Oczywiście chodziło o vakuometr.
jak sie zagrzeje to jest poprawa?
Ok 750 obr/min
MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
Nieszczelność w dolocie (lewe powietrze) może jeszcze nie domykać sie zawór EGR
na biegu jałowym tz. na wolnych obrotach, płynnie pracuje? obroty nie falują?
Poszukaj w internecie, na elektrodzie też były tematy dotyczące vectry z falującymi obrotami.
Jak to odczytać?Pod kompa?? Ale nawet jak się nie świeci to obroty są niskie;/
Być może to wyjaśnia sprawe szarpania przy jeżdzie tuz po zapaleniu silnika,ale skąd te wysokie obroty biegu jałowego?
A gdzie znajdę kod silnika ?
Wyczyść przepustnice. Czy jak odłączysz zawór biegu luzem (silniczek krokowy) obroty spadają. jAK wyglada TPS
widocznie masz ustawiona za niskie obroty biegu jałowego
Teoretycznie podczas poźlizgu, przy ruszaniu na przykład, ABS wysyła do sterownika silnika żądanie obniżenia momentu obrotowego. Może się mu coś w głowie poprzestawiało i przesyła jakieś głupoty.
Drugim czułym punktem w tym temacie jest silniczek krokowy, to on odpowiada za wolne obroty. Czasami wystarczy go wymyć.
może to silniczek biegu jałowego podaj czy to się dzieje na gazie czy na etylinie
A mógłby mi ktoś dokładnie określić w którym miejscu na przepustnicy jest silnik krokowy? za tą blachą nakładaną od strony kabiny?
W parametrach powinien być tryb regulacji obrotów biegu jałowego. Zobacz przy jakim napięciu na TPS jest nie aktywny.
Witam wszystkich mam problem z vectrą 1,6 16v z 1996r Mianowicie niedawno zaczeły się problemy z obrotami na biegu jałowym, np; dojeżdżam do świateł wżucam luz a obroty lekko spadły do 1500 i spowrotem zaczynają rosnąć do około 3000tys. tak przez ok. pół minuty i powoli spadają, nieraz do 1500 albo 1000 a czasem do 800.przy tym zapalała się kontrolka...
Na wstępie witam serdecznie.Mam takie śmieszne autko opel vectra 1.8 na pełnym wtrysku silnik ECO TEC które mnie coraz bardziej denerwuje.Po odpaleniu silnika na zimnym czy na ciepłym obroty sobie latają tak od 400-1200 obr/min.Po jakiejś chwili samo się to uspokaja.Największy problem jest podczas jazdy kiedy dojeżdzam np.do skrzyżowania bo potrafi...
Zauważyłem że jak wypnę silnik krokowy to obroty rosną do ok 700 i i się stabilizują
W tym samym zakresie obrotów na biegu jałowym nic nie słychać.
czyszczenie krokowca pomogło:) niestety jest on w tym silniku dzięki!
jeśli ten objaw jest regularny to raczej sonda lub cz temp. albo jedno i drugie jeśli są momenty że jest dobrze to może trzeba przemyć regulator wolnych obrotów
Witam , mam problem z vectra 1.6 16v 98rok ,otóż na biegu jałowym bardzo niezależnie zimny czy ciepły silnik skaczą obroty , podmieniłem już silniczek krokowy od innej dobrze chodzącej vectry i problem taki sam czyli silniczek odpada . Proszę o pomoc ????? pozdrawiam
przy próbie ruszenia silnik przerywa i niema mocy.na jałowym obroty normalne
Może być zawór regulacji biegu jałowego.
No ładnie wymieniona uszczelka a o powietrzu nikt nie pomyślał a nastawnik biegu jałowego i przepływomierz?
Przepustnica czyściutka ma być, zwolnij przepustnicę śrubą tak aby nie "haczyła" (pisałeś, że ktoś bawił się śrubą ). Możesz odpiąć stabilizator biegu jałowego i sam spróbuj czy przepustnicą dasz radę utrzymać niskie obroty w miarę stabilne....coś będziesz wiedział... W pokrywie masz dwa węże na odpowietrzanie, ten cienki ma "zasysać" sprawdź króciec...
