Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
jeśli przekładasz ze wszystkim to możesz założyć każdy zespół napędowy jaki występował fabrycznie w tej budzie bez większych przeróbek, tylko musisz sobie wypruć wtedy najlepiej z całą wiążką elektryczną (przynajmniej częścią silnikową), komputerem, immobilajzerem ze stacyjki i kluczykiem, najlepiej też z półośkami, linkami gazu i sprzęgłą, wężami,...
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Ja na twoim miejscu sprawdziłbym w pierwszej kolejności uszczelniacze zaworów.
A jak wyglądają świece? Chociaż i tak- niebieski dym to olej w cylindrach, trzeba sprawdzić którędy tam wchodzi. Czy uszczelniacze zaworów, czy pierścienie na tłokach puszczają. Mierzył ktoś ciśnienie na cylindrach?
A co z uszczelniaczami zaworów może puściły ... sprawdź czy w oleju nie ma spalin (kolor) ... Te silniki są bardzo trwałe i w passacie to po 200kkm może i trzeba tam robić silnik, ale w lagunkach to spoko 400kkm przejechać można bez remontu ... sprawdź sprężanie w garach to też może ci się któryś zawór zawiesił. A tak po za tym to jesteś pewien że ten...
nie ma, zakłada sie tam oringi na zawór, swojego czasu zakładalismy uszczelniacze zaworów od golfa -ale szybko twardniałay i pekały od temperatury... :)
prawdopodobnie problem w pierścieniach.Po remoncie głowicy zaczął ssać olej pierścieniami.
Dzięki za podpowiedzi, czyli najlepiej zdjąć głowicę, wymienić uszczelkę i sprawdzić uszczelniacze zaworów.
Może banalne pytanie... Nie ma nigdzie wycieków ? Pomóc może w tym wypadku jedynie ceramizer, sam miałem problemy z kompresją i uszczelnieniem do tego stopnia, że rano musiałem kręcić go parę razy zanim odpali. Drogi jest, około 70 zł za tubkę ale się opłaca ! Lepsze to niż dawać na remont silnik, nie kupuj żadnych Moto doktorów bo nie przyniesie efektów,...
To by wynikało że jednak pali olej, nie musi palić go dużo, ale niebieski dym to przeważnie spalanie oleju. Najczęściej ucieka uszczelniaczami zaworów i tu koszt niewielki, rzadziej pierścieniami, ale może też turbina coś puszczać i tu na szybko można sprawdzić ściągając węże od strony tzw. zimnej czy zawalone olejem. Jeśli tak, to pokusiłbym się o...
Tylko nie daj sobie wmówić, że do wyciągnięcia uszczelniaczy trzeba zdejmować głowicę. Owszem serwisówki tak radzą, bo inaczej nie ma jak podeprzeć zaworów do odpięcia sprężyn, jednak jak ktoś ma głowę na karku to sobie z tym poradzi bez ściągania głowicy.
na niebiesko dymi przy rozruchu to stawiałbym na uszczelniacze zaworów. Sprawdź świece żarowe
Rozrząd jest ok - był niedawno rozpinany bo były wymienione uszczelniacze zaworów. Sprawdzę dolot.
Można spróbować ściągnąć kurek i sprawdzić czy można dociągnąć dławnicę czyli uszczelniacz osi zaworu. UWAGA Nieumiejętna naprawa może doprowadzić do zwiększenia wycieku. Przy okazji, z tego co widzę to zawór jest lutowany do rurki. Fachowiec wymieni to w miarę szybko. Fachowiec także będzie wiedział co zrobić aby nie było wycieków wody podczas wymiany.
Podkłada z pudełka ma mieć odpowiednią twardość. Lepiej zainwestować w frezy do czyszczenia gniazd i wtryskiwaczy tak by powierzchnia styku była idealna przed montażem nowych podkładek.
Uszczelniacze zaworów prawidłowo zamontowane?
