Jeżeli zruszyłeś tuleje załóż nowe uszczelki pod tuleje żeby Ci wody nie pchało do oleju.
Witam. Jak masz zdemontowaną głowicę, misę i tłoki z korbowodami to zalej kadłub gorącą wodą i obserwuj skąd wycieka woda. Może być przegnita tuleja, uszkodzone uszczelki tulei lub- co gorsza zniszczone(przeżarte) gniazda tulei cylindrowych.
Jeśli w zbiorniczku nie robi się maź, a głowiczkę sprężarki masz nową to zostaję Ci zdjęcie głowicy. Olej czysty, płyn czysty, głowiczka nowa. Ale wydaje mi się że jak auto zjechało z trasy to była jakaś piana w układzie chłodzenia.
możesz zastosować chłodnicę, tylko musisz sobie dorobić króciec dolny w bloku a drugi w zbiorniku górnym i zalej sobie borygo, wentylator może pracować cały czas napędzany paskiem od koła zamachowego, pompa nie potrzebna, będzie działać grawitacyjnie jeśli węże będą grube i krótkie nie skręcające nigdzie, układu nie zamykaj na szczelnie, zrób korek...
Uszczelke dobiera sie wzgledem wystawanie tloka ponad blok nie tuleje i tak:<0,35 uszczelka 1.2mm a ponad 0,35 uszczelka 1.5.Wystawanie tulei swoja droga 0,06-0,1mm a tłoka swoja. głowice dokrecamy momentem 170nm.
Ja mam favorit bardzo długo - jak nie uszczelka,nie tuleje to zaślepki kanałów wodnych w głowicy(pod klawiaturą) . Spalanie-lato ok6.5L zima7.5L gaz 9L
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
Ciśnienie sprężania po 9 na każdym cylindrze, moc jest silnik pracuje równiótko. Pierwsze stwierdzenie wyklucza 2 następne. Głowica sprawdzona, uszczelka wymieniona dwa razy objaw ten sam. Głowica jest żeliwna, nigdy się z nią nic nie działo. Skoro Po ściągnięciu głowicy uszczelka uciśnięta idealnie na każdym z cylindrów, brak wizualnych objawów uszkodzenia...
Zdarza się że tuleja wpadnie za głęboko i może to być przyczyną wydmuchania uszczelki. Mierząc najszersza powierzchnia tulei patrząc od góry ma wystawać 0,02-0,06 mm. W 60-ce zawsze po rozgrzaniu silnika dokręć głowice jeszcze raz.
Jeśli na uszczelkach nie widać śladów przedmuchów, sprawdź tuleje cylindrów.
Witam. Mam Skodę Fabię 1.4MPi 68km z 2002 roku ma przejechane 83tyś km i wymienione zostały: uszczelki pod tulejami i uszczelka pod głowicą. W zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodzącego zbiera się osad coś takie lepkie. Czy to znowu początek uszczelek pod tulejami. Pozdrawiam.
Wc330 nie ma miedzianych uszczelek pod tulejami
uszczelka jest w kiepskim stanie to na niej też nie ma śladów które w 100% pokazały by że to tam jest coś nie tak Są i to ewidentne. Splanuj głowicę, nowa uszczelka i będzie fruwać. Tulei nie ruszaj, nie ma takiej potrzeby.
Ja miałem przypadek ze była pęknięta tuleja na dole i płyn dostawał się do oleju. Podczas roboty uszczelki radzę sprawdzić dokładnie przy dobrym świetle tuleje czy gdzieś nie jest pryśnięta.
Smagryta-Widzę, że temat Actrosa zamknąłeś. Jak sobie poradziłeś z problemem uszczelki i tulei?
To typowy objaw uszczelki od głowicy, pewnie coś było robione tanim kosztem. Nie chcę cię martwić, ale to może być nie tylko uszczelka (pęknięcie w głowicy lub na tulei cylindra) ale to raczej w japończykach się nie zdarza. Pewnie dał uszczelkę z Japan Carsu za 30 złotych iu taki efekt
To oznacza, że płyn dostaje się do komory spalania i spaliny dostają się do płynu chłodzącego. Może to być kwestia uszczelki (widać miejsce wypłukane z farby) lub pęknięcia głowicy lub blok/tuleja (do sprawdzenia).
