W serwie podciśnienie cały czas „pracuje” - raz jest go więcej, za chwilę mniej, ale pracujący silnik cały czas to uzupełnia. Twoje obawy są zupełnie nieuzasadnione. Po wymianie rurki jak odpalisz silnik sytuacja w kilkanaście sekund wróci do normy. Przecież w tej chwili wężyk i tak jest dziurawy i serwo się „zapowietrza”.
Zobacz ten schemat: https://obrazki.elektroda.pl/8489476100_...
A czy jeszcze jakiś przewód po lewej stronie nie wisi, chodzi mi o trójnik? Czy z aparatu zapłonowego też nie odchodzi jakiś wolny wężyk?
Przedmuchaj przewody i sprawdź czy nie są odpiete przy regulacji poziomu reflektorów. Tam najczęściej jest przyczyna lub sam syf który zatyka przewody. Pod maską przy ścianie grodziowej na gorze jest trójnik. Przeczyść i sprawdź wszystkie połączenia
http://obrazki.elektroda.pl/6720318800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6720318800_1...
Witam. Poszukaj z dołu obudowy komory spalania. To wężyk podciśnienia który powinien być wprowadzony właśnie do komory spalania najczęściej poprzez gumowy dławik. Pozdrawiam.
Na zdjęciu nie widzę wężyk podciśnienia z zespołu gazowego do komory. Albo tak słabe zdjęcie... Wojtek ten wężyk z tacy nie idzie ta środkowa przelotka. Tylko po prawej z tyłu jest przelotka(nad pompa obiegowa). Tą środkowa krótki wężyk podciśnienia ma przebiegać.
Silnik to 14 nz
To jest zawór regulacji ciśnienia paliwa i na schemacie to nie jest zaznaczone co widać na silniku. Kupujesz wężyk podciśnienia w sklepie motoryzacyjnym i wymieniasz.
podpinap sie pod temat. jak bede szybszy to umieszcze odp :D Dodano po 37 podpinap sie pod temat. jak bede szybszy to umieszcze Dodano po 22 wychodząc od vakupompy idziemy po wężyku i dochodzimy do trójnika, z czego jeden króciec kieruje nas do elektrozaworu turbiny złącze oznaczone VACU, a z elektrozaworu wyjście oznaczonym OUT idziemy do turbiny wróciwszy...
co dalej można sprawdzić. Wężyk podciśnienia hydrostatu, może gdzieś przetarty jest, lub kubek hydrostatu ( łącznik wężyk wanna bębna) zamulony.
Witam, Posiadam Passata B6 2006r silnik 1.9 TDI 105km oznaczenie BLS. Mialem robiona glowice, gruszke turbo, usunięta chlodnice spalin. Mam nowe wężyki podciśnienia, szukam schematu jak to podlaczyc aby turbo zaczelo poprawnie dziala . Nigdzie nie moge znaleźć so mojego silnika schematu.
3 wpiąłeś w B ,4 w A i 1 oraz 2 w C i D (czas przeszły zrozumiały) piszę dla potomnych bo sam się motałem wczoraj
Witam. Na 90% zawór EGR jest zapchany ale sprawdź jeszcze wężyki podciśnienia te od gruszki.
Ponieważ sam troszkę szukałem i nigdzie nie znalazłem to tylko napisze, że w octavii na wymianę poszło mi ok: 2,5 m wężyka fi 3,2 mm oraz 1,5 m fi 4 mm. Pozdrawiam
Nieszczelność na wężyku podciśnienia
poszukaj nieszczelności w wężykach podciśnienia, niestety nie widząc auta ciężko coś podpowiedzieć.
To nie pozostaje nic innego, jak zaraz po jeździe na gazie, zdjęciu wężyka podciśnienia z końcówki na reduktorze, sprawdzić czy z końcówka nie bąbelkuje.
http://obrazki.elektroda.pl/4249122400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4249122400_1...
https://www.google.pl/search?q=1.9+tdi+a...
