Dlatego jeden człowiek jest mechanikiem a inny ma 10 fakultetów .Najpierw kręcisz śruby na 20Nm w kolejności opisanej w instrukcji następnie kręcisz o kąt 90stopni w tej samej kolejności i jeszcze raz 90 stopni. http://obrazki.elektroda.net/46_12816424...
5Nm 30Nm 300 stopni
Czy Ford Fiesta był kiedykolwiek wyposażony w silnik V8 o pojemności 1.3 litra? Sprawdź, jakie silniki były stosowane w tym modelu i jakie modyfikacje są możliwe.
Witam A kiedy kolego ostatnio wymieniałeś uszczelkę pod głowicą lub dokonałeś zakupu takowej uszczelki ? Hmmm jakoś... wczoraj, dokładnie uszczelka Elringa do AXC i niestety brak ulotki z danymi:(:( co do postępu technologii to oczywiście masz rację, teraz już się nie dokręca, a golf chyba właśnie 1.6 D dokręcona w/g instrukcji jeździ do dziś :):)...
W jaki sposób dokręcić, dokręcać głowicę silnika 1.4 TSI Cavd Jakie wartości momentu dokręcenia? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne? Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję za pytanie dotyczące procedury dokręcania głowicy w silniku 1.4 TSI o kodzie CAVD. Dokręcanie głowicy jest kluczowym etapem w procesie montażu silnika i wymaga precyzyjnego...
Witam, posiadam auto marki mitsubishi canter rok 2000 poj 2800 chodzi mi o momenty dokręcania uszczelki pod głowicą
40 Nm pierwsze dokręcanie 90 stopni drugie i 90 trzecie dokręcanie. Pokrywa zaworów 10 Nm. https://obrazki.elektroda.pl/6841383200_...
Cały majstersztyk polega na ustawieniu bloku prostopadle do osi cylindrów.Błąd na planowaniu bloku.Blok musi byc splanowany prostopadle do osi otworu cylindrow na specjalistycznej maszynie a nie na zwykłej frezarce , czyli jak ten mechanik zrobił to na niej oddzielnie to i tak wszystko to jest chałtura.Wyobraz sobie stawiasz blok na frezarke i planujesz...
Myślę, że głowica do zdjęcia ponownie i sprawdzić szczelność. Do tego jeżeli docierałeś zawory, to dobrze byłoby sprawdzić luzy, czego zapewne nie zrobiłeś. Co do wycieku oleju to połamałeś pokrywę zaworów /na narożnikach i w miejscach wkręcenia śrub/, gdyż jej dokręcanie też trzeba zrobić z głową i delikatnie. Jeżeli uszczelka już raz była wymieniana...
Witam. Opiszę krótko swój problem. Po wymianie uszczelki pod głowicą w BMW 528i przy próbie dokręcania szpilek zerwał się gwint, później drugi. Głowica zdjęta, kupiony zestaw naprawczy konkretnie do tego silnika, wymienione w sumie 5 sztuk (dodatkowo te, które były "niepewne"). Dokręcanie szpilek siłą 40Nm i później jeszcze 180 stopni lub pół obrotu,...
1:50nm 2:90° 3:90°
Witam, to maja najbardziej poważna naprawa jakiej się podejmuje. W związku z tym wolę dopytać na moim ulubionym forum o szczegóły. Oczywiście szukałem informacji w internecie i na forum dokręcanie śrub licząc od boku 3 dolna 3 górna 4 górna 2 górna 2 dolna 4 górna 1 dolna 5 górna 5 górna 1 górna Jakie są momenty dokręcania? W jakiej kolejności odkręcać...
Nie do Ciebie, przecież to jasne. Jak słyszę takie teorie, jak to ktoś wymyślił metodę na dokręcanie śrub bo ma klucz dynamometryczny to mi się słabo robi. I tym sposobem można wymieniać uszczelki co tydzień, co dwa dni się pytać na tym forum.
bez szlifów i planowania jeździ już tak 2 rok I co w tym niebywałego ? Do wymiany wytartych pierścieni nie ma żadnego obowiązku szlifowania cylindrów. Jak i do wymiany uszczelki pod głowicą nie ma potrzeby jej planowania za każdym razem. Dokręcanie dynamometrycznym też nie jest krytyczne jak ktoś ma głowę na karku. Z ciekawości sprawdzałem u niego...
Witam, na pewno jest już "wydmuchana" uszczelka pod głowicą silnika. Przepraszam za może niefachowe słowo, ale tak to określał mój kolega mechanik. Temat za moją poradą ostatnio przećwiczony przez znajomego (sam kiedyś też miałem do czynienia z takim "zjawiskiem"). Objaw bardzo charakterystyczny - po nagrzaniu się silnika płyn z układu chłodzenia dostaje...
