Test wydajność wychodzi tak samo jak na starej kopułce. Tylko różnica jest taka że mam na wtryskiwaczu 5atm cały czas na 100% i gdyby podczas jazdy pod obciążeniem były jakieś anomalie z zaworem chłodzenia(a tym tropem teraz ide) w module to wtedy mogłyby być przerwy w utrzymaniu cisnienia i brak odpowiedniej ilosci dozowania. Volvo nie rzuci błędem...
Kolego widzę że masz mało wiedzy w tej dziedzinie. System adblue dobrze podłączony. Pompy dzielą się na pompę A(1) i B(2). pompa A -ZAWÓR z elektrozaworem F00BH40277 KOPUŁKA F00BH40294 bez kryzy. pompa B -ZAWÓR bez elektrozaworu F00BH40278 KOPUŁKA F00BH40293 z kryzom. Załóż kopułkę F00BH40293 i będzie okej jeśli pompa tłoczy.
Mozesz wyjąć i spróbować wyczyścić ale wątpię raczej wymiana, zobacz czy jak odłączysz zasilanie od wtrysku czy dalej dozuje adblue
MID 128 PSID 75 AdBlue- zawór- układ podgrzewania zbiornika
Witam w załączniku masz podany schemat elektryczny wraz z opisem i innymi układami,może będzie dodatkowo potrzebny inny schemat to tylko napisz jaki to podeślę
Mid 128 PPid 275 Fmi 2 Witam. Czujnik temperatury, pompa AdBlue - Zbyt wysoka lub zbyt niska temperatura AdBlue przy eksploatacji.
Na to pytanie podałeś za mało detali odnośnie twojego auta , na przyszłośc jak pytasz czy wiem jaki jest kolor twojego volvo to poproszę vin numer, kod silnika .Wtedy ci powiem czy palisz w aucie czy nie . Wysyłam ci dokument pdf zobacz na stronie 23 tam jest pokazany ten wąż o którym mowa w kodzie błędu . Wąż wychodzi z pompy adblue jest oznaczony...
Witam, potrzebuję wiedzieć, gdzie znajduje się lokalizacja filtra mocznika AdBlue w Volvie FH 2016 rok.
Witam, mam pytanie. Ostatnio wymieniałem olej oraz filtry w Volvie. W sklepie dali mi filtr od AdBlue. Moje pytanie brzmi: gdzie w Volvo FH 4 znajduje się ten filtr od AdBlue?
Witam. Błędy MID 128 to błędy grzałek przewodów 1 i 3 (przerwa).Polecam lekturę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Błędy MID 144 które podałeś to błędy osuszacza (regeneracja). Kod usterki zostaje wygenerowany, jeśli zużycie powietrza jest na tyle duże, że osuszacz powietrza nie ma czasu na regenerację. Możliwe przyczyny: Czas pompowania...
Witam, Spotkał się ktoś z was z takim uszkodzeniem płytki elektroniki do AdBlue? Czy ma może ktoś z was rozebrany moduł Ad-Blue Chodzi mi o pojemność dwóch kondensatorów w obudowie 1210 które się uszkodziły. Czy przy tej usterce uszkadza się coś więcej na tej płytce elektroniki? Co warto sprawdzić na tej płytce elektroniki i instalacji elektrycznej...
Sprawdź czy zaznaczony element nie jest zablokowany; https://obrazki.elektroda.pl/6627432500_... Wylej wszystko ze środka (i zdemontuj cały moduł z auta!), zabezpiecz końce węży i złącza elektryczne przed wodą/brudem. I jak najszybciej zrób to; zalej na kilka godzin ciepłą wodą destylowaną, powtórz to kilka razy.
Tak przeważnie do uszkodzenia dochodzi na końcu przewodu. Trzeba zdemontować obudowę (peszel) i podciągnąć przewód gumowy . W nim znajduje się oplot wzmacniający a wzdłuż idą dwa przewody zielone. Trzeba na końcu je połączyć tuleją zaciskową i sprawdzić rezystancje na wtyczce ecu. Wartość pomiaru powinna wynosić około 12 omów.