To nie połowa to tylko obroty jałowe a jak wiadomo średnio 800 obrotów do 6000 to ni jak nie połowa
Pozwolnieniu pedału gazu linka powinna swobodnie zwisać, przepustnica powinna zamknąć się do końca i nie ma żadnego luzu jałowego linki.
Za wysokie obroty biegu jałowego lub coś z elektrozaworkiem biegu jałowego...
Zacząć trzeba od przeprowadzenia diagnostyki, szczególnie podczas diagnostyki zwrócić uwagę na wskazania przepływomierza. Auto na obrotach jałowych zachowuje sie normalnie (nie kuleje i nie ma podwyższonych obrotów)?
Jeżeli samochód się toczy wybiegiem mają być podniesione, to tzw. szybki bieg jałowy.
a niemasz przypadkiem problemu z akumulatorem
Bez diagnostyki to można gdybać lub wymieniać pół auta. Zamykam.
TECH
Ech.... Jak zaciagne ręczny to wcale nie łapie mogę jechać na zaciągnięty ręczny. Bicie kierownicy jest przy jeździe nawet. A ten check to tylko diagnostyka powie czemu świeci . A jeszcze jedno faluja obroty na zimnym nie kiedy nawet gaśnie jak dam na jałowy bieg
Na jałowym rozgrzany bez obciążenia około 10 kg/h.
W tym silniku nie ma przepływomierza, a to co odpiąłeś to pewnie czujnik temp. powietrza zasysanego. Do wywalenia błędu P0110, który jest odpowiedzialny za ten czujnik potrzeba min. 2 min pracy silnika po odłączeniu komponentu. Główne elementy wykorzystywane do regulacji obrotów biegu jałowego, to: czujnik przy przepustnicy, map (ciśnienia w dolocie)...
Problemem może być tzw. silnik krokowy, on służy do regulacji jałowych obrotów. Na szczęście jest to bardzo niski koszt wymiany lub naprawy.
Czy mamy rozumieć ,że po wypięciu wtyczki przepływomierza , praca na jałowym nie zmienia się?
Jak pali się check to i jakiś błąd musi być ,podaj wartość kąta wtrysku otrzymywanego z pompy na biegu jałowym.
Jeżeli nie ma widocznych usterek,to naprawdopodobniej bedzie konieczne wykonanie ustawień pierwotnych-integratora sondy lambda i regulatora biegu jałowego. Wskazane by było jak zaobserwowanie jak bardzo jest rozjechana adaptacja,widziałem sytuacje że wartość integratora biegu jałowego wynosiła 156 (wartość środkowa 128).Było to spowodowane instalacją...
Witam. Jestem posiadaczem 1 samochodu i już mam problem mianowicie. Mój opel vectra b 1, 6 16v ecotec szarpie podczas równej jazdy Przy obrotach 1.5tys 2.5 tys nie zależnie od biegu. Na biegu jałowym chodzi równo.
Taki sam kąt wtrysku był poł rok temu, cały czas i nic się nie działo. pompa nie była wyciągana z silnika. Czujnik położenia wału korbowego wymieniony. Jeśli czujnik halla jest uszkodzony, to dlaczego pokazuje dobre obroty pompy 450 na biegu jałowym ?
Opel Vectra B 2.0 DTL Mam problem z brakiem wkręcania na obroty powyżej 2 tys. i bardzo kopci przy dodaniu gazu, wymieniona turbina, bo już puszczała olej, auto na biegu jałowym równo pracuje i nie kopci, jedyny błąd jaki jest to P1220 błąd kąta wtrysku, Kompresja jest 27 bar. Czy to może być wina pompy wtryskowej, że nie wkręca się na obroty i przy...
jeśli dobrze zrozumiałem poprzednią poradę to pierwsze zdjęcie wskazuje prawidłowe obroty. Natomiast nawiązując do tej drugiej wypowiedzi chcę dodać że wcześniej opisywałem co się dzieje z obrotami po czas gdy auto jest w ruchu na biegu jałowym. Więc pytanko dlaczego obroty tak spadają po zatrzymaniu auta?
Taka vectra pracuje sobie normalnie na biegu jałowym, zero błędów, nagle obroty podnoszą się na 1200, zrywa komunikację z techem i za chwilę znowu jest normalnie. Tech jakby trochę za wolno odswierzał wartości zmierzone. Sterownik silnika się popsiuł?
