A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Kontrolka nie będzie świecić gdy (między innymi): - nie ma zasilania ze stacyjki - jest przepalona - nie ma ciągłości kabli - jest uwalony regulator (tu uwaga, przy uszkodzonym regulatorze kontrolka może świecić, zależne jest to od rodzaju uszkodzenia) - są uszkodzone (zuzyte)...
Witam wszystkich. Wymieniłem alternator na taki ze sprzęgłem jednokierunkowym. Koło pasowe miało bicie i ma nadal. Alternator jest na 140 A i uważam że ma cięższy wirnik niż ten co siedział orginalny. Alternator wymieniłem z powodu uszkodzenia poprzedniego.Czy w tym przypadku na srubę działają większe obciążenia czy nie?
Regulator i diody wysiadają wtedy jak jest uszkodzony wirnik.
Pewnie usmarzony wirnik , dość częste w japońcach
Z tego co widze benzyna silnik. PO prostu jak zapaliasz auto to wirnik alternatora powinien się kręcić.
Może być uszkodzony regulator napięcia ładowania, jeżeli masz możliwość to podmień go i sprawdź. Inne możliwe uszkodzenia to diody, uzwojenie stojana, uzwojenie wirnika alternatora. Z regulatorem napięcia jest najmniej roboty więc proponuję zacząć od niego.
Po pierwsze dlaczego bezpiecznik się przepalił za pierwszym razem i co było uszkodzone w alternatorze ,po drugie skąd wiedziałeś jak taki bezpiecznik zawatować aby miał w przybliżeniu 100A bo jeżeli miał za mało to oczywiście może zostać uszkodzony alternator który po wzbudzeniu ładował więcej niż miał bezpiecznik i podczas pracy został przepalony chociaż...
Mam poważny problem. Cztery miesiące temu padło mi sprzęgło alternatora w Fokusie mk1 1,8tdci. Ten gumowy element przykręcany do koła alternatora się wyrwał. Kupiłem używaną część. Warsztat założył i pojeździłem cztery miesiące i poszło 2x ... Trzy dni temu zakupiłem kolejny używany element i pojeździłem dwa dni i znowu się ukręciło. Sam alternator...
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Alternator uszkodzony. Sama wymiana szczotek i regulatora nie mogła pomóc. Wyciągnąć alternator, miernik do ręki i szukać uszkodzenia. Stojan, diody, wirnik do sprawdzenia. Powodzenia w szukaniu i popraw pisownię (błędy) zanim moderator się za to weźmie tzn. usunie Twój post :)
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
Z tego co widziałem w tamtym roku u nas w szkole były 3 arkusze (3 inne zadania) ale dotyczyły tego samego czyli tego układu swiateł ale były inne usterki.Wiec według mnie to wyglada tak ze ktos przed nami miał alternator z np usterka uszkodzenia uzwojenia wzbudzenia wirnika to my bedziemy mieli tez alternator ale z inna usterka diody,stojan.Ale na...
Witam . Te trzy diody rozlutowane to raczej diody wzbudzenia,do sprawdzenia, (być może się mylę,gdyż dawno temu miałem do czynienia z tymi alternatorami).Diody prostownicze były od strony koła pasowego na takich aluminiowych radiatorach .Gdy zamontowałeś nowy regulator ,to ma on taki ząbek ,by zamontować go w jednej pozycji.Jednak przy wymianie na nowy...
Nie bardzo wiem jak zakwalifikować to uszkodzenia, ale zdaje mi się że masz: Przerwę w obwodzie wzbudzenia (wirnik). Uszkodzenie diod wzbudzenia. Jeżeli przy alternatorze (na śrubie) nie masz takiego samego wskazania jak przy rozruszniku (gruby przewód) sprawdź przewody.
Witam. Wymieniłem już regulator napięcia alternatora, za który dałem 19zł, rzekomo taki sam siedzi również w starszych bmw, audi, corsach, vw golfach i polo. Po wymianie na wolnych obrotach (950obr)żaróweczka 1.2W się delikatnie rzarzy a przy obrotach powyżej 1100 miga cały czas, więc teraz już wiem, że wina nie leżała w regulatorze napięcia, a leży...
