Ja na twoim miejscu sprawdziłbym w pierwszej kolejności uszczelniacze zaworów.
Wlasnie to mialem na mysli ze nie kupuje sie samochodu kiedy nie stac mnie na naprawy go . Skoro jezdzisz astra za 15 tys to i pewnie sobie kupiles radyjko za 800 to chyba cie stac na 1000 zeby zrobic do porzadku. A jak nie to sprzedaj to auto bo mnie wkorzaja tacy ktorzy chca cos zrobic ale najlepeij za darmo. Mowilem kup sobie malucha jak cie nie...
Koniecznie kolego ps3store bo uszczelka głowicy i tak jest do wymiany. Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Bo to, że tej głowicy to na bank nie widziałeś wiem doskonale...
no wlasnie jedynie planowana a prowadniki w jakim stanie ? nie w spomne o uszczelniaczach zaworów
Jeżeli są założone właściwe to nie pospadają , uszczelniacze zakładałeś oczywiście po dotarciu zaworów .
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Wygląda na to, że spala olej. Należało by zmierzyć kompresję na cylindrach, jeśli będzie prawidłowa, tzn, że pierścienie tłokowe są sprawne i trzeba szukać przecieków w uszczelniaczach zaworów. Oleju nie ubywa?
Uszczelniacze zaworów źle dobrane, zniszczone prowadnice, wytarte trzonki.
Sonda lambda nie spowoduje takiego dymienia . Uszczelniacze uszkodziły się w czasie wyciągania starych zaworów .
Mam ten sam problem tylko, że z 1.6 8v. Sprawa wieszania się zaworów raczej odpada, ponieważ u mnie przy wymianie uszczelki pod głowicą założono nowe uszczelniacze zaworów, czyszcząc je i docierając gniazda.
Ok, dzięki, jutro wymienie uszczelniacze zaworów. Za wszystkie odp. z góry dzieki ;]
Mam pytanie odnośnie kosztów regeneracji cylindra. W mojej astrze mechanik odnotował ryse na 3 cylindrze wyczuwalną palcem. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś nie orientuje się jaki jest koszt nsaprawy. Dodam że przez tą ryse auto gasło, pracowało nierówno, i pożerało olej. Mechanik powiedział że koszt może sięgnąć nawet 3 tyś. bo trzeba wymienić tłok,...
Dymienie na czarno może być spowodowane zużytymi uszczelniaczami zaworów ,pierścienie tłokowe mogą być do zmiany
te uszczelniacze zaworów to chyba najtańsze z tych wszystkich usterek jakie do tej pory wyczytałem i jakie mi podsunęliście do sprawdzenia.
A propos, sprawdź jeszcze stan oleju - w wielu autach klepanie hydropopychaczy to poziom poniżej minimum. To pisaliśmy powyżej ale autor nie odpisał, ten pojazd lubi przepalić olej( uszczelniacze zaworów)
Dopytam jeszcze, czy jest bardzo możliwe, że wysokie ciśnienie spalin nie mających łatwego ujścia narobiło bigosu w silniku? W niektórych silnikach zrzucało uszczelniacze z zaworów, ale w tym raczej tak łatwo nie dają się zdjąć.
Witam, uszczelniaczami zaworów może pić olej o ile nie były zmienione.
Sprzęgło ? wrzucam 3 zaciągam ham. ręczny i auto gaśnie , biegi wchodzą bez zgrzytów , ślizgania brak. Dodano po 2 Głowicy niema co ruszać , kompresja wysoka , zawory niepowypalane , uszczelka ok , na tłoku są 3 pierścienie : 2 uszczelniające i 1 olejowy , gdyby olejowy był zapieczony to kompresja spadłaby by ? uszczelniaczy nie sprawdzę bez rozpięcia...
Lichutka ta wiedza u miłośników Opla. Kiepskawa nawet. Cóż sprawdzamy po demontażu silnika? Jak przez uszczelniacze trzonka zaworu to trzeba silnik wyciągać? Ja pierdziu...
Prawdopodobnie zmęczone uszczelniacze trzonków zaworów puszczaja trochę oleju, albo pierścienie- musisz zrobić pomiary sprężania.
Wleje półsyntetyk castrola.Mam pytanko do kolegi DJ ANNUS jaki koszt naprawy tej awaria czyli wymiana uszczelniaczy zaworów 4 szt uszczelniacze walków rozrząd 2szt uszczelka pokrywy zaworów 1szt, plus robocizna.Na ile byś to kolego wycenił? Pozdrawiam ps Głowica nie była ściągana.
