były prawidłowo ustawione, naciąga się napinacz i wtedy dokręca koła, po usunięciu blokad bo bez nich nie zrobisz go prawidłowo . Bez poluzowania kół zrobisz tam rozrząd ale nie ustawisz go idealne a to jest czuły silnik Ja mam zasadę-zawodowo biorę się za...
No własnie "młody" zamieszałeś. Wystarczyło tylko spytać się o te kołki bez zdjęcia na którym widać też przyrząd do sprawdzania naciągu paska. Odpowiedź na twoje pytanie 52mm. Ale to nie wszystko jest z tymi kołkami jeden cymes który sprawia że ustawisz to "pi razy drzwi". Pozdrawiam życzę miłego składania kkknc.
Więc tak blokuję koło paska rozrządu śrubą m6 wałki ustawiam jak na zdjęciu nr2 czy dobrze to zrozumiałem ?. Mam jeszcze pytanie odnośnie zębatki na zdjęciu nr1 czy trzeba ją jakoś blokować lub naciągać przed skręceniem ?.
Witam ponownie. http://obrazki.elektroda.pl/4295134000_1... Kupiłem "dumny" zestaw SKF. Każda część pochodzi z innego kraju. pompa wody - wybity znak SKF, pochodzenie nieznane napinacz: made in Canada, ale łożysko chińskie pasek: włoski rolka: francuska Widziałem kilka instrukcji wymiany rozrządu. Każda z nich potwierdziła Twoje domex32...
proponowałbym sprawdzić sprężanie na cylindrach bo jeśli pogięło zawory to będzie spory spadek,jeśli pasek był słabo naciągnięty to mógł przeskoczyć, ale niekoniecznie pogięło zawory, wtedy wystarczy ustawić rozrząd jeśli to oczywiście to.
Dopiero sprawdzę jak kupie klin (na zapas ze dwa :D ) i dam znać, ale stożek na kole jest oki -może źle są wyregulowane linki (przy odpalaniu silnika trzeba wcisnąć pedał który luzuje naciąg paska silnik - przekładnia)
Fakt nie mam takiego przyrządu. Po zablokowaniu walu pompy i rozrządu poluzowałem śruby kola pompy naciągałem pasek od walu korbowego na pompę tak ustawiłem kolo żeby śruby była na mniej wiencej po środku fasolki żeby była regulacja i na kolo rozrządu. Po obróceniu czy nic nie blokuje ustawiłem jeszcze raz na znaki i pasują idealnie blokady.
Zawsze możesz pożyczyć blokadę na jeden dzień i potem oddać np. w tychach pożyczają za 30zł po wpłaceniu kaucji. A i jeśli ktoś zmienia pasek i przed rozbiórką poznaczy farbką to ma duże szanse na powodzenie operacji ale jeśli potem odkręci koła zębate z wałków to jego plan legnie w gruzach. No i dochodzi jeszcze naciąg napinacza paska tą dziwną wajchą....
Podczas jazdy przy stałej prędkości kąt wynosi plus 40 na wolnych obrotach wynosi od około plus 10 do plus 18. Mam problem z zadławieniem podczas ruszania, lekko falujące obroty i ogólnie auto nie ma swojej dynamiki jaką powinno mieć. Czyli spieprzony rozrząd dowiadywałem się w ASO i wymiana wynosi 350 zł (oryginalne blokady + czujnik naciągu paska)...
Dodaję ten opis, gdyż pewnie wielu chętnym którzy mają corsę z czasem twierdzą że bez wspomagania ciężko i chcą je założyć Jest już jeden taki post na forum, jednak nie jest on zbyt precyzyjnie napisany. Jeśli wkradły się jakieś chochliki i nieścisłości dajcie znać, poprawie, dopisze. Skompletowałem części i zabrałem się do zakładania. Corsa 1.2 8V...
