Norma. Temperatura otwarcia termostatu fazowego to 103 stopnie. Oczywiście może się wcześniej otworzyć kiedy zdecyduje o tym sterownik silnika wykrywając większe obciążenie - wtedy podgrzewa wkład termostatu grzałką. Płacimy w ten sposób za czystość spalin w normie Euro5. Mam tak samo w corsie ale mam silnik A14XER . Ludzie przerabiają montując elektronikę...
Nie dodawaj żadnej chemii, ja bym zrobił uszczelniacz, przy okazji wymienił koniecznie pasek rozrządu, wymienił uszczelniacze na trzonach zaworów bo to prosta sprawa a zawory podpierasz sznurkiem włożonym przez otwór świecy. Na sam początek wymieniłbym jednak tego "mechanika", który proponuje ten silnik składać na starym rozrządzie. Swego czasu tych...
Ja na twoim miejscu sprawdziłbym w pierwszej kolejności uszczelniacze zaworów.
te uszczelniacze zaworów to chyba najtańsze z tych wszystkich usterek jakie do tej pory wyczytałem i jakie mi podsunęliście do sprawdzenia.
ktoś z was wogóle wymieniał uszczelniacze w oplu bez zdejmowania głowicy? a co do "podparcia" zaworów to ja nie używam kompresora tylko wpycham do cylindra z pół metra sznurka i dociskam tłokiem, wydaje mi się że to pewniejszy i prostszy sposób :)
Mam ten sam problem tylko, że z 1.6 8v. Sprawa wieszania się zaworów raczej odpada, ponieważ u mnie przy wymianie uszczelki pod głowicą założono nowe uszczelniacze zaworów, czyszcząc je i docierając gniazda.
Jeżeli są założone właściwe to nie pospadają , uszczelniacze zakładałeś oczywiście po dotarciu zaworów .
Sonda lambda nie spowoduje takiego dymienia . Uszczelniacze uszkodziły się w czasie wyciągania starych zaworów .
Uszczelniacze zaworów źle dobrane, zniszczone prowadnice, wytarte trzonki.
KOlego sprecyzuj czy zalewa od góry czy od dołu. Bo co ma uszczelka pokrywy do przedostawania się oleju do cylindrów. NIC. Tak czy inaczej głowica do zdjęcia, prowadnic zaworów do zrobienia i ich uszczelniacze jeśli zostaną wykryte luzy. Oraz planowanko i nowa uszczelka głowicy.
A propos, sprawdź jeszcze stan oleju - w wielu autach klepanie hydropopychaczy to poziom poniżej minimum. To pisaliśmy powyżej ale autor nie odpisał, ten pojazd lubi przepalić olej( uszczelniacze zaworów)
Zrobiłeś juz to autko?? Robie własnie siene 16v 1.6 i koszty nie są straszne wymmieniłem 14 zaworów 6 prowadnic uszczelniacze rozrząd i uszczelki i myśle że sie w 700 zł zmieszcze. Szklanki sie rozbiera i myje przed złożeniem.
Uszczelniacze zaworów nie mają nic do odpalania jedynie auto zadymi po odpaleniu na niebiesko dlatego że jak zgasisz motor to olej spłynie na tłoki i zostanie spalony przy odpaleniu sprawdź to wszystko co koledzy wyżej piszą iskra pompa paliwa
Prawdopodobnie zmęczone uszczelniacze trzonków zaworów puszczaja trochę oleju, albo pierścienie- musisz zrobić pomiary sprężania.
Przeciez tu wszystko podlancza sie intuicyjnie i nic inaczej niepasuje. Jak mozna pomieszac rurki od wtryskiwaczy?Czy kolega czyta to co pisze? Wkladaj te pompe i odpalaj a jak sie auto bedzie toczyc to masz inny problem skoro prze kolizja rozrzadu jechalo dobrze.Wydaje mi sie ze szukasz wiatru w polu. Ponadto zeby dobrze ustawic rozrzad w tym samochodzie...
Silniki opla 1,6 8v są na 100% bezkolizyjne no ale wyszło jak wyszło. Uszczelniacze zaworów można wymienić bez zdejmowania głowicy instrukcja w załączniku
Witam. Mam problem z moją astrą. Na zimnym silniku spadają obroty pod czas ruszania na benzynie i samochód często gaśnie. Potem, gdy przeskoczy na gaz po wciśnięciu sprzęgła pod czas jazdy obroty spadają i często gaśnie. Gdy silnik się rozgrzeje na jałowym obroty utrzymują się na 600 i czasem opadają do 500. Powiedziano mi, że to wina silnika, który...
Witam wszystkich mój problem jest następujący. Kupiłem auto opel astra z niemieckim silnikiem 1,7dtl 68KM ciężko palił na mrozie. Postanowiłem zrobić remont silnika i okazało się że 2 tłoki ma pęknięte tak do połowy z góry. Wymieniłem tłoki pęknięte założyłem pierścienie uszczelniacze zaworów głowica prze planowana, nowe uszczelki śruby głowicy. Auto...