Wyciek, uszczelniacze zaworów, pierścienie. Nie czytał Kolega wyżej. Specjalnie dla Kolegi musi być powtórzone? Pewnie przebieg ma znacznie większy niż na zegarach.
te silniki lubią olej po wymianie uszczelniaczy i zaworów może nie będzie kopcił ale olej i tak będzie brał
A przebieg tej Astry? Tak czy inaczej, "picie" oleju to przeważnie zużyty silnik. Standardowymi źródłami "nieszczelności" są węzły tłok/pierścienie/cylinder oraz uszczelniacze zaworów. Trudno korespondencyjnie wyczuć co jest winne w tym przypadku.
Regeneracja polegała na planowaniu wyminie zaworów, uszczelniaczy, prowadnic . Glowica po regeneracji " świeciła się jak nowa " I tak ten nagar powstał po tylu km .
Pouszczelniać wszystko co na zewnątrz.Uszczelka pod miską to już da dużo.Aparat też.Ew. uszczelniacze na trzonkach zaworów ,ale to już większa robota.Taki silnik powinien przelecieć 400tys.
Ta astra za 2 tys. pewnie też będzie żłopać olej. Olej w accent bierze przede wszystkim przez nieszczelne uszczelniacze zaworów. W niektórych typach można je wymienić bez zdejmowania głowicy.
Jeżeli nie z pod miski , to albo z pod pokrywy zaworów, albo z uszczelniacza wałka rozrządu.
O ile prowadnice zaworów nie są nadmiernie wyrobione to wymiana uszczelniaczy powinna załatwić sprawę ale wypadało by wymienić komplet.
Witam, Czy możecie powiedzieć mi w jaki sposób zaślepić zawór EGR (jak to się robi)? U mnie w astrze dzieją się na wolnych obrotach cuda - gaśnie, drży, obroty spadają itd. Silnik krokowy wyczyściłem i zmieniłem uszczelniacz. Ktoś mi jeszcze podsunął pomysł, że może to być wina zaworu EGR...
U mnie w jednym przypadku były przetarte przewody przy wejściu do pompy, w innym cewka straciła zasilanie po ingerencji gaziarzy. Ponieważ oba silniki dymiły i brały olej, wnoszę, że uszczelniaczy zaworów już nie było. Natomiast samo kręcenie, jakby bez kompresji.
To dlaczego teraz pojawia sie ten dymek? Czy coś sie rozszczelniło? Mam takie pytanie:- czy zamiast półsyntetyka wymienię na gęstszy olej, np. mineralny. to szczelność się może poprawić ? Jak uważacie? Auto ma 21 lat i dlatego silnik się zużył. Pytanie , czy bierze pierścieniami, czy uszczelniaczami zaworów. Jeśli dymi to bez naprawy sie nie obejdzie.
Mógłbyś konkretniej podpowiedzieć co może być tego przyczyną? Konkretniej, to silnik wyrzuca olej - zdarte/zapieczone pierścienie zgarniające, spalone uszczelniacze, wyrobione prowadnice zaworów. Skąd komu wiedzieć co tak naprawdę jest przyczną, bez sekcji zwłok?
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
Nie dodawaj żadnej chemii, ja bym zrobił uszczelniacz, przy okazji wymienił koniecznie pasek rozrządu, wymienił uszczelniacze na trzonach zaworów bo to prosta sprawa a zawory podpierasz sznurkiem włożonym przez otwór świecy. Na sam początek wymieniłbym jednak tego "mechanika", który proponuje ten silnik składać na starym rozrządzie. Swego czasu tych...
Witam, mam problem z moją astrą otóż wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pierścienie na tłokach, uszczelniacze zaworów, termostat. Teraz(nie sprawdzałem wcześniej gdyż mieszał się płyn z olejem) po odpaleniu silnika gotuje wodę, wąż za termostatem jest zimny (tak jakby sie nie otwierał termostat) a jest założony nowy(cała obudowa w raz z czujnikiem),...