Nie uważaj takich bzdet 0.6/1000km już nawet 0.3 to za dużo na tyle. Wpierw sprawdziłbym uszczelniacze zaworów czy nie sparciały.
Szlifu nie było bo wszystko nominał i zostały założone standardowe panewki główne jak i korbowodowe. Głowica zrobiona na gotowo tzn. planowanie, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, sprawdzenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów. Głowica skręcona na nowych śrubach.
Witam posiadam golfa 1.6 16v który od pewnego czasu zaczął pobierać większe ilości oleju mam pytanie czy uszczelniacze zaworów można wymienić w tym modelu bez zdejmowania głowicy, ile taka wymiana może kosztować. Jak sprawdzić domowym sposobem czy to na pewno uszczelniacze a nie pierścionki z góry dzięki za pomoc.
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
Od niedawna jestem posiadaczem s40.Mam pytanie do znawców silnika t4.Silnik bierze sporo oleju(2-3 l/100km) podejrzewam uszczelniacze zaworów,ew. turbo.Jak najprościej zmienić uszczelniacze?Silnik kopci na niebiesko,przebieg 160.000km.(faktyczny)Może ktoś ma jakieś doświadczenia co do przyczyn tej usterki.Czy można zmienić uszczelniacze bez demontażu...
Sprawdź uszczelniacz zaworu.
Tylko mogę zasugerować uszczelniacze zaworów lub uszczelka pod głowicą.
Kiedyś miałem taki problem i okazało się że uszczelniacze zaworów się zużyły i jeden sikał olejem na świecę .
Za taką cenę to pewnie głowicy nie splanuje, nie wspomnę o regeneracji głowicy /chociaż wymiana uszczelniaczy i sprawdzenie szczelności zaworów/.Uszczelka głowicy około 150zł, a gdzie reszta uszczelek, olej, płyn do chłodnicy i parę pierdoł co wleci po drodze? No chyba że ma napisane na szyldzie „remonty silników” i „inne cuda”...
Miałem to samo tylko w innym aucie. Wymiana uszczelniaczy zaworów załatwiła sprawę definitywnie. Wcześniej brało mi 0,5-0,8 litra na 1000 km. Teraz nie bierze nic co mógłbym zauważyć.
Wymień se uszczelniacze zaworów, sprawdź kompresje na cylindrach będziesz mógł przypuszczać co z pierścionkami, acha każdy feler wymaga indywidualnego podejścia i troche znajomości tematu, może być tak że co napisałem nie sprawdzi sie, a najpewniej to zawieźć do mechanika i szlus
Również mam zamiar przeprowadzić taką operację. Jeżeli wymienisz to daj znać.
jak większość silników pierścień olejowy kiepskiej konstrukcji.głowica będzie zdjęta to zrób pierścienie .będziesz miał spokój z olejem . takich ilości przez uszczelniacze zaworów nie wezmie
Prawdopodobnie uszczelniacze zaworów do wymiany,szkoda że jak miałeś ściągniętą głowicę to fachowcy nie zajrzeli do uszczelniaczy.
te uszczelniacze zaworów to chyba najtańsze z tych wszystkich usterek jakie do tej pory wyczytałem i jakie mi podsunęliście do sprawdzenia.
głowicę wcześniej zamontowałem bez jej remontu żeby sprawdzić czy będzie chodził „spód” i teraz strącam ją ponownie żeby ją zrobić, bo pali olej. Przed jej zamontowaniem założyłem nowe uszczelniacze i myślałem, że przestanie lub będzie mniej kopcić, ale kopci tak samo. Błędne myślenie. Jeśli auto żre olej w sporych ilościach, to nie uszczelniacze...
Kupiłem uszczelniacze pasują jak by były z tego silnika jak jest w innych tego nie wiem ale myślę że od 10 do 20 HP będą pasowały Uszczelniacz trzonka zaworu Elring 019.140 Mazda 6 10- Kod: 019.140 Producent: ELRING GenArtName: Uszczelniacz, trzonek zaworu EAN: 4041248529935 Średnica trzonka zaworu [mm]: 6 Średnica wewnętrzna [mm]: 10,8 średnica zewnętrzna...