Do sprawdzenia na dzień dobry reduktor. Prawdopodobnie puszcza gaz przez wężyk podciśnienia. Zdejmij wężyk zaraz po zgaszeniu auta i załóż przed samym odpalaniem, jak będzie ok to reduktor.
Błędy typowe dla tego modelu, większość to nieszczelne wężyki podciśnienia i/lub padnięte zaworki. Nie mają nic wspólnego z tym że nie odpala. Pierwsza rzecz co się sprawdza w samochodzie kobiety, to czy zatankowała właściwe paliwo.
dzięki biorę się za szukanie
Tyle to wiem , ale pytam czy jest inny sposób aby nie wiercić nic ? I czy może się wpiac w rurę intercoolera? ( przyłączem) ?
Raczej nie. Mam na myśli nieszczelności za czujnikami, przepustnicą itp. (kolektor ssący, ewentualne wężyki podciśnienia). Sama obudowa filtra nie powinna mieć na to wpływu.
No spoko tylko nie bardzo wiem jak to fizycznie wykonać Zdejm którykolwiek wężyk podciśnienia i włóż do nakrętki z benzyną, sam zaśsie.
do sprawdzenia wszystkie połączenia wkładu dolotowego powietrza oraz wężyki podciśnienia jeśli to nie pomoże to sprawdzić należy przepustnicę oraz przepływomierz powietrza sprawdzałeś błędy silnika? ewentualnie logi przepływki.
Temperatura nie ma znaczenia, ważne żebyś tylko obserwował prace sztangi turbiny. Można zamiast gruszki podłączyć vacuometr i będzie widać czy jest podciśnienie podawane. Wężyki podciśnienia sprawdzone?
Tylko nie widzę nigdzie króćca przy tym zaworze by wpiąć wężyk podciśnienia. Druga sprawa chciałbym dodać włącznik świateł mijania gdyż teraz światła świecą po przekręceniu klucza na zapłon co jest głupotą z przodu 2x20 wat jeszcze pozycyjne plus światło stopu bo trzeba hamulec trzymać przy uruchamianiu, moim zdaniem powinny światła włączać po uruchomieniu...
http://obrazki.elektroda.pl/5038380700_1... Nr 9 na zdjęciu - przetwornik ciśnienia (do zaworu recyrkulacji spalin) Zaworek/czujnik znajduje się w lewym nadkolu, jak powinien być podłączony? Tzn pod jaki króciec który wężyk podłączyć? Drugi wężyk przy zaworku idzie gdzieś w stronę podszybia. http://obrazki.elektroda.pl/8906747900_1...
Wszystkie wężyki podciśnienia do wymiany, nie tylko tej jeden. N75 powinien być na ścianie grodziowej - dochodzą do niego 3 wężyki - z N75, filtra powietrza i z trójnika gdzie idzie na EGR i klapę gaszącą.
Witam serdecznie , mój problem polega na tym, że w vito 110td chciałbym podłączyć wszystkie wężyki podciśnienia światła, gaszenie i wszystko to co przy silniku. Myślałem o tym żeby podjechać do kogoś kto ma takiego samego vitka z okolic Garbowa ,ale nie mogę znaleźć nic takiego. Czy ktoś może mi pomóc w tej sprawie? Pozdrawiam Janek.
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Mam problem z wężykiem podciśnienia który idzie od aparatu do ... .Poprostu brak go.Czy te silniki tak mają?Moim zadaniem powinien być ten wężyk ale nie wiem gdzie on powinien być podłączony.Niedziwiłbym się jak byłby to zapłon elektroniczny ale w klasycznym aparacie brak podciśnienia?Tak to chyba maluchy miały.
6 st, tylko nie pamiętam warunków, jedne mają z załozonym wężykiem podciśnienia, drugie ze zdjętym. Jak masz dylemat ustaw dynamicznie, daj około 4000obr/min i ustaw na 26-30 st. Czyli tak jak się w bejcach ustawiało.