Witam jestem posiadaczem golfa 2 z silnikiem 1.8 zamontowany jest tam fbrycznie inny francuski model alternatora niż bosh. Alternator ten uległ uszkodzeniu (wirnik , szczotki zwoje).Zakupiłem taki sam alternator używany i napięcie ładowania wynosi ok 13.5 V Zamontowałem też nowy akumulator . Czy takie napięcie wystarczy do jego naładowania czy też aby...
Może ktoś miał podobne problemy i podpowie co i jak W moim byłym prywatnym berlingo z 2002r 1,9 zwykły osiołek, miałem miałem prawie identyczne objawy z tym że też nie można było uruchomić spryskiwania przedniej i tylnej szyby. Co się okazało... bezpiecznik o pompki spryskiwacza dostawał przerwy w momencie gdy popłynął prąd większy niż multimetr wymusza...
A jakie są objawy tego uszkodzenia?Może coś bliżej?Czy to jakieś dziwne dzwięki czy poprostu przestał ładować bez ostrzeżenia?
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Jęzeli elektrit ma racje co do zwarcia i ponownego uszkodzenia regulatora to zmuszony będe oddac alternator do naprawy . Prosze o wyjaśnienie co oznacza określenie "pręt uzwojenia wirnika".Czy jest to jeden z przewodów uzwojenia czy chodzi o połączenie uzwojenia z pierścieniami?
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie w tym modelu forda były montowane dwa typy 90.amperowych...
Urwana szczotka mogła spowodować zwarcie pomiędzy pierścieniami ślizgowymi, co w konsekwencji mogło doprowadzić do uszkodzenia regulatora elektronicznego. Pozostałe elementy alternatora możesz sprawdzić w łatwy sposób, aby je wykluczyć. Sprawdź również stan samych pierścieni wirnika, oraz oporność uzwojenia wzbudzenia.
Może ktoś zna sposób inny niż uszkodzenie łożysk i tarcie wirnikiem po stojanie? Bo z przeciążenia to pali się wszystko inne oprócz uzwojenia, a najczęściej diody. Chodzi mi o alternator bosch, valeo.
Widzisz czynna długosc uzwojenia... to tez własnie grubość stojana.. Wiec pisze ze jego stojan jest grubszy ( około 2 krotnie ) wiec nawet jesli jego silnik ma około 100-120W to nie ma fizyczej możliwości bu nagle stał się generatorem 230W ( te silniki przy zwykłej pracy nagrzewaja się do ponad 80C ! ) efekt braku chłodzenia... to przy takim przeciązeniu...
Cześć! Żeby stwierdzić jaki jest powód uszkodzenia alternatora to trzeba go rozebrać i po sprawdzeniu i ustaleniu uszkodzonych części można wydać opinię. Należy sprawdzić diody ,stan uzwojenia /czy nie jest spalone-zwarte/ wirnik czy nie ma przerwy, sprawdzić regulator. Sprawdzić łożyska. W samochodzie przewody, masę, klemy. Alternator można uszkodzić...
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli +.Sprawdź na zapalonym silniku jakie jest napięcie...
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
Spróbujcie podłączyć do tego alternatora czeski regulator napięcia który był montowany w czeskich ciągnikach Zetor. Był on montowany na wiązce kablowej w kabinie ciągnika. Regulator ten był rozbieralny i można go było bez problemu naprawić. Regulatory napięcia od malucha są nierozbieralne. Regulatory napięcia od malucha ,zasilające kolektor wirnika...
Witam , pasek z reguły ulega uszkodzeniu ponieważ ulega wysunięciu wirnik alternatora (wada fabryczna), a po wysunięciu pasek chodzi po krawędzi koła a alternatorze i ulega uszkodzeniu . z reguły dlatego pasek ulega uszkodzeniu. Pozdrawiam
Szanowni koledzy, kupiłem w/w mostek prostowniczy, wsadziłem do auta. Po podłączeniu minusowej klemy do akumulatora z nowego mostka poleciał dym, a klema zaczęła iskrzyć, odłączyłem to szybko, potem jak przyłożyłem lekko już tego nie było. Odpaliłem auto, ta sama historia z diodą, nie gaśnie, tylko się jarzy. Po odłączeniu ujemnej klemy auto pracowało,...
nie pamiętam w tej chwili dokładnie. Jeden z zacisków jest ze szczotek wirnika i powinien być połączony z regulatorem. Drugi w zależności czy to alternator 6-cio czy 9-cio diodowy jest albo wyjściem na regulator a lbo środkiem gwiazdy głównego uzwojenia. Pomyłka w połączeniu tych dwóch wyjść nie powinna spowodować uszkodzenia alternatora.