Najpoważniejszą naprawa jaką przeszedł to wymiana uszczelniaczy zaworów. Pewnie pobierał olej. Wymiana pomogła?
Po zdjęciu pokrywy sprawdziłem luzy. Kupiłem w sklepie szklanki odpowiednie do pomiarów , uszczelniacze. Po zdjęciu paska i odkręceniu wałka bez problemu wymieniłem i szklanki, i uszczelniacze (bez zdejmowania głowicy). Teraz mam inny problem. Chciałem ustawić rozrząd, niestety na koła znaków nie widać. Są jakieś dziurki,szczelinki, ale ja nic z tego...
Sprawdź czy oleju nie ubywa obstawiam uszczelniacze zaworów bo kopci zakładam na niebiesko jak dwu sów
Zobacz czy nie zatkana odma , a jak dymi na niebiesko to pierścienie lub uszczelniacze zaworów do wymiany. Zrób próbę olejową będziesz wiedział więcej.
A w czym masz problem żeby wymienić w nim uszczelniacze bez zdejmowania czapki? Nawet ford tego nie przewiduje. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź czy uszczelniacz nie jest twardy czy nawet może popękany. Zanim zaczniesz robić remont, jak Ci proponują wymień uszczelniacze zaworów za mniejsze pieniążki.
Sorry że nic nie odpisywałem ale jestem chory i nic narazie nie moge sprawdzić. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Witam , mam pewien problem z Fordem Probe 1995r , silnik:2,5l, 24 zaworowy . Poszukuje uszczelniaczy zaworów , lecz niestety w żadnym sklepie nie mogę ich dostać . Jeden ze sprzedawców poinformował mnie, że do tego samochodu pasują uszczelniacze z innego modelu, lecz nie jest pewny w 100 % z jakiego. I tutaj kieruje do was moje pytanie, ma ktoś sprawdzoną...
Taniej to chyba zezłomować będzie. Pobieranie przez silnik oleju to albo tylko zużyte uszczelniacze zaworów, albo zużyte pierścienie i cylindry, ABS - czujniki, pompa, bądź sam sterownik do wymiany/ naprawy, a nawiewy to chyba tylko sterowanie klapami przy dyfuzorze.
W te kanały z pierwszego zdjęcia nalej benzyny i sprawdź czy zleci.
Jeśli świeca jest czarna świadczy to o złym spalaniu mieszanki paliwowo powietrznej sprawdź ustawienie gaźnika iglicy oraz sprawność elektro zaworu ssania pokusił bym się o ustawienie zaworów i sprawdzenie uszczelniaczy zaworów Dodano po 6 I co sprawdziłes to co ci kazałem?
Hej. Mam następujący problem z moim Fiatem. Niedawno została wymieniona uszczelka pod głowicą, póżniej okazało się że cała głowica musi być wymieniona, znajomy mechanik wymienił w niej uszczelniacze zaworów. Podczas planowania głowicy była sprawdzona pod kątem szczelności zaworów. Uszczelki pod wtryskiem i termostatem nowe. Ciśnienie na cylindrach równe....
Posłuchaj kolego - albo kupiłeś sobie w miarę nowoczesnego zachodniego diesla i jak reszta ich właścicieli godzisz się na wysokie koszty napraw, albo naprawiasz "tanio" po stodołach i masz cały czas problem z samochodem. Owszem, da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, z tymże tak jak napisałem - zdarzają się problemy z szybko zużywającymi...
Nigdy nie wiesz co kupisz. Zrobiłeś błąd - miałeś ściągniętą głowicę, wiedziałeś że bierze olej to trzeba było zmienić pierścienie i dać komuś głowice do sprawdzenia. Jak są luzy na prowadnicach zaworowych to wymiana uszczelniaczy nie pomoże. Kopci na biało czy na niebiesko?