Panowie z tego, co wyczytałem w tym temacie wszyscy zawodowi mechanicy są profesjonalni, czyli: DIAGNOZA+NAPRAWA+CZĘŚCI=CENA. Jednak nie zawsze wygląda to tak ślicznie. Właściciel warsztatu powiedzmy 90% to rzetelny mechanik, jednak ludzie pracujący u niego będą powiedzmy w 50% fachowi (jak mam zaufać?).Pytam, co macie do ukrycia że nie mogę zerknąć...
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
Kiedyś widziałem na emule i miała coś ok. 50MB. Czyli jak masz modem to zapomnij
Powinien być dołączony do uszczelki.
Niczym nie smaruj, ma być czysto i sucho. Głowicę sprawdź pod kątem zwichrowania. A dokręcanie - no cóż, z wyczuciem <wink>
Ponieważ nie udało Ci się uruchomić silnika, nawet z podlaniem paliwa wprost na tłok, więc sprawdź ciśnienie w cylindrze. Jeśli będzie ono poniżej minimum tj. do ok.4 bar, to niestety coś namieszałeś, albo dałeś części tzw. "używki". Może podczas montażu popękały pierścienie. W jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, czy prawidłowo zamontowałeś głowicę...
Na opakowaniu uszczelki pod głowicę też powinieneś mieć wszystko podane.
Tak strzelaja nienasmarowane, suche sruby, dlatego krecisz o kąt nie na NM. Trzeba dac krople na podkladke i kilka na gwint. Powinno byc to opisane na instrukcji dolaczonej do nowej uszczelki.
Momenty dokręcania śrub były w instrukcji uszczelki głowicy oraz w instrukcji naprawy tegoż silnika, którą znalazłem w internecie. Tam już były momenty dokręcania kolektorów, dolotów itp.
Nie dawaj żadnego sylikonu. Nie ma ustalonej kolejności ale zaczął bym dokręcać od srodka tak jak przy wymianie uszczelki pod głowicą
https://docplayer.pl/docs-images/63/5004... jeśli kupiłeś nowa uszczelkę powinien być schemat i momenty dokręcania na rysunku.
czesc na twoim miejscu zmienil bym szpilki na nowe, wiek auta zmecznie materialu po drugie skad wiesz czy juz ktos 2 lub 3 razy ich nie zmienial? dobrze wiesz ze w bmw diesel siadaja glowice, uszczelki powodzenia
Jako że jesteś początkującym to przyda Ci się mała lektura na temat odkręcania głowicy [url=http://stachmax.republika.pl/porady... kolejnośc dokręcania i odkręcania śrub też jest ważna żeby nie pokrzywić głowicy, ale na praktykach dokręcaliśmy po swojemu (w swojej kolejności xD) bo nie mieliśmy schematu i silniczek działał ;;]
Na opakowaniu uszczelki masz podane.
może to powodować takie objawy, pamiętaj żeby tłok ustawić wysunięty,najlepiej czujnik zegarowy nawet suwmiarką można sprawdzić przez tą śrube na środku głowicyw jakim połozeniu jest tłok i nie trzeba wtedy paska ściągać, delikatnie dokręcaj głowice tłok jest kruchy lubi pęknąć przy krzywym dokręcaniu
Witam, jaka jest kolejność dokręcania śrub od głowicy i na co zwrócić uwagę przy wymianie uszczelki?
Osobiście przy wymianie uszczelki głowicy nigdy nie dokręcam głowicy po pewnym przebiegu zawsze stosuje zalecenia producenta pojazdu związane z dokręcaniem głowicy i niema to znaczenia czy w pojeździe jest LPG .Ważny jest dobry klucz dynamometryczny klucz do dokręcania kątowego uszczelka dobrej firmy , prosta głowica i procedura dokręcania. A dla tych...
A co mówi instrukcja zamieszczona przy uszczelce? Podejrzewam, że ważny jest nie tylko moment.
Głowica zrobiona w zakładzie Auto-Szlif-Sikorscy w Krakowie, uszczelka p/głowicę Victor Reinz, momenty dokręcania, kolejność dokręcania i luzy zaworowe od kol. mysza1961. Prześmigał sezon aż miło. Dziękuję.
pompiarz mówił ze bez wymiany śruby, także zobaczymy kto ma racje z tą śrubą Jak myślisz kto tu doradza ? Sami amatorzy ? 35 lat naprawiałem pompy wtryskowe. Czyli ja jako "pompiarz" piszę Ci : źle robisz. Tej śruby trójkątnej nie wolno dokręcać więcej niż 70 Nm, bo przesuniesz tuleję w głowicy. I wtedy tylko nowa głowica.
