W silniku Z18XE tak jak napisano jest dedykowany uszczelniacz wału tył (dwuczęściowy ) powinien być montowany za pomocą przyrządu specjalnego KM-6623 .. Przy demontażu wyciągamy plastikowy element i dopiero wtedy można podważyć pierścień uszczelniający .. Podczas montażu montujemy to kompletne (tzn . nie rozbieramy na dwie części ) najlepiej za pomocą...
Trzeba odkręcić koło pasowe, w deklu jest uszczelniacz, rozrządu nie trzeba ruszać
Mój błąd, źle zrozumiałem.
witam jeśli chcesz wymienić od strony rozrządu to na pewno nie musisz wyciagać silnika , musisz prawdopodobnie odkręcić koło od paska który napędza alternator , później koło zębate paska rozrządu , i na pewno zobaczysz symeryng jeśli chodzi ci o strone od sprzęgła to na pewno musisz silnik wyciagać
Czynności jak przy wymianie paska plus zdjęcie koła paska. Uszczelniacz, o ile dobrze pamiętam, jest cienki /wąski/ więc trzeba go równo wsadzić. A cieknie, bo może już spora bruzda na wale /chyba że tam jest kółko paska z bieżnią simmeringu i o-ringiem -nie pamiętam/.
Zdjąć miskę zamontować uszczelniacz uszczelniacz dając pastę pod uszczelniacz w miejscu styku z miską, uszczelnić miskę.
Nie musisz. Musisz zablokować wał i wałek na blokady. Inaczej przestawi się rozrząd. Śruba wału ma lewy gwint.
Śgasz pasek klinowy odkręcasz koło pasowe wydłubujesz stary uszczelniacz wkładasz nowy składasz wszystko dokupy i ma chodzić.Koszt naprawy 100zł.
Do wymiany uszczelniacza wału w każdym pojeździe należy wyjąć skrzynię.
Najgorsza opcja wyciek z uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni biegów. Sam uszczelniacz niedrogi ale robocizny to kilka stówek
jak jak jest sucho, Że nie masz wycieku oleju z silnika poprzez uszczelniacz wału korbowego. Rozumiem że kolega nawet nie wie o jakim uszczelniaczu rozmawiamy?
Ten plastik to uszczelniacz wału korbowego z obudową .
Mówimy tu o uszczelniaczu ze sprężynką tego typu. Uszczelniacze samozaciskowe, jak tak na nie mówię, montuje Victora i nie miałem jeszcze z nimi problemu, mimo że jest problematyczny do zamontowania. Problem jest taki, jak duża grupa ludzi się z tym spotyka, że nowy uszczelniacz wchodzi ciasno na wałek, a jak się nagrzeje, nie ma już tego pasowania....
Dołączę się do tematu i zapytam jaki uszczelniacz wału korbowego od strony sprzęgła powinien być: z kauczuku nitrylowego (NBR) czy z kauczuku fluorowego (FPM lub FKM,Viton) ? Nie można dokupić oryginalnego uszczelniacza ani zamienników do mojej pilarki i muszę jakiś inny dobrać. Zaletą NBR-u jest duża elastyczność oraz odporność na ścieranie. Z kolei...
Jpd 12 postow o niczym, nie masz blokady nie zakladasz czujnika , proste.
Tak, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza, zatkaj króciec od podciśnienia zaraz na dolocie. Nie masz zerwanych gwintów na gaźniku? Linka gazu z prawidłowym luzem na pancerzu? Czyściłeś gaźnik? Kiedy były wymieniane uszczelniacze wału korbowego?
Tutaj masz trochę informacji. Ja tez nich korzystałem. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Wygląda na uszczelniacze wału korbowego. Właśnie na nich gubi kompresję. Jeśli będziesz wymieniał to tylko na orginały. Co ty opowiadasz. Uszczelniacze wału nie mają nic do kompresji. Zmierzyć...
Sprawdź uszczelniacze wału korbowego.