Podczas odpalania dusi go i krztusi. Nie wchodzi w obroty. Ma ich tylko pół tysiąca. Bardzo dymi. Dodam iż silnik jest po remoncie następujących części: -pierścienie -oleje -tuleje -zawory -uszczelniacze zaworów Cóż może być problemem i jak go rozwiązać? Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
Witam mam Astrę G z 2003 1.4 16V Z14XE w której słychać cyknie którego intensywność wzrasta wraz z obrotami. Po osłuchaniu stetoskopem wyszło że coś stuka w 3 cylindrze na górze. Myślę że to są kasatory. Mam pytania w w związku z tym: - czy podczas wymiany kasatorów wymienia się wszystkie czy tylko te które są miękkie (czy wszystkie bo niedługo reszt...
Zrobiłeś juz to autko?? Robie własnie siene 16v 1.6 i koszty nie są straszne wymmieniłem 14 zaworów 6 prowadnic uszczelniacze rozrząd i uszczelki i myśle że sie w 700 zł zmieszcze. Szklanki sie rozbiera i myje przed złożeniem.
Pomiar ciśnienia sprężania. A potem, jak wyżej - głowica precz. Pogięte zawory precz. A mając ją na stole, to dotarcie zaworów, nowe uszczelniacze, obowiązkowo zabielenie. A potem to już z górki - montaż z nową uszczelką, montaż nowego rozrządu. I będzie palić na wszystkie.
Widzisz, na tym drugim zdjęciu są dwie plamy. Ta ciemniejsza po prawej była od dłuższego czasu i tylko się lekko zbierało, i podjeżdżałem uszczelniacz. Dziś zauważyłem, że się zbiera coś widoczne, świeższe, bardziej po lewej stronie. Może to być coś innego oprócz uszczelniacza? Dodam, że cienki gumowy wężyk od zaworu upustowego przy turbo jest też wilgotny...
Ja wymieniałem przy 60000km, był już lekko naderwany. W ASO Opla powiedzieli że instrukcja zaleca co 90000, ale oni wymieniają przy max 60000 bo lubiły pękać, a niestety ten silnik jest kolizyjny tzn jak pęknie pasek to 16 zaworów do wymiany. I również polecam wymiane pompy wody oraz uszczelniaczy na wale i wałkach, oraz dokręcić i sprawdzić wszystkie...
Co ma szczelność zaworów do "brania" oleju? Albo ten mechanik jest kretynem, albo sami kombinujecie , ucząc się na własnym silniku. Są dwa punkty, którymi silnik potrafi "ciągnąć" olej" - pierwszy to uszczelniacze zaworów i ich prowadnice, drugi to gładź cylindra i zespół tłok/pierścienie. Po co kolejny raz planować głowicę? Żeby przekroczyć pkt. minimalnej...
Witam. Jestem tu nowy, mam problem z moją Astrą F 1.4. Od pewnego czasu, zaczęła brać olej. Piszę do Was z pytaniem, czy wymiana uszczelniaczy zaworów, uszczelki głowicy i pierścieni wystarczy? Dodam, że straciła na mocy i ciężko odpala. Proszę o pomoc.
Ta rurka i zawór to odciąg par paliwa z baku, syf w dolocie to normalne w tym silniku z puszcajacymi uszczelniaczach zaworów, zapieczonymi pierścieniami i drożnym zaworem EGR, warto by to wyczyścić, uszkodzony filtr powietrza po strzale to i tak małe zniszczenia, mogło ci rozwalić cały dolot.
Dzięki kolego za odpowiedź i przypomnienie w ogóle o tym temacie. Z astrą uporałem się całkiem nie dawno, około miesiąc temu. Przyczyną wszystkich dziwnych zachowań było za małe podciśnienie w kolektorze ssącym. Do wyeliminowania tego zjawiska, musiałem wyjąć cały mechanizm twinport, dorobić górne prowadnice klapek twinport i wymienić uszczelniacze,...
Dlaczego nie uszczelniacze, skoro jak silnik pracuje olej jest w pokrywie zaworów, jak nie ma uszczelniaczy przedostaje się do komory spalania i trafia do wydechu. Przy wysokiej prędkości obrotowej ciśnienie oleju wzrasta, więc i więcej dymi. Nie ciśnienie oleju, tylko ciśnienie gazów w skrzyni korbowej. Stąd im większe obciążenie silnika, tym bardziej...
