Sprawdź czy olej nie przechodzi przez wielofrez, środkiem piasty. W starszym modelu był uszczelniacz którego środek ciasno wchodził na wałek atakujący i ciasno do obudowy mostu. Uszczelnienie było wewnątrz a jego szczelność zależała od poprawnego montażu. Luz na łożyskach wałka atakującego był regulowany podkładkami. Zanim odkręcisz nakrętkę sprawdź...
Takie moje przemyślenia bo nie grzebię w wózkach. 1. Nakrętkę trzeba mocno dokręcić i ma się to uszczelnić na STALOWEJ podkładce pod nakrętką i gwincie. 2. Jeśli warunek 1 jest spełniony tzn że czoło tarczy od str nakrętki może być nierówne lub sama podkładka i czoło nakrętki ma nierówność. W zasadzie uważam że nie brakuje tam części tylko za słabo...
Sam kiedyś wymieniałem łożysko wałka i uszczelniacze w Fiacie 125 i Polonezie. Nie było żadnego wycia. tak jak pisze kolega owik według niektórych dopompowanie opony będzie wymagało tytułu przynajmniej mgr.
Trzeba odjechac od tylnego mostu i od skrzyni redukcyjnej. Musisz mieć na blacie sama skrzynię biegów. pierwsze wujmujesz wałek idacy od skrzyni redukcyjnej a potem dopiero wałek koła atakującego. Jest jeszcze parę innych dupereli do odkręcenia z dolnego wałka.
Witam. Mam problem z odkręcając się nakrętka walka atakującego w ładowarce Volvo L45G. Ma ktoś manuala do złożenia tego żeby problem się nie powtórzył lub może coś podpowiedzieć? Łożyska stożkowe dokręcane na maksa a następnie popuszczane o 1/4 obrotu tak aby wszystko swobodnie się kręciło i po 2 godzinach pracy spowrotem się luzuje. Dodam że oryginalna...
Jeden Wuj
Wył jak w polonezie.
Jeśli koła zgrzytają przy maksymalnym skręcie to masz problem z przegubami na półosiach. Przełożenia układu różnicowego jest całkiem inne niż miałeś wcześniej. Wystarczy aby było różnicy 2- zęby na wałku atakującym a auto będzie zupełnie "inne"
Nie znam konstrukcji tego ciągnika w zakresie przekładni. Ale coś podejrzanie mi wygląda łożyskowanie wałka atakującego na łożyskach NJ. Te łożyska przenoszą niewielkie siły wzdłużne a w tym miejscu występują spore. A montować należałoby tak aby kołnierz oporowy pierścienia przenosił obciążenia osiowe. Jest to zalezne od rozwiązania konstrukcyjnego.
a jak mam go wyregulować? most do tej pory nie wyje tylko łożyska w nim szumią
Chyba żartujesz, tak twardy materiał jak koła zębate docierają się godzinami i to jeszcze pod obciążeniem, a w skrzyni masz olej jak chyba wiadomo ma służyć obniżeniu tarcia. Jak by miały tak szybko się dotrzeć to skrzynia nie wytrzymywała by roku czasu. Jeszcze jak by był wymieniony komplet kół rewersu to tak, ale tu masz nowe i wytarte stare, tu potrzeba...
Jaką inną skrzynkę można zamontować to należy mieć numer VIN (nadwozia). Skrzynie z lock-up montowane były od 1996r. Skrzynie z lock-up są zewnętrznie takie same, nie ma różnic. Różnica jest wewnątrz skrzyni w przeniesieniu napędu. Z kolei różnica między skrzynią (dla amatora) bez lock-up (ma miarkę oleju) i z lock-up (nie ma miarki oleju). W ETOS jako...
A nie gmerał ktoś przy kołach pasowych? W jakim stanie są łożyska na wałku atakującym? Te na koszu zużywają się znacznie wolniej chyba że stoi pod "chmurką'' i leje woda w łożyska.
Mam zdemontowany mechanizm różnicowy ponieważ ścieło 4 śruby . chcę przy okacji wymienić łożyska na wałku atakujący . jak i w którą stronę go wyciągnąć , wybić ? przy użyciu czego ? Czekam na odpowiedź lub jakąś instrukcję . Pozdrawiam
A poczytać nie łaska, ogólnie o regulacji przekładni hipoidalnych ? Wkłada się nie żaden papier tylko smaruje koła tuszem, a konkretnie powierzchnie robocze zębów, żeby sprawdzić ślady współpracy - powierzchnia tarcia ma zajmować większą część ściany zęba, nie za głęboko ( zbyt ściśnięte koła) i nie zbyt płytko (koła zbyt luźno spasowane).Zgrzytać nic...
