Witam, na 99% odpowiedzialny za ta sytuację jest silniczek krokowy koszt używanego około 100zł
Normalnie - albo zamykają szczelnie przepływ, albo nie - wszystkie trzy są identyczne.
42-obwód pierwotny układu zapłonu rozdzielaczowego lub jego połączenia wysokie napięcie.
Skoro reset pomaga to może lpg miesza? Co się dzieje po resecie i samej benzynie jazda?Ewentualnie ster uszkodzony? Masy sprawdzone a reszta instalacji? Brak błędów a czujniki miernikiem sprawdzone?
Wszystkie przewody są podłączone, sprawdzałem to kilkakrotnie.
Być może to wyjaśnia sprawe szarpania przy jeżdzie tuz po zapaleniu silnika,ale skąd te wysokie obroty biegu jałowego?
kolego sprawdż rozrząd mógł pasek przeskoczyć...
musisz koniecznie podłączyc komputer,moze to byc czujnik temperatury lub TPS.Woplach jest to typowa sytuacja z obrotami
Napięcie na czujniku jest ok, nawet trochę za wysokie jak na bieg jalowy. Sprawdź, czy spada czy maleje podczas wkrecenia na obroty.
Sprawdź masę od wskaźnika obrotów.
Jakie to są wysokie obroty 3000 czy 6000, moze być zapchany filtr paliwa. Ignacy
Drugim czułym punktem w tym temacie jest silniczek krokowy, to on odpowiada za wolne obroty. Czasami wystarczy go wymyć.
Witam. Posiadam do zrobienia dziwny przypadek vectry b 99`. Silnik 2.0 16v, zimna odpala ok trzyma obroty około 1krpm z hakiem ale wraz z temperaturą wzrastają do około 1800-2000 i tak zostają. Odczyty z przepływki, sondy, czujnika temp. powietrza i czieczy ok. Szczelność dolotu sprawdzona(wielokrotnie i na pewno szczelny), wymieniona uszczelka pod...
idąc dalej tropem tego gaźnika-pewnie pływak się utopił. Albo dysze rozkalibrowały. Pewnie nie wiesz że łapiąc fałszywe powietrze, silnik wejdzie na wyższe obroty?
witam sprawdż potencjometr znajduje się on po prawej stronie gażnika (3 przewody) informuje on komputer jak jets wcisniety pedał gazu bowiem sprzężony jest linką ja tak miałem wymieniłem i po sprawie...
Sprawdź czy się nie zsunęła guma łacząca korpus przepustnicy z kolektorem ssącym. Masz tam taki pierścień mocowany na dwie opaski. To typowa usterka w X16XE.
Sprawa z tymi obrotami rozwiazana. Wymienilem potencjometr przepustnicy - skasowalem bledy na sterowniku - smiga az milo. Nie mial przedtem takiego kopa jak ma teraz. Pozdrawiam Patryk
Ale jeszcze trzeba krokowca wypucować.
Wyczyść przepustnice. Czy jak odłączysz zawór biegu luzem (silniczek krokowy) obroty spadają. jAK wyglada TPS
Masz gdzieś nieszczelność między przepustnicą i głowicą. Najczęściej uszkodzeniu ulega gumowy łącznik między korpusem przepustnicy i kolektorem dolotowym. Ale może też być tak, że spadł jakiś wężyk podciśnienia, serwo hamulców jest dziurawe, uszczelka na kolektorze dolotowym się uszkodziła itp...
Też mi się to wydaje dziwne. Autko jedzie powiedzmy normalnie nie szarpie przy zmianach biegów tylko te obroty :(
Jak rozebrałeś to pukaj do skutku.
Kody błędów prawdę powiedzą.
jeśli ten objaw jest regularny to raczej sonda lub cz temp. albo jedno i drugie jeśli są momenty że jest dobrze to może trzeba przemyć regulator wolnych obrotów
bo nie w nim wina.
Pwa 164? to faktycznie moze byc problem a jakie parametry w czasie pracy na wolnych i wysokich obrotach?
Masz wydmuchaną uszczelkę pomiędzy korpusem przepustnicy a kolektorem. Drugie podejrzenie to potencjometr
A sprawdzałeś sondę lambda? Jeśli nie to ją sprawdź, a najlepiej podmień na sprawną na 100%.