Uszczelniacze zaworów nie mają nic do odpalania jedynie auto zadymi po odpaleniu na niebiesko dlatego że jak zgasisz motor to olej spłynie na tłoki i zostanie spalony przy odpaleniu sprawdź to wszystko co koledzy wyżej piszą iskra pompa paliwa
Przerabiałem bardzo podobny temat w Vectrze B więc mogę coś dodać od siebie, może coś Ci pomoże w tym dylemacie bo ja miałem tak samo. Ja zdecydowałem się na remont silnika i wyszło to ostatecznie nieciekawie. Remont samej głowicy (planowanie, wymiana zaworów, szlifowanie gniazd, uszczelniacze, 2 popychacze) wyniósł mnie jakieś 3-4 lata temu z tego...
Sonda chyba jest dobra, napięcie się zmieniało od 0,2 do 0,8V. W sterowniku silnika już ktoś grzebał bo jeden pin w złączu jest wyrwany i zrobione obejście kablem. *********************************** Po wymianie oleju silnik zaczął dymić jak parowóz(pewnie był wlany jakiś doktorek) miedzy innymi dlatego rozglądam się za nowym silnikiem. Pytanie czy...
Witam. Mam problem z autem: Opel Astra H 2004 rok z silnikiem Isuzu 1,7 o mocy 101 KM. Przyjechał do mnie z pękniętym przewodem wodnym , wymieniłem i nie odpala. Samochód miał podwyższony stan oleju, około 0,8 l, kręcił po nagrzaniu świec około 5 sek i zapalał. Puściły uszczelniacze wtryskiwaczy na pokrywie zaworów. AUTO NIE ODPALA RÓWNIEŻ NA PLAKU...
Opel Astra 3 z silnikiem 1,3 d . Auto od 2012 roku stało nie ruszane ,do teraz .Po odpaleniu z tłumnika końcowego wydostała się maź oleista czarna . Auto raczej nie ma utraty mocy i nie traci oleju . Olej w układzie chłodzenia niestety nie mogę stwierdzić czy poprzednio był ,bo nie było płynu , dopiero teraz napełniony został układ . W nowym płynie...
Bardzo dużo nagaru na tłokach, zaworach. Mocno podpalone zawory wydechowe. spękane uszczelniacze zaworów. Wymieniałem też pierścienie, ale nie potrafię powiedzieć czy stare były sprawne jeszcze. Na razie pali od "sztycha" Jeszcze mam problem z sondą lambda ale to już jest w innym temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/privmsg...
No to wymiana uszczelniaczy planowanie i sprawdzenie szczelności wchodzi w zakres tych 300 zł. Kwestia tego czy dopłacić 400 zł i mieć cały remont głowicy zrobiony. Przebieg jest dość duży, a ja robię 12 tysięcy rocznie. W cały remont głowicy wchodzą jeszcze obrabianie zaworów i gniazd i ich docieranie. Do tego wątpliwości mam względem pompy wody, czy...
Witam ! Problem dotyczy samochodu, który zamierzam kupić. Mianowicie byłem dziś na stacji diagnostycznej i wykryto przewyższone wartości CO i HC w spalinach. Na gazie : CO 0,36% HC 491 ppm Na benzynie: CO 0,58% HC 105 ppm Nadmienić warto, że z silnika wycieka olej. Prawdopodobnie to na uszczelniaczach zaworów. Gość powiedział, że przyczyna podwyższonego...
Dzięki, ale tak odpowiedziałeś, że dalej nie wiem. Uszczelniacze pomiędzy adapterem a wtryskiwaczem (dostępne dopiero po zdjęciu pokrywy zaworów, zdjęciu rozrządu i wałka oraz odkręceniu jednej śruby mocującej ten adapter wtryskiwacza do głowicy są grube, szerokie i kontaktowe a nie skręcane, więc coś nie wydaje mi się by tam w ogóle można było złożyć...
Witam. Mam trochę dziwny jak dla mnie przypadek w moim samochodzie. Może najpierw opiszę dokładniej o co chodzi. Otóż samochód jak na 1.6 jest według mojego wyczucia za słaby. Wycieków z silnika nie ma, jest suchy. Pierścienie, rozrząd,olej, filtr oleju były wymienione jakieś 6000tyś. kilometrów temu przez poprzedniego właściciela. Wynik na miarce od...
Witam wszystkich mój problem jest następujący. Kupiłem auto opel astra z niemieckim silnikiem 1,7dtl 68KM ciężko palił na mrozie. Postanowiłem zrobić remont silnika i okazało się że 2 tłoki ma pęknięte tak do połowy z góry. Wymieniłem tłoki pęknięte założyłem pierścienie uszczelniacze zaworów głowica prze planowana, nowe uszczelki śruby głowicy. Auto...
