W silniku Z18XE tak jak napisano jest dedykowany uszczelniacz wału tył (dwuczęściowy ) powinien być montowany za pomocą przyrządu specjalnego KM-6623 .. Przy demontażu wyciągamy plastikowy element i dopiero wtedy można podważyć pierścień uszczelniający .. Podczas montażu montujemy to kompletne (tzn . nie rozbieramy na dwie części ) najlepiej za pomocą...
Musisz zdjąć koło napędu rozrządu i wymieniasz sam uszczelniacz.Najgorsze zdjęcie tego koła trzyma mocno na wale nie wiem czy niema czasem jakiegoś specjalnego ściągacza do tego.
Mój błąd, źle zrozumiałem.
Trzeba odkręcić koło pasowe, w deklu jest uszczelniacz, rozrządu nie trzeba ruszać
Jest to możliwe. Musisz jednak zniszczyć stare uszczelniacze. Najpierw pobij lekko uszczelniacz do środka , aby go odkleić a potem, za pomocą śrubokręta, możesz go wyjąć. Trzeba zwracać uwagę aby nie uszkodzić wału, normalnie są do tego ściągacze. Przy montażu nowego, smarujesz wał olejem i wbijasz uszczelniacz za pomocą rurki. Sprzęgło odkręca się...
Nie ryzykowalbym wkladania wiekszych. Byly dwie wersje: 7 i 8 mm. 12 mm moze ocierac z jednej lub drugiej strony i wlozony w sciane 7 mm moze nie trzymac nalezycie, szczegolnie jesli wysuniesz go troche na zewnatrz. Po co poprawiac fabryke tam, gdzie wszystko jest dobrze?
witam jeśli chcesz wymienić od strony rozrządu to na pewno nie musisz wyciagać silnika , musisz prawdopodobnie odkręcić koło od paska który napędza alternator , później koło zębate paska rozrządu , i na pewno zobaczysz symeryng jeśli chodzi ci o strone od sprzęgła to na pewno musisz silnik wyciagać
http://obrazki.elektroda.pl/3762291400_1... tu masz wszystko narysowane:)
Czynności jak przy wymianie paska plus zdjęcie koła paska. Uszczelniacz, o ile dobrze pamiętam, jest cienki /wąski/ więc trzeba go równo wsadzić. A cieknie, bo może już spora bruzda na wale /chyba że tam jest kółko paska z bieżnią simmeringu i o-ringiem -nie pamiętam/.
Nie musisz. Musisz zablokować wał i wałek na blokady. Inaczej przestawi się rozrząd. Śruba wału ma lewy gwint.
Zdjąć miskę zamontować uszczelniacz uszczelniacz dając pastę pod uszczelniacz w miejscu styku z miską, uszczelnić miskę.
Z doświadczenia PTFE puszcza jak się go ruszy (już się nie ułoży do nowe pozycji ,a mam auta co jeżdżą z nimi już z 10 lat ,kauczuk wytrzymywał średnio 5 lat). Druga sprawa to luzy. Kauczuk lepiej sobie z nimi radzi (do tych 3-5 lat jak jest miękki). AVU to nie jest nowa jednostka i spokojnie można znaleźć zamienniki kauczukowe (Elring ,Corteco) przynajmniej...
To już piszę: Sanki silnika, wydech, drążek zmiany biegów przy skrzyni, kostki ze skrzyni (włącznik światła cofania), półosie, wyciągnięcie sworzni z wahaczy.
Śgasz pasek klinowy odkręcasz koło pasowe wydłubujesz stary uszczelniacz wkładasz nowy składasz wszystko dokupy i ma chodzić.Koszt naprawy 100zł.
Tak jest zaraz za tym kołem. Odkręcasz wyrywasz uszczelniacz wciskasz nowy i przykręcasz. w sumie 15 minut roboty.
temat zamkniety rozwiazanie w załączonym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=Lo6wpKdB...
Do wymiany uszczelniacza wału w każdym pojeździe należy wyjąć skrzynię.
ja to robiłem kilka lat temu, koszt uszczelniaczy wału , nowe wirniki i tokarz to było 300pl, robota czyli rozebranie naprawa i montaż we własnym zakresie...