TAK
Turbina do regeneracji.
czyli co to oznacza?
jeżeli ma to jakiś związek z wysokimi obrotami to podkreślam po raz kolejny że na wysokich obrotach silnik działa bez zarzutów
czy jest dobry?? dobre pytanie? ten co sprzedawał mówił że dobry , lecz jak on zapewni jak on rozkręca auta i sprzedaje mam jeszcze swój sterownik z takim samym błędem lecz tamten miał jeszcze problemy czasem z immo, gdyż potrafił zgasnąć sam nie wiem czy jest możliwość naprawy???sterownika z takiego uszkodzenia cewka pracuje ok
Witam ja takze mam podobny problem z vectra. Czasami zostaje na wysokich obrotach czasami opada. Jest tak ze jest dobrze przez pewien czas ,ale nie moge dojsc co to jest. Moze ktos sie orientuje bo mial taki przypadek
witam serdecznie! posiadam na stanie opel vectra 1,8 1992 w gazie i bardzo często zdarza się że podczas wciskania sprzęgła tudzież na postoju samoczynnie wchodzi na trzy lub cztery tysiące obrotów i dosłownie wyje prosze poradzcie coś
Nie jestem do końca pewien ale z tą temperaturą to może być termostat.
Sprawdź głową wiązke idącą do silnika jest ona po lewej stronie i wchodzi w podszywanie to jest ich bolączka izolacja na przewodach sie wykrusza
niktorym silnikczka krokowym nic nie pomoze , trzeba wymienic,mialem takie przypadki
Co z filtrem paliwa?
Sonda zdechła
Bez diagnostyki to można gdybać lub wymieniać pół auta. Zamykam.
To falowanie obrotów może być przyczyną złej pracy silniczka krokowego. Co do strzelania stawiam na świecie. W samochodach z instalacją gazową ważne jest dobranie odpowiednich świec i przewodów wysokiego napięcia.
czesc problemjest taki ze posiadam Elektrycznie podnoszone szyby w przednich drzwiach a problem tyczy sie drzwi przednich pasarzera, czasem podnosza sie płynnie tak jak powinno być.. a czasem z przerwami ---->---->---->---->.....czyli idzie stop znowu idzie i stop...ale to problem tylko z jednymi drzwiami .. i jeszcze jak juz pisze to opisze kilka innych...
Wybacz Stanisław ale zabacz , na parametry, ta przepływka jest martwa i pokazuje się napięcie bez uruchomienia silnika a wg Autodaty powinno być 0v. Po zatym "ząbek w tą" daje zupełnie inne efekty. Ten chodzi tak jak powinien chodzić przy mapowanym przepływomierzu (lekko zmulony, ciężko wkręca się pod obciążeniem na wysokie obroty).
na benzynie oscyluje od 0.20 do 0.70 i na wolnych obrotach i na wysokich
Power Level: 48.0 dBmV u mnie jest ok czy tez wysokie obroty?
Na początek pomiar napięcia sondy na wolnych obrotach i wysokich.
Falowanie obrotów i duże zużycie paliwa może być związane także z zacinającym się silnikiem krokowym.(Jeśli tam jest).
sondę sprawdź i ciśnienie paliwa
Wyczyść pompe
A może mały przedmuch na uszczelce głowicy miedzy sąsiadującymi cylindrami. W początkowej fazie objaw ten jest widoczny na małych obrotach gubi się przy większych i obciążeniu. w miarę powiększania otworu przedmuchniętej uszczelki widoczny na wysokich obrotach.
jest to manual a jesli chodzi o parametry wszystko jest w normie oprócz spalania,spalanie jest za wysokie
Wymieniałeś może w ostatnim czasie rozrząd jeżeli tak to może być przestawiony o 1-den ząbek na pasku.Ja ostatnio u siebie wymieniałem i mam ten sam efekt ciężko się zbiera na obroty i szarpie przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu,a jak schodzi z wysokich obrotów strzeli.
bardzo proszę o pomoc, bo moja vectra zamula zanim przekroczy 2tys, a potem trzyma wysokie między biegami i pali jak smok..:(
Witam mam problem z moją vectrą otóż ostatnio moja viki zaczeła mieć niskie obroty około 500-600 na ciepłym silniku a na zimnym po odpaleniu rano trzyma około 2000 obr/min. Odrazu mówie jest ona w benzynie bez gazu , krokowiec mam nowy, guma od filtra do przepustnicy jest szczelna więc nie łapie lewego powietrza, jeśli ma to coś wspólnego. Rok 1989...
To opla na linkę i do elektryka.