Na 90% rozsypało się łożysko na wałku atakującym. Ten wałek należy w pierwszej kolejności wyjąć. Zrób to jak najszybciej póki jeszcze gniazdo łożyska końcowego wałka atakującego jest całe.
Ten luz/stuk to na wałku atakującym...
Wymieniłem łożyska oraz uszczelniacze skrzyni. Przy okazji rozwierciłem nity mechanizmu różnicowego oraz zamontowałem w to miejsce zestaw naprawczy. Łożyska nie miały oznak zużycia,po za łożyskiem wałeczkowym na wałku atakującym,jednak to nie one było przyczyną ponieważ owe dzwięki występowały tylko na postoju. Najpewniej przyczyną był uszkodzony docisk...
Decyzja, czy należy wymienić kosz satelitów, zależeć będzie od oceny stopnia jego zużycia. Wytarte osie i zęby kół satelitów kwalifikują je do wymiany. Natomiast uszkodzenia obudowy mechanizmu różnicowego typu wytarcia lub pęknięcia kwalifikują ją również do wymiany. Przy okazji należy skontrolować stan łożyskowania kosza i wałka koła atakującego, oraz...
Do wymiany tylnego uszczelniacza konieczne było odkręcenie flanszy łączącej wał napędowy. Po odkręceniu tej flanszy, nie można od tak sobie dokręcić ją z powrotem, ponieważ między flanszą a łożyskiem wałka atakującego znajduje się tuleja regulacyjna położenia wałka względem koła atakującego. Zbyt mocne, lub zbyt słabe dokręcenie nakrętki łączącej flanszę...
Witam, Iveco Daily III most na bliźniakach. Jakie są serwisowe momenty dokręcania śrub i nakrętek w tylnym moście ? Nakrętka wałka atakującego ? Śruby pokryw łożysk kosza satelitów ? Śruby koła talerzowego ? Duża nakrętka na pochwie ?
Kosiara chodzi :) wałek dwie podkładki mniejszej średnicy włożyłem wymieniłem też tulejki z kołnierzem -- dodatkowo zrobiłem gruszą podkładkę pod deklem przekładni bo oryginalna była za cienka i koło zębate ocierało od wewnątrz o dekiel teraz już nie jeszcze do skrócenia pozostaje linka do przekładni napędu bo za dużo rozciągła się ale to już nie problem...
Uszkodzenie uszczelniacza wałka atakującego.
Witam, Sprawa nie jest taka prosta. Otóż luz jeśli dobrze pamiętam powinien wynosić 1-1,5mm (??), ale ważniejsze jest prawidłowe zazębienie, a właściwie powierzchnia na jakiej stykają się gładzie zębów. Powierzchnia styku zębów musi być jak największa i położona w ich środkowej części. Luz można ustawić prawidłowo przy złym styku zębów, wtedy przekładnia...
Cześć czy ktoś dostał ten wirnik ? Mam dokładnie ten sam problem z wyrobionymi frezami na wałku atakującym wirnika. Zjeczne w conajmnoej połowie. Przydałoby się również zmienić wałek przekładniowy. Rozwiązał może ktoś i znalazł coś podobnego bo szkoda na elektrośmieci trzeba ratować sprzęt. Pozdrawiam
Przy napędzie zależnym napęd brany jest z wałka atakującego. Napęd zależny służy do dostosowania obroków maszyny do prędkości ciągnika. Im większy bieg ciągnika tym proporcjonalnie zmieniają się obroty wałka WOM. :D
Podejrzewam mechanizm różnicowy (jako całość) a konkretnie łożyska na wałku atakującym, oprawa do łożyska baryłkowego. Raczej do wymiany wałek atakujący, koło talerzowe i łożyska. Kolega rozbierze most i opisze. Dodano po 2 Kolega sprawdzał bębny hamulcowe i szczęki?
Witam. Podłączę się do tematu z następującym pytaniem. Kupiłem skracany most od Żuka i przy nim są zaadoptowanie koła 24" (ok 100 cm średnicy). Zastanawiam się, czy przy wystarczającej mocy na wałku atakującym, nie ukręcą się półosie. Może ktoś przerabiał taki temat: przy jakich największych kołach taki most daje radę. Pomijając jakość spawów na półosiach....
