Po drodze jest jeszcze przekaźnik.
Mam auto jak w temacie Punto 1.8 HGT w którym uszkodził się pasek rozrządu (wycięte kilka zębów) i oczywiście zawory spotkały się z tłokami. Pytanie czy wariator zmiennych faz rozrządu mógł spowodować taką usterkę? Szukam przyczyny usterki, rozrząd był wymieniany jakieś 30tyś temu. Rozrząd był wymieniany bez tego wariatora? Czy tylko sam pasek? Kto...
Standard... olej ucieka kolem wariatorem zmiennych faz rozrządu...
Zaobserwowałem, niezależnie czy zimny czy ciepły jak przy odpalaniu nie przytrzyma się gazu powyżej 2 tyś obrotów to potrafi zgasnąć, później ciężko odpalić. i teraz rozkminiam, czy może go nie zalewa go np. rozciągnięty łańcuch, wariator faz rozrządu?
Witam...auto to citroen C3 1.2 puretech kod silnika HMR 2018r... Po wymianie paska rozrządu auto nie chce przyspieszać...i sypie błędami P0014 74 P003C 74 P0011 74 Rozrząd ustawiony na blokadach...elektrozawory faz rozrządu sprawdzone i wyczyszczone...zmieniony wariator dolotu...adaptacje faz rozrządu i wymiany paska zrobione diagboxem i dalej to samo...
Po prostu terkoczą wariatory od zmiennych faz rozrządu. Trzeba to naprawić to silnik się wyciszy i będzie dobrze. Albo wariatory, albo zawory sterujące, albo niskie ciśnienie oleju.
Chyba kolega chce mieć remont silnika od razu? Wymieniać koło i nie filozofuj.
Samochód już po naprawie w ASO. Tak jak przypuszczałem, przyczyną był wariator faz rozrządu, czyli VTC. Trochę to dziwne, jak na przebieg 12 tys. km. Może ma to związek z rzadkim jak woda olejem 0W20, zalewanym fabrycznie? I przykra sprawa - po gwarancji taka naprawa kosztowałaby 4 tys. zł!
A widziałeś kiedyś w passacie wariator faz rozrządu bo ja jestem bardzo ciekawy gdzie on się znajduje?? Zorganiuzuj sobie przepływkę na podmiankę i cewki bo to może być przyczyną. Jak masz skad to wrzuc tu logi przepływki.
Witam. Zgaś go na benzynie i zobacz czy po tym czasie co piszesz odpali normalnie. Jeżeli tak to parownik a konkretnie membrany poszły już w zapomnienie. W tych modelach dodatkowo (bo podałeś za mało danych) pada wariator faz rozrządu. On robi problem przy zapalaniu na zimnym nierówna praca coś jak klekotanie w silniku. Przeważnie za drugim razem jak...
A gdzie jest druga? Wysokiego ciśnienia przy silniku po prawej stronie. Zdajesz sobie sprawę, że to silnik z wtryskiem bezpośrednim (FSI) i posiada 2 pompy - jedna wstępna w zbiorniku a druga wyskiego ciśnienia napędzana krzywką na wałku rozrządu. chwilę dłużej trzeba kręcić lub nie chce odpalić Wskazuje to na wariator faz rozrządu. Musisz sprawdzic...
Dodam, że nie da się bez blokad ze względu na obecność wariatora (zmiennych faz rozrządu). http://fiatpunto.com.pl/topic44906.html
Witay! Pewnie to już musztarda po obiedzie-ale;taki hałas może wynikać z uszkodzenia wariatora faz rozrządu,ew osłabienia napinacza łańcuszka rozrządu. Ogólnie silnik TSI to puszka pandory-ja miałem przypadek popękania płaszcza tłoka w aucie o przebiegu ok.30000 km!!,a VW prowadził na te silniki akcje servisową.
