Uszczelka pod głowicą.
Siema nie znam się bardzo ale mi jak strzelał to pompa wtryskowa do regeneracji i ma kopa jak nowy u mnie wyniosła 400zł a jak dymi na biało to może uszczelka pod głowicą?
Instrukcja Napraw Ursus C360
Uszczelka pod głowicą poszła ;p
Wirtam tak jak w temacie chciałem zapytac z jakimk momentem obrotowym dokręcać śruby w głowicy bo była wymieniana uszczelka pod głowicą?
Już znalazłem dzięki
Zwracałeś uwagę na grubość uszczelki pod głowica?
Wydmuchnięta uszczelka pod głowicą .
Uszczelka musi być, u mnie były uszczelki aluminiowe, coś na wzór uszczelki pod głowicę w sprężarce ursusa C-360 tylko wiadomo ze rozmiar większy
Jeszcze dobra uszczelka pod głowicę.
Kilka dni minęło, ale może wydmuchało uszczelkę pod głowicą?
Wystarczy ze będzie luz na prowadnicach zaworowych zadurzy i tez będzie odpowietrznikiem wywalał dym ..Lub tylko uszczelka pod głowicą..
Uszkodzona uszczelka albo głowica .
Sprawdź drożność kanałów, przeczyść układ chłodzenia dokładnie odpowietrz. Jeżeli to nie pomoże to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Jak pali Ci na zimnym silniku, wtedy wykluczysz walnięcie uszczelki pod głowicą.
A dlaczego na zimnym silniku? Zrób pomiar jak się należy na ciepłym silniku i z próbą olejową. Możesz zrobić pomiar na zimnym silniku jak ostygnie. Może ktoś źle założył pierścionki, dał za grubą uszczelkę pod głowicą i problemy gotowe.
Widać że jest to szlam z wodą na moje oko. Podejrzewam że poszła Ci woda do oleju. Jak już wspominałem czy widzisz jak oleju przybywa a wody ucieka? Może pękła tuleja podczas montażu albo uszczelka pod głowicą
Na 99,9% uszczelka pod głowicą
Już wszystko wiadomo uszczelka poszła na 2 głowicy:)
Sprawdzić ciśnienie sprężania! Wszystko się wyjaśni Jak się stało to nagle to prędzej uszczelka pod głowicą ale możemy tak wyliczać i zgadywać w nieskończoność
Skoro był planowany blok, to trzeba sprawdzić na ile tłok wystaje w górnej pozycji. Należałoby zastosować grubszą uszczelkę pod głowicą.
Wtryskiwacze podają paliwo do cylindrów? Czy po "zajechaniu" silnika wystarczyła tylko wymiana uszczelki pod głowicą?
Żeby rozhartować pierścienie musiał byś je zagrzać do przynajmniej 400-500 stopni a to jest niemożliwe. Zagrzał silnik, spuchnięte od ciepła tłoki przytarły się i zablokowały pierścienie w rowkach. To najczęstsza przyczyna spadku mocy po przegrzaniu silnika. Pomijając uszczelkę głowicy.
Witam, jaka jest kolejność dokręcania śrub od głowicy i na co zwrócić uwagę przy wymianie uszczelki?
Sprawdż tuleje czy nie zerdzewiały albo może któraś osiadła niżej,uszczelka głowica??
Gdy jest ciepły silnik i zgaszę go to gdy odpalam to tak jak by miał za duże sprężanie i nie może tego przekręcić i wtedy odpuszczam starter i muszę odczekać aż ostygnie i odpali od strzała woda raczej się nie przedostaje bo jest nowa uszczelka pod głowicą ...
Opisane objawy wskazywałby na uszkodzoną uszczelkę lub pękniętą głowicę.
Czy jak drugi raz składałeś silnik to na takiej samej (nie tej samej) uszczelce pod głowicą czy na innej ? Spotkałem się raz z czymś takim, że przyczyną "fukania do wody" buła kiepskiej jakości uszczelka, po jej wymianie było OK.
