Jak obniżone tuleje to efekt taki jak wydmuchana uszczelka PG. Dodano po 14 Tuleja ma wystawać jeśli pamiętam 0,02-0,06mm.
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Czasem uszczelka nie jest potrzebna jak tuleja trochę wystaje ponad cylinder a w głowicy jest podtoczenie .Wówczas jest to tzw uszczelnienie na zamek .
A co by tym tulejom było? Nowa tuleja też będzie siedziała nisko w opadniętym gnieździe. Chwilowo będzie spokój bo nowa uszczelka czasowo poprawi uszczelnienie. Jak temat powróci, to możesz się skontaktować ze mną. Pozdro!
Jeśli w zbiorniczku nie robi się maź, a głowiczkę sprężarki masz nową to zostaję Ci zdjęcie głowicy. Możliwe przyczyny 1. Głowica pęknięta lub krzywa - do sprawdzenia na szczelność i planowanie 2. Skorodowana uszczelka pod głowicą 3. Pęknięta tuleja (jeśli są mokre).
Rozkręcić to złącze dwoma kluczami plaskimi Chyba pasuje 10 mm. Miedzy tuleja a grzałką (widać uszczelnienie, prawdopodobnie teflonowe ). Doszczelnić ewentualnie taśmą.
Jak w temacie: Actros MP4 euro 6. OM 471 926 Kolejny raz wydmuchało uszczelkę głowicy i zbiera się kompresja w ukł. chłodzenia. Widać niewielkie ślady nagaru na uszczelce. Może być opadnięta tuleja a wspiera się w dolnej części bloku. Czy ktoś ma rozwiązanie problemu?
Powodem zapowietrzenia może być: uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, nieszczelne obsady wtrysków, awaria sprężarki powietrza, opadnięte lub pęknięta tuleja cylindrowa, niedostateczne odpowietrzenie układu chłodzenia np. po wymianie płynu. Wykonanie testu na CO2 pomaga w diagnozie.
Ten blok jest do roboty. Tuleja porysowana solidnie. Nie jest porysowany. To zacieki po nitro i syfie ze szlifowania papierem ściernym. Trzeba najpierw zmierzyć owalizację i zadecydować czy honowanie wystaczy Te auto normalnie do końca jeździło. Te wżery to efekt zaniedbania,bo stary płyn powoduje korozję Płyn jaki tam lałem to Febi G13 i na pewno...
Podnoszą tuleje. Uszczelka głowicy wystarczająco uszczelnia. Znowu bzdury. Tuleja na rant uszczelniający od góry. I to właśnie on uszczelnia połączenie tuleja - głowica ( komora spalania ). Otwory chłodziwa są w głowicy dwa - zasilanie i powrót. Uszczelniacze miedziane stosowane są dlatego że mamy w miejscu połączenia wysoką temperaturę. Są dwa typy...
Witam, Miałem taki sam objaw w młynku firmy TEKA TR-34.1.V. Uszkodzeniu ulegają tulejki i uszczelka. Użytkowany około 4 lat. Niestety nie ma takich produkowanych seryjnie, trzeba dorobić u znajomego tokarza. Mam nadzieję, że posłuży kolejne parę lat. Trzeba pamiętać aby tuleja nr 1 była wykonana z brązu tak jak to przewidział producent. Uszczelka do...
Rys wyczuwalnych pod paznokciem nie ma natomiast ta gorsza tuleja ma mały próg i wżery więc raczej bez szlifu lub wymiany tulei się nie obędzie: https://obrazki.elektroda.pl/8715059400_... Uszczelka jest oryginalna tylko trochę krzywo położyłem.
tzn były już sugestie że moze wtrysk leje , ale zostało to wyeliminowane bo ani nie ma tam wiekszego osadu na tym tłoku jak na pozostałych a po za tym to jakby wtrysk lał to już po takim okresie by była dziura w tłoku , Patrzac tak na logike to jest kilka możliwości wykrzywiony blok , wykrzywiona głowica , opuszczona tuleja itp , uszczelka za każdym...
