głowicę wcześniej zamontowałem bez jej remontu żeby sprawdzić czy będzie chodził „spód” i teraz strącam ją ponownie żeby ją zrobić, bo pali olej. Przed jej zamontowaniem założyłem nowe uszczelniacze i myślałem, że przestanie lub będzie mniej kopcić, ale kopci tak samo. Błędne myślenie. Jeśli auto żre olej w sporych ilościach, to nie uszczelniacze...
Uszczelniacze zaworowe będą odpowiedzialne za zwiększone zużycie oleju, ale nie będą odpowiedzialne za niską kopresję. Ja oprócz pierścieni, sprawdziłbym głowice. Najprawdopodobniej massz powypalane gniazda zaworowe. Jeśli już masz zdjętą głowicę, to nalej do kanałó ssących i wylotowych po trochę nafty i odstaw głowicę na jakiś czas. Następnie odwróć...
1500 to jak samemu zrobisz raczej bo warto i w głowicę spojrzeć oprócz pierścieni aby to miało sens.Raczej bliżej 3 tys z punktu widzenia klienta.
Witam posiadam golfa 1.6 16v który od pewnego czasu zaczął pobierać większe ilości oleju mam pytanie czy uszczelniacze zaworów można wymienić w tym modelu bez zdejmowania głowicy, ile taka wymiana może kosztować. Jak sprawdzić domowym sposobem czy to na pewno uszczelniacze a nie pierścionki z góry dzięki za pomoc.
Witam, nie jestem mechanikiem, więc przewrażliwionym ten temat lepiej nie czytać. Nie jestem mechanikiem i samochody umiem jedynie odpalać i tankować ale zostałem zmuszony do naprawy silnika swojego samochodu. Pokazuję jak w prosty sposób bez narzędzi profesjonalnych samemu poskładać silnik, jego przeszlifować, zrobić planowanie, zrobić honowanie i...
Od niedawna jestem posiadaczem s40.Mam pytanie do znawców silnika t4.Silnik bierze sporo oleju(2-3 l/100km) podejrzewam uszczelniacze zaworów,ew. turbo.Jak najprościej zmienić uszczelniacze?Silnik kopci na niebiesko,przebieg 160.000km.(faktyczny)Może ktoś ma jakieś doświadczenia co do przyczyn tej usterki.Czy można zmienić uszczelniacze bez demontażu...
prawdopodobnie problem w pierścieniach.Po remoncie głowicy zaczął ssać olej pierścieniami.
Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
Jeżeli po dłuższym postoju np. przez noc przy odpaleniu puści dymek to uszczelniacze zaworów ,ale po opisie można przypuszczać że pierścienie też jeżeli szary jeżeli biały to woda uszczelka lub pęknięta głowica sprawdzić ciśnienie na cyl. czy niema masełka pod korkiem oleju i w zbiorniku wyr. czy nie ubywa płynu i nie ma pęcherzy powietrza
Miałem to samo-dymił że z tyłu nic nie było widać. Wymieniłem uszczelniacze na trzonkach zaworów i pierścienie na tłokach . Pierścień zgarniający był zapieczony i składał się z trzech części, to wymieniłem na jednoczęściowy ze sprężynką. Tłoków nie zmieniałem, zrobiłem tylko honowanie cylindrów. Przy okazji trzeba sprawdzić panewki na korbowodach,...
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Witam, ponieważ dalej walczę z tym samochodem, kolejny update: - turbo wymienione - dpf czyszczony dwukrotnie - raz metodą ultradzwiekową, raz w firmie Advanpure metodą termodynamiczną - wynik: usunięto 55 gram sadzy i ciśnienie zwrotne spadło z 76 mbar do 7 mbar - tutaj poinformowano mnie, ze filtr jest ok, ale nie jest to oryginalny filtr, tylko jakiś...
Może banalne pytanie... Nie ma nigdzie wycieków ? Pomóc może w tym wypadku jedynie ceramizer, sam miałem problemy z kompresją i uszczelnieniem do tego stopnia, że rano musiałem kręcić go parę razy zanim odpali. Drogi jest, około 70 zł za tubkę ale się opłaca ! Lepsze to niż dawać na remont silnik, nie kupuj żadnych Moto doktorów bo nie przyniesie efektów,...
Podkłada z pudełka ma mieć odpowiednią twardość. Lepiej zainwestować w frezy do czyszczenia gniazd i wtryskiwaczy tak by powierzchnia styku była idealna przed montażem nowych podkładek.