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
Przecież napisał że w ssącym...
dziękuję za podpowiedź co do czujnika temperatury mam jeszcze jedno pytanie mianowicie odkręciłem korek wlewu płynu do chłodnicy, do rurki nadmiarowej włożyłem butelkę z woda zatkałem ręką otwór w którym zakręca się korek wlewu płynu chłodzącego i obserwowałem że co jakąś minutę może więcej wydostawała się bułka powietrza albo dwie, czy to może świadczyć...
z tego co piszesz to na pewno grzebane było przy pompie ,bo w ciągnikach są silniki z wtryskiem bezpośrednim i maksymalne obroty eksploatacyjne to 1800 obrotów ,przy obrotach 2400 silnik zbyt długo ci nie popracuje ,albo zniszczy ci wał i panewki ,albo poleci uszczelka pod głowicą
Głowica nie jest pęknięta tylko a uszczelka była dobrze założona
Sprawdź uszczelkę pod głowicą, lub pierścienie.
proponuję jeszcze sprawdzić uszczelki pod głowicą. Pozdrawiam
Z kolanka może wyciekać przy C-360 lub podobnych. Możliwy jest przeciek przez uszkodzoną głowicę lub jej uszczelkę albo uszkodzony wtryskiwacz.
Ja miałem podobnie w samochodzie, dmuchnęło mi dwa razy. Mechanik powiedział żebym przy zakupie drugiej uszczelki kupił taką na drugi szlif, to znaczy przy zakupie zaznaczył że głowica była planowana dwa razy. Pomogło.
sprawdź olej w misce może się okazać że masz wodę w oleju po zimie Dodano po 2 jeżeli to uszczelka to pod głowicom
Problem rozwiązany. Problem okazał się w 3 tulei. Na zewnętrznej ściance był wyżarty przez rdze rowek, którym woda szła przez uszczelniaczy na dół, do oleju. Zakupiłem nowe tuleje i jestem już przy końcu składania.Pozostało wrzucić wtryski i odpal. Jedna końcówka okazała się do wymiany. Byłem po poradę u znajomego mechanika, który powiedział mi żeby...
albo jest blok do czyszczenia jeśli to na 4 cylindrze lub najgorsze uszczelki tez czerwona ramka od strony popychaczy
Co prawda doświadczenia dot. ciągników mam niewiele, ale sprawdził bym śruby głowicy - w Ursusie są chyba dwustronne szpilki? Były zmieniane? Może któraś nie trzyma głowicy z odpowiednią siłą? Czy przy wymianie były jakieś ślady na uszczelce w którym miejscu mógł nastąpić "przeciek"? Jeżeli nie to, to pewnie jak sugerujesz - pęknięcie w głowicy lub...
Nie miałem okazji spodkać się z takim przypadkiem, ani nie zdarzyło mi się żeby po poprawieniu głowicy wydmuchało uszczelkę. Ale możliwe, nie zaprzeczę że są takie przypadki.
po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu zaworów 330 nie odpala Czy ustawienie zaworów oznacza regulację luzów, czy coś innego? Skoro wymiana uszczelki pod głowicą to być może woda w cylindrach i korozja. Więc pytanie o stan rozpylaczy i pierścieni tłokowych. Oczywiście ważny dopływ paliwa do pompy. Trzeba zrobić/sprawdzić coś więcej .
Dokręciłem na 220Nm i wydostaje się powietrze dalej Tuleja lekko wystawiła nad blok Spróbuję wymienić uszczelkę pod głowicą na nową. W sklepie widziałem uszczelki całe miedziane pod głowicę czy będą one lepsze od zwykłych?
Dziś zdjąłem głowicę bo myślałem że będzie to sprawa uszczelki ale jednak nie.
Za niska uszczelka pod głowicą. Silnik się rozgrzewa korbowody wydłużają i pukają po nagrzaniu.
Kolego Grzeniuw kąt 5-6 st. zgadza się na wszystkich cylindrach. Znaki na kole gmp sprawdzałem czujnikiem zegarowym na tłok ok. kąt 24 st. kątomierzem na wale i ok. Mam podejrzenie że da 2 cyl jest grubsza uszczelka pod głowicą. Nie pali dobrze paliwa ewentualnie wtrysk, głowica.
Uszczelka do wymiany. Żadne dociskanie nie pomoże.
Uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub blok. Oleju nie przybywa?
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę?
Uszczelka pod glowica.