Witam Pęknięta tuleja cylindrowa lub wysadzona uszczelka pod głowicą.Przedmuchy kompresji do układu chłodzenia.Silnik będzie się przegrzewał gdyż układ chłodzenia jest zapowietrzany non stop.Brak dostatecznego odprowadzania ciepła. Pozdrawiam
wiesz co ja miałem ten problem podobny przebieg na Actrosie i okazało sie że tuleja była opuszczona /odkształcona nie wiem , ogólnie to musisz sprawdzić CO2 czy jest w układzie jak jest to najprościej zaczac od chłodnicy EGR , jesli nie to to pewnie uszczelka pod głowica , tylko żebyś nie narobił sobie problemów jak ja to niech ci sprawdza czy na pewno...
gimak dzieki za info. kilka miesiecy temu sprawdzal mi wlasnie mechanik plyn chlodniczy na obecnosc spalin wykazalo spaliny w ukladzie. powiedzial ze moze byc to opadnieta tuleja pod cylindrem lub uszczelka no ale skoro wada od kilku miesiecy nie powiekszyla sie uszczelke mozna wykluczyc(chyba) nie wiem sam co robic czy taka tuleje da sie naprawic i...
Podstawowa czynność, to wywalić termostat na czas testu. Czy podczas pracy na postoju, objawy są takie same? Jeśli jest pęknięcie głowicy, puszcza uszczelka lub jest pęknięta tuleja cylindra, to pod obciążeniem silnika natychmiast może zagotować i wypluć wodę. – Termostat nie zdąży się otworzyć.
Jak była by to uszczelka to węże byś miał twarde bo ewentualna kompresja by uciekała do układu chłodzenia. Ja tak miałem mimo że w oleju było czysto. Serwis się poddał a ja po którymś z demontaży znalazłem ślad na uszczelce że nie dolegała bo opuściła się tuleja cylindra o 0,5mm. Po twoim opisie wnoszę że może być ok, bo jeżeli nie ubywa płynu to może...
Widać że jest to szlam z wodą na moje oko. Podejrzewam że poszła Ci woda do oleju. Jak już wspominałem czy widzisz jak oleju przybywa a wody ucieka? Może pękła tuleja podczas montażu albo uszczelka pod głowicą
Witam cię kolego słuchaj na początek zrób test na szczelność głowicy i zawartość co w układzie chłodzenia.Jeżeli tu nic nie okaże się to najwidoczniej masz go bardzo zapowietrzonego bądź gdzieś nie ma obiegu i w tym przypadku trzeba pokolei wszystko sprawdzać węże, chłodnica. A jak na teście coś wyjdzie to albo głowica pęknięta albo sama uszczelka bądź...
NAJPIERW POKRĘĆ GO RĘCZNIE!!!!!!!! Istnieje taka możliwość że z powodu słabych aku jeszcze nic się nie pogięło w silniku. Możliwość taką generuje np pęknięta tuleja cylindra z powodu zamarzniętej wody której nikt nie spuścił na zimę, skorodowana uszczelka głowicy i jest woda w cylindrze i z tego powodu nie możesz go obrócić itp. Jest naprawdę wiele...
Zarżnales silnik taką jazdą, oczywiscie przy 200 km/h nikt nie patrzy na wskaznik temperatury i masz za swoje. Zniszczona uszczelka pod głowicą, pęknieta głowica albo obluzowana tuleja czylindrowa.
Dodaje zdjęcia jak to powinno wyglądać :) Tuleja cynkowa sprawuje się świetnie . Z redukowane tarcie do minimum uszczelka nowa, wiec powinna wytrzymać bardzo długo :) Na dodatek krótki filmik jak to powinno wyglądać. Pozdrawiam https://filmy.elektroda.pl/88_1382214419... http://obrazki.elektroda.pl/9484692700_1... http://obrazki.elektroda.pl/6364633100_1...
Nie sama uszczelka pod głowicą i uszczelki na tulejach załatwią sprawę.Może okazać się,że jest pęknięta tuleja i wtedy klops.Przed wyciągnięciem tulei daj głowicę do specjalistycznego zakładu niech sprawdzą szczelność.Wtedy będziesz mógł główkować dalej.
