Jak obniżone tuleje to efekt taki jak wydmuchana uszczelka PG. Dodano po 14 Tuleja ma wystawać jeśli pamiętam 0,02-0,06mm.
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Czasem uszczelka nie jest potrzebna jak tuleja trochę wystaje ponad cylinder a w głowicy jest podtoczenie .Wówczas jest to tzw uszczelnienie na zamek .
A co by tym tulejom było? Nowa tuleja też będzie siedziała nisko w opadniętym gnieździe. Chwilowo będzie spokój bo nowa uszczelka czasowo poprawi uszczelnienie. Jak temat powróci, to możesz się skontaktować ze mną. Pozdro!
Jeśli w zbiorniczku nie robi się maź, a głowiczkę sprężarki masz nową to zostaję Ci zdjęcie głowicy. Możliwe przyczyny 1. Głowica pęknięta lub krzywa - do sprawdzenia na szczelność i planowanie 2. Skorodowana uszczelka pod głowicą 3. Pęknięta tuleja (jeśli są mokre).
Rozkręcić to złącze dwoma kluczami plaskimi Chyba pasuje 10 mm. Miedzy tuleja a grzałką (widać uszczelnienie, prawdopodobnie teflonowe ). Doszczelnić ewentualnie taśmą.
Jak w temacie: Actros MP4 euro 6. OM 471 926 Kolejny raz wydmuchało uszczelkę głowicy i zbiera się kompresja w ukł. chłodzenia. Widać niewielkie ślady nagaru na uszczelce. Może być opadnięta tuleja a wspiera się w dolnej części bloku. Czy ktoś ma rozwiązanie problemu?
Powodem zapowietrzenia może być: uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, nieszczelne obsady wtrysków, awaria sprężarki powietrza, opadnięte lub pęknięta tuleja cylindrowa, niedostateczne odpowietrzenie układu chłodzenia np. po wymianie płynu. Wykonanie testu na CO2 pomaga w diagnozie.
Ten blok jest do roboty. Tuleja porysowana solidnie. Nie jest porysowany. To zacieki po nitro i syfie ze szlifowania papierem ściernym. Trzeba najpierw zmierzyć owalizację i zadecydować czy honowanie wystaczy Te auto normalnie do końca jeździło. Te wżery to efekt zaniedbania,bo stary płyn powoduje korozję Płyn jaki tam lałem to Febi G13 i na pewno...
Podnoszą tuleje. Uszczelka głowicy wystarczająco uszczelnia. Znowu bzdury. Tuleja na rant uszczelniający od góry. I to właśnie on uszczelnia połączenie tuleja - głowica ( komora spalania ). Otwory chłodziwa są w głowicy dwa - zasilanie i powrót. Uszczelniacze miedziane stosowane są dlatego że mamy w miejscu połączenia wysoką temperaturę. Są dwa typy...
Witam, Miałem taki sam objaw w młynku firmy TEKA TR-34.1.V. Uszkodzeniu ulegają tulejki i uszczelka. Użytkowany około 4 lat. Niestety nie ma takich produkowanych seryjnie, trzeba dorobić u znajomego tokarza. Mam nadzieję, że posłuży kolejne parę lat. Trzeba pamiętać aby tuleja nr 1 była wykonana z brązu tak jak to przewidział producent. Uszczelka do...
Rys wyczuwalnych pod paznokciem nie ma natomiast ta gorsza tuleja ma mały próg i wżery więc raczej bez szlifu lub wymiany tulei się nie obędzie: https://obrazki.elektroda.pl/8715059400_... Uszczelka jest oryginalna tylko trochę krzywo położyłem.
tzn były już sugestie że moze wtrysk leje , ale zostało to wyeliminowane bo ani nie ma tam wiekszego osadu na tym tłoku jak na pozostałych a po za tym to jakby wtrysk lał to już po takim okresie by była dziura w tłoku , Patrzac tak na logike to jest kilka możliwości wykrzywiony blok , wykrzywiona głowica , opuszczona tuleja itp , uszczelka za każdym...
