W serwie podciśnienie cały czas „pracuje” - raz jest go więcej, za chwilę mniej, ale pracujący silnik cały czas to uzupełnia. Twoje obawy są zupełnie nieuzasadnione. Po wymianie rurki jak odpalisz silnik sytuacja w kilkanaście sekund wróci do normy. Przecież w tej chwili wężyk i tak jest dziurawy i serwo się „zapowietrza”.
A czy jeszcze jakiś przewód po lewej stronie nie wisi, chodzi mi o trójnik? Czy z aparatu zapłonowego też nie odchodzi jakiś wolny wężyk?
Daj dokładniejsze zdjęcie ale wygląda na przelew wody do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.
Witam. Poszukaj z dołu obudowy komory spalania. To wężyk podciśnienia który powinien być wprowadzony właśnie do komory spalania najczęściej poprzez gumowy dławik. Pozdrawiam.
co dalej można sprawdzić. Wężyk podciśnienia hydrostatu, może gdzieś przetarty jest, lub kubek hydrostatu ( łącznik wężyk wanna bębna) zamulony.
Na zdjęciu nie widzę wężyk podciśnienia z zespołu gazowego do komory. Albo tak słabe zdjęcie... Wojtek ten wężyk z tacy nie idzie ta środkowa przelotka. Tylko po prawej z tyłu jest przelotka(nad pompa obiegowa). Tą środkowa krótki wężyk podciśnienia ma przebiegać.
Ale tu nie trzeba jakichś zaawansowanych technik. Jak regulator jest np na 3 bary. To ciśnienie na listwie ma się zawierać w przedziale 2.3-2.4 Bara (przy -0.7 do -0.6 bar w kolektorze wolne obroty ) do 3 bar (pełne otwarcie przepustnicy atmosfera w kolektorze). Drugim ważnym testem jest czy nie cieknie przez wężyk podciśnienia co się często zdarza....
To jest zawór regulacji ciśnienia paliwa i na schemacie to nie jest zaznaczone co widać na silniku. Kupujesz wężyk podciśnienia w sklepie motoryzacyjnym i wymieniasz.
Sprawdź przewody podciśnienia (zdejmij wężyk z zaworu EGR i zobaczy czy jest w wężyku podciśnienie.
Pewnie to przedlift. Jest to podciśnienie do sterowania klapy obiegu wewnętrznego. Szukaj za schowkiem w kabinie.
Doprowadź ten rozmiar kół do porządku. Na prostej ABS widzi różne prędkości osi i on może powodować chęć wyrównania prędkości kół. Niewyważenie objawia się tylko w danym zakresie prędkości, powiedzmy między 80 a 100 km/h i występuje niezależnie od hamowania. Usterka serwa lub pęknięty delikatnie wężyk podciśnienia objawia się tym że pierwsze wciśnięcie...
Najbardziej prawdopodobnym jest, że źle zostały założone wężyki podciśnienia i turbo ciągle wysterowane jest na maksymalne doładowanie. Już wielokrotnie zamieszczałem schemat podciśnień więc znajdziesz go na necie bez problemu i sobie porównasz. Zwróć też uwagę czy nie jest zaślepiony/zatkany wężyk idący od obudowy filtra powietrza do trójnika i dalej...
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
Jeśli będziesz zmieniał wężyk to unikaj wężyków miękkich z cienką ścianką .
No spoko tylko nie bardzo wiem jak to fizycznie wykonać Zdejm którykolwiek wężyk podciśnienia i włóż do nakrętki z benzyną, sam zaśsie.
Dopływ paliwa jest z boku gaźnika, na rysunku, obok sitka numer 20 (mosiężne kolanko). Odpływu, nie musi być. Jeżeli wężyk jest połączony z misa korbową to, tak jak napisałem wcześniej, wymień membrany i uszczelki. Paliwo, tym wężykiem, nie płynie ze skrzyni korbowej tylko wpływa do niej i zalewa silnik. Jeżeli jest to wężyk podciśnienia to, nie ma...
Ten wężyk zasila układ podciśnienia do sterowania turbosprężarki. Nie ma wpływu. Jeśli takie rzeczy jak świece żarowe są ok to poszukaj na allegro źle odpala diesel Saab lub kogoś kto potrafi skorygować dawkę rozruchową i czas grzania świec żarowych.