Witam wszystkich. Powiedzcie mi czy jak ustawia się mechanizm różnicowy w c 330 to początkowo koniec wałka ma być równo z kołem talerzowym? Wałek i koło nowe. Ile podkładek regulacyjnych na obudowie wałka atakującego jest u was?
Filtr jest dokładnie tam gdzie kolega wyżej pisze. Jak siedzisz w swojej c330 to filtr masz przy prawej stopie (na ściance pionowej obudowy wałka atakującego i przekładni). Żeby go wyjąć potrzebne będą kobinerki i płaski śrubokręt, żeby wyjąć zabezpieczenie (coś w rodzaju "segera"). Pozdrawiam
Cześć, potrzebuję tabeli momentów dokręcania śruby ataku dyfra w BMW e60
witam jak sie nie mylę totryb atakujacy w 60-siatce jest przykręcane a w 330 jest razem z wałkiem tak w 360 jest prztykręcane Po wyjęciu mechanizmu różnicowego nie bedzie żadnego problemu z wyjęciem wałka atakującego i wymiany łożysk na tym wałku ale nie obędzie się bez ściągania pokrywy skrzyni
nakrętka kontrująca wałka atakującego lub poluzowały się śruby obudowy mechanizmu różnicowego, sprawdź to żeby nie narobiło bałaganu. Pozdrawiam
A może wiecie z jakim momentem dokręcać śruby obudowy wałka atakującego C330 . W tej pobranej z internetu jest że 20 - 25 Nm. Nie za mało to jest? Dodam, że posiadam klucz dynamometryczny.
Witam! Mam problem z wyjącą skrzynią biegów i myślę nad wymianą łożysk mechanizmu różnicowego. Wie ktoś może czy są tam jakieś ukryte sztuczki ? Trzeba tam jakiś luz wałka atakującego ostawiać czy coś ? Czy po prostu, zdjąć półosie, obie flasze przegubów, zdjąć dekielek i wyjąć od tak mechanizm różnicowy? Łożysko od wałka atakującego raczej nie będę...
pomysł Michał91a jest nawet niezły . Ale WOM musiałby być napędzany z wałka atakującego skrzynie , to nie odbiłoby się na mocy ? ....
Zatem marnie to widzę. Malutko miejsca, aby dobudowywać. Na koszu mechanizmu niewiele można zrobić z racji wałka atakującego a poza mechanizmem też nie można rozbudować. Wcześniej myślałem, że może chodzi o jakiś rodzaj ciągnika.
na wałku atakującym tylnego mostu masz nabite przełożenie najlepiej jak jest takie same
Rozleciało się łożysko albo na wałku atakującym, albo na tzw. choince. Tak czy inaczej, skrzynia na złom.
To nie łożysko oporowe. Mechanik mówi, że to może być łożysko na wałku atakującym lub inne w skrzyni
Przypuszczam luz na wałku atakującym układ różnicowy , poleciały łożyska podtrzymujące wałek lub różnicówkę w skrzyni biegów. :|
Z moich obserwacji wynika że najbardziej wyły poldolotowe, te "kwadratowe" polskie mosty. Jugole były trwalsze ale też zdarzały się wyjące sztuki. Częściej jednak pojawiał się w nich luz na wałku atakującym. Lub luz międzyzębny.
Witam, do wymiany skrzynia biegów, prawdopodobnie zbyt duży luz pomiędzy trybem wałka atakującego(zębnikiem) a kołem talerzowym.
Witam. Ten z pierwszego linku bardzo ładnie pracował. Niestety nie widać jaka jest przekładnia, i nie za bardzo widać jak radzi sobie z cienkimi gałęziami. Mógł gość wrzucić samą cieniznę. Zobaczylibyśmy. Jeśli chcesz to podpiąć pod ciągnik, to pomiędzy napędem z ciągnika, a ostrzami MUSZĄ być paski klinowe. W razie jakiegoś zapchania spalą się. Jeśli...
Najbardziej narażone na zużycie są standardowo przednie łożyska tzw. choinki i wałka atakującego. Łożyska kosza satelitów rozsypywały się w przypadku uszkodzonych gum, kiedy były smarowane mieszaniną błota miast oleju.
Właśnie o tym pisałem. Łożyska mają być tak skręcone, że trudno wyczuć luz ale nie mocno. Co do regulacji to ustawia się luz międzyzębny oraz tzw ślad współpracy. Inaczej mówiąc należy zapewnić możliwie największą powierzchnię przylegania zębów. Prawdopodobnie regulowałeś tylko nakrętkami łożysk a tam są jeszcze podkładki pod kołnierzem obudowy łożysk...