Witam Pęknięta tuleja cylindrowa lub wysadzona uszczelka pod głowicą.Przedmuchy kompresji do układu chłodzenia.Silnik będzie się przegrzewał gdyż układ chłodzenia jest zapowietrzany non stop.Brak dostatecznego odprowadzania ciepła. Pozdrawiam
wiesz co ja miałem ten problem podobny przebieg na Actrosie i okazało sie że tuleja była opuszczona /odkształcona nie wiem , ogólnie to musisz sprawdzić CO2 czy jest w układzie jak jest to najprościej zaczac od chłodnicy EGR , jesli nie to to pewnie uszczelka pod głowica , tylko żebyś nie narobił sobie problemów jak ja to niech ci sprawdza czy na pewno...
gimak dzieki za info. kilka miesiecy temu sprawdzal mi wlasnie mechanik plyn chlodniczy na obecnosc spalin wykazalo spaliny w ukladzie. powiedzial ze moze byc to opadnieta tuleja pod cylindrem lub uszczelka no ale skoro wada od kilku miesiecy nie powiekszyla sie uszczelke mozna wykluczyc(chyba) nie wiem sam co robic czy taka tuleje da sie naprawic i...
Podstawowa czynność, to wywalić termostat na czas testu. Czy podczas pracy na postoju, objawy są takie same? Jeśli jest pęknięcie głowicy, puszcza uszczelka lub jest pęknięta tuleja cylindra, to pod obciążeniem silnika natychmiast może zagotować i wypluć wodę. – Termostat nie zdąży się otworzyć.
Jak była by to uszczelka to węże byś miał twarde bo ewentualna kompresja by uciekała do układu chłodzenia. Ja tak miałem mimo że w oleju było czysto. Serwis się poddał a ja po którymś z demontaży znalazłem ślad na uszczelce że nie dolegała bo opuściła się tuleja cylindra o 0,5mm. Po twoim opisie wnoszę że może być ok, bo jeżeli nie ubywa płynu to może...
Widać że jest to szlam z wodą na moje oko. Podejrzewam że poszła Ci woda do oleju. Jak już wspominałem czy widzisz jak oleju przybywa a wody ucieka? Może pękła tuleja podczas montażu albo uszczelka pod głowicą
Witam cię kolego słuchaj na początek zrób test na szczelność głowicy i zawartość co w układzie chłodzenia.Jeżeli tu nic nie okaże się to najwidoczniej masz go bardzo zapowietrzonego bądź gdzieś nie ma obiegu i w tym przypadku trzeba pokolei wszystko sprawdzać węże, chłodnica. A jak na teście coś wyjdzie to albo głowica pęknięta albo sama uszczelka bądź...
NAJPIERW POKRĘĆ GO RĘCZNIE!!!!!!!! Istnieje taka możliwość że z powodu słabych aku jeszcze nic się nie pogięło w silniku. Możliwość taką generuje np pęknięta tuleja cylindra z powodu zamarzniętej wody której nikt nie spuścił na zimę, skorodowana uszczelka głowicy i jest woda w cylindrze i z tego powodu nie możesz go obrócić itp. Jest naprawdę wiele...
Zarżnales silnik taką jazdą, oczywiscie przy 200 km/h nikt nie patrzy na wskaznik temperatury i masz za swoje. Zniszczona uszczelka pod głowicą, pęknieta głowica albo obluzowana tuleja czylindrowa.
Dodaje zdjęcia jak to powinno wyglądać :) Tuleja cynkowa sprawuje się świetnie . Z redukowane tarcie do minimum uszczelka nowa, wiec powinna wytrzymać bardzo długo :) Na dodatek krótki filmik jak to powinno wyglądać. Pozdrawiam https://filmy.elektroda.pl/88_1382214419... http://obrazki.elektroda.pl/9484692700_1... http://obrazki.elektroda.pl/6364633100_1...
Nie sama uszczelka pod głowicą i uszczelki na tulejach załatwią sprawę.Może okazać się,że jest pęknięta tuleja i wtedy klops.Przed wyciągnięciem tulei daj głowicę do specjalistycznego zakładu niech sprawdzą szczelność.Wtedy będziesz mógł główkować dalej.
Jeżeli silnik kręci bez świecy i nic o nic nie uderza to znaczy że rozrusznik nie daje rady kręcić albo świeca uderza o denko tłoka które jest przecież wypukłe. Może świeca jest nie od tego modelu? Podczas montażu można było tam gdzie znajdują się zawory i wypukłe denko tłoka nad tłokiem wsadzić zwinięty drut cynowy w ślimak żeby przykryć nim całą powierzchnię...
Moim zdaniem silnik do remontu - kopci na biało plus "masło" widoczne na nakrętce oleju, to wg mnie uszczelka głowicy do wymiany plus planowanie głowicy. Przed ewentualną wymianą uszczelki należy dokładnie zbadać głowicę na szczelność, bo może być pęknięta (lub tuleja cylindra). Np. w aucie syna (Lanos 16-zaworowy), w krótkim czasie zakładano 2 razy...