Skoro pompka zaciąga powietrze, oznacza to nieszczelność w układzie paliwowym. Sprawdź czy wężyk paliwa nie jest pęknięty. Powietrze może być zaciągane poprzez uszczelki gaźnika. Poza tym w gaźniku który jest przystosowany pod primera, prócz zaworka dyszy głównej układ biegu jałowego powinien posiadać dodatkowy zaworek zwrotny który nie pozwala na zaciąganie...
Da się wyjąć bez zciagania belki zawieszenia, ale musisz ją po rozlaczeniu obrócić bo inaczej nie wyjdzie- będzie chaczyc o belkę zawieszenia. Jeśli jesteś kumaty zrobisz to bez problemu sam i da się to zrobić z ziemi przy odrobinie wyobraźni.
witam ,mam taki problem odnosnie uszczelniacza wału korbowego w mercedesie 307 bus,niedawno wymieniałem tylny uszczelniacz wału korbowego,,wymiana ta nie zmniejszyła wyciekow w tej częsci silnika,wrecz przeciwnie,olej wylewa sie jeszcze bardziej,po przejechaniu okolo 40km na miarce niema ani grama oleju,nawet na postoju jak silnik nie pracuje , olej...
Jak nie reaguje na plaka, to wiadomo że nie jest to wina gaźnika, tylko trzeba zajrzeć do silnika. Do sprawdzenia układ zapłonowy, czy daje energię o wystarczającej energii (długość iskry z samego przewodu WN) oraz we właściwym momencie (choć w skuterach nie jest łatwo ściąć wpust). Jeśli świeca pozostawała sucha przy próbach odpalenia na benzynie,...
Jeżeli delikatnie stuka to możesz jeszcze na niej jeździć jeżeli mocno i jest to mocno słyszalne to czas na wymianę, przy wymianie warto wymienić uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni biegów ponieważ jest to ze tak powiem za jedną robota, sama. Skrzynia jest bardzo ciężka i bez sensu wyjmowac 2 raz aby zaoszczędzić 150 zł, zalecił bym olej w...
Wyjąc skrzynię, zdemontować sprzęgło w kawałkach, a pod kołem zamachowym jest uszczelniacz. Tylko najpierw się upewnij, że to on cieknie, a nie miska oleju co w tych autach jest chyba standardem.
Chyba żartujesz kolego. Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu. Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy. To ty mało widziałeś. Teraz królują zapłony bezstykowe. Nic się nie zużywa i nie przestawia, więc regulacja jest zbędna. W samochodach od 20 lat regulacji nie ma bo tym zajmuje się sterownik...
Panowie, podpowie ktoś rozmiar uszczelniacza wału korbowego od strony sprzęgła?
Główni producenci sprzętu ogrodniczego — S i H dopuszczają stosowanie E10 (maksymalnie 10% etanolu). https://www.stihl.pl/pl/aktualnosci/info... https://www.husqvarna.com/pl/poznawaj-i-... Fabrycznie stosują wysokiej jakości węże paliwowe odporne na etanol. Uwaga, wężyki...
Układ zasilania trzeba sprawdzić pod kątem lewego powietrza. Uszczelniacze wału korbowego kiedy ostatnio były wymieniane? W jakim są stanie? Wszelkie podzespoły gaźnika trzeba zdemontować, umyć w myjce ultradźwiękowej, osuszyć i ponownie złożyć. Zawór membranowy sprawny? Jaki kolor elektrod świecy zapłonowej? Czy po zmianie pojemności skokowej gaźnik...
A jakie tu mogą być wskazówki ? Wyjmujesz skrzynie odkręcasz koło zamachowe i masz uszczelniacz Pamiętaj aby przed włożeniem nowego dobrze wytrzeć, a następnie posmarować olejem wał
Witam, chciałbym spytać czy w sienie 1.2 v8 dam rade samemu wymienić uszczelniacz wału korbowego... nie mam dużego warsztatu ale chciałbym wiedzieć czy trzeba by było wyciągać silnik czy da się tam jakoś dojść bez tego
Uszkodzone uszczelniacze wału korbowego, raczej któryś wypadł z gniazda.
