Czy może być inna przyczyna zbyt wysokiego napięcia niż uszkodzony regulator napięcia BOSCH F00M145225? 15V przy wolnych obrotach, do ponad 18V na wyższych obrotach. Szczotki i ślizgi wyglądają dobrze.
Jeśli wszystko jest dobrze podłączone, to wygląda to na uszkodzony regulator napięcia.
alternator może mieć w tym swój udział ..(np zaolejone uzwojenie itp) Z tym zaolejonym uzwojeniem, to akurat jest bzdura, nawet zwarty do masy stojan nie spowoduje poboru prądu z akumulatora, natomiast przebita/ zwarta dioda + lub uszkodzony regulator napięcia (zwłaszcza Bosch z serii F00M-xxx) jak najbardziej
Witam, to dosc popularny przed wojna regulator napiecia '1-kotwicowy' / z 'mag-dyn Bosch D 1 / D 2', itp., a oprocz tego stosowany takze jako 'kopia Boscha' w powojennych 'Jawach - Perak' 125, 250, 350, wiec nie powinno byc klopotu z dobraniem 'zamiennika' w dobrym stanie technicznym, na wiekszosci bazarow motocyklowych do dostania u nas i 'za Odra'...
Wirnik alternatora może mieć zwarcie między zwojowe co powoduje przeciążenie i uszkodzenie kolejnych regulatorów napięcia.
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
Oddaj alternator do naprawy - żeby coś ocenić, musiałbyś mieć o tym jakiekolwiek pojęcie - a tak to tylko gdybanie i pobożne życzenia. Możliwe że masz uszkodzenie w magneśnicy, tylko nie pytaj co to jest.
Problem został rozwiązany. Niebieski element został zastąpiony kondensatorem 1uF 600V. Gabarytowo jest sporo większy od starego, dlatego został zamontowany na przewodach. Poza tym zostały zostały zamontowane nowe diody i wymienione pozostałe dwa kondensatory. Agregat przy 50Hz daje 245V i przy maksymalnym obciążeniu napięcie spada do Ok 230V.
zmierz rezystancję wirnika,ma być około 2,5 oma. Jezeli jest tak,to założyłeś licha podróbkę,albo masz uwalony mostek,co typowe w delco. No chyba że tam masz boscha...
Masz zepsuty Altek miałem to samo niedawno.Regulator nowy wszystkie napięcia ok a sam altek uszkodzony.Nie wiem co było uszkodzone może jakaś dioda lub uzwojenia
A sprawdzałeś regulator obrotów?dochodzi napięcie do silnika na tą kostkę ośmiopinową?
Poprawiłem połączenia przewodów, wymieniłem regulator napięcia - szczotki były jak nowe, ale sam regulator najwyraźniej uszkodzony. Po tych zabiegach, ładowanie około 14V, po włączeniu wszystkich świateł 13,5V na wolnych obrotach. Podziękowania dla Was. :)
elektrit tez tak myslalem aby tak zrobic, ale to w ostatecznosci narazie prosilbym o wypowiedz w sprawie tego tranzystroka - nic nie trace tranzystory sa tanie a warto sprobowac podobnie jak przedmowca jestem ciekaw czy pasowalby regler razem ze szczotkami z boscha ?
Nissan Atleon 24V wersja 4.5 turbo diesel Cummins ABS pali bezpieczniki 15A oraz 7,5 A w skrzynce. Może ktoś mial podobny problem . Auto pali bezpieczniki od ABS jak sie okazało winny był sterownik ABS-E WABCO 4S/3M 446 004 333 0 .Pracownik firmy źle podpiał akumulator (bieguny +i - zamienil) prócz tego uszkodził regulator napięcia alternatora OEM 0...
Nie ma spadku napięcie pomiędzy masą silnika a masą auta ;) Naładowałem akumulator i bez obciązenia altek daje 13,5 ale po włączeniu swiateł i szyby ogrzewanej napiecie spada ponizej 13 voltów . I teraz nie wiem czy ten typ tak ma czy uszkodzone są diody albo regulator napięcia ??
diody 0,5A także się okropnie grzeją, 7 szt. w szereg obniżyło mi napięcie pod obciążeniem do 13,7V ale coś w układzie regulatora nie wytrzymało, wkrętarka uszkodzona. Może jakiś ogranicznik prądowy istnieje?
Wygląda na uszkodzony regulator, sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze przy uruchomionym silniku, potem przygazuj z zmierz ponownie. Możesz mieć grubo ponad 16V przy uszkodzonym reg, żarówki ci się nie przepalają w ciągniku ?
dzieje się tak gdy uszkodzona jest dioda wzbudzenia a napięciem regulowanym jest napięcie na D+
Po pierwsze padnięta bateria w mierniku dlatego pokazywał głupoty. Z alternatorem masz dwie opcje jeśli to Bosch to faktycznie regulator napięcia jeśli co bardziej prawdopodobne Valeo to masz uszkodzony wirnik alternatora numer ar3002. Tak czy owak bez demontażu się nie da a usterka alternatora to bardziej zbieg okoliczności.
Jak majsterek włożył na próbę inny regulator napięcia i było prawidłowo , to w czym jeszcze problem?Niech zmienią na dobry , a nie wkładają uszkodzone.