Witam. Mam problem z moją astrą. Na zimnym silniku spadają obroty pod czas ruszania na benzynie i samochód często gaśnie. Potem, gdy przeskoczy na gaz po wciśnięciu sprzęgła pod czas jazdy obroty spadają i często gaśnie. Gdy silnik się rozgrzeje na jałowym obroty utrzymują się na 600 i czasem opadają do 500. Powiedziano mi, że to wina silnika, który...
Według mnie, wytłumaczenie jest jedno, to wina jest po stronie uszczelniaczy zaworów, jeśli na zewnątrz nie ma żadnych śladów wycieków to luźny kabelek nie będzie niczemu winien, tym bardziej, że żaden kabel nie powinien bezpośrednio wchodzić do silnika, a to co pokazałeś na zdjęciu to prawdopodobnie siłownik sprzęgła.
Charlie_six jaki Ty masz przebieg, że X16SZR, jednostka o konstrukcji przewymiarowanej, z pierścieniami dwa razy grubszymi niż w następcy (Z16SE) zaczął Ci tak niemiłosiernie palić olej? I na jakim oleju jeździłeś? Jak wyglądają gniazda zaworowe? Nie masz czasem problemu z brakiem ciśnienia sprężania przez wypalone gniazda? To czysta benzyna czy ma...
Przeciez tu wszystko podlancza sie intuicyjnie i nic inaczej niepasuje. Jak mozna pomieszac rurki od wtryskiwaczy?Czy kolega czyta to co pisze? Wkladaj te pompe i odpalaj a jak sie auto bedzie toczyc to masz inny problem skoro prze kolizja rozrzadu jechalo dobrze.Wydaje mi sie ze szukasz wiatru w polu. Ponadto zeby dobrze ustawic rozrzad w tym samochodzie...
Witam, Zaczęło się od tego że miałem pękniętą membrane (syczał silnik, falowały obroty itd), kupiłem na allegro wymieniłem i niby ok ale silnik zaczoł brac olej... Kupiłem cały zawór odmy pobór oleju pozostał lekko zasysało powietrze do silnika... Gumka w tym całym zestawie jest dość sztywna... wymianiełem na tę z allegro cieniutka i miękka... ale dalej...
Witam. Posiadam Astrę f 1.6 8v B+G rok 1995, przebieg licznikowy 260tys. km. Jakiś czas temu przepalił się tłok ( ten zaraz przy module zapłonowym ). Po wymianie tłoka, pierścieni na nim, remoncie głowicy zaczął brać więcej oleju niż przed remontem, więcej palić. Tej zimy ciężko odpalał na mrozie, zalane świece olejem po zdjeciu głowicy gruba warstwa...
Oba silniki mają oznaczenie A16LET na łączeniu ze skrzynią. Czujnik został podmieniony na nowy Bosch, ale bez rezultatu. Podmieniłem również cewkę, ponieważ występował problem z zapłonem na jałowych obrotach. Teraz silnik pracuje równo i nie stuka. Nadal jednak pojawia się błąd P0344 i sonda pierwsza przed kątem ma małą nieszczelność, więc prawdopodobnie...
No i okazało się że coś już można dostać https://allegro.pl/listing?string=Pokryw... . Na zdjęciu zaznaczyłem ten zawór , ale przy rozbieraniu zdarza się że plastik ze starości pęka . Praca silnika w tym stanie może doprowadzić do zniszczenia...
Ja mam podobny problem, Astra 1.4 8v Masła na korku mam tyle, że bym kromkę posmarował :) na bagnecie tez czasem jest. I to nie koniecznie uszczelka pod głowicą itd. itp... ! Bo płynu ani kropelki mi nie wzięło od bardzo bardzo długiego czasu!! Takie masło robi się najczęściej przy zmianie temperatur (najczęściej zimą, gdy silnik zmienia temperaturę...
No co do opłacalności to też tak myślę. Remont głowicy, (wymiana pokrzywionych zaworów, prowadnic, uszczelniaczy, szczelność, planowanie) pewnie wyszłaby około 1200. A i tak nie wiadomo, czy by się nadawała do regeneracji, bo świecy na tym cylindrze wogole nie da się wyjąć, jest zepsuty gwint oraz odłamało kawałek materiału. Dół silnika to by była wymiana...