W 13 poście pisałem, że wychodzi za mały opór drutu i żebyś to sprawdził. Uzwojenia alternatora 24V poznać po tym, że jest cieńszy drut i wirnik ma opór 16 - 18 om. Jeżeli stojan ma też gruby drut to cały alternator jest 12V Wirniki się nie palą tylko ulegają uszkodzeniu z winy użytkownika.
Może to być uszkodzony zarówno regulator napięcia jak i uzwojenie wirnika(zbyt duża rezystancja) jak i połaczenia szczotek z pierścieniami ślizgowymi (np. zawieszona lub za krótka szczotka). W/w elementy dotyczą stwierdzenia jarzenia lampki na zatrzymanym silniku i włączonej stacyjce: W tym momencie, po zgaszeniu silnika, lampka, zamiast świecić pełnym...
Piszesz nie majac kszty doświadczenia i xxx sztuk w rece. Wirnik pracuje w osi a puchnie i zbliza się stojan do wirnika. I ani lozysko ani gniazdo nic nie ma do tego. Naprawa to zmiana przednuej tarczy ze stojanem co przy jego cenie vs nowym jest bezsensem ekonomi. Ale wolna wola Może i nie mam doświadczenia. Ale Ty piszesz, że "puchnie i zbliża się...
jeżeli uszkodzeniu ulega łożysko to możliwe że naciąg paska jest za duży. Pozdrawiam.
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Witaj! Zrób tak jak pisałem.Wystarczy twój przyrząd do stwierdzenia połączenia uzwojenia z masą.Końcówki złączone razem trzeba rozłączyć by stwierdzić jaka cewka ma połączenie z masą. Po rozłączeniu cewek dotykaj przyrządem do końcówek cewek i tam gdzie będzie pokazywać zwarcie z masą to te uzwojenie tej cewki będzie uszkodzenie. Po dokładnym obejrzeniu...
Witam dzisiaj sie zabrałem za to wykreciłem alternator okazało sie ze wszystko jest sprawne diody, stojan - ojciec który to robił mówi że sie zawiesiła szczotka od wirnika czyli od uzwojenia wzbudzenia zrobiła sie warstwa zapieczonego smaru na szczotce i nie łączyło. Ojciec przeczyscił szczotki założyliśmy skrecony alternator oraz regulator elektroniczny....
IMHO pomysł jest nieciekawy. Ekonomicznie i technicznie bez sensu. Istnieje tez poważna groźba nieodwracalnego uszkodzenia karteru. To że masz alternator od ETZ nie znaczy że na siłę musisz go montować. Dużo łatwiej byłoby użyć alternator od Jawy. Ma mniejszą średnicę. Jednak zakres przeróbek i tak jest spory. Koszty przeróbki mogą przekroczyć wartość...
Hmm powinna ci zejść obudowa z kołem pasowym i wirnikiem tylko może zaśniedziała na stojanie i musiałbyś potraktować młotkiem dookoła.Tylne małe łożysko nie będzie wcale trzymało bo jest w takiej plastikowej tulejce i zawsze wychodziło ładnie z obudowy.Ogólnie to już długo tego nie robiłem i moge sie troche pomylić ale jak będziesz ostrożny to rozbierzesz...
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
Cytat: "Zmierzyłem napięcie z alternatora po uruchomieniu silnika i odpięciu przewodu(+) z aku 13,8V" Jeszcze kilka takich eksperymentów a alternator szlak trafi, może ECU, ogólnie będą wydatki. Masz racje poczytałem o ecu i mam nadzieje że mam więcej szczęścia niż rozumu, używany ecu to 1000złociszy, reg. napięcia to 45zł, co do uzwojeń altka to raczej...
