Objawy świadczą o uszkodzeniu uzwojenia rozruchowego.
Jest tam wpiety wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik nabierze prędkości.
Witam! Jeśli silnik ma kondensator i jest podpięty to nie rozkręcaj silnika , tylko wejdż do skrzynki przyłączeniowej i z niej pomierz kondensator i uzwojenie rozruchowe silnika. Napisz jaką ma moc ten silnik.
Witam. Najprawdopodobniej zostało spalone jedno z dwóch uzwojeń,robocze lub rozruchowe stawiam na rozruchowe. Jak sprawdzić wprowadzić w wirowanie silnik i wtedy podać napięcie jeżeli silnik ruszy to jest spalone uzwojenie rozruchowe .
Np. uzwojenie rozruchowe i uzwojenie pracy.
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
Silnik 1-fazowy. co to za ustrojstwo z dwoma kablami na deklu? Wyłącznik odśrodkowy do uzwojenia rozruchowego.
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Żadnego kondensatora. Styki mają być podłączone zamiast tego styku w silniku. Wciskasz przycisk start-stycznik podaje napięcie -trzymasz przycisk dalej aż silnik wejdzie na właściwe obroty -puszczasz przycisk -rozłącza się uzwojenie rozruchowe -silnik pracuje. Musisz tylko te dwa przewody podłączone do styków w silniku wyprowadzić do tabliczki zaciskowej.
Pozostaje jeszcze sprawdzić uzwojenie rozruchowe.
Witam. Pierwszy jest kondensatorem pracy,zasilającym uzwojenie rozruchowe silnika. Pojemność 8 mikrofaradów, tolerancja pojemności 20%. Drugi podzespół to wejściowy filtr napięcia zasilania. 0.5 mikro pomiędzy wejściami + 2x 5n w szeregu, środkowe połączenie do masy+2x dławiki 1mikroHenr w torach głównych + rezystor 680k pomiędzy torami. Schemat połączeń...
Najbardziej skutecznym sposobem naprawy, będzie przezwojenie uszkodzonego uzwojenia rozruchowego. Połączenie przezwanych zwojów jest bardzo kłopotliwe i nie zawsze przynosi pożądany rezultat. Pozdrawiam.
Ja się pytam który silnik był lepszy bo mam okazje kupić taki za grosze Kup silnik SED 110 , będziesz miał z nim mniej kłopotów . W przypadku zablokowania wirnika z powodu zatarcia łożysk lub wkręcenia się ciuchu uzwojenie rozruchowe silnika BP2f pali się w ciągu kilku sekund , natomiast silnik SED 110 pobuczy , rozgrzeje się trochę , ale przy w miarę...
https://www.abaservice.cz/GEDA-120-SPINA... https://gastroparts.com/pl/item/przekazn... Pierwsza strona jest czeska nie wysyłają do PL poza tym cena kosmiczna w przeliczeniu około 530zl... Ta druga stronę widziałem jest tam dostępny zamiennik tylko te numery się nie zgadzają jest tam 175 zamiast...
Ja mam pytanie czy gdy byś nadał jej pęd ręcznie [ mocno zakręć wirnikiem w kierunku pracy silnika] i czy wtedy będzie chodził . Jeżeli tak to jak kolega wcześniej wspomniał kondensator lub uzwojenie rozruchowe . Pozdrawiam
Popieram poprzednia radę (brak rozruchu). A może łożyska staneły i kręca się w obudowie ponieważ dawno nie pracowały. Pole magnetyczne stojana musi się zrównać z predkością wirnika by uzyskać pełną moc, a przy braku rozruchu (uszkodzony kondensator lub uzwojenie rozruchowe) silnik elektryczny będzie buczał i stał w miejscu.:cry: Natomiast przy częściowej...
1. Czy stosując taki regulator będzie potrzebny kondensator? Kondensator jest gdzieś w tym klimatyzatorze -więc nie będzie potrzebny żaden dodatkowy. Kondensator musi być przy takim silniku. 2. Po co są dwa kable z kondensatora na silnik? Jeden przewód (porańczowy i brązowy są prawdopodobnie połączone na kondensatorze) to zasilanie (L), a drugi (czerwony)...
Jeśli wirnik obraca się lekko a uzwojenie rozruchowe jest wpięte z kondensatorem a silnik obraca się gdy obrócimy wałek to wymień kondensator (możesz wpiąć na chwilę innej wartości aby wykluczyć że jest uszkodzone uzwojenie rozruchowe).
