Zacznij od resetu i samoadaptacji ECU jeśli nie pomoże pomyślimy co dalej.Samoadaptację rób oczywiście na PB
Witam, mój problem dotyczy pracy silnika w Mercedesie W210 E420 rok produkcji 1997r. przedlift/sedan z motorem M119 oraz asb 722.6. Problem dotyczy wahania obrotów silnika a mianowicie silnik pracuje równo i nagle obroty zaczynają spadać i silnik stara się je utrzymać w normie coś w rodzaju czkawki dzieje się tak przez 4-5 sekund i wszystko wraca do...
skup się na lewym powietrzu.
1. Podwyższone wolne obroty po odpaleniu zimnego silnika benzynowego to norma. Sterownik wzbogaca mieszankę i utrzymuje wyższe obroty aby szybciej podgrzać - chyba wydech (pewności nie mam). W autach gaźnikowych służył do tego przełącznik/dźwigienka ssania. W silniku sterowanym elektronicznie funkcję tą realizuje sterownik. Gdyby tego nie było, w niskich...
nie ślepa podmiana części bo te części są sprawdzone i nie które nowe tak to by naprawa innych silników trwała tygodniami powtarzam mamy profesjonalny warsztat, ale sprawdzę jeszcze tą gumę pod wtryskiem ale i tak dziwne że tak się dzieje. dodam jeszcze że ten gol stał 3 miesiące bez odpalania.
Skupię się na częsci elektrycznej sterowania silnika.Problemy z odpaleniem zimnego silnka mogą leżeć po stronie stanu instalacji elektrycznej sterowania silnika-duza wilgotność powietrza większe problemy z odpaleniem(sprwdż stan połączeń elektrycznych w komorze silnika a szczególnie przewodów zapłonowych). Jeżeli problem pojawia sie zarówno w dni wilgotne...
Cześć mechanik sprawdzi mi całą instalacje elektryczną i jest ok. Sprawdził rozrzad i też ok. Obstawia że albo trafiła się wadliwa przepustnica albo wina leży po stronie komputera. Jak zrobie podmiane komputera to napisze jakie rezultaty
Witam. W przeciągu ostatnich lat skorzystałem w samochodzie z cermizera a następnie przy kolejnej wymianie oleju z ceramizatora. Moje auto ma już swój wiek bo jest to Pontiac Firebird MK4. Miałem nadzieję że po wlaniu ceramizera ustąpią wahania obrotów silnika na zimnym po odpaleniu lecz było bez zmian. Przy następnej wymianie oleju spróbowałem z ceramizatorem...
Czy obroty biegu jałowego nie są podniesione, czy "pompowanie" pedałem hamulca powoduje wahania obrotów silnika na biegu jałowym?
na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć czy innych cudów, zbiera się i jedzie normalnie, silnik nie gaśnie. Często problemem jest lewizna w dolocie...
Jak pracuje sonda przed katalizatorem?
Właśnie główną zagwozdką jest to wahanie obrotów silnika. Czy na podtrzymaniu nie będzie głupiał z obrotami, do tego stopnia, że spali więcej, jakby chodził cały czas na pełnym obciążeniu? Z zasięgniętych opinii odnośnie Andorii czy agregatów nie powinno być tak źle. Prąd tak czy siak tanio by nie wyszedł.
lewe powietrze na odmie lub za przepływka oczywiście przepływka i sonda dobra jak przełożona tak?
ponawiam pytanie czy ktoś się orientuje jak można sprawdzić cewkę zapłonową? jak byłem ostatnio na komputerze to mechanik powiedział mi , że ona może być również przyczyną wahania obrotów na zimnym silniku?! Jak ją sprawdzić? jak sprawdzić przewody zapłonowe? i czy rzeczywiście może być przyczyną falowania obrotów?
Kiedy ostatnio byleś na serwisie instalacji gazu? Poruszaj całym gaźnikiem i przyglądaj się czy nie uszkodzona jest podstawa gaźnika-uszczelka miedzy gaźnikiem a kolektorem ssącym. Najlepiej zrób to na zapalonym silniku i od razu zaobserwujesz wahania obrotów silnika.
