Ha, a ja się posprzątałem w Clio 3 1.2 16v, szlifierz zapakował jakieś gumki po 500km sucha miarka oleju.... Po zdjęciu głowicy wszystko wyglądało tak jak Ty piszesz, szlifierz zarzekał się że to nie możliwe aby uszczelniacze były złe, że to na pewno pierścienie. Dowiedziałem się od znajomych że mieli taką sytuacje, zapakowali oryginalne gumki i było...
Uszczelniacze zaworów prawidłowo zamontowane?
jak większość silników pierścień olejowy kiepskiej konstrukcji.głowica będzie zdjęta to zrób pierścienie .będziesz miał spokój z olejem . takich ilości przez uszczelniacze zaworów nie wezmie
Tylko mogę zasugerować uszczelniacze zaworów lub uszczelka pod głowicą.
Kiedyś miałem taki problem i okazało się że uszczelniacze zaworów się zużyły i jeden sikał olejem na świecę .
Prawdopodobnie uszczelniacze zaworów do wymiany,szkoda że jak miałeś ściągniętą głowicę to fachowcy nie zajrzeli do uszczelniaczy.
Zobacz czy nie zatkana odma , a jak dymi na niebiesko to pierścienie lub uszczelniacze zaworów do wymiany. Zrób próbę olejową będziesz wiedział więcej.
Norma. Temperatura otwarcia termostatu fazowego to 103 stopnie. Oczywiście może się wcześniej otworzyć kiedy zdecyduje o tym sterownik silnika wykrywając większe obciążenie - wtedy podgrzewa wkład termostatu grzałką. Płacimy w ten sposób za czystość spalin w normie Euro5. Mam tak samo w corsie ale mam silnik A14XER . Ludzie przerabiają montując elektronikę...
Metoda na sznurek i nie tylko opisywana w necie poczytaj sobie
Witam po długiej przerwie gdyż dopiero teraz znalazłem człowieka, z którym można było porozmawiać sensownie na temat prac przy silniku. Silniczek mi zrobił i w porównaniu do tego jak chodził wcześniej to teraz sobie mruczy jak mały kotek, oczywiście nie dymiąc ani grama. Koszt materiałów czyli komplet pierścieni, uszczelniaczy zaworów, uszcz. głowicy...
Przy takim przebiegu i latach oddał bym głowice do zrobienia czyli uszczelniacze dotarcie zaworów planowanie.
Nie klepie? Bo w tych silnikach padaja wałki rozrządu. Jak wytrze Ci się krzywka wydechu to będziesz miał wysoką kompresję - a masz za wysoką. Głowice zrobisz samemu jak masz jakies pojęcie o tym. Ten silnik jest prostszy niż budowa cepa. Nawet nie musisz rozbierać rozrządu - OHV. Uszczelniacze zaworów też pewnie proszą się o wymianę - więc możesz je...
Ad. 3 - tylko nowe śruby. Przy starych używanie klucza dynamometrycznego traci sens. Są magicy co składają na stare śruby. Ad. 4 - daj głowice do warsztatu gdzie się nimi zajmują. Muszą przefrezować gniazda pod nowe zawory i później dotrzeć. Jak sam podocierasz to długo mogą nie trzymać bez frezowania. Warto wymienić uszczelniacze zaworów. Mogli by...
A to coś nowego. Bezkolizyjne diesle też są? Co do śrub głowicy - obligatoryjnie nowe. Nie ma czegoś takiego jak powtórne zakładanie starych i nie ma to związku z możliwością urwania. Przy okazji uszczelniacze zaworów sobie wymień.
Pewnie uszczelniacze prowadnic zaworów puszczają olej do komory spalania który osiada na świecy i spala się na niej.
nie ma, zakłada sie tam oringi na zawór, swojego czasu zakładalismy uszczelniacze zaworów od golfa -ale szybko twardniałay i pekały od temperatury... :)
A po co ? Tłok w GMP i po kłopocie.
głowicę wcześniej zamontowałem bez jej remontu żeby sprawdzić czy będzie chodził „spód” i teraz strącam ją ponownie żeby ją zrobić, bo pali olej. Przed jej zamontowaniem założyłem nowe uszczelniacze i myślałem, że przestanie lub będzie mniej kopcić, ale kopci tak samo. Błędne myślenie. Jeśli auto żre olej w sporych ilościach, to nie uszczelniacze...
Trochę się w tym pogubiłem ;) , powinno chyba rosnąć skoro olej lany z góry dodatkowo uszczelnia. W sprawnym silniku ciśnienie w próbie olejowej nieznacznie wzrośnie, ale jeśli np. puszczają uszczelniacze zaworów i olej dostaje się nad tłok, to kolejna jego porcja wiele już nie zmieni. 1,5l oleju na 600km, czyli na jakieś 60l paliwa to mieszanka 1:40......