Tylko nie daj sobie wmówić, że do wyciągnięcia uszczelniaczy trzeba zdejmować głowicę. Owszem serwisówki tak radzą, bo inaczej nie ma jak podeprzeć zaworów do odpięcia sprężyn, jednak jak ktoś ma głowę na karku to sobie z tym poradzi bez ściągania głowicy.
Najprawdopodobniej uszczelniacze zaworów do wymiany, albo gorzej... Wycieków oleju takowych nie ma, po dokręcałem wszystko mocniej i już znikąd nie wycieka. -Ale czy przez te uszczelniacze może ubywać płyn chłodniczy? -Czy mogę nalać wody na próbę i sprawdzić czy nie przecieka gdzieś na rurkach?
kia shuma 1,5 1999r. rano przy niższych temperaturach mocno kopci białoniebieskim dymem , dodam że wymieniane były uszczelniacze zaworów ,i wszystkie uszczelki ,prosze o jakieś sugestie jaka to może być usterka ,zastanawiam się czy przez przypadek nie jest to problem wtryskiwaczy , jak można sprawdzić ,zidentyfikować usterke?
Przede wszystkim zmienić/poprawić tematyczny wężyk, sprawdzić drożność odmy. Byłem u dwoch mechaników z moim problemem i każdy podejrzewa, że padły uszczelniacze zaworów. Olej ucieka włąsnie przez wężyk umieszczony na górnej pokrywie tych że zaworów (odmę). Trochę nie rozumiem. Taki wężyk (rozumiem część odmy) zwykle jest połączony z innymi, więc jak...
Dokładnie tak kompresja byłaby ta sama. Wałek steruje momentami otwierania i zamykania zaworów. Dodatkowo możesz jeszcze sprawdzić uszczelniacze zaworów ssących, może ci podbierać olej i dlatego ta druga świeca jest tak okopcona. Jak to sprawdzić masz trzy posty wyżej. A jak to ci nic nie mówi to ściąg pokrywę na głowicy obracaj wałem i obserwuj czy...
bo kupiłeś niemca z przeszczepem od koreańców. ja miałem silnik OHC niemiecki 1.6 D. 1.7 były niemieckie i Isuzu. Z tego co wiem to była lipa i drogie części. i lubiły się w nich leciec uszczelniacze zaworów i całkiem spory koszt naprawy był w porównaniu do niemieckiego silnika
Uszczelniacze zaworów prawidłowo zamontowane?
Niebieski dym który pojawia się na chwile podczas uruchamiania auta po np nocnym postoju oznacza zwykle wyeksploatowane uszczelniacze zaworowe. Olej spływa po trzonkach zaworów do komory spalania. Po uruchomieniu silnika spala się i dlatego jest taki efekt. W silniku VW 1.9 TDI nie potrzeba demontować głowicy,żeby wymienić uszczelniacze zaworowe, przy...
zbiorniczek wymieniony.fakt jeżdżę na krótkich dystansach ale wiecie teraz to się boje jechać w dalsze trasy. jednego dnia zrobiłem taki test i postawiłem go na jakieś półtory godziny na wolnych obrotach żeby sobie pochodził i niby nic się ie działo ale jak później ruszyłem w drogę zadymił na niebiesko czyli myślę że uszczelniacze trzonka zaworów do...
Wymiana uszczelniaczy coś pewnie pomoże ale czy załatwi problem brania oleju tego nie wiem No to jak nie wiesz, to nie zabieraj głosu. Wymiana pierścieni zabije ten silnik. Zanim zostało cokolwiek zrobione, należało raz sprawdzić ciśnienie sprężania, a dwa wykluczyć ubytki oleju spowodowane nieszczelnością turbiny. Ale skoro ktoś z nudów wymienia sobie...
Bardzo często kontrolka poduszki jest mostkowana razem z kontrolką od ABS i gaśnie razem z nią. Normalnie gaśnie po 6 sekundach, najpóźniej ze wszystkich. Oczywiście można i to oszukać, więc najlepiej sprawdzić fizyczną obecność. Co do sensu szukania auta w danej kwocie, to ciężko jest odpowiedzieć. Bo lata lecą, a auta są coraz starsze. Czasami można...