To jest dwusuw - słaba kompresja lub zużyte uszczelniacze wału korbowego i zaczynają się problemy.
Jako, że wyciąganie skrzyni lub silnika celem wymiany uszczelniacza jest dość kosztowne, a jak ktoś wcześniej zauważył- jest pewien obszar styku miski olejowej niewidoczny- sugerowałbym zdjęcie miski oleju i ponowne uszczelnienie. Nie jest to zbyt praco i czasochłonne /w porównaniu do wyciągania skrzyni/ a może dać odpowiedź na Twoje pytanie. Olej w...
Kolego, uszczelniacze są za wariatorem o drugi za zapłonem jeśli dobrze kojarzę da się wymienić bez rozpoławiania, tylko mała uwaga, z własnego doświadczenia wiem że bardzo często uszkodzone uszczelniacze to efekt zużytego tłoka i przedmuchy na pierścieniach. Kilka razy wymieniłem simmeringi i za jakiś czas znów to samo po wymianie tłoka i szlifie było...
Jak uszczelniacz nie jest zintegrowany z obudową, to może nabić go głębiej, żeby nie pracował w tym uszkodzonym miejscu? Ewentualnie, uszczelniacz z tzw. przesuniętą wargą.
ściągasz koło pasowe i powinieneś go mieć
witam.przyczyna puszczenia uszczelniacza moze byc rowniez niedrozny uklad przewietrzania skrzyni korbowej co w oplach sie zdarza .pozdr
Witam chciałbym się dowiedzieć czy wymiana uszczelniacza wału korbowego z przodu jest skomplikowana (opel omega 2.5 TD). Ewentualnie jaki może być koszt takiej naprawy w warsztacie.
Oczywiście, że można. Wyciągasz je tradycyjnie śrubokrętem. Tylko przed odkręceniem koła i KZFR musisz je zablokować. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
Ten co wymieniał uszczelniacze wałków Tyle że według opisu autora to wymieniany był uszczelniacz wału korbowego a nie wałka (wałków) rozrządu. Zresztą koła wałków rozrządu nie mogą mieć różnej średnicy bo muszą się kręcić synchronicznie.
Procedurę regulacji gaźnika opisał tutaj (at)krzysiek7108 . Opis jest na stronie nr 8 post nr 224. Ogólnie polecam lekturę całego tematu. Opisane przez Ciebie objawy świadczą wg mnie o zbyt ubogiej mieszance i jej nierównomiernym spalaniu. Powodów może być kilka, ale w mf-ce przede wszystkim należy bardzo dokładnie wyczyścić kranik paliwa, filtr paliwa...
Sprawdź uszczelniacze wału korbowego.
Dzięki za wskazówki. Silnik przygotowany do wymiany wszystkich uszczelek i uszczelniaczy wału korbowego, i pożyczyłem parę części do złożenia zastępczej Dolpimy. A latem będę robił tą Dolpimę PS-90 i Dolpimę BK3a, bo jej też się przyda naprawa.
Odkręcić tłumik i zobacz jak wygląda sam tłok pierścienie, oraz cylinder, jak wygląda dobrze,to sprawdź kompresję,oraz uszczelniacze wału korbowego,sprawdź śruby mocowania cylindra czy się czasem nie popuściły.
W sumie raczej można pominąć ten punkt. A dlaczego? Uszczelniacz wału korbowego np. ford transit nie pozwala na inne zamontowanie, bo jest to wytłoczony z blachy element z osadzonym na stałe uszczelniaczem, a mocowane to jest ośmioma śrubeczkami. Ważne jest natomiast zastosowanie się do punktu 12 instrukcji.
Założyłem nowe uszczelniacze wału korbowego oraz nowy pierścień. Kosa odpaliła i pracuje bez zrzutu. Pierścionek wymieniony profilaktycznie, a na 100% była to wina uszczelniaczy. Może nie bardzo dużo, ale trochę miałem do czynienia właśnie z malymi silnikami 2t i pierwszy raz widziałem takie dziwne objawy. W bardzo drogim sklepie stacjonarnym za uszczelniacze...