Jeżeli silnik kręci bez świecy i nic o nic nie uderza to znaczy że rozrusznik nie daje rady kręcić albo świeca uderza o denko tłoka które jest przecież wypukłe. Może świeca jest nie od tego modelu? Podczas montażu można było tam gdzie znajdują się zawory i wypukłe denko tłoka nad tłokiem wsadzić zwinięty drut cynowy w ślimak żeby przykryć nim całą powierzchnię...
Moim zdaniem silnik do remontu - kopci na biało plus "masło" widoczne na nakrętce oleju, to wg mnie uszczelka głowicy do wymiany plus planowanie głowicy. Przed ewentualną wymianą uszczelki należy dokładnie zbadać głowicę na szczelność, bo może być pęknięta (lub tuleja cylindra). Np. w aucie syna (Lanos 16-zaworowy), w krótkim czasie zakładano 2 razy...
(at)dziarskihank to dokładniej chodzi tłoki tuleje nominał orginalne co były w nim tylko pod wymiar pierścienie bo były mocno zjechane i pęknięte dwa ale to przez poprzedniego właściciela bo silnik był zagotowany i tylko zrobili dół silnika wał panewki jak pisałem też z niego bo były ładne nie wytarte bez luzu rys tylko jeden zestaw tłok pierścienie...
Raport z naprawy Odkręciłem głowice (3 śruby na imbus) oraz opaskę by zdjąć jeden wąż po zdjęciu ukazały mi się tłoki teoretycznie wymiany potrzebowała uszczelka która znajduje się w tulei mosiężnej{12) wsadzonej w prowadnice tłoków{7} niestety nie wiedziałem jak jest zamocowana ta tuleja wiec spuściłem olej i odkręciłem tą prowadnice (2 śruby{8} )....
Może masz rację że jest problem z włożeniem do grodzi próbowałem 3 razy no ale wydaje mi się tam jest taka guma uszczelniająca że wyszła prawidłowo no już pchałem z całej siły więc i wszystko po obwodzie ta uszczelka tam dochodzi ta tuleja plastikowa z pancerza też wchodzi precyzyjnie więc wykluczył m tą część no chyba że rozbiorę jeszcze raz i spróbuję...
Jeżeli zruszyłeś tuleje załóż nowe uszczelki pod tuleje żeby Ci wody nie pchało do oleju.
Witam mam problem z c360 jakiś czas temu zauważyłem że w chłodnicy robi się ciśnienie i wyrzuca płyn zwłaszcza jak się przygazuje, pomyślałem że to może być wina uszczelki pod głowicą żeby to zdiagnozować odkręciłem kolektor wodny i kręciłem rozrusznikiem okazało się że na 4 głowicy coś jest bo było ciśnienie i wydobywała się para także zrzuciłem głowicę...
Apropo ciekawostki może macie sposób na wyczyszczenie gaźnika lub jego regenerację ?. Nie wiem zamoczyć go w benzynie czy jak ?. Kup zestaw naprawczy, rozbierz go i powymieniaj co się da. Jak chcesz wyślę Ci mój paczkomatem, jeszcze nie wyrzuciłem, on przez te 20+ lat 2 razy był regenerowany, już nie pamiętam co tam było wymieniane, na pewno zaworek...
dziękuje wszystkim za odpowiedzi. a uto jest u mech. Gdyby byla to uszczelka pod głowicą to bylbym szczesliwy. okazalo sie ze jest pęknięta tuleja na 4 bloku. musialem kupic silnik. lałem wodę bo mieszkam w Irlandii i temp oscyluje w granicach 5 stopni. jeszcze raz dziękuję pozdrawiam
Uszczelka uszczelką, ale przecież wiecie, że felicja jest na tulejach mokrych, bywało tak, że tuleja uciekała w dół ( bo się poddały miedziane pierścienie pod tuleją albo papierowa podkładka uszczelniająca), po wymianie uszczelki spokój był jakiś czas, póżniej i tak okucie uszczelki nie spełniało roli. Dlatego trzeba sprawdzać liniałem ile wystaje tuleja...
Witam. Jak masz zdemontowaną głowicę, misę i tłoki z korbowodami to zalej kadłub gorącą wodą i obserwuj skąd wycieka woda. Może być przegnita tuleja, uszkodzone uszczelki tulei lub- co gorsza zniszczone(przeżarte) gniazda tulei cylindrowych.