Dzisiejsze silniki (po za kilkoma wyjątkami) biorą olej tak do 60 nawet do 100tys km. potem jest spokój na następne 100tys. Takie czasy, przy tym przebiegu i roczniku radze puścić problem między ludzi.... Kupić kolejne albo Dacia bo to jest to samo auto i oszczędzić nerwów u pana "Zbycha", który rzekomo się zna. Mialem u siebie c3 w 1.4hdi 68koni autko...
Warto zastanowić się nad kupnem innego silnika , wyjdzie taniej i mniej nerwów niż reanimacja starego. Tak. Najlepiej niech kupi od razu cały drugi samochód, albo i dwa, bo ten drugi też może być popsuty. Jaką możesz mieć pewność, że drugi silnik /bądź co bądź wiekowy i przechodzony każdy jeden/ będzie dobry? Na początek test na zawartość CO2 w ikładzie...
Witam w moim escorcie 1.6 8V XR3i 105km. Klepie jakiś zawór. I chciałem się dowiedzieć jak sprawdzić zużyte popychacze w głowicy w samochodzie i jak sprawdzić popychacze w głowicy która leży rozkręcona ponad rok ponieważ z niej chciałem wyjąć popychacze na wymianę. Przy okazji chciałem wymienić uszczelniacze zaworów bo już puszczają i wiem że trzeba...
Podczas regulacji zaworów warto wymienić uszczelniacze oraz sprawdzić luz poosiowy zaworów :D . To chyba już lekka przesada - to prawie jak remont głowicy :D wystarczy tylko posprawdzać luzy zaworowe i wyregulować przy pomocy odpowiednich płytek regulacyjnych. Do zrobienia tego wystarczy tylko odkręcić pokrywę zaworów i pogimnastykować się przy wciskaniu...
Nie wiem ojakich uszczelniaczach mowisz ale jak miałeś zdjętą głowicę to trzeba było sprawdzić luz na prowadnicach zaworów i koniecznie wymienić uszczelniacze na nich.
Witam, kolego lukss poczytałem te twoje zmagania z tym silnikiem i :D , po takim wypadku powinno się rozmontować silnik i wykątować korbowody, czyli osie łba i stopy muszą być równoległe i leżeć w jednej płaszczyżnie, wał korbowy powinien zostać sprawdzony co do osiowości wszystkich wykorbień i podpór, oraz owalizacji tychże , tłoki i pierścienie czy...
Ostatnio znalazłem trochę czasu więc byłem z głowicą i tłokami w warsztacie gdzie regenerują silniki i po oględzinach okazało się, że oprócz pierścieni są jeszcze zbyt duże luzy na prowadnicach. Same prowadnice nie są pęknięte, czy zdeformowane i jak powiedział luzy nie wynikają ze strzału ale z normalnego zużycia prowadnic. Ja sprawdzałem luzy na lekko...
jet jeszcze jedna opcja - powiedz tylko czysilnik bierze olej. jeżeli masz zużyte uszczelniacze zaworów na ciepłym silniku olej rzadszy przedostaje się koletorem ssącym do garów i parując w komorze spalania wypiera tlen niezbędny do procesu spalania przez co odpala dłużej, bo musi najpierw opary z oleju wydmuchnąć i dopiero zaskoczy. Jeżeli natomiast...
Ja na twoim miejscu sprawdziłbym w pierwszej kolejności uszczelniacze zaworów.
Również mam zamiar przeprowadzić taką operację. Jeżeli wymienisz to daj znać.
Automat ssania do gaźnika Keihin jest inny nietypowy - w małej białej obudowie. Po założeniu nieoryginalnego (chińskiego) prawdopodobnie masz stale zamknięte ssanie (tłoczek bardziej wysunięty). Radziłbym sprawdzić na początek ciśnienie sprężania lub stan pierścieni. Jeśli dodatkowo ma problem z pracą na biegu jałowym to wymienić uszczelniacze wału...
Tylko mogę zasugerować uszczelniacze zaworów lub uszczelka pod głowicą.
Kiedyś miałem taki problem i okazało się że uszczelniacze zaworów się zużyły i jeden sikał olejem na świecę .
jak większość silników pierścień olejowy kiepskiej konstrukcji.głowica będzie zdjęta to zrób pierścienie .będziesz miał spokój z olejem . takich ilości przez uszczelniacze zaworów nie wezmie
Prawdopodobnie uszczelniacze zaworów do wymiany,szkoda że jak miałeś ściągniętą głowicę to fachowcy nie zajrzeli do uszczelniaczy.