(at)dziarskihank to dokładniej chodzi tłoki tuleje nominał orginalne co były w nim tylko pod wymiar pierścienie bo były mocno zjechane i pęknięte dwa ale to przez poprzedniego właściciela bo silnik był zagotowany i tylko zrobili dół silnika wał panewki jak pisałem też z niego bo były ładne nie wytarte bez luzu rys tylko jeden zestaw tłok pierścienie...
Raport z naprawy Odkręciłem głowice (3 śruby na imbus) oraz opaskę by zdjąć jeden wąż po zdjęciu ukazały mi się tłoki teoretycznie wymiany potrzebowała uszczelka która znajduje się w tulei mosiężnej{12) wsadzonej w prowadnice tłoków{7} niestety nie wiedziałem jak jest zamocowana ta tuleja wiec spuściłem olej i odkręciłem tą prowadnice (2 śruby{8} )....
Może masz rację że jest problem z włożeniem do grodzi próbowałem 3 razy no ale wydaje mi się tam jest taka guma uszczelniająca że wyszła prawidłowo no już pchałem z całej siły więc i wszystko po obwodzie ta uszczelka tam dochodzi ta tuleja plastikowa z pancerza też wchodzi precyzyjnie więc wykluczył m tą część no chyba że rozbiorę jeszcze raz i spróbuję...
Jeżeli zruszyłeś tuleje załóż nowe uszczelki pod tuleje żeby Ci wody nie pchało do oleju.
Witam mam problem z c360 jakiś czas temu zauważyłem że w chłodnicy robi się ciśnienie i wyrzuca płyn zwłaszcza jak się przygazuje, pomyślałem że to może być wina uszczelki pod głowicą żeby to zdiagnozować odkręciłem kolektor wodny i kręciłem rozrusznikiem okazało się że na 4 głowicy coś jest bo było ciśnienie i wydobywała się para także zrzuciłem głowicę...
dziękuje wszystkim za odpowiedzi. a uto jest u mech. Gdyby byla to uszczelka pod głowicą to bylbym szczesliwy. okazalo sie ze jest pęknięta tuleja na 4 bloku. musialem kupic silnik. lałem wodę bo mieszkam w Irlandii i temp oscyluje w granicach 5 stopni. jeszcze raz dziękuję pozdrawiam
Apropo ciekawostki może macie sposób na wyczyszczenie gaźnika lub jego regenerację ?. Nie wiem zamoczyć go w benzynie czy jak ?. Kup zestaw naprawczy, rozbierz go i powymieniaj co się da. Jak chcesz wyślę Ci mój paczkomatem, jeszcze nie wyrzuciłem, on przez te 20+ lat 2 razy był regenerowany, już nie pamiętam co tam było wymieniane, na pewno zaworek...
Uszczelka uszczelką, ale przecież wiecie, że felicja jest na tulejach mokrych, bywało tak, że tuleja uciekała w dół ( bo się poddały miedziane pierścienie pod tuleją albo papierowa podkładka uszczelniająca), po wymianie uszczelki spokój był jakiś czas, póżniej i tak okucie uszczelki nie spełniało roli. Dlatego trzeba sprawdzać liniałem ile wystaje tuleja...
Witam. Jak masz zdemontowaną głowicę, misę i tłoki z korbowodami to zalej kadłub gorącą wodą i obserwuj skąd wycieka woda. Może być przegnita tuleja, uszkodzone uszczelki tulei lub- co gorsza zniszczone(przeżarte) gniazda tulei cylindrowych.
Witam. Pacjent opel Meriva 1.4 16v. Chodzi o to, że podczas jazdy z obudowy termostatu(Z lewej strony motoru) wyleciała metalową tuleja na którą zakładany jest gumowy przewód w skutek czego wywaliło cały płyn.. Po kontroli oleju na bagnecie i pod korkiem jest masło. Uszczelka pod głowicą?
Najciekawsze będzie kiedy silnik zwyczajnie straci panewki wał będzie do wyrzucenia. Prawdopodobnie ( jeśli prawda z uszczelka pod głowicą) masz dziurawą tuleję cylindrową (rdza). Może też rozszczelniona tuleja albo pęknięta głowica. Wybieraj co wolisz ale silnik naprawić trzeba lub wymiennić na lepszy,
Remont jak remont wymieniłem pierścienie na tłoku bo tuleja jeszcze była w miarę ok, do tego docieranie zaworów na paście, wymiana końcówki wtrysku i tulejka główki korbowodu no i wiadomo uszczelka pod głowicę była zmieniana.