Podłącz i zobacz czy tzw. Grzybek się przesuwa, I posprawdzaj dokładnie przewody podciśnień, W moim D13B2 (co prawda inne objawy) Długo szukałem przyczyny, a okazało się, że wężyk podciśnienia pękł i nie było to widoczne.
Dopływ paliwa jest z boku gaźnika, na rysunku, obok sitka numer 20 (mosiężne kolanko). Odpływu, nie musi być. Jeżeli wężyk jest połączony z misa korbową to, tak jak napisałem wcześniej, wymień membrany i uszczelki. Paliwo, tym wężykiem, nie płynie ze skrzyni korbowej tylko wpływa do niej i zalewa silnik. Jeżeli jest to wężyk podciśnienia to, nie ma...
ten wężyk wszedł, lecz na dole przy punkcie 2 odłączył mi się wężyk przeciwległy do tego który podłączyłem, taki krotki około 5cm ma, może ktoś orientuje się gdzie on powinien być podpięty?
Ale że ci aż hamulce wariują to nie szukałbym w cieniutkich wężykach podciśnienia sterowania elektrozaworów tylko raczej na servo i wąż ten gruby czy nie pęknięty czy ma uszczelki bo cieniutkie węzyki nie są w stanie zbić tak ciśnienia że hamulce bajzlują , szukaj od vacum do serwa hamulców bo tam coś się dzieje .
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/toura... a na przyszłość polecam szukać pod hasłem "parts catalog".
Sam uchwyt do 915 jest w miarę standardowy, jedynym problemem jest kąt/wysokość. Mam jakąś starą uniwersalną podstawkę "sprężynową" to mogę w nią odłożyć pistolet z 915... ale zwykle kładę go na biurku. Z ulepszeń to spiąłem sobie opaskami kablowymi co 15 cm przewód z wężykiem podciśnienia, bo się strasznie plątały.
wyslijcie mi prosze zdjecie silnika golfa IV tdi (I czerwone) z 1999r z podpisanymi wezykami podcisnienia z gory wielkie dzieki
Króciec termostatu łączysz wg zdjęcia a wężyki podciśnienia gw schematu powyżej i po problemie. http://obrazki.elektroda.pl/7353583700_1... POWODZENIA!
jest mi wiadome i dlatego napisałem to co napisałem powyżej, nie wiem czy wiesz ale w Golfie Mk4 TDI jest tylko jeden silnik sterowany nadciśnieniem i jest to 90-cio konny AGR, cała reszta silników (zarówno VP jak i PD) jest sterowana podciśnieniem w tym ten, który podał malwa69; podaj mi i wszystkim innym tutaj czytającym ten wątek przykład Mk4 TDI...
Doprowadź ten rozmiar kół do porządku. Na prostej ABS widzi różne prędkości osi i on może powodować chęć wyrównania prędkości kół. Niewyważenie objawia się tylko w danym zakresie prędkości, powiedzmy między 80 a 100 km/h i występuje niezależnie od hamowania. Usterka serwa lub pęknięty delikatnie wężyk podciśnienia objawia się tym że pierwsze wciśnięcie...
Czyli wystarczy założyć zaślepki i przeprogramować ECU? Nie trzeba odpinać wtyczki ani zdejmować wężyka podciśnienia ? To on jest w końcu sterowany przez komputer czy podciśnienie go otwiera / zamyka ? To już nie ma znaczenia ponieważ ma w sobie czujnik i założenie samej podkładki nic nie da. Jest sterowany elektrycznie i tylko albo naprawa(wymiana)...
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Pewnie to przedlift. Jest to podciśnienie do sterowania klapy obiegu wewnętrznego. Szukaj za schowkiem w kabinie.
Sprawdz wężyki od podciśnienia.
Witam moze ktos pomoze mam skuter sym 50 2t 2004 r skuter odpala ale po podpieciu wezyka podcisnienia od kranika akuter gaśnie zaworek jest nowy sprawny juz nie mam pomyslu co zrobic moze ktos podpowie pozdrawiam
Chyba masz pompę vaccum elektryczną to nie masz tego przewodu.