Jak w każdej V od vag leje się z uszczelki pokrywy zaworów i od wymiany tego bym zaczął . Przerabiałem to w 2.4 dokładnie taki sam scenariusz, choć oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić uszczelniacze faz rozrządu
A jak wyglądają świece? Chociaż i tak- niebieski dym to olej w cylindrach, trzeba sprawdzić którędy tam wchodzi. Czy uszczelniacze zaworów, czy pierścienie na tłokach puszczają. Mierzył ktoś ciśnienie na cylindrach?
Miałem to samo tylko w innym aucie. Wymiana uszczelniaczy zaworów załatwiła sprawę definitywnie. Wcześniej brało mi 0,5-0,8 litra na 1000 km. Teraz nie bierze nic co mógłbym zauważyć.
Witam. Popełniłeś podstawowy błąd, ponieważ mając zdemontowaną głowicę należało sprawdzić jej stan, a mianowicie przeplanować głowicę sprawdzić stan zaworów jeżeli nie są wypalone bezwzględnie należy je dotrzeć oraz wymienić uszczelniacze trzonów zaworowych.
Najpoważniejszą naprawa jaką przeszedł to wymiana uszczelniaczy zaworów. Pewnie pobierał olej. Wymiana pomogła?
Zmień mechanika... Raczej to kombinator naciągacz... Ale by nie doprecyzować, to wyciek był oleju napędowego? środka chłodniczego czy oleju. Zapytaj mechanika kto oszczędza przy wymianie uszczelki głowicy i planuje głowicę bez sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego(bo zapewne na nim wystąpiło pęknięcie), 1200 do 2000 PLN Te zawrotne liczby dotyczą...
Witajcie. 4 lata temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą. Około miesiąc temu Samochód zaczął mi wywalać błąd , że nie ma płynu. Po odkręceniu korka ciśnienie wypychało spowrotem płyn do zbiorniczka. Kupiłem tester CO2 spawdziłem https://obrazki.elektroda.pl/3277630800_... i okazało się, że silnik pompuje co2 do obiegu cieczy. Mechanik...
Zobacz czy nie zatkana odma , a jak dymi na niebiesko to pierścienie lub uszczelniacze zaworów do wymiany. Zrób próbę olejową będziesz wiedział więcej.
Taniej to chyba zezłomować będzie. Pobieranie przez silnik oleju to albo tylko zużyte uszczelniacze zaworów, albo zużyte pierścienie i cylindry, ABS - czujniki, pompa, bądź sam sterownik do wymiany/ naprawy, a nawiewy to chyba tylko sterowanie klapami przy dyfuzorze.
Kupiłem uszczelniacze pasują jak by były z tego silnika jak jest w innych tego nie wiem ale myślę że od 10 do 20 HP będą pasowały Uszczelniacz trzonka zaworu Elring 019.140 Mazda 6 10- Kod: 019.140 Producent: ELRING GenArtName: Uszczelniacz, trzonek zaworu EAN: 4041248529935 Średnica trzonka zaworu [mm]: 6 Średnica wewnętrzna [mm]: 10,8 średnica zewnętrzna...
nie ma, zakłada sie tam oringi na zawór, swojego czasu zakładalismy uszczelniacze zaworów od golfa -ale szybko twardniałay i pekały od temperatury... :)
Najpierw zmieniaj uszczelkę, póki nie zniszczyłeś głowicy, jeśli kilkukrotnie mocno przegrzałeś silnik, poszukaj sobie innego, koszt naprawy będzie zbyt wysoki. Jeśli nie przegrzałeś, zdejmuj głowicę, i wymieniaj uszczelkę, głowica do planowania, przy okazji warto wymienić uszczelniacze zaworów.
Nie klepie? Bo w tych silnikach padaja wałki rozrządu. Jak wytrze Ci się krzywka wydechu to będziesz miał wysoką kompresję - a masz za wysoką. Głowice zrobisz samemu jak masz jakies pojęcie o tym. Ten silnik jest prostszy niż budowa cepa. Nawet nie musisz rozbierać rozrządu - OHV. Uszczelniacze zaworów też pewnie proszą się o wymianę - więc możesz je...
Zapewne do wymiany prowadnice zaworów, uszczelniacze i same zawory.
Przy takim przebiegu i latach oddał bym głowice do zrobienia czyli uszczelniacze dotarcie zaworów planowanie.