Raczej uszczelniacze zaworów , luz na pierścieniach sprawdzisz jak wykręcisz świece żarowe - wlejesz po 50 gr nafty i sprawdzisz czy zejdzie do miski czy wypłynie z gniazd od świec tyle samo .
Najpierw zmieniaj uszczelkę, póki nie zniszczyłeś głowicy, jeśli kilkukrotnie mocno przegrzałeś silnik, poszukaj sobie innego, koszt naprawy będzie zbyt wysoki. Jeśli nie przegrzałeś, zdejmuj głowicę, i wymieniaj uszczelkę, głowica do planowania, przy okazji warto wymienić uszczelniacze zaworów.
Potrzebuję kupić lub naprawić zawór i silnik zaworu trójdrożnego do pieca Immergas Zeus Mini (P/N pieca 0694BL). W zaworze jest uszkodzony uszczelniacz, czy może ktoś z Was wie jaki jest rozmiar tego uszczelniacza. Zawór to najprawdopodobniej 138004356. Niestety jest kłopot i z dostępnością nowych części i z dostępnością serwisu w tych trudnych dniach.
Wyciek, uszczelniacze zaworów, pierścienie. Nie czytał Kolega wyżej. Specjalnie dla Kolegi musi być powtórzone? Pewnie przebieg ma znacznie większy niż na zegarach.
Wlasnie to mialem na mysli ze nie kupuje sie samochodu kiedy nie stac mnie na naprawy go . Skoro jezdzisz astra za 15 tys to i pewnie sobie kupiles radyjko za 800 to chyba cie stac na 1000 zeby zrobic do porzadku. A jak nie to sprzedaj to auto bo mnie wkorzaja tacy ktorzy chca cos zrobic ale najlepeij za darmo. Mowilem kup sobie malucha jak cie nie...
Metoda na sznurek i nie tylko opisywana w necie poczytaj sobie
Ciśnienie sprężania sprawdż i jak jest ok,pewnie uszczelniacze zaworów do wymiany.
A to coś nowego. Bezkolizyjne diesle też są? Co do śrub głowicy - obligatoryjnie nowe. Nie ma czegoś takiego jak powtórne zakładanie starych i nie ma to związku z możliwością urwania. Przy okazji uszczelniacze zaworów sobie wymień.
Nie klepie? Bo w tych silnikach padaja wałki rozrządu. Jak wytrze Ci się krzywka wydechu to będziesz miał wysoką kompresję - a masz za wysoką. Głowice zrobisz samemu jak masz jakies pojęcie o tym. Ten silnik jest prostszy niż budowa cepa. Nawet nie musisz rozbierać rozrządu - OHV. Uszczelniacze zaworów też pewnie proszą się o wymianę - więc możesz je...
Uszczelniacze zaworów tez wymienione ?
Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Wszystkie nieszczelności oleju np. uszczelniacze zaworów, turbina, olej pozostały w intercoolerze, po zgaszeniu ciepłego silnika, pozostają a rano...
Drugie tyle planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności. Może być jeszce i tak, że uszczelka cała ale mikropęknięcie w głowicy się zrobiło. Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D-4D 2200 zł.
Przecież prowadnice nie mają nawet tam podtoczenia na uszczelniacze, producent przewidział oringi jako uszczelnienie. Pozdrawiam
Witaj! Wszystko wskazuje na remont. Zapieczone pierścienie - pęknięte, uszczelniacze zaworów. To wszystko może ustalić porządny zakład. Proponował bym sprawdzenie ciśnienia w cylindrach. Obserwacja zużycia oleju. Kamerka, sprawdzenie gładzi w cylindrach. Pozdrawiam Miro.Nasz
Witam, mam problem z moją astrą otóż wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pierścienie na tłokach, uszczelniacze zaworów, termostat. Teraz(nie sprawdzałem wcześniej gdyż mieszał się płyn z olejem) po odpaleniu silnika gotuje wodę, wąż za termostatem jest zimny (tak jakby sie nie otwierał termostat) a jest założony nowy(cała obudowa w raz z czujnikiem),...