A jeśli jest minimalny wyciek spod głowicy od strony pompy wtryskowej to o czym to świadczy ostatnia głowica od strony zbiornika paliwa leci mi strumieniem olej czarny nie jakoś mocno ale po trochu zaczyna sie sączyć czego to objaw? i to w sumie tylko na tej głowicy jednej uszczelka wymienic na lepszą czy co?
Pewnie uszczelka poszła Ci, a jak zdiagnozować hmm.., odkręcić musisz korektor wydechowy no i wtedy przekonasz się z której głowicy wydostaję się płyn chłodniczy. Dość prosta metoda.Nie wiem ja bym wszystkie uszczelki powymieniał pewnie reszta też w nie najlepszym stanie. No jeszcze w 100 % nie wiadomo czy to uszczelka, mogą być oringii na tuleii patrz...
okazało sie że to była wina uszczelki pod głowicą. Ciągnik chodzi jak należy. Dzieki za pomoc:)
Kiedyś w samochodzie poszła mi uszczelka pod głowicą tez zastanawiałem się jak pozbyć się osadu i kamienia po złożeniu wszystkiego zalałem octem 1/1 z wodą i dodałem sode pojeździłem kilka dni spuściłem całości i przepłukałem wodą i zalałem płynem
Jedynie co mnie zastanawia to przy filtrze powietrza słuchać takie dziwne ssanie Może to być nieszczelność pomiędzy filtrem a głowicą (uszczelka), chyba, że świca żarowa wykręcona. Takie coś widziałem, gość wykręcił i zatykał drewnianym koreczkiem. Wykręcił po to by psikać tam samostart. Było to akurat przy Raku ale silnik ten sam.
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Kolego, kąt dokręcenia nakrętki nie ma nic wspólnego z momentem jej dokręcania. Wystarczy tylko nieco inny materiał uszczelki pod głowicę, aby te wartości były zupełnie inne.
Według mnie pocenie się silnika nie jest spowodowane nieszczelnością uszczelki pod głowicą, tam występuje wysokie ciśnienie, jeżeli głowica była by nie dokręcona to uszczelkę już dawno by wydmuchało. Czy nic się nie wydarzy gdy dociągnę głowicę po kilku latach? Możesz spróbować, ale nie wiem czy to coś pomoże. Czy może zdjąć głowicę oczyścić płaszczyzny...
Mogła się uszczelka, tak jak piszesz zmarnować, jak głowica idzie do góry to musowo za każdym razem dać nową uszczelkę. Być może tylko za lekko dociągnięte szpilki. Po wymianie i odpowiednim dokręceniu głowicy problem powinien zniknąć. :D
Wita! no i sprawa załatwiona. termostat kleknął (nowy)! wyrzuciłem go i już spokój, krotki obieg zaślepiony! temperatura silnika przy pracy z c hakownica 70-80 wiec jak dla mnie jest dobrze! jeszcze się zastanawiam po tym jak się termostat nie otwierał w jakim stanie jest uszczelka pod głowica! bo lekkie ciśnienie było
Witam. Mam problem Z Ursusem C-360 3P. Podczas podorywki ciągnik stracił moc, zgasł. Po odpowietrzeniu wszystko wróciło do normy. W międzyczasie sam łapał nierówne obroty silnika od niskich po wysokie. Po godzinie dalszej podorywki taka sama sytuacja. Zgasł bez możliwości odpalenia po odpowietrzeniu. Wymieniony filtr paliwa na nowy (na tamtym zrobione...
... wóda idzie do oleju ... Jeżeli to wóda a nie woda to zapewne profilaktycznie dezynfekuje się. :crazyeyes: Tak na poważnie to zmień dostawcę uszczelki lub może nieprawidłowo (za lekko) dokręcasz głowicę. Możliwe, że jest "wygwizdany" rowek na powierzchni uszczelnianej.
Albo pierścienie, które nie zgarniają oleju i wydmuchuje je do kolektora, albo uszczelka/mocowanie, albo wywala przez gwint szpilek od wydechu przy głowicy.
Pęknięty blok w miejscu wkręcania szpilki. Nie przeciągnąłeś za mocno przy dokręcaniu głowicy.
Witam Problem polega na tym iż po odpaleniu traktor wkręca sie na naprawdę duże obroty, jedynym sposobem na zatrzymanie silnika to odcięcie mu paliwa. Ursus stał około 2 lata, przez ten czas nie był odpalany. Stał z uszkodzonymi uszczelkami głowicy, po naprawie i próbie odpalenia dzieje sie tak jak opisane wyżej.