To by wynikało że jednak pali olej, nie musi palić go dużo, ale niebieski dym to przeważnie spalanie oleju. Najczęściej ucieka uszczelniaczami zaworów i tu koszt niewielki, rzadziej pierścieniami, ale może też turbina coś puszczać i tu na szybko można sprawdzić ściągając węże od strony tzw. zimnej czy zawalone olejem. Jeśli tak, to pokusiłbym się o...
A to coś nowego. Bezkolizyjne diesle też są? Co do śrub głowicy - obligatoryjnie nowe. Nie ma czegoś takiego jak powtórne zakładanie starych i nie ma to związku z możliwością urwania. Przy okazji uszczelniacze zaworów sobie wymień.
Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Wszystkie nieszczelności oleju np. uszczelniacze zaworów, turbina, olej pozostały w intercoolerze, po zgaszeniu ciepłego silnika, pozostają a rano...
Potrzebuję kupić lub naprawić zawór i silnik zaworu trójdrożnego do pieca Immergas Zeus Mini (P/N pieca 0694BL). W zaworze jest uszkodzony uszczelniacz, czy może ktoś z Was wie jaki jest rozmiar tego uszczelniacza. Zawór to najprawdopodobniej 138004356. Niestety jest kłopot i z dostępnością nowych części i z dostępnością serwisu w tych trudnych dniach.
Wlasnie to mialem na mysli ze nie kupuje sie samochodu kiedy nie stac mnie na naprawy go . Skoro jezdzisz astra za 15 tys to i pewnie sobie kupiles radyjko za 800 to chyba cie stac na 1000 zeby zrobic do porzadku. A jak nie to sprzedaj to auto bo mnie wkorzaja tacy ktorzy chca cos zrobic ale najlepeij za darmo. Mowilem kup sobie malucha jak cie nie...
Metoda na sznurek i nie tylko opisywana w necie poczytaj sobie
A co z uszczelniaczami zaworów może puściły ... sprawdź czy w oleju nie ma spalin (kolor) ... Te silniki są bardzo trwałe i w passacie to po 200kkm może i trzeba tam robić silnik, ale w lagunkach to spoko 400kkm przejechać można bez remontu ... sprawdź sprężanie w garach to też może ci się któryś zawór zawiesił. A tak po za tym to jesteś pewien że ten...
Witam wszystkich, mam takie pytanko od jakiego samochodu można zastosować uszczelniacze zaworów do 126p. Czy będą pasować np. te: http://allegro.pl/item620488319_uszczeln... Z Góry dzięki za odpowiedzi
Witam po długiej przerwie gdyż dopiero teraz znalazłem człowieka, z którym można było porozmawiać sensownie na temat prac przy silniku. Silniczek mi zrobił i w porównaniu do tego jak chodził wcześniej to teraz sobie mruczy jak mały kotek, oczywiście nie dymiąc ani grama. Koszt materiałów czyli komplet pierścieni, uszczelniaczy zaworów, uszcz. głowicy...
A czy sam palec zaparzacza ktory wchodzi w zawor drenazowy nie jest pekniety wiele razy juz mialem
Pewnie uszczelniacze prowadnic zaworów puszczają olej do komory spalania który osiada na świecy i spala się na niej.
Przy takim spalaniu oleju wymiana uszczelniaczy nie pomoże, znam dobrze te konstrukcje, przerabiałem na początku takie zabiegi, pomogła wymiana pierścieni. LPG w aucie?
Uszczelniacze zaworów też mogą puszczać olej albo pierścienie stanęły od nagaru i płukanka pomoże. Z drugiej strony nikt nie pozbywa się dobrego samochodu.
http://obrazki.elektroda.pl/2739086900_1... To jest koło wału. Znak na nim (ten od strony zewnętrznej) ma być ustawiony na godzinę 6? http://obrazki.elektroda.pl/5512904400_1... To jest kolo wałka zaworowego. Biała kropka mniemam jest znakiem ktory ma byc ustawiony na godzinę 12? (na obudowie rozrządu jest taki otwór...
to to nawet na giełdzie jest cudem jak sie ja trafi do mazdy 323f ba 94-98 ...Byłem na giełdzie koles sie rozgalszal KSIAZKI DO KAZDEGO MODELU POJAZDU - PODSZEDŁEM ZADALEM PYTANIE I UCICHNAL EHHEHE jak bedzie dajcie znac ale nei wierze w cuda
ja wymieniłem pierścienie na nowe i jest wszystko okej;)
Witam mam pytanie czy do wymiany uszczelniaczy zaworów muszę zdjąć głowice czy moge zrobic to jakos innaczej.