Może lewe powietrze gdzieś sie dostaje.
Podzielam zdanie kolegi odzim - w tym przypadku szwankuje termostat a nie czujnik a to z prostej przyczyny : zarówno G62 jak i G2 dają takie same odczyty (z dopuszczalną oczywiście tolerancją wskazań na rozgrzanym silniku i odzim wypowiedział się tylko w tej kwestii pomijając wątek trudnego rozruchu zimnego silnika i wahań obrotów silnika. Co do drugiego...
i dalej nie wiem:( wymienilem filtry (powietrza, paliwa) rozlaczylem zasilanie na 2 godziny i dalej jest to samo. moze juz obroty nie lataja ale spadaja do 500obr/min i tak sie utrzymuja. poza tym odczuwam lekka nierownosc pracy silnika(szarpanie). jak sie silnik rozgrzeje jest juz spoko. prosze poradzcie cos:)
ktoryś pompowtrysk siada napisz dokładnie jaki silnik
Chciałem się podzielić drobną sugestią w sprawie obrotomierza. Jeśli kolego będziesz tego używał w samochodzie weź pod uwagę drobny fakt że wahania obrotów silnika będą tak duże że przynajmniej na dwóch skrajnych cyfrach (jednostki i dziesiątki), wskazania obrotomierza będą istną gonitwą cyfr praktycznie nie do ogarnięcia percepcją człowieka. Dokładność...
Nie wiem czy jeszcze ktoś to czyta ale znalazłem problem w moim aucie. Mianowicie.... Po pierwsze był przestawiony aparat zapłonowy, jak już zaczął chodzić na Hallu i silnik zaczął równo pracować ujawniła się kolejna usterka. Czasami szarpał i były wahania obrotów silnika. Okazało się że to przepływka była wadliwa (działała ale przekłamywała) i czasami...
Mam pytanie czy w takiej pogodzie jak teraz obroty silnika diesla na poziomie 800-900 to normalka ? mówimy o rozgrzanym silniku Wahania obrotów w takim zakresie to coś nie normalnego.
Witam Mam ten sam silnik i piszę z zapytaniem. Czy u Ciebie były drgania silnika i wahania obrotów podczas tej nie równej pracy silnika ? Bo ja dziś u siebie rano przy +1.5 C zauważyłem że silnik niby pracuje równo tzn obroty na wolnym biegu są stabilne nie drgają ale silnik ma wibracje. Słysze i czuję go jak siedzę na fotelu, na lewarku zmiany biegów......
3 punkt też jest ryzykowny dla silnika....
Masz do roboty alternator i stąd masz wahania obrotów, czasami szarpanie silnikiem. To typowy objaw w TDCi
Świece wymienione na nowe , przewody zapłonowe również. Już wypytuje wszystkich nawet mechaników większość porad to odnośnie cewki zapłonowej i gaźnika , i zła regulacja. Nie wiem jak mam pomóc objaw dziwny ale prosty w sformułowaniu przy rozpędzaniu , gdy silnik wchodzi na większe obroty na pierwszym biegu zaczyna szarpać samochodem i zachowuję się...
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi .Przekonałem się że pradnica asynchroniczna nie ma sensu gdyż nie utrzymam doskonałego,idealnego napięcia bo są wahania obrotów przy silniku spalinowym szczególnie przy obciążeniu a muszę mieć dokładnie określone obroty żeby jakość pradu była zachowana. Taka pradnica byla by czuła na takie wahania i mogła by uszkodzić...
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Można by włączyć żarówkę (albo inny sygnalizator) równolegle do silnika - ale nie wykryje tego, że przewód przy silniku nie kontaktuje. Prosty układ szeregowy też nie sprawdzi, że silnik się kręci, a tylko, że płynie przez niego prąd. Jakkolwiek dla silników DC w komputerach były kiedyś układy, które na podstawie wahań prądu określały obroty silnika...
Iglica silniczka, a także kanał w którym się znajduje powinny być czyste - osad powoduje zacinanie się trzpienia i stad możliwe wahania obrotów.