Przy prawidłowym montażu, pasowały będą obydwa - i ten oblany gumą i ten metalowy. Problem leży gdzie indziej - FSO zalecało wymianę tulei rozprężnej pomiędzy łożyskami stożkowymi wałka atakującego po każdorazowym odkręceniu nakrętki tegoż wałka, dla zachowania prawidłowego ich luzu. Ogólnie jeśli z mostu nie kapie, a tylko się poci, to lepiej tego...
Witam kolegów, spotkał się ktoś z takim przypadkiem aby uszkodzone koło dwu masowe wytarło dziurę w obudowie skrzyni biegów gdzie jest łożysko wałka atakującego? Możliwe w ogóle jest aby dwu mas miał takie bicie a nie rozleciał się?
Prawdopodobnie zużyta przekładnia. Nie prawdopodobnie, a na pewno zużyta przekładnia hipoidalna. Rzecz nienaprawialna poprzez regulację - tylko wymiana współpracującej pary koło/wałek, co też nie jest takie proste. Luz obwodowy wałka atakującego, ma tutaj najmniejsze znaczenia.
bez obciążenia silnika tj. na biegu jałowym przy 2000 obr/min jest mały wydatek spalin i turbina może nie ruszyć. Jeśli to nie turbo to najprędzej łożysko skrzynki biegów na wałku atakującym. Rozrząd nie bo ma łożyska ślizgowe. Turbinę można na chwilę zablokować i wtedy będziesz wiedział czy to ona wyła. Jeszcze pytanko: czy to się dzieje na zimnym...
Podejrzewam, że zmiana przełożenia mostu jest korygowana poprzez zmianę liczby sekcji na liczydle na wałku atakującym. Wniosek taki płynie stąd, że dla danego modelu 124, pomimo różnych dostępnych przełożeń przekładni głównej jest tylko jeden sterownik ABS.
Chodzi mi o że na dwa obroty wałka atakującego przychodzi jeden obrót koła talerzowego . Dodano po 4 Jak rozmawiałem z nauczycielem z praktyk to mówił że w jakimś aucie były takie montowane tylko nie pamiętam w jakim , a nie mam teraz kontaktu z gościem .
ja mam zrobioną z dyferencjału od stara 28/200 nie kojarze teraz. ale na wałku atakującym musisz dorobic jakies dodatkowe przełożenie - bo podłączenie bezpośrednio WOM do wałka daje za duze obroty/ za małe przełożenie. ja mam dorobiną przekładnie łańcuchową o przełożeniu x4 i jest ok- co prawda pomału wciąga ale siła ogromna. w sumie cąłkowite przełożenie...
Do koszenia wysokich chwastów ,badyli i innego dziadostwa można użyć połowę tylnego mostu gdzie noże tnące ( a widziałem nawet z łańcuchów ) są zamocowane na wałku atakującym a napęd jest na osi , jednakże mimo osłony lepiej nie zbliżać się na mniej niż kilkaset metrów:). Co do części posiadam różne do tego typu urządzeń i maszyn, również do samochodów...
Coście się tak przypięli do tych krzyżaków? Albo są dobre, albo nie są, złożenie wału nic tu nie ma do rzeczy -wystarczy pomyśleć. Wibracje mogą być spowodowane różnymi czynnikami, zaczyna się od sprawdzenia wyważenia kół, dopiero w następnej kolejności sprawdza się podporę wału, sprzęgło elastyczne, krzyżaki pod kątem luzu i jeszcze jedną ważną rzecz-...
Ale tam nie ma żadnej śruby ustalającej. Chyba, że mówimy o nakrętce koronowej. Ale co się z nią stało? Przecież o 1 cm nie mogła odkręcić się. A śruby to do łączenia koła talerzowego z mechanizmem różnicowym, ale te to raczej nie puściły. Inne śruby przy obudowie wałka atakującego też raczej nie puściły. Sporadycznie mogły puścić śruby mocowania pochwy,...
jeśli mechanik wymienial sprzęgło dwa razy i nic to na 100% masz do wymiany łozysko które znajduje się w skrzyni na wałku atakującym!! przy pracujacym silniku słychac je wyraźnie a jak wciśniesz sprzęgło to od razu jest cisza bo wałek zatrzymuje się i łożysko też.... nie wiem jak jest w fiacie ale prawdopodobnie do łozyska dostaniesz się po zdjęciu...