Pouszczelniać wszystko co na zewnątrz.Uszczelka pod miską to już da dużo.Aparat też.Ew. uszczelniacze na trzonkach zaworów ,ale to już większa robota.Taki silnik powinien przelecieć 400tys.
Co ma szczelność zaworów do "brania" oleju? Albo ten mechanik jest kretynem, albo sami kombinujecie , ucząc się na własnym silniku. Są dwa punkty, którymi silnik potrafi "ciągnąć" olej" - pierwszy to uszczelniacze zaworów i ich prowadnice, drugi to gładź cylindra i zespół tłok/pierścienie. Po co kolejny raz planować głowicę? Żeby przekroczyć pkt. minimalnej...
Sonda chyba jest dobra, napięcie się zmieniało od 0,2 do 0,8V. W sterowniku silnika już ktoś grzebał bo jeden pin w złączu jest wyrwany i zrobione obejście kablem. *********************************** Po wymianie oleju silnik zaczął dymić jak parowóz(pewnie był wlany jakiś doktorek) miedzy innymi dlatego rozglądam się za nowym silnikiem. Pytanie czy...
Wlasnie to mialem na mysli ze nie kupuje sie samochodu kiedy nie stac mnie na naprawy go . Skoro jezdzisz astra za 15 tys to i pewnie sobie kupiles radyjko za 800 to chyba cie stac na 1000 zeby zrobic do porzadku. A jak nie to sprzedaj to auto bo mnie wkorzaja tacy ktorzy chca cos zrobic ale najlepeij za darmo. Mowilem kup sobie malucha jak cie nie...
Witam. Posiadam Astrę f 1.6 8v B+G rok 1995, przebieg licznikowy 260tys. km. Jakiś czas temu przepalił się tłok ( ten zaraz przy module zapłonowym ). Po wymianie tłoka, pierścieni na nim, remoncie głowicy zaczął brać więcej oleju niż przed remontem, więcej palić. Tej zimy ciężko odpalał na mrozie, zalane świece olejem po zdjeciu głowicy gruba warstwa...
Witam mam pytanie czy do wymiany uszczelniaczy zaworów muszę zdjąć głowice czy moge zrobic to jakos innaczej.
no wlasnie jedynie planowana a prowadniki w jakim stanie ? nie w spomne o uszczelniaczach zaworów
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Mam pytanie odnośnie kosztów regeneracji cylindra. W mojej astrze mechanik odnotował ryse na 3 cylindrze wyczuwalną palcem. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś nie orientuje się jaki jest koszt nsaprawy. Dodam że przez tą ryse auto gasło, pracowało nierówno, i pożerało olej. Mechanik powiedział że koszt może sięgnąć nawet 3 tyś. bo trzeba wymienić tłok,...
Wygląda na to, że spala olej. Należało by zmierzyć kompresję na cylindrach, jeśli będzie prawidłowa, tzn, że pierścienie tłokowe są sprawne i trzeba szukać przecieków w uszczelniaczach zaworów. Oleju nie ubywa?
Dopytam jeszcze, czy jest bardzo możliwe, że wysokie ciśnienie spalin nie mających łatwego ujścia narobiło bigosu w silniku? W niektórych silnikach zrzucało uszczelniacze z zaworów, ale w tym raczej tak łatwo nie dają się zdjąć.
Dymienie na czarno może być spowodowane zużytymi uszczelniaczami zaworów ,pierścienie tłokowe mogą być do zmiany
Regeneracja polegała na planowaniu wyminie zaworów, uszczelniaczy, prowadnic . Glowica po regeneracji " świeciła się jak nowa " I tak ten nagar powstał po tylu km .
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
Sprzęgło ? wrzucam 3 zaciągam ham. ręczny i auto gaśnie , biegi wchodzą bez zgrzytów , ślizgania brak. Dodano po 2 Głowicy niema co ruszać , kompresja wysoka , zawory niepowypalane , uszczelka ok , na tłoku są 3 pierścienie : 2 uszczelniające i 1 olejowy , gdyby olejowy był zapieczony to kompresja spadłaby by ? uszczelniaczy nie sprawdzę bez rozpięcia...
Witam, uszczelniaczami zaworów może pić olej o ile nie były zmienione.
Witam, mam problem z moją astrą otóż wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pierścienie na tłokach, uszczelniacze zaworów, termostat. Teraz(nie sprawdzałem wcześniej gdyż mieszał się płyn z olejem) po odpaleniu silnika gotuje wodę, wąż za termostatem jest zimny (tak jakby sie nie otwierał termostat) a jest założony nowy(cała obudowa w raz z czujnikiem),...
Lichutka ta wiedza u miłośników Opla. Kiepskawa nawet. Cóż sprawdzamy po demontażu silnika? Jak przez uszczelniacze trzonka zaworu to trzeba silnik wyciągać? Ja pierdziu...
