co to znaczy ???
Pod wtyczką od cewki zapłonowej jest plastikowy zaworek (EVAP), tam powinna być ta rurka podłączona. Katalizator sprawdzić nie przez wymianę, tylko np wykręcić sondę i tam sprawdzić ciśnienie spalin. Wymienianie części na takie tandety jak Hart (przewody WN) to tylko proszenie się o problemy.
Cześć jeżeli na niskich obr. ciśnienie oleju było by powiedzmy gdzieś w okolicach 0,5 bar rozebrał bym dół i sprawdził panewki, wał, ale tu problemem jest wysokie i na 99% obstawiam problem z pompą, to ona ma zaworek który, ma za zadanie wyhamować ciśnienie do max 5 bar, kanały masz drożne, filtr i olej wymieniony, w podstawie filtra jest też zaworek...
zatkany powrót z listwy - regulator nie ma jak zwrócić nadmiaru paliwa - podnosi się ciśnienie w układzie ( hipoteza ) - sprawdzić powrót z listwy od samego początku aż do baku
na ciepłym to 17 - 18 bar. Zbyt wysokie ciśnienie sprężania jest spowodowane zużyciem pierścieni olejowych.Olej silnikowy dostaje się na pierścienie uszczelniające, dodatkowo je uszczelnia, następnie zostaje spalony w komorze spalania.17-18 bar to zbyt wysokie ciśnienie dla tego silnika.
Ze starego też...
Proszę sprawdzić drożność odpowietrznika skrzyni. Jest to czarna igelitowa rurka wychodząca z przedniej pokrywy skrzyni biegów (widać ją z góry).
Witam kolegów Mam Vectrę C i mam kłopot z kładem wysokiego ciśnienia na listwie CR po prostu błąd 0002. Podłączyłem kompa na boczne siedzenie i w drogę co się okazuje. Ustawiłem parametry do podglądu wartości ciśnienia na listwie z ciśnieniem żądanym przez sterownik i co się okazuje !!!!! że przy spokojnej jeździe oba parametry się pokrywają lecz przy...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
witam mam mały problem z vectra c z 2006 roku z silnikiem 2.2 direct a mianowicie samochód nie wkręca sie na obroty jego maksymalny zakres nawet na postoju to 3000 rpm podłączyłem go do swojego luncha i wyszło wypadanie zapłonów na 4 cylindrze świeca rzeczywistości lekko okopcona. Natomiast po wymianie cewki zero poprawy wyskoczył kolejny błąd tym razem...
Witam.Mam dziwny przypadek z zasilaniem listwy cr ,pacjent to vectra c 1,9 dtl 101 km na pompie wtryskowej cp1h1 .Mianowicie pompa nie daje żadnego ciśnienia ani nie zasysa paliwa z baku.Po podpięciu pod komputer błąd p0090-5b i p0090-0a w parametrach jest ciśnienie na listwie cr25,4mpa a ciśnienie żądane 18mpa.Po wypięciu wtyczek z czujnika ciśnienia...
A co z ciśnieniem gazu? Nie mam turbiny,a z tego co się orientowałem,to takie wysokie ciśnienie daje się na reduktorze dwufazowym jak sie ma turbinę.Nie wiem jakie było wcześniej przed regeneracją reduktora,bo dopiero 2 dni mam dobry Interfice VSI Gazownicy dwaj niezależni na STAGu ustawiają w granicach 1,25-1,40 Bara Prinsa nie obsługują,więc teraz...
Witam Kupiłem vectre A C18NZ z gazem odczytalem kody bledow i wyszlo 44-sonda lambda uboga mieszanka 45-sonda lambda bogata mieszanka czy jedno drugiego nie wyklucza??czy sonda jest po prosru walnieta i 25-zbyt wysokie napiecie na wtryskiwaczu czym one moze byc spowodowane moze to byc wina przewodow.Jak ktos wie to Prosze o rade
Witam. Mam rozjechane dawki (motor 90 stopni)+0.20 -1.22 +2.34 -4.16. Silnik przy niskich temperaturach i jak jest ciepły odpala bardzo dobrze. Auto ciąg ma poprawny ale na wolnych obrotach trochę jakby nim trzęsło i trochę poszarpuje przy 1800 obr. Przelewy to również kicha strasznie duże rozbieżności. Co do dawek to może być...