Witam 110Nm + 165Nm + 220Nm + 90° http://obrazki.elektroda.pl/5357122200_1...
Kolego, kąt dokręcenia nakrętki nie ma nic wspólnego z momentem jej dokręcania. Wystarczy tylko nieco inny materiał uszczelki pod głowicę, aby te wartości były zupełnie inne.
jest spory wyciek oleju spod uszczelki przy krańcach głowicy. Pytanie czy to między uszczelką a blokiem leci czy między uszczelką a głowicą. Moim zdaniem dokręcanie nic nie pomoże. Jak wyglądała gładź bloku w rogach?
Korbowód przecież można sprawdzić odkręcając miskę olejową (spuść olej za nim to zrobisz :] ) i mozna obejrzeć czy korbowód jest w całości. aha ale będziesz później musiał się zaopatrzyć w nową uszczelkę pod miskę olejową (bo stara nie bedzie się do niczego nadawać- groszowe sprawy), a co do tego jak sie okazało to musiało poprzedniemu właścicielowi...
Dobrze posmarować i dokręcać momentem 2 daNm a potem jeszcze 240°. Maksymalna długość szpilek 175,5 mm
Ja użwam klucza dynamometrycznego jedynie do śrub łączący głowicę ze silnikiem ;) A siły wg. programu lub etykietki zawartej wraz z uszczelką pod głowicę
A czy ten mechanik dociągał głowice drugi raz czy zrobił to na raz? 30-tka to taka konstrukcja, gdzie bez powtórnego do ciągania prawie zawsze przedmuchnie uszczelke. Niekoniecznie. Oczywiście kontrolne dokręcenie nie zaszkodzi. Jeżeli jednak dokręca się głowicę prawidłowym momentem i w prawidłowej kolejności, uszczelka wytrzyma bez powtórnego dokręcania.
Kolego jak przy uszczelce nie było ulotki ze schematem dokręcania głowicy to wg. mnie daruj sobie tę uszczelkę i kup inną , szkoda eksperymentować.
Potrzebuje jeszcze jednej info mianowicie ile powinny wystawać tuleje z bloku bo podobno od tego może dmuchać uszczelkę
Witam.Auto jak w temacie rok 93 wydmuchana uszczelka głowicy.Głowica po planowaniu jutro zakładam i się zastanawiam czy między głowicą a obudową wałka stosuje się jakieś uszczelnienie?Po rozebraniu wygląda ze niczym nie było tam smarowane ale nie chcę sobie narobić roboty.Przy okazji zapytam jakim momentem dokręcać.Z góry dziękuje za pomoc. Tam idzie...
Przecież przy uszczelce zawsze jest...
Jeszcze jedno pytanie: Jakim momentem dokręcać głowicę ? znalazłem rysunek ale nie rozumiem go chyba do końca czy mógłby mi ktoś to objaśnić ? i jeszcze znalazłem dane dołączone do uszczelki pod głowicą i chyba tego będę się trzymał przy dokręcaniu
Jedz na poprawę. A prawdą jest taką że może być winna uszczelka jej nieprawidłowy montaż (nie wyrównanie głowicy ,złe dokręcanie) lub pęknięta głowica albo blok.
Załóż tą którą miałeś, nic się nie stanie, powinno trzymać. Tu akurat kosztuje 5,20 zł, a jak się trafi 6-cio cylindrowy to już pomad 50 zł potrzeba. Pozdrawiam
Głowice dokręcania na 220nw Najpierw 70nm następnie 140nm następnie 220nm Przy ostarnim dociągnięciu oczekiwałem jakiś czas i dociągałem głowice jeszcze raz żeby się dobrze ułożyła na uszczelkę Śruby dokręcania według schematu w instrukcji Dodano po 3 Głowice nie były dokręcane po pracy w polu Kiedy wymieniałem uszczelkę na pierwszej głowicy wtedy do...
Wymiar zmienia się po planowaniu głowicy Co?? ( konieczne planowanie bo głowica raz urzyta wygina się co prowadzi do wydmuchania nowej uszczelki i robota od nowa albo za jakiś czas) Możesz póbowac bez planowania głowicy to wtedy uszczelka na 1 montaż
uszczelki głowicą dokręcanie renault wymianie uszczelki głowicą uszczelki głowicą miedziana
podłączenie telefonu samochodu winda instrukcja manual power
Volkswagen Passat B5 kombi – drzwi kierowcy nie zamykają się z pilota, usterka zamka lub wiązki Be.HexEditor-PSA-BSI-Decoder.rar non-password version for Peugeot Citroën BSI EEPROM decoding