Witam. Pacjent opel Meriva 1.4 16v. Chodzi o to, że podczas jazdy z obudowy termostatu(Z lewej strony motoru) wyleciała metalową tuleja na którą zakładany jest gumowy przewód w skutek czego wywaliło cały płyn.. Po kontroli oleju na bagnecie i pod korkiem jest masło. Uszczelka pod głowicą?
Remont jak remont wymieniłem pierścienie na tłoku bo tuleja jeszcze była w miarę ok, do tego docieranie zaworów na paście, wymiana końcówki wtrysku i tulejka główki korbowodu no i wiadomo uszczelka pod głowicę była zmieniana.
Najciekawsze będzie kiedy silnik zwyczajnie straci panewki wał będzie do wyrzucenia. Prawdopodobnie ( jeśli prawda z uszczelka pod głowicą) masz dziurawą tuleję cylindrową (rdza). Może też rozszczelniona tuleja albo pęknięta głowica. Wybieraj co wolisz ale silnik naprawić trzeba lub wymiennić na lepszy,
Mam pewien problem mianowicie po remoncie silnika w c 360 teraz podczas pracy ok 2 godziny zaczelo ubywac wody w czlodnicy i okazalo sie ze dmucha woda przez kolektor wydechowy (przez otwór na dole kolektora) po rozebraniu kolektora okazalo si ze z ostaniego cylindra i teraz mam problem czy winna jest uszczelka pod glowica czy moze tuleja prosze o szybka...
Jeśli to retarder 2 generacji (a myślę, że tak) to winna jest raczej uszczelka. Retarder do zdjęcia i uszczelka do wymiany. Uszczelka pomiędzy skrzynią a retarderem jest metalowa. Przy okazji do wymiany uszczelniacz pod flanszą wału, śruby wału i oringi przy chłodnicy oleju oraz filtr oleju i olej w retarderze. Dodatkowo wymień jeszcze 2 oringi pod...
tak drożny dla powietrz . płynu nie ubywa chyba że wyżuci przez korek jets dobrze odpowietrzony . a teraz po dpaleniu silnika i odkreceniu ka widać bombelki i tak jak by dymek z wody . wody nie ubywa olej czysty a xantia teraz straciła na sile i strzela w kolektor sący. wydaje mi sie ze to uszczelka albo tuleja
czym jest uszczelniona tuleja z blokiem silnika wymieniam to ponieważ brał olej i poszła uszczelka po głowicą
Powód był prozaiczny. 1) ciasna uszczelka (element 28) powoduje blokowanie się bijaka 2) zbyt krótki bijak, który ciężko odblokować wiertłem Problem częściowo zlikwidowałem stosując oliwę techniczną zamiast smaru od strony wiertła. Zaś co do uszczelki to pewnie się wypracuje. Więc albo w tuleja jest niewłaściwie wykonana, albo bijak, albo uszczelka....
Na bank tuleja cylindra jest pęknięta.
Kolego w tym typie silnika tuleja nie może wystawać nad blok więcej jak 0,1 mm,ale jak jak słusznie zauważyłeś nie może być zaniżona stąd te podkładki dystansowe pod tulejami ,natomiast przechodząc dalej tłok w zasadzie nie powinien wystawać ponad krawędź tulei ale z praktyki wiem że do 0,15 mm nic jeszcze nie zmienia w charakterystyce pracy silnika,natomiast...
Witam. Mam problem ze scania . Mocno 6 cylinder wypluwa olej tuleja jak nowa pierscienie nie wiem ale ropa stala ze 2 godziny na tloku jak zalałem do sprawdzenia. co to moze byc peknieta głowica uszkodzona uszczelka czy uszczelniacze. Kolektor wydechowy doslownie zalany olejem nie ropa.
Nie prawda, że przedmuch do kanału wodnego zdaża się żadko, w c360-3P, którym jeżdżę w firmie to na 90% przedmuchy były do kanału wodnego i co 3 miesiące wymiana uszczelki, poszła głowica do planowania i narazie jest spokój Rózróżniasz 3 cylindrowego 3P od 4 cylindrowego C360 ? To całkiem inne silniki, łączy je tylko rodzaj paliwa i zasada działania....