Chyba masz pompę vaccum elektryczną to nie masz tego przewodu.
Podłącz i zobacz czy tzw. Grzybek się przesuwa, I posprawdzaj dokładnie przewody podciśnień, W moim D13B2 (co prawda inne objawy) Długo szukałem przyczyny, a okazało się, że wężyk podciśnienia pękł i nie było to widoczne.
Po lewej stronie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego masz intercooler. a z niego wychodzi z prawej strony wtyczka (dwa piny od czujnika temp. powietrza w dolocie) poniżej masz wężyk podciśnienia - idź za tym wężykiem aż dojdziesz do sterownika silnika - poniżej akumulatora) i w jego wnętrzu pod obudową będzie dalsza część wężyka aż do czujnika...
Tu nie ma żadnej trudności. Ściągnij wężyk podciśnienia idący od vacum do N75 i zatkaj go palcem - masz czuć podciśnienie (pracujący). Ściągasz przewód idący na gruszkę - przy pracującym ma być podciśnienie. Zaciągasz nawet ustami ( w ostateczności) wężyk od gruchy (zgaszony) i patrzysz lub wyczuwasz ręką, czy sztanga drgnie i czy grucha szczelna. To...
W 308SW miałem podobną sytuację, wężyk od podciśnienia turbo "wypadł" i spaliny leciały przodem. Po drodze czyściłem EGR (który był zadowalająco czysty swoją drogą) i przejrzałem pół auta, bo myślałem, że kolektor się rozszczelnił. Z tego co kojarzę to jeszcze DPF był czyszczony bo był już pełen.
SAM SOBIE PORADZIŁEM , BYŁ TO WĘŻYK PODCIŚNIENIA "KIEROWNICY" TURBINY
Witam Do przepustnicy powinnien być wpięty z lewej strony, stojąc przed autem to prawa strona, wystaje kruciec
Hydrostat w pralce ustala poziom wody w zbiorniku prania i ma odciąć dopływ wody zamykając elektrozawory. Przy opisanych objawach warto sprawdzić wężyk podciśnienia sterujący hydrostatem, czy nie jest zatkany. Jeśli jest sprawny należy sprawdzić czy przy wyłączonym napięciu zasilającym pralkę, sączy się woda dopływowa, jeśli tak, należy wymienić eletrozawory.
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
Ten wężyk jest od pompy wtryskowej chyba przelewowy .
Jeżeli masz dwa elektrozawory podciśninia, to znaczy że geometria turbiny też jest sterowana podciśnieniowo. W takim przypadku sprawdzenie działania geometrii to prosta czynność: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnienia z gruchy turbiny - sztanga ma się natychmiast (w ciągu pół sekundy) maksymalnie wysunąć, po założeniu wężyka równie szybko ma...
statyczny kąt wtrysku jest ok ale już w czasie jazdy zmienia się niesamowicie - prawdopodobnie uszkodzony regulator N108 przestawiacza kąta wtrysku (sprawdź błędy zapisane przez sterownik silnika), N75 pracuje całą parą a kierownice turbiny stoją dęba - sprawdź jak chodzi sztanga regulująca kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii (sądzę, że wężyk...
Zobacz ten schemat: https://obrazki.elektroda.pl/8489476100_...
Odepnij wężyk gumowy od EGR /tej blaszanej "puszki"/. Jeśli zawór jest sprawny to się zamknie i auto powinno śmigać jak nowe. Jeśli dalej brak mocy to pewnie zawór się nie domyka i trzeba go odkręcić i przeczyścić lub zaślepić. Ekologom zaślepienie by się to nie podobało ale prostsze to jak sprawdzanie wężyków, zaworu podciśnienia sterującego tym ustrojstwem...
Kolego sprawdź sobie przewody podciśnienia, to musi być pewne. Odpal auto, otwórz maskę, zrzuć wężyk z akumulatora podciśnienia (ta czarna bańka) i przyłóż palec do tego wężyka, chociaż lepszym rozwiązaniem było by podłączyć się pod vakuometr bo jeżeli moc "wraca" to musi być jakieś podciśnienie. Ja bym też sprawdził gruszkę od Turba, pamiętam jak to...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Kolego sly333 , weź pod lupę cewkę elektrozaworu na reduktorze i na butli, ale raczej na reduktorze. Miałem w swoim dreamie podobną sytuację - przyczyną była przerwa w cewce (taka niestała), jak ją kilka razy sprawdzałem była w porządku i to mnie w błąd wprowadziło - sprawdzałem przewody i nawet otwierałem komputer gazowy szukając zimnego lutu i nic...