Po jednym dniu przestał ładować. Były uszkodzone 3 diody(te do regulatora). Miałem pod ręką 1N5406 - wymieniłem i wszystko gra.
Problemem ostatecznie może być regulator obrotów. Miałem ten sam przypadek. Pierw warto sprawdzić czy magnes nie jest uszkodzony. W moim przypadku był to magnes. Warto sprawdzić czy gniazdo wirnika jest w miarę czyste. Regulatory obrotów/napięcia aż tak często się nie psują nawet jak leży ;)
Witam według mojej wiedzy, diesel czy benzyna bez znaczenia winny jest tranzystor TCA 700 Y przykręcony do radiatora/blaszki jedną śrubką ten z 3 nóżkami wsuwany w taśmę VDO z tyłu licznika nad prędkościomierzem. U mnie powodem uszkodzenia tranzystora był uszkodzony regulator napięcia alternatora zmieniłem alternator z VALEO na BOSCH i z ładowaniem...
Ponieważ taki alternator może dawać nawet 70A a akumulator miał tylko 28Ah pojemności to po prostu się gotował to nie ma znaczenia że 70A , liczy się napiecie. Nie moc. Uszkodzony regulator . Kontrolka musi zgasnąć jak ładuje. ( z d+ idzie napiecie zmiana potencjału z masa na plus i wygasza lampkę)
Sprawdzanie regulatora: http://obrazki.elektroda.pl/7792644600_1... Jak będziesz zmieniał napięcie na zasilaczu trzeba znaleźć takie przy którym żarówka na szczotkach będzie świeciła z połową intensywności (ok. 14,3V). To będzie napięcie ładowania. Poniżej tej wartości żarówka będzie świeciła z pełną mocą, a powyżej przygaśnie. Inne zachowanie...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne).
Jaki to golf jak 4 to może wiskoza na alternatorze. 1-Nic takiego tam nie ma 2-Ile widziałem uszkodzonych tych sprzęgieł ,zawsze były zatarte ale to już inne objawy. Podmień ten regulator przecież to chwila muzyki. Ale mam nadzieje że oczywiście instalacje wyeliminowałeś...
Nowy regulator do prądnicy kosztuje tyle co cały dobry alternator boscha od golfa II na szrocie. Montaż dziecinnie łatwy a ładowanie o niebo lepsze i bezawaryjne..
Kurka, problem z ładowaniem znowu powrócił. A zaczęło się od tego, że auto mi zgasło w czasie jazdy i nie odpaliło. Po odholowaniu auta do domu podłączyłem prostownik, ale za nic nie dało się naładować aku. Zdjąłem kleme - i aku się naładował. Odpalam silnik, kontrolka ładowania od razu zgasła, ale co mnie zdziwiło to to, że ładowanie pojawiło się po...
Patrz na parametr "sonda lambda w pętli zamkniętej", kiedy jest NIE to odczyt sondy jest ignorowany i podstawiana jest korekta 1,00. Powyżej 2/3 otwarcia przepustnicy zawsze wchodzi w pętlę otwartą. Na LPG powinieneś mieć sondę odłączoną od ECU i wejście sondy od strony ECU zwarte do masy (to wywoła błąd sondy podczas pracy na LPG ale tak ma być). Nie...
Czy regulator napięcia jest fabryczny czy też zamiennik? Zamienniki mają to do siebie że charakteryzują się rozrzutem parametrów i w tym tkwi problem. Zamontowany zamiennik regulatora napięcia w Skodzie padł po kilku dniach w trakcie długiej podróży służbowej, co spowodowało wygotowanie elektrolitu w nowym akumulatorze Bosch do połowy stanu, przy czym...
Witam! Dokładny model zmywarki podam odrobinę później, generalnie sprawa ma się tak. Przycisk START sprawdzony, wygrzebany moduł wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/4553082300_1... Generalnie uszkodzenia i moduł wyglądają w 100% tak samo jak tu: http://forum.electronicwerkstatt.de/phpB...
Witajcie, Mój samochód zdecydował się zrobić mi na urlop kolejna niespodziankę - niezależnie od obrotów silnika, koniunkcji planet, godziny czy dnia tygodnia nagle pojawia się i znika ładowanie. Objawia się to tym, że oczywiście zapala się kontrolka ładowania. Co dziwniejsze kontrolka potrafi sobie jak gdyby nigdy nic zgasnąć na sekundę albo 30, po...
Powiem swoje zdanie, nie czepiajcie się przesadnie :D . Według moich obserwacji prawidłowo doładowywany akumulator samochodowy (z dobrym poziomem elektrolitu i niezasiarczony, naładowany w 100%, w temp. 20°C) powinien mieć 12,5-12,7V bez obciążenia. Niższe napięcie świadczy o niedoładowaniu albo o kończącym się żywocie akumulatora. Po włączeniu zapłonu,...
regulator napiąć bosch bosch regulator napiąć sprawdzić regulator napiąć bosch
izolacja bawełniana volvo silnika dioda voltage
stukanie filtrze powietrza lenovo monitor
Przeróbka odkurzacza bezprzewodowego Dyson, Bosch, Electrolux na zasilanie z sieci 230V Marantz PM8000 – przekaźnik stand-by klika po włączeniu, TA7317P, zasilacz, DC na wyjściu