CameR, odłączałem już wcześniej wtyczkę od przepływomierza, tylko nie sprawdzałem wtedy błędów. To co na pewno zauważyłem przy odłączonym przepływomierzu to szalejące obroty biegu jałowego. Skakały od nieomalże zdławienia silnika aż do prawie 1500 - 2000 obrotów. Spróbuję jeszcze raz go odłączyć i odczytać wtedy błędy.
A może mieć to związek z krokowce albo zaworem Egr? Ostatnio zauwazyłem ze jesli hamuje samochód na biegu i przed np. skrzyżowaniem wyrzucę na luz to obroty spadają mi po niżej biegu jałowego, zdarzyło się nawet tak ze samochód mi zgasł. Co z tym robic?
Przecież jak uwalony zawór bieru jałowego to przepływ nie jest właściwy, tak samo z egr i lewym powietrzem. Przy uszkodzeniu przepływomierza obroty jałowe są podwyższone i falują, ale to trzeba wiedzieć biorąc się za autko.
A jaka powinna być wartość prawidłowa analizy spalin. I w jakich okoliczościach dokonywać regulacji. Na biegu jałowym?
Co do przełączania ręcznego to jest to przełączanie awaryjne czyli stosowane w przypadku braku benzyny. Nie ma tego w instrukcji ale jest możliwe. Dlatego też przy takim przełączeniu nie przerzuci na gaz bo potocznie mówiąc sterownik wie, że w baku nie ma PB. Na automacie przełącza Ci na benzynę bo nadmiernie wzrasta temperatura reduktora i sterownik...
a mnie sie wydaje ze falowanie obrotów na biegu jałowym i problem z zapaleniem na benzynie po zgaszeniu na gazie to problem parownika. Poprostu nie trzyma parametrów.
Jeśli można podłączyć się do tematu,mam vectrę a 2.0 1994r. z klimatyzacją ośmiozaworowa i ten sam problem co rafarro22.Nie odpala jak jest rozgrzany,choć nie jest to regułą,czasami przejeźdzę bez problemu nawet tydzień,w okresie zimowym bezawaryjnie,zaczeło się jak puściły mrozy.Jak nie odpala nie pokazuje się lampka kontrolna błędów silnika,tak poza...
Akurat w takich zaworach jest czasem co czyścić, tylko nie przez moczenie ani żadne WD40. Skuteczny jest spray do czyszczenia przepustnic i gaźników, tylko trochę trujący. MAF tak na moje oko to powinien ci wskazywać w granicach 2-4 g/s na jałowym, wpływ oczywiście ma.
Witam mam problem z Oplem vectra 1.6 v 8 gaz 7 lat auto 95 rok mianowicie na gazie na biegu jałowym mam 2.5tys obrotów raz 1.5 a raz miedzy 0.8 a 0.9 może to być przyczyna parownika ? [syntax=actionscript][/syntax][/syntax]]...
U mnie na wolnych obrotach MAP pokazuje 25kPa, tyle ze auto dobrze chodzi (12s do 100km/h) i nie pali duzo. Czy moge miec uszkodzony MAP sensor. Auto to Vectra A 1.6i, silnik C16NZ.
Nie ma informacji jaki to gaz ale gazownicy zazwyczaj kiepsko łapią sygnał obrotów z cewki i tam bym szukał
Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej Wszystkie odbiorniki wyłączone Wskazówka: Podana tu wartość odnosi się do silników o podstawowym zastosowaniu. 1,8 ... 2,8 °OWK Dotyczy zacisków: 7, 22, 51, 67 Dodano po 2 Pożądana masa paliwa Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej...
Panowie, pierdzielicie głupoty. Uszczelka pod monowtryskiem cała Zawsze wtedy wyświetlany był błąd 35, czyli regulator biegu jałowego. Wiązało się to z tym, że bazowa prędkość biegu jałowego różni się o 170 rpm od zadanej. Poza tym silnik gnał na podwyższonych obrotach. Ale ale- nie tylko uszczelka! Tam też pękał węzyk do pneumatycznego siłownika EGR....
dzięki za zainteresowanie Dodano po 1 czujnik temperatury cieczy jest nowy Dodano po 1 dobra dzięki. wkręt regulatora biegu jałowego znalazłem.