Witam. Silnik nie jest uszkodzony. Uzwojenie robocze 18Ω , uzwojenie rozruchowe 78Ω. Silnik zapewne do pracy dorywczej i pracy w określonym kierunku obrotów. Silniki mające możliwość pracy nawrotnej mają jednakowe uzwojenia. Pzdr. Tu są katalogi, może będzie ten typ: http://www.besel.pl/index.php?section=2&...
Można wykorzystać włączniki dla 1 fazowego silnika jak na zdjęciu. Przy naciśnięciu przycisku START zamyka się 3 pary kontaktów - 2 z których włączenie napięcia na robocze uzwojenie i 1 na włączenie napięcia na rozruchowe uzwojenie. Przy odpuszczaniu przycisku 2 pary zostaje włączonymi, a kontakty włączenia rozruchowego przerywają się. Dla odłączenia...
same przewody uzwojenia rozruchowego.
Dlaczego te przewody wystają z silnika, zamiast być doprowadzone do tabliczki zaciskowej? Ktoś w tym silniku dłubał chyba, albo oryginalnie były wyprowadzone jak obecnie i doprowadzone na zewnątrz silnika do tabliczki. W każdym razie, uzwojenie U-Y to uzwojenie robocze. Uzwojenie W-Z to uzwojenie rozruchowe. Styk V to elektromagnes. Po podaniu tam napięcia...
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
to urządzenie przy wiatraku to wyłącznik odśrodkowy który odłącza kondensator rozruchowy po osiągnięciu określonych obrotów przez silnik.kondensator jest na pewno do wymiany ale sprawdź ten włącznik czy nie zawiesiły się styki bo może to być powodem uszkodzenia kondensatora albo uzwojenia rozruchowego w silniku.
Jeżeli jest to silnik ze sprawnym wyłącznikiem odśrodkowym, to nie ma obawy. Uzwojenie rozruchowe jest odłączane po rozruchu silnika.
Po symbolu opisach i schematach w necie wynika że to coś przez kilka sekund podaje napięcie na uzwojenie rozruchowe silnika i przełącza na uzwojenie główne
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Przypalone uzw. rozruchowe to standard w tych silnikach, jeśli zwarcie / przegrzanie izolacji wystepuje tylko w jednej cewce, można spróbować wymienić tylko to uzwojenie , ze zwróceniem uwagi na stan wyłącznika odśrodkowego i kondensatora rozruchowego, od czegoś te uzwojenie musiało sie przypalić.
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
Jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym z kondensatorem zgodnie z tabliczką. Zmierz dobrze uzwojenia.
Nie ma opcji, przewinięcie uzwojenia bądź ruszanie ręcznie ;)
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Witam. Mam mały problem z nagrzewnicą Sirokko OETF 10 N. Chodzi o podłączenie kondensatora. Według schematu dostępnego w linku www.sirokko-heizung.de wygląda to prosto ale problem jest z przewodami. W nagrzewnicy jest silnik VEB E022C 220V, wychodzą z niego trzy przewody- czerwony i dwa niebieskie. Pod który przewód podłączyć kondensator? Pomiar rezystancji...
Silnik SZFe 112a 4A; moc 1,5 kW; 1460 obr/min; prąd znamionowy 13,2 A. Pojemność kondensatorów około 200µF/320V każdy. Jeśli wyciekł elektrolit należy sprawdzić stan uzwojenia rozruchowego, bo prawdopodobnie silnik pracował dłuższy czas na rozruchu, co dla uzwojenia potrafi być zabójcze.
Nie, do tego silnika nie potrzeba kondensatora, najprawdopodobniej uszkodzone (spalone) jest uzwojenie rozruchowe. Silnik ten ma dwa uzwojenia: - główne , które napędza silnik - rozruchowe , które pozwala silnikowi wystartować Zwykle uzwojenie rozruchowe daje się wymienić (przezwoić) bez naruszania uzwojenia głównego.
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
A może problem leży w silniku?? 1.1 kW powinien spokojnie dawać radę z taką sprężarką. Sprawdź podłączenie i pojemność kondensatora/kondensatorów. W skrócie: w takim silniku jest uzwojenie rozruchowe,uzwojenie pracy,wyłącznik odśrodkowy,kondensator rozruchowy i w nowszych silnikach występuje kondensator pracy. Trafiłem raz tak że ktoś podłączył silnik...
