proponowałbym sprawdzić stacyjkę a dokładniej mówiąc kostkę jeżeli jest wymienna, miałem dokładnie to samo w passacie styki były wypalone i przy uruchamianiu rozłączało zapłon
Blokowanie zapłonu oznacza, że komputer nie będzie sam korygował wyprzedzenia zapłonu, tylko wyprzedzenie będzie następowało na skutek przekręcania rozdzielacza.
Młotek zadziała ale tylko wtedy gdy kluczyk będzie w pozycji zapłon.
Wadliwy,załóż używany.
tak,trzeba klucz zsynchronizowac.Właczyć zapłon,i nacisnąć przycisk odmykania.
Objawy uszkodzenia czujnika: wałka rozrzadu - odcięcie zapłonu przy 4500 obr/min, - przeważnie spadek mocy silnika, - niekiedy występujący trudny rozruch silnika, - błąd sygnalizowany przez komputer samochodu (0340, 0341) lub niekiedy powiązane (0342) zwarcie do masy, (0343) zwarcie do plusa. [url=http://www.vectraklub.pl/index.php/...
Jeżeli nowy pilot ,lub zmieniona centralka to synchronizacja Techem. Jeżeli pilot był uprzednio zsynchronizowany,i "wyskoczył z pamięci" to przypomnienie polega na naciśnięciu dowolnego przycisku kiedy klucz jest w pozycji "zapłon".
1. W tym Oplu nie ma zabezpieczenia wstrząsowego. 2. Co rozumiesz przez pojęcie brakło prądu wszędzie? W ogóle nie włącza się zapłon? Czy tylko nie kręci?
Włącz zapłon i naciśnij przycisk pilota powinno działąć.
W Vectra b było włączyć zapłon poczekać aż klimatronic się uruchomi wcisnąć + oraz - jednocześnie i przytrzymać .
najlepiej jak zaczniesz od sprawdzenie czy paliwo dochodzi to wtrysku. zdejmnij wąż zasilajacy włóż go do do słoika przekręć zapłon i sprawdz czy pompa podaje paliwo
"Coś z cewką" to też wypadający zapłon.
a po co chcesz spuszczać? odkręć zasilanie listwy , nałurz przewód teraz zmostkuj przekaźnik pompki paliwa i włącz zapłon
Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
A sprawdzałeś zapłon???
Vectra 2.2 którą ostatnio robiłem, szarpało jak by zapłon wypadał :D
podnieś tylną kc benzyna to anape, wyjmij taką gumową zaslepke, zdejmij wezyk, włacz na chwile zapłon, jak bedzie leciec benzyna to pompka chodzi
Vectra A 1.6 jednopunktowy '91 oznaczenie silnika C16NZ
Aby sprawdzić czy to jest przez zapłon wystarczy odłaczyć zasilanie cewki zapłonowej. Jak będzie blokowało tak samo to winy należy szukać w rozruszniku.
jak odciąć pompe wtryskową w oplu vectra b 1998 r diesel
Okej jest, samochód normalnie przyspiesza tak jak przyspieszał tylko odcina ten zapłon przy 4.5 tyś
Zawsze dobrze sprawdzić czy 1 gar w GMP. A zapłon lampą stroboskopową czy koło foniczne dobrze ustawione a tym samym zapłon. Błędów brak?
Zacznij od sprawdzenia wiązki do drzwi i wytłumacz mi jak odcinają zapłon ??
No i wymienilem kopulke, palec rozdzielacza, przewody WN (razem 113zl) i ustawilem zaplon. Teraz chodzi jak prosto z fabryki :D Musze jeszcze wymienic swiece bo nie wygladaja najlepiej, ale w tej chwili jest gicior.
Witam. Mam Opla Vectrę A 2,0 benzyna z 1991 roku. Bardzo proszę aby ktoś powiedział mi, jak ustawić zapłon?