Witam Wybaczcie ale przeszukałem forum i nie znalazłem przypadku podobnego do mojego, stąd nowy temat. Problem dotyczy Astry F 1996 1,4MPI. Straszne kłopoty z odpaleniem zimnego silnika, pierwsze kręcenie odbywa się jakby normalnie ale niestety gaśnie a później już tylko kręcenie jakby bez kompresji. Pierwsze co zostało uznane za przyczynę, uszczelka...
Witam. Proszę o pomoc forumowiczów. Posiadam Astrę f z silnikiem c14nz. Jakieś 400km temu robiłem w zakładzie mechaniki pojazdów planowanie głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy i szlifem zaworów. Przed oddaniem z samochodu z niesprawnym silnikiem, w którym kompresja uciekała na układ chłodzenia, spalał mi o dziwo około 6.5l/100km w mieście jazda na...
Uwierz remont jest nie opłacalny... wymieniłem wszystko, zawory, uszczelniacze, była planowana głowica, nowe prowadnice zaworów, nowe pierścienie jak wiadomo nowa uszczelka, oringi ,rozrząd... silnik po odpaleniu pracowałem idealnie, nie kopcił itp. Tylko nie naprawiłeś tulei które były jajowate już .
Witam moze przedstawie swoj problem. zaczelo sie od zerwania paska rozrzadu i kolizji miedzy tlokami i zaworami po sladach wygladalo na to ze tlok 2 i 3 (istotne w dalszej czesci problemu) uderzyly w zawory. chcialem regenerowac glowice wiec pojechalem do zakladu ktory sie tym zajmuje. Gosc powiedzial ze ma taka sama juz z regenerowana i zebym wzial...
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia. Niemniej jeśli masz sporo szlamu w przepustnicy to masz silnik do remontu, chyba że jeździsz na bardzo krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. Co do tego szlamu to zrób test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju - wydostają...
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
...ale to był silnik 1.5, o tych obrotach decyduje charakterystyka silnika, można to "wyczytać" z krzywych momentu i mocy. Co do oleju to trochę pewnie wyciekło, trochę poszło do płynu (a płynu do cylindrów), a trochę się spaliło. Właśnie. Wzór (a właściwie wzory) zawiera wartości obr przy max mocy i momencie. Z reguły im mniej koni z litra tym na...
Witam ponownie, więc, wyczyściłem zapaćkane olejem podciśnienia ( czyli jedno od EGRa bo więcej w tym sprzęcie nie ma) pompe Vacum też bo już uszczelniacz puszcza i była pełna oleju. No w sumie jeszcze jest drugie podciśnienie do zaworu upustowego które sprawdziłem i sam zawór też, co prawda mniej przerywa ale jeszcze coś go boli. Ale teraz to nie problem...
Napisałem jakiś czas temu zapytanie na innym forum, ale niestety odzew mizerny. Więc piszę tu. A mianowicie problem z przepuszczającą pompą hamulcową. Objaw jest taki, że pedał jak się wciśnie szybko to działa normalnie. Jak się wciska powoli to nie hamuje i wpada w podłogę. Czyli ewidentnie nieszczelność wewnątrz pompy na uszczelniaczach międzysekcyjnych....
SEED nie jest po równo nigdzie najmniej jest na 3 cyl. a nie pracuje na 2 cyl. na drugim jest trochę po nad 13. dopowiem historię pewną do tego samochodu. 2 lata temu nieopodal bloku strzelił pasek rozrządu. Samochód pojechał do jakiegoś "lewusa" co śmiał się nazwać mechanikiem złożył samochód bez zdejmowania głowicy nawet sprawdzenia ciśnienia. (16V...)...
To są dość popularne silniki, wypisz sobie w jakich Miśkach występują i w wolnych chwilach jeździj po złomach, w końcu trafisz, tylko szukaj żeby był w aucie i można było sobie odpalić, zobaczyć czy ładnie odpala, równo chodzi, nie dymi, nie gotuje się, zmierzyć sprężanie, obejrzeć świece, i dopiero wykręcać go. Za taki silnik na złomie zapłacisz zwykle...
uszczelniacze zaworów astra uszczelniacze wymienić uszczelniacze zaworów
płyta indukcyjna schemat amica tda2030 tranzystory zasilanie manipulatorów integra
pochłaniacz tuszu pełny telewizor samsung restartuje
Zaprogramowanie pilotów - przyczyny i rozwiązania Wzmacniacz antenowy LNA 188 5G vs SWA 955-5 EX