Nie przesadzajmy panowie. Takie wżery to jeszcze nie tragedia. Chłopak chce poradę. Kup klej dwuskładnikowy do metalu, mażnij po gniazdach w bloku gdzie przylega uszczelka i montuj tuleję zanim klej zaschnie. Na zwykły czerwony silikon ludzie uszczelniają i traktory działają. W tych układach chłodzenia nie ma ciśnienia. Pewnie, że profesjonalnie było...
Woda poszła do oleju to już jest coś nie tak. Szlifowany blok, nie wyczyszczone po uszczelkę tulei, wbicie młotkiem bez przyrządu jak tak można nazwać kawał metrowej szpilki z gwintem 12 mm i grubszych płaskowników (wiem powinno być na górę toczone koło z rantem). Warto zrobić coś takiego na stałe tylko nie pożyczać albo pobrać kaucję 500 zł. Wtedy...
Czy tą grubą stroną do bębna a tą cienką pochyła do łożyska? Odpowiedz: Tak.
wymiana tulei + nowa uszczelka
Czasem uszczelka nie jest potrzebna jak tuleja trochę wystaje ponad cylinder a w głowicy jest podtoczenie .Wówczas jest to tzw uszczelnienie na zamek .
Biały dym to albo zły kąt wtrysku, albo/i podlewające wtryski.
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
Przecież woda nie ma prawa mieć kontaktu z łożyskami pompy Kolego widze że przedszkole się skończyło. I się nie wie że uszczelniacze pompy pracują na mokro. Po drugie korozja korozja korozja, uszczelka głowicy, uszczelki tulei wytrącanie się kamienia , bla bla bla. Nie warto wlewać wody . Po trzecie co cię podkusiło?
Jako podkładki można użyć uszczelki fibrowej 1/2 " dostępnej w każdym sklepie instalacyjnym. Aby ją założyć trzeba ją rozciąć w jednym miejscu, tuleję metalową na wale maksymalnie odsunąć w prawo (po zluzowaniu śrub mocujących), założyć uszczelkę i tuleję dosunąć do poprzedniego położenia. U mnie śmiga.
Kolego ciągnik stał w ogrzewanym garażu i był zalany płynem. Jak chciałem wymienić olej to po spuszczeniu okazało się, że jest go 10L. Więc decyzja padła jakiejś nieszczelności. Ściągnąłem głowicę, ściągnąłem misę olejową. Zalałem wodę do bloku i patrzyłem co się dzieje. Woda leci na uszczelkach tulei. Więc rozwiązanie jest jedno. Wymiana tulei i tłoków...
Przede wszystkim sprawdzić kompresje jeśli chodzi o pierścienie to mogą być też zapieczone, również do sprawdzenia przylgnie zaworów i uszczelki tulei popychaczy a ten przeciek już dawno powinieneś zlokalizować pojedź na myjnie gdzie myją podwozie (jeśli nie ma zamontowanej spodniej osłony) a potem do mechanika może to tylko uszczelka miski olejowej...
po wymianie tulei dystansowych na nowe nie ma prawa zerwać uszczelek, wymieniam tuleje co drugą wymianę bębna i nie mam z tym problemów - oczywiście uszczelki też
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Pewnie pęknięta głowica , jeżeli tuleje to mokre nie pływające a uszkodzona uszczelka pod tuleją cylindra spowoduje przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju .
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Jeżeli tuleje i tłoki ocalały to je zostaw. Takich jak masz już nie kupisz. Nowe uszczelniacze na tuleje dobrze wyczyścić ranty pod uszczelki i najlepiej maznąć je silikonem. Jutro je wyciągnę i zobaczę jak to się prezentuje. Mówisz kolego żeby tego nie wymieniać? Dać nowe uszczelki na tuleje i tak to zostawić?
To zrobiłem na samym początku. Ciśnienie 12.5 na każdym cylindrze. Jak wymieniałem uszczelkę pod głowicą to wyciągałem tuleje żeby wymienić uszczelki pod nimi. Na tulejach nawet rantu nie ma i jest orginalne honowanie. Oleju od wymiany do wymiany nic nie pobiera.