Sam zapłon się nie mógł przestawić. Może przyczyna nierównej pracy jest coś innego
Witam Jak podłączyć zapalniczkę pod radio żeby po włączeniu radia działala zapalniczka? Teraz działa gdy włączę zapłon. Opel Vectra B radio fabryczne
Sprawdz wszystkie kable do psozczegolnych cylindrow, zobacz zapłon
Witam! Mam Opla Vectre 2.0 DTL z 2000 roku. Chciałem się dowiedzieć czy można w nim samemu przyśpieszyć zapłon pompą, czy tylko elektroniecznie ?
Podaję co wiem z autopsji :) Jako gigant nie znam się na wszystkim i magistra z Opla nie robiłem, ale podobny przypadek przerobiłem i winna była cewka. Dlatego napisałem co wiedziałem. A na tym chyba to forum polega. Jeśli źle co napisałem krytykę przyjmuję. :)
Witam;) Chciał bym się dowiedzieć jak ustawić zapłon w opel vectra 1.6 16v?????? Zmieniłem pasek rozrządu czy są jakieś znaki do ustawienia??? Bardzo proszę o porady i pilne odpowiedzi;) Pozdrawiam
jak odłączę pompę paliwa i przekręcę zapłon to już nie leje paliwem
Na zapłon jest jedna.
Włączasz stacyjkę w pozycję zapłon , naciskasz guzik w pilocie , na znak potwierdzenia powinien kliknąć centralny , wyłączasz zapłon i gotowe.
Jak pozbyć się imobilaizera ? Mam z nim problem często nie pozwala mi zapalić samochodu , zwłaszcza gdy samochód postoi na słońcu. Elektryk pogrzebał coś i przez 2 dni było dobrze, teraz to samo.Chetnie kupie zmontowany układ wskazujący zużycie paliwa.
Powyższy sposób nic nie da, bo nie wyeliminuje odcięcia lub innej blokady zapłonu.
a może masz zapłon przestawiony
Acha.. tak myślałem, bo po tym bolcu ani śladu więc obstawiałem,że się ustawia na tych znakach co do rozrządu. A ta instrukcja to (Sam Naprawiam Opel Calibra/Vectra) Dziękóweczka :)
Moduł REC tył, analogicznie jak w Vectra C.
witam serdecznie.Według programu Inspektor nalezy: 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk z prawej strony licznika. 3. Wyłaczyć zapłon. 4. Przytrzymać wcisnięty przycisk aż na wyswietlaczu pojawi się odpowiednia wartość. 5. Zwolnić przycisk. 6. Wyłączyć zapłon. Pozdrawiam.
czerw plus -wiadomo a rozrusznik to chyba czerw z czarnym,podanie 12 z czerw. na którykolwiek nic nie spali natomiast przez żarówke też może nie być dobrze(jesli stacyjka zasila bezpośrednio automat) ,lepiej bez.Przekreć klucz w poz zapłon(zmierz -plusy bedą na czarnych i czerwonym ,podaj nastepnie plus na ten który został.
Wyłączasz zapłon ale czy wyjmujesz kluczyk ze stacyjki?
Witam, kup używany aparat zapłonowy (ja kupiłem za 70 PLN gdy mi w drodze padł moduł elektroniczny). A o schemat możesz się zapytać na http://www.vectra-unlimited.pl/ Pozdrawiam Marek PS. Pamiętaj o ustawieniu zapłonu na gorącym silniku po zwarciu zacisków A i B w złączu diagnostycznym. PS1. Stary aparat napraw i woź w bagażniku, bo to jest jeden z...
Witam czy kolega znalazł jakieś rozwiązanie mam identyczny samochód identyczny silnik i gaśnie tak jak kolega pisze co można z tym zrobić.
Vectra jak wyżej jest taki motyw że pilot zamyka/otwiera przez ok minutę po przekręceniu stacyjki na zapłon. Po wyłaczeniu zapłonu i minięciu minuty pilot nie działa na autko chociaż miga swoimi diodami. Aż do ponownego włączenia zapłonu.
A jak już zrobisz co trzeba, wyczyść klemy, sprawdź naciąg paska klinowego. Jak zapali sprawdź ładowanie. Potem warto sprawdzić jeszcze pobór z aku. podczas wyłączonego silnika. Powodzenia.