Witam, Jeśli chce wymienić uszczelniacze w Stihl MS170 to muszę zdejmować cylinder i odkręcać miskę ? czy wystarczy zdjąć sprzęgło i koło rozruchowe i wymienić czy będzie w ten sposób dostęp i możliwość wymiany ?
Odkręć koło zamachowe, a później uszczelniacz wału.
Uszczelniacz wału (simering).
Albo odpowietrznik zbiornika paliwa, albo uszczelniacze wału, albo świeca, musisz zacząć sprawdzać.
Uszczelniacze wału?
Do listy powyżej dodam jeszcze uszczelniacze wału. Potrafią dawać podobne objawy.
Sprawdż uszczelniacze wału, lewe powietrze.
jak jak jest sucho, Że nie masz wycieku oleju z silnika poprzez uszczelniacz wału korbowego. Rozumiem że kolega nawet nie wie o jakim uszczelniaczu rozmawiamy?
regulacja https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... warto sprawdzić/zrobić test szczelności, czy są nieszczelności komory korbowej np. uszczelka pod gaźnikiem, uszczelniacze wału. przewód paliwowy musi być szczelny. filtr musi być drożny. nalać świeże paliwko. ostatecznie podmiana gaźnika
Czyli np uszkodzone uszczelniacze wału
Najgorsza opcja wyciek z uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni biegów. Sam uszczelniacz niedrogi ale robocizny to kilka stówek
Bez problemu są dostępne zestawy rozrządu wraz z mokrym paskiem i przednim deklem silnika, który jest zintegrowany z uszczelniaczem wału. Ps. Ten mokry pasek napędza pompę oleju i wakupompę, a nie pompe wysokiego ciśnienia CR
Dokładnie, może być pęknięty. Uszczelniacze wału też do sprawdzenia.
Tutaj masz trochę informacji. Ja tez nich korzystałem. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Wygląda na uszczelniacze wału korbowego. Właśnie na nich gubi kompresję. Jeśli będziesz wymieniał to tylko na orginały. Co ty opowiadasz. Uszczelniacze wału nie mają nic do kompresji. Zmierzyć...
Mówimy tu o uszczelniaczu ze sprężynką tego typu. Uszczelniacze samozaciskowe, jak tak na nie mówię, montuje Victora i nie miałem jeszcze z nimi problemu, mimo że jest problematyczny do zamontowania. Problem jest taki, jak duża grupa ludzi się z tym spotyka, że nowy uszczelniacz wchodzi ciasno na wałek, a jak się nagrzeje, nie ma już tego pasowania....
Uszczelniacze wału, gaźnik,membrany... zacznij od gaźnika. Dokładne czyszczenie,regulacja i zmień membrany. Nie pomoże to obstawiam uszczelniacze. Zobacz czy cylinder jest dobrze dokręcony do silnika.
Ten plastik to uszczelniacz wału korbowego z obudową .
Dołączę się do tematu i zapytam jaki uszczelniacz wału korbowego od strony sprzęgła powinien być: z kauczuku nitrylowego (NBR) czy z kauczuku fluorowego (FPM lub FKM,Viton) ? Nie można dokupić oryginalnego uszczelniacza ani zamienników do mojej pilarki i muszę jakiś inny dobrać. Zaletą NBR-u jest duża elastyczność oraz odporność na ścieranie. Z kolei...
To akurat znane w Mercedesach. Albo olej z uszczelniacza wału, albo płyn hamulcowy z wysprzęglika dają takie efekty. Stawiam na płyn. Nie dolewasz czasem?
Koło wałka 60 niuta Koło pompy 15 niuta +60 ±10 stopni ,albo 70 niuta rolka napinacza rozrządu 45-50 niuta koło pasowe 20 niuta + 115 stopni Tak podaje łopel i podobnie renault.
Nową uszczelkę pod cylinder możesz wyciąć z kartonu. Zdejmując cylinder do zmiany uszczelki sprawdź czy nie założyłeś tłoku odwrotnie ma być strzałką w stronę wydechu. Do sprawdzenia dolot również gaźnika czy jest szczelny oraz uszczelniacze wału.