Witam. Mam podobny problem tylko że u mnie żle działa czujnik doładowania do turbiny a wygląda to także podczas jazdy włacza się albo wyłącza i powoduje to spadki mocy . Jedziesz sobie tak koło 100 km/h wciskasz gaz do dechy a tu nic , mięki pedał gazu silnik sie kreci obroty delikatnie idą do góry ale nie ma mocy , mija kilka sekund czujnik zaskakuje...
opisujesz problem któegoś z OPLI, podejrzewam że VECTRA, tak?
Egr wyciągane 2-3 dni temu, jest czyste i bez syfu, w kolektorze też nie ma sufy, Czujnik doładowania na 1 śrubkę był nowy montowany w zeszłym roku więc go nie sprawdzałem, bo uważałem że nic mu nie może dolegać. Luz poprzeczny na ośce jest lekko wyczuwalny, tylko że sterując turbinką ręcznie, to autko miało kopa. Turbina była robiona przez poprzedniego...
a jak ustawić skład mieszanki?? bo z tego co zauwazylem to jest uboga na wolnych i na wysokich obrotach
Na postoju silnik nie jest obciążony i zużywa mniej paliwa, ale ciężko jest się wbić tak po kilku słowach opisu problemu, napisz jak się zachowuje silnik podczas próby ruszenia (szarpie, przerywa, wysokie obroty na jałowym, idt)
Za wysokie obroty biegu jałowego lub coś z elektrozaworkiem biegu jałowego...
Te same objawy może dać zapchany filtr gazu. Na wolnych obrotach jeszcze gaz się przeciska., na wysokich strumień gazu jest za niski i silnik się dusi. Zubożona na maxa mieszanka zapala Check Engine (sygnał z sondy lambda).
dzisiaj muszę się za niego zabrać,dodam że jest to silnik z2,2yh a nie jak wczesniej se,a i jeszcze jedno czy cisnienie sprężania 17 bar nie jest za wysokie?
Miałem dziwny problem w passacie b5 chodził równo ale przy wyższych obrotach zaczynał szarpać. Usterka uszkodzone przewody wysokiego napięcia do wymiany
Jak wyżej po lekkim nagrzaniu wskakuje check i muli. Jeżeli cisnę go na wysokich obrotach jedzie, wystarczy wysprzeglic i muł. sprawdzone wszystko przepływka pokazuje normę. Jakieś pomysły
Tak, to vectra b. Stare zegary poległy przy probie przeprogramowania przez speca, tzn okazało się że ten wsad ma od wersji 2.0 i teraz też pokazuje obroty za wysokie. Poratuje ktoś wsadem od vb 1,7td ? Pozdrawiam Sławek
Parownik w samochodzie z gazem wytrzymuje około 80000Km po tym przebiegu pozostaje regeneracja lub wymiana na drugi nowy - osobiście polecam ten drugi sposób bo jest dużo pewniejszy. Jeśli mieszanka jest zbyt uboga znaczy że problem leży po stronie układu zapłonowego, miałem ostatnio tak w Scorpio, jedna z dwóch cewek miała przebicie na mase, po wymianie...
Panowie jak ustawić obroty silnika. Właśnie dzisiaj wymieniłem silnik krokowy i przy nagrzanym silniku mam za wysokie obroty. Nie mam obrotomierza a więc nie wiem ile pokazuje.
proponował bym ci abyś sprawdził sobie ładowanie jak i na niskich obrotach tak i na wysokich a czy wskaźniki w liczniku też wariują
świece sprawdzić-przewody wysokiego napięcia- spryskać styki -WD40-
temet mozna zamknąć okazało się że na pierścieniach ślizgowych "porobiły sie ząbki" i przy schodzeniu z wysokich obrotów ułamywały szczotki .po wymianie pierścieni wszystko gra :)
Klapy możesz sobie darować - sterują zasysanym powietrzem, aby w miarę równomiernie napełniać cylindry, przy wysokich obrotach (wyższe zapotrzebowanie na tlen) zmieniają ustawienie by powietrze miało krótszą drogę. Parametry kolega miał zrzucić, i sprawdzić iskrę. Skoro nie wiadomo co jest przyczyną, to przynajmniej metodą eliminacji wykluczać sprawne...
