Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
W cali 2.0 16v głowicę w 2 godz na spokojnie zakładam. Rozrząd: najlepiej nowy, znaki masz u góry na obudowie przy kółkach rozrzadu 2 wciecia i na kółkach 2 znaki (po 1 na każde wcięcie). Na kole paska rozrządu jest znak i na silniku (mniej wiecej na godz. 2 patrzac od przodu). Silnikiem krecisz tylko w przód. Momenty dokrecania to 25nm 65st 65st 65...
głównym składnikiem płukanki jest po prostu nafta. Od zawsze się robiło tak, że jak był strasznie zanagarzony silnik np w maluchu czy dużym Fiacie, to się świece wykręcało, tłoki wałem kręcąc ustawiało w miarę w połowie wszystkie, wlewało tej nafty do pełna do cylindrów i zostawiało na noc, a jeszcze lepiej na weekend. a potem się judłało rozrusznikiem...
Silnik VAG (VW) 1.4 16V 75KM, kod AUA, rok 2000: 1. jakich zasad przestrzegać 2. na co zwaracać uwagę 3. jakich błędów nie popełnić 4. jakie nowe części montować przy składaniu przy demontażu i ponownym montażu: 1. pokrywa wałków rozrządu ze zintegrowanymi wałkami 2. wału korbowego Chciał bym (słupek wyjęty): 1. mechanicznie pozbyć się nagaru (pędzel,...
Panowie, nie jest to złamany na pół cylinder, tylko wgniecenie, może 2 lub 3 mm, ale problem jest taki, że tłok się zatrzymuje. Uszczelniacze na tłoku zakłada się o wymiarach 90x120x12 do cylindra śr. 120 mm, i niedoskonałości po wyprostowaniu zrekompensuje uszczelniacz, który nie dość, że fabrycznie jest z MBR80, to się wymienia na poliuretan, co dodatkowo...
Cześć, Pacjent jak w temacie Husqvarna 55 z 2002 roku wykorzystywana do domowego użytku. Rocznie obrabiam między 20 a 30mp drewna, ale 2 lata temu było ponad 40mp także różnie z tym jest. Dzisiaj po raz kolejny usłyszałem, że pilarka znacznie głośniej pracuje, a sam tłumik dostał lekkiego luzu. Z racji, że już wcześniej miałem problem z notorycznym...
co może być przyczyną Hmm, skoro kolektor był odwrotnie zamontowany to czy tłok był poprawnie włożony do cylindra ze strzałką w kierunku wydechu ? Zakładając, że mieszanka była prawidłowa na okres docierania (więcej oleju) i gaźnik działał, to czy nie łapał powietrza przez uszczelniacze wału, czy był prawidłowo przeczyszczony karter z "opiłków" i innych...
Jeśli kolega nie widział https://www.parker.com/Literature/Praedi...
Witam, Zaczęło się od tego że miałem pękniętą membrane (syczał silnik, falowały obroty itd), kupiłem na allegro wymieniłem i niby ok ale silnik zaczoł brac olej... Kupiłem cały zawór odmy pobór oleju pozostał lekko zasysało powietrze do silnika... Gumka w tym całym zestawie jest dość sztywna... wymianiełem na tę z allegro cieniutka i miękka... ale dalej...
To proszę abyś wytłumaczył fakt brania przez te silniki oleju. Silnik zużywa olej, bo musi! Taka jest zasada działania silnika o spalaniu wewnętrznym. Olej jest obecny na cylindrze i pierścień olejowy NIE MOŻE GO ZGARNĄC DO CZYSTA. Żeby nie zniszczyć w przyspieszonym tempie silnika. Dzięki tej cieniutkiej warstewce oleju, która zatrzymuje się w rysach...
Na początek pomiar kompresji cylindrów i jeśli będzie w normie, to można podejrzewać uszczelniacze zaworów.
Raczej masz lewe powietrze, uszczelniacze,cylinder-kartery itp. Jak nie gaśnie to może być przełącznik,może też być uszkodzona cewka zapłonowa
Miałem to samo-dymił że z tyłu nic nie było widać. Wymieniłem uszczelniacze na trzonkach zaworów i pierścienie na tłokach . Pierścień zgarniający był zapieczony i składał się z trzech części, to wymieniłem na jednoczęściowy ze sprężynką. Tłoków nie zmieniałem, zrobiłem tylko honowanie cylindrów. Przy okazji trzeba sprawdzić panewki na korbowodach,...
Kiedyś Bis 700 to było moje marzenie 😀 a 2,5 MV to te co w Voyagerach były montowane i chyba w Alfach? Kiedyś prawie kupiłem Voyagera 2,5TD ale przy jeździe próbnej wypadł popychacz. Jeżeli chodzi o mój silniczek to w końcu miałem czas się nim zająć, po zdjęciu głowicy ukazała się przyczyną problemu, mianowicie dziura w zaworze. https://obrazki.elektroda.pl/4144151600_...