Nie jest mozliwe wyjecie glowicy bez wyjecia silnika. Łancucha sie nie rozpina tylko wyjmuje walki rozrzadu i potem wyjmuje glowice. Przy okazji zrob docieranie wszystkich zaworow, oczywiscie wszystkie uszczelki "Top end" do wymiany na nowe
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
we fiacie takie chodza np cc 700...w silniku 126bisa jak dobrze pamietam...też
Można spróbować ściągnąć kurek i sprawdzić czy można dociągnąć dławnicę czyli uszczelniacz osi zaworu. UWAGA Nieumiejętna naprawa może doprowadzić do zwiększenia wycieku. Przy okazji, z tego co widzę to zawór jest lutowany do rurki. Fachowiec wymieni to w miarę szybko. Fachowiec także będzie wiedział co zrobić aby nie było wycieków wody podczas wymiany.
A ten dym nie jest przypadkiem lekko niebieski? Jak tak, to znaczy że pali olej. Skoro ruszałeś pierścienie i uszczelniacze zaworów to na 99% coś spierniczyłeś przy montażu.
Ad. 3 - tylko nowe śruby. Przy starych używanie klucza dynamometrycznego traci sens. Są magicy co składają na stare śruby. Ad. 4 - daj głowice do warsztatu gdzie się nimi zajmują. Muszą przefrezować gniazda pod nowe zawory i później dotrzeć. Jak sam podocierasz to długo mogą nie trzymać bez frezowania. Warto wymienić uszczelniacze zaworów. Mogli by...
Innymi przyczynami wyrzucznia płynu może być uszkodzony termostat, oraz cieknąca pompa wodna. Wczsie pracy silnika zasysane jest przez nią powietrze , na postoju cieknie. Jeżeli faktycznie uszcelka jest uszkodzona żadne dociąganie nic nie pomoże. Planowanie głowicy stosuje się tylko w przypadku wżerów w głowicy (inne przypadki to tylko próba podbicia...
Miałem wyciek oleju spod uszczelki głowicy ok 0.5 l/1000 km. Wymieniono uszczelkę -brak wycieków-olej ''znika'' ok 1,5 l /1000km. Brak wizualnych przyczyn tak wielkiego ubywania. Mechanik '' pan Zenek w garażu'' mówi że teraz trzeba wymienić uszczelniacze zaworów, bo tamtędy ''znika'' olej. Proszę o opinie czy to coś da.
Uszczelniacze zaworów do wymiany. Olej podczas postoju spływa na zawory i po uruchomieniu silnika wypala się przez chwilę.
Trochę się w tym pogubiłem ;) , powinno chyba rosnąć skoro olej lany z góry dodatkowo uszczelnia. W sprawnym silniku ciśnienie w próbie olejowej nieznacznie wzrośnie, ale jeśli np. puszczają uszczelniacze zaworów i olej dostaje się nad tłok, to kolejna jego porcja wiele już nie zmieni. 1,5l oleju na 600km, czyli na jakieś 60l paliwa to mieszanka 1:40......
Bez ściągania głowicy 150, ze zdjęciem głowicy 300. Oczywiście robocizna. Za mniej bym się nie podjął. Do 150 dolicz uszczelniacze za 20 i uszczelkę pod pokrywę zaworów za 10. Do 300 dodatkowo uszczelkę pod głowicę za 70 i szlif głowicy za 50. Pierwszy przypadek oszczędniejszy drugi dokładniejszy, można wymienić prowadnice zaworowe jak pisał kolega...
A po co ? Tłok w GMP i po kłopocie.
Dzięki za podpowiedzi, czyli najlepiej zdjąć głowicę, wymienić uszczelkę i sprawdzić uszczelniacze zaworów.
Jeśli 143 km to n42 b20. Kupiłeś auto na wygląd nie myśląc o silniku a to jedna z najbardziej awwryjnych jednostek. Jeśli miga check, to problem nie jest błachy. Nawet nie jedz z tym do pierwszego lepszego mechanika, bo diagnoza tego silnika nie jest łatwa i przeciętny mechanik będzie wymieniał wszystko po kolei. Problemem w tych silnikach są uszczelniacze...