Witam, był podpinany samochód do komputera ?? Bo dla przykładu mi głupiała pompa jak czujnik położenia wału się zepsuł, raz się nie włączała a raz włączała i chodziła aż wyłączyłem zapłon.
Falowanie obrotów, utrata mocy, odcina zapłon przy 4,5 tyś
jeżeli jest pewny ,że w kablach jest wszystko w porządku ,to wymień aparat na inny i będzie dobrze,a co do blokowania na zimnym to zapłon za wczesny .
nic nie będzie
Tak, jechałem dalej ale można powiedzieć "kontrolowałem" stan wody dolewając jej co pewien czas. jeślli rzeczywiście zatarłem silnik to co w tej sytuacji mi pozostaje? wymiana silnika?:cry:
Standardowy problem :) wykasować zapisany błąd :) jak ktoś bawi się licznikiem włączy zapłon bez licznika to zapamiętuje błąd i tak go wyświetla. Wykasujesz jakim kolwiek lepszym sprzętem diagnostycznym. Cena w jakimś zakładzie elektroniki samochodowej ok 30pln.
Witam serdecznie.Tematu w Vectrze nie przerabiałem ale znam to z Astry.Pewnie będzie podobnie.W Astrze jest tak.Sprawdź napięcie baterii w pilocie a jak jest stara to najlepiej wymień.Jest to CR 2032(taka sama jak do biosu).Sprawdź gniazdo baterii.Często od wstrąsów odrywa się od płytki.Po wymianie baterii włącz zapłon i przytrzymaj przycisk od zamykania...
przy zakupie nie dostałem pinu kodującego pilot centralnego zamka Co chcesz zakodować? Transponder czy pilota centralnego zamka? Jak pilota to wsiądź do auta, zamknij drzwi, włącz zapłon i naciśnij guzik na pilocie. Centralny zamknie i otworzy - gotowe. Działa tylko z pilotem który już był zakodowany do auta.
Jezeli tablica nie była jeszcze otwierana to po odkreceniu srub u góry wyjmujesz ją i żeby wyszła wiecej przecinasz opaski zaciskowe które trzymaja wiazki kabli! Z tyłu tablicy jest taki mały komputerek czarny po prawej stronie od kierownicy,do tego kompa idzie taka wiazka kabli która jest połaczona wtyczka,w tej wiazce znajdziesz szary kabel cienki...
Wyobraź sobie, że w Vectrze C jeśli wypniesz ten włącznik świateł i włączysz zapłon to "pozamiatane" będą świecić światła cały czas, więc sprawdź auto Techem takim prawdziwym......byłbym bardzo wdzięczny
Posiadam VB 2.2 dti z 2000r. Założyłem alarm do mojej bestii (nic trudnego) mam tylko jeden mały problem otóż nie wiem pod co się podłączyć aby odciąć zapłon. Dzięki za pomoc.
I tu przykład czemu trzeba zwalczać lamertwo. Raz-tak se możesz ustawiac szafę w pokoju Dwa-sterownik silnika reguluje zapłon dynamicznie
włącz zapłon i naciśnij przycisk pilota chyba otwarcia lub zamknięcia nie pamiętam popróbuj potem wyłącz zapłon i powinno zadziałać .
Wtryski ok. Już mi ręce opadają A może wiecie jak się grzeje sonda? Po odpaleniu, czy na zapłonie? Tzn: Wiem ,że po przekręceniu stacyjki podawany jest + na grzałkę, a minusem steruje ecu. I plus jest, ale po przekręceniu kluczyka - niema, dopiero jak kręcę rozrusznikiem pojawia się jakieś 4-6V. tak powinno być? Po odpaleniu dopiero 12V na grzałce?,...
Bo sprawdzałem wszystkie błędy i jeden z nich dotyczy immobilizera, czy jest możliwe, że jak jest uszkodzony, to kręci rozrusznik, a komputer odcina zapłon i itp? Czy jakoś można sprawdzić, czy to wina immobilizera?
A moze masz zle ustawiony zaplon.