JEŻELI TAK SIĘ DZIEJE NA BĘZYNIE I NA GAZIE TO WYCZYŚĆ PRZEPUSTNCE I SPRAWDŹ CZY LEWEGO POWIETRZA NIE SSIE , A JAK TYLKO NA GAZIE TO SILNIK KROKOWY USZKODZONY ALBO ZŁY SKŁAD MIESZANKI GAZ- POW. Dodano po 4 WYCZYŚĆ JESZCZE SILNICZEK BIEGU JAŁOWEGO (BĘZYNA) PRZYKRĘCONY NA DWIE ŚRUBKI DO PRZEPUSTNICY
Nie mam załozonej instalacji gazowej, A i jeszcze jedno silnik na gazie jałowym czyli bez naciśnięcia pedału gazu nawolnych obrotach nie pracuje równo mianowicie szarpie nim
Ten zgrzyt to napewno rozrusznik. Musisz go wyjac i rozebrac. Nie mam pojecia jak Ci wytlumaczyc co zrobic. Jak sobie dasz rade to spox, ale jak nie to idz do elektryka. Naprawa nie jast droga. A ta kontrolka sygnalizuje przace silnika. W oplach czesto sie pojawia ten problem po zalozeniu LPG. Idz do gazownika zeby wyregulowal obroty. Jak obroty beda...
Sprawdź po nagrzaniu, jak zacznie równo pracować czy silniczek krokowy koryguje położenie przepustnicy, oczywiście na biegu jałowym silnika. Ja tak miałem w silniku renault 21, nie wiem czy tu jest podobnie. Mój sterownik biegu jałowego (silniczek krokowy tak to nazywają choć jest zwykłym silniczkiem na prąd stały i z krokowym nic wspólnego nie ma)...
Byłem przed chwilą przy aucie. Aku naładowany, napiecie dawał 14,4V pod obciazeniem było 14,2V. A obroty dalej głupiały Zdazyło sie,że na samych swiatłach potrafiły spasc bardzo nisko, ze zatrzesie i wracaja według opcoma na ok 680-700rpm. Nie za niskie są te obroty silnika na jałowym? Może sie to łączyć z tym, że auto od jakiegos czasu po odpaleniu...
przy zwartych stykach AiB znak na kole pasowym wału korbowego powinien stać stabilnie na znaczniku na obudowie silnika -oczywiscie obroty biegu jałowego i to wszystko.Nie ma innej regulacji zapłonu .Jeśli sie nie pokrywają należy poluzować aparat zapłonowy i przestawić!!! po regulacji dokręcić aparat zapłonowy.
Generalne się nie reguluje ale wcześniej miałem problem , ponieważ na benzynie pracował nie równo, więc za poradą innego mechanika szukałem przyczyny właśnie tam ( wystarczyło jednak wyjąc i polutować sterownik wtrysków i przeszło jak ręką odjął ). W przepływce jest regulacja naciągu sprężyny która otwiera dopływ powietrza. Jest magnetostatyczna zdaje...
Jeśli myślę logicznie to zanieczyszczony DPF spowoduje wzrost ciśnienia spalin co za tym idzie wtłaczanie ich do kolektora przez EGR ,zamulenie silnika i ograniczenie doładowania .Zawór EGR reguluje na podstawie różnic przepływomierza przez uchylanie zaworów bo są tam 2 połączone sprężyną a impulsy PWM wypychają rdzeń cewki programowo,gazy pod większym...
Pompa sprawna 0,9 bara . Układ podciśnień szczelny 3 elektrozawory sprawdzone i są w sprawne , Najbardziej dziwi mnie fakt stale wciągniętego cięgna od zaworu upustowego (bez względu na obroty) . Po odłączeniu wtyczki od elektrozaworu od turbiny napięcie na biegu jałowym wynosi 6,6V między pinami w wtyczce .
witam mam problem z moją vectrą a z 89 roku 1,6 c16nz benzyna+gaz jak przygazuję jej(zarówno na gazie jak i paliwie) to obroty tak od 2,2tys chwilkę stoją i tak wolno spadają, nie ma znaczenia czy przygazuję do 5tys czy więcej od tej wartości (2,2tys) lecą dopiero wolno.. czasem zdarzy się tak że po zapaleniu lub już w trakcie jazdy np po zatrzymaniu...