Przy błędzie 17964 auto może wpadać w tryb awaryjny (nagła utrata mocy). Zaleca się weryfikację stanu zmiennej geometrii turbiny(chyba zrobione), układu sterowania N75 oraz drożności katalizatora i sprawdzenie wszystkich wężyków podciśnienia. Należy wykonać również logi basic settings grupy 011 Pozdrawiam.
SAM SOBIE PORADZIŁEM , BYŁ TO WĘŻYK PODCIŚNIENIA "KIEROWNICY" TURBINY
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
Ten wężyk jest od pompy wtryskowej chyba przelewowy .
Pas wymieniłem ponieważ wraz z montażem udało mi się go znaleźć i zgrzać z karoserią za 100 zł , teoretycznie można próbować mocować na seryjnym pasie ale klima jest mniej wydajna, i często występują drgania od własnej roboty mocowania. Co do chłodnicy płynu to również musiałem wymienić ponieważ moja seryjna miała miejsce na jeden czujnik temperatury,...
U mnie okazał się rozszczelniony reduktor że przez noc zalewał silnik gazem przez wężyk podciśnienia, odczep na noc wężyk podciśnienia z gazu i spróbuj rano
Zauważyłem że mam podpięty do szarego elektrozaworu czarna wtyczkę natomiast do czarnego szara to może powodować jakiś problem?
Hydrostat w pralce ustala poziom wody w zbiorniku prania i ma odciąć dopływ wody zamykając elektrozawory. Przy opisanych objawach warto sprawdzić wężyk podciśnienia sterujący hydrostatem, czy nie jest zatkany. Jeśli jest sprawny należy sprawdzić czy przy wyłączonym napięciu zasilającym pralkę, sączy się woda dopływowa, jeśli tak, należy wymienić eletrozawory.
Poogladaj sobie w sieci zdjęcia swojego silnika to dojdziesz do wniosku, ze brakuje tam podłączonego wężyka podciśnienia
Sprawdź przewody podciśnienia (zdejmij wężyk z zaworu EGR i zobaczy czy jest w wężyku podciśnienie.
Daj dokładniejsze zdjęcie ale wygląda na przelew wody do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.
Wężyki podciśnienia
Witam Do przepustnicy powinnien być wpięty z lewej strony, stojąc przed autem to prawa strona, wystaje kruciec
w koncu go zaslepiłem śrubką :(
Sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia, prawdopodobnie któryś jest sparciały i powoduje to o czym piszesz.
Sprawdź stan i w razie potrzeby wymień gumowe wężyki podciśnienia turbo. Sprawdź czy jak zasysasz wezyk od gruszki turbiny to czy sztanga sie zaciąga płynnie (prosty tesg nawet odkurzaczem) wtedy zobacz czy jak bedzie wszystko podłączone to czy tak samo sie zaciąga kiedy ktos dodaje gazu w aucie. Najczęściej w tych rocznikach to sparciałe wężyki podciśnienia-czasem...
Jeśli będziesz zmieniał wężyk to unikaj wężyków miękkich z cienką ścianką .
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
I "lewy luft", podciśnienia, wężyki, dolot itd... Do sprawdzenia.
Mam ten sam silnik. Zaślep dopływ spalin do egr-a, nie odłączaj zaworu, wywala błąd. Nie słuchaj opinii, że to skraca żywotność silnika. Zrobiłem tak już 130tys i nic. Przerwanie, to zapowietrzona rampa common rail. Sprawdzić błędy, skasować, jeździć do wystąpienia usterki i ponownie je sprawdzić. Niestety ten silnik tak ma, że jeżeli raz na pare dni...
Zdjąłem pokrywę. Okazało się, że jest króciec w pokrywie, którego za cholerę nie widać w normalnym położeniu. prawdopodobnie służy jako dodatkowe wspomaganie odpowietrzania skrzyni korbowej... W załączniku zaznaczyłem gdzie to jest dla potomnych.