Wytrzymałość uszczelniacza zależy też od stanu wału, jak będą rowki to długo szczelnością się nie nacieszysz, ale o ile pamietam idzie go przesunąć tak żeby uszczelniał w innym miejscu.
Przyczyna jest jednak w gaźniku lub braku szczelności na połączeniu gaźnik - cylinder, ewentualnie uszczelniacze wału. Nie szukaj gdzie indziej.
Zdarzają się wycieki spod pokrywy uszczelniacza wału , z którego olej spływa na zaznaczone przez Ciebie połączenie.
Pierścienie w czwórce pękały od byle czego Taki typ. Masz do bani uszczelniacze wału a najprawdopodobniej od strony prądnicy. Bez podciśnienia nie zassie.
Dobrze było, sprężynkami na zewnątrz.
Da się bez rozbierania, trzeba zdjąć sprzęgło i koło magnesowe.
Wymieniał, poszukaj w necie miałem nawet taką fajną fotorelacje od wschodnich kolegów.
Popsikaj na łączeniu skrzyni z silnikiem, od spodu, czasem ssały na wolnych przez uszczelniacz wału. Sprawdź też dobrze odmę, pękają membrany, a niektóre maja jeszcze jeden kanał powietrzny od spodu.
Oczywiście ,przy wymianie łańcucha jak i uszczelniacza wału itp.Chyba też po określonym przebiegu.Ale mi chodziło o zwykłą wymianę oleju. :D:D
Nadmiar oleju zapchana odma zablokowany filtr oleju, za duże ciśnienie oleju. A to wypychanie nie zaczęło się po remoncie bo może montaż nieprawidłowy. Bądź uszczelniacze wadliwe
Ciśnienie paliwa sprawdzane ? Po podłączeniu pod program, program pokazał, że czujnik wałka rozrządu (niestabilny sygnał) Czyli, sygnał nadal niestabilny jest?
zmień w ASZ uszczelniacz wału od str skrzyni na ten nowszy z czujnikiem, wywierć otwór technologiczny w bloku, dołóż kawałek instalacji - i gotowe. ASZ na EDC16.
Uszczelniacze wału sprawdzone, a najlepiej wymienione? Połączenie gaźnik - cylinder szczelne? Regulowałeś gaźnik? Membrany w jakim stanie, tylko nie pisz, że są dobre bo niedziurawe.
Nie jest to w temacie aut ciężarowych ale na przykładzie swojego Scenica, po wymianie w warsztacie sprzęgła po jakimś czasie też się ślizgało, powodem był uszkodzony uszczelniacz wału, który puścił olej i wszystko zalał. Na pytanie czemu go nie wymienili prewencyjnie podczas wymiany sprzęgła usłyszałem, że był suchy, niespękany i nic się z nim nie działo....
Czy sprawdziłeś też uszczelniacze wału silnika. Zwróć uwagę, czy nie są mokre od paliwa, a w razie konieczności do wymiany. Sprawdź też, czy gaźnik jest poprawnie dokręcony do cylindra.
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Przed robotą na wszelki wypadek zaznacz markerem położenie pierścienia względem uszczelniacza. Plastik spadnie podczas montażu, poza tym po założeniu będziesz miał widoczny znak czy dobrze założyłeś. Przyrząd dobra rzecz, ale cena odstrasza.
Witam,jeżeli wałek i rolki nie opiłkowały dużo to sprawdź starą pompę olejową , jeżeli opiłki nie zrobiły tam bałaganu to bym zostawił. Popychacze wszystkie warto wrzucić przed montażem do pojemnika z olejem silnikowym żeby olej wszędzie się rozprowadził,dyszy bym nie ruszał bo można większy bałagan zrobić przy montażu nowych Przebarwienia są po obróbce...
Nie wiem dokładnie ile ma wał średnicy tylko zastanawia mnie to że są dwa wymiary tych uszczelniaczy i mam pytanie czy w silniku 131 km były montowane dwa rodzaje
Pilarka tania to i łożyska nie muszą być najlepsze bo byłby to przerost formy nad treścią. :D Kup nawet polskie z luzem C3 wymień też uszczelniacze wału. Czy w ogóle jest sens wymieniać w tym wał, zaraz siadzie coś innego i znowu wydatek.
