Oczywiście chodziło o vakuometr.
W Astrze sygnał prędkości idzie osobnym przewodem z modułu ABS/ESP/TC, a w przypadku braku tych układów — z modułu konwertującego sygnał z piasty lewego przedniego koła. Akurat mam schemat do Vectry 2000r i 2001r. Chyba nie było wersji bez ABS, sygnał z ABS to przewód BURD. Pamiętaj że sygnał prędkości połączony jest z licznikiem, wyświetlaczami, radiem,...
MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
Przepustnica czyściutka ma być, zwolnij przepustnicę śrubą tak aby nie "haczyła" (pisałeś, że ktoś bawił się śrubą ). Możesz odpiąć stabilizator biegu jałowego i sam spróbuj czy przepustnicą dasz radę utrzymać niskie obroty w miarę stabilne....coś będziesz wiedział... W pokrywie masz dwa węże na odpowietrzanie, ten cienki ma "zasysać" sprawdź króciec...
A gdzie znajdę kod silnika ?
Wyczyść przepustnice. Czy jak odłączysz zawór biegu luzem (silniczek krokowy) obroty spadają. jAK wyglada TPS
Teoretycznie podczas poźlizgu, przy ruszaniu na przykład, ABS wysyła do sterownika silnika żądanie obniżenia momentu obrotowego. Może się mu coś w głowie poprzestawiało i przesyła jakieś głupoty.
Witam. Opel Vectra A Hatchback 2.0 i 115KM automat, 1994r. Czy ktoś może udostępnić informacje jakie powinny być obroty biegu jałowego ?
Witam, Vectra C 1,8 benz. 122KM - występuje problem z niskimi obrotami biegu jałowego oraz nieprawidłowa reakcja na wciśnięcie pedału gazu. Nie reaguje on kompletnie do momentu wciśnięcia go powyżej jakiś 10-20% zakresu - powyżej takiego wciśnięcia zachowuje się normalnie. Myślałem o potencjometrze pedału przyspieszenia, ale trochę za droga zabawa,...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
widocznie masz ustawiona za niskie obroty biegu jałowego
może to silniczek biegu jałowego podaj czy to się dzieje na gazie czy na etylinie
Wrzucam zrzuty ekranów z Opcoma. Kolektor ssący wydaje się szczelny. A tak na marginesie, lewe powietrze wpływałoby raczej na zawyżone obroty biegu jałowego i spadek mocy również na wyższych obrotach - tutaj tego nie zaobserwowałem, wręcz obroty biegu jałowego wydawały się od zawsze za niskie - ok 600. Silnik w tej chwili wydaje się, że pali na 3 cylindry....
- marac Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie potencjometru przepustnicy? Jakieś konkretne parametry na wyjściach? - hazettt Silnik krokowy biegu jałowego wymieniłem na nowy. Nic to nie pomogło, ale po każdorazowym wyjęciu silnika krokowego obroty spadają do 500 przy pierwszej jeździe po zmontowaniu.
No ładnie wymieniona uszczelka a o powietrzu nikt nie pomyślał a nastawnik biegu jałowego i przepływomierz?
JEŻELI TAK SIĘ DZIEJE NA BĘZYNIE I NA GAZIE TO WYCZYŚĆ PRZEPUSTNCE I SPRAWDŹ CZY LEWEGO POWIETRZA NIE SSIE , A JAK TYLKO NA GAZIE TO SILNIK KROKOWY USZKODZONY ALBO ZŁY SKŁAD MIESZANKI GAZ- POW. Dodano po 4 WYCZYŚĆ JESZCZE SILNICZEK BIEGU JAŁOWEGO (BĘZYNA) PRZYKRĘCONY NA DWIE ŚRUBKI DO PRZEPUSTNICY
Może źle sprecyzowałem pytanie...chodziło mi o dawkę wtryskową dla biegu jałowego na postoju, obroty biegu jałowego 850 rpm, temp. silnika 91 st. temp. oleju 88 st. masa powietrza zasysanego 334 mg/H, EGR 21%, temp. powietrza zasysanego 28 st. - czyli warunki rozgrzanego silnika do temp. roboczej. Dawno temu widziałem gdzieś tabelę dla ustawień dawki...
Za wysokie obroty biegu jałowego lub coś z elektrozaworkiem biegu jałowego...
Witam. Problem polega na tym, że falują mi obroty w zakresie od 680-800 obr/min a żądana prędkość biegu jałowego to 750 obr/min. Jest to dość odczuwalne bo szarpie silnikiem i całą resztą samochodu. Po obciążeniu silnika np klimatyzacją silnik przestaje oscylować i od czasu do czasu spada do 720 obr/min a przez resztę czasu utrzymuje się w granicy 760...
