Zmieniłem wcześniej czujnik na skrzyni biegów bo zanim zapalił to długo kręcił rozrusznikiem. Skrzynia manualna? Długi rozruch może powodować czujnik położenia wałka rozrządu. Zgasł odrazu bez objawów przyduszania . Sugeruje to problem elektryczny (co w Volvie tzw. "chińczyku" jest pospolite), najprawdopodobniej problem jest w wiązce po lewej stronie...
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Z tego co wiem to większość osób w Volvie zaślepiało zaworek powrotny, niby pomagało w przypadku zmęczonej pompki zasilającej. Dodano po 10 Podaj jaki to model silnika D12D może f lub c ?
Może problem tkwi w samym korku, przypuszczalnie zawiesił się jakiś zaworek.
Co się dzieje że szukasz tych zaworków ? Mam takie samo auta dlatego pytam
Wiązka od zaworka do sterownika sprawdzona pod obciążeniem ??
Siemanko , powietrze ucieka przez jakis zaworek czy rozdzielacz ... nie mam pojecia co to jest i jak to sie nazywa??? dodaje filmik gdzie to sie dokladnie znajduje. Ciekaw jestem za co to jest odpowiedzialne?? i czy nie idzie tego pominąć ???
Możesz zamienić nie trzeba kalibrować możesz go nawet rozebrać i wyczyścić czasem się zapychają syfem zaworki
ASO Renault Trucks. Koszt całości. Na te naprawę była „dopłata producenta” - nie wiem jak to się fachowo nazywa. Zadzwoń zapytaj, z serwisem ich mam tak, że czasami łapie się za głowę ile chcą za proste sprawy, a z kolei czasem za skomplikowane nie żądają majątku, więc zawsze warto sprawdzić. A sprawdziliście zaworek zwrotny w głowicy? Od...
brak wysokiego ciśnienia właśnie.Ale jest światełko w tunelu, jeden z pracowników podejmie się prywatnie sprawdzenia pompy.Twierdzi że to jakieś zaworki w pompie się zawiesiły.
Do sprawdzenia wybierak. Może pękły widełki, może tłok, może uszczelniania, może zaworek...
To sprawdź zaworek od półbiegów.
Jeżeli odkręcisz (przewód) sterowanie i pompuje to nie wina sprężarki tylko jej sterowania . Nie wiem jak jest w XDI ale w VOLVO za to odpowiada sterownik przy osuszaczu. Cały komplet sterowania ( cewka+zaworki ) kosztuje około 200zł . Ale myślę że zacznij od rozebrania cewki i umycia zaworków.
czy te 50 obrotów w minusie ma jakieś znaczenie, czy można to uznać jako tolerancję dla tego zaworka Tak ma być, nic nie szukaj, bo wszystko jest ok.
Wygląda na to że komputer nie steruje zaworem w pompie, przewody sprawdzone, uszkodzony komputer? Nikt nie pomoże?
zawór bezpieczeństwa umiejscowiony zaraz przed osuszaczem upuszcza powietrze przy około 14bar Czyli na wyjściu sprężarki a to świadczy o tym że sprężarce brakuje sterowania i cały czas pompuje. Sterowanie sprężarki to cienki przewód Tekalan (6mm), ciśnienie w tym przewodzie "wyłącza" sprężarkę (podnosi zaworki sterujące w głowicy sprężarki). Więc skoro...
Smok i zaworek na przewodzie w dodatkowym zbiorniku zmieniony i dalej problem z przelewaniem
Wymiana kopułki na dozowniku załatwiło sprawę, ktoś poprzednio musiał wymienić na złą bez zaworka utrzymującego ciśnienie.
sprawdź zaworek zwrotny na silniku
2. Wymieniony zaworek sterowania turbiną Zaworek ma 3- króćce. ATM- jest drożny?
Witam w volvo fh 13 2012r przy niskim stanie paliwa przy odpalaniu turkocze jak by chciał się zapowietrzyć ale odpala. Zmieniłem zaworek zwrotny przy bloku silnika, podmieniłem smok i bez zmian gdzie szukać przyczyny?
Jak się nie jest mechanikiem to tak ,lepiej nie ruszać bo potem problem się zrobi z rozrządem;) i zaworki do wymiany .