Witam Wyczyść silnik krokowy. Pozdrawiam
Pożyczyłem sobie miernik cęgowy i dokonałem następujących pomiarów: 1. C-360 z tym nieszczęsnym altkiem około 20 A 2. C-328 z prądnicą (4 do 4,5) A 3. C-328 sąsiada z altkiem po rozruchu około 17A a później spadło do 11A i tak trzymało mniej więcej (altek kupiony w sklepie konkretnie pod C-330 więc prawie oryginał) 4. Fabia 1.4 po rozruchu prawie 40A...
w którym miejscu jest to pęknięcie ?
Brak rozwiązania. Potencjometry wymienione na nowe, wszystkie kondensatory i czujniki Halla (czujniki złe, bo podczas pracy słychać lekkie cykanie silnika, ale wahanie obrotów pozostało). Może ktoś wie, jakie powinny tam być czujniki?
Odnośnie gaśniencia to wpierw diagnostyka komputerowa, ewentualnie to ciut więcej szczegółów, jakie wolne obroty na ciepłym itp. Pozdrawiam A co do komputerowej diagnostyki to mam pytanie, czy zamiast płacić w warsztacie to nie lepiej kupić sobie przewód z kostką i interfejsem do laptopa i samemu podłączyć i zobaczyć co tam wyjdzie? Jeśli nie jest...
Witam. Mam taki problem. Mam problem z obrotami silnika lekko faluja. Są to słabe wahania obrotów lecz słychac je (brzydka praca silnika). Na obrotomierzu wskazówka prawie nic sie nie rusza. Prosze o pomoc bo juz wszedzie szukałem i nie wiem jaka jest tego przyczyna. Golfa III 90 kucyków 1.8 bezyna
Witam wszystkich, Chciałbym uzyskać pomoc w diagnozie problemu gasnącego silnika podczas jazdy. Samochód: VW Lupo, 1998 rok, benzyna 1.0 Otóż samochód gaśnie podczas jazdy i dzieje się to jedynie przy szybkim zwiększaniu prędkości(zazwyczaj za skrzyżowaniem) bądź podczas hamowania. Po tym jak samochód zgaśnie mogę go praktycznie od razu ponownie uruchomić....
hmmm wedlug mnie moze byc tak termostat zamkniety silnik sie nagrzewa osiaga 90 stopni i otwiera sie termostat miesza sie plyn z plynem w chlodnicy w tym momencie spada temperatura i po chwili znowu sie nagrzewa do 90 stopni co ty na to? a tak ogolem co ci przeszkadza z ta temperatura
Może tak silnik ,rok, napięcie ładowania,start-stop system,stan akumulatora pomierzony testerem do aku.
Dzięki (at)malez4. Zresetowałem pamięci RAM i EEPROM.Po zrobieniu dłuższej jazdy testowej nie zaobserwowałem żadnych objawów wahania obrotów i gaśnięcia silnika. wszystko wróciło do normy. Mam nadzieję że to koniec moich kłopotów. Pozdrawiam wszystkich Temat do zamknięcia.
Moje silniki mają wg danych fabrycznym nominalnie 0,18kW razem 0,72kW więc nie niem skąd te 2,36 kW. O to mi właśnie chodziło żebyś sam podał jakie masz parametry silników, bo w necie - przypuszczam, że ktoś błędnie podał - pod takim nr silników znalazło się 1,18 kW na dwa silniki czyli na cztery wyszło 2,36 kW. Dzięki za podanie rzeczywistej mocy...
Długo mnie nie było, ale miałem ważne zajęcia... Wracam do tematu podwyższonych obrotów. Sprawdziłem za pomocą VCDS adaptację przepustnicy( to w tej wersji silnika/sterownika trwa tylko ok 3 sekundy !), jednak to nic nie dało, dalej obroty jałowe utrzymują się najczęsciej w okolicach 1000rpm. Sprawdziłem blok pomiarowy - VCDS wskazuje ok. 945-955rpm...
wstaw film żeby było słychać silnik i widać wahania obrotomierza.
A więc sytuacja wygląda następująco, zawór na pompie wymieniony (fabrycznie nowy), ciśnienie na listwie się ustabilizowało, ale zaraz po uruchomieniu silnika wahania ciśnienia się pojawiają tak jak na starym zaworze, pomaga lekkie wkręcenie silnika na wyższe obroty, po lekkim dodaniu gazu ciśnienie się stabilizuje. Dzisiaj wyjeżdżam w dłuższą trasę,...