Pozwolnieniu pedału gazu linka powinna swobodnie zwisać, przepustnica powinna zamknąć się do końca i nie ma żadnego luzu jałowego linki.
Jeżeli nie ma widocznych usterek,to naprawdopodobniej bedzie konieczne wykonanie ustawień pierwotnych-integratora sondy lambda i regulatora biegu jałowego. Wskazane by było jak zaobserwowanie jak bardzo jest rozjechana adaptacja,widziałem sytuacje że wartość integratora biegu jałowego wynosiła 156 (wartość środkowa 128).Było to spowodowane instalacją...
Przecież jak uwalony zawór bieru jałowego to przepływ nie jest właściwy, tak samo z egr i lewym powietrzem. Przy uszkodzeniu przepływomierza obroty jałowe są podwyższone i falują, ale to trzeba wiedzieć biorąc się za autko.
Witam, od jakiegoś czasu obroty w moim bolidzie szalały tj. po wciśnięciu sprzęgła obroty były wysokie i wolno spadały, objawy wskazywały na silniczek krokowy. Bzdura. Dziś wykręciłem przepustnice i przeczyściłem ją Więc jeśli to miał być silniczek krokowy, to po co było czyścić przepustnicę? Po zamontowaniu obroty już ładnie spadają, tyle że poniżej...
Tak nie powinno być! Obroty nie mogą rosnąć samoczynnie sprawdzałem to już w kilku autach "benzyna" dodam że (BEZ LINKI GAZU) np. vectra 1.8 i można ustawić sobie 2150..2350..2400. itd... Obroty powinny rosnąć proporcjonalnie do wciskania pedału gazu. A nie jak ww opisywanych przypadkach "mucha siada" i obroty na 4000rpm. Dodano po 5 Przepływomierz...
przy zwartych stykach AiB znak na kole pasowym wału korbowego powinien stać stabilnie na znaczniku na obudowie silnika -oczywiscie obroty biegu jałowego i to wszystko.Nie ma innej regulacji zapłonu .Jeśli sie nie pokrywają należy poluzować aparat zapłonowy i przestawić!!! po regulacji dokręcić aparat zapłonowy.
dzięki za zainteresowanie Dodano po 1 czujnik temperatury cieczy jest nowy Dodano po 1 dobra dzięki. wkręt regulatora biegu jałowego znalazłem.
Też dostałeś odpowiedź - gdy auto się toczy obroty mają być nieznacznie podniesione (~900rpm) w stosunku do obrotów biegu jałowego (~800rpm). Na pierwszej fotce są prawidłowe obroty jak na zimny silnik lub toczący się na luzie samochód, natomiast na drugim są minimalnie za niskie wolne obroty na postoju.
Generalne się nie reguluje ale wcześniej miałem problem , ponieważ na benzynie pracował nie równo, więc za poradą innego mechanika szukałem przyczyny właśnie tam ( wystarczyło jednak wyjąc i polutować sterownik wtrysków i przeszło jak ręką odjął ). W przepływce jest regulacja naciągu sprężyny która otwiera dopływ powietrza. Jest magnetostatyczna zdaje...
Witam! W/w aucie są wyższe obroty na poziomie 1200 na biegu jałowym. Podczas jazdy czuć bardzo gwałtowną reakcje na pedał gazu tak jak by miał większa moc. Zdarza się już bardzo często że sam wchodzi na obroty nawet do 3000 i trzeba go "mulić " na biegu bo obroty nie spadają. Podpiąłem go pod komputer i pokazał mi P0505 leerlauf fullungsregelung Google...
Witajcie. Chciałbym prosić Was o radę albo potwierdzenie moich przypuszczeń. Może ktoś z Was miał podobne doświadczenia? Po kolei opisze problemy: Dotyczy samochodu: Opel Vectra B, 99r, X18XE1, Benzyna + LPG. Zaczątek problemów występował już dawno temu. Podejrzane szarpanie podczas zmiany biegów , głównie na 1,2,3 biegu. Podczas hamowania silnikiem...