Witam, mam problem z autem. Mam opel vectra 1.8 16v benzyna+gaz i nie mam sekwencji. Problem polega na tym że na benzynie samochód ma falowanie obrotów na jałowym biegu i lekko samochodem buja a podczas jazdy jak puszczam gaz to szarpie. A na gazie ma ciężko zejść z obrotów. Nie mam pojęcia co to może być. Coś czytamelm na forum, że może to być przepustnicy,...
Witam może ktoś jest w stanie mi pomóc.Mam vectre b 1.8 16v i od kiedy podłączyłem się pod centralke i w programie włączyłem tryb nauki auto przestało poprawnie pracować na gazie.Dodam ze w trybie nauki po zwiększeniu obrotów auto gaśnie.Nawet po resecie pracuje na biegu jałowym dobrze a w ruchu wkręca się tylko do ok.3000 obrotów. Regulamin p.11 popraw...
Witam, temat stary, ale mój Nissan 2.0td rzucił palenie. Po diagnostyce zworka wyświetla błąd 47 - czujnik położenia wału. Po jego wykasowaniu silnik zapali na 2s i gaśnie i pojawia sie błąd 47. Czyli wymiana czujnika poł. wału. Czytam, że od opla będzie, po przeróbkach, pasował. Ale jak zakuć nową wtyczkę tzn kolory kabli bedą takie same jak w starym?...
sprawdzałem błędy wyskoczył P1590 pompa ok czujnik obrotów ok zaworki elektromagnetyczne trzymają jak potrzeba walnięta jest gruszka turbiny być może że ten błąd jest przez to jak sprawdziliśmy po odpaleniu gruszka trzyma 1 bar po dodaniu gazu rośnie do 2 bar i koło 4500 obr spada do 1 bara wina może stać jeszcze po stronie regulatora obrotów po podłączeniu...
Chcesz zobaczyć ile pali - lejesz do pełna, robisz 200-300km i znów do pełna na tej samej stacji (ile Ci tym razem weszło tyle spalił). Innej metody nie ma takie lanie po 5-10l jest bez sensu... a jak Ci się na prawdę skończy i pociągnie powietrze to będziesz miał problem. Po zakończonej jeździe trzeba odczekać z 20-30sek na wolnych obrotach przed wyłączeniem...
Tak nie powinno być! Obroty nie mogą rosnąć samoczynnie sprawdzałem to już w kilku autach "benzyna" dodam że (BEZ LINKI GAZU) np. vectra 1.8 i można ustawić sobie 2150..2350..2400. itd... Obroty powinny rosnąć proporcjonalnie do wciskania pedału gazu. A nie jak ww opisywanych przypadkach "mucha siada" i obroty na 4000rpm. Dodano po 5 Przepływomierz...
Witam wszystkich! Mam taki wóz jakim jest Opel Vectra A z '89 roku. Posiada on silnik C20NE. Chciałbym podłączyć go do komputera aby mieć możliwość programowania poszczególnych opcji typu obroty jałowe itp. Schemat kabla RS232-ALDL 10pin znalazłem (z dwoma tranzystorami BC147B), ale nie wiem jakim programem komputerowym to ugryźć żeby móc cokolwiek...
Witam. Vectra C 1.8 xer Szukam podpowiedzi co może być przyczyną występowania drgań silnika - wyczuwalnych głównie na kierownicy. Drgania występują tylko przy obrotach "jałowych" - ok. 900 rpm i ustępują po całkowitym ogrzaniu silnika (ok 20-30 min jazdy). Poduszki były wymienione, lecz tak czy inaczej ze względu na znikanie drgań po pewnym czasie odrzucam...
Cześć. Miałem podobny problem w Vectrze 92r. 1.8 .Nie baw się w regeneracja reduktora tylko kup nowy. Jak się znasz to wyreguluj go wstępnie by nie gasł na jałowym i obroty nie falowały, pojeździj trochę by reduktor "się ułożył" a następnie pojedz na dokładną kalibracje do gazownikia. Ja tak zrobiłem i Vectra działała bez problemu. Spalanie na trasie...