Podnoszą tuleje. Uszczelka głowicy wystarczająco uszczelnia. Znowu bzdury. Tuleja na rant uszczelniający od góry. I to właśnie on uszczelnia połączenie tuleja - głowica ( komora spalania ). Otwory chłodziwa są w głowicy dwa - zasilanie i powrót. Uszczelniacze miedziane stosowane są dlatego że mamy w miejscu połączenia wysoką temperaturę. Są dwa typy...
No to jak je ruszyłeś to żeś sobie roboty dorobił (na jakimś forum Skody nie mogłeś podpytać, albo książkę zakupić) : teraz trza je wyjąc czyli misa w dół i korby rozkręcić, wypchać tłoki (no chyba że wyjmiesz same tuleje a potem będziesz się gimnastykował żeby je nasadzić na pierścienie od góry), nowe podkładki, wyczyszczenie wszystkiego i ustawienie...
Sklep znam ale onie nie mają takiej uszczelki i twierdzą, że trzeba wymieniać tuleję.
Jak w temacie: Actros MP4 euro 6. OM 471 926 Kolejny raz wydmuchało uszczelkę głowicy i zbiera się kompresja w ukł. chłodzenia. Widać niewielkie ślady nagaru na uszczelce. Może być opadnięta tuleja a wspiera się w dolnej części bloku. Czy ktoś ma rozwiązanie problemu?
Jeśli głowica sprawdzona to mogą być uszczelki (podkładki) pod tulejami cylindrów.
Tak mysle albo glowica albo uszczelka albo tuleje dzieki jak bede robil to napisze co bylo dzieki pzdr
Na wstępie powiem, że jeśli klient szuka oszczędności, to ja nie podejmuję się takiej naprawy, chyba że na jego życzenie. Wymień mu uszczelkę i niech testuje. Tak na poważnie to z pierwszego zdjęcia widać duże przebarwienia na uszczelce między cylindrami, nawet ośmieliłbym się stwierdzić przegrzanie silnika. Na pierwszym zdjęciu widać czystą powierzchnie...
Czyli żeby cokolwiek zdiagnozować trzeba zrzucić wszystkie głowice i oglądnąć stan uszczelek i oglądnąć tuleje? Jest jakiś sposób żeby zdiagnozować która głowica jest dokładnie uszkodzona?
Witam, jestem na etapie wymiany uszczelki pod głowicą, Opel Insignia 1.8, 140 km. Mam pytanie jak rozwiązane jest uszczelnienie tulei tłoka. Czy od spodu tuleja ma rant i oring jest dociskany przy skręcaniu i czy jest tam oring czy może miedziana uszczelka? Czy po obwodzie tuleja ma ze 2 oringi uszczelniające? Czy należy wymienić to uszczelnienie przy...
a przyczyną była wydmuchnięta uszczelka miedzy tulejami tłoka , możesz rozwinąć o co chodzi???
Tak są 2 tematy jeden ogólny woda w silniku w ursusie c330, oraz 2 o samych pęknięciach bloku ursus c330. Zrobiłem je bo najpierw muszę zlikwidować pęknięcia na bloku, bo wiem że woda ucieka z tego jednego na pewno. Nie jestem pewny jeszcze co do uszczelek na tulejach , wysuszyłem tam wszystko od miski olejowej i jak usunę pęknięcie wleje wodę podłoże...
Nie sama uszczelka pod głowicą i uszczelki na tulejach załatwią sprawę.Może okazać się,że jest pęknięta tuleja i wtedy klops.Przed wyciągnięciem tulei daj głowicę do specjalistycznego zakładu niech sprawdzą szczelność.Wtedy będziesz mógł główkować dalej.
Hmm, nie wiem czy w sharanie są zastosowane uszczelki pod tulejami cylindrów ale jeżeli są to chyba trzeba będzie je wymienić, ponieważ przez nie wzrasta ciśnienie układu chlodzenia ;)
Pewnie uszczelka poszła Ci, a jak zdiagnozować hmm.., odkręcić musisz korektor wydechowy no i wtedy przekonasz się z której głowicy wydostaję się płyn chłodniczy. Dość prosta metoda.Nie wiem ja bym wszystkie uszczelki powymieniał pewnie reszta też w nie najlepszym stanie. No jeszcze w 100 % nie wiadomo czy to uszczelka, mogą być oringii na tuleii patrz...