Witam, bardzo podoba mi się twoje myślenie (mam podobne 😁), z wyjątkiem profilaktycznej wymiany części, jedynie uszczelniacze wału korbowego bym wymienił profilaktycznie ze względu na dostęp. Pewnych sytuacji nie przewidzimy, szczególnie chodzi mi o innych użytkowników. Więc pakowanie części przewyższających wartość auta jednorazowo dla mnie nie ma...
Jeżeli łańcuch generuje drgania, to będzie wyzwalać hamulec. Wyciek oleju to standard, dlatego pisałem wcześniej o konieczności włożenia w nią pieniędzy na start. Ktoś to podłapał oferując specjalna kuwejtkę pod pilarkę. Połączenie wężyka w karterze trzeba wkleić lub zrobić patent z wężykiem (opisywałem już na elektrodzie). Następnie wymiana świecy...
Tak samo było we fiacie ulisses z początku lat 2000 też otwieranie maski było obok fotela kierowcy pod klapeczką. No i najlepszym hitem ostatnich lat jak dla mnie to uszczelniacze wału korbowego w 2 litrowych dieslach montowanych miedzy innymi w C maxach czy S maxach. Komu przeszkadzała ta sprężynka??
Uszczelniacz wału korbowego
Kolego, twój test wskazuje na zdrowe sprzęgło, jeżeli nie czujesz w pojeździe zapachu sprzęgła palonego (specyficzny zapach podobny do zapachu płynu chłodzącego, przy gazowaniu, czy dużych prędkościach, bądź po wyjściu z auta po szybszej, dynamicznej jeździe) to wykluczyłbym je, ale nie możesz traktować mojej wypowiedzi jako wzorcowej, ponieważ rozmawiamy...
[url=http://www.motointegrator.pl/produk... Zobacz. Nowy uszczelniacz jest zablokowany tą żółtą blokadą.Do tego blokujesz wał w GMP i montujesz.
Na to wygląda, że uszkodzony cewkomoduł lub przestawione koło magnesowe, nieprawidłowy punkt zapłonu. Prócz tego może to być świeca, która po zalaniu dostaje przebicia, oraz gaźnik który przygotowuje mieszankę o skrajnie nieodpowiednim składzie. Idąc dalej, przyczyną problemów z odpalaniem mogą być także zużyte uszczelniacze wału korbowego.
Witam, mam zdjęty uszczelniacz wału korbowego (bez żadnego ustawiania) i teraz pytanie jak zgrać nowy simering z położeniem wału korbowego ?
Sprawdź, a najlepiej wymień uszczelniacze wału korbowego.
Mieszanka uboga, chodzi o skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Jeśli będzie się zatykać dysza paliwa biegu jałowego, albo obniży się poziom paliwa w komorze pływakowej np. z powodu braku paliwa, to obroty silnika zaczną się podnosić aż do „zawieszenia się” na wysokich obrotach. Oczywiście zakładamy że gaźnik wyregulowany, luz na pancerzu linki prawidłowy,...
Typowy objaw lewego powietrza. Najczęściej będą to uszczelniacz wału korbowego. Miałem też przypadek wyrobionych osi przepustnic ssania i gazu w gaźniku i też brał lewe ale obstawiam uszczelniacze.
Sprawdzić uszczelniacze wału korbowego, klin wału/zapłon.
ja miałem taką sytuacje że, mając taki błąd nierówną prace i wyciek oleju z str. skrzyni okazało się że winowajcą był uszczelniacz wału korbowego (jest składany na sylikon) po jego wymianie wszystko sie uspokoiło ;)
Uszczelniacze wału korbowego.
Uszczelniacz tylny wału korbowego.
w mojej ibizie olej leciał przez uszczelniacze wału korbowego oraz przez bagnet
Przy okazji wymiany rozrządu będę wymieniał uszczelniacz wału korbowego, bo jest już zapocony. Wiem że śrubę centralną trzeba dokręcić z momentem 340 Nm, ale co zastosować na gwint? Zostawić suchy, posmarować delikatnie olejem czy zastosować klej anaerobowy? Co przewiduje instrukcja napraw dla silnika Z19DTH?