Witam no właśnie wydech z filtra jak włożyłem ręke do filtra powietrza to nie było czuć ssania tylko lekkie dmuchanie odłanczałem kolejno wtryski na pierwszym i drugim widoczny był spadek obrotów jak odłączyłem trzeci to zgasł i po odłączeniu czwartego trż zgasł .Teraz co do pytania o ustawienie rozrządu jak wymianiałem to zaznaczyłem na kołach i pasku...
Ustawienie pompy CR nie ma znaczenia. W tym silniku koło jest na klinie a wybranie naciągu paska realizowane jest na górnym kole wałka rozrządu, co za tym idzie, ciężko jest się tam pomylić. Skąd wierz ze nie ma synchronizacji, z parametrów? Używasz Clipa do diagnostyki? Jakie masz ciśnienie paliwa podczas rozruchu i jakie obroty widzi sterownik? Jak...
skoro chcesz sam wymienic. to tak. sprawdzasz jak sa ustawione znaki kolach, najlepiej aby wszystkie byly w jednej lini jesli nie to dodatkowo znaczysz sobie. popuszczasz napinacz, sciągasz pasek wymieniasz napinacz, zakladasz pasek naciągasz. sprawdzasz znaki czy sa w dobrej pozycji. jesli sa w dobrej to mozesz odpalic silnik. jesli nie to korygujesz...
Wiec tak...za niby przestawienie paska zapłaciłem 50 zeta,ale fakt taki-że jak przedtem autko na niskich obrotach ledwo co jezdziło.to teraz grzeje oki.Byłem przedtem w dwóch innych miejscach na sprawdzeniu zapłonu,jeden z nich naprawde gość ktory nie naciąga- tylko tyle że elektryk tez wykluczył ustawienie zapłonu,poradził sprawdzenie u mechanika.Tak...
Witam Wymieniałem pasek rozrządu w swoim krążowniku i w związku z tym że na temat aut wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów nic nie znalazłem spróbuję ułatwić sprawę innym. Spotkałem się z opinią że wymiana rozrządu w 2,5 tdi nie różni się zbytnio od wymiany w 1,9 tdi, i uważam że w 2.5 jest nawet łatwiejsza(napinacz który ,,pokazuje'' jak ma...
Twój wóz, Twoje konie... a raczej kolegi. :) Nie musisz zwalać miski czy głowicy, wykręć wtryskiwacze, wszystkie, dlaczego za chwilę. :) Na pierwszym cylindrze przez otwór wtryskiwacza ustawisz sobie GMP. Pasek bezwarunkowo musi być nowy, ten się naciąga w miejscu rozwarstwienia i walisz tłokami w zawory. Po prawidłowym ustawieniu zmierz na wszystkich...
Witam. Ogólnie silnik chodzi dobrze, lecz na wolnych obrotach trzęsie budą,bo silnik się trzęsie-jest to wkurzające bo jeżdżę tak już rok do pracy w dwie strony 60 km Zacznę od początku: -zaczęło trząść po wymianie pompy wody(trochę pukałem i używałem dużej siły abyo dkręcić cztery śruby na kole pasowym na wale-udało się.Po wymianie pompy znaczki rozrządu...
Witam wszystkich. Mam problem z ustawieniem rozrządu w samochodzie fiat ducato 1.9d. Jest to wersja z francuskim silnikiem DJY montowany również w citroen jumper i peugeot boxer. Otóż kupiłem silnik bez osprzętu , ponieważ w moim zerwał się pasek rozrządu i rozwaliło głowicę i całą resztę, a remontu nie opłacało się robić. Po zakupie nowego silnika...
naciąg pasek rozrząd ustawić pasek rozrząd naciąg pasek
panel dotykowy nawigacja grzeje silnik małych obrotach mechaniczna pompa wtryskowa bosch
stihl odpowietrznik paliwa stihl odpowietrznik paliwa
Audi A4 B8 2.0 TDI 2013 - Częsta regeneracja DPF Brak śruby regulacji gaźnika w pilarce spalinowej