Ciśnienie trzeba sprawdzić, bo może tłok "przytarty". Poprzez otwór po gaźniku lub tłumiku sprawdź stan tłoka i cylindra. Czy uszczelniacze wału są ok., bo mogą być powodem, iż komora silnika jest nieszczelna i nie "zaciąga" paliwa.
Serwis naprawi, ale to będzie kosztować (trudno określić dokładną cenę). Do wymiany na pewno tłok i pierścień (może też cylinder). Nie wiadomo co jest z wałem oraz z uszczelniaczami wału. [url=http://megaserwis.com/cylinder-komp... zestaw naprawczy.
Tak, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza, zatkaj króciec od podciśnienia zaraz na dolocie. Nie masz zerwanych gwintów na gaźniku? Linka gazu z prawidłowym luzem na pancerzu? Czyściłeś gaźnik? Kiedy były wymieniane uszczelniacze wału korbowego?
Ogladalem ten filmik. Chodzi o to ze teraz jest brak synchronizacji pomiedzy walem a walkiem rozrzadu. Co z tym teraz zrobić? Jak ustawic wal zeby bylo dobrze z walkiem rozrzadu
Przy wkładaniu wału mogła spaść sprężynka dociskowa z uszczelniacza. W jaki sposób wyjmowałeś, stary uszczelniacz, i wkładałeś nowy?
Czyli rozumiem że rozrząd musi być na blokadach i wtedy ustawiamy uszczelniacz wału i koło magnetyczne? Tak przód na blokadach,co do tyłu to kupić nowy uszczelniacz .Będzie on zblokowany w pozycjii do montarzu. Trochę logicznego myślenia i Sobie poradzisz,w sieci jest mnóstwo grafik na ten temat. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Sprawa się rozwiązała. Słaba kompresja przez duży luz pierścionka w rowku tłoka. Do wymiany tłok z pierścieniem.
Generalnie tak choć tydzień temu wymieniałem jeszcze uszczelkę między pompą CR a wałkiem rozrządu bo tam się pojawił wyciek.
Bez zdjęcia paska rozrządu nie zdemontujesz koła rozrządu wału a pod nim jest uszczelniacz
Pewnie do wymiany są także uszczelniacze wału.
Witam. Oczywiście może to być problem z nieszczelnością silnika, np na uszczelniacz wału, łączeniu karterów. Gaźnik był czyszczony ? Może wystarczy przestawić iglice i wyregulować gaźnik. Przy składaniu silnika dobrze złożyłeś pompkę olejową (chyba że nie rozbierałeś od strony zapłonu)
Musisz wymienić ten plastik w cenie masz uszczelniacze wału, osłony łożysk i uszczelkę, więc nie jest aż tak tragicznie. http://dobrekosiarki.com.pl/oslona-lozys... Połączenie gaźnika z cylindrem też wypadałoby sprawdzić.
Generalnie to masz go zamontować odpowiednią stroną, czyli po zamontowaniu nie możesz widzieć sprężynki na nim (kiedyś poprawiałem po lakierniku , który wymieniał upg i założył odwrotnie uszczelniacz)
Sprawdź uszczelniacze wału korbowego.
Jeśli jest to skuter 2T (a nie podałeś jaki ma on silnik), to objawy takie jak podałeś, mogą świadczyć: o nieszczelnościach pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, uszkodzeniu gaźnika (luźna oś przepustnicy) albo o źle założonych uszczelniaczach wału (odwrotnie), bądź uszkodzeniu ich podczas zakładania. Ssanie elektryczne sprawdź multimetrem lub w sposób opisany...
Najprościej jest zrobić uszczelniacz wału w oryginalnej pokrywie sprężarki, wystarczy zrobić podtoczenie, otwór spływowy oleju spod uszczelniacza i zaślepić fabryczny spływ oleju ze sprężarki.
Da się wyjąć bez zciagania belki zawieszenia, ale musisz ją po rozlaczeniu obrócić bo inaczej nie wyjdzie- będzie chaczyc o belkę zawieszenia. Jeśli jesteś kumaty zrobisz to bez problemu sam i da się to zrobić z ziemi przy odrobinie wyobraźni.