Witam. Mam problem z moim ursusem c 330. Na wiosnę podczas obsypywania ziemniaków pierwszy raz zagotowało mi wodę, odkręciłem korek chłodnicy i uszło spore ciśnienie, a węże były spuchnięte. Okazało się że szła kompresja do układu chłodzenia to wziąłem się za wymiane uszczelki pod głowicą. Rozebrałem wszystko głowice dałem do regeneracji i zmontowałem...
Witam, mam problem z ursusem c 360 3p praktycznie co roku przepala się uszczelka pod głowica między 1 a 2 cylindrem po kapitalnym remoncie mięło rok czasu i znów to samo przepalona uszczelka co może być tego przyczyną?
Witam, dzisiaj w Fordzie Mondeo MK4, gdy go odpaliłem, zaczął się wydobywać dziwny metaliczny dźwięk z silnika i nie wiem, czego to może być przyczyną. Na dole załączam film, na którym coś słychać. To nie jest metaliczny dźwięk... Brzmi jakby uszczelka pod głowicą miała 'przedmuch' pomiędzy cylindrami .... Dlatego odgłos przypomina raczej bieg traktora...
witam, zanim zrobisz demontaż :) popatrz czy zawory sie zamykają, i czy uszczelka pod głowicą jest oki, wyjdzie na zmierzeniu ciśnienia róznica nie powinna byc wieksza niż +- 3 bary, pierścionki raczej nie powinny popękać ale ciapki chodzą swoimi drogami :) wtryski sa raczej dobre bardziej prawdopodobne jest że zawór sie zawiesza( może jest krzywy?...
Twardości nie badałem ,kolor był lekko słomkowy może się nie odpuścił. Ale mam dwa pytania do znawców tematu przy remoncie tego silnika. Kupiłem zestaw uszczelek ursusa pod ten silnik i co mnie zastanawia to uszczelka pod głowicą w zestawie jest z jednym wyciętym kanałem wodnym a była ze wszystkimi kanałami wycięta, według mnie z jednym kanałem będzie...
Witam, Jak w temacie MF235/URSUS 2812 Wydmuchało uszczelkę pod głowicą między drugim baniakiem a kanałem wodnym. Wszystko kupione i pomyte, głowica zrobiona gotowa do założenia, wartości luzów zaworowych na zimnym 0,30 znalazłem w instrukcji. Nie mogę nigdzie znaleźć jaka kolejność i moment dokręcenia głowicy. Moment na wtryski też by się przydał. Bardzo...
co do zetora 5211 czy 5011 fakt spalą czasami wiecej niz 360 ale za komfort trzeba zapłacic, ja mam zetora 5211 i ciagne tandema 6 tonowego z obornikiem lub kiszonka i nie mam zadnego problemu tak samo przy scierniskowcu 2,60. co do 3p jezeli jako ciagnik do prac lekkich koło domu to jest oszczedny ale silnik silnik jeszce raz silnik wał i uszczelki...
Biały dym to para wodna jeśli jest na zimnym silniku oznacza wodę w układzie wylotowym a jeśli również na ciepłym oznacza wodę w spalanej mieszance. Sprawdź czy czasem olej w silniku nie jest jak mleko. Prawdopodobnie jakaś wada montażu głowicy.
Jeśli wyeliminowałeś kwestie góry, czyli głowica zawory i uszczelka (zakładam że skutecznie), to zostają przedmuchy na pierścieniach. Pytanie jak bardzo dymi z wlewu oleju, bo coś tam trochę zawsze ma prawo być.
Witam, posiadam Ursusa 1634, silnik ZTS Martin, 1998 rok. Ostatnio miał problem z zapaleniem, dymił na biało. Wymieniłem filtry, przepompowałem i wtedy zapalił, lecz cały czas dymił i nierówna praca silnika. Następnego dnia już nie chciał zapalić, pompa wtryskowa podaje paliwo, wtryski sprawdzone u pompiarza są ok. Głowica zdjęta bo myślałem że uszczelka...
pompa na linkach, hydrotłoki ok. Istotna wiadomość wymieniana uszczelka pod głowicą wypaliło ją między 3-4 tłokiem. a jak wyciągnę przyspieszacz to jakby lepiej pracuje ale kopci jak ursus na wybiegu!!!