Inny patent, bez użycia sprężonego powietrza, polega na wpuszczeniu odcinka sznura przez otwór świecy zapłonowej, a następnie dociśnięcie grzybków zaworów tłokiem przez obrót wału w kierunku GMP. Należy tylko pamiętać umożliwieniu wyciągnięcia rzeczonego sznura z cylindra (uwiązać coś na końcu) :D
Albo pierścienie, albo uszczelniacze zaworów
Witam Mechanik mówił że wymienił ,nie wiadomo,lub założył byle jaki(tanie).
Opisana przez Jerzego metoda nie jest właściwa,gdyż w czsie gdy puszczają uszczelniacze zaworów na trzonkach zaworów wydechowych osadza się nagar, ktry powoduje podwieszanie się zaworów a w efekcie ich podpalanie. Z doświadczenia wiem, że przy wymianie uszczelniaczy konieczne okazuje się usunięcie tego nagaru i najczęściej dotarcie zaworów wydechowych....
Witam , mam pewien problem z Fordem Probe 1995r , silnik:2,5l, 24 zaworowy . Poszukuje uszczelniaczy zaworów , lecz niestety w żadnym sklepie nie mogę ich dostać . Jeden ze sprzedawców poinformował mnie, że do tego samochodu pasują uszczelniacze z innego modelu, lecz nie jest pewny w 100 % z jakiego. I tutaj kieruje do was moje pytanie, ma ktoś sprawdzoną...
Mogą to być uszczelniacze zaworów, lecz wtedy silnik powinien spalać olej.
No to dobrze się domyśliłem z tymi uszczelniaczami zaworów
te uszczelniacze zaworów to chyba najtańsze z tych wszystkich usterek jakie do tej pory wyczytałem i jakie mi podsunęliście do sprawdzenia.
No też można by się nie zgodzić, jak olej dostaje się z "góry" to wychodzi tzw "próba olejowa" i ciśnienie będzie za wysokie, więc trzeba się upewnić zanim tłoki będą wyjęte... Jak olej dostaje się z góry przez uszczelniacze zaworów na przykład, to raczej dymi a kompresja zbytnio nie rośnie.Moim zdaniem opis usterki wskazuje na puszczające pierścienie...
Witam. Po zrobieniu uszczelniaczy na zaworach, wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu zaworów mój poldek jeździł całkiem przyzwoicie. Potrafił osiągnąć 130-140km/h na gazie. Następnego dnia chciałem jechać i okazało sie że jest słaby i nie chce jechać ani na benzynie ani na gazie. Niby wchodzi na obroty ale strasznie jest zmulony. Ciężko mi osiągnąć...
Szukam informacji jak wymienić uszczelnicze zawrów w mazdzie 6 silnik 2.3 l (166 KM). Czy do tego trzeba demontować głowicę? mazda 6 2003 silnik L3 2.3 l 166 KM Mam taką mazdę z gazem, kupiłem ją gdy miała 132 tkm, obecnie ma 200 tkm Niestety, od kilku tygodni dymi na niebiesko przy rozruchu (na ciepło nie dymi), no i bierze sporo oleju.
Hej. Mam następujący problem z moim Fiatem. Niedawno została wymieniona uszczelka pod głowicą, póżniej okazało się że cała głowica musi być wymieniona, znajomy mechanik wymienił w niej uszczelniacze zaworów. Podczas planowania głowicy była sprawdzona pod kątem szczelności zaworów. Uszczelki pod wtryskiem i termostatem nowe. Ciśnienie na cylindrach równe....
Zawory były wporządku, bez przecieków. Wymienione uszczelniacze zaworów, uszczelki, pierścienie i silnik przestał kopcić. Dziękuje wszystkim za porady i pomoc.
Na niebiesko to olej się spała. Mogą być uszczelniacze zaworów. Zimne sztywne a jak się rozgrzeja to trzymają
uszczelniacze zaworów uszczelniacze zaworów astra wymienić uszczelniacze zaworów
vectra kartę pulse width bateria laptop pojemność
amica indukcja rzutowanie prostokątne
Citroën C5 X7 – wentylator włącza drugi bieg i rozłącza klimatyzację, usterka czujnika lub sterownika Mercedes A 150 W169 1.5 benzyna 2004 – ile oleju do manualnej skrzyni 716.5xx, specyfikacja MB 235.10