Czyli zasilanie benzyna odpada bo na gazie też muł zostaje rozrząd+zapłon coś jest nieprawidłowo
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
Skoro wyskakuje check, to prawdopodobnie sterownik wykrył jakąś poważną nieprawidłowość i odcina zapłon. Sprawdź błędy w sterowniku.
Cześć Elektrit, to tyle co na szybko znalazłem. Wygląda na to że tak ma być.
Witam. Mój problem polega na tym, że silnik nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu dodam że gdy wyłączę zapłon i wcisne hamulec silnik gaśnie. Pomocy! Pozdrawiam.
wymieniłem pompę ale zrobił sie inny problem autko ciężko pali na zimno a na gorącym troszke szybciej. I pytanie teraz moze to byc zapłon czy wtryski?
Kup weź drugi używany pilot przełóż elektronikę i dopisz do samochodu i cała filozofa. A programowanie wiesz jak się wykonuje? Wkładasz klucz do stacyjki na zapłon naciskasz na pilocie przycisk od otwierania potem zamykania i wyjmujesz kluczyk. A filozof Skrzynia niech idzie do szkoły. Jak masz problem wpadnij do mnie to zrobię ci.
Błąd w podłaczeniu stacyjki nie podaje napięcia na zapłon podczas kręcenia rozrusznika.
sprawdź ciśnienie na garach. przy ciepłym i zimnym. Następnie sprawdź czujnik sutkowy, lub sam zapłon i jego wyprzedzenie.
bezpiecznik F29 10A , przerwa na przewodzie do licznika (czarny przewód) na złączu licznika pin nr 29 (plus po zapłonie)
Żle ustawiony zapłon lub się zapowietrza lub przepalona świeca.
Witam Bez miernika nic nie zrobisz cos masz nie tak albo z radiem albo z kostką w samochodzie ogónie sprawdz w kostce samochodu gdzie masz napiecie stałe 12v i te po przekreceniu stacyjki moze ktoś coś namotał.Tu jest strona z fainym opisem https://wytworniabasu.pl/pl/content/14-o... Pozdrawiam
Witam Jak w Oplu Vectrze C wyłączyć blokadę drzwi po przekręceniu stacyjki Launchem. Stacyjka załącza zapłon i wszystkie drzwi się blokują.
szczelny układ paliwowy kompresja świece żarowe no i w dobrej kondycji akumulator sprawdzony zapłon,wtryski czy nie leją?
Odczytanie usterek niewiele pomoze musi się cos dziać z układem zapłonowym jesli masz rozdzielacz taki normalny trzeba sprawdzić i ustawić zapłon, bo to strzelanie jest objawem zle ustawionego zapłonu. Pozdrawiam
Kostkę stacyjki na szybko sprawdziłam a kable odpowiedzialne za zapłon razem spięte nie dały żadnego efektu
Takie objawy w Vectrach to przeważnie czujnik położenia wałka rozrządu . Pytanie czy odpalasz na gazie czy na benzynie. Piszesz o gazie ale nie napisałeś którego paliwa dotyczy ten zapłon. Sam jeżdżę VB..
Witam. Podczas wymiany kostki stacyjki w mojej vecterce zrobiłem zwarcie plusa i teraz po przeszukaniu bezpieczników nic spalonego nie znalazłem ,by auto odpalić musiałem podać prąd z bezpiecznika klaksonu . Proszę o pomoc, mam po otwierane szyby bo zapłon nie działa.
Rozrusznik do wymontowania i przeglądu , zapłon do sprawdzenia.Sprawdź też masy .
Mam ten sam problem w Vectra C. Gdy tylko zapłon to wszystko fajnie świeci i przełącza, gdy zapalony silnik to po przełączeniu lekko świecą... Inne rozwiazanie niż ta dioda jest?? A jeśli dioda to jaka dokładnie? Kolega dał 6A, rozumiem, że na 12 V. Wpiąć ją w szereg między biały przewód z automatu a żarówkę postojową i tyle? Pozdrawiam
Ogi 12 jesteś w błędzie.przy uszkodzonym czujniku wału silnik odpala z trudem z efektem cofania do tyłu (bardzo przyspieszony zapłon).Padanie czujnika wału i wałka bardzo częste!