Witam, kombajn Fortschritt e517 ma obrotomierz bębna na wskazówkę, która ma wahania tym większe im większe są obroty silnika. Planuję zamontować cyfrowy obrotomierz. Na bębnie jest zainstalowany czujnik Halla 14V, który daje 4 impulsy na obrót. Jaki kupić obrotmierz by wykorzystać oryginalny układ Halla ??
Pobór prądu nie przekroczył jednego ampera . Mierzyłem zwykłym multimetrem wpiętym szeregowo w odczep 24V . Niezależnie od regulacji obrotów silnika wahania prądu zamykały się w granicach 0,1 ampera.
Witam mam problem z vw golf II 1.3 gażnik na ssaniu pojawiają się duże wahania obrotów od 1500 do2400 tys. czy ktoś wie na czym polega problem?po nagrzaniu silnika sa stałe ok 900
W czasie pracy na wolnych obrotach występuje wahanie się obrotów silnika. W aucie tym zamontowana jest instalacja gazowa podciśnieniowa, auto posiada sondę lambda oraz komputer, który steruje obrotami. Podejrzewam, że w aucie zamontowana jest nieodpowiednia instalacja gazowa i dlatego tak się dzieje. Czy można temu jakoś zaradzić i co trzeba zamontować...
Witam, chciałbym zapytać o poradę. Mam Octavię I 1,6 BFQ z LPG sekwencyjnym i mam problem z silnikiem. Komputer pokazuje błędy: P0404 Sterowanie recyrkulacji spalin Zakres obwodu / wydajność, P0171 mieszanka zbyt uboga bank 1, P0138 sonda za wysokie napięcie bank 1, czujnik 2 Problem polega na występowaniu nie równej pracy silnika po dobrym rozgrzaniu...
Prawdopodobnie Bingo nie radzi sobie z szybką regulacją mieszanki przez attuator, na co komp od silnika reaguje podnosząc obroty. Komp od silnika nie wie jaka jest mioeszanka, bo jest trtaktowany emulatorem sondy. Komp od gazu wie jaka jest mieszanka, ale dopiero po czasie może reagować i tylko w zakresach ustalonych przez zaprogramowanie. Poproś uprzejmie...
Jeśli instalacja jest "na śrubę" to każde nieumiejętne jej regulowanie powoduje straszliwe wahania spalania.
Sprawdź kąt wtrysku, bo to że odpiąłeś czujnik nie znaczy, że on jest winien, bo teraz na odpiętym go zlewa i pali. Najlepiej podpiąć pod kompa i popatrzeć w parametrach. Zaraz po odpaleniu ma wahania obrotów? Te diesle jak nie ma ujemnych temperatur, to bez świec palą od strzała.
teges niechdzi mi o prawne wymogi bo wiem że na wszystko teras trzeba mieć homologacje i inne głupoty ja chce się dowiedzieć czy taka instalacja nada się do tego 2.0 silnika
Wymieniłem całą przepustnicę i nie jest to co by mnie satysfakcjonowało, już nie walą mi obroty na zimnym silniku do 1900, ale ma jeszcze wahania obrotów, myślę jeszcze o wymianie przepływomierza, ponieważ na początku jak kupiłem ten pojazd wystąpił błąd na przepływomierzu /co wykazał komputer/ zaświeciła mi się kontrolka silnika co skasował mi fachowiec...
I niby co? Mamy się domyślać jaki to silnik i który rocznik?!
Zastanawia mnie również dlaczego na benzynie podczas wahania wartości Integratora było wyraźnie słychać, ze silnik pracuje głośniej i ciszej i obroty lekko falowały. Było to adekwatne do wahań Integratora, czyli wartość rosła to silnik pracował głośniej, opadała to silnik pracował ciszej.