Napięcie na czujniku jest ok, nawet trochę za wysokie jak na bieg jalowy. Sprawdź, czy spada czy maleje podczas wkrecenia na obroty.
http://obrazki.elektroda.pl/6050677700_1... Tak jak przedmówca napisał - na jałowym pomiędzy 2 a 4 powinno być 0,6-1V, przy przegazowaniu/max obroty wartość powinna dojść do ok. 4V.
Witam wszystkich.Moja usterka polega na tym ,że mam jednopunktowy wtrysk paliwa i wszystko śmiga pięknie tylko od czasu do czasu-jak mu "odbije"silnik dostaje wysokich obrotów Pkt 10,9 Prosze poprawić. goldwinger
Witam, od jakiegoś czasu obroty w moim bolidzie szalały tj. po wciśnięciu sprzęgła obroty były wysokie i wolno spadały, objawy wskazywały na silniczek krokowy. Bzdura. Dziś wykręciłem przepustnice i przeczyściłem ją Więc jeśli to miał być silniczek krokowy, to po co było czyścić przepustnicę? Po zamontowaniu obroty już ładnie spadają, tyle że poniżej...
Witam ... Poprzednicy mają szczerą rację , sprawdz podciśnienie vacuometrem bo to podstawa , bez prawidłowego vaccu sterownik silnika nie jest w stanie uzyskać prawidłowych parametrów pracy ... Często padają zawory sterujące ( lubią być nieszczelne ) i to na nich czasami gubi się vaccu .. Oczywiście podstawa to szczelność przewodów i gumowych złączek...
Stare ECU posiadam. A co do przeprogramowania ECU to nie wiem czy da rady. Ale zastosuje opisaną na forum metodę auto-adaptacji niby te ECU je posiadają. Dodano po 1 Dodam że Vectra przy tym ECU jeździ normalnie jednak falują jej delikatnie obroty na biegu jałowym. Kolejne moje pytanie znalazłem ECU z dnia 03.12.97/2 moje jest 13.06.97/2 czy to ECU...
Może źle sprecyzowałem pytanie...chodziło mi o dawkę wtryskową dla biegu jałowego na postoju, obroty biegu jałowego 850 rpm, temp. silnika 91 st. temp. oleju 88 st. masa powietrza zasysanego 334 mg/H, EGR 21%, temp. powietrza zasysanego 28 st. - czyli warunki rozgrzanego silnika do temp. roboczej. Dawno temu widziałem gdzieś tabelę dla ustawień dawki...
Witam Chciałem się zapytać czy wszyscy użytkownicy Vectry B 1.6 16V mają tak że po nocy/dłuższym postoju jak odpalają samochód to obroty przez 2-3 minuty są podwyższone do około 1500 a potem spadają? Co może być przyczyną tego że spala dużo oleju ? Tzn. olej był dolany i bagnet wskazuje w połowie miarki poziom oleju, po przejechaniu około 300 km wskazania...
Sprawdziłem dokładnie rozrząd. Klin na swoim miejscu , znak nakole wału zgadza się z gmp i znakiem na obudowie. Góra +/- pół zęba. Przy przestawionym rozrządzie miałbym obroty i iskrę na wszystkich cylindrach pozatym wywalał by błąd czujnika wałka rozrządu. Wykres faktycznie jest przesunięty ale jest on na biegu jałowym nie wiem czy na rozruszniku powinien...
Witam od jakiegoś czasu słysze halas z silnika na biegu jałowym najbardziej na rozgrzanym silniku jak wciskam sprzęgło halas ustępuje, dodam że czasami nie zawsze przy ruszeniu auto drży wibruje dopiero jak dodam dużo obrotów wibracje są mniejsze, i UWAGA dziwna rzecz jak wciskam sprzęgło i mam na biegu jałowym jest okej brak wibracji lecz jak wciśnięte...
Obroty przeważnie są wyższe od jałowych, dzieje sie to i na ciepłym i na zimnym silniku. Ze dwa razy w ciągu 3 miesięcy auto trzymało jałowe obroty niższe niz zwykle i było sporo lepiej. Wydaje mi sie ze obroty jałowe cały czas są zbyt wysokie niz powinny byc jeżeli auto chodzi równo.. bo często obroty niezacznie falują Dodano po 52 Zapłon ustawia sie...