Co zostało wymienione. Bo wygląda na nieszczelność tłok/pierścienie/cylinder (ewentualnie głowica pęknięta). Rozebrałem silnik. Okazało się, że wydmuchało kawałek uszczelki.
Witam. Dzisiaj w mojej c360 zaczął wylatywać olej przez zabezpieczenie dźwigni właczajacej sprężarke po zgaszeniu silnika jeszcze przez około pół minuty ucieka tamtędy ciśnienie wcześniej delikatnie wyrzucało przez korek wlewu oleju ale zmieniłem na nowy myśląc że nie trzyma i dlatego olej ucieka a teraz zaczęło z tego zabezpieczenia wyrzucać jaki może...
Zdejmij pokrywki zaworów. Jesli kiedyś głowice były regenerowane zawory idą w górę i zdarza się że miseczka sprężyny oprze się o pokrywkę. Ciekawe czy ci uszczelki nie dmuchło pod głowicą dźwięk podobny do uderzeń na pracującym silniku.
Witam w tym tygodniu kupiłem świece 2 od c 330 a dzisiaj właśnie poleciała mi uszczelka pod głowicą i może po weekend-ie będę montował przy okazji wymiany W których miejscach zamontowaliście u siebie świece żarowe ?
tak tylko pierwszego dnia rozebrałem głowice spusciłem olej i zalałem chłodnice wodą i na nastepny dzien patrzyłem i było tyle samo wody ile dzien wcześniej chyba że może pod cisnieniem gdzies ucieka albo głowica
Ja jak kiedyś sprawdzałem czy dwu wskaźnik działa włożyłem go do wrzątku ok.90 ° to wyszło na czerwone pierwsze pole. Na zielonym już jest nie za dobrze, ja wtedy przestaję pracować i dam ciągnikowi ochłonąć, nie gaszę tylko chwilę czekam 5 -10 minut. I czy wejście wskazówki na czerwone pole powinno skutkować zatrzymaniem silnika do ostygnięcia? Czerwony...
Przeważnie wycieka na gwintach szpilek przy nakrętkach mocujących przewód wydechowy przy głowicy. Spróbuj odkręcić cztery nakrętki, odtłuścić posmarować silikonem wysokotemperaturowym i zakręcić nakrętki.
no niby moze tak być ale i tak sprawdzałem przed montażem i wszystko chodziło lekko. Ogólnie problem jest taki zmierzyłem ile zawory wydechowe chowają sie w głowicy orginalnie mechanicy mówia ze od 0.50 mm do 1mm zawory powinny być schowane w głowicy w starej faktycznie zawór wydechowy jest 0.50mm schowany w nowej wydechowy jest 0.40 mm czyli jest...
Nadal zero konkretów, z falowania obrotów przenieśliśmy się na wypalanie uszczelki, stukanie i wystawanie wtryskiwacza z głowicy. Nie wiadomo co się dzieje, nie wiadomo co było robione...
Zapewniam Panie tomek130, że wiele łącznie z osprzętem budowlanym i wiem dobrze jak potrafi się zemścić montaż części "podróbek" takich jak tłok, uszczelka pod głowicę, pakiet uszczelnienia siłownika, zawory głowicy itp. Pozdrawiam.
Czyli 1,1kW i będzie z 8 na bidę. A jak sprawdzić stan mechaniczny? Chciałem to rozkręcić, ale bałem się że jak zdejmę cylinder to wypadną pierścienie (o ile istnieją). A gdzie można kupić uszczelkę głowicy, głowicę i bagnet, bo to już wiem, że trzeba wymienić?
Od razu nie będzie przeciekać. Puści wtedy gdy silnik będzie miał wysoką temperaturę, a Ty nie zauważysz, że nie ma płynu. W najlepszym przypadku wypali uszczelkę pod głowicą. Klejem to można znaczki pocztowe przyklejać, a nie smarkać układy chłodzenia.