Witam weż multimetr minus do masy plus do sondy (czarny przewód) zakres do 2 wolt na wysokich i wolnych obrotach ma napięcie skakać w granicach 0 do 0.9 v .Jeżeli tak jest to sonda oki
Posiadam Vectrę C z 2004 roku z silnikiem 2,0 Turbo benzyna 175KM. Przy zakupie świecił się check. Po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd P0037, pod analizatorem spalin wyszło zwiększone stężenie w spalinach CO, reszta w normie. Przebieg 168tys. km. Według błędu uszkodzona sonda 2, chociaż wymieniłem i sytuacja się powtarza z checkiem. Czy to może...
Mam kadeta i u mnie jest podobnie .Po wywolaniu usterek kompa okazalo sie ze to wysokie napiecie miedzy rozdzielaczem a sterownikiem .no i to byly kable wysokiego ,zasniedziale a jeden mial inna opornosc .
Witam. Opela Vectra 1,7 D z 1990 roku, nie wiem dlaczego sam skacze na wysokie obroty i tak trzyma przez jakiś czas. Gdy spada to gaśnie, nie zawsze ale czasami i nie można go odpalić rozrusznikiem ale jeśli się go pchnie, to odpala od razu. Wie może ktoś, od czego to może być?
Dymi standardowo jak na Diesel'a przy bardzo wysokich obrotach. Mniej więcej co 300km dolewam 1l oleju po zapaleniu się żółtej lampki.
Witam mój problem odnosi się szarpania w aucie Początkowo auto szarpało na gazie i po pewnym okresie zaczęło szarpać na benzynie To skłoniłem się do wymiany cewki i świec pojeździłem trochę i znów ten sam problem Auto po wcisnięciu gazu zaczyna szarpać na niskich i wysokich obrotach i zapala się kontrolka check engine Auto było pod komputerem i nie...
1.5 bar przy obrotach stacjonarnych - jest ok, jeżeli powyżej 3 tyś obrotów ciśnienie wskoczyło na 6 bar przy zimnym motorze według mnie jest ok, przy rozgrzanym silniku - ciśnienie będzie oczywiście, że mniejsze ( i tu jest pytanie przy jakiej temperaturze wykonałeś pomiar?). 2. rozebrałeś pompę - bawiąc się sprężyną zmniejszyłeś ciśnienie - jeżeli...
http://obrazki.elektroda.net/55_12351419... Witam auto oddałem do mechanika ponieważ miałem problemy z zapłonem, uregulował wszystko ładnie pięknie, ale coś tam wspominał mi z podciśnieniem że mam jakieś niby problemy... hm Wsiadłem do auta i odjechałem do domu, auto za nic w świecie się nie chciało zbierać, po czym na parkingu usłyszałem...
Połączenie Smartfon - ELM moim zdaniem nie ma racji bytu. Mój ELM327 z Corsa B 1.0 12V czy Vectra B 2.0 DTH łączy się. Tylko podłączam go do laptopa przez USB.
Na wolnych obrotach tak ma być(zamknięta przepustnica). Gdy jest za wysokie to bierze lewe powietrze, lub coś z praepustnicą.
jeżeli na benzynie ok. to szukaj w instalacji gazowej ,jeśli problem pojawiałby sie na benz. i gazie to można byłoby szukac usterki sterowania silnikiem,a w tym wypaku szkoda czasu .Instalacja gazowa to dodatek i pomyśl jakby jej nie było to autko chodziłoby ok.
Nie są takie złe. Jeździłem trochę takim cudem i nie miałem do niego większych zastrzeżeń. Mało dynamiczny i lubi wysokie obroty. Wolne obroty trochę niestabilne i się wieszają.
a co ma wn do zwiększonego żuzycia paliwa ? Silnik raczej by tylko szarpał. Oringi pod wtryskiem czyli że spod wtryskiwaczy cieknie to by było widoczne przez zalewanie paliwem wokól wtrysków. wn-czyli układ wysokiego napięcia :cewka zapłonowa ,świece ,przewody itd
blos jest niezłym wynalazkiem, ale pod warunkiem że potrafi się go wyregulować. Instrukcji nawet takich krok po kroku jest mnóstwo i tak nie wszyscy są w stanie zrobić to poprawnie. Dla Ciebie kolego proponował bym regenerację lub czyszczenie parownika na początek bo może nie trzyma ciśnienia. Jak parownik będzie ok to poszukał bym jakiegoś dobrego...
Witam ponownie Sprawa wygląda następująco byłem u gazownika, skasował dość sporo poustawiał wszystko(tak sądził) i dalej jest takie spalanie. Moje pytanie może to pomoże, mianowicie jeżeli ktoś wie mający też w vectrze reduktor tomasetto At07 to niech napisze jak ma ustawione śruby od reduktora chodzi mi o ile ma je wykręcone. Moje śruby teraz mają...