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A. To nic nie da. Oba końce uzwojenia rozruchowego będą wtedy przyłączone do tego samego potencjału i prąd nie popłynie przez kondensator i połączone z nim szeregowo uzwojenie. Pole magnetyczne w silniku zamiast wirować będzie pulsowało i brak będzie momentu rozruchowego. Samym manipulowaniem w puszce zaciskowej...
Może być uszkodzone uzwojenie rozruchowe silnika.
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
a stosuje się zewnętrzne cewki w silnikach jednofazowych? do czego one służą? Nie stosuje się żadnych cewek zewnętrznych w silnikach indukcyjnych klatkowych, do "wytwarzania " fazy rozruchowej/ pomocniczej stosuje się kondensatory, bądź w przypadku silników mniejszej mocy uzwojenie rozruchowe o powiększonej rezystancji, bądź tzw. zwój zwarty.
Sądzę, że po prostu agregat zakończył swój żywot... Możliwe, że jest zablokowany, załączone zostaje uzwojenie rozruchowe, jako, że silnik się nie obraca- nagrzewa się i z czasem jest odłączane przez zabezpieczenie termiczne.
Jeśli uzwojenie rozruchowe jest podłączone do silnika tylko na czas rozruchu, pojemność kondensatora wybierana z obliczenia -7uF na każde 100W jego mocy. Jeśli uzwojenie rozruchowe pozostaje podłączone przez cały czas pracy, pojemność kondensatora wybieramy 2,3 - 3,5 uF na 100W . Wieksza pojemność używana przy pracy silnika przez cały czas z obciążeniem....
Ten, kto przezwijał silnik, mógł nie podłączyć odpowiednio uzwojenia rozruchowego silnika, lub się pomylił. Trzeba pomierzyć rezystancję cewek, uzwojenie robocze powinno mieć ok. 2-3 ohm, rozruchowe średnio dwa razy więcej ok. 5-7. Na początek sprawdź miernikiem te wartości. Kondensator to z tego co widzę 60 mikro, lub dwa połączone równolegle po 30....
czy ten silnik potrzebuje kondensator? A czy w schematach silnika widzisz oznaczenie kondensatora, albo wspomniane jest to w danych silnika? Gdybym znał się na tym, to bym nie pytał. :p W tym silniku niema kondensatora, jest za to wyłącznik odśrodkowy. Kiedy silnik jest w stanie spoczynku styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte. Jak silnik się rozpędzi...
W/g mnie skrót na uzwojeniu rozruchowym. Jeśli ten silnik rusza bez tego to może jakiś czas pochodzi. Mam od wielu lat podobną sytuację w szlifierce. Muszę ją rozkręcić wstępnie , bo uzwojenie rozruchowe jest nadpalone z powodu uszkodzonego przekaźnika rozruchu.
A czy jest możliwość uruchomienia tego silnika bez uzwojenia rozruchowego? Jeśli rozpędzisz go do prędkości znamionowej,czymś innym i wtedy podasz mu napięcie na uzwojenie robocze to będzie się dalej kręcił. Inaczej się nie da-> po to jest właśnie uzwojenie rozruchowe.
Byłoby logiczne i poprawne, gdybyś wraz z pytaniem o rezystancję uzwojeń zamieścił wyniki własnych pomiarów rezystancji między wyprowadzeniami uzwojeń z orientacją na ich kolor. Należało również poinformować, z jakim rozruchem ten silnik - z uzwojeniem rozruchowym, które po uruchomieniu wyłączane, z uzwojeniem rozruchowym, stale załączonym, z roboczym...
Nestety po takim przełączeniu silnik w ogóle nie startuje, buczy tak jak by nie działało uzwojenie rozruchowe......
Kondesator wymień na taki jaki był , 22 uF ponieważ kondesator obsługuje uzwojenie rozruchowe sinika , jak jest dobrze dobrany to po rozruchu podczas pracy normalnej silnika płynie przez uzwojenie rozruchowe minimalny prąd jeśli jednak jest źle dobrany kondesator ten prąd ma dużo większą wartość co może doprowadzić z czasem do uszkodzenia silnika.