Powietrze z układu sterowania skrzynią dostaje się do jej wnętrza poprzez uszczelniacze cylindra wysoka / niska , lub połówki .
Nie powinno być różnicy czy to opel czy też inny wynalazek. W każdym aucie na początku ściągamy wałek rozrządu i napełniamy po kolei wszystkie cylindry czy trzymają ciśnienie. Potem rozpinamy zawory i uważamy żeby nic nie pomylić podczas składania. Trzeba rozbić świecę, i dorobić do niej króciec na który nakładamy wąż od sprężarki. Wymienialiśmy tak...
Uszczelniacze trzonków zaworów są do wymiany. Olej ścieka do cylindrów w bezpośredniej bliskości świecy. Kompresja może być super a oleju będzie ubywać.
2. Nie zalewaj żadnymi rozpuszczalnikami. – Co ludzie nie wymyślą... ? Dlaczego? Rozpuści ewentualny nagar i się okaże czy pierścienie przepuszczają. Pobierał mi olej przez uszczelniacze na zaworach, daje nową głowicę i chcę sprawdzić jak się mają pierścienie czy warto to wgl robić
Nagar na świecach to skutek spalania oleju przez silnik, a czy dostaje się on do cylindrów przez uszczelniacze zaworowe, czy pierścienie, to już inna kwestia
No i dupa blada!!! dziś sprawdzałem poziom wody i po tych wszystkich wymianach nadal mi ubywa. Odruchowo odkręciłem korek oleju no i mam. Biała maź się pojawiła. Teraz tylko pytanie czy to uszczelka, czy głowica poszła, a może jedno i drugie? Najgorsze jest to że nie wiem jak długo z tym jeździłem. Silnik odpala, choć przy odpalaniu łapie ostatnio zawieszki....
Te silniki zarówno lubią palić olej jak i go wylewać na uszczelnieniu miski, rury od dolewania oleju (oring) i uszczelniacze na wale (przód i tył) czasem lubi przerdzewieć miska. Jak w tych miejscach sucho to wymiana pierścieni ale uzasadnienia ekonomicznego nie ma bo oddanie na taką operację będzie kosztowało połowę wartości auta. Żeby zrobić to porządnie...
No właśnie, nie chce mi się powtarzać tego co pisałem już kilka razy, a teraz gdzie ten zapał? ;) No cóż, od siebie mogę dodać taką wycenę, ile na razie wrzuciłem w swojego airpola, choć rzeczy dokupowane są nowe, i teraz jakby nie ten nieszczęsny zatarty cylinder, to bym zaoszczędził bagatela trzeba liczyć z dojazdami a ze 650 zl... Mój na razie przedstawia...
Witam, odświeżam temat, bo miałem dzisiaj troszkę czasu i co nieco udało się zauważyć.. No więc chciałem wymienić te świece i okazało się, że po zdjęciu przewodu w jednym z cylindrów w tym gnieździe czy jakoś tak znajduje się trochę oleju nie nagaru, tylko takiego płynnego czarnego (silnik był rozgrzany). Co to może oznaczać? Po odpaleniu autko nie...
Czy warto naprawić stary samochód i nadal nim jeździć? Usterka leży w silniku. Vw passat B5 1.6 PB + LPG kombi 1998 sprzed liftu, wycena auta na ok. 3.000 PLN Usterka polega na fakcie iż świeca jednego z cylindrów zalewana jest olejem (albo poprzez uszczelniacze zaworowe albo pierścienie) i po kilku dniach jazdy po wyczyszczeniu świec autem szarpie...
Witam. Posiadam Suzuki GS 500 E (bez owiewek) z 2004 roku z rzekomym przebiegiem 60 000. Motocykl pobierał mi ponad litr oleju na 1000km. Nie było widać aby dymił. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i uszczelkę pod głowicą. Po uszczelniaczach było widać, że ta guma już nie jest miękka tylko twarda. Wałki rozrządu i głowica wyglądały ładnie prawie jak...
Witam kolegę. Być może w jakiś sposób mała ilość oleju przedostaje się do cylindrów np. przez uszczelniacze zaworów. Jeżeli tłoki mają dużo nagaru na sobie to szukaj przedostającego się oleju.
rowadnice były dobre, cylindry pomierzone średnicówką było dobrze, mam jeździć bez hamowania silnikiem! i obserwować. Jeżeli nie będzie dymienia to podejrzenie pada na uszczelniacze zaworowe, które kolega zmieni jakimś sposobem bez ściągania głowicy. Nie wiem jakie uszczelniacze były załozone ale byłby to wariant optymistyczny. Aha jeszcze zrobimy próbę...