FSO zalecało wymianę tulei rozprężnej pomiędzy łożyskami stożkowymi wałka atakującego po każdorazowym odkręceniu nakrętki tegoż wałka, dla zachowania prawidłowego ich luzu. Ogólnie jeśli z mostu nie kapie, a tylko się poci, to lepiej tego nie ruszać - może zacząć wyć. O to też chciałem zapytać w najbliższym czasie - bo most zaczyna się pocić ... :D...
Przez podginanie blaszki pływaka pod zaworkiem iglicowym. Możliwa też nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, oraz w skrzyni korbowej - na łączeniu połówek lub na uszczelniaczach wału korbowego
Wlałem trochę paliwa do cylindra i też zero reakcji. Dodam że świeca jest cały czas sucha. Sprawdź uszczelniacze wału korbowego. Mógł któryś wypaść. Przy wykręconej świecy zapłonowej, otwartej przepustnicy i kręceniu wałem przy pomocy szarpaka, z cylindra musi się wydobywać charakterystyczny dla silnika 2T odgłos „chlupania”.
Witam. Pacjent Opel Astra J 2011 rok, silnik 1.6 benzyna A16XER. Czy ktoś z Państwa jest w posiadaniu graficznego przedstawienia przebiegu sygnału czujników położenia wałków rozrządu (ssącego i wydechowego) oraz czujnika położenia wału korbowego? Zapala się check engine i pojawiają się błędy: P0011 i P0014, a także auto odpala za drugim razem. Rozrząd...
Takie objawy przy niskich i wysokich obrotach wskazują na brak odpowietrzania zbiornika paliwa. Musiałbyś zrobić test polegający na odkręceniu korka wlewu paliwa podczas pracy pilarki, tak aby ciśnienie się wyrównało. Jak obroty biegu jałowego spadną, a obroty odcinki także spadną, to tutaj będzie problem. Być może zaworek odpowietrznika nie jest całkowicie...
Tylko pytanie czy nie uszkodze uszczelniaczy wału korbowego.
Przy starych MS170/MS180 problemem był pękający wężyk paliwowy (element formowany). Należy go sprawdzić na początek. Membrany w gaźniku były kiedyś wymieniane? Membrana pomiarowa mogła stwardnieć. Po wielu latach mogły zużyć się lub stwardnieć uszczelniacze wału korbowego — ale zwykle powodują one problemy z odpalaniem i prawidłową pracą na biegu jałowym.
stawiałbym raczej na USZCZELNIACZE łożysk wału korbowego - to jest dwusuw i komora wału jest integralną częścią układu zasilania a jej szczelność to podstawa poprawnej pracy silnika - po tylu latach na pewno nie trzymają sprężynki "simmeringów" a pełne otwarcie przepustnicy częściowo neutralizuje wpływ "fałszywego"powietrza na twoim miejscu postarałbym...
Był wymieniany uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni biegów ?, zostało prawidłowo zamontowane koło foniczne ?, sterownik "widzi" obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem ? Odpalałeś kiedyś silnik z PD po remoncie, wymianie pompek ? wiesz jak długo trwa zanim tandempompa zbuduje ciśnienie ?
Witam. po wymianie uszczelniacza wału korbowego od strony skrzyni nie pali. został zamontowany uszczelniacz zamiennik. czy ktos cos na ten temat wie??
Dudnienie z silnika może pochodzić od za dużych luzów na panewkach głównych. Zmierz ciśnienie oleju na gorącym silniku i jaki jest luz wzdłużny. Czy są wycieki z uszczelniaczy wału korbowego ??
Witam, ostatnio przerabiałem podobny problem w Crafterze i powodem był wadliwy czujnik położenia wałka rozrządu . Ktoś założył słabej jakości zamiennik , który raz generował impuls raz nie . Tak jak koledzy piszą wyżej najlepiej czujnik położenia wału i wałka sprawdzisz oscyloskopem . Problem mogą być też opiłki z koła dwumasowego które przyklejają...