Mam pewien problem mianowicie po remoncie silnika w c 360 teraz podczas pracy ok 2 godziny zaczelo ubywac wody w czlodnicy i okazalo sie ze dmucha woda przez kolektor wydechowy (przez otwór na dole kolektora) po rozebraniu kolektora okazalo si ze z ostaniego cylindra i teraz mam problem czy winna jest uszczelka pod glowica czy moze tuleja prosze o szybka...
tak drożny dla powietrz . płynu nie ubywa chyba że wyżuci przez korek jets dobrze odpowietrzony . a teraz po dpaleniu silnika i odkreceniu ka widać bombelki i tak jak by dymek z wody . wody nie ubywa olej czysty a xantia teraz straciła na sile i strzela w kolektor sący. wydaje mi sie ze to uszczelka albo tuleja
Jeśli to retarder 2 generacji (a myślę, że tak) to winna jest raczej uszczelka. Retarder do zdjęcia i uszczelka do wymiany. Uszczelka pomiędzy skrzynią a retarderem jest metalowa. Przy okazji do wymiany uszczelniacz pod flanszą wału, śruby wału i oringi przy chłodnicy oleju oraz filtr oleju i olej w retarderze. Dodatkowo wymień jeszcze 2 oringi pod...
czym jest uszczelniona tuleja z blokiem silnika wymieniam to ponieważ brał olej i poszła uszczelka po głowicą
Powód był prozaiczny. 1) ciasna uszczelka (element 28) powoduje blokowanie się bijaka 2) zbyt krótki bijak, który ciężko odblokować wiertłem Problem częściowo zlikwidowałem stosując oliwę techniczną zamiast smaru od strony wiertła. Zaś co do uszczelki to pewnie się wypracuje. Więc albo w tuleja jest niewłaściwie wykonana, albo bijak, albo uszczelka....
Na bank tuleja cylindra jest pęknięta.
Kolego w tym typie silnika tuleja nie może wystawać nad blok więcej jak 0,1 mm,ale jak jak słusznie zauważyłeś nie może być zaniżona stąd te podkładki dystansowe pod tulejami ,natomiast przechodząc dalej tłok w zasadzie nie powinien wystawać ponad krawędź tulei ale z praktyki wiem że do 0,15 mm nic jeszcze nie zmienia w charakterystyce pracy silnika,natomiast...
Witam. Mam problem ze scania . Mocno 6 cylinder wypluwa olej tuleja jak nowa pierscienie nie wiem ale ropa stala ze 2 godziny na tloku jak zalałem do sprawdzenia. co to moze byc peknieta głowica uszkodzona uszczelka czy uszczelniacze. Kolektor wydechowy doslownie zalany olejem nie ropa.
Nie prawda, że przedmuch do kanału wodnego zdaża się żadko, w c360-3P, którym jeżdżę w firmie to na 90% przedmuchy były do kanału wodnego i co 3 miesiące wymiana uszczelki, poszła głowica do planowania i narazie jest spokój Rózróżniasz 3 cylindrowego 3P od 4 cylindrowego C360 ? To całkiem inne silniki, łączy je tylko rodzaj paliwa i zasada działania....
Od dołu to jak stoczyć? przecież lepiej od góry tam wystaje tuleja to ją stoczyć i już.. Moja uszczelka pod cylindrem ma 0.75mm, niby oryginalna MZA, ale tak sobie myśle jakby dać 0.3mm? bo cieńszą to z czego zrobić a jeśli nawet to cieńszą wywali.
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
Hej, express ma 2lata i 3 miesiące. Objawy : po zrobieniu kawy kiedy tłok bloku zaparzającego (ten górny, z sitem z dziurkami) idzie do góry wypływa z sita trochę wody - która spływa do pojemnika z fusami. Demo w załączonym filmie.... Czytałem podobne posty i : - odkamieniłem ekspress chyba ze 4 razy (pełne cykle) - co prawda wodą z kwaskiem cytrynowym...
tuleja sanek cylindra tuleja tuleja whirlpool
500gb seagate barracuda przeniesienie numeru servo silniki
hulajnogi elektryczne problemy pastuchy elektryczne
Drukowanie dokumentów z komentarzami w OpenOffice Tryb serwisowy pralki Candy TCA – wejście, diagnostyka, kody błędów, autotest