Wymiana pompy i adaptacja jakości Adblue. Pozdrawiam WIMM
Panowie czy ma ktoś opis wtyczki do modułu adblue volvo Opis pinow
F 00B H40 208 Czujnik temperatury AdBlue masz w Module
Sprawdź komunikację.
błędu nie widać mieści się w granicy Błąd był, dlatego zaglądałem: P20E7 FMI 97 Zbyt wysokie ciśnienie powietrza, błąd blokada komponentu Profilaktycznie wymieniony wtrysk bo dziwnie rozpylał. Bardziej podejrzewam że w adblue jest np. za dużo wapnia (kranówka?) i krystalizuje. Tym bardziej że to się powtórzyło w drugim aucie.
https://obrazki.elektroda.pl/4741985500_... 1. Czujnik NOx - rząd 1, czujnik 1 przed katalizatorem 2. Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem b97 3. Dysza adblue
witam mam problem z adblue w volvo wszytskie noxy i grzałki wymienione a dalej pokazuje bład Dodano po 2 witam mam problem z adblue w volvo wszytskie noxy i grzałki wymienione a dalej pokazuje bład
sprawdziłem to na swoim samochodzie, działa bez problemów, nareszcie nie ma utraty mocy jak coś się dzieje z adblue
błąd ciśnienie czynnika adblue
Bezpiecznik jest w skrzynce za akumulatorami jeśli nie masz zasilania Ad blue najczęściej utleniony kabel od zasilania .
Dotyczy systemu AdBlue a dokładnie przerwy w zasilaniu czujnika temperatury pin A:35.
tak ma być/ oczyszczane sa przewody z adblue
Według mnie jest cos z komunikacją. Gdzieś cos nie łaczy jak powinno. W servisach to sa "wymieniacze" a nie "naprawiacze" .Najlepiej jakbys w okolicy znalazł kogos kto zajmuje sie typowo adblue w ciężarowych.
Problem z adblue, Volvo FH 13 MID 128 PSID 105 FMI 7 OBD
Witam w volvo eu6 jakość adblue jest wyliczana na podstawie pomiarów czujników nox. Jeśli już wymienili noxy to zrobić reset jakości adblue w ecu , puścić test konwersji jeśli test przejdzie ok to po wyzerowaniu będzie wszystko działać.
A boryga nie bierze czasem? Dodano po 1 Jaka tam jest pompa adblue? To denoxtronic? Czy cos inne?
Techtool. Stężenie adblue 33%.
do volva PTT TECHTOOL VOCOM
Sprawdź jeszcze temperaturę zbiornika adblue po trasie nie może być gorący.
Witam, czy ktoś mógłby rozszyfrować taki błąd adblue Volvo Fh12 440 2007 MID144 PPid 430 FMI0 - Regeneration Volume, To High MID144 PPID312 FMI0 - Regeneration status, To high poza tym występują jeszcze błędy które mogą mieć związek z tymi błędami MID128 PID 111 FMI1 - Coolant level to low (za mało płynu adblue?) MID 128 PPID275 FMI1 OBD - Adblue filter...
Wymieniaj całą pompę bo inaczej nie dojdziesz ładu . Zobacz czy pompa nie jest utopiona tak jak na foto , jak w środku pływa adblue to masz odpowiedz czego się spaliło . Jak chcesz samą płytkę to mam . https://obrazki.elektroda.pl/3720572800_...
ppid 270 fmi 9 stężenie nox w gazach spalinowych nieprawidłowa prędkość aktualizacji. psid 42 fmi 14 przerwane dozowanie adblue instrukcje specjalne. psid 46 fmi 2brak kontroli tlenków azotu dane nieprawidłowe lub niestałe. psid 115 fmi1 pusty zbiornik adblue dane poniżej zakresu roboczego. pid 84 fmi 9 predkość pojazdu nieprawidłowa aktualizacja ,...
Ogólnie to sprawa wygląda tak: -sprawdź jaką oporność ma wtryskiwacz, powinien mieć 1.1 oma, --||- przewody które idą od wtryskiwacza do modułu, najlepiej je prześwietlić, -jeśli moduł nigdy nie był wymieniany to masz na 99% pierwszą generacje i taki sam powinien być wtryskiwacz. -Dobrze było by zrobić test dozowania.