Taki sposób zachowania układu EFP - elektronicznego pedału gazu wskazuje na uszkodzenie/zużycie przepustnicy powietrza . Czujnik pedału hamulca daje inny efekt tz. zaświeca kontrolkę w momencie wciśnięcia hamulca lub zaraz niezwłocznie po uruchomieniu silnika . Wahania obrotów przy starcie wskazują na przepustnicę !!!! Wskazane jest sprawdzenie pamięci...
Zadaniem regulatora jest utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od wahań obciążenia silnika. Silnik będzie działał, bez tej sprężynki, ale nie będzie działał regulator i będą problemy przy wzroście obciążenia silnika. Nie kręcił ktoś przypadkiem tą śrubka mocującą dźwignie regulatora do osi?
Nierówna praca nagrzanego silnika. Delikatne wahania obrotów. Szarpanie podczas przyspieszania i przy przekroczeniu ok 80 stopni C na niskich obrotach nie pali na jedną świecę. Oprócz tego pali jak opentany. Jeżeli ktoś wie co za licho w tym siedzi, proszę o pomoc. Dziękuję...
Witam, Audi A4 b8 2010 2.0 tdi comon rail 143 km W moim Audi A4 pojawiła się pewna usterka otóż: samochód na wolnych obrotach nie ma stabilnych obrotów (wahania na poziomie 100-200) trzęsie silnikiem. Podczas jazdy przy 1800-2000 obrotów usterka ustaje i motor pracuje normalnie. Samochód nie kopci, błędu wtrysku również nie pokazuje. Mechanik mówi że...
Nie dajcie się naciągnąć na wymianę lub regenerację wtryskiwaczy, bo to zdarza się niezwykle rzadko... tak się składa że dysponuję stanowiskiem do badania wtryskiwaczy i po koleżeńsku dostałem z kilku zakładów wtryski wymienione jako złe i wszystkie były OK, kilka wymagało wyczyszczenia bo miały nierówny strumień ale to nie wpływa na obroty, bo to koryguje...
Z tego co pamiętam, układ ten był stosowany z magnetofonach studyjnych SM4010/15 produkcji węgierskiej do stabilizacji obrotów silnika głównego. Częstotliwość wzorcową pozyskiwano z generatora kwarcowego 100 kHz, która szła na dzielniki i dopiero do porównania na CD4046 Dzielniki chodziły na radzieckich TTL-ach. Nie jestem w stanie powiedzieć jaka była...
ECU steruje silnikiem krokowym biorąc pod uwagę temperaturę silnika. Podejrzewam, że może też być problem gdzieś na stykach i stąd takie wahanie obrotów. Zawsze takie objawy miałem w momencie zabrudzonego silnika krokowego. Przepustnica to jedno, ale pozostaje krokowiec.
Piszę na forum chyba po raz pierwszy dlatego proszę o odrobinę wyrozumiałości. Jestem od niedawana użytkownikiem planetarnego robota kuchennego KENWOOD KM086. Urządzenie wydaje się być świetnym rozwiązaniem do kuchennych prac domowych niemniej jednak mam pewną wątpliwość dotycząca kultury pracy silnika tego urządzenia. Robot po ustawieniu obrotów silnika...
Typ silnika proszę.
Równie dobrze załączający się alternator może powodować wahania obrotów jeśli to małe wahania jak opisujesz na próbę odłącz regulator , na wtryski to za wcześnie.
Po pierwsze masz tam silnik klatkowy którego obroty dopóki nie jest przeciążony trzymają się w ryzach 95-100% obrotów synchronicznych. Te dla silników klatkowych wynoszą 750, 1500, 3000rpm. Obroty tych silników nie zależą od wahań napięcia tylko od częstotliwości i obciążenia. Zamiast mierzyć prędkość narysuj układ napędowy, lub wstaw zdjęcia, pomierz...
Witam! Tutaj (w dziale Elektronika Samochodowa) jeszcze się nie udzielałem :lol: Ale nadeszła pora.... Kupiłem sobie kilka dni temu takie cudo jak w temacie. Autko w dobrym stanie ale ma kłopot z elektroniką, tzn. po krókim czasie od uruchomienia silnika zapala się kontrolka "CHECK ENGINE". Oczywiście to powoduje przełączenie na "rezerwowy system sterowania...