Może być tak, że tylko wirnik uległ zwarciu. Nie chcę wchodzić w czyjeś buty i udawać autorytetu w tym temacie, ale w moim odczuciu to tylko sprawa wirnika. W zawodowej praktyce (choć nie przezwajam silników) nigdy nie spotkałem się z uszkodzeniem uzwojeń stojana. Zawsze był to wirnik z uszkodzonym uzwojeniem poprzez zwarcia międzyzwojowe. Oczywiście...
Alternator w samochodzie to źródło energii elektrycznej sterowanym regulatorem napięcia, ten jest stabilizatorem napięcia o sterowaniu grupowym (czyli "ON/OFF"). Akumulator jest dla niego wielkim kondensatorem wygładzającym tętnienia. W każdym samochodzie z elektroniką (załóżmy, od połowy lat '90) instalacja elektryczna posiada trochę elektrolitów w...
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie dopasowania regulatora napięcia od innego motocykla (oryginalne...
To niby jaki element zabezpiecza alternator przed zbyt dużym prądem ładowania? Sterowanie odbywa się na podstawie napięcia. Więc może uzasadnisz swój wywód? Bo na razie trąca bzdurą. Nawet nowsze alternatory, sterowane z ECU, nie kontrolują natężenia prądu. Dlaczego może dojść do uszkodzenia alternatora? Dla danego samochodu, moc alternatora jest dobierana...
Witam! Mam problem z takim właśnie agregatem i dosłownie na wyjściu AC jest 400>~>500V a na DC jest ~90V. Rozebrałem go szukając jakiegoś stabilizatora napięcia gdyż myślałem że ma coś takiego jak alternatory czyli elektroniczny stabilizator regulujący napięcie wirnika lecz bez skutku. Jedynym układem jaki znalazłem pod obudową był mostek prostowniczy....
Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy) To wiele mówi o użytkowniku tego samochodu - jak można było doprowadzić do spalenia paska, przecież ten alternator nie pęka z dnia na dzień, hałasuje, pojawiają się problemy z ładowaniem. Od wystąpienia ewidentnych symptomów zacierania się wirnika do zablokowania...
Około 13000 rpm robocze, chwilowe dopuszczalne do 15000 rpm, to z jakiejś noty katalogowej zapamiętałem. Pierścieni raczej nie rozerwie, prędzej zacznie rozchylać wirnik. Widzieć nie widziałem, uszkodzonego w ten sposób.
Wiesz, pacjent przynosi ci coś do naprawy, ty musisz ocenić to natychmiast . Mówisz co i jak i cenę on się zgadza / nie zgadza. Tak to działa. Nie wiem po co brniesz w przezwajanie wirników. Odpowiedz sobie ile czasu zajmuje ci przezwojenie wirnika 7, 8 godz . Wymiana na nowy jak da się kupić ok, naprawa zajmuje 30 min. Na wirnikach można zaliczyć najwięcej...
Witam. Temat znalazłem szukając danych TS350. Na przełomie lat 80/90 jeździłem motocyklami CZ (2 szt.) i Jawa 6V oraz 12V (TS350) (5szt). W sumie przejechałem 150000km. Sam wykonywałem remonty kapitalne w/g fabrycznej instrukcji (łożyska korbowodowe pasowałem bez luzu, docierając ich powierzchnie wcześniej a nie jak w instrukcji ma być luz montażowy...
Zgadzam sie z kolega elektritem co do diagnozy, ale... Jesli regulator jest uszkodzony i nie odcina napiecia na wirnik to co sie dzieje z napieciem na pokladzie? Niebezpiecznie rosnie prawda?. W przypadku gdy uwalony jest mostek objaw jest podobny i pewnie zakonczy sie w tym przypadku na wymianie diod, ale jak napisalem wyzej latwiej jest ZACZAC od...
Patrzysz na nie, mierzysz głębokość rowków po szczotkach. Sprawdzasz, czy nie ma przetarć. Sprawdzasz, czy nie ma bicia. Sprawdzasz, czy nie ma uszkodzeń mechanicznych.