Dzięki za info :)... Co do "nieiscia" volva wina sprężarki zaworek się ułamał i brak ciśnienia uniemożliwiał dalszą jazdę :) i po tym wyskoczyła ta informacja niestety Volvo nie z polskiego salonu tylko z francuskiego i nie ma gdzie przetłumaczyć tego wszystkiego :/
Łopatologicznie myśląc masz racje. Dzięki bardzo. Podejrzewam zaworek bo trochi puszcza powietrze a wiem że w volvo prędzej oczy na wierzch wyskoczą niż zaworek powietrze puści. Jutro się przekonamy.
Koledzy pokazał się błąd CEM-1A62 komunikacji z modułem sterującym silnika (ECM). Brak sygnału .Mogą koledzy pomóc w temacie
Problem rozwiązany, przyczyna tkwiła w pompie paliwa - klient zamówił wersje od benzyny . Wersja dla benzyny ma na powrocie zaworek trzymający ciśnienie.
zaznaczyłem że to automat bo wiadomo, że paskuda nie zaciągnę ! padł chyba zaworek zwrotny na obudowie filtra paliwa ! został wymieniony ! filter zalałem ! popuściłem rurki wysokiego, coś tam chce zagadać, ale ... Ma ktoś złoty środek ? Dodam jeszcze tylko, że jest to volvo v70.
Wymiana zaworka zwrotnego w głowicy pomogla. Dzięki wszystko za podpowiedzi.
Układ pracuje w określonym ciśnieniu i widocznie stary korek "przepuszczał" i stąd były braki płynu Jeszcze nie widziałem SPRAWNEGO układu chłodniczego który przepuszczałby ciecz chłodzącą przez korek. Korek poto posiada "zaworek" ponieważ układ chłodniczy pracuje w nadciśnieniu a "zaworek" upuszcza ewentualne zbyt wysokcie nadiśnienie.
W czym problem? 20cm.przewodu zbrojonego fi 8 mm. manometr do 10 barów dwie opaski i kapturek którym można wykręcić zaworek z magistrali.
Umyj silnik. Zobacz czy nie poci się nigdzie z układu paliwowego. Czasami to obudowa wtryskiwacza przepuszcza. Wymień wszystkie wężyki przelewowe. Pompa gdy jest nieszczelna to jest nieźle upaprana. Żaden dodatkowy zaworek nic nie da.
A mechaniczna zasilająca?
przepraszam koledzy nie dodałem iż brak komunikacji ze sterownikiem silnika
Może zaworek zwrotny w pompce jest uszkodzony, albo go po prostu jest brak.
Witam wszystkich. Mam problem z Volvo FH 4 E5, mianowicie od jakiegoś czasu na wysokich biegach zaczyna telepać kabiną, tak jakby brakowało paliwa. Wymieniłem podstawę filtrów, pompkę paliwa, zaworek ciśnienia, filtry, czyściłem smok i dalej to samo, dzień jest ok, a następny już nie. Nie wiem, czego jeszcze można byłoby się czepnąć, może miał ktoś...
Usterka taka może w deklu nie być widoczna gołym okiem. Zdarzył mi się podobny problem i dopiero aktywacja poszczególnych zaworów pozwoliła na wykrycie źle działającego zaworu pod cewka (pękniecie trzonu tłoczka zaworku). Zobaczyć można było to wtedy gdy rozlutowana została taśma i cewki w raz zaworkami zostały wyciągnięte.
Przyczyną mogą być zaworki w pompie zasilającej, sama pompa (sprawdzić ciśnienie podczas pracy na wolnych) i zaworek nadmiaru na głowicy. Filtry są na ciśnieniu, czy na podciśnieniu?
No to sprawdzić zaworek podciśnienia i czy grucha zaciąga.
Dziś podłączyłem zawór z drugiego auta i bez żadnych trójników. Wiało na wszystkie poduchy. Ale tak jak juz napisałem potrzebowałem szybkiej naprawy aby zjechać do domu. Teraz troche będzie luzu więc zaworek pójdzie do wymiany.
Jest to coś takiego na obudowie filtra. https://motoplatforma.com/p429,zaworek-z...