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
Od dołu to jak stoczyć? przecież lepiej od góry tam wystaje tuleja to ją stoczyć i już.. Moja uszczelka pod cylindrem ma 0.75mm, niby oryginalna MZA, ale tak sobie myśle jakby dać 0.3mm? bo cieńszą to z czego zrobić a jeśli nawet to cieńszą wywali.
Jeżeli piszczy tzn. że pracuje nie tam gdzie trzeba. Trze o metal. Tak jak czasami zwykłe gumy na stabilizatorze. Tuleja powinna pracować tylko wewnętrznie. Smarowanie może tylko zapudrowac problem jakim jest niska jakość elementów jako całości i tyle. Guma też by piszczała gdyby nie była zwulkanizowana z częścią metalową. Co do febi to dobre były może...
Hej, express ma 2lata i 3 miesiące. Objawy : po zrobieniu kawy kiedy tłok bloku zaparzającego (ten górny, z sitem z dziurkami) idzie do góry wypływa z sita trochę wody - która spływa do pojemnika z fusami. Demo w załączonym filmie.... Czytałem podobne posty i : - odkamieniłem ekspress chyba ze 4 razy (pełne cykle) - co prawda wodą z kwaskiem cytrynowym...
Siadła drugi raz uszczelka pod głowicą,głowice były planowane,w moim przypadku tuleja wystaje z bloku 0.3 mm. ,czy to dobrze ?
Zaobserwuj czy nie ubywa płynu w układzie chłodzenia,oraz sprawdz czy się w nim nie wytwarza ciśnienie (rozgrzewaj silnik i kontroluj gumowe węże jak będą się robiły bardzo twarde to będzie wskazywać na uszczelkę bądz głowicę).Rozgrzej silnik do temperatury przy której załącza się wentylator chłodnicy i obserwuj co się dzieje z płynem ale uważaj jeżeli...
Najbardziej prawdopodobna usterka to uszkodzona uszczelka na tłoku w cylindrze, jest tam pierścień metalowy i gumowy kołnierzowy. Jeśli porysowana tuleja to on się zniszczył. Można przeszlifować tuleje papierem ściernym (robiąc tzw. honownicę z okrągłego klocka drewna). Może być problem w rozdzielaczu, nie wiem czy ta kulka była tylko zatrzaskiem czy...
Tuleje mokre chodzi o silnik ciągnika mccormick robiona była uszczelka pod głowicą ale wciąż się leje olej do miski nie wiem czy to napewno tuleja narazie nic nie rozbierałem ale wolę się zaopatrzyć w odpowiednie narzędzia i wiedzę zanim cokolwiek zrobie ponadto po osadzeniu trzeba sprawdzić czy kołnierz tulei nie osiada zbyt głęboko w bloku. to tam...
dziek wszystkim,nadal jest problem,co do korka to jest ok ,przepuszcza pare ale do pewnego momentu,jak temp wzrosnie to w najsłabszym miejscu peka,albo wąż albo na opasce ;) wyczysciłem ten układ i jest drozny,pompa tez podaje i nie jest uszkodzona.jedyny post to : Czytam komentarze i coś mi nie pasuje. Skoro woda gotuje się pomimo poprawności działania...
Jeżeli uszczelka i głowica są na 100% sprawne to istnieje prawdopodobieństwo że pęknięta jest tuleja cylindra.
Witam wszystkich forumowiczów. Sięgałem wiedzy w Internecie na wielu forach nt. mojego problemu z ubywaniem wody w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej i nie mogłem dopatrzyć się jasnej odpowiedzi, dlatego zakładam ten temat. Sprobuje skrocic opisy do minimum. Sytuacja jest następująca. Niedawno kupiłem auto (troszkę w ciemno - przyznaje się)....
Uszczelka głowicy również. Była mocno zjedzona. Płaszczyzna głowicy oczywiście wyrównana.Zauważyłem że np po zalaniu płynu do chłodnicy i odpaleniu auta z otwartym korkiem z płynu wydobywają się pęcherzyki powietrza. Proszę o porady bo ręce opadają:( Ponieważ kolega napisał, że był omijany reduktor i było to samo, więc trzeba wrócić do uszczelki pod...