Ten element zwany pozystorem służy do rozruchu silnika i pomiędzy załączeniami musi ostygnąć co trwa około 10-15 minut, w zmywarce to nie problem bo jej elektronika to wie ale Ty skoro pierwszy raz o tym słyszysz to nie wymuszaj ponownego startu pompy przed tym czasem bo uszkodzisz silnik . On musi ostygnąć zanim ponownie zacznie przewodzić prąd żeby...
Kolega, trance123! Ten silnik jest przeznaczony dla puszczenia za pomocą rozruchowego uzwojenia, a nie rozruchowego kondensatora . Należy mieć na myśli specyfikę użycia silnika - puszczenie bez obciążenia . Przy puszczeniu z obciążeniem mogą powstać problemy . Moc silnika 550W 2900 obr/min. Dla puszczenia takiego silnika wykorzystuje się specjalny przycisk...
4 przewody wychodzące z silnika oznaczają , że uzwojenia robocze i rozruchowe są oddzielone od siebie, co pozwala w razie potrzeby zrealizować tryb rewersu .Uzwojenie robocze ma mniejszy opór. Uzwojenie rozruchowe włączone przez kondensator. Jeśli zamienisz miejscami przewody jednego z uzwojeń, silnik obróci się w przeciwnym kierunku https://obrazki.elektroda.pl/1337319500_...
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Nie. To silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym.
w linku który podałem pada jego nazwa , dokładnie jest to kondensator rozruchowy ..... do silnika jednofazowego jako uzwojenie pomocnicze rozruchowe. Możesz mieć 2 oddzielne pod warunkiem , że nie będzie przeszkadzała Ci ich wielkość zajmowanego miejsca
Ten typ silnika jest z wyłącznikiem odśrodkowym, jeżeli chciałbyś zmieniać w nim obroty to musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego, sprawdź czy masz uzwojenia spięte na tabliczce połączeniowej czy wewnątrz silnika, jeżeli wewnątrz to trzeba go rozebrać i wyprowadzić na tabliczkę przewody od uzwojenia rozruchowego.
Uzwojenie rozruchowe działa tylko w czasie rozruchu silnika i jest przewidziane do pracy krótkotrwałej(duży prąd-grzeje się) a uzwojenie pomocnicze, to też uzwojenie rozruchowe, ale tak obliczone,żeby mogło pracować ciągle,a tym samym zwiększać moc silnika. czy sam kondensator (przesunięcie fazowe o kąt 90*) załatwia sprawę ? Właśnie o to chodzi.
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
A jak to sprawdzić? Ten silnik ma 2 rodzaje uzwojeń - główne i rozruchowe, opisane objawy wskazują na brak działania uzwojenia rozruchowego. Najczęściej spotykaną przyczyną jest przegrzanie/spalenie uzwojenia rozruchowego. Najlepiej i najpewniej można to sprawdzić rozbierając silnik. Uzwojenie rozruchowe jest nawinięte cieńszym drutem, jeśli jest przebarwione...
Złe połączenie, podłącz przewód biały nie do czerwonego tylko do zielonego. Zmiana obrotów to zamiana przewodów uzwojenia pracy zielonego z czerwonym lub przewodów uzwojenia rozruchowego żółtego z białym.
Witam. Pooglądałem sobie fotki ale wiele z nich nie wynika. Silnik jest asynchroniczny z uzwojeniem rozruchowym. Przy programie pranie obroty silnika są stosunkowo małe. Uzwojenie rozruchowe pewnie jest wydzielone i w celu zmiany kierunku obrotów końce tego uzwojenia są włączane naprzemiennie. Tak jak ktoś wyżej napisał to uzwojenie można po uruchomieniu...
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
Sprawdz szczotki silnika mogą byc zużyte. - proszę nie wprowadzać w błąd. Może być uszkodzone uzwojenie silnika, kondensator rozruchowy, hamulec lub uszczelniacz między bębnem a silnikiem. (czy istnieje jakaś regulacja) ? - nie.
Skoro są trzy wyprowadzenia i jest to silnik jednofazowy to znaczy że końce uzwojenia roboczego i rozruchowego są połączone razem. Silniki tego typu muszą mieć wpięty kondensator rozruchowy szeregowo z uzwojeniem rozruchowym. Trzeba omomierzem sprawdzić gdzie są jakie wyprowadzenia. Przydałoby się więcej informacji jak działa ten amatorski starter do...