Bez demontażu cylindra i weryfikacji części tłok, pierścienie, cylinder trudno odpowiedzieć poprawnie. Pozostaje jeszcze stan uszczelniaczy wału korbowego.
Gaźnik wymieniony na nowy, ale zamiennik czy oryginał? Gaźnik ma jedną czy trzy śruby regulacyjne? Problem może leżeć w złym wyregulowaniu gaźnika. Ale równie dobrze może być gdzieś nieszczelność, np. na uszczelniaczach wału korbowego, wtedy też są takie objawy. Ale popróbuj najpierw z regulacją gaźnika.
Czujnik znajduje się przy kole zamachowym, dojście trudne, błacha sprawa gdy jest wyjęta skrzynia biegów, pierścień sygnałowy jest w uszczelniaczu wału korbowego.
Problem może leżeć też w uszczelniaczach wału korbowego. Sprawdzales bo to też przyczyna ciężkiego odpalania i dostawania się lewego powietrza.
Jak zachowują się obroty biegu jałowego, nie falują? Skoro to nie problem z iskrą, może to być problem z łapaniem lewego powietrza przez zużyte uszczelniacze wału korbowego.
Mi to wygląda na zaolejoną tarczę sprzęgła. Uszczelniacz tylny wału korbowego wymieniony? Bo jak się nagrzeje i się ślizga to by oznaczało że gorący bardziej żadki olej łatwiej przenika przez uszczelniacz wału korbowego i zaoleja tarcze. Totalne bzdury! Jeszcze jedna taka porada i nagrodzę ostrzeżeniem!
Kartka papieru ma grubość około 0.10 mm (w zależności od gramatury), a tam potrzebna jest szczelina 0.40 mm. Przy zbyt małej szczelinie po rozgrzaniu silnika powiększą się luzy w łożyskach wału korbowego i koło magnesowe zacznie ocierać o nabiegunniki cewkomodułu, przez co ulegnie uszkodzeniu. Iskra z przewodu WN ma przeskakiwać na odległość minimum...
u mnie w Zafirze powodem był simmering - uszczelniacz wału korbowego
Sprawdź uszczelniacze wału korbowego. Brak przepłukiwania jest spowodowany znaczną nieszczelnością komory korbowej. Oczywiście wpływ na to ma także kilka innych czynników, jak np. niepoprawny montaż silnika.
Może to wyciek oleju z silnika, z uszczelniacza wału korbowego. Może powierzchnia wałka sprzęgłowego współpracująca z uszczelniaczem jest zużyta. Może trzeba zmienić mechanika?
Wpływ na obroty i prawidłową pracę silnika mają też uszczelniacze wału korbowego (simeringi), po takim czasie mogą być już stwardniałe i niezbyt szczelne.
Witam... W swojej Vectrze mam do wymiany uszczelniacz wału korbowego od strony czołowej...i moje pytanie brzmi czy do wymiany tego uszczelniacza jest potrzeba rozpięcia rozrządu ? Z góry dzięki za informację.
Na początek uszczelniacz wału korbowego od strony zapłonu do sprawdzenia, a raczej wymiany bez względu na jego stan. Następnie gaźnik do czyszczenia.
Z tego co widzę to masz wyciek na obudowie sprzęgła, czyli albo wyciek jest z uszczelniacza wału korbowego silnika lub moim zdaniem mniej prawdo podobny wyciek od strony skrzyni biegów.Tak czy inaczej trzeba motorek rozpoławiać .
Zestawy rozrządu występują w różnych konfiguracjach. Czy zestaw w składzie: łańcuch rozrządu, ślizgi, napinacz, będzie odpowiedni ? Czy raczej szukać zestawu rozbudowanego składającego się z: 3 kół zębatych + śrub mocujących, 3 ślizgów, napinacza hydraulicznego, łańcucha, uszczelki pokrywy rozrząd i uszczelniacz wału korbowego ? czy wystarczy ten pierwszy...