Napęd z półosi skrzyni przekazywynay by był na przedni i tylny dyfer( potrzeba dwa dyfery z BMW E36). Dyferencjały połączone były by ze skrzynia za pomocą wału oraz przegubów które bym musiał dokupić(ale to szczegół) Utopia , jak połączysz półosie z wałkami atakującymi dyfra ? Jakim wałem i przegubami . Druga sprawa , jak zamontujesz tylny dyfer do...
Żeby ucichło całkowicie zakłada się koła od zetora i jest święty spokój. Co do luzu między zębnego to nie ustawia się go na oko. I tak jak kolega Kwok napisał źle ustawione koło wałka atakującego i będzie wył i wył. Jak chcesz się pouczyć trochę to najpierw poczytaj popatrz na rysunki odnośnie tego jak ma się takie połączenie zazębiać. A będziesz wiedział...
Witam.Potrzebuje skasować luz na przekładni różnicowej i stąd pytanie jak się to powinno dokładnie robić.Chodzi o to czy przesunąć talerz względem wałka atakującego czy odwrotnie a może oba na raz(do siebie).Przekładnia pracuje bardzo cicho ale ma spory luz i występują takie głuche "trzepnięcia" wałem przy zmianie biegów,szczególnie niskich .Łącznik...
Z mojego doświadczenia wynika że suchy most nigdy nie wyje. Dopiero taki co sie z niego z przodu leje. Jest to spowodowane za dużym luzem na łożyskach na wałku atakującym. Wałek rusza się na boki i powoduje wybicie uszczelniacza. Z powodu tego luzu słychać też specyficzny dźwięk -zwany "wyciem". Trzeba by powymieniać te dwa łożyska stożkowe, uszczelniacz...
Nie nie przynudzasz . Koła i zwolnice od dzika bo akurat takie mają troszkę przymałe przełożenie ale nie jest źle troszkę szybsze biegi też są przydatne a na terenowych są bardzo dobre nie są szybkie , pierwszy bieg to naprawdę żółw. Co do gniazda wałka atakującego to zrobię parę fotek a może nawet gdzieś mam to wstawię. http://obrazki.elektroda.net/64_12483644...
Hej, posiadam mercedesa w210 2.3 benz automat. Ostatnio zaczęły mnie niepokoić bardzo dziwne dźwięki z okolic wału napędowego (być może skrzyni lub dyfra ciężko rozpoznać) Dźwięk ujawnia się tylko wtedy kiedy podczas jazdy puszczam gaz i delikatnie dodaję i to tylko na chwileczke dosłownie sekundę. Zarówno przy puszczaniu jak i lekkim dodawaniu słychać...
Coś w stylu Kirowca, albo wozidła przemysłowego. Z tym łamańcem super pomysł, tylko, że aby uzyskać sensowny promień skrętu trzeba by między przedni przegub przedniego wału a most dać przegub dwukrzyżakowy, albo w ogóle przedni wał napędowy zrobić z oryginalnej dłuższej półosi od saxo, do przegubu zewnętrznego dorobić flanszę mocującą do wałka atakującego...
Witam, czy uszkodzone koło dwumasowe w AR 166 V6 może: - na luzie chrobotać( po wciśnięciu sprzęgła cisza) - przy hamowaniu biegami tak jakby trzeć/ jęczeć - przy przyspieszaniu rzęzić i to mocniej wraz ze wzrostem obrotów Już mam wyciągnięte, bo dostało bicia a to rzężenie przypisywane było łożyskom na wałku atakującym skrzyni, ale łapiąc za wałek...
Widzę, że nie wzbudziło to zainteresowania, albo niewielu tworzyło takie cuda. Końcówka wałka atakującego wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/5462682200_1... http://obrazki.elektroda.pl/7132798900_1... http://obrazki.elektroda.pl/7887453700_1... Jakby zrezygnować ze ślimaka napędu prędkościomierza...
Bardzo wam dziękuje za aktywność, już myślałem że nikt nie odpowie. wracając do sedna sprawy, Mój pomysł zakłada połączenie silnika od tico wraz ze skrzynią biegów i zaspawanym mechanizmem różnicowym poprzez półoś, ze skrzynią od dzika 2 poprzez sprzęgło kłowe wystające z tyłu skrzyni będące połączone za pomocą wielowypustu z wałkiem atakującym. A co...