Rudi weź się za śpiewanie, bo z mechaniką chyba Ci nie wyjdzie, z czytaniem też kiepsko, za takie pytanie dostaniesz ostrzeżenie. chyba, że to elektroturbo. Ale dziś pierwszy kwietna i cuda się dzieją na Elce. 2 litry na setkę to całkowity brak uszczelniaczy (kamyki) Turbo sprawdzasz manometrem na ciśnienie, a jak odkręcisz przewód powietrzny to zobaczysz...
Uszczelniacze na zaworach nie trzymają i po dłuższym postoju olej dostaje się na tłoki. Jeśli prowadnice zaworów są ok to powinna pomóc wymiana samych uszczelniaczy.
No też można by się nie zgodzić, jak olej dostaje się z "góry" to wychodzi tzw "próba olejowa" i ciśnienie będzie za wysokie, więc trzeba się upewnić zanim tłoki będą wyjęte... Jak olej dostaje się z góry przez uszczelniacze zaworów na przykład, to raczej dymi a kompresja zbytnio nie rośnie.Moim zdaniem opis usterki wskazuje na puszczające pierścienie...
Przecież prowadnice nie mają nawet tam podtoczenia na uszczelniacze, producent przewidział oringi jako uszczelnienie. Pozdrawiam
Panowie, nie chcę być niemiły, ale przypominam, że to forum techniczne. Więc bredzenie o płukankach, nafcie i próbach olejowych w celu ustalenia przyczyny zużywania oleju proponuję sobie darować. Ani jedno, ani drugie, ani trzecie nic nie da. Silnik z reguły zużywa olej z dwóch czasem trzech przyczyn. 1. Zużyte uszczelniacze trzonków zaworów - duży...
we fiacie takie chodza np cc 700...w silniku 126bisa jak dobrze pamietam...też
Inny patent, bez użycia sprężonego powietrza, polega na wpuszczeniu odcinka sznura przez otwór świecy zapłonowej, a następnie dociśnięcie grzybków zaworów tłokiem przez obrót wału w kierunku GMP. Należy tylko pamiętać umożliwieniu wyciągnięcia rzeczonego sznura z cylindra (uwiązać coś na końcu) :D
Witam , mam pewien problem z Fordem Probe 1995r , silnik:2,5l, 24 zaworowy . Poszukuje uszczelniaczy zaworów , lecz niestety w żadnym sklepie nie mogę ich dostać . Jeden ze sprzedawców poinformował mnie, że do tego samochodu pasują uszczelniacze z innego modelu, lecz nie jest pewny w 100 % z jakiego. I tutaj kieruje do was moje pytanie, ma ktoś sprawdzoną...
Gdyby był problem ze smarowaniem, to zatarły by się koniki klawiatury a nie zawór, po to są uszczelniacze na trzonkach żeby olej się do nich nie dostawał. Tak naprawdę widzę dwie opcje: Pierwsza, to nie dokładnie umyta głowica po docieraniu zaworów i pasta ścierna dostała się do prowadnicy, druga to uszkodzona, żle rozwiercona prowadnica. W tym silniku...
Witam kolego T5 1.9 105 KM 300.000 KM ja miałem takie same objawy jak ty.I powiem ci tak że do wymiany są wszystkie 4 uszczelniacze na pompowtryskach koszt to 470 złotych w serwisie.Oraz będę niedługo zmieniał popychacze zaworów bo przez to auto na jałowym biegu nie równo pracuje i koszt tego mi powiedzieli ponad 850 złotych za komplet 8sztuk.
2. Zdjęcia sprężyn bez demontażu głowicy? Teoretycznie da się to zrobić, ustawiając tłok tak aby zawór się na nim oparł. Ale ryzykujesz tym, że może Ci on wpaść do komory spalania. Po za tym nie widzę sensu ( po za wymianą uszczelniacza trzonu) tej operacji. PS. Pytanie dodatkowe, jak są smarowane prowadnice zaworów skoro od góry są uszczelnione? Ten...
Zawory były wporządku, bez przecieków. Wymienione uszczelniacze zaworów, uszczelki, pierścienie i silnik przestał kopcić. Dziękuje wszystkim za porady i pomoc.
1500 to jak samemu zrobisz raczej bo warto i w głowicę spojrzeć oprócz pierścieni aby to miało sens.Raczej bliżej 3 tys z punktu widzenia klienta.
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
Kupiłem uszczelniacze pasują jak by były z tego silnika jak jest w innych tego nie wiem ale myślę że od 10 do 20 HP będą pasowały Uszczelniacz trzonka zaworu Elring 019.140 Mazda 6 10- Kod: 019.140 Producent: ELRING GenArtName: Uszczelniacz, trzonek zaworu EAN: 4041248529935 Średnica trzonka zaworu [mm]: 6 Średnica wewnętrzna [mm]: 10,8 średnica zewnętrzna...
Uszczelniacze zaworów też mogą puszczać olej albo pierścienie stanęły od nagaru i płukanka pomoże. Z drugiej strony nikt nie pozbywa się dobrego samochodu.