Jak już zacząłeś trochę jaśniej pisać to jeszcze wytłumacz co tu miałeś na myśli: check silnika nie pojawia się w tym przypadku Włączasz zapłon to świeci czy nie? Jak się zachowuje podczas kręcenia?
1 i 2 pin to sygnały z ECU odpowiednio cewka 1-39 ECU i cewka 2-38 ECU, 3 pin cewki to 12V po kluczyku. Sprawdź tylko swoją numeracje bo chyba źle opisałeś przewody rozepnij wtyczkę i na niej lub na cewce w złączu powinna być numeracja pinów.
Rozumiem że próbowałeś zamknąć się w aucie, zamknąć centralny zamek, włączyć zapłon i tym pilotem spróbować otwożyć drzwi ??
Witam. Wyłącz zapłon. Wciśnij przycisk od kasowania przebiegu czasowego i trzymając go włącz zapłon. Trzymaj go cały czas wciśniętego aż się serwis zresetuje. Koniec.
Zielony idzie do obrotomierza.P
A masz tam autoalarm,może on blokuje zapłon,mam na myśli rękę i jakieś rozpięte kable.
jest problem taki na benzynie nie chce kręcić za 1 razem dziś rano odpalił za 1 razem ale potem jak bym ciepły to zrobiłem test wyłaczyłem gaz i na samej benzynie jechałem i problem taki kręci chyba z 3 - 4 sekundy i właczą sie ale świeci check trzeba wyłaczyć i właczyć min 3 razy i wtedy można jechać bez check bo jak jest check to go szarpie co będzie...
Jak sobie nie poradzisz to daj znać .
Za głęboko sięgacie panowie. świece + moduł zapłonu , i to tyle.
Jestem zdania, że w rozpatrywanym przypadku następuje dopalanie resztek gazu, lecz musi być żródło, które inicjuje zapłon w silniku! Jeśli wyłączy się stacyjkę, prąd nie dostaje się na świece, to co stanowi źródło zapłonu?
A jakie radio ? Ignition to zapłon, a dokładnie plus który się pojawia po przekręceniu kluczyka. Nie wiem czy to radio steruje wyświetlaczem, czy podłączył górną kostkę i jak. A załączanie wyświetlacza brane jest z radia ze stylku od anteny automatycznej. SławeK
Witam zapłon wyłączony wciskamy AS trzymając włączam zapłon i wtedy powinno piknąć
Odłącz cienki niebieski przewód od alternatora ,włącz zapłon i dotknij do obudowy alternatora czy lampka się zapali , jeżeli nie to dotknij do silnika . Jeżeli się orientuję to w silnikach oplowskich był przewód masowy jak wspominał kolega ADAM 7009.
Jak dobrze sięgam pamięcią, zabawa polega na kombinowaniu z przyciskiem zerowania drogomierza i stacyjką. Minutka roboty. Bedę miał dojście do papierów, to dokładnie opiszę :) Dodano po 3 Działa to na 100%, jeśli masz wyskalowany licznik w milach. Przy liczniku skalowanym w kilometrach nie działa - sprawdziłem (potwierdzone w dokumentacji:> ). Zabawa...
Wyczyść je solidnie ,sprawdź szczeliny i spróbuj odpalić.Jak są czarne świece to mieszanka za bogata wskazywałoby na filtr powietrza,lambdę,wtrysk lub zły zapłon ale podobno rozrząd jest ok
Ale czy to możliwe, że od lipca padł by kolejny aparat ? Może jest coś co wykańcza te aparaty... nie mam już pomysłów :|
6 pin w OBD zmasować i włączyć zapłon , tak jest w benzynie w DTI ????? prubój
zapłon vectra moduł zapłon vectra vectra czujnik zapłon
sprawdzić agregat lodówki indesit prostownik odłączenie pw3015 unitra
skrzynia schemat skrzynia schemat
Montaż zaworu turbiny w VW CC 1.8 TSI 2012 Biały ekran LCD po mrozach - przyczyny i rozwiązania