Zaworek jest zasilany z sterownika na pewno . Przewody obydwa biegną do sterownika i są całe .
sprawdź układ paliwowy czyli zaworki w pompie paliwowej (mechanicznej - grzybek) ,czy odczytywałaś kody błędów
Witam mam taki problem w FH 13 dmucha zimnym powietrzem w kabinie na wolnych obrotach na 1000 zaczyna lecieć ciepłe. Wymieniane były nagrzewnica zaworek elektryczny, zaworek ciśnieniowo zwrotny na przewodach ,pompa wody, termostat, sprężarka powietrza. Co może być jeszcze przyczyną? Dzięki i pozdrawiam
Właśnie oto chodzi, że nie ma wycieków.. Własnie nie tylko pali sie kontrolka. Dzisiaj walczyliśmy i działa ale pewnie chwilowo znowu. Więc pokąbinowałem z elektryka poczyscilem styki i jakoś zadziałalo może jaki zaworek albo elektromagnes który tym steruje ?
Albo naprawić ,dołożyć zaworek zwrotny przed pompą. Jak problem zniknie to zaworek w pompie uszkodzony. Jak nie zniknie to nieszczelny układ paliwowy.
Kupiłem w InterCars nowy zaworek Febi za 170 zł brutto, założyłem i pompka podnosi jak nowa. Wymiana dosyć łatwa. Bez odpowietrzania, bez sprężynowania kabina za pierwszym razem w górze.
Ładowanie jest ok. Dzisiaj wyskoczył błąd układ wtryskowy uszkodzony już nie mam pomysłu co mogę jeszcze sprawdzić zostaje mi tylko pompa wysokiego ciśnienia bo czujniki i zaworki zmienione na nowe
Witam.W tylnej części głowicy masz przykręcone dwa przewody paliwowe,zobacz w jakim jest stanie zaworek który je przykręca.Lubi pękać sprężynka w środku.Pozdrawiam
Mam takie pytanie czy pompa zasilająca była wymieniona cała kompletna czy zaworki z niej zostały przełożone drugie pytanie jaką masz pompke reczną czy elektryczną
gdzie znajduja sie te zaworki ? mam problem autko nie miało mocy pod górki i był ten błąd niskiego cisnienia, wyminiłęm filtry na oryginał smoki wyczyszczone i teraz jest jescze gorzej z łądunkim ledwo 50km/h. Od jakiegos dłuższego czasu nie sciagał czesto z drugiego zbiornikia nie iwem czy to ma cos wspólnego. Wywalac pompke czy zaczac od tych zaworków...
To nie jest cięgło przyspieszacza tylko podwyższony bieg jałowy, w fazie nagrzewania i np. gdy się klimę włączy zwiększa obroty do ok. 1000. Przyspieszanie jest elektroniczne i steruje nim ten zaworek: https://obrazki.elektroda.pl/3188697600_... Mam Volvo z tym silnikiem i zawsze przy grzaniu świec słychać jak terkocze ten zaworek,...
A czy oczyszczaniu dekla wybieraków układu przeglądnąłeś zaworki elektrozaworów? W moim przypadku był on uszkodzony. Zaglądnij na ten temat. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Może paliwo cofa się z pompy wtryskowej? Jakiś zaworek zwrotny na próbę i przezroczyste przewody paliwowe, żeby mieć podgląd sytuacji.
Witam, proszę o jakąkolwiek pomoc. Pacjent Volvo FL 6, 220 KM, 2001 rok, problem z ciśnieniem oleju. Po rozgrzaniu silnika i przejechaniu około 20 km zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Wymienione panewki główne i korbowodowe, wymieniona pompa oleju bo miała rysy, zalany świeży olej Rimula 15w40, nowe filtry Filtrona i problem nie znikł. W miejsce...
podstawowe rzeczy sprawdzone sztanga sie rusza podciśnienia wymienione podciśnienie 0,5 na manometrze dpf usunięty przepływomież był drugi podstawiany przewody szczelne zaworek od podciśnien też był podstawiany.Co chcesz jeszcze wiedzieć
Update Został wymieniony zespół turbosprężarek z gruszkami na używane że sprawnego auta po przebiegu 70tys km, zostało przywrócone oryginale oprogramowanie w ecu gdyż się okazało że miał egr off i kilka dtc off, jeszcze raz podmienione zaworki podciśnieniowe ze sprawnego auta ......brak zmian Dalej jest objaw braku mocy na wyższych obrotach i dwa błędy.