Błąd wskazuje na usterke czujnika poziomu adblue lub wiązki www.fh12.pl
Witam, Mam Volvo FH 4 z 2016 roku i problem z AdBlue. Po wymianie pompy (cały nowy moduł) wtrysk nie podaje AdBlue (jest wykręcony). Pompa również nie wydaje żadnych odgłosów. Stan płynu w zbiorniku AdBlue to połowa. Błędy z komputera to P10FE00, P204F93, P24A400. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, co jeszcze sprawdzić w tej sytuacji?
Dokladnie nie da usunac sie z pamieci przez 181 dni ale jesli wszystko wporzadku z adblue to bład na desce nie swieci
Dzieęki kolego za pomoc problem visco rozwiązany, okazało się że mam przerwę w obwodzie, zrobiłem "bajpas "i działa! Teraz zajmę się adblue.... Pozdrawiam !
Sterownik przypalony bo śmierdzi i trochę czarno było. Wymieniłem sterownik razem z pompą cała puszka nowa co uczyniło mnie 2950 zł i teraz wszystko działa, test dawkowania przeszło wtrysk w końcu zaczął sikać. Wiecie może czy gdzieś regenerują pompy/sterowniki adblue?
Dzisiaj naprawiałem Adblue Volvo E5 Jaltestem i nie jestem zadowolony. W wartościach pomiarowych dostępne były tylko 4: poziom i temp adblue w zbiorniku i temp. katalizatora...
Volvo FH 12 480 błędy Adblue może ktoś wie co to za błąd ? mid 128 psid 75 fmi 3 ???
Kierowca ma pełny zbiornik z Adblue Edit: Kierowca miał 1/3 zbiornika nalał do pełna i wszystko jest ok "błąd nieaktywny"
Posiada ktoś schemat podłaczenia sterownika NOx, zasilania sprawdzałem po schemacie volvo
Może to pomoże : https://www.cardiag.com/support/adblue-e...
Witam Kiedyś szukałem informacji w Volvo Impact i tak jak pisali koledzy wyżej filtr jest tylko siatkowy w króćcu przez który pompa zasysa płyn AdBlue. To z niebieskim deklem to z tego co pamiętam pompa AdBlue i nie radzę tego otwierać. Ogólnie rzecz biorąc to filtra siatkowego się nie wymienia, chyba że są jakieś problemy z ciśnieniem to można do niego...
Mogę przepiąć sprawną grzałkę nr 3 do gniazda grzałki nr 2 która wyświetla błąd? ( wiadomo , że kostki nie pasują ale bym je spiął krokodylkami do wtyczki ) Jeśli by to wyeliminowało błąd to byłbym pewny , że trzeba grzałkę nr 2 wyciągać i prześledzić dokładnie pod kontem uszkodzenia oplotu.Nie uwale sterownika adblue?
Wyglada jakby wiazka gniła
A gdzie psid ?
Kolego jaka była przyczyna braku komunikacji? Mam identyczne objawy w swoim... Dodatkowo nie łączy się z układem hamulcowym, pojazdu, adblue.
Kolego JockerCar czy mógłbyś mi przesłać jakiekolwiek materiały na temat adblue w Volvo (batio23(at)wp.pl). Byłbym niezmiernie wdzięczny bo właśnie próbuję wskrzesić ten system w naszym nowym nabytku.
Myślę o kupnie innej pompy bo wydaje mi się, że w mojej ktoś grzebał i dlatego nie pobiera adblue. Mogę do Ciebie zadzwonić?