Widzisz silnik mam taki sam. tylko jak odsuwam skrzynię od silnika oczywiście po zdjęciu kardana to wałek wyjściowy skrzyni styka się z wałkiem atakującym który jest w moście i nic z tego nie wychodzi ponieważ skrzynia wysuwa sie na wałku który jest wewnątrz skrzyni ( drążony z otworem) połączonym ze sprzęgłem hydrokinetycznym i lipa
Ok ale cena? Wielkości RAN 8-15-18, 14-20-25 posiadają aluminiowy korpus, Myśle że to nie przejdzie i zerwie gwinty tym bardziej że przekładnia ta napędza ślimak który podaje śnieg i jest średnicy ok 50 cm Połączenie wałka atakującego ze ślimakiem to łańcuch co idzie za tym przekładnia narażona jest na szarpanie W obecnej przekładni zrywa gwinty m 12...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Przejrzałem katalog części i nie znalazłem w skrzyni żadnej zawleczki. W kilku miejscach śruby są zabezpieczone milimetrowym drutem i to wszystko. Pierwsze zabezpieczenie jest na widełkach 1 i 3 biegu w skrzyni biegów. A w tylnym moście... śruby którymi jest przykręcona obudowa łożysk wałka atakującego, Dzwignie napędu pompy i WOM, śruby mocujące pokrywką...
Witam! co do szczelania to trzeba oglądać niestety wszystko po kolei, zabierz się na początek za kosz satelit, sprawdź czy śruby się nie poluzowły, sprawdź sobie łożyska na przekładni głównej a także luz przekładni na owych łożyskach, jeśli będzie to go skasuj nakrętkami przy łożyskach ale trzeba to robić w odpowiedni sposób abyś miał troszke luzu na...
Witam wszystkich Po wymianie wałka atakującego z kołem,łożysk kosza koła talerzowego i nitów koła talerzowego problem z obracaniem prawej zwolnicy.Na sucho atak obraca się lekko po założeniu lewej zwolnicy tez obraca się lekko ,natomiast po założeniu prawej aby ja obrócić trzeba do tego użyć bardzo dużo siły.Blokada to nie jest bo na próbę założyłem...
Backlash- luz osiowy wałka w łożysku, endplay- luz promieniowy końcówki wałka. Tłumaczenie reszty: Uwaga: Jeśli koła zębate są wymieniane, użyj istniejących podkładek dystansowych. Numery (cechy grup selekcyjnych) są naniesione na kołach: na kole pierścieniowym numer naniesiony jest po przeciwległej stronie od zazębienia, wałek atakujący ma numer naniesiony...
Witam, Ostatnimi czasem z tylnego mostu dochodzą do mnie odgłosy zgrzytania wałka atakującego o koło zębate (słonecznikowe). Jakieś 5 lat temu musiałem wymienić ścięte śruby w obudowie i dokręcić te nakrętki dociskające łożyska stożkowe, i do tej pory było ok. Teraz myślę ,że będzie to samo, przy jeździe kiedy koła napędzają ciągnik słychać zgrzyty,...
Nie wiem jaką dokładnie moc trzeba użyć przy napędzie pompy, niema tam takich danych, ponieważ sa niepotrzebne (w ciągniku jest napędzana z wałka atakującego, więc tam niema problemu, moment jest odpowiedni nawet do "roztrzaskania" zębatki napędzającej pompy w razie jakiejś awarii), jednakże wiertarka o mocy 500W "pegasus :D " z regulacją obrotów, schodząc...
Synchronizator jest po to by zsynchronizować przełączanie pomiędzy biegami... stąd jego nazwa. https://www.youtube.com/watch?v=tXfxzux7... Na postoju (luzie) skrzynia nie pracuje (nie kręcą się wałki i zębatki) poza wałkiem atakującym tym płączonym od strony sprzęgła ... jak wciśniesz sprzełgo to on po chwili też staje bo nic go nie napędza. Ogólnie...
Witam. Podepnę się pod temat. Kumpel ma fiata 125p-malucha- i jest problem z biegami. mianowicie kolega wymienił tzw lizak i efektu nie było tzn jakiś czas temu zniknął 3 bieg a potem wsteczny wymienił lizak na nowy i efekt ten sam. dziś rozbabraliśmy skrzynie, wszystko prócz łożyska przedniego na wałku atakującym nie było sypnięte tzn rozleciał się...
Coś mi się wydaje że opisujecie nie prawdopodobne rzeczy. Koło talerzowe jest przykręcone do obudowy mechanizmu różnicowego. Może i się da odwrotnie przykręcić koło talerzowe ale wtedy jakim cudem zazębiało by się z wałkiem atakującym? https://obrazki.elektroda.pl/3999818000_... https://obrazki.elektroda.pl/2482652200_...