Witam mam Vectrę B 2.0 DTI. Problem z nią mam od dnia zakupu. Najpierw powyżej 3 tys obr silnik tracił moc. Byłam chyba u 8 mechaników i każdy mówił coś innego. Jeden że przepływka - wymieniłam i nic. Drugi że jakieś zawory przy silniku które niby pozamieniał miejscami no i niby lepiej ale po pewnym czasie lampka motortronic sie zapaliła i już nie zgasła....
Witam , Mam instalacje SEC ( sterownik był w naprawie bo padły końcówki mocy ) wtryski reg fast , problem polega na tym ze jak mi się przełączy na gaz to nierówno pracuje auto , głośno klekoczą wtryski (przed naprawą tego nie miałem ) i po wciśnięciu gazu nie ma natychmiastowej reakcji obrotów tylko taka przymuła , od razu dopowiem że mam 2 cewki czarne...
Witam Wszystkich Vectra jeździła bezproblemowo do momentu padnięcia pompy paliwa. Samochód oddałem do naprawdę dobrego mechanika. Wymienił pompę wyczyścił zbiornik i odjechałem. Od następnego dnia silnik zaczął co jakiś czas tracić moc na 2 lub kilka sekund. Po chwili odzyskiwał moc i wszystko ok. Potrafił zgasnąć (rzadko). Potrafił przydławić się dwa...
Witam Mam problem z moja vectra 2,5 V6. Auto chodzilo idealnie do czasu gdy zdjelismy pokrywy zaworow. Teraz wychodzi na to ze ma jakies 40KM mocy. Wkreca sie na obroty bardzo wolno ale w calym zakresie obrotow. Czyli czujnik walka wykluczamy. Po odpieciu czujnika walu auto gasnie czyli tez jest ok . Przewody daja prad, cewka dobra, swiece obdymione...
witam, posiadam vectre B 1.8 16V 1996r benzyna+LPG. Problem polega na tym że wogule nie chce odpalić. Iskra jest, kable wysokiego napiecia świeżo wymienione. czy zbyt mała kompresja na cylindrach ma na to wpływ? jesli tak to co robić?
Witam Po wymianie drążków kierowniczych i końcówek drążków zaobserwoałem jakby wspomaganie chodziło ciężej. Przy maksymalnym skręcie kół prawo lewo nie słychać pompy wspomagania (wcześnie było słyszalne tak jakby buczenie, sprawdzałem z innymi vectrami i kazda przy maksymalnym skręcie lekko buczy normale) a u mnie przestała. Dodam że żadna kontrolka...
Witam posiadam Vectre B z silnikiem X16SZR z instalacja gazową i borykam sie z problemem braku mocy na bezynie i jeszcze wiekszym brakiem mocy na gazie. Najbardziej jest to odczyuwalne kiedy na 2 wciskam pedal gazu auto ciagnie ale z dziurami w przyspieszeniu szczegolnie w przedziale niskich obrotow. Na 2 z pedalem do konca wcisnietym rozpedzam auto...
Mam wielki problem . Posiadam w.w pojazd i od czasu uszkodzenia pompki paliwa dziwnie on się zachowuje (pompka jest już nowa, układ wyczyszczony) Na benzynie : przy próbie dodania gazu auto strzela raz w wydech raz w filtr powietrza nie chce wejść na obroty , w zakresie 2000obr/min. - 7000obr/min. pracuje normalnie . ma problem z utrzymaniem niskich...
Witam mam problem z rozruchem zimnego silnika po nocy. Auto trzeba kręcić bardzo długo aż siada akumulator. Jak już auto odpali i pochodzi minutę lub dwie to później pali od razu. Świece żarowe dobre, zresztą przy 20 stopniach na dworze to nawet nie są potrzebne. Sprawdzałem na komputerze i wymagane ciśnienie na szynie wynosi 30 MPa i przy rozruchu...
Witam problem polega na klekocie silnika jak zadana masa powietrza spadnie do 88 wtedy zmienia się dźwięk silnika czemu tak się dzieje w załączniku nagrany filmik z pomiarów
witam wszyskich, potrzebuje pomocy z kilkoma bledami w moim z22yh. Zaczne od tego ze jakies 2 miesiace temu mialem problem z pompa wyokiego cisnienia (co okazalo sie powszechnym problemem)zakupilem inna na szrocie tez zepsuta, wymienilem te 3 gumki co sa w srodku i wszysko bylo ok do czasu kiedy w tej pompie puscil simering. po zakupie nowej pompy (tym...