Wężyk ten powinien być podłączony do podciśnienia na przewodzie biegnącym od kolektora ssącego do serwa.Przed zaworkiem zwrotnym powinieneś miec kruciec na ten wężyk.To powinno być od zużycia paliwa.Jeżeli chodzi o przekażnik to niewiem.
Martwi mnie ciśnienie paliwa na listwie ponieważ na jałowych waha się w zakresie 223-232 bary (wiem że już nie najlepsze) Kolego, tak jak pisał mad666max wyżej: masz idealne ciśnienie na wolnych, wg instrukcji powinno być 250 barów, dopuszczalne odchyłka +/-50 barów. Także ciśnienie przy większych obciążeniach wygląda na prawidłowe. Działanie sztangi...
Kolego ważne jest ciśnienie w cylindrze i dlatego należy je sprawdzić przyrządem (sprawny silnik powinien mieć min. 7 - 10 barów) a w razie zbyt niskiego ciśnienia wykonać regulację zaworów. Gdy te czynności nie dadzą pozytywnego efektu, to trzeba będzie zmienić pierścienie, bądź cylinder i tłok z pierścieniami. Sprawdź dokładnie, czy gaźnik jest starannie...
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
W jaki sposób dokonać wymiany wężyka podciśnienia "idącego" od pompy VAKU do serwa?. Na co zwrócić uwagę?. Od strony pompy VAKU jest dogodny dostęp, a jak sie do niego dostać od strony serwa? Zafira 2.0 DTI (2003)
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Witam. Moje pytanie jest chyba dość proste. Gdzie powinien być podłączony wężyk podciśnienia ten z listwy wtryskowej ? Szukam i nie mogę znaleźć . Przy zakupie nie zauważyłem że nie jest podpięty
Wprowadziłeś swoim postem lekki zamęt, który wynika z tego, że : piszesz o podciśnieniu/ nadciśnieniu, połączeniu N75 z turbosprężarką 2 wężykami a nie jednym a na koniec wspominasz o kierowniczkach spalin - z tego co przytoczyłem jedno wyklucza drugie. Jak mniemam mamy do czynienia z silnikiem, w którym siedzi zwykła turbosprężarka z zaworem upustowym...
chodzi mi np o to co to za węże nr 38 Wężyk idzie od elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania do siłownika wastegate
Polos113 twój rysunek jest zły, do gaźnika w 4t wchodzi jeden wężyk nie ma żadnej pompki podciśnienia, przewód podciśnieniowy (ten niebieski z drugiego rysunku) idzie bezpośrednio do króćca ssącego a zielony do gaźnika(paliwo) http://images67.fotosik.pl/31/16bb70a30f...
Test jest prosty odpiąć wężyk idący do gruszki turbo najlepiej przy zaworze n75 i specjalną pompką odsysać i sprawdzic przy jakiej wartości podciśnienia dojdzie do ogranicznika. Jak nie ma pompki to weżyk do dzioba i ssiesz i patrzysz czy sztanga sie cofa i czy grucha szczelna. Może jeszcze być n75 padnięty lub źle podłączone wężyki do niego.
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Jest od instalacji LPG, jeden wężyk jest do pomiaru ciśnienia gazu, drugi podciśnienia w kolektorze ssącym i takie efekty mogły być. "Wcisnąłeś", to i skręć opaskami. Przewód paliwa ma numer katalogowy 1,5 8V > 96352102 1,5 16V > 96350574 Nie dziaduj, w tym wężyku jest kilka bar ciśnienia, wymień przynajmniej na używany, bo to obecne równie łatwo może...
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM...
Ten wężyk powinien iść do kolektora ssącego.Służy do regulacji ciśnienia paliwa na podstawie podciśnienia w kolektorze ssącym.Sprawdź dokładnie gdzie jest podłączony.
wężyk podciśnienia seicento podciśnienia mercedes megane podciśnienia
lista kanał ariva lodówka amica naprawa budowa samochodziku
Fiat Panda II 1.1 2004 – okablowanie do elektrycznych lusterek, wiązka drzwiowa, retrofit Moduł sterujący Samsung BN96-50357A - sygnały i funkcje