Przód niedociążony no chyba, że na tą płytę z przodu, co widać dołożysz parę trelinek. Instalacja pałęta się pod nogami i zaraz ją buciorami zerwiesz przy wsiadaniu lub wysiadaniu. Mam obciążniki oryginalne chyba do niego tylko zostały zdemontowane tak jak i przednia maska .... instalacja już mi nie jest potrzebna bo to była instalacja do starego silnika...
nikt nie mówił, że będzie łatwo! już na początku pierwsze przeciwności! z felgi od lublina lub żuka nie da rady zrobić noża, te felgi mają za małe przesunięcie środka felgi względem jej kołnierza, najlepsza była by felga typu "flatbase"(tu polecam stronkę z opisem felg: http://forum.vectraklub.pl/index.php/top... ) macie...
W twojej skrzyni przekładnia główna wygląda mniej więcej jak na zięciu (brak koła talerzowego) http://obrazki.elektroda.pl/4301984600_1... Znane mi są przypadki awarii łożyska ustalającego wałek z trybem atakującym, skutkujące przemieszczaniem się tego wałka wzdłuż swojej osi pod obciążeniem. Skoro mechanik wymienił to łożysko więc usterka...
Witam robię aktualnie remont przekładni kątowej , a właściwie wymieniam wszystko w niej gdyż w kole talerzowym wyłamało sie 8 zębów po połowie . Tak wiec nowy talerz i atak. Zastanawiam sie tylko nad tymi łożyskami czy sa dobre w sensie ze po staremu pierwsze łożyska od zębatki były stożkowe drugie normalne czyli wygląda to tak mniejwiecej na kole talerzowym...
hehe, za późno :) ja rozumiem z jednej strony profesjonalistów tutaj pomagających i to że moje "chłopskie" podejście do sprawy jest rażące, no ale nie każdy kto jeździ samochodem musi znać się na jego budowie, i ilości zębów na wałku atakującym. czasami proste rzeczy są potrzebne do tego żeby czegoś używać, tak więc pisząc zapytanie liczę na to że w...
Witam, mierze się z pozoru prostym zadaniem. Ale od początku. Musze naprawić dyferencjał w moim leciwym samochodzie. Muszę wymienić w nim łożyska stożkowe i wstępnie je napiąć. Instrukcja podaje, że po założeniu nowych łożysk (dwa łożyska stożkowe na wałku atakującym i dokręcone śrubą) wstępne napięcie ma wynieść 15 InLbs (przyjmijmy, że jest to ca...
dziki126 ,ten sworzeń ze zwrotnicy to niezły patent.Ta tulejka na wałku sprzęgłowym przeszkadza bo ten wałek nie jest w jednej lini z wałkiem atakującym co pewnie już wiesz.Ja nie szlifowałem tulejki przez co talerz z atakiem nie zarębiał się idealnie.Oszlifowałem tylko zabezpieczenie.A co do twojej konstrukcji to widzę dwie skrajności.Grubaśna rama...
Mczapski nie wiem co masz na myśli mówiąc rowki ale mogę się domyślić że chodzi ci o sprzęgło kłowe bo bieg szosowe są przekazywane właśnie przez takie bezpośrednio przez górny wałek skrzyni na wałek koła atakującego dyferencjału. A zredukowane przez odpowiednie zazębienie zębatek reduktora przy rozłączonym sprzęgle kłowym. Jeśli to miałeś na myśli...
Jedynie przełączane koła talerzowe sprzęgane z wałkiem atakującym przekładni hipoidalnej. Inaczej nie widzę możliwości - musiały by być tryby pośrednie, tak jak w typowej skrzyni biegów. Tutaj jest napęd kosza satelitów z boku, czyli prawdopodobnie bezpośrednio - nie wiem jak mógłby być wsteczny realizowany. Ta wajcha na górze to nie jest blokada przypadkiem?
W sumie myślę tak samo ale ja kupiłem gotowe do zamontowania i tak już było uszczelnione. Samochody przecież też jeżdżą po róznych nawierzchniach i mogą się zakurzyć, grunt aby nie dostało strumieniem wody po głowie. Myślę, że jeszcze jedną z przyczyn mogło być dość sztywne połączenie z wałkiem atakującym kolumny kierownicy. U Ciebie są krzyżaki tak...
Tak, ściągasz zwolnice wywalasz mechanizm różnicowy wałek atakujący, koło redaktora, ściągasz seger z górnego wałka od strony skrzyni i próbujesz go wybić.