który to rocznik volvety? jeżeli ze starszych fh to sprawdzcie zaworki w pompce doładowujacej. chodzi mi o ten zwrotny, który utrzymuje ciśnienie paliwa
Mam problem z samochodem. Podczas jazdy szarpie, już nie mówiąc co się dzieje pod załadunkiem. Odpala sprawnie, wymienione filtry, płyny, nowy zaworek zwrotny. Czy może to być pompka, czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
olej wyrzuca mi z retardera,nie z silnika. Jesteś rozbrajający, pisałeś odma.. Retarder trzeba rozebrać, i zrobić remont- zaworki uszczelnienia. Zakładam, że poziom oleju jest prawidłowy.
Sitko w smoku zapchane. Wewnątrz rurki ssącej. Przychodzi jeszcze na myśl zaworek zwrotny na wejściu z przewodu ssącego że zbiornika. Napisałeś wszystko sprawdzone.... więc pewnie to też. Ale nikt nie jest ideałem więc podpowiadam. 😋
A czy nie podpaliły Ci się zaworki od jazdy na gazie ( ja robiłem głowice w 440 ) Powodzenia Jacek W1
To fakt, filtr paliwa jest do wymiany zrobiłem na nim około 18-20tyś. Na razie nie jest to możliwe gdyż nie ma mnie w kraju. Po przyjeżdzie do polski wymienie. Dodam jeszcze ,że paliłem go dziś po 24godzinach stania i odpalił od pół obrotu, świece grzałem 2 razy temperatura +5. Ten zaworek zwrotny w korpusie filtra też sprawdzę, dzięki.
Mam podobny problem. Auto takie same Volvo FH13 480km 2007 r przebieg okolo 900tkm, Wczesniej autko zapowietrzało się sporadycznie. Później tylko po dłuższym postoju choć też nie zawsze. Później zdarzało się to coraz częściej, a teraz wystarczy ze po zgaszeniu silnika poczekamy 15 minut to juz trzeba dłużej go kręcić żeby załapał. Zaworek w głowicy...
Oczywiście bardzo doceniam każdą pomoc, ale niestety diesel a benzyna to dwie różne szkoły i zupełnie inne zasady działania. Taki sam efekt jest po rannym paleniu jak i na ciepłym silniku, oczywiście jak samochód troche postoi, bo jak zgaszę i niezwłocznie (do 5 minut) zapalę to jest dobrze. Może jakiś zawór nie trzyma paliwa w listwie czy w pompie...
Słaba jakość zaworków!
Witam. Potrzebuje pomocy bo już ręce opadają. Volvo fh 13 z 2011r ciągnik 460KM sam wywala poduszki do góry na maksa i nie reaguje na pilot nawet gdy jest dobrze to wciskam na pilocie stop a on już podnosi na maksa. Wczoraj był podłączany komputer i żadnych błędów nie pokazał. Dodam że poziomka nowa i zaworek w poduszce nowy. Podnosi albo w trakcie...
Dan112, też miałem problem z odpalaniem, problemem było lewe powietrze, mianowicie takie zaworki zwrotne podciśnienia przepuszczały w obie strony, po ich wymianie, a niektórych zaślepienie problem ustał. Czy LPG posiadasz?
Volvo wykorzystywało 6-cio cylindrowe silniki od LT w latach 80 do 244, tu z jedynym problemem jakim się spotkałem to padnięty akumulator przy dobrym i w najgorsze mrozy pykały z jednego obrotu. W Szwecji są gorsze mrozy jak u nas. Więc jeżeli świece grzeją, to albo za słabo kręci i nie ma takiego ciśnienia albo spróbuj założyć zaworek zwrotny do paliwa,...
Witam, mam problem z volvo fh13 540hp z 2016r a mianowicie gdy odpalam na zimnym silniku chodzi jakieś 3 sekundy a następnie gaśnie trzeba pokręcić jeszcze kilka razy żeby samochód normalnie odpalił i pracował. Na ciepłym silniku odpala prawidłowo. Problem może tkwić w jakimś zaworku zwrotnym? Pozdrawiam Może być zaworek, mogą być problemy ze szczelnością...