Witam Może ktoś mnie naprowadzi co może być przyczyną kopcenia na biało przy dodawaniu gazu? Niedawno kupiłem samochód pojechałem w trasę i zaświeciła się kontrolka oleju. Po powrocie wymieniłem olej i filtr jako że i tak trzeba było to zrobić po kupnie. Kopcenie zostało a jeśli chodzi o sam silnik nie zauważyłem niczego niepokojącego chodzi ok, nie...
Witam mam problemy z obrotami przy mojej Vectrze, strasznie wolno opadają zarówno na gazie jak i na benzynie. Jest to bardzo uciążliwe! Przepustnica i silnik krokowy były czyszczone ,nic to nie dało! Miał ktoś może podobny problem.
Filtr paliwa sprawdzałeś ? Upewnij się że pompa pompuje lekko uchylając zacisk przy wylocie z filtra (uwagha wysokie ciśnienie )
PRZELOTOWY UKŁAD WYDECHOWY RURA I NA KOŃCU TŁUMIK zrobione ze względu na za wysokie ciśnienie w tym układzie Dodano po 2 ciśnienie paliwa??? hmm ja nie sprawdzałem ale podczas wizyty na kompie mądra głowa mówiła tylko o za długi m czasie wtryski cała reszta ponć bardzo ładnie i ok jutro auto jedzie na 4 dni na testy mam nadzieje że to zrobią ... bo...
Jak ma gaz to nie ma co liczyć na paliwo w baku i wysokie jego ciśnienie, co najwyżej na zużytą pompe i brokat na dnie.
sondę sprawdź i ciśnienie paliwa
sprawdź filtr powietrza i silnik krokowy, jak dobrze rozumiem mapsensor sprawdza ciśnienie w kolektorze dolotowym powietrza.
Na wolnych obrotach tak ma być(zamknięta przepustnica). Gdy jest za wysokie to bierze lewe powietrze, lub coś z praepustnicą.
Aha mam pytanie czy przepływomierz podejdzie z vectry b też bo ma on jeszcze czujnik temperatury aha mechanik mówił że na jednym pinie jest za wysokie napięcie Chodzi mi o samą przepływkę bo obudowa jest inna
Vectra C i R22? hmmm.....od 1993 roku jest ten gaz zakazany więc tylko chyba R134a ....tak mi się zdaje.
Może uszczelka pod głowicą. Miałem podobnie w renówce i sprzedałem bo już nie miałem sił do tego złoma. Sprawdź korek oleju i inne rzeczy które mogły by świadczyć o końcu uszczelki (na przykład jak wygląda płyn, ciśnienie w cylindrach, kolor spalin itp.). Jak wywala uszczelkę, kompresja może iść na obieg płynu stąd robi się zbyt wysokie ciśnienie i...
P073 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie P113- Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania. P0418 czyli - Przekaźnik „A" w układzie doprowadzania powietrza wtórnego. U mnie w WOW-ie tak pokazuje - pozdrawiam.
napięcie za wysokie więc regulator wymienić a co do przepalone zarówki od za wysokiego napięcia może.. ale od ładowania zapala, ciśnienie oleju i ładowanie dostaje chyba + z tego samego punktu a check to nie wiem jak zasilany, szukałbym w liczniku
Po podłączeniu do komputera diagnostycznego OPLA pokazało: błąd 41 - usterka hydrauliczna - błąd sprzęgła błąd pokazuje się nagle. w normalnym trybie jazdy komputer pokazywał od 4 - 8 atmosfery w skrzyni (ciśnienie zmieniało się w trakcie jazdy), a w momencie wystąpienia błędu jest 13 atmosfer i nie zmienia się nawet po zatrzymaniu i wyluzowaniu. jak...