Oleju sporo pali, z 2 miesiące temu stan oleju był w normie, ostatnio migała kontrolka, sprawdzałem a tam sucho, dolałem z litr i mieści się na minimum. Auto dymi na niebiesko gdy zaleje świece i dodaje gazu i dlatego podejrzewam pierścienie, czytałem że uszkodzone uszczelniacze zaworów charakteryzują się dymem przy nagłym przymknięciu przepustnicy....
Naftą sprawdzisz pierścienie uszczelniające , ale zgarniających czyli olejowych już nie. Masz zrzuconą głowicę to wymień gumowe uszczelniacze zaworów.
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
Jak będziesz wymieniał tą uszczelkę to wymień uszczelniacze na popychaczach, gniazda zaworów dotrzeć,sprawdzić czy blok nie jest zwichrowany.
Rozrząd koniecznie trzeba sprawdzić, uszczelniacze zaworów mogą również przyczynić się do ubytków oleju i kopcenia, które powstaje w wyniku spalania oleju. Wykręć świece i zobacz jaki mają kolor, powinny być pomarańczowo-rude, w każdym razie nie czarne :D
Przy takim spalaniu oleju wymiana uszczelniaczy nie pomoże, znam dobrze te konstrukcje, przerabiałem na początku takie zabiegi, pomogła wymiana pierścieni. LPG w aucie?
Właśnie wróciłem od mechanika. Głowica zdjęta i ewidentnie uszczelka pod głowicą do wymiany. Czy uszczelniacze zaworów też, to tego nie wiem, mechanik nie zdążył sprawdzić. IC jest czysty, to znaczy w normie tak jak standardowe auto z tego rocznika, filtr powietrza czysty więc turbina nie puściła oleju na IC. Mam jeszcze dwa pytanka. Jeżeli do wymiany...
Nie działo się tak czasem w Mack a nie Dxi?Niech sprawdzi co to za substancja.Ciekawe ile to ma przelatane bo może już uszczelniacze zaworów nie trzymają i spływa przez noc w cylindry.
to to nawet na giełdzie jest cudem jak sie ja trafi do mazdy 323f ba 94-98 ...Byłem na giełdzie koles sie rozgalszal KSIAZKI DO KAZDEGO MODELU POJAZDU - PODSZEDŁEM ZADALEM PYTANIE I UCICHNAL EHHEHE jak bedzie dajcie znac ale nei wierze w cuda
Koniecznie kolego ps3store bo uszczelka głowicy i tak jest do wymiany. Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Bo to, że tej głowicy to na bank nie widziałeś wiem doskonale...
Dokładnie tak kompresja byłaby ta sama. Wałek steruje momentami otwierania i zamykania zaworów. Dodatkowo możesz jeszcze sprawdzić uszczelniacze zaworów ssących, może ci podbierać olej i dlatego ta druga świeca jest tak okopcona. Jak to sprawdzić masz trzy posty wyżej. A jak to ci nic nie mówi to ściąg pokrywę na głowicy obracaj wałem i obserwuj czy...
Nie jest mozliwe wyjecie glowicy bez wyjecia silnika. Łancucha sie nie rozpina tylko wyjmuje walki rozrzadu i potem wyjmuje glowice. Przy okazji zrob docieranie wszystkich zaworow, oczywiscie wszystkie uszczelki "Top end" do wymiany na nowe
Przy takim przebiegu i latach oddał bym głowice do zrobienia czyli uszczelniacze dotarcie zaworów planowanie.
we fiacie takie chodza np cc 700...w silniku 126bisa jak dobrze pamietam...też
Uszczelniacze zaworów też mogą puszczać olej albo pierścienie stanęły od nagaru i płukanka pomoże. Z drugiej strony nikt nie pozbywa się dobrego samochodu.