Jeśli chłodnica to rurka zamontowana z przodu, to jest. Myślałem że zaworek w środku może się przycina i dlatego po nagłym spadku obrotów jest problem.
Skoro w zbiorniku jest olej to winę za to ponosi sprężarka . Wydajność sprężarki zmalała w czasie eksploatacji pojazdu, pewnie zaworki w głowicy się kończą .Jeśli układ pneumatyczny jest szczelny to stawiam na sprężarkę.
Dzięki za podpowiedzi.Mam jeszcze jeden problem.Szukam ręcznej pompy paliwa z obudową.Jak kupiłem autko to obudowa była poklejona epidiamem lub podobnym badziewiem.Nie trzymał mi zaworek zwrotny ale już go wymieniłem.Swoją drogą nie zaszkodzi gdy będę miał działającą pompę ręczną paliwa.Pozdrawiam.
pomiędzy grubszą metalową rurą a zbiornikiem jest gumowy łącznik ma ok 20 cm długości - sprawdź czy z metalowej rury nie wypadł zaworek zwrotny i stanął w odcinku gumowym (ponoć częsta przypadłość), w moim obrócił się o 180 stopni więc tankowałem do pełna ok 40 min.
Od strony praktycznej. Mierząc ciśnienie podłącz manometr po przez zaworek iglicowy (do kupienia w sklepie akwarystycznym). Jak go dobrze wyregulujesz to uspokoją się troche wskazania, bedzie łatwiej odczytać parametry szczególnie w czsie jazdy :)
Ja też się jeszcze nie spotkałem z tym żeby turbina była sterowana ciśnieniem a nie podciśnieniem, chociaż jeszcze wszystkiego na tym świecie nie widziałem. W układach które zawsze widziałem to podciśnienie było podawane z vacupompy. Nie mam pojęcia skąd ma być u Ciebie brane ciśnienie i to tak duże by podniosła się maksymalnie sztanga. Dadi napisał...
To pierwsze to jak MAP sensor z opla wygląda, http://obrazki.elektroda.pl/6754454400_1... Podobny od dołu pomimo (po mojemu) wejścia na 1 wężyk ? Drugie czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT, IAT. Jeśli odłączę tę całą czarną kostkę dolną ( bodajże to jest zaworek podciśnienia, dochodzą do niego dwa przewody od podciśnienia )...
Witam, mam przy Volvo FL 2007 rok 240 KM mianowicie po zgaszeniu silnika i odczekaniu około 30 min. uruchamiam silnik a wskazówka od ciśnienie nie reaguje przez kilka sekund , dopiero po chwili się podnosi czerwona kontrolka gaśnie i jest ok. Na zimnym silniku ciśnienie 5 bar , po podpięciu manometra objawy są takie same czyli wskazówka przez kilka...
Witam w jakm celu potrzebujesz schematu ? jakie niedomagania tej nstalacji - , palenie bezpiecznków czy coś innego ?? szukalem takowej - jednakże bezskutecznie :(. Ewentualnie instalatorzy Vialle mają info na ten temat. Instalka sama w sobie nie leci - gnicie gniazd bezpiecznikowych przy aku, jedynie elektronika pompy (jeżeli jest w zbiornku) lub zapchane...
przez pompe paliwa to malo mozliwe. to nie wyciek zaden. sprzawdz sobie zaworki czy trzymaja. jak zaklada sie nowe pompo wtryski to trzeba na zimnym silniku regulowac zawory i pompowtryski. zacznij od tego.
Zawór jest częścią pompy, rurki bez zaworów. Tylko stare silnik chłodzone powietrzem miały zaworki. Ale to bez znaczenia. http://obrazki.elektroda.pl/8201271300_1...
Witam kupiłem Volvo fm z pompą hydrauliczną zamontowaną do silnika przy pompie hydraulicznej jest jak by dokręcona kaseta z zaworem gdy załączę pompę otwiera się ten zawór i podaje na rozdzielacz moje pytanie jest takie czy jak to jest wyłączony ten zaworek na pompie to można tak jeździć ten olej tam w pompie cały czas się mli w niej na samochodzie...