Witam, Opisane przez Ciebie stuki to na 99% dolegliwość każdej alfy romeo z silnikiem Twin Spark. W tych silnikach jest coś takiego jak WARIATOR FAZ ROZRZĄDU. To małe urządzonko znajduje się na wałku rozrządu i ono własnie daje te dziwne stuki. Sam to wymieniałem już chyba ze 6 razy (na szczeście zawsze na gwarancji). Zalecam wymianę wariatora, bo możesz...
Na pierwszy samochód to raczej stilo z 1,4 90-95KM. W miarę już to jeżdzi ( a nie jak VW 75KM) spory i wygodny samochód i nie bardziej awaryjny niż golf. 1,6 zpali więcej a mocy tylko 10KM więcej . 1,8 ( 130KM) dynamiczny i oszczędny, ale padają w nim wariatory faz rozrządu jak muchy i trochę to kosztuje. Ponadto dla początkującego, to chyba za mocne...
Jaki kod silnika ? w tych silnikach raczej nie ma wariatora a jest napinacz z regulacją faz rozrządu. Nie raczej a na 100%..
Takie objawy to faktycznie, może być problem z wariatorem (koło zmiennych faz rozrządu), ale przy takiej ocenie na odległość to 100% pewności nie ma!.
Witam. Samochód to ford Ecosport 1,0 Ecoboost. Lekko uderzony centralnie z przodu. poduszki całe, uszkodzone głównie elementy plastikowe. Nie znam historii samochodu. Przyjechał z wykręconymi świecami. Wkręciłem świece, próba odpalenia i niestety brak sprężania na każdym z cylindrów. Usterka musiała nastąpić podczas, bądź w wyniku uderzenia. I teraz...
Nie masz tam przypadkiem zmiennych faz rozrządu? Jeżeli tak to stawiam na wariator(urządzenie odpowiedzialne za nastawy faz rozrządu w zależności od obrotów. Sorki nie doczytałem do końca ale i tak stawiam na wariator.
W takim polu powstają w cząstkach dipole magnetyczne i cząstki się przyciągają do siebie i są odpychane od biegunów magnesu. Ale żeby był tego jakikolwiek sens, to paliwo musiało by się spalać w tym polu i dawało by to efekt rzeczywiście podobny do zatankowania benzyny o wyższej liczbie oktanowej - tu jest jednak małe ale - w samochodzie bez wariatora...
Witam. Problem rozpoczął się od cieknącego oleju z tyłu silnika w Passacie z 2002 roku z silnikiem 2.0 131 koni o symbolu ALT. Okazało się, iż olej leci z pod nastawnika faz rozrządu. Odkręciłem nastawnik, początkowo nie chciał wyjść z wartiatora, po długim siłowaniu wyszedł ale tłok z pierścieniami został w wariatorze. Rozebrałem góre silnika, wyciągnąłem...
Nastawnik to wariator jest. To tylko synonim. Chyba, że masz inną konstrukcję. Ogólnie wariator to koło zębate napędu wałka rozrządu stosowanie w układzie zmiennych faz, inaczej zwane wariatorem.
kwiatek106 czujniki sprawdzane, czyszczone dokładnie, kostki 100% sprawne nie uszkodzone... Krys-tian postaram się podmienić jutro te zawory i wyczyścić tak jak mówisz i zobaczymy, jeszcze mam pytanko dotyczące tego, nie wiesz jak te zawory się wyciąga? I jeszcze jedno pytanko, może przyczyna leży w wariatorze zmiennych faz rozrządu który jest na końcu...
Ten silnik z tego co się orientuje powstał w kooperacji PSA z BMW , Tylko ile tam psa a ile BMW ? Możliwe że coś się dzieje ze zmianą faz rozrządu i tzw wariatorem faz , W sieci znajdziesz wiele opinii o tym silniku i sporo negatywnych ...