Witam panowie. Mam problem z moją Vectra B - 2000r, 1,8, silnik X18Xe1. Przeszukałem już wszystkie fora i nie znalazłam odpowiedzi, więc postanowiłem sam opisać problem. Auto ma za wysokie obroty, przy przyśpieszaniu szarpie, dodatkowo wraz z pojawiającym się błędem P0505 - Regulacja obrotów biegu jałowego - napięcie za wysokie - zapala się lampka silnika....
Witam. Mam wielki i nieprzyjemny problem z Vectra. Szarpanie na biegach przy gwałtownym wciśnięciu gazu. Jeśli dam gazu na 20 % to nie szarpie. Na biegu jałowym obroty trzyma równo jak i równo wchodzi na obroty. Świece wymieniane 2 razy pomogły na krótki okres czasu. Vika chodzi równo na gazie bez problemu na zimnym silniku ale po przejechaniu 4-6 km...
Tłoczek w cylindrze rozdzielacza chodzi idealnie, krokowiec też się wysuwa i chowa, bo to sprawdziłem. Zdejmowanie nogi z gazu powoduje jednak całkowite wysunięcie silnika krokowego i zamknięcie przepływu gazu do wtrysków. Pytanie dlaczego krokowiec nie zatrzymuje się w miejscu, gdzie obroty powinny wynosić 1000 i silnik nie pracuje na biegu jałowym?...
Witam. potrzebuje pomocy.. Mam opla Vectra b 1.6 z roku 1996. gdy przejadę 5 km czasami więcej czasami mniej to włącza mi się żółta kontrolka z silnikiem . gdy jadę na biegu jałowym to auto spada na 500 obrotów czasami zgaśnie. również na biegu jałowym gdy auto spadnie na 500 obrotów to światła sie przygaszają ale gdy przy gazuje to momentalnie jest...
Posiadam vectrę b 1.8 silnik xe 97. Problem: Obroty podczas jazdy na biegu jałowym potrafią spaść do 100. Silnikiem trzęsie jakby palił na 2 świece. Jak zimny silnik to autko słabe - nie ma mocy. Pojawia się taki problem - jak dodam leciutko gazu to silnik przydusza a potem obroty gwałtownie skaczą. Z tego powodu ze świateł ruszam z piskiem opon. Ponadto...
Witam, odpalałem auto wuja moją Vectrą. Podpiąłem kable, Vectra była odpalona, na biegu jałowym. Odpaliliśmy auto wuja, wszystko było dobrze po czym zgasiłem Vectrę. Po ponownym uruchomieniu silnika świeci kontrolka braku ładowania akumulatora i nie chce zgasnąć nawet po kilku kilometrach czy na wyższych obrotach. Proszę o szybką pomoc
Witam,posiadam Opla Vectrę b 2.0 16V 97 rok , jest w niej problem z obrotami zawieszają się lub falują w czasie jazdy , na biegu jałowym jest idealnie a gdy tylko ruszę pojawia się problem.Przypuszczam że problem jest w ABS bo gdy rozłączę czujnik z lewej strony oczywiście z przodu problem znika . Wymieniłem czujnik ABS ale to nic nie pomogło także...
Odpal samochód wieczorem i zobacz czy nie ma przebicia na przewodach zaplonowych, zdejmij też kopułkę zapłonową i sprawdź czy paluch nie jest na wykończeniu, mialem kiedyś podobną sytuację (Vectra A 1.8) i to o czym mówię było przyczyną Dodano po 11 Jeszcze zapomniałem spytać, sprawdzałeś silniczek krokowy od regulacji biegu jałowego, zdejmij go i wymocz...
biegu jałowego vectra obroty vectra vectra obroty
biblioteka borland czujnik polozenia przepustnicy astra blokada mastercook
hisense 55e7nq karta graficzna
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 – cewka immobilizera za radiem, montaż i izolacja, problem z rozruchem Shelly 1 Plus – podłączenie do elektrozamka furtki, konfiguracja, schematy, bezpieczeństwo