Trochę offtop, ale dlaczego praktycznie zawsze właściciele ursusów zawzięcie lali do nich wodę, zamiast płyn z niską temperaturą krzepnięcia? Względy techniczne, czy ekonomiczne? Najtańsze 10 litrów petrygo to koszt ok 60 zł... Leją wodę, bo jak miałbyś po 2-3 litry dolewać co dzień bo wywali w powietrze bo w lato jest +35*C, a chłodnice w ursusach...
Jeśli na uszczelce pod głowicą nic nie widać to może to być pęknięta głowica niestety. Pęknięcie tulei raczej nie wchodzi w grę.
Była robiona tylko sama uszczelka czy i głowica dana do regeneracji? Jest to zwykła 30 czy ''M''? Jeśli zwykła to ile zawory wystawały ponad powierzchnie głowicy? Powinny coś koło 2,2 mm.
Witam. Mam na łodzi zamontowany silnik Ursus C-60. Na wolnych obrotach kopci na biało a z kolektora ssącego wychodzi dym. Zmieniłem wtryski i komplet uszczelek pod głowicę, na pełnym gazie bardzo kopci na czarno. Zawory ustawiałem chyba z 10 razy i zero poprawy.
Za dużo teorii. Zdejmij głowice, to pierwsza sprawa. Zobaczysz co jest grane, i będziesz myślał dalej. Nie zdziwię się jak skończy się na wymianie uszczelki pod głowicą i będzie capek hulał dalej. Daj znać jak to wygląda.
Witam .Czy napewno tłoki są od M ki bo może od zwykłego i nie ma prawa zapalić no i zasadnicze pytanie z kąd wziołeś uszczelkę pod głowicę bo kupić dobrą uszczelkę to raczej marne szanse ,zuuważyłem że uszczelki obecne to mają wymiar 108 a tłok ma 102 więc coś tu niegra ,ja też tak miałem i uszczelkę musiałem dorabiać .
Przy remoncie były robione głowice. Termostat jest. Przy pracy osiaga temperaturę ~75st Pod wtryskami podkładki są, takie same jak pod nadmiarem paliwa z tym, że powiekszone są otwory. Czy tam wogóle powinny być podkładki? Jeżeli tak to jakie? Odpalam na gazie wciśniętym na maxa. Spróbuję tak jak pisze kolega seweryn7701 z gazem do połowy. Dodam jeszcze,...
Trochę tego jest. Kilka z nich to: Wydmuchana uszczelka-uszczelki, pęknięta głowica, zapieczone popękane pierścionki, czyli przedmuchy, spadek mocy, wycieki oleju, płynu, przepalony olej. Zdejm korek wlewu oleju i zapal silnik zobacz jak z dymieniem z odmy.
Silnik może przegrzewać się m.in. : z powodu niewłaściwie pracującego układu smarowania (pompa oleju - uszkodzona, filtr oleju lub przewody zanieczyszczone), lub układu chłodzenia w tym przypadku mamy : zabitą/zarośniętą kamieniem kotłowym chłodnice, źle pracujący termostat, brak termostatu, kamień kotłowy narośnięty na tulejach tłokowych, pompa wody...
Ile powinien dobrze działać czyli kiedy jest 82 otwierać się a niżej zamykać,miałem taki przypadek że termostat zaciął się pozycji zamkniętej i woda się zagotowała,a teraz mam płynem zalany i jeszcze jedno pytanie jeżeli odkręcam korek chłodnicy to jest mgiełka czy tak powinno być ? czy to objaw uszczelki pod głowicą ciśnienie się nie zbiera i płynu...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Najlepiej to wyjąć wałek rozrządu (jeśli na nim nie ma pompki oleju) by zawory sie nie otwierały Jak nie rozbierasz karteru to patrzysz ile sie otwierają zawory, potem rozpinasz je. Na szlifierkę i tniesz po długości tylko by sie nie otwierały i montujesz je. Tylko najpierw zobacz czy ta nowa głowica pasuje do cylindra (czy uszczelka pasuje). No i oczywiście...
ursus uszczelka głowicą matiz uszczelka głowicą daewoo uszczelka głowicą
civic elektryczny schemat kalibracja belki tensometrycznej honda civic termostat
obciążalność prądowa przewodów obciążalność prądowa przewodów
Czerwona kropka na ekranie telewizora Xiaomi - przyczyny i rozwiązania Pralka z autodozowaniem - czy warto inwestować?