dziękuję za materiały. Szukam informacji odnośnie adblue volvo oraz reno. CAN rozumiem ale niespecjalnie rozumiem funkcję jaką pełni w samochodzie ta magistrala oraz jakie informacje są nią przesyłane
Temat do zamknięcia , problemem okazał się utleniony przewód od grzałki na połączeniu modułu ze zbiornikiem AdBlue ( szara wtyczka ) .Przewód polutowany i auto śmiga
witam mam problem z ad blue mianowicie ciśnienie ad blue usterka mechaniczna aktywna MID 128 PPID 273 FMI 7 OBD prosze o szybki kontakt bo nie idzie jechać autem ogranicza moc. w zeszłym tygodniu był wymieniany filtr ad blue ten duży i zaczeły sie problemy. i jeszcze jeden problem MID 144 D 279 FMIO Dodano po 4 numer vin yvaas0aa698533417
Witam.Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu tych kodów: SAEJ 1939 ECU Ad blue. MID128 PSID229 FM19 OBD oraz MID128 PSID42 FMI14 OBD.przerwane dozywianie,usterka nieznana. Co może być pzyczyną?Auto straciło moc.Dziękuje i pozdrawiam.
Posiada modulator adblue do volva z 2008 r i mam go podłączyć pod przewody canl i canh i nie bardzo wiem ,które to są.Podpowie ktos? BEDE WDZIECZNY. POZDRAWIAM
Wiem. Też mam takie. Na razie nie wiem co jest. Diagnostyka nic nie pokazuje. Nawet ta oryginalna Volvowska - PTT
Pod kabiną czyli tam gdzie najwięcej "pracuje".
był uszkodzony zawór veb.po wymianie auto pali bez problemu
Zakładałem Boschowski filtr z numerem 145743 6002 odpowiednik iveco 4255073 i volvo 20876498
Witam wszystkich problem z noxem rozwiązany zgnity przewód zasilania 24v. Zamykam temat. Dodano po 5 Witam macie tu schemat adblue do Volvo fl 240 może komuś się przyda. Schemat z texa https://obrazki.elektroda.pl/3759253300_...
Tu masz racjię to ze pompa nie buduje cisnienia mozna wywnioskowac z djagnostyki no raczej testu układu scr Mówile ze bardziej zalezy mi na stwierdzeniu czy silnik pompy jest sprawny i jestem leniwy glównie zajmuje się koparkami dostemp do modułu jest ograniczony z racji ograniczonego miejsca Ponizszy schemat jest z koparki volvo
2005 rok bez AdBlue? To chyba końcówka produkcji E4.
Za niskie ciśnienie paliwa. Zawór przelewowy, pompa, filtry. Drugi to Adblue, konkretnie grzałka.
Pompa się nie rozszczelni
p20b113 sterownik zaworu sterującego cieczy chłodzącej nagrzewnicy środka adblue a reszta kodów dotyczy tej samej sprawy. Pewnie zawór upaliło i wtyczkę.
To trzeba by było wymontować ,sprawdzić drożność przewodów ,przepłukać ciepłą wodą wtryskiwacz ,sprawdzić czy czynnik AdBlue nie skrystalizował się gdzieś w przewodach itp. To nie za bardzo nadaje się na naprawę w drodze.Jak wskoczy ograniczenie mocy też da się dojechać...
Witam. Czy ktoś poradził sobie z tym problemem z AdBlue? I odnalazł usterkę? U mnie też dwa błędy w VOLVO FH 13 480 km: MID 128 PSID 229 FMI 9 oraz MID 128 PSID 232 FMI 2.
Areckiwawa mam już przełożoną skrzynie na manual w Volvo V50 2009. Dawca części przedlift 2006 co dokładnie oprócz wiązki , popy Abs kluczyka i eku potrzebuję do odpalenia auta ??
Zrób diagnostykę zobaczymy jaki bład.
Sprawdzono w pierwszej kolejności wiązki pod kabiną są ok. Tu problem polega na tym że i w menu Hamulców jak i innych jest bład szyny danych krótko rzecz ujmując coś sieje zamęt... w szynie danych ..dlatego zacząłem wypinać kolejne sterowniki. Co do innych błędów to w menu silnika "błąd grzałka filtra adblue." -aktywne.
MID128 PSID 101 FMI 5 Kolego odpisze Ci, jest to zawór sterujący chłodzenia i powrotu AdBlue, FMI 5 wskazuje przerwę lub niski prąd do zaworu ... natomiast FMI 7 że jest zatkany przewód powrotny lub wadliwy/nieodpowiedni zawór.