A jesteś pewien, że to uszczelka? A nie np głowica bądź tuleje.
Zrobić test na CO(at) w zbiorniczku wyrównawczym a jeszcze można podłączyć manometr do ukł. chłodzenia. Nie powinno przekroczyć 1.3 pod obciążeniem. Trzeba też zwrócić uwagę, na włączonym ogrzewaniu, czy nie ma przerw w grzaniu i nie słychać bulgotania. Jak była wyjęta głowica to można było sprawdzić uszczelki głowicy i pomierzyć wystawanie kołnierzy...
Dodam jeszcze tylko, że wypłukanie takiego zakamienionego silnika może się skończyć koniecznością demontażu głowicy i wymianą dolnych gumowych uszczelek tulei. Guma po tylu latach już prawie na pewno straciła swoje właściwości a kamień to wszystko uszczelnia. Po płukaniu ciecz chłodząca trafi do misy olejowej. W 3 ciągnikach takie coś robiliśmy a w...
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
Głowica zdjęta, na 4 cylindrze w kanale dolotowym olej, widać że niedawno głowica była zdejmowana (nowa uszczelka pod głowice), tuleje cylindrowe na wszystkich cylindrach lekko porysowane. Nie ustalono którędy idzie olej do płynu... na pierwszy rzut oka wiać że wszystko jest ok.
Kolego dxi czy etech
Płyn zabarwi się kiedy spaliny będą dostawaly się spod uszczelki głowicy bądź samej głowicy. Jeśli będzie peknieta tuleja to płyn nie zabarwi się. A jakie jest ciśnienie w układzie? Może to wina zaworu regulacji ciśnienia w korku na zbiorniczku wyrownawczym? 0,6-0,8 będzie w porządku.
Witam cię kolego słuchaj na początek zrób test na szczelność głowicy i zawartość co w układzie chłodzenia.Jeżeli tu nic nie okaże się to najwidoczniej masz go bardzo zapowietrzonego bądź gdzieś nie ma obiegu i w tym przypadku trzeba pokolei wszystko sprawdzać węże, chłodnica. A jak na teście coś wyjdzie to albo głowica pęknięta albo sama uszczelka bądź...
Można wstawić tuleję. Taniej wyjdzie kupić drugi silnik.
Przyczyn może byż wiele. Prosto mówiąc - najprawdopodobniej "dmucha" z cylindrów do kanałow wodnych. Najczęstsze przyczyny to "padnięta" uszczelka pod głowicą, pęknięte tuleje cylindrów, pęknięta głowica, itp. usterki.
Witam ciagnik lamborghini z silnikiem Same 1000.6W1. Pytanie dotyczy uszczelki pod głowicą. Glowice oddałem do planowania, wróciły i teraz zastanawiam się nad grubością uszczelki pod głowicami. Do wyboru mam 1.2mm , 1,4mm oraz 1,6mm. Wczesniej na pięciu cylindrach miałem uszczelki grubości 1,2mm, a na jednym cylindrze 1,4mm. Pomierzylem czujnikiem zegarowym...
chciałem się podzielić z kolegami rozwiązaniem problemu płyn w oleju [woda w oleju]w manie tga z silnikiem D2866. Na forum nie mogłem znaleźć nic konkretnego.W momencie gdy pojawił się ten problem podejrzewaliśmy uszczelkę pod głowicą i faktycznie po demontażu okazało się że uszczelki wykazywały skrajne stadium.Z doświadczenia wiem że tego typu silniki...