Byłeś może u elektryka na komputerze? a jak dojeżdżasz do tych świateł to na biegu jałowym? co się wtedy dzieję z obrotami silnika stopniowo maleją czy od razu siadają ?
Jaka instalacja gazowa? Jeśli na śrubę to bardzo możliwe, że za dużo powietrza dostaje. Trzeba dolot powietrza obrócić w stronę silnika.
Problem jak w temacie , a mianowicie: Gdy silnik jest zimny nie schodzi na wolne obroty tylko trzyma powyżej 1000 a czasem gdy zaczyna zchodzić to obroty spadają tak nisko , że komputer znów ratuje i podbija na 1500. Nie są to typowe objawy padniętego silniczka krokowego gdyż dzieje się to dość długo (różnica miedzy wahaniami obrotów). Im cieplejszy...
Czytałem kiedyś w "Młodym techniku" i słyszałem od elektroników z CYFRONET-u, którzy się także tym zajmowali, o zasilaniu CYBER-a w Świerku. 1. Zasilanie poprzez układ silnik + prądnica, z dużym kołem zamachowym. To eliminowało szybkie wahania napięcia sieci. 2. Zasilanie z akumulatorów - automatycznie włączane, jeśli obroty koła zamachowego zaczynały...
Skoro In 585 A a tu pracuje na 460A czyli 80% i jeszcze ze zmniejszoną częstotliwośćą. Trzeba by zrobić kilka pomiarów i zobaczyć czy rdzeń się nie grzeje. Sterowany wektorowo czy skalarnie jakie, obroty silnika . Bo to przecież asynchron i czesotliwość nie jest wyznacznikiem obrotów bo wątpie w dekoder prędkości na wale.
Witam. Potrzebuję do silnika 5,5kw taśmociągu stworzyć (kupić) automatyczną regulację obrotów w zależności od obciążenia. Jeśli na taśmociąg będzie szła większa nadawa (towar) to chcę aby silnik automatycznie przyspieszył. Falownikiem mogę ustawić żądane obroty, ale w przypadku wahań urobku na taśmie może dojść do zatrzymania taśmy (taki sam układ będzie...
Scenie 2.0 v8 benzyna Byłem wczoraj w serwisie boscha , przebadali całą elektronikę i nic nie stwierdzili . Komputer i cała reszta pracuje bez zarzutu. Jedynie sonda lambda wykazywała jakieś wahania. Wymontowali ją i sprawdzali na jakimś przyrządzie, wyszło że jest ok. Serwisant stwierdził że mogą być dwie przyczyny tego zachowania silnika , zle wyregulowane...
Opaska z tworzywa pewnie zastępuje sprężynki i gość ma takie efekty w pracy silnika. Moim zdaniem, z załączonych fotek wynika, iż brak jest możliwości podłączenia sprężynek od regulatora, gdyż otworki są wypełnione przez opaskę. Pewnie ktoś w ten sposób "uśrednił" obroty silnika.
Witam! To jest nowa konstrukcja prototyp. Zainstalowalem tam silnik szregowy z przelożeniem od kosiarki + regulator fazowy. Niestety nie zdaje egzaminu. Poza tym,że jest bardzo wrażliwy na wahania napięcia to na malych obrotach bardzo się grzeje. Silnik op którym kolega pisal myśę,że bylby ok.Ale wczoraj przeglądalem ofery silników z motoreduktorami...
Witam Mój problem polega na mozliwie najprostszym (najtańszym:)) zasileniu silnika synchronicznego (niewielkiej mocy), które zapewni z bardzo dużą dokładnościa stabilnośc obrotów. Nie chodzi mi o jakiś układ sterowania a jedynie o zasilenie, które bez względu na wahania wsytępujące w sieci (w tym przypadku przede wszystkim wahania częstotliwości) zapewni...
najczestsza przyczyna wahan obrotow silnika dci szczegolnie na zimnym silniku jest poprostu zuzycie wtryskiwaczy
Witam! Mam problem z wolnymi obrotami chwile bądź od razu po odpaleniu zimnego silnika w sytuacji gdy temperatura otoczenia wynosi powyżej 15 stopni. Wraz z wahaniami obrotów towarzyszy nagłe zwiększenie hałasu z układu wydechowego oraz brak możliwości hamowania silnikiem spowodowanym przytrzymaniem przepustnicy po przez jej nastawnik aż do momentu...