A przebieg tej Astry? Tak czy inaczej, "picie" oleju to przeważnie zużyty silnik. Standardowymi źródłami "nieszczelności" są węzły tłok/pierścienie/cylinder oraz uszczelniacze zaworów. Trudno korespondencyjnie wyczuć co jest winne w tym przypadku.
te silniki lubią olej po wymianie uszczelniaczy i zaworów może nie będzie kopcił ale olej i tak będzie brał
Ta astra za 2 tys. pewnie też będzie żłopać olej. Olej w accent bierze przede wszystkim przez nieszczelne uszczelniacze zaworów. W niektórych typach można je wymienić bez zdejmowania głowicy.
O ile prowadnice zaworów nie są nadmiernie wyrobione to wymiana uszczelniaczy powinna załatwić sprawę ale wypadało by wymienić komplet.
Widzisz, na tym drugim zdjęciu są dwie plamy. Ta ciemniejsza po prawej była od dłuższego czasu i tylko się lekko zbierało, i podjeżdżałem uszczelniacz. Dziś zauważyłem, że się zbiera coś widoczne, świeższe, bardziej po lewej stronie. Może to być coś innego oprócz uszczelniacza? Dodam, że cienki gumowy wężyk od zaworu upustowego przy turbo jest też wilgotny...
Mógłbyś konkretniej podpowiedzieć co może być tego przyczyną? Konkretniej, to silnik wyrzuca olej - zdarte/zapieczone pierścienie zgarniające, spalone uszczelniacze, wyrobione prowadnice zaworów. Skąd komu wiedzieć co tak naprawdę jest przyczną, bez sekcji zwłok?
Jeżeli nie z pod miski , to albo z pod pokrywy zaworów, albo z uszczelniacza wałka rozrządu.
Dzięki kolego za odpowiedź i przypomnienie w ogóle o tym temacie. Z astrą uporałem się całkiem nie dawno, około miesiąc temu. Przyczyną wszystkich dziwnych zachowań było za małe podciśnienie w kolektorze ssącym. Do wyeliminowania tego zjawiska, musiałem wyjąć cały mechanizm twinport, dorobić górne prowadnice klapek twinport i wymienić uszczelniacze,...
Podczas odpalania dusi go i krztusi. Nie wchodzi w obroty. Ma ich tylko pół tysiąca. Bardzo dymi. Dodam iż silnik jest po remoncie następujących części: -pierścienie -oleje -tuleje -zawory -uszczelniacze zaworów Cóż może być problemem i jak go rozwiązać? Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
Pomiar ciśnienia sprężania. A potem, jak wyżej - głowica precz. Pogięte zawory precz. A mając ją na stole, to dotarcie zaworów, nowe uszczelniacze, obowiązkowo zabielenie. A potem to już z górki - montaż z nową uszczelką, montaż nowego rozrządu. I będzie palić na wszystkie.
U mnie w jednym przypadku były przetarte przewody przy wejściu do pompy, w innym cewka straciła zasilanie po ingerencji gaziarzy. Ponieważ oba silniki dymiły i brały olej, wnoszę, że uszczelniaczy zaworów już nie było. Natomiast samo kręcenie, jakby bez kompresji.
Witam, Czy możecie powiedzieć mi w jaki sposób zaślepić zawór EGR (jak to się robi)? U mnie w astrze dzieją się na wolnych obrotach cuda - gaśnie, drży, obroty spadają itd. Silnik krokowy wyczyściłem i zmieniłem uszczelniacz. Ktoś mi jeszcze podsunął pomysł, że może to być wina zaworu EGR...
Ja wymieniałem przy 60000km, był już lekko naderwany. W ASO Opla powiedzieli że instrukcja zaleca co 90000, ale oni wymieniają przy max 60000 bo lubiły pękać, a niestety ten silnik jest kolizyjny tzn jak pęknie pasek to 16 zaworów do wymiany. I również polecam wymiane pompy wody oraz uszczelniaczy na wale i wałkach, oraz dokręcić i sprawdzić wszystkie...
Dlaczego nie uszczelniacze, skoro jak silnik pracuje olej jest w pokrywie zaworów, jak nie ma uszczelniaczy przedostaje się do komory spalania i trafia do wydechu. Przy wysokiej prędkości obrotowej ciśnienie oleju wzrasta, więc i więcej dymi. Nie ciśnienie oleju, tylko ciśnienie gazów w skrzyni korbowej. Stąd im większe obciążenie silnika, tym bardziej...
uszczelniacze zaworów astra uszczelniacze wymienić uszczelniacze zaworów
triodowy wzmacniacz ksenony przetwornica programowanie visual basic
interfejs diagbox electrolux mruga start
Łucznik 884 – instrukcja serwisowa, regulacje, katalog części, naprawa maszyny do szycia Błąd 1C1 w szafie do odświeżania - przyczyny i rozwiązania