Jeśli chodzi o problemy z tulejami cylindrowymi, to nie ma "akcji serwisowej" dotyczącej tematu. Wada dotyczy to silników DAF 105 i 106 a także w mniejszym stopniu innych marek pojazdów. W żeliwnych blokach wykrusza się materiał na gniazdach osadczych tulei cylindrowych pod kołnierzami tulei, na wskutek "kawitacji". To powoduje opadanie tulei a wtedy...
dlatego mówiłem żeby się udać do hurtowni uszczelnień technicznych z całym rozebranym amortyzatorem - tam pomierzą suwmiarką gniazdo uszczelki i średnicę tulei i dobiorą odpowiednie z własnego doświadczenia
Może się zbierać kompresja w ukł. chłodzenia a nagrzewnica jest jego najwyższym punktem. Wtedy: uszczelka pod głowicą (obniżone tuleje), głowica, kompresor, niewydajna pompa wody.
Autor napisał w pierwszym poście,że wskaźnik temperatury osiąga czerwone pole co wskazuje przegrzewanie się silnika. Gdyby była wina uszczelki lub tulei to nie było by wskazania wysokiej temperatury o układ chłodzenia by wykipiał tak jak by się zagotował bo nie temperatura a ciśnienie by to spowodowało.W tym wypadku w układzie chłodzenia powinien pojawić...
Witam, chcialbym sie poradzic moze ktos wie lub spotkal sie z czyms takim, mianowicie poszla mi uszczelka tulei, rozebralem silnik wymienilem zlozylem, dol silnika jest ok. Zakladam głowice, blokuje kolo pasowe walu korbowego, blokuje kola zebate walow rozrzadczych zakladam pasek napinam chce obrocic silnik za kolo pasowe walu korbowego i po ok 60stopniach...
Bo żadko sie zdaża żeby był. Zrób test na CO2 w układzie chodzenia to się dowiesz czy uszczelka, głowica lub tuleja.
W instrukcji coś piszą że ciśnienie na tłokach musi się wahać między 2000/3500 kPa czyli 200/350 bar. Jeżeli będziesz miał małe ciśnienie to masz w najlepszym przypadku uszczelka pod głowicą, pierścienie, albo tuleje trzeba wymienić bo są wyszlifowane.
Pomocy!! Chodzi o mercedesa 1317 z 88 r. kupionego niedawno. Typ silnika OM 366 LA. Trudno zapala w temp. poniżej 10 st. C. i bardzo dymi na biało-niebiesko. Po zagrzaniu w czasie jazdy przestaje. Wymieniłem głowicę z uszczelką. Tuleje silnika są w dobrym stanie. Ciśnienie sprężania na zimnym równo po 28 bar. Pompa wtryskowa dobra, silnik oleju nie...
Wygląda na to, że w bocznej powierzchni korpusu zaworków znajduje się otworek kanału dopływowego do zaworka ssącego, dlatego korpus zaworków musi być ustawiony względem otworu (kanału) dopływowego w podstawie podnośnika, chyba, że kołnierz cylinderka pompki nie zasłania wlotu i położenie korpusu nie ma znaczenia. No podkładka pod tuleją pompki była...
Najprawdopodobnie uszkodzona tuleja na napedzie lub uszczelki w zaparzaczu i ciezko chodzi.
A uszczelka pod pokrywą zaworów nie ruszona.Właśnie widać też jak wyczyszczona.Ropa się może lać z połączeń wtrysk filtr rurka, albo z cewka korpus.A nie z pod podkładki miedzianej ja pierd...Wymienić uszczelkę pokrywy zaworów.Wymienić uszczelki między tuleją wtrysku a górna pokrywą głowicy.Uszczelnić wtryski i tyle . Dodano po 8 A zapomniałem jeszcze...
miałem trzy v6 we francuzach i w każdym było to samo, mija 10 lat i pada uszczelka pod głowicą,przy rozbiórce wymienia się oringi i tuleje przy okazji bo tam tez puszcza,przy tej wartości auta według mnie naprawa nieuzasadniona ekonomicznie sprzedaj całość na części
Układ nie odpowietrzony, lub dostaje się kompresja do układu chł. Dróg jest wiele: pęknięta tuleja, uszczelka, pęknięta głowica. Uszczelnienie tulei-mniej prawdopodobne. Jeśli masz możliwość zakręcenia korka z króćcem i wężykiem do manometru o małym zakresie, to polecam. Wtedy popracuje z pół godziny na różnych obrotach, czy nawet na jałowych, i zobaczysz...