Moje pytanie jest proste: - zmatowić powierzchnię cylindra czy nie? - da to coś czy nie? - przedłuży żywotność pierścieni czy nie? Pierścienie muszę wymienić czy mi się to podoba czy nie dlatego że parę dni temu wywaliło mi uszczelkę pod głowicą i przegrzałem silnik także pierścienie na pewno poleciały a poza tym podejrzewam że mógł być wcześniej przegrzany...
Witam! Postanowiłem założyć ten temat gdyż sprawa dotyczy dość popularnego silnika a mimo to w sieci ciągle niewiele informacji na jego temat. Pacjent VW Polo 1.2 6V AWY. Sprowadziłem go z pracującymi 2 cylindrami. Po oględzinach kompresja na 3 cyl - 3 bar. Tak więc głowica została zdjęta i ukazał się pięknie wypalony zawór wydechowy. Głowica została...
Jadę właśnie do warsztatu zrobić tę próbę, zobaczymy. Ale właśnie na pierścionki albo uszczelniacze to wygląda bo z tłumika trochę olejem pluje. Jak wyciągnąłem sondę po badaniu to trochę mi zajęło jej doczyszczenie. A co do przekroczenia to 7x bo tu w irsku norma 0,3 :) pozdro i dzięki. Będę informował. A więc ... Wyregulowałem zawory bo były za ciasne....
Uszczelniacze to pierdólka można wymienić bez ściągania głowicy, jest pare sposobów by zawory nie wpadły, gorzej jak pierścienie do tego też czasem może dojść do roboty dól silnika z honowaniem gładzi cylindrów a skoro honowanie to i drugie tłoki nad wymiar nominału.
Jeżeli tak to może czekać cię wymiana pierścieni, cylindrów lub tłoków. Może od razu cały silnik? Ważne to kontrolowanie zużycia oleju, sprawdzanie przynajmniej co 500 km. Jeśli oleju ubywa i dymi tzn. że dostaje się do komory spalania. A więc winne mogą być: - uszczelniacze zaworowe - pierścienie - turbo. Należy zacząć od sprawdzenia ciśnienia w cylindrach...
A moim zdaniem pomiar ciśnienia sprężania ,to zużycie oleju sugeruje na zużycie tego silnika nie napisałeś ile ma przejechane.Po badaniu wyjdzie że któryś z cylindrów nie ma ciśnienia .Wtedy wiadomo nowa uszczelka i na wszelki wypadek uszczelniacze na zaworach ,ewentualnie nowe pierścienie.
Sądzę że przyczyną nie jest przedostawanie się płynu chłodzącego do cylindrów bo wtedy odczuwalny był by spadek mocy i auto by przerywało. Moim zdaniem to padnięte uszczelniacze zaworów i na postoju olej przecieka do kanałów ssących.
Do wymiany pierścienie, uszczelka pod głowicą, olej, uszczelniacze zaworów, przy okazji sprawdzenie i ewentualne dotarcie zaworów. Dobrze też byłoby założyć nowy rozrząd, chyba że był niedawno wymieniany. Jak możesz sobie pozwolić na dłuższy przestój to najlepiej rozebrać silnik i ocenić jego stan jak wał będzie nietknięty i gładź cylindrów bez większych...
Czeka cię albo wymiana uszczelnień albo regeneracja pompo wtrysków. Wolałbym wymienić na ta chwilę tylko uszczelki w wtryskach niż poddawać je regeneracji, samochód odpala czasem normalnie, a czasem kilka razy trzeba pokręcić aby odpalił. Tu za bardzo w Irlandii nie ma jak poddać ich regeneracji. Jade na diagnostykę wtrysków do jednego mechanika w...
Głowica zdjęta. Okazało się, że jakiś palant bo inaczej nazwać go nie można urwał jedną szpilkę przy głowicy i ratował się klejąc uszczelkę sylikonem. Efekt oczywisty. Pierścienie są raczej ok bo wlałem do cylindrów trochę rozpuszczalnika to utrzymywał się ponad 30 minut, potem z dwóch cylindrów uciekł w dwóch nadal trochę go jest. Głowica widać, że...
Witam. Posiadam Jawę 350 ts z 90 rocznika silnik przeszedł generalny remont wał poddałem regeneracji w profesjonalnym zakładzie szlify cylindrów nowe tłoki z pierścieniami łożyska uszczelniacze wszystko czechosłowackie żadnej chińszczyzny tam nie ma. Problem tkwi w tym że pomimo iż jest iskra paliwo dochodzi do gaźnika to nie chce odpalić. Dodam iż...
Jak chcesz możesz zmierzyć ciśnienie sprężania, to Ci powie jaki jest stan pierścieni i reszty, zawory, gniazda zaworów, gładzie cylindrów ;) A kopci na niebiesko? Może masz duży wyciek po prostu? No i lej normalny olej a nie taki śmieć który nie ma żadnych właściwości już. Wycieków brak. Co ciekło przy aparacie i pod deklem zaworów uszczelniłem silikonem...