Wymieniłem same pierścienie i uszczelniacze bo dymił i po wymianie do końca sezonu było wszystko ok . A oleju w silniku w tym roku jeszcze nie zmieniałem czy może być to wina oleju z tamtego roku który przezimował w silniku ? Paliwa z tamtego roku zostało około litr dolalem 2l naszego więc powinno się wymieszać .Może być to wina którejś z tych rzeczy...
Uszczelniacze zaworów lub w gorszym wypadku zbyt duży luz między zaworem a prowadnicą zaworu,
Żadnych gęstych olejów a tym. Bardziej doktorów. 5w50czy 10w60 jeżeli planujesz go katowac i przegrzewal to tak ale na branie oleju naprawia się silnik a nie wlewa kisiel. Przy puszczanie gazu jak i hamowaniu silnikiem jeżeli kopci to najczesciej są. To uszczelniacze zaworów. Ale równie dobrze może pobierać turbina. Trzeba sprawdzić turbo i dolot Sprawdź...
Miałem wyciek oleju spod uszczelki głowicy ok 0.5 l/1000 km. Wymieniono uszczelkę -brak wycieków-olej ''znika'' ok 1,5 l /1000km. Brak wizualnych przyczyn tak wielkiego ubywania. Mechanik '' pan Zenek w garażu'' mówi że teraz trzeba wymienić uszczelniacze zaworów, bo tamtędy ''znika'' olej. Proszę o opinie czy to coś da.
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Pierścienie może już się wyeksploatowały, skoro tylko na zimnym silniku. Też myślałem że to mogą być pierścienie. Ale jak to sprawdzić bez rozbierania silnika? Chodzi o to, że jak się wyjmie tłoki i z jednego z nich się zrobi "kwiatek" to zostaje kupienie nowych tłoków i szlif a wtedy koszta są ogromne...
A czy sam palec zaparzacza ktory wchodzi w zawor drenazowy nie jest pekniety wiele razy juz mialem
A po co ? Tłok w GMP i po kłopocie.
Bez ściągania głowicy 150, ze zdjęciem głowicy 300. Oczywiście robocizna. Za mniej bym się nie podjął. Do 150 dolicz uszczelniacze za 20 i uszczelkę pod pokrywę zaworów za 10. Do 300 dodatkowo uszczelkę pod głowicę za 70 i szlif głowicy za 50. Pierwszy przypadek oszczędniejszy drugi dokładniejszy, można wymienić prowadnice zaworowe jak pisał kolega...
Zapewne do wymiany prowadnice zaworów, uszczelniacze i same zawory.
Witam, W sobotę odebrałem samochód od mechanika. Podobno turbina nie ma żadnych luzów, więc jest ok. Olej w dolocie, jak twierdzi mechanik może pojawiać się z powodu przytkanej odmy (na silniku widać też spore wycieki z okolicy pokrywy zaworów). Turbo raczej wyeliminowane, dalej zostaje zagadka dymienia przy rozruchu, sprawdziłem dziś świece żarowe,...
Witam. Mam poważny problem i brak mi już koncepcji mianowicie:silnik jak w tytule kopcił na siwo brał olej więc rozebrany zrobione tłoki(jeden napęknięty),pierścienie (na dwóch tłokach zapieczone)uszczelniacze zaworów i prowadnice, turbo sprane, pompowtryski po sprawdzeniu wszystko złożone i tu rozczarowanie kopci tak samo jak przed robotą, pytam znawców...
Uszczelniacze zaworów do wymiany. Olej podczas postoju spływa na zawory i po uruchomieniu silnika wypala się przez chwilę.
Odma silnika do sprawdzenia, może pluć olejem w dolot. Piszesz, że była wymieniana uszczelka pod głowicą, a czy uszczelniacze zaworów też były zmienione?