Jeżeli głowica jest od innego c20xe to nie będzie problemu. Były 2 typy rozrządów w silniki c20xe. Ja mówię stary i nowy typ. Stary typ miał właśnie większe koła pasowe na wałkach, 1 pompę wody, jedną rolkę stałą i jedną rolkę do napinania, która była między pompą wody a kołem pasowym wałka ssącego. W nowym typie były właśnie mniejsze kółka, w miejscu...
Witam wszystkich, ja tam nie wiem jak z bogami odtych silników i kto jakie zeby na nich pozjadal, lecz opowiadanie że głowice trzeba do pieca wsadzić i upiec bo Francuzy za słabo upiekly i się cytuję speca ROZPURCHLA przy temperaturze 90 stopni, jak ktoma ochotę to niech piecze wolna wola. Ja doszedłem co było u mnie przyczyną wypadania zapłonu na pierwszym...
Uszczelniacze zaworowe będą odpowiedzialne za zwiększone zużycie oleju, ale nie będą odpowiedzialne za niską kopresję. Ja oprócz pierścieni, sprawdziłbym głowice. Najprawdopodobniej massz powypalane gniazda zaworowe. Jeśli już masz zdjętą głowicę, to nalej do kanałó ssących i wylotowych po trochę nafty i odstaw głowicę na jakiś czas. Następnie odwróć...
Uszczelniacze zaworów do wymiany. Olej podczas postoju spływa na zawory i po uruchomieniu silnika wypala się przez chwilę.
Niestety to jest objaw nieszczelności tłok/cylinder,lub uszczelniaczy zaworów . Olej po zgaszeniu sączy się po trzonkach ,a potem zalega w kanałach.Po odpaleniu jest spalany od razu w całości więc widać dym. Podczas pracy oleju przedostaje się mniej,a ten niezgarnięty przez uszczelniacz jest w małej ilości i nie dymi. Nie chcę tutaj rozpętać nowej burzy...
Nie jest to normalne, świadczy zwykle o problemach: powodem są uszczelniacze zaworów lub pierścienie na cylindrach. Ewentualnie wycieki oleju na uszczelniaczach wału lub elementach łączeń silnika, miska, blok, pokrywa, jeśli jest chłodnica oleju. Ale jak już wspomniano, tego nie ma. W pierwszych przypadkach, jeśli to zalepione pierścienie, może pomóc...
Albo pierścienie, albo uszczelniacze zaworów
Witam. Stary uszczelniacze OE siedział ciasno. Zakupiłem zamiennik z firmy dr.motor DRM0217 Stary uszczelniacze ma średnicę 36.5 mm a ten zamiennik 35 Czy można wkleić ten uszczelniacze na jakiś silikon? https://obrazki.elektroda.pl/3148063000_... https://obrazki.elektroda.pl/7946089000_...
A ten dym nie jest przypadkiem lekko niebieski? Jak tak, to znaczy że pali olej. Skoro ruszałeś pierścienie i uszczelniacze zaworów to na 99% coś spierniczyłeś przy montażu.
te uszczelniacze zaworów to chyba najtańsze z tych wszystkich usterek jakie do tej pory wyczytałem i jakie mi podsunęliście do sprawdzenia.
Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
Litr na 1000km to już wcale nie uszczelniacze muszą być. Ale da radę wymienić bez zwalania głowicy. Aczkolwiek najwygodniej nie jest, są problemy z odbiciem zakleszczonych zamków, później z ich zapięciem. Pożycz od kogoś przyrząd do rozpinania zaworów montowany na głowicy i szczypce do osadzania gumek.
jeśli to uszczelniacze to po nocy powinien prządnie zakopcic a pozatym to czesta usterka
Bez ściągania głowicy 150, ze zdjęciem głowicy 300. Oczywiście robocizna. Za mniej bym się nie podjął. Do 150 dolicz uszczelniacze za 20 i uszczelkę pod pokrywę zaworów za 10. Do 300 dodatkowo uszczelkę pod głowicę za 70 i szlif głowicy za 50. Pierwszy przypadek oszczędniejszy drugi dokładniejszy, można wymienić prowadnice zaworowe jak pisał kolega...
Dzięki za informacje. Sprawdzałem ten 2418M506 — to jest uszczelniacz zaworów wydechowych, w zasadzie gumowy zgarniacz bez sprężyny na trzonku. Do zaworów ssących znalazłem numer 2418M518 — posiadają one sprężynkę na trzonek. Aczkolwiek Perkins produkował masę części różniących się wykonaniem i oznaczeniem części zamiennych, będzie ciężko...
uszczelniacze zaworów astra wymienić uszczelniacze zaworów uszczelniacze zaworów sprawdzić
intercom schemat ponowna instalacja visty wymiana grzałki
bateria niteo interfejs multidiag
Skoda Rapid – który silnik wybrać? Opinie o 1.4 TDI EA288, 1.2 TSI, 1.6 TDI Fingerprint Samsung Galaxy A52, czytnik linii papilarnych grzeje się – możliwe zwarcie, diagnoza