Rozebraliśmy silnik, uszczelka pod głowicą wydaje się wporządku, głowica też ale pierwsza tuleja jest kwadratowa tak jakby niegdyś cos w nią wpadło i nieiwiadomo czy jest pęknięta.A chlodnicy oleju nie ma Z gory Dzieki:)
nie moge w to uwierzyc zeby 20 litrow uciekalo ta uszczelka. doswiadczony mechanik juz dawno by to stwierdzil ....ktos u gory pisze czy jest problem z nalotem pod deklami, ta uszczelka laczy olej z woda, ile glowic bylo zrobionych? moze glupie pytanie czy ktos sprawdzil powierzchnie ile wystaje tuleja cylindra nad blok? servis czy pani oddawala- odbierala...
Witam. Byłem za granicą i moim samochodem jeździła inna osoba, gdy wróciłem zobaczyłem że auto po odpaleniu strasznie kopci na biało i klima nie działa sprawdziłem stan płynu w zbiorniczku nie było nic. Dolałem dwa razy ale problem znowu się pojawiał. Pojechałem do mechanika po rozebraniu silnika stwierdził ze pęknięta jest tuleja w bloku silnika. Zawiózł...
A jeszcze tak zapytam przy tych silnikach chłodzonym powietrzem uszczelke pod głowice te blaszaną mam na sucho składac czy smarowac smarem grafitowym lub miedzianym? sa tacy co daja słyszałem, smar ma za zadanie ewentualne nierówności zakleic. Ja zobaczyłem jak rozebrałem u mojego takie jak by wyszlifowane place (dziury) od tulei jak rosła i kurczyła...
Myśle, że to napewno któraś uszczelka pod głowicą. Żeby sprawdzić musisz odkrecić kolektor wodny i patrzeć z której głowicy dmucha. Jak już to określisz to bedziesz wiedział która głowica przepuszcza. Zazwyczaj piersza z przodu wysiada, gniazdo głowicy jest juz wypracowane i tuleja osiada, czasem przejeżdzajac palcem wyczujemy tę nierówność. A inne...
Wyjaśnij jedną rzecz. To jest Twój motor, czy zamierzasz go kupić? Motocykl nie jest mój, zamierzam kupić a młody sprzedawca zamieścił na aukcji prezentację. Cylinder miał szlif + tłok wossner, więc musi być tuleja żeliwna dodatkowo miał planowaną głowice oraz cylinder. Czy w tym motorku stosuje się grubsze uszczelki pod głowicę po takich remontach...
Witam! Z Austrii przywiozłem sobie silnik spalinowy z opryskiwacza plecakowego SOLO. Silnik dwusuwowy, większość elementów jest z aluminium, nic nie jest zardzewiałe, jedynie tuleja jest troszkę zrysowana. Silnik rozkręciłem, wyczyściłem z grubsza i mam problem ponieważ uszczelka całkowicie się rozleciała. Wie ktoś gdzie mógłbym ją kupić? Na allegro...
Jeśli coś lutowałeś to kup normalne kształtki miedziane do lutowania: rurka 15mm na odpowiednią długość + zaślepka 15mm z jednej strony + złączka z gwintem 15 x 1/2 GZ z drugiej strony i zrobi ci się taka tuleja na czujnik temperatury. Teraz całą tą rurkę (tuleję) wkręć w redukcję 3/4"x1/2", ale od drugiej strony. Następnie w trójnik 3/4" wkręć z jednej...
ja uważam( bo taki kliento m kupuje ) że świece a szczegulnie żarowe powinny być sprawdzonych marek tj. NGK , niekture BOSCHe, oraz CHAMPIONy jak masz założone jakieś włoskie g... to odrazu je wyrzuć i dobierz nowy w/g katalogu bo może ktoś założył ci nie do tego silnika. jednak chciałbym jeszcze nadmenić że jeżeli po wymianie świec nadal to samo to...
Witam przepraszam za odświeżanie ale mam podobny problem , wymieniona została uszczelka pod głowicą , głowica splanowana , miesiąc dobrze było wskazówka pod połową , ale problem zaczął się na trasie (150km) jechałem i zauważyłem że wskazówka od temperatury rośnie za połowe i opada i tak cały czas , zatrzymałem się żeby zobaczyć co jest , okazało się...