W ogóle nie ma podcisnienia na gruszke turbiny (0) A do egr( lekko. dochodzi )ze pewnie nie ma siły nim ruszyć Ale zaworek steruje egr i Gruszka??? Przecież to po odpaleniu to odrazu zasysa i jest na full podciagniete (Co ten zaorek robi bo ja nie rozumiem )
Facet, chcesz rozbierać cos na czym się wogóle nie znasz??? Jak już zepsujesz do końca, daj znać na PW mam turbinkę do sprzedania.
Zobacze jutro w robocie to co napisałeś dzieki
pomiędzy serwem a kolektorem ssącym jest plastikowo-gumowy rozdzielacz ,na podciśnienie do hamulca i 2 cienkie wężyki.- do czego one są bo ze starości się pokruszyły
Znajdź gdzieś od Audi moduł KEZ , on ci też wyprzedzi zapłon , tylko trójnik dasz na wężyk podciśnienia .
Najbardziej prawdopodobnym jest, że źle zostały założone wężyki podciśnienia i turbo ciągle wysterowane jest na maksymalne doładowanie. Już wielokrotnie zamieszczałem schemat podciśnień więc znajdziesz go na necie bez problemu i sobie porównasz. Zwróć też uwagę czy nie jest zaślepiony/zatkany wężyk idący od obudowy filtra powietrza do trójnika i dalej...
Jeśli mogę prosić o jakiś schemacik podłączenia jeżeli takowy ktoś posiada będę wdzięczny bo naprawdę już wolnego wystającego elementu z gaźnika nie mam (bynajmniej go nie widzę ) Pozdrawiam
witam kolegów mam problem taki że mechanik pozamieniał mi wężyki podciśnienia i auto faluje na obrotach
I co po podmianie?, bo na logach widać poprawę. Chociaż idealnie jeszcze nie jest. jaką januszu widzisz poprawę bo ja żadnej : pierwsze logi dotyczą silnika ALH a drugie AHF ale patrząc na temat to pewnie chodzi o te drugie więc : turbo wcale nie pompuje i normalnym jest, że przepływka wskazuje tak niskie wartości i sterownik wchodzi w tryb pracy awaryjnej...
statyczny kąt wtrysku jest ok ale już w czasie jazdy zmienia się niesamowicie - prawdopodobnie uszkodzony regulator N108 przestawiacza kąta wtrysku (sprawdź błędy zapisane przez sterownik silnika), N75 pracuje całą parą a kierownice turbiny stoją dęba - sprawdź jak chodzi sztanga regulująca kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii (sądzę, że wężyk...
Więc wiele może być przyczyn mniej lub bardziej wpływających na spalanie. Padnięty termostat znacząco podnosi spalanie, kable i świece też mają duży wpływ. Może jakiś wężyk podciśnienia jest pęknięty np. od map sensora.
Po lewej stronie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego masz intercooler. a z niego wychodzi z prawej strony wtyczka (dwa piny od czujnika temp. powietrza w dolocie) poniżej masz wężyk podciśnienia - idź za tym wężykiem aż dojdziesz do sterownika silnika - poniżej akumulatora) i w jego wnętrzu pod obudową będzie dalsza część wężyka aż do czujnika...
Czyli najpierw czyścimy krokowy a potem myk kleme w bok na 20 min.
Problemem okazał się wężyk podciśnienia, peknieta końcówka wężyka. Wężyk ucięty i wszystko chula
Odłącz przepływomierz i przejedż się autem, sprawdż czy lepiej jeżdzi. Posprawdzaj wężyki od podciśnienia turbiny i zaworu doładowania czy nie są pęknięte.
Witam. Co na to podłączenie do kompa? Sprawdzenie wszystkich wężyków podciśnienia i dolotu do silnika.
Wężyk jest od podciśnienia, powinien być podłączony do zaworu.