Zmierz rezystancje grzałki sondy. Co do zaworka to może być coś z rozrządem . Nie przejmuj się dopóki silnik nie będzie utykał lub nierówno ciągnął. Jak tak się stanie to zajedz do vovlo niech naprawią.
przepływające paliwo przez listwę chłodzi jej elementy. można bardziej dokładnie o jakie elementy chodzi? i co robić użytkownikom aut gdzie rurki powrotu niema?a zaworek jest tuż przy pompie w baku.poprostu w rampie jest ciśnienie i tyle.bezyna nie krąrzy. a jeżeli chodzi o VOLVO ,to tak czy innaczej bez emulatora ciśnienia nie będzie
A zaworek pitburga próbowali lecą na potęgę . Albo jak ktoś Ci robił mape od dpf to nie wiem czy wiesz ale musisz mieć coś wlane do zbiorniczka. Jak wycięty to wystarczy ropa. Spróbuj na odpiętej kostce od egr. Dodano po 2 A zaworek pitburga próbowali lecą na potęgę . Albo jak ktoś Ci robił mape od dpf to nie wiem czy wiesz ale musisz mieć coś wlane...
Kupiłem inny zaworek turbo, uszczelniłem te rurki od egr do dolotu ponownie, choć na linni egr chlodniczka dalej coś syczy.. Bardzo ciężko tam z dostępem żeby to poprawić i posprawdzać. Czujnik wałka wyjęty po czyszczony, na kablu masowym pęknięta izolacja Wyjąłem też vaccum, celem obejrzenia od środka Zbiornik ciśnienia obtasmowalem i szukałem czy...
Witam. Komputer połączył się że skrzynią poprawinie i nie wykazał żadnych błędów. Skoro potwierdził że osprzęt jest sprawny to trzeba szukać w płycie. Po pracy rozebrałem i stwierdziłem tylko luz na centralnym zaworze. Zabezpieczenie dokręcone a mimo to zaworek lata. Skoro stara ma zawór stabilny to ta chyba też tak powinna mieć. Pewnie on po przez...
wtryski były sprawdzane, są w 100% ok. okazało się że pompka z nr *005 i *001 sa zamienne wdg mnie, okazało się że działają tak samo i po podmianie problem nie znikł. Auto ciągle jeździ ( ok 2,5 tys km tyg ) i problem o dziwo wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz zaczął znikać.... czym jest cieplej na dworze tym szybciej pali. Przy temp. 15C palił...
Ciśnienie paliwa jest książkowo w paliwie nie ma problemów, było sprawdzane pod obciążeniem i na wolnych obrotach, co może być jeszcze przyczyną czy ktoś może wie ? Dodano po 2 To się nazywa dioda paliwowa ten zaworek nad rozrusznikiem zapopiega cofaniu się paliwa podaje paliwo tylko w jedna stronę. Ostatni raz upominam o poprawnej pisowni. Ten post...
Silnik poskładany, ale przydała by mi się jeszcze informacja gdzie w tym aucie jest/powinien być filtr par paliwa. Węzyk idący od zbiornika kończy się pod akumulatorem i nie jest nigdzie podłączony. Nie wiem też do czego jest zaworek przy filtrze paliwa, wogule to najlepiej jakby ktoś mi podpowiedział jak mają być podłączone wszystkie wężyki podciśnienia....
Witam, dopadło mnie to czego od dawna się obawiałem. Skrzynia w trybie awaryjnym i śmiga tylko na trójce. W tryb przechodzi zwykle chwile po ruszeniu. W sterowniku błąd: 000C - Cewka przesuwna 2, Usterka hydrauliczna - Staly I teraz moje pytanie - czy mogę wymienić jeden elektrozawór, czy muszę cały komplet ? Z tego co wiem są dostępne w aso na sztuki....
Sprawdź, czy nie robi Ci się podciśnienie w zbiorniku paliwa. Może to wynikać z niesprawności lub zawieszenia zaworka układu napowietrzającego zbiornik (napowietrzanie zwykle odbywa się poprzez zaworek zwrotny spod maski silnika, a nadmiar par benzyny przez zaworek zwrotny w korku wlewu paliwa). Ja miałem taką sytuację w moim Chryslerze, objawy były...