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
Witam ponownie. Wczoraj wszystko jeszcze raz pooglądałem i zauważyłem: 1) Jak wykręciłem szpilki olejowe (te co mają tulejki) z cylindra to nie znalazłem żadnych dodatkowych otworów magistrali olejowej którymi olej mógłby wypływać i dalej po szpilkach płynąc na głowicę do góry 2) Sprawdzałem otwory są czyste -dmuchając w te otwory nic się działo jakby...
Piszę posta pod postem, bo mam kilka nowych informacji. Zdemontowałem cylinder i tłok. Oględziny nie przyniosły żadnych rewelacji i wszystko wygląda chyba normalnie (nie jestem mechanikiem). Pierścienie całe, bolce w zamkach na miejscu, tuleja o powierzchni lustrzanej z bardzo delikatnymi pionowymi kreskami/przebarwieniami ale nie są to rysy, które...
Ja mam favorit bardzo długo - jak nie uszczelka,nie tuleje to zaślepki kanałów wodnych w głowicy(pod klawiaturą) . Spalanie-lato ok6.5L zima7.5L gaz 9L
Ciśnienie sprężania po 9 na każdym cylindrze, moc jest silnik pracuje równiótko. Pierwsze stwierdzenie wyklucza 2 następne. Głowica sprawdzona, uszczelka wymieniona dwa razy objaw ten sam. Głowica jest żeliwna, nigdy się z nią nic nie działo. Skoro Po ściągnięciu głowicy uszczelka uciśnięta idealnie na każdym z cylindrów, brak wizualnych objawów uszkodzenia...
możesz zastosować chłodnicę, tylko musisz sobie dorobić króciec dolny w bloku a drugi w zbiorniku górnym i zalej sobie borygo, wentylator może pracować cały czas napędzany paskiem od koła zamachowego, pompa nie potrzebna, będzie działać grawitacyjnie jeśli węże będą grube i krótkie nie skręcające nigdzie, układu nie zamykaj na szczelnie, zrób korek...
Może być też wydmuchana uszczelka, pęknięta tuleja, dziura w tłoku...:-)
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
Zdarza się że tuleja wpadnie za głęboko i może to być przyczyną wydmuchania uszczelki. Mierząc najszersza powierzchnia tulei patrząc od góry ma wystawać 0,02-0,06 mm. W 60-ce zawsze po rozgrzaniu silnika dokręć głowice jeszcze raz.
Ja miałem przypadek ze była pęknięta tuleja na dole i płyn dostawał się do oleju. Podczas roboty uszczelki radzę sprawdzić dokładnie przy dobrym świetle tuleje czy gdzieś nie jest pryśnięta.
Witam. Mam Skodę Fabię 1.4MPi 68km z 2002 roku ma przejechane 83tyś km i wymienione zostały: uszczelki pod tulejami i uszczelka pod głowicą. W zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodzącego zbiera się osad coś takie lepkie. Czy to znowu początek uszczelek pod tulejami. Pozdrawiam.
Czy tą grubą stroną do bębna a tą cienką pochyła do łożyska? Odpowiedz: Tak.
To typowy objaw uszczelki od głowicy, pewnie coś było robione tanim kosztem. Nie chcę cię martwić, ale to może być nie tylko uszczelka (pęknięcie w głowicy lub na tulei cylindra) ale to raczej w japończykach się nie zdarza. Pewnie dał uszczelkę z Japan Carsu za 30 złotych iu taki efekt
uszczelka jest w kiepskim stanie to na niej też nie ma śladów które w 100% pokazały by że to tam jest coś nie tak Są i to ewidentne. Splanuj głowicę, nowa uszczelka i będzie fruwać. Tulei nie ruszaj, nie ma takiej potrzeby.
To oznacza, że płyn dostaje się do komory spalania i spaliny dostają się do płynu chłodzącego. Może to być kwestia uszczelki (widać miejsce wypłukane z farby) lub pęknięcia głowicy lub blok/tuleja (do sprawdzenia).