Potrzebne kody fmi z odczytu manualnego Błąd NOX i przerwa dozowania wygenerowana z braku płynu w zbiorniku adblue zawór ogrzewania zbiornika adblue przerwa w przewodzie zazwyczaj
Ludzie ratujcie, jestem w kropce auto straciło moc i nie pobiera adblue ... i nadal wyświetlają się te błędy.....
Witam problem chyba rozwiązany, wymieniona została grzałka pod filtrem i znaleźliśmy przerwany przewód na grzałce nr. 2, pojechał w krótką trasę i jest spokój nie ma błędów, dziękuje za rady i pozdrawiam życzę wesołych świąt.
TEXA nie może się skomunikować z ECU Która wersja ? problem jest taki że wywala płyn z AdBlue Nie bede pisał co się ''wywala" ..... Określ to po normalnemu .... wersja silnika ???
Wypuszczałem ostatnio cały płyn z układu chłodzenia bo wymieniałem przewody elastyczne chłodzenia retardera i płyn był czysty Dodano po 8 Wiesz co niedawno po zgaszeniu silnika słyszałem właśnie bulgotanie (zasysanie ) jakby płynu w przewodach od zbiornika adblue , co może być tego przyczyną? W Renault lub Volvo po zgaszeniu silnika słychać bzyczenie...
Mam volvo z 2009 r. I posiadam do niego emulator adblue.trzeba go podłączyć do przewódu canl i canh ale nie mam pojęcia gdzie ich szukać?Pomoże ktoś?
Witam, kolega zajmujący się transportem posiada kilka ciągników Volvo. Do diagnostyki używał do tej pory PTT w wersji 1.x + VCADS + interfejs diagnostyczny 9998555 jednak ten zestaw nie potrafi zdiagnozować wszystkiego w nowszej maszynie Volvo FH13 z 2013 roku m.in. nie może wykasować błędów związanych z hamulcami. Rozważamy zakup oprogramowania PTT...
OK,wszystko gra, nie było przejścia do kostki.Zostało mi jeszcze uporać się z AdBlue, ale to już nie jest gardłowa sprawa.Wielkie dzięki;)
odpowiem sobie sam :-) Pompa byla uszkodzona , zanjduje sie w obudowie filtrw paliwa przy silniku , kupilem nowa orginalna problem rozwiazany. Przewod 3 to przewod z czeronym paskiem na przyszlosc Grzaka 1 (przewod czarny, styk zielony) Grzałka 2 (przewód żółty,styk czarny) punkt pomiarowy A4-A34-----8-15 ohm Grzałka 3 (przewód czerwony,styk szary)...
masz kostki od grzałek miernik w ręce i zrób pomiary Dodano po 2 136 sid 70 Czujnik zużycia okładzin ciernych hamulców, pierwsza oś, strona lewa
Witam. Mam pytanie odnośnie zaworu dozującego Y109 na rys. w załączniku, jeżeli go wymienię, widać na niezbyt skomplikowaną operację ale w jaki sposób go skalibrować? 7 to śruba kalibracyjna. W mojej okolicy nikt tego nie naprawia, z regenerowanymi jest różnie bo pewnie są na oko regulowane a zapewne trzeba kalibrować na zamontowanym w pojeździe a nowy...
Wtryskiwacze róznią się wydajnością, sprawdź po vinie czy masz zamontowany prawidłowy. Sprawdź czy nie masz w tłumiku skrystalizowanego adblue. Sprawdź temp. katalizotora w czasie jazdy. Jak masz możliwość podmień noxa.
Wielce pomogłeś mi.
Volvo FH 440 MID 128 PSID 90 FMI 1 Spotkaliście się Panowie z takim błędem. Usterka pochodzi od małej wydajności ukł. SRC. Wtryskiwacz lub niedrożne węże ? Małe stężenie AdBlue, ale to wykluczam bo 40 innych sztuk jeźdizi na tym samym roztworze. Może coś jeszcze innego.
Witam Mam pytanie czy jest możliwość przypisać jakiś chinski interfejs pod oprogramowanie ID4 Allbo Volvo Premium Tech Tool. Oczywiście na własny użytek.