kup tuleje i uszczelki ok.120 Euro w serwisie volvo sprawdzić można na podnośniku złapać za wal jak jest sztywny i się nie obraca wtedy jest ok lup na podnośniku odpal auto i powinny kręcić się kola 4 tyle mi wiadomo
(at)Besamem Czy simering i tuleję przed montażem trzeba odtłuścić?
tak drożny dla powietrz . płynu nie ubywa chyba że wyżuci przez korek jets dobrze odpowietrzony . a teraz po dpaleniu silnika i odkreceniu ka widać bombelki i tak jak by dymek z wody . wody nie ubywa olej czysty a xantia teraz straciła na sile i strzela w kolektor sący. wydaje mi sie ze to uszczelka albo tuleja
1. Napęd rozrządu. 2. Zawory. 3. Popychacze. 4. Głowicą lub jej uszczelka - teoretycznie. 5. Całkowicie zatarte tuleje - teoretycznie. 6. Pierścienie - teoretycznie jest taka możliwość.
Witam. Mam Skodę Fabię 1.4MPi 68km z 2002 roku ma przejechane 74.5tyś km i wymienione zostały: uszczelki pod tulejami i uszczelka pod głowicą. W zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodzącego zbierał się olej w niewielkich ilościach i zostały wymienione wyżej napisane części od naprawy minęło 1000km i dziś rano obniżył się poziom płynu chłodzącego. Auto...
Co tak się tego podnoszenia temperatury uczepiliście. W prawidłowo eksploatowanym silniku można jeździć nawet bez korka i ciecz się nie zagotuje. A ciśnienie podnoszone jest aby zminimalizować zjawisko kawitacji na tulejach, a nie po to żeby zapobiegać gotowaniu płynu. Ja Mf-255 zrobiłem 8000 mth bez uszczelki w korku chłodnicy. Teraz ma 15000 mth....
a czy ten krążek od ściągacza moge wziąśc wymiar z uszczelki?
Jest przedmuch kompresji do chłodzenia w głowicy, pod uszczelką lub przez źle osadzone tuleje.
Silnik poskładany , brak jakichkolwiek stuków, złożono nowe tuleje , nowe pierścienie, uszczelki, olej ,filtr, planowanie. narazie zakręciłem lublifikację.
Temat nie na to forum-walnięta uszczelka pod głowicą, lub "osiadły" tuleje
Witam. Wymiana pierścieni wiąże się z kosztami zwalenia głowicy i michy olejowej (uszczelki, planowanie głowy). W zależności jak masz wyrobione tuleje, może pomóc wymiana albo nic nie da. Ale jak już jesteś na tym etapie to zmierz śrubą mikrometryczną zurzycie cylindrów - jak są w normie porównaj z wartościami katalogowymi to wymieniaj. Ale skoro tyle...
Jeżeli chodzi o serwisy, w tym ten w UK, korzystają one z Molykote PG-75 do wszystkich przekładni i mechanizmów transmisyjnych oraz z Shell Gadus S2 V100 2 do elementów takich jak sprzęgło. Stosowanie smarów z różnymi dodatkami zmniejszającymi tarcie nie jest wskazane, ponieważ tego typu łożyska mogą się ślizgać, co prowadzi do ich szybszego zużycia,...
Witam Pęknięta tuleja cylindrowa lub wysadzona uszczelka pod głowicą.Przedmuchy kompresji do układu chłodzenia.Silnik będzie się przegrzewał gdyż układ chłodzenia jest zapowietrzany non stop.Brak dostatecznego odprowadzania ciepła. Pozdrawiam
Troche czasu już minęło, więc tak: dotarłem głowice z tuleją i dałem uszczelkę miedzianą i wszystko gra. Pozdraiam
Witam, zrób zdjecia może jest możliwość zplanowania i bloku i głowicy i wsadzenia grubszej uszczelki, powodzenia
pompiarz mówił ze bez wymiany śruby, także zobaczymy kto ma racje z tą śrubą Jak myślisz kto tu doradza ? Sami amatorzy ? 35 lat naprawiałem pompy wtryskowe. Czyli ja jako "pompiarz" piszę Ci : źle robisz. Tej śruby trójkątnej nie wolno dokręcać więcej niż 70 Nm, bo przesuniesz tuleję w głowicy. I wtedy tylko nowa głowica.