Wariator to koło zmiennych faz rozrządu
Peugeot 207,silnik 1,4 16v 65 kw. Po wymianie rozrządu podczas jazdy próbnej nastąpił bardzo silny wyciek oleju z okolic wariatora faz rozrządu lub uszczelniacza wałka rozrządu.zalało rozrząd,komorę silnika.Podczas jazdy przez chwilę usłyszałem detonacyjne spalanie(granie zaworów).Po powrocie i wyczyszczeniu wszystkiego po uruchomieniu silnika wyciek...
Witam,mam mały problem z silnikiem. Kiedy odpalam rano samochód,przejade kawałek silnik od razu mi gasnie. Odpale go i moge dalej jechac i wszystko chodzi normalnie. Czasami miałem przypadki ze na zimnym silniku jak go odpaliłem obroty zaczynają szalec i gasnie.Pomyslałem ze problemem jest przepustnica,wyczyściłem i problem nadal wystepował. Długie...
Przejedź się taką Lybrą z welurami i niewytłuczonym zawieszeniem. Golf i jego klony wypadają przy tym jak taczka gruzu. Porównanie wyposażenia to już w ogóle inne planety, na niekorzyść taczek oczywiście. Sam silnik 1.8 pochodzi z Alfy Romeo, ma wariator zmiennych faz rozrządu, a to część która nie lubi zaniedbań serwisowych i niskiego poziomu oleju....
https://obrazki.elektroda.pl/9563195800_... Nie trzeba żadnych blokad, jedynie zalecany jest przyrząd do przytrzymania koła pasowego, ale to tylko taka sugestia. Nie przejmuj się tym czy znak będzie po środku wycięcia czy na początku, takie różnice są dopuszczalne i wystąpią na pewno po wymianie. Różnica jednego zęba to coś czym dopiero...
Dzień dobry. Mam pytanie co do rozrządu w stilo 2002 rok silnik 1.8 16V 133KM z wariatorem zmiennych faz rozrządu. Czy do tego silnika przy wymianie rozrządu są potrzebne jakieś dodatkowe blokady lub umiejętności. Jeden mechanik w ogóle nie chce się zabrać za ten silnik. Nie wiem czy jest aż tak skomplikowany? Drugi powiedział że jeśli wymiana wygląda...
silnik z16xer nie ma hydraulicznych popychaczy więc jedynie mechaniczna regulacja luzów natomiast częstą przypadłością jest stukanie wariatorów (czyli kół wałków rozrządu z regulacją faz ) warto też zobaczyć czy sitka w zaworach wariatorów nie są pozatykane przepalonym olejem to te dwa zaworki po obydwu stronach głowicy zaraz za osłoną rozrządu.
Wygląda jakby ciekło spod elektrozaworu wariatora (zmieniarki faz rozrządu) albo spod uszczelki pokrywy zaworów. Co do blokowania wału korbowego z lewej strony bloku silnika, na dole ok 5 cm od płaszczyzny łączenia ze skrzynią biegów jest plastikowa zaślepka mocowana śrubką m6, po jej wyjęciu trzeba w ten otwór wsadzić pręt blokujący (Φ ok 16mm...
Witam, chciałbym wymienic rozrząd w Grande Punto 1.4 8 2009 Wiem, że wystepuje wariator zmiennych faz ,moje pytanie jest czy ktoś wymieniał rozrząd bez blokad ? Za wszystkie porady dziekuję.
Witam. Mam problem z silnikiem 1.6 FSI BAG w moim golfie V 2003 r . Kupiłem autko z podejrzeniem zerwanego łańcucha. Okazało się , że łańcuch był cały ale delikatnie wyciągnięty, oprócz tego uszkodzone 8 zaworów ssących. Wymieniony został cały rozrząd bez wariatora zmiennych faz rozrządu i naprawiona głowica tj. wymienione 8 zaworów. Silnik po złożeniu...
Witam! Mam pytanie odnośnie blokowania i wymiany rozrządu. Mianowicie w instrukcji tej jest opisane że trzeba odkręcić śrubę mocującą koła wałka rozrządu czyli tego wariatora zmiennych faz,a później znów się je dokręca. moje pytanie brzmi dlaczego i po co