Od ponad pół roku mam zrobione odcięcie pompy paliwa po przejściu na gaz na długich trasach benzyny nie ubywa ale w cyklu miejskim gdzie dosyć często odpala się silnik to Pb znika nadal w dosyć szybkim tempie . Obstawiam ze któryś wtrysk leje pomimo odcięcia zasilania . Podczas jazdy an trasie gdy braknie gazu autko nie przełącza się płynnie na benzynę...
już jest 1.33bara to do ilu ma podnieść?? wysokie ciśnienie tez jest nei za bardzo dla valdemara, jak by teraz zjechał do 1 bara na reduktorze, to mnożnik skoczył by pewnie gdzieś pod 2.0
Mam problem z chłodnicą. Pęknięcie znajduje się w pobliżu króćca łączącego chłodnicę z termostatem. Czy jest jakiś sposób żeby naprawić to pęknięcie? Może jest jakiś klej do tworzyw sztucznych, który wytrzymuje wysokie temperatury? Ciecz wycieka dopiero gdy się nagrzeje i zaczyna wzrastać ciśnienie w obiegu. Może ktoś już robił coś takiego? Proszę o...
X16XEL bardzo lubi olej, 1l na 1000km to normalka, chociaż znam egzemplarze które biorą bardzo mało lub wcale. Ale generalnie opinia o tych silnikach jest taka że biorą. Też go mam i przyzwyczaiłem się, chociaż w twoim przypadku 0.5l na 300km to już za dużo. Co do podwyższonych obrotów po postoju to jest to normalne, silnik pracuje wtedy na tzw. ssaniu...
Witam posiadam vectrę b jak w temacie - dokładnie silnik jest x16xel, instalacja gazowa 2 generacji na bingo s - mój problem to wysokie obroty biegu jałowego - ok 1500 aby dojść co jest co odłączyłem całkowicie gaz (wyjąłem bezpieczniki) i zaraz po odpaleniu ma 1500 obr/min. wcześniej, jak bingo s miała zasilanie obroty początkowo były ok ok 850 dopiero...
Albo masz padnięty regulator ciśnienia i jest za wysokie ciśnenie albo jest duża za niskie, tak ze nie otwiera regulatora - pewnie pompka kaputt. Wydajność pompki bez utrzymywania ciśnienia o niczym nie świadczy. Jeżeli leje spod zaworka to ten "wentylek" jest do wymiany. Wentylek taki jak w kole z tym ze gumka benzynoodporna powinna być. Z braku odpowiednich...
Jest kilka przyczyn które mogą powodować taki objaw. Podam Ci ogólne wskazówki gdzie szukać ( nie wszystkie dotyczą akurat silnika 1.6 i) 1- za wysokie ciśnienie w obwodzie doprowadzania paliwa (sprawdzic obwód doprowadzania paliwa oraz regulator ciśnienia) Powodem tego może być np zatkany lub załamany przewó powrotny paliwowy między regulatorem a zbiornikiem...
Wysokie na cienkim a niskie na grubym, i jest to logiczne ponieważ dużo łatwiej nabić cisninenie na chudszym przewodzie
Spokojnie bez nerwów jeżeli odpowietrzałeś pompę z poluźnionymi przewodami wysokiego ciśnienia to niestety ale tak tej pompy nie odpowietrzysz. Weź wszystkie przewody wysokiego ciśnienia po dokręcaj dość mocno chyba ok 60nM i wtedy odpowietrz jak już odpowietrzysz to wtedy próba odpalenia. Mi nawet jak powietrze szło z powrotu przy odpowietrzaniu to...
Na pewno uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia
Pompy wysokiego ciśnienia też padają nagminnie , ogólnie to regulatory ciśnienia (najczęściej ) no i pompy wysokiego ciśnienia , czujniki na szynie przeważnie pokazują prawdę .... PS. widziałem i robiłem te silniki nie raz :) ...
Było na forum. Odepnij przelew i zassij paliwo z baku, w ten sposób zapełnisz przewody i sam filtr paliwa. Potem trzymając go szczelnie podłącz z powrotem do wtrysku. Odkręć przewody wysokiego ciśnienia i niech ktoś kręci silnikiem, jak zacznie dawać paliwem to dokręcaj kolejno i zapali.
Sprawdź zawór przestawiacza czy pyka jak i na rezystancję.Sprawdź czy jest pewne połączenie ze sterem .Jak i zaworu wysokiego ciśnienia..Jak ok, rozrząd pewny,to spaprana robota pompy albo sterownika nie wiem .I weź proszę nie rozbieraj stera bo nic tam nie znajdziesz.