Przede wszystkim - zapewnij wydajne prądowo źródło zasilania. Jakiś akumulator lub zasilacz o właściwym napięciu i dostatecznym prądzie. Zasil TYLKO obwód zapłonu i przy takim podłączeniu wyreguluj gaźnik. Potem zabierz się za podłączenie reszty elektryki. Oczywiście w silniku nie ma innych uszkodzeń - uszczelniacze wału, przedmuchy, nieszczelności?
Skoro pompka zaciąga powietrze, oznacza to nieszczelność w układzie paliwowym. Sprawdź czy wężyk paliwa nie jest pęknięty. Powietrze może być zaciągane poprzez uszczelki gaźnika. Poza tym w gaźniku który jest przystosowany pod primera, prócz zaworka dyszy głównej układ biegu jałowego powinien posiadać dodatkowy zaworek zwrotny który nie pozwala na zaciąganie...
witam ,mam taki problem odnosnie uszczelniacza wału korbowego w mercedesie 307 bus,niedawno wymieniałem tylny uszczelniacz wału korbowego,,wymiana ta nie zmniejszyła wyciekow w tej częsci silnika,wrecz przeciwnie,olej wylewa sie jeszcze bardziej,po przejechaniu okolo 40km na miarce niema ani grama oleju,nawet na postoju jak silnik nie pracuje , olej...
Witam. Czy podpowie ktoś z jakiego modelu pasuje tłok z pierścieniem i uszczelniacze wału do pilarki SachsDolmar 102 lub gdzie mogę takie dostać bo w sieci nie znalazłem. Dziękuję bardzo z góry ;)
Silnik dymi podczas pracy? Ubytek oleju wcale nie musi oznaczać jego spania. W jakim stanie jest dolny uszczelniacz wału. Rysy nie zlikwidujesz, co do zużycia cylindra to trzeba zrobić pomiar średnicówką czy nie jest wytarty owalnie. Jeżeli jest owal to nowe pierścienie moa pogorszyć sprawę. Jest wyczuwalny próg na samej górze cylindra, tak około 4...
W silniku 2T oprócz sprężania nad tłokiem ważne jest sprężanie pod tłokiem. I zapewne tam go nie ma i jest problem z uszczelniaczami wału bo nic o ich wymianie nie piszesz.
Wyjąc skrzynię, zdemontować sprzęgło w kawałkach, a pod kołem zamachowym jest uszczelniacz. Tylko najpierw się upewnij, że to on cieknie, a nie miska oleju co w tych autach jest chyba standardem.
Jak nie reaguje na plaka, to wiadomo że nie jest to wina gaźnika, tylko trzeba zajrzeć do silnika. Do sprawdzenia układ zapłonowy, czy daje energię o wystarczającej energii (długość iskry z samego przewodu WN) oraz we właściwym momencie (choć w skuterach nie jest łatwo ściąć wpust). Jeśli świeca pozostawała sucha przy próbach odpalenia na benzynie,...
Olej nie powinien wylewać się z silnika. Na prawym deklu pisze ile wchodzi oleju do skrzyni. Przyczyn nie wkręcania się na obroty może być wiele. Np. membrany ,uszkodzone uszczelniacze( wylewający się olej) gaźnik, zabrudzony filtr. Proponuje sprawdzić ile masz oleju ( jak dobrze pamiętam jest go ok. 800ml) jeżeli jest tyle co powinno a wyciska go na...
Jeżeli delikatnie stuka to możesz jeszcze na niej jeździć jeżeli mocno i jest to mocno słyszalne to czas na wymianę, przy wymianie warto wymienić uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni biegów ponieważ jest to ze tak powiem za jedną robota, sama. Skrzynia jest bardzo ciężka i bez sensu wyjmowac 2 raz aby zaoszczędzić 150 zł, zalecił bym olej w...
Filtr paliwa jest w zbiorniku paliwa. Uszczelka przy cylindrze to ta: -odkręcasz gaźnik -odkręcasz plastikowy łącznik i jest uszczelka pomiędzy łącznikiem a cylindrem (i to tu właśnie może być nie dokręcone, od początku chodziło mi o to) Przychodzi mi na myśl jeszcze dziurawy przewód paliwa. Lub przy pchane sitko w gaźniku. Części pasują z NAC-ów. Tylko...