Z wyglądu ta sprężarka przypomina mi stare NRD-owskie firmy VEB dkk SCHARFENSTEIN. Patrząc na zdjęcie sprężarki naklejka z parametrami jest z drugiej strony. Może da się to jakoś odczytać? Ze sprężarki wychodzą trzy bolce do podłączenia zespołu rozruchowego. Dolny bolec jest wspólny dla obydwu uzwojeń silnika. Górny lewy (patrząc na zdjęcie) to wyjście...
Takie objawy są bardzo często związane z uszkodzonym kondensatorem - a dokładniej ze zbyt małym prądem rozruchowym - co powoduje że silnik stoi i buczy (ma zasilanie) ale nie startuje bo przez uzwojenie rozruchowe nie przepływa odpowiednia wartość prądu. Czasem silnik ustawi się w takiej pozycji że minimalne drgnięcie wirnika go "rozkręci" - najczęściej...
W tym silniku nie stosuje się kondensatora, nawet uzwojenie rozruchowe jest inaczej wykonane niż w silnikach z kondensatorem. Zasilanie 230V z sieci podajemy na terminale Tak właśnie jest. Przewody niebieskie prowadzą do wyłącznika odśrodkowego wewnątrz silnika.
To jest silnik na 220V zmierz oporność uzwojeń.
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
Z tego co się dowiedziałem silnik ten posiadał dwa uzwojenia pracy i jedno uzwojenie rozruchowe. Silnik ma 36 żłobków
Zmieniłem kondensator na nowy (zdecydowanie o mniejszych wymiarach) o tych samych parametrach tj. pojemność i napięcie lecz efekt był ten sam. Przyczyną okazało się uszkodzone uzwojenie rozruchowe. Silnik jest w trakcie wymiany tego uzwojenia. Dziękuję wszystkim za pomoc, pozdrawiam i zamykam temat.
Silnik nie kompletny, brak uzwojenia rozruchowego.
witam. uzkodzenie lozyka nie jest w zaden sposob odczytywane przez elektronike ale owszem moze byc juz wytluczone.najprosciej sprawdzic samemu lapiac za bęben i szybkimi ruchami ruzac na gore i na dol lub do przodu i do tylu.a co do bledu to moze jest funkcja wazenia prania i skoro zeczywiscie sa to ciezkie zeczt to nie zastartuje.pozrawiam Dodano po...
Jeśli byś się dobrze przyglądnął stojanowi to zakładam, że silnik posiada dwa uzwojenia nie musiałbyś zakładać, bo wyraźnie widać dwa rodzaje uzwojenia: po zewnętrznej uzwojenie robocze i od środka , bliżej wirnika uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie robocze ma być włączone na stale, a rozruchowe poprzez wyłącznik odśrodkowy. Wystarczy teraz rozpoznać kolory...
Większy kondensator to większy prąd płynący przez uzwojenie silnika. Większe grzanie się silnika, szlifierka nie pracuje długo ale jeśli jest 5 to taki trzeba zamontować. Ten ostatni będzie wyśmienity.
tak jak piszesz tak jest ,tylko nie piszesz czy obrót ręką powoduje pracę silnika ,czy po wymianie kondensatora (jeżeli taka nastąpiła)brak dalej pracy silnika-buczenie to oznaka braku momentu rozruchowego -uszkodzone uzwojenie rozruchowe ,kondensator ,przerwy itp. zastosuj się do rady kolegi wyżej,pisz precyzyjniej na postawione pytanie odpowiedż otrzymałeś...
Wymieniłam kondensator i bez zmian. . Prawdopodobnie uszkodzone uzwojenie rozruchowe silnika. Trzeba je sprawdzić omomierzem. Powinno być kilka Ω.
Kondensator rozruchowy, uzwojenie rozruchowe. Odprężnik, zatarcie.
Moje pytanie brzmi: do czego służy ten element (poniżej), Przekaźnik rozruchowy z wyłącznikiem przeciążeniowym , załącza uzwojenie rozruchowe przy starcie silnika i odłącza zasilanie przy przeciążeniu. jak w lodówkach O właśnie. czy istnieje jakiś zamiennik do niego lub da się to obejść? Najpierw sugeruję próbować naprawić. Masz bałagan przy wyłączniku...
Witam. Jak się teraz zachowuje silnik? Jeśli dalej buczy to wymiana kondensatora nie zaszkodzi, choć ja bym wtedy niestety obstawiał uzwojenie rozruchowe silnika, które wraz z zatartymi łożyskami mogło ulec przegrzaniu...