Dawać może... ale tak jak kolega wyżej mówi Są to pompy wysokiego ciśnienia
Dobra dzięki za fachową pomoc. Sam sobie posprawdzałem i ogarnąłem. Po prostu ów mechanik chyba sobie tym kablem coś sprawdzał on nie był do niczego podłączony. Sprawdziłem sterownik pompy w każdy możliwy sposób i wychodzi że sterownik nie wysyła sygnału na zawór.
...i prawidłowo, że nie pociągnie. Musisz mieć specjalny przyrząd do odpowietrzania układu paliwowego albo wytworzyć ciśnienie w zbiorniku paliwa (korek od dymionu do wlewu paliwa + pompka do materaca w ten korek). Ewentualnie możesz popuścić przewody wysokiego ciśnienia przy wtryskach.
sprawdz jeszcze czujnik cisnienia klimy on rozlacza kompresor gdy jest zbyt niskie lub zbyt wysokie cisnienie w ukladzie
Niech zajrzy jeszcze do regulatora wysokiego ciśnienia czy nie jest zasyfiony ewentualnie podmianka..
Witam, podejrzewam, że to wtryskiwacz jest uszkodzony. Jeśli możesz to dorwij kogoś z takim samym silnikiem i podmień górę gaźnika TBI (z wtryskiwaczem) i zobacz jak jeździ autko. Sama podmiana to 15 minut roboty, tylko pamiętaj że gdy uruchamiałeś wcześniej silnik to w instalacji paliwowej jest wysokie ciśnienie. Pozdrawiam Marek
Witam, dzisiaj zawiozłem wszystkie 4 wtryski i pompiarz powiedział że otwierają się przy zbyt wysokim ciśnieniu Dziwna diagnoza.
Skoro jest bez zmian to wynika z tego, że wtryskiwacz, mimo, że pracuje nie domyka się i stąd zalewanie. Może regulator ciśnienia jest uszkodzony i daje za wysokie ciśnienie. Pompa od Vectry z tym samym silnikiem co twój?
Rozebrałem pompkę wysokiego ciśnienia olej był czarny spalony,zmieniłem olej ,zmieniłem membrany bo kiepsko wyglądały (sparciałe), i problem rozwiązany
Za wysoka temp silnika ,za małe ciśnienie paliwa,to jest realne....
Na listwie wysokiego ciśnienia masz regulator owego ciśnienia wytarła się iglica i puszcza sprawdz cisnienie paliwa tak jak tutek77 pisze
A co Ci da ściągnięcie przewodu jak na wysokim ciśnieniu będzie zapowietrzony układ? Najszybszym sposobem jest poluzowanie nakrętek przy wtryskach ewentualnie odpalenie z plaka.
Witam! Właśnie walczę z pompą. Coś tu się nie zgadza, bo uszkodzony tranzystor steruje zaworkiem wysokiego ciśnienia (dawka, początek wtrysku), a nie zaworem przestawiacza, a poza tym tłok przestawiacza przesuwany jest ciśnieniem paliwa wiec zawór tylko je dozuje.
Starsze silniki (X20) z PSG5 jeszcze jeździły. Z nowszymi (Y20) z pompą PSG16 są problemy i nie jeżdżą tak dobrze jak starsze. Przy tych silnikach stosowano chyba trzy rodzaje przepływomierzy, to on ma znaczenie na moc silnika. Druga sprawa, DTL wstaje przy niższych obrotach około 1800 rpm, a DTH przy wyższych nieco powyżej 2000 rpm. Silnik jest wyposażony...
Witam do filtra paliwa dochodzi paliwo pompka się załącza na 2sek.(nawet mostkowałem przekażnik od pompki) ale jak odkręcę rurkę która wychodzi z pompy wysokiego ciśnienia to nic nie leci pozdrawiam
ciśnienie paliwa wysokie vectra vectra ciśnienie ciśnienie vectra
transformator praca równoległa putas projekt plywak zbiorniku
eeprom odczytanie przebiegu eeprom odczytanie przebiegu
Schemat zwrotnicy Tonsil Calipso - szczegóły i porady Moduł WiFi do telewizora Samsung UE40D6000TW