Np możesz mieć zużyte pierścienie lub mogą być zapieczone, jak zużyte to tylko wymiana a jeśli zapieczone to są preparaty np Liqui Moly bądz Xado zalewasz do cylindrów i wyczyści wszystko bez problemu. Jak auto pali na mrozach ? Możesz mieć uszczelniacze zaworów stare i twarde jak kamień i wszystko leci w wydech. Ciągle może być problem z turbo lub...
Oczywiście, wtryski oznaczone cylindrami, i włożone na pewno na swoje miejsce, to też sprawdziłem po moich znakach oraz po spisanych wcześniej numerach. Przez cały czas prowadziłem dokumentację fotograficzną. Co do tematu to akurat tak wyszło, ten silnik jest genialny jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy, dynamikę i ekonomię w jednym. Że w porę zauważyłem...
o ile się orientuję 912 ma 6 cylindrów , jeśli chodzi o podnośnik to już działa, o ile dobrze pamiętam to rozleciało się jakieś cięgiełko w środku od razu wymieniłem tłok i uszczelniacze ale pompa też została wymieniona wiec u mnie na pewno pompa była już słaba.
A śmierdzą te spaliny palonym olejem (taki charakterystyczny zapach starego diesla)? Jeśli tak, to oznacza że Twój silnik spala duże ilości oleju - albo rozpadł Ci się uszczelniacz zaworowy, albo rozpadł się pierścień zgarniający olej. W każdym razie do sprawdzenia głowica - tak czy owak wymień wszystkie uszczelniacze (bo to tanie). A jeżeli to nie...
Zastanawiam się, czym może grozić jazda z tym objawem? Silnik ładnie pracuje, tylko po schyleniu słychać ten nieszczęsny odgłos. A jak zdejmę głowicę, to od razu wypada zrobić wszystkie uszczelki, uszczelniacze zaworowe, planowanie głowicy, docieranie zaworów, i bóg wie co jeszcze). Już włożyłem sporo pieniędzy w różne "drobnostki" w tym silniku, na...
Witam, silnik kopci niesamowicie, ale raczej białym dymem a nie niebieskim. Oleju chla tyle co benzyny Właśnie sprawdziłem sprężanie na cylindrach i generalnie jest tak: 1. Na pierwszych trzech 0,7 na czwartym 0,6 Mpa czyli dużo za mało. 2. Po zalaniu cylindrów olejem powtórne badanie wykazało zwiększenie ciśnienie do 0,8 MPa. Jak myślicie, moim zdaniem...
Witam pilnie potrzebuję opinii fachowców posiadam przedstawiony w tytule cud techniki jakim jest palio 1.2 8v rok 2001 przebieg 101 tys benzyna +LPG od 20 tys km. Problemy zaczęły się w chwile po założeniu gazu po dłuższej trasie zagotował się silnik później w krótkim czasie wydmuchało uszczelkę pod głowicą - spaliny "pompowały" układ chłodzenia oraz...
Po rozłożeniu silnka : Malutkie mikro plamki bez wżerów w gładziach cylindrów - po 3-4 odbarwienia na każdym. Pierścienie sprawne ,ale idą do wymiany Tłoki okej , korbowody również. Głowica po sprawdzeniu wszystkie szczelne i niepęknięte.. Gniazda okej,zawory okej - jedynie uszczelniacze do wymiany.. W poniedziałek składamy - może coś się ułoży - już...
Witam wszystkich. jadąc samochodem na wycieczkę w pewnym momencie usłyszłem głośniejsza pracę silnika i odczułem spadek mocy - auto bardzo wolno przyspieszało zarówno na 5 i 6 biegu. w pewnym momencie dojeżdżając do skrzyrzowania samochód zgasł. odpalił po delikatnym ostygnięciu. po odkręceniu korka oleju bardzo mocno dmuchało spalinami a z rury wydechowej...
Panowie, chodzi o Vectrę B 2.0 DTL. Problem polega na tym że ciężko odpala, trzeba kilka a nawet kilkanaście razy kręcić rozrusznikiem aby wystartował. Odpięcie czujnika temp. silnika a tym samym załączenie się świec żarowych nieco poprawia i szybciej odpala. Jak załapie to na początku strasznie kopci na siwo, po przejechaniu kilku kilometrów mniej...
uszczelniacze cylindrów silnika tuleje cylindrów szlif cylindrów
sprężarka lodówce wzmacniacz concert rower elektryczny awaria
electronics zasilacz tester diagnostyczny
Zbyt cichy alarm w kuchence Gorenje - przyczyny i rozwiązania Lexman łącznik schodowy – podświetlenie świeci po włączeniu światła, jak wyłączyć?