W jaki sposób dokonać wymiany wężyka podciśnienia "idącego" od pompy VAKU do serwa?. Na co zwrócić uwagę?. Od strony pompy VAKU jest dogodny dostęp, a jak sie do niego dostać od strony serwa? Zafira 2.0 DTI (2003)
Od bio diesla też pękają. Biodiesel nawet nie ma styczności z tymi wężykami.
Usterka gaźnika - np. źe ustawiony poziom paliwa. Wężyki podciśnienia są tylko dwa, do gaźnika dopięty jest ten idący do bączka przy aparacie zapłonowym, do ekonomizera idzie z kolektora ssącego. Dodano po 2 jest tam takze elektorniczny zawor podcisnieniowy, ktorego tez nie wiem gdzie podpiac... Nie ma tam czegoś takiego - jest elektromagnetyczna dysza...
czyli to wyjscie które zaznaczyłem strzałką powinienem zaślepić?? jak go przytkałem palcem to (jak już wspominałem) na moment spadły ale zaraz wróciły do podwyższonych; może spróbuje zresetować kompa po zaślepieniu -bo jeśli się zaprogramował na to wyższe ciśnienie to się do niego ustawia?? -a czy mógłbym prosić o jego książkową definicje?? co o nim...
Jeżeli masz dwa elektrozawory podciśninia, to znaczy że geometria turbiny też jest sterowana podciśnieniowo. W takim przypadku sprawdzenie działania geometrii to prosta czynność: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnienia z gruchy turbiny - sztanga ma się natychmiast (w ciągu pół sekundy) maksymalnie wysunąć, po założeniu wężyka równie szybko ma...
Wcale nie bzdura, zacięła się przepustnica, pękł wężyk podciśnienia, lub króciec ... I zadajesz pytania do posta z 2015 roku.
To co pokazujesz na zdjęciu to nie zawór a elektrozawór który steruje zaworem EGR poprzez podciśnienie. Błąd tyczy się zaworu EGR a nie tego elementu. Jak sam widzisz tutaj opis błędu jest dość ubogi. Przyczyną może być np zablokowany zawór, nagar w dolocie, przepływomierz lub w przypadku podciśnieniowego np przerwany wężyk podciśnienia. Zacznij od...
Witam. Moje pytanie jest chyba dość proste. Gdzie powinien być podłączony wężyk podciśnienia ten z listwy wtryskowej ? Szukam i nie mogę znaleźć . Przy zakupie nie zauważyłem że nie jest podpięty
Czyszczenie gaźnika może ale nie musi pomóc. Brak wolnych obrotów -najczęściej uszkodzenie nastawnika przepustnicy pierwszego stopnia(inaczej wolnych obrotów). Mulasty? Sprawdziłbym dokładnie wszystkie podciśnienia w gaźniku i "okolicy" z naciskiem na "zassanie" nastawnikiem przepustnicy drugiego stopnia -może membrana w nim powiedziała "bye bye" i...
Szklanka potrzebna do sprawdzenia szczelności wężyka podciśnienia od reduktora. Jak jest nieszczelny zalewa gazem i nie chce odpalać. Jak na ciepłym problem to sprawdziłby też czy czasem czujnik temperatury silnika nie oszukuje. Najprostszy test odłączenie go przy nieudanej próbie odpalenia czy wtedy odpali?
W 308SW miałem podobną sytuację, wężyk od podciśnienia turbo "wypadł" i spaliny leciały przodem. Po drodze czyściłem EGR (który był zadowalająco czysty swoją drogą) i przejrzałem pół auta, bo myślałem, że kolektor się rozszczelnił. Z tego co kojarzę to jeszcze DPF był czyszczony bo był już pełen.
wężyk podciśnienia seicento podciśnienia mercedes megane podciśnienia
jaeger licznik peugeot windows uruchamia chkdsk zalany sokiem
Schemat Kenwood TH-77A - gdzie znaleźć? Jak zrestartować ekspres DeLonghi ECAM23.450.B?