Co, ma zmienić dwie anteny? Pisze że słuchając muzyczki- chyba nie robi tego przez CB. :D Uważam, że leci to przez zasilanie. Alternator może mieć zużyte pierścienie wirnika i słabo stykające szczotki, są jeszcze inne rodzaje uszkodzeń alternatora. Spowoduj brak ładowania, odłącz wzbudzenie, czy też zwal na chwile pasek. Określisz żródło zakłóceń.
Przeciążenie ma marginalny związek z uszkodzeniem wirnika. A zatem jedno wyklucza drugie i ewidentnie odpada.
Podaj jaki typ i producenta , w większości daje się wymienić pojedynczo lub całym zestawem Dodano po 8 Co do uzwojenia wirnika prędzej sprawdzi stojan szybciej ulega uszkodzeniu .Sprawdzi stojan i wirnik pod 230v. A diody sprawdzi używając żarówki reflektorowej i akumulatora jest to chyba najprostszy sposób.
Uszkodzenie elektryczne wirnika (przerwa). Pod wpływem siły odśrodkowej następuje przerwa w obwodzie wirnika. Oczywiście należy sprawdzić napięcie na akumulatorze w całym zakresie obrotów a zwłaszcza na wysokich obrotach i przy włączonych odbiornikach (światła), gdyż wtedy szybko spostrzeżemy ewentualny spadek napięcia. Upewnić się o tym uszkodzeniu...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli kontrola nie świeci to sprawdź dlaczego.Odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze D+ i przyłóż na masę.Jak się zapali kontrolka ,to świadczy o uszkodzeniu regulatora lub przerwie na uzwojeniu wirnika ,krótkich szczotkach,zużytych pierścieniach ślizgowych na wirniku . Gdy nadal kontrolka...
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Z opisu wynika,że chodzi o ten plastikowy mostek diod wzbudzenia.Diody wzbudzenia często ulegają uszkodzeniu.Ja wycinam w mostku te trzy diody i wstawiam nowe o większym amperażu (typu 1N5408,BY255-diody o prądzie 3A). Przy zwartym wirniku regulator napięcia ulegał by uszkodzeniu,a nie diody wzbudzenia.
No na pewno jest uszkodzony alternator ,żarząca się kontrolka informowała o kończących się szczotkach .Stan obecny świadczy o braku przejścia przez wirnik lub uszkodzeniu prostownika. Wyjęcie z samochodu rozebranie powinno sprawę wyjaśnić. Zakładamy że nie jest pęknięty tak jak się to dzieje w fiatach bo koszt naprawy może być nieopłacaly.Pozdr.[/i]
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
W czasie kiedy kończą się szczotki powstaję ogromna ilości impulsów w układzie wzbudzenia. Te impulsy mogą doprowadzić to poważnych uszkodzeń przynajmiej regulatora. Przypuszczam, że pierścienie wirnika też wyglądają marnie. A więc niestety komplety przegląd i naprawa alternatora.
Sprawdź przy alternatorze , czy nie urwał się cienki kabelek (niebieski) i czy po tzw. kluczyku dochodzi do alternatora 12 V. Jeśli będzie ok., to alternator do przeglądu, może uległy uszkodzeniu diody lub regulator (regler). Sprawdź, czy Twój alternator ma tradycyjna rolkę pasową, czy rolkę ze sprzęgiełkiem, która często ulega awarii ( pasek napędza...
Podłączyłem i przez chwile pokazywało napięcie 17 v a później znów 12,5 oj chyba poleciały znów wzbudzenia :) , zmierz ile amper wirnik ci pobiera ,rzadko ale zwarcie miedzyzwojowe sie zdarza. Po mojemu bez fizyczne pomocy kogoś kto to ogarnia nie da rady .Ew . cały alternator z regulatorem dopasuj, tam masz tylko plus i kontrolkę ,ciężko coś zepsuć.
witam pierwsze podstawowe pytanie czy chodzi ci obrotomierz bo jeśli nie to uszkodzeniu uległ czujnik położenia wału który steruje tez wzbudzeniem tego alternatora w tym modelu samochodu a jeśli chodzi obrotomierz to rozbieraj alternator i sprawdź mostek prostowniczy,szczotki i komutator wirnika to są rzeczy które najczęściej padają w tym amerykańcu...