Dzieki wielkie! Orientujesz sie moze, czy da rade go odpiac jakos na.postoju? Bo ciezko tak bez pradow.
Witam PSID 87 FMI1 to znaczy pompa AdBlue niskie obroty pompy np awaria pompy lub coś blokuje pompę co jest mało prawdopodobne druga przyczyna to częściej spotykana pompa nie może wytworzyć ciśnienia w układzie spowodowane nieszczelnością układu np złączki na przewodach albo nieszczelny dekiel filtra trawiło mi sie już 3 razy myślę że pomogłem
Wiązka albo czujnik, na co dzień kopie w ciężkich i rzadko kiedy "samo" znika po ograniczeniu mocy, chyba że ograniczenie wynikało z braku lub niskiego stanu adblue :) Prawie zawsze trzeba kopać VODIĄ. Masz pewnie standardowe czujniki szara / czarna wtyczka 4 pin na aluminiowych stopkach, nie ma dużo do sprawdzenia, zasilanie + / - CAN L / H.
Pozmienialem nox w Iveco od Mana i nie poszło, mimo że wyglądają tak samo. Czujniki komunikują się przez msgistrale CAN, więc z pewnością posiadają inne oprogramowanie. Od Dafa możesz spróbować bo to też Denoxtronixc 1, w volvo jak i Reno i iveco masz wersję 2, całkiem inna konstrukcja działania Adblue, a mercedes bluetech, więc tym bardziej nie pójdzie.
Serwis bądź osoby zajmujące się podnoszeniem mocy, adblue, zdejmowaniem immobilizera. Ja po wymianie sterownika miałem tylko błąd sterowania turbo. (Fizycznie brak sterowania przy turbo) więc tak zostawiłem
Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID98 System doładowania powietrzem FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika Warunek(i) i powód(y) zarejestrowania kodu usterki: Ciśnienie w układzie doładowania jest zbyt niskie. Temperatura...
Witam, mam problem z Volvo FM 460 D13 2014r, a mianowicie po mechanicznym wyczyszczeniu DPFu, na desce dalej wyświetla się komunikat o przepełnionym filtrze kod błędu w Techtool to moduł sterujący EMS- DTC P10FE00 Zatkanie filtra cząstek stałych - umiarkowanie duże nagromadzenie sadzy - rząd 1. Po wejściu w testy dalej system wydechowy i diagnostykę...
Nie zakładam nowego tematu U mnie w VOLVO 2010r . Kupiłem je w sierpniu , kierowca który je dostał mówił ze jest słabe i że wskaźnik turbo idzie do połowy a turbo dziwnie pracuje , syczy a nie gwiżdże. Paliło 30L i jakoś więcej niż inne VOLVA brało adblue. Wyświetliło mu w końcu błąd ciśnienia doładowania. Po zdjęciu kolana z wydechu katalizatora okazało...
Pomoże jak masz zatkany białym nalotem z mocznika (AdBlue), jeśli to siarka to ewentualnie częściowo pomaga "wypalanie" w Volvo i niektórych Mercedesach. A tak to trzeba chwycić się za kieszeń. PZPR.
kolego dziękuje za odpowiedz. niestety nie mam mozliwości sprawdzić jakosci adblue, nie mam takowego przyrządu. z tego samego zbiornika na firmie tankuje kilka 3 dafy euro 5 i 6 i jedno volvo i w zadnym nie ma problemu. obstawiam ze szwankuje czujnik. czy z podanych parametrow można przewidywać który ? https://obrazki.elektroda.pl/6555654800_...
Auto pod ładunkiem zbiera sie całkiem dobrze, natomiast na pusto strasznie słaby jest i spalanie wzrasta dodam że jest to ishift
adblue volvo adblue zasilanie volvo adblue zasila volvo
wzmacniacz wejściowy częstościomierz diagnoza eberspacher sterowanie dwoma obwodami
truma schemat peugeot długo kręci
Błąd P0406 w Citroenie - jak naprawić EGR? Integracja SmartESS z Home Assistant: Modbus, API, MQTT