Witam wszystkich.Moja usterka polega na tym ,że mam jednopunktowy wtrysk paliwa i wszystko śmiga pięknie tylko od czasu do czasu-jak mu "odbije"silnik dostaje wysokich obrotów Pkt 10,9 Prosze poprawić. goldwinger
Na dzień dzisiejszy falowanie powróciło. Za wcześnie się cieszyłem. Często właśnie tak bywało,że jak silnik się rozgrzał, często zaczynało już wszystko normalnie pracować, aczkolwiek nie zawsze... Być może lewe powietrze choć wcześniej go nie było. Zawór wolnych obrotów był dodatkowo klejony silikonem (razem z uszczelką) i przegwintowana dolna śruba.....
Jeżeli problem nie występuje cały czas to gdy silnik pracuje prawidłowo popukaj kluczem w sterownik silnika - jeżeli zareaguje to będziesz wiedział gdzie tkwi problem. Pukałem nic nie pomogło. Raz tylko jak mocniej poruszałem wiązką to pomogło coś na chwilę. Odczytany błąd p0505-1 idle air control voltage high Sterownik miałem tylko na początek zamiar...
Na początku chciałbym się przywitać z racji tego że to mój pierwszy post na forum. Problem z tym silnikiem wygląda następująco. Gdy rano bądź po długim postoju silnik jest zimny, odpalam auto na benzynie nie zawsze łapie od razu, ale jak już zapali to muszę go przygazować bo na luzie obroty spadną i zgaśnie. Kiedy go tak potrzymam na ok. 2.5 tys obrotów...
Odświeżę troszkę temat, dziwnymi odgłosami spod maski okazały się łożyska alternatora, kiedyś już były zmieniane lecz ktoś założył zwykłe (najtańsze produkcji POLAND:)). Powstał kolejny problem mianowicie w trakcie rozgrzewania silnika po wciśnięciu sprzęgła w trakcie jazdy silnik nie ma prawidłowych obrotów biegu jałowego lecz tak na ucho to około...
Napięcie na czujniku jest ok, nawet trochę za wysokie jak na bieg jalowy. Sprawdź, czy spada czy maleje podczas wkrecenia na obroty.
na biegu jałowym tz. na wolnych obrotach, płynnie pracuje? obroty nie falują?
Nieszczelność w dolocie (lewe powietrze) może jeszcze nie domykać sie zawór EGR
Poszukaj w internecie, na elektrodzie też były tematy dotyczące vectry z falującymi obrotami.
Być może to wyjaśnia sprawe szarpania przy jeżdzie tuz po zapaleniu silnika,ale skąd te wysokie obroty biegu jałowego?
Jak to odczytać?Pod kompa?? Ale nawet jak się nie świeci to obroty są niskie;/
Na wstępie witam serdecznie.Mam takie śmieszne autko opel vectra 1.8 na pełnym wtrysku silnik ECO TEC które mnie coraz bardziej denerwuje.Po odpaleniu silnika na zimnym czy na ciepłym obroty sobie latają tak od 400-1200 obr/min.Po jakiejś chwili samo się to uspokaja.Największy problem jest podczas jazdy kiedy dojeżdzam np.do skrzyżowania bo potrafi...
W parametrach powinien być tryb regulacji obrotów biegu jałowego. Zobacz przy jakim napięciu na TPS jest nie aktywny.
Witam wszystkich mam problem z vectrą 1,6 16v z 1996r Mianowicie niedawno zaczeły się problemy z obrotami na biegu jałowym, np; dojeżdżam do świateł wżucam luz a obroty lekko spadły do 1500 i spowrotem zaczynają rosnąć do około 3000tys. tak przez ok. pół minuty i powoli spadają, nieraz do 1500 albo 1000 a czasem do 800.przy tym zapalała się kontrolka...
Witam , mam problem z vectra 1.6 16v 98rok ,otóż na biegu jałowym bardzo niezależnie zimny czy ciepły silnik skaczą obroty , podmieniłem już silniczek krokowy od innej dobrze chodzącej vectry i problem taki sam czyli silniczek odpada . Proszę o pomoc ????? pozdrawiam
A mógłby mi ktoś dokładnie określić w którym miejscu na przepustnicy jest silnik krokowy? za tą blachą nakładaną od strony kabiny?
Może być zawór regulacji biegu jałowego.
W tym samym zakresie obrotów na biegu jałowym nic nie słychać.
czyszczenie krokowca pomogło:) niestety jest on w tym silniku dzięki!
przy próbie ruszenia silnik przerywa i niema mocy.na jałowym obroty normalne
biegu jałowego vectra obroty vectra vectra obroty
nadajnik odbiornik 433mhz radiowy moduł rozmówny urmet sagemcom dsi83 dekoder
Building a Laser Cutter with DVD-RW Laser Diode Zmiana nazwy arkusza w Excelu za pomocą VBA