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
(at)bonifacy_010 zanim zabierzesz się za rozbieranie całego alternatora, najpierw sprawdź czy wirnik nie ma przerwy w uzwojeniu, oraz czy szczotki mają pewny kontakt z pierścieniami ślizgowymi. Piszesz, że regulator jest na zewnątrz, to sprawdź napięcia na wejściu regulatora oraz na jego wyjściu (wskazane byłoby też zmierzyć prąd wzbudzania podawany...
Owo 40V z pojedynczego alternatora dedykowanego instalacji 12V nie jest możliwe, gdyż -ulegną uszkodzeniu diody prostownicze ( max Ur 32V) -nie uzyska się takiej gęstości strumienia magnetycznego z wirnika, a próby zwiększenia jego prędkości kątowej : -nie uzyska się takiego napięcia fazowego ze stojana, zwiekszenie obrotów nic nie da (Xl=2Πfl=...
Witam Mam problem z ładowaniem w Bizonie. Chodzi o alternator i regulator ładowania. Instalacja jest połączona zgodnie z rysunkiem https://obrazki.elektroda.pl/4921468500_... . Alternator to A120E 6 diodowy, regulator wibracyjny RC1/28. Sprawa wygląda następująco, gdy mam wypięty wtyk 18 z alternatora mam napięcie na przewodzie z regulatora...
Próbuje tylko wytłumaczyć hudemu5 żeby przestał zajmować "przejściem między szczotkami regulatora", a zajął się ewidentnym uszkodzeniem wirnika, które sam najprawdopodobniej zrobił. A przejście między szczotkami regulatora w tym przypadku występuję i pomiar wychodzi mniej więcej tak jak pomiar diody...
Maszyna asynchroniczna ma taką samą sprawność w czasie pracy silnikowej i prądnicowej. Nie słyszałem by sprawność silnika asynchronicznego była znikoma. Silniki buduje się jako silniki, a prądnice jako prądnice. Zróbmy prosty test. Wyciągnij dynamo od rowera, albo lepiej alternator od samochodu i spróbuj to zasilić. Ciekawy jestem jaką moc na wale...
jeśli kontrolka w ogóle nie świeci to wirnik ma przerwę i alternatywka nie będzie ładować buczenie czy inne dziwne chałasy mogą wskazywać na ocieranie się wirnika o stojan - czy po rozebraniu nie ma uszkodzeń mechanicznych w środku? czy obudowa nie jest pęknięta?
Dźwięki pasują, jak łożysko będzie uszkodzone, wirnik nie będzie osiowo i dmuchawa będzie ocierać o obudowę. Łożyska mogły ulec uszkodzeniu bo był za mocno naciągnięty pasek klinowy. Czyli Pawle sugerujesz że to jednak łożyska w alternatorze. Czyli muszę jednak ściągnąć tylną belkę i zobaczyć co tam w alternatorze piszczy. Alternatora jeszcze nigdy...
(...) czniku kontrolka ESP https://obrazki.elektroda.pl/8613701200_... https://obrazki.elektroda.pl/9784162400_... https://obrazki.elektroda.pl/6185719400_... Jutro montuje nowy przepływomierz Bosch i wykonam wszelkie Resety i adaptacje (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Silnik Ford Mondeo 2.0 TDCi...
Niedawno wymieniałem u znajomego alternator któy padł...zakupiłem używany ale działający.Po zamontowaniu ładowanie wróciło do normy, jednak nie do końca bo przy kilku próbach pomiaru dla różnych obrotów w pewnym momencie napięcie(mierzone bezpośrednio na klemach akumulatora) zaczeło rosnąć doszło nawet do 19V. Po ponownym uruchomieniu silnika, znów...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne)....
Witam . Może być tak jak pisze kolega Seweryn. Dla pewności należy sprawdzić alternator stojan ,diody,jak również uzwojenie wirnika (to na karkasie ,jaki pobiera prąd ).Przypalone uzwojenie ,lub jego skrót objawia się większym poborem prądu ,regulator może robić się gorący i może ulec uszkodzeniu .Prąd pobierany przez uzwojenie wirnika przeciętnie jest...