To że nie startuje nie oznacza że kompresor do wymiany, najlepiej podjedź do jakiegoś warsztatu Aby klimatyzacja działała musi być spełnione kilka warunków tak jak np. Odpowiednie ciśnienie gazu w układzie, działający wentylator, temp. zewnętrzna nie za niska, czy czujnik cisn działa, temp. Parownika nie za niska .. Itd, po Twoim opisie wnioskuje, że...
Dość rzadka przyczyna - zależy gdzie i co się tankuje, aczkolwiek siteczko smoka delikatne i dość małe. Sądzę, że może wytrącać się coś z aluminium zbiornika i powstaje szlam po latach. Najczęściej mechaniczna pompa paliwa daje zbyt niskie cisnienie . Nie trzeba odrazu wymieniać pompy, wystarczy wymienić zaworek zwrotny (od dołu pompy), a najlepiej...
Witam. Mecze sie z volvo v50 2.0d 136km 2005r. Auto mocno faluje przy przyspieszaniu. Po sprawdzeniu wszystkiego doszedlem wkoncu ze faluje podcisnienie na zaworku sterujacym gruszka. Wymienilem zawor na oryginalny no i bez zmian. Podmienilem nawet potencjometr na gruszce turbiny, nic to nie dalo. Podcisnienie na dojsciu do zaworka ok. Patrzylem czy...
Jak na zdjęciu. Zdjęcie nie moje tylko z sieci ale silnik podobny trochę nowszy i elementy na nim w tym samym miejscu. To są jakby zaworki odcinające na rurkach albo nakrętki do inspekcji. Ruszałem je i nie wiem w jakim stanie mają być zostawione. Na razie zakręcone (w prawo). Nie odkręcałem ich całkiem tylko lekko ruszyłem. I nie pamiętam czy były...
Witam, Volvo FH13 500 2010r Cieknie mi w tym samochodzie olej jedną z dwóch cewek, które znajdują się przy podstawie filtrów olejowych. W sumie to nawet nie wiem czy to jest cewka, czy jakiś zaworek. Przykręcone jest to na dwie śrubki i do każdego dochodzi przewód elektryczny. Załączam zdjęcie takiej obudowy, te dwie "cewki" są po lewej stronie. Może...
Witam po pierwsze wymień filtr paliwa i przedmuchaj zaworek zamykający paliwo w pompie powinno pomóc Dodano po 3 A zapomniałbym nielej żadnego biopaliwa tylko normalną ropę zajrzyj do zbiornika paliwa i obejrzyj pompke i smok czy niejest zafajdany
Witam. Mam problem w FM12 380KM z 99r.Mianowicie taki, od pewnego czasu na zegarach pow.zauważyłem wzrost ciśnienia z 8,5 do 10 bar.Z tego też powodu uszkodziło mi zawór od górna/dolna i powietrze z układu bardzo szybko ucieka ,nie wspomne że olej wyciska się wszelkimi możliwymi zaworkami!!! Pytanie: Gdzie tkwi przyczyna w czym???Zawór? Osuszacz? czy...
Miałem w takim przypadek że przewód vacum pod wpływem temperatury się zatykał. Zdarzają się rozszczelnienia na zasobniku vacum. Omiń wszystko poza zaworkiem od gruszki turbiny.
Nie dysponuję takim przyrządem, niestety... Jakkolwiek, sądzę, że spaliny byłbym w stanie wyczuć, zwłaszcza, że pompa wtryskowa jest źle wyregulowana i spaliny pachną bardzo, bardzo specyficznie - niedopalonym olejem napędowym. Czy takie objawy mogą być spowodowane niesprawnymi zaworkami korka na zbiorniczku wyrównawczym? Bo zostawiłem silnik na wolnych...
volvo zaworek zwrotny karcher zaworek zaworek podciśnienie
czujnik położenie pedał hamulec uszkodzony digitizer silnik pralka predom
zewrzec blokade pralka projekt aurora
Układ scalony GZT1231 w sterowniku zmywarki AEG Zmywarka Bosch błąd E02 - przyczyny i rozwiązania