Inny patent, bez użycia sprężonego powietrza, polega na wpuszczeniu odcinka sznura przez otwór świecy zapłonowej, a następnie dociśnięcie grzybków zaworów tłokiem przez obrót wału w kierunku GMP. Należy tylko pamiętać umożliwieniu wyciągnięcia rzeczonego sznura z cylindra (uwiązać coś na końcu) :D
Innymi przyczynami wyrzucznia płynu może być uszkodzony termostat, oraz cieknąca pompa wodna. Wczsie pracy silnika zasysane jest przez nią powietrze , na postoju cieknie. Jeżeli faktycznie uszcelka jest uszkodzona żadne dociąganie nic nie pomoże. Planowanie głowicy stosuje się tylko w przypadku wżerów w głowicy (inne przypadki to tylko próba podbicia...
Te silniki miały problem z uszczelniaczami zaworów. Wymień powinno ustać branie oleju. Przy wymianie uszczelniaczy sprawdzisz od razu popychacze czy nie sa miękkie i zajrzysz do wałka rozrządu. Pierścienie możesz sprawdzić robiąc ciśnienia sprężania. Jak będzie podejrzanie wysokie to prawdopodobnie skończyły się krzywki na wałku. Panewki to zdejmiesz...
Trochę się w tym pogubiłem ;) , powinno chyba rosnąć skoro olej lany z góry dodatkowo uszczelnia. W sprawnym silniku ciśnienie w próbie olejowej nieznacznie wzrośnie, ale jeśli np. puszczają uszczelniacze zaworów i olej dostaje się nad tłok, to kolejna jego porcja wiele już nie zmieni. 1,5l oleju na 600km, czyli na jakieś 60l paliwa to mieszanka 1:40......
Jeżeli po dłuższym postoju np. przez noc przy odpaleniu puści dymek to uszczelniacze zaworów ,ale po opisie można przypuszczać że pierścienie też jeżeli szary jeżeli biały to woda uszczelka lub pęknięta głowica sprawdzić ciśnienie na cyl. czy niema masełka pod korkiem oleju i w zbiorniku wyr. czy nie ubywa płynu i nie ma pęcherzy powietrza
Jeśli 143 km to n42 b20. Kupiłeś auto na wygląd nie myśląc o silniku a to jedna z najbardziej awwryjnych jednostek. Jeśli miga check, to problem nie jest błachy. Nawet nie jedz z tym do pierwszego lepszego mechanika, bo diagnoza tego silnika nie jest łatwa i przeciętny mechanik będzie wymieniał wszystko po kolei. Problemem w tych silnikach są uszczelniacze...
Podczas regulacji zaworów warto wymienić uszczelniacze oraz sprawdzić luz poosiowy zaworów :D . To chyba już lekka przesada - to prawie jak remont głowicy :D wystarczy tylko posprawdzać luzy zaworowe i wyregulować przy pomocy odpowiednich płytek regulacyjnych. Do zrobienia tego wystarczy tylko odkręcić pokrywę zaworów i pogimnastykować się przy wciskaniu...
Wymiane uszczelniaczy można wykonać nie zdejmując głowicy (zalecane). Koszt np. w przypadku VW znajomy inkasuje 150.- pln.Dokładnie nie mogę opisać jak to się ma w przypadku Fiat-ów.
Jak kopci na obrotach to zwykle pierścienie, jak zaraz po odpaleniu to zwykle uszczelniacze zaworów. Najpierw znajdź przyczynę a później się martw kosztami.
uszczelniacze zaworów uszczelniacze zaworów astra wymienić uszczelniacze zaworów
mikrotik firewall filter romet kierunkowskazy przetwornik impulsowy
tosca303 schemat hasło odblokować telefon
Napęd nie reaguje na piloty i domofon, migająca dioda Ekspres Saeco błąd 14 - przegrzanie, przyczyny i rozwiązania