Po włączeniu silnika styk odśrodkowy jest zwarty i zasila uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów odłącza je. Sprawdź wyłącznik odśrodkowy jeżeli jest OK to jest spalone uzwojenie rozruchowe.
Jak buczy a nie robi zwarcia to jest spora nadzieja, że silnik żyje. Jednak pewność będzie po podłączeniu startera, ponieważ nie wiemy w jakim stanie jest uzwojenie rozruchowe.
Z tym wyłącznikiem to bym uważał, ponieważ w agregatach jedofazowych trzecie wyprowadzenie zazwyczaj odpowiada i jest od uzwojenia rozruchowego silnika, które zasilane jest z przesunięciem fazowym przez kondensator rozruchowy. Zazwyczaj po rozruchu agregatu ten obwód jest rozłączany. Wiec wyłącznik to nie jest dobry pomysł. Proszę się nie wypowiadać...
Tak w silniku trojfazowym po przepieciu w trójkąt i dołożeniu kondensatora można uznać dowolne uzwojenie za rozruchowe ale tam są trzy IDENTYCZNE uzwojenia. W silnikach jednofazowych uzwojenie rozruchowe jest nawinięte inną średnicą drutu
A czy te 2 kondensatory które posiada nie będą ułatwiać samego rozruchu i pracy ??? Po to właśnie są... ale w niektórych silnikach są wyłączniki odśrodkowe, które odłączają uzwojenie rozruchowe, po osiągnięciu odpowiednich obrotów, a zdarza się, że czasem silnik nie może osiągnąć tych obrotów i wtedy uzwojenie rozruchowe (które jest przewidziane do...
Wyczytałem, że jest to zasługa zabezpieczenia agregatu - pozystor Nie, to nie zasługa "zabezpieczenia", choć faktycznie, chodzi o pozystor. Pozystor jest tu elementem załączającym uzwojenie rozruchowe na krótki czas (po nagrzaniu się pozystora, jego rezystancja rośnie, w wyniku czego prąd uzwojenia rozruchowego szybko maleje). Element ten pozostaje...
Najprawdopodobniej silnik z rezystancyjnym uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kondensatora do takiego silnika się nie stosuje. Uzwojenie robocze na zaciskach U - V, uzwojenie rozruchowe na zaciskach X -Y. Moc 0,5 HP to około 0,37 kW.
Może wyłącznik odśrodkowy nie odącza uzwojenia rozruchowego.
(at)krzysiek7 A gdzie one są? Wygląda to tak, jakby szanowny Autor wyrwał doprowadzenia z silnika. to jest popularny chiński silnik, stosowany powszechnie w kompresorach. Najprawdopodobniej uzwojenia połączone wewnatrz. cewka startująca silnika Pewnie uzwojenie rozruchowe w/g tego RoBota.
Zamienić przewody doprowadzające prąd do uzwojenia rozruchowego silnika.
Nie koniecznie, uzwojenie pracy podłączone na stałe do sieci a uzwojenie rozruchowe włączać tylko na chwilę aby silnik ruszył.
(at)jurp Ale bredzisz gościu. Przeczytaj co napisałem powyżej, znając tego typu silniki. Tam nie ma uzwojenia rozruchowego, wszystkie trzy uzwojenia są robocze. Ten silnik ma sześć wyprowadzeń a nie cztery.
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
"nikusert napisał: uzwojenie rozruchowe włączane za pomocą takiego przekaźnika rozruchowego, nie kondensatorem. Na jakiej zasadzie on działa?" Przekaźnik rozruchowy działa na zasadzie przekaźnika nadprądowego. Po przekroczeniu pewnej wartości prądu płynącego w jego cewce, połączonej w szereg z uzwojeniem roboczym silnika, zostaną przełączone styki....
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Może to być wina kondansatora ,ale należy jeszcze sprawdzić uzwojenie rozruchowe.
uzwojenie rozruchowe dostałem uzwojenie rozruchowe silnika spalone uzwojenie rozruchowe
instalacja inteligentnego włącznika katalog kodów bateria tablet parametr
układ tl494 integra blokowanie wyjść
Moment dokręcania pompy wody w MAN TGS 18.400 Casio fx-4500P: Obsługa liczb zespolonych