Witam , co do mokrego kolektora wydechowego to każdy ursus na dotarciu dmucha olejem to reguła , jak się dotrze to samo mu przejdzie , co do uszczelniacza wału korbowego proponowałbym rozebrać jeszcze raz i założyć zimering może jego żywotność jest krótsza ( tak 5 - 7 lat ) ale lepiej sie sprawuje zwłaszcza jak wał zaczyna mieć luży na panewkach . Pozdro
Obrotów biegu jałowego nie ma zbyt wysokich? To by wskazywało na nieszczelność na króćcu dolotowym lub zużycie uszczelniaczy wału korbowego. Ewentualnie głowica i tłok są mocno zawalone nagarem który zaczął się wypalać. Masz dozownik oleju czy robisz mieszankę?
Uszczelniacze walu korbowego, te przy łożyskach. Luz zamka nie może przekraczać 0.8mm.
Sprawdzałeś czy nie ścięło klina na wale korbowym? Jeśli będziesz miał zdjęty zapłon, wymień uszczelniacz wału korbowego. Koło magnesowe ma być dokręcone z momentem 20 Nm, aby nie dochodziło do ścinania klina. Ostatecznie zdejmij cylinder. Sprawdź czy gładź nie ma śladów zatarcia, czy tłok i pierścienie nie są uszkodzone.
Uszczelnienia wymieniałem łącznie z tym gumowym kawałkiem pomiędzy turbo a intercoolerem, co do zużycia oleju ciężko powiedzieć bo nie ma bagnetu ale raczej go nie ubywa. Zauważyłem jeszcze wyciek uszczelniaczem wału korbowego tył.
W tych silnikach słabym punktem są zaślepki magistrali olejowej w bloku silnika. Znajdują się one za kołem zamachowym oraz rozrządem. Jest to korek wyglądający jak korek spustu oleju na imbus 10 mm, uszczelniany podkładką metalowo-gumową która ma tendencje do "puszczania" oleju po jakimś czasie. Problem ten jest często mylony w wyciekami z uszczelniacza...
Zdiagnozowano wyłącznie zbyt małą ilość oleju w paliwie? Pytanie, czy nie zauważono skutków pracy silnika na ubogiej mieszance, tzn. o zbyt małej ilości paliwa względem powietrza, skutków zawyżonej temperatury spalania? Jak wyglądają uszkodzone części, tj. tłok, cylinder, łożyska wału korbowego, uszczelniacze wału korbowego? Czy sprawdzono przy okazji...
Świeca jest mokra od paliwa czy oleju? Podejrzewam stare zużyte uszczelniacze wału korbowego, jednak do ich wymiany konieczne jest rozpołowienie silnika. Sprawdź szczelność skrzyni korbowej pod podciśnieniem i nadciśnieniem, przed rozebraniem silnika.
Witam. Szukam schematu rozrządu Fiata Ducato 2.3 d 88 kw 2008r, motor f1ae0481d. Gdzie zablokować wał oraz moment dokręcenia śruby centralnej? Z góry dziękuję. Założyłem nowy uszczelniacz wału korbowego. Po przejechaniu 300 km padł uszczelniacz znowu ten sam. Czy przyczyną może byc odpowietrznik skrzyni korbowej (podobno są z podgrzewaniem), ten nie...
potrzebne ci będzie tak zaczynamy od góry; - 2 uszczelki deklów zaworowych - 2 uszczelniacze wałków rozrządu - 2 paski rozrządu - 3 rolki - 1 pompa wody - 1 uszczelniacz wału korbowego a pytać najlepiej w hurtowniach motoryzacyjnych a pewnie jak będzie wszystko rozebrane to pasowało by wymienić paski wielorowkowe ewentualnie rolki tych pasków miłych...
uszczelniacz wału szlif wału korbowego koło wału korbowego
zmniejszenie prądu silnika prąd czynny bierny focus klimatyzacji
skrzynia schemat skrzynia schemat
Izolacja termiczna tylnej ściany zmywarki: wełna mineralna czy pianka PUR? Okap kuchenny Amica wydmuchuje powietrze - przyczyny i rozwiązania