Nie przesadzajmy panowie. Takie wżery to jeszcze nie tragedia. Chłopak chce poradę. Kup klej dwuskładnikowy do metalu, mażnij po gniazdach w bloku gdzie przylega uszczelka i montuj tuleję zanim klej zaschnie. Na zwykły czerwony silikon ludzie uszczelniają i traktory działają. W tych układach chłodzenia nie ma ciśnienia. Pewnie, że profesjonalnie było...
Wc330 nie ma miedzianych uszczelek pod tulejami
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
Biały dym to albo zły kąt wtrysku, albo/i podlewające wtryski.
Zrobić test na CO(at) w zbiorniczku wyrównawczym a jeszcze można podłączyć manometr do ukł. chłodzenia. Nie powinno przekroczyć 1.3 pod obciążeniem. Trzeba też zwrócić uwagę, na włączonym ogrzewaniu, czy nie ma przerw w grzaniu i nie słychać bulgotania. Jak była wyjęta głowica to można było sprawdzić uszczelki głowicy i pomierzyć wystawanie kołnierzy...
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Jeśli chodzi o problemy z tulejami cylindrowymi, to nie ma "akcji serwisowej" dotyczącej tematu. Wada dotyczy to silników DAF 105 i 106 a także w mniejszym stopniu innych marek pojazdów. W żeliwnych blokach wykrusza się materiał na gniazdach osadczych tulei cylindrowych pod kołnierzami tulei, na wskutek "kawitacji". To powoduje opadanie tulei a wtedy...
Jako podkładki można użyć uszczelki fibrowej 1/2 " dostępnej w każdym sklepie instalacyjnym. Aby ją założyć trzeba ją rozciąć w jednym miejscu, tuleję metalową na wale maksymalnie odsunąć w prawo (po zluzowaniu śrub mocujących), założyć uszczelkę i tuleję dosunąć do poprzedniego położenia. U mnie śmiga.
Można wstawić tuleję. Taniej wyjdzie kupić drugi silnik.
Woda poszła do oleju to już jest coś nie tak. Szlifowany blok, nie wyczyszczone po uszczelkę tulei, wbicie młotkiem bez przyrządu jak tak można nazwać kawał metrowej szpilki z gwintem 12 mm i grubszych płaskowników (wiem powinno być na górę toczone koło z rantem). Warto zrobić coś takiego na stałe tylko nie pożyczać albo pobrać kaucję 500 zł. Wtedy...
Przecież woda nie ma prawa mieć kontaktu z łożyskami pompy Kolego widze że przedszkole się skończyło. I się nie wie że uszczelniacze pompy pracują na mokro. Po drugie korozja korozja korozja, uszczelka głowicy, uszczelki tulei wytrącanie się kamienia , bla bla bla. Nie warto wlewać wody . Po trzecie co cię podkusiło?
Pewnie uszczelka poszła Ci, a jak zdiagnozować hmm.., odkręcić musisz korektor wydechowy no i wtedy przekonasz się z której głowicy wydostaję się płyn chłodniczy. Dość prosta metoda.Nie wiem ja bym wszystkie uszczelki powymieniał pewnie reszta też w nie najlepszym stanie. No jeszcze w 100 % nie wiadomo czy to uszczelka, mogą być oringii na tuleii patrz...
Kolego ciągnik stał w ogrzewanym garażu i był zalany płynem. Jak chciałem wymienić olej to po spuszczeniu okazało się, że jest go 10L. Więc decyzja padła jakiejś nieszczelności. Ściągnąłem głowicę, ściągnąłem misę olejową. Zalałem wodę do bloku i patrzyłem co się dzieje. Woda leci na uszczelkach tulei. Więc rozwiązanie jest jedno. Wymiana tulei i tłoków...
po wymianie tulei dystansowych na nowe nie ma prawa zerwać uszczelek, wymieniam tuleje co drugą wymianę bębna i nie mam z tym problemów - oczywiście uszczelki też
Pewnie pęknięta głowica , jeżeli tuleje to mokre nie pływające a uszkodzona uszczelka pod tuleją cylindra spowoduje przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju .
tuleja sanek cylindra tuleja tuleja whirlpool
krzyżak candy biało czarny ekran tms320 programowanie
nauczanie atego nauczanie atego
Konieczność przytrzymania "D" dla wpisania "E" na laptopie Lokalizacja modułu sterowania wentylatorami w Golf 4 1.4 16V