Mm pytanie.Czy mogę wymienić sam kosz-oczywiście po przełożeniu koła talerzowego-bez regulacji luzu między wałkiem atakującym a kołem talerzowym.Zrobił się luz w gnieździe pomiędzy koszem a wałkiem z kołnierzem.do którego przykręca się przegub.W efekcie drży kierownica przy jeździe gdy silnik nie ciągnie tylko jadę na "luzie"
Jak chce to niech przekłada sam mechanizm .Tzw.wałek atakujący jest nie regulowany względem koła talerzowego tylko łożyska obudowy mechanizmu.Tym bardziej zazębienie skośne.Sam wymieniałem nie raz te mechanizmy, Nie musiał palić gumy, w tych Vectrach to częsta przypadłość ale jak będzie palił to go szybciej trafi. I przeważnie satelity albo koronowe.
Dobry wieczór. Jest tak: Mam Skodę Fabię II combi, rocznik 2009 (kupiona w 2010). Model najprostszy z możliwych, żadnych bajerów, bez żadnego pilota, kompletny i najuboższy standard. Taki właśnie chciałem :). Niestety, jest tam zamek centralny, innych modeli wówczas już nie było :(. Sprzęt jest stary (ja też :), ale tak naprawdę to jest "nówka nie śmigana",...
No przed ocynkiem będę spawał . Kolega prowadzi taki zakład bramy balustrady i takie duże elementy bez problemu wozi do ocynkowana. Dodano po 5 Mnie tam bardziej martwi napęd bo te siłowniki do bram to taka raczej lipa a jak coś lepszego to trzeba zapłacić dużo. Ja to chciałbym prędzej pomysły z odzysku ze złomu coś , jakiś reduktor od czegoś ? Albo...
na 5 stuka przy jezdzie na pusto a z obciążeniem jakby ktoś młotkiem walił na 4biegu delikatnie szarpie przy rozpedzaniu podrzuca przodem na 3 jest delikatne szarpanie bez stuków przy szukaniu wady wymieniłem w mechanizmie różnicowym satelity,podkładki krzyżak koła koronowe,podkładki koło talerzowe,atakujące wałek ataku łożyska na wałku ataku plus łożyska...
Witam.ja dalej bawię się tą moją skrzynią biegów od audi a4 1,9 tdi. wymieniłem wszystkie łożyska na górnym wałku ,,sprzęgłowym'' na dolnym ,,wałek atakujący'' są oporowe sprawdziłem są dobre synchronizatory ok przesówki też bez zarzutów widełki w przesówkach luzu nie mają wodziki też wporządku jak na moje oko .Co zauważyłem to gdy stoi samochód całą...
Przyczyn może być dużo, najprawdopodobniej kosz nie jest ustawiony w osi (przekoszony), może są już zbyt duże luzy montażowe między wałkiem atakującym a kołem talerzowym, zauważ że po obu stronach mech różnicowego masz łożyska stożkowe które się dokręca takimi naciętymi nakretkami i reguluje się napięcie łożysk, myślę że teraz już sam nie wiele zdziałasz...
Te objawy które opisałeś odpowiadają uszkodzeniu skrzyń biegów samochodów Siena i Punto polegającemu na tym iż producent w pewnej partii skrzyń na wałku głównym od strony trybu atakującego zastosował japońskie łożyska , które mają zatoczoną fazę na szalce wewnętrznej. Koło I biegu opiera się o tą szalkę na bardzo małej powierzchni.Wyniku czego w warunkach...
O który wałek napędowy? Ci chodzi? Wałek atakujący który znajduje się w moście? Jak o niego chodzi to wystarczy dojechać samą skrzynią. A jeżeli chodzi o nakrętkę na dolnym wałku w skrzyni to niestety musisz odjechać mostem jak i silnikiem.
Wyłamany trzeci ząb piątego biegu na wałku pośrednim. :) A na poważnie, czego oczekujesz? Że Ci ktoś podpowie podobnie jak ja? Sprawdź podporę wału, krzyżaki, wałek atakujący mostu napędowego czy nie mają żadnych luzów. Czy masz cięgła biegów sprawne i dobrze wyregulowane. My nie słyszymy tych dźwięków. Jeśli OK to pozostanie Ci wymontować skrzynię,...
nastawnik wałka wałka zdawczego przekręcenie wałka
zakładanie nowych tematów massey ferguson katalog zrobić antenę pokojową
odciąć immobilizer bojler elektryczny
Błąd P1338 wypadanie zapłonu na cylindrze 2 po wymianie świec i cewek Kod błędu 33 w konsoli EHR Fiatagri F140 DT