RNC-12 . Ten na zdjęciu w twoim poście to na pewno RNC 12? Czy aby to nie jest elektroniczny zamiennik dla alternatorów 6-diodowych? Wtedy kontrolką steować powinien przekaźnik. RNC 12 musi być z obudową na masie i żadna ze szczotek nie może być podłączona do masy. Na twoim zdjęciu jest podłączona do masy. http://files.myopera.com/karola44-81/alb...
Jak diody sprawdziles? Wirnik ma przejście? Wirnik ma przejście. Jeśli chodzi o diody to przyznam, że może trochę śmiałą tezę postawiłem. Jedno z trzech wyprowadzeń uzwojeń pękło przy punkcie lutowania, więc miałem rozłączone. Pozostałe diody sprawdzałem w układzie, przykładając miernik (ustawiony na pomiar diod) jak na rysunku. https://obrazki.elektroda.pl/6767640400_...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
W alternatorach Denso np. 63321734 jest montowana kostka L911L5 P firmy ST. Jest to nic innego jak L9911P lecz w innej obudowie niedostępnej w detalu. Z terminala alternatora wychodzą dwa przewody L i DFM. L biegnie do BSI i w cale nie do pinu ze schematu jaki jest powszechnie dostępny w internecie (przewód koloru jasno siwego). Pracą alternatora steruje...
Witam szanownych kolegow. Od kilku dni walcze z podlaczeniem regulatora napiecia typu Bosch do alternatora od PF125p. Kilka slow wyjasnien. Zapytacie po co komplikowac sobie zycie?? A no wlasne dla chyba z tego samego powodu, co wynalazca kola. Posiadam w starych zapasach kilka regulatorow napiecia w ktorych skonczyly sie szczotki. W samochodzie poprostu...
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne.Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz.Zrobi ze dwa obroty i odpali. Sam też napisałeś że da większego kopa,czyli pobierze więcej prądu. To jest jednak mało istotne,bo różnice są bardzo niewielkie ,a nawet jeśli to te kilka amperogodzin...
Szczotka powiedzmy minusowa na osobnym konektorze ,nie jest przymasowana do śruby mocującej szczotkotrzymacz do alternatora.Takie jest rozwiązanie w alternatorze 6-cio diodowym . Dodano po 9 Przewody regulatora napięcia mogą mieć inne kolory (takie kolory ma regulator ELMOT).Jednak by nie było pomyłki ,przewody mają różne końcówki konektorowe. Zasilanie...
Mam alternator 12V Volksvagen 90A . Do wzbudzenia alternatora zastosowałem malutki silniczek, który jest napędzany od alternatora, pracuje jako prądniczka. Silniczek pochodzi od nagrzewnicy samochodowej. Przy ok. 600obr silniczek ma takie same obroty, alternator się wzbudza. Powstaje prąd, który ładuje w grzałkę, mniejwięcej 30A . Wszystko gra, tylko...
Witam w moim samochodzie uległ uszkodzeniu alternator. Prawdopodobna przyczyna usterki uszkodzenie połaczenia cynowego od układu diodowego do regulatora napiecia, co przy pełnym obciazeniu rozładowany akumulator, swiatła mijania + drogowe dało troche smrodu pod maska :) . Pod diodami znajduje sie jakis element w plastikowej obudowie (3 pinowy laczy...
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
(...) 67200_1734980863.jpg https://obrazki.elektroda.pl/8847397300_... https://obrazki.elektroda.pl/9873220400_... https://obrazki.elektroda.pl/6356651400_... https://obrazki.elektroda.pl/1497351500_... https://obrazki.elektroda.pl/7920559700_... Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
uszkodzenia alternatora wirnik alternatora przyczyny uszkodzenia alternatora
indukcyjność łuku rozdzielczość kamery internetowej samsung np300e5c
Samoczynne otwieranie bagażnika Skoda Octavia 2 - wpływ na gaśnięcie silnika Lokalizacja gniazda OBD2 w Renault Megane 2001