Witam. Ja miałem taki problem z uszczelką, jak wymieniałem tuleje to zakładałem na nie takie miedziane podkładki (założyłem po dwie) tak żeby tuleje wystawały minimalnie ponad blok i to w mim przypadku zakończyło problem z uszczelką. A cha pod śruby głowicy dałem podkładki, bo wykrusza się głowica pod śrubami, oczywiście podkładki od jakiejś innej głowicy....
Witam Panowie mam mana TGA 410 KM z sinikiem D2866 wyrzuca mi ciągle wodę korkiem na zbiorniczku od chłodnicy w samochód włożyłem juz kilka dobrych tysięcy i dalej to samo. Wymienione zostały tuleje cylindryczne GOETZA tłoki kompletne GOETZA uszczelki po głowicę GOETZA nowe termostaty nowe głowice na sprężarkę + tuleje z tłokami. Wszystkie głowice zostały...
Potrzebuje jeszcze jednej info mianowicie ile powinny wystawać tuleje z bloku bo podobno od tego może dmuchać uszczelkę
Pęknięta głowica, tuleja cylindra, wypalona uszczelka. Bez rozebrania nie dookreślenia.
Uszczelka uszczelką, ale przecież wiecie, że felicja jest na tulejach mokrych, bywało tak, że tuleja uciekała w dół ( bo się poddały miedziane pierścienie pod tuleją albo papierowa podkładka uszczelniająca), po wymianie uszczelki spokój był jakiś czas, póżniej i tak okucie uszczelki nie spełniało roli. Dlatego trzeba sprawdzać liniałem ile wystaje tuleja...
Ok, widzę, typowy wczesny Lucas, półprzewodnikowy zapłon jak w każdym samochodzie i już układ wtryskowy CP tronic. Co z rozdzielaczem ?? 12 wyjściowy ? Jeżeli tak, to po prostu dodano cewke zapasowa . Uszkodzi się główna, na drodze, przekłada się kabel WN na drugą :D Jaguary z tamtego okresu słyną z dziwactw technicznych. Np. Tarcze hamulcowe przy mechanizmie...
Jeżeli uszczelka poszła pomiędzy tulejami to żaden tester tego nie pokaże. Zawory maja być zamkniete na 3 cylindrze , tlok w gmp auto nie bieg i nacisnąć hamulec druga osoba dmucha ciśnienie do cylindra i sprawdza gdzie ucieka ( będzie słychać )
Proszę o poradę , silnik perkinsa A4. 318. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą i na tulejach nie było dużych progów ( ledwo wyczuwalne). Silnik dymi z odmy i wlewu oleju po rozgrzaniu mocno na niebiesko. W pracy pod obciążeniem nie dymi z tłumnika zbyt mocno. Pracować nie da się - pod obciążeniem bo wyrzuca płyn i grzeje się. Jakie z tego wyciągnąć wnioski?
Coraz częściej można spotkać wylewki, gdzie uszczelki i pierścień założone są na tulei, a ta jest wkręcana w wylewkę na klucz imbusowy. Jak na obrazku poniżej... https://obrazki.elektroda.pl/7894313700_...
Chłodnica EGR była odłączana .Praktycznie wszystko co możliwe było sprawdzane i nic z tego nie wynikło.Wstawiam teraz nowe tuleje i pierscienie , nowe uszczelki do kompresora.Własnie zaczynam składac.Jescze chce wymontowac chłodnice oleju i zobaczyc jak wyglądaja kanały wodne na dole .
A czy to nie jest ten wspaniały silnik gdzie siadają tuleje ? To prędzej będziesz robił uszczelkę pod głowicą niż łańcuch.
tuleja volvo tuleja sanek cylindra tuleja
kontrolka stanu oleju automapa adres odkurzacz bateria robot
spawarka inwertorowa schemat spawarka inwertorowa schemat
Daewoo Lanos 1.4 – pomiar obrotów silnika bez obrotomierza, OBD-II, ELM327, tachometr Moment dokręcania koła zamachowego Renault Trafic 2.0 dCi