Witam! Potrzebuję porady, pomocy przy wymianie przedniego uszczelniacza wału. Silnik to benzyna 1.0 peugeot 106. Niestety okazuje się, że przy wymianie tego uszczelniacza. Trzeba ingerować w rozrząd. Może posiada ktoś skan z polskiej książki serwisowej. Lub opis krok po kroku jak go wymienić. Sytuacja jest tragiczna. Olej znika po przejechaniu kilkunastu...
Moim zdaniem gdyby leciało z wału to miałbyś w krótkim czasie kilka kropel oleju pod autem. Z simeringu dość mocno leci olej.
Tak. A przypadkiem to nie z uszczelniacza wału cieknie?
Witam. Sprawdz przewód paliwa! W tym modelu masz pół profesjonalną budowe silnika na dzielonym cylindrze, zdejmij sam cylinder, obejrzyj tłok i pierścień, moze stoi w tłoku. Dół silnika czyli wał korbowy zalej paliwem tak by nie przelac poza blok, i sprawdz czy nie ubywa to paliwo przez uszczelniacze wału. W gazniku sprawdz prace zaworu iglicowego,...
Co majster sfikał, ze po wymianie pompy oleju zaczął się wyciek spod uszczelniacza wału od strony koła zamachowego? Wiem, że to spod uszczelniacza bo kilka lat temu podobny wyciek już miałem. Jak zakładał i uszczelniał miskę uszkodził uszczelniacz wału? Coś szumiało jak go odebrałem. Czy dolewając innej marki olej niż był?
Główni producenci sprzętu ogrodniczego — S i H dopuszczają stosowanie E10 (maksymalnie 10% etanolu). https://www.stihl.pl/pl/aktualnosci/info... https://www.husqvarna.com/pl/poznawaj-i-... Fabrycznie stosują wysokiej jakości węże paliwowe odporne na etanol. Uwaga, wężyki...
Uszczelniacze wymień na nowe! Jak były nowe wyrzuć je za siebie i szukaj takich które są TWARDE, ale elastyczne. Uważaj przy montażu aby nie zrzucić sprężynki. Nie wypowiadaj się tak autorytatywnie na temat lewego powietrza. Na 100% nie masz przyrządów aby to sprawdzić. To trudne do sprawdzenia, a miejsc nieszczelności może być sporo.
Panowie, podpowie ktoś rozmiar uszczelniacza wału korbowego od strony sprzęgła?
No czopu wału nie da się zdjąć. Musisz odkręcić metalowy pierścień w który jest wbity uszczelniacz, wymienić go i skręcić to z powrotem.
Układ zasilania trzeba sprawdzić pod kątem lewego powietrza. Uszczelniacze wału korbowego kiedy ostatnio były wymieniane? W jakim są stanie? Wszelkie podzespoły gaźnika trzeba zdemontować, umyć w myjce ultradźwiękowej, osuszyć i ponownie złożyć. Zawór membranowy sprawny? Jaki kolor elektrod świecy zapłonowej? Czy po zmianie pojemności skokowej gaźnik...
Wymienić uszczelniacze wału na porządne i skleić wszystko na stary poczciwy hermetic, żadne silikony. I będzie paliła i prawidłowo pracowała.
Kolego, aby sprawdzić szczelność skrzyni korbowej silnika trzeba m.in. zerknąć na uszczelniacze wału tj. od strony "elektrowni" i wariatora. Jeśli będą zawilgocone, to będzie świadczyć, iż pora je wymienić. Gaźnik należy starannie (równomiernie) dokręcić do cylindra. Oczywiście należy założyć uszczelki w dobrym stanie lub nowe, "Kolanko" (łącznik gumowy)...
Uszczelka jest po to aby olej nie leciał między blokiem a obudowa ussczelniacza. Możesz zastosować uszczelniacz do silnikow
uszczelniacz wału korbowego simson uszczelniacz uszczelniacz wypycha uszczelniacz
sterownik silnik focus zasilacz kodak budowa odbiornika
roleta dioda sterownik grzałek
Peugeot 308 120 KM Diesel - Kontrolka Urea po dolaniu AdBlue Kolory przewodów zasilania zegarka Honda HR-V 1999