ECU to komp twojego silnika, nic nie zaszkodzi zewrzeć A i B na kostce diagnostycznej i odczytać ewentualne błędy. Jest to w instrukcji eksploatacji Vectry szczegółowo opisane. Moim zdaniem wszystko działa prawidłowo, na zimnym silniku masz "wysokie" wolne obroty, które potem spadają. To że gaśnie to kłania się przebieg, masz pewno już ponad 150tys...
Sprawdziłem wtryski. Wszystkie chodzą dobrze. Listwa wtryskiwacyz styka dobrze. Dziś nawet wszedł na wysokie obroty na gazie (3000) i nie chciał wcale zejść z obrotów. Już nie wiem co jest grane. Pomocy!!!
Witam. Tak jak pisze kolega jawiczka jeśli nie świeci się kontrolka od ładowania to alternator wzbudzi się (choć nie zawsze) dopiero na wysokich obrotach. Jeśli demontowałeś zegary to mogłeś też źle je włożyć w gniazdo łączące zegary z instalacją
Witam Przy braku szczęścia możesz sporo uszkodzić, łącznie z akumulatorem. Czym prędzej sprawdź napięcie na akumulatorze przy wysokich obrotach. Max powinno być ponad 14 V. Wymień regulator napięcia, "stawiam" na niego. Pozdrawiam
Spalony bezpiecznik od zasilania deski Nr 2-20A.P
Pytałem w ASO u kumpli wielkie oczy ale w kierunku pompy.Czy przepływomiarki były nowe.Przy teście powinieneś mieć co najmniej 800-900 na wysokich obrotach przy niższej wartości przepływu ecu może nie protestować a autko będzie muł.
co do odcięcia to może masz instalacje lpg. a auta na lpg nim mają odcięcia działa ono tylko przy jeździe na benzynie. z tym się nie zgodzę mam vectra B przerobioną na LPG i jak najbardziej jest odcięcie
Witam kolegów Mam Vectrę C i mam kłopot z kładem wysokiego ciśnienia na listwie CR po prostu błąd 0002. Podłączyłem kompa na boczne siedzenie i w drogę co się okazuje. Ustawiłem parametry do podglądu wartości ciśnienia na listwie z ciśnieniem żądanym przez sterownik i co się okazuje !!!!! że przy spokojnej jeździe oba parametry się pokrywają lecz przy...
1) może pora na zmianę akumulatora ? 2) sprawdzałeś cele czy są zalane ? 3) czy podczas jazdy zapalała się lampka ładowania ? 4) sprawdź czy podczas wysokich obrotów napięcie na akumulatorze jest 14.4 (oczywiście bez włączonych świateł, klimy i innych gadżetów )
Witam. Mam problem z Vectra B 1.8 16V 96r. Mianowicie nie mogę osiągnąć wyższych obrotów niż 4.5 tys. Przy 4.5 tys. strzela, a jak się rozgrzeje do 80 stopni jadąc 80km/h to obroty falują od 800 do 5 tys. Nie reaguje wtedy na pedał gazu, wskazówka skacze, a silnik nie ma wysokich obrotów. Proszę o pomoc. Dodano po 12 Dodam jeszcze, że od pewnego czasu...
Panowie Jeśli macie zagazowane silniki a instalacja jest II gen. to należy w takiej sytuacji sprawdzić czasy emulacji sondy na gazie. Najprawdopodobniej gazownicy "ustawili" takie same czasy na wysokim i niskim poziomie. Komputer "nauczył" się jazdy na gazie i po przejściu na zalilanie paliwem jest problem z wkręceniem na obroty. Po ustawieniu odpowiednich...
Witam Wydobywajaca sie woda z rury wydechowej nie swiadczy o uszkodzeniach w silniku.Jest to efekt roznicy temp.Proponuje ci odpalic samochod i dac mu wysokie obroty aby wygonic z tlumika ten kondensat(masz efekt zatkanego tlumika).Prawdopodobnie to jest przyczyna gasniecia silnika.
obrót vectra regulator obrót wysoki obrót wysoki obrót wolne obrót
simering pompa ariston zmywarka błąd licznik błędów komórki
instrukcja serwisowa karcher dahua kamera
Rok produkcji telewizora Sanyo 3022P Prąd roboczy diod mostka trójfazowego dla alternatora 170A