Jako napęd polecam silniczek od Łady Samary, pobiera ok 5A max. Można to wtedy traktować jako "stabilizację" obrotów, uniezależnia obroty silnika od wahań napięcia sieci w trakcie spawania. Zastanawiam się aktualnie nad wykorzystaniem silnika od uszkodzonej wkrętarki akumulatorowej, w sumie gotowa przekładnia planetarna. Mi raz się udało dostać jakiś...
W moim VW po wymianie sondy wszystko wróciło do normy jednak małe wahania obrotów nadal występują. Po zmierzeniu kompresji okazało sie że silnik ma kompresje po kolei cylindry od lewej: 10 10 10 5. Po wlaniu oleju do cylindra kompresja wzrosła do 11 także wynika z tego że pierścionki są do wymiany?? Czy ktoś może mi polecić jakie najlepiej kupić pierścionki...
Rozumiem że AVR jest sprzęzony elektronicznie z elektronicznym jak rozumiem regulatorem obrotów Raczej elektronicznego sprzężenia miedzy nimi nie ma, szczególnie jak regulator obrotów jest mechaniczny (odśrodkowy). A sprzeżene między tymi regulatorami jest przyczynowo-skutkowe przez obiekt. Z tego co napisałes wynika ze przy zbyt małych obciążeniach...
Jak 800 W to na pewno klon Yamahy z silnikiem 2T. Ten generator nie ma stabilizacji napięcia. Wzbudzenie kondensatorem, wirnik z diodami. Wymaga jedynie ustawienia odpowiedniej częstotliwości, tj. obrotów silnika na regulatorze odśrodkowym. Trzeba zwrócić uwagę aby silnik pracował prawidłowo przy zamkniętej przepustnicy (regulacja obrotów biegu jałowego)....
Miernik na prąd stały , 2V, plus do przewodu sygnałowego sondy / przeważnie czarny/ , minus na masę. Wahania napięcia w czasie pracy na wolnych obrotach/silnik ciepły/, w granicach o,2V do 0,7V.
Oczywiście że się podzielę, ale jeszcze nie teraz. I oczywiście, że na jałowym ten silnik chodzi źle, masz spore wahania obrotów, choc pewnie też jest tak, że jeżeli zwiększysz obroty i zwolnisz nacisk na pedał gazu to przez chwilę chodzi stabilnie po czym zaczyna się huśtawka...
Witam. Silnik jak w temacie. Objawy to brak możliwości wkręcenia na najwyższe obroty- wtedy silnik przerywa i telepie nim a po odpuszczeniu gazu potrafi strzelić w wydech. Silnik pracuje w agregacie, pod dużym obciążeniem występują wahania obrotów. Pali normalnie, chodzi na wolnych obrotach dobrze, na średnich potrafią wypadać zapłony. Co sprawdziłem-...
Dzwoniłem, panowie, do znajomego od przeróbek/modyfikacji aut (mapy itp. itd.) (wczoraj zajarzyłem, że mam nr do niego 🤭). Wytłumaczył mi wstępnie, że przy wersjach 2.0 TSI GTI oraz innych samochodach adaptacja przepływomierza jest wskazana (w niektórych przypadkach sam się zaadoptuje, a w niektórych trzeba się w mapie pobawić, lecz o co dokładnie chodzi...
Cześć, Pacjent Saab 9-3 II z 2005r silnik 1.9 TiD o mocy 120KM. Okresowo, na rozgrzanym silniku występuje duże dymienie z rury wydechowej w jasny kolorze (biało-niebieski dym) i dokładnie w tym samym momencie występują wahania w obrotach - szarpnięcia. Z początku obstawiałem wtrysk jednak wyłączając silnik i od razu ponownie go włączając problem ustaje...
Witam serdecznie, nie wiem co się dzieje z moim Passatem, mianowicie co 2 sekundy spadają obroty i wracają do normy. Na zimnym silniku potrafi zgasnąć, przy czym kopci na ciepłym ciągle się tak wahają na postoju i podczas jazdy szarpie. Po podłączeniu do kompa nie wykazuje błędów. Nowy zawór n 75, nowy EGR, nowa przepływka, czujnik temperatury płynu...
Witam mam opla astra G 2003 silnik Z14XE LPG Koltec + PB, problem jest taki że silnik pracuje prawidłowo na biegu jałowym nie ma wahania obrotów, natomiast jak zwiększam obroty silnik wchodzi do około 2tyś i zaczyna buczeć (niskie tony) i po chwili spadają obroty lub gaśnie. Jak silnik ma 1tyś obrotów to pracuje normalnie ale nie da się jechać bo gaśnie...
Witam szanownych grupowiczów Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 19tdi kombi w automacie. Nadmienię że w aucie była naprawiana skrzynia automatyczna wynieniono : filtr olej ATF zestaw uszczelnień zesttaw tarczek zestaw tłoczków zregenerowano converter problem polega na tym że jadąc ze stałą prędkością np. 80 km/h obroty co kilka sekund skaczą mniej...
W magnetofonach stosowano pomiar napięcia na silniku, żeby stabilizować jego obroty, i to musiało działać z dobrą dokładnością, żeby magnetofon nie zmieniał czasu odtwarzania i wysokości dźwięku. U=I*R+SEM, SEM=stała_silnika*obroty, ale tylko dla silników z magnesami stałymi. Zliczanie wahań SEM powinno wyjść bez problemów dla komutatora z 3-ma sekcjami,...
Przyśrubowany do bloku silnika, poniżej kolektora ssącego i problem nie w nim.
Mam podobny problem ; BMW e 60 , 2003, 520 Objawy : - wahania / skoki wskazówki obrotomierza pomiędzy 1 a 2,5 tys obrotów - cykanie przekaźnika lekkie przed fotelem pasażera - brak możliwości przyspieszania - silnik zgasł - Po ok 10 minutach odpaliłem i jazda dalsza - komunikat – zbyt duże rozładowanie akumulatora ; kontrolka żółta symbol –...
Witam Mam od dłuższego czasu problem z moim lanosem z instalacją gazową. /lanos z 2001roku/ Na początku było wszystko OK. Problemy zaczęły się sie po pewnym czasie. Instalacja gazowa jest z tzw podłączeniem do kolektora. Zapala sie go zawsze na benzynie i dopiero po wejściu na obroty około 2000 przełącza sie na gaz. Problem polega na tym że obecnie...
Witam. Przerabiam napęd maszyny drukarskiej. Jest tam zamontowany silnik DC z prądniczką, ze sterownikiem sprzed 30 lat. Chciałbym go przerobić na silnik indukcyjny z falownikiem. Nie wiem tylko jak oszacować moc silnika indukcyjnego, tak by moment był taki jak w silniku DC? Moc silnika DC to 5 HP, czyli ok 3,7kW. Jaki jest moment na wale takiego silnika?...
Ale czy nie byłoby wtedy problemów na cieplejszym silniku? Bo wtedy pracuje idealnie, spalanie też jest w normie, żadnych wahań obrotów.
Po resecie kompa i programowaniu biegu jałowego jest prawie dobrze. To znaczy obroty są stabilne, czasem tylko pojawiaja się lekkie wahania, ale mniejsze niż przedtem
kolosalna bzdura, jeżeli idzie o wahania obrotów. Nie jest możliwe, aby wykonywał tak szybki ruch posuwisty zaworka, aby dochodziło do wahań. W sumie ja, jak dotąd nie miałem potrzeby , w praktyce zawodowej czyszczenia tego. Moczenie silnika w extrakcyjnej prędzej czy później go uszkodzi-obejdzie izolacja z uzwojenia.Jest ono nawinięte drutem DNE. Najczęstszą...
wahania obrotów wahania silnika wahania licznika
grzałka parownik wykrywacz metal monet astra błąd poduszki
traktorek craftsman chmura kamery
Rezystancja pinów wtyczki ZF 6HP19 - szczegóły i wartości Migająca lampka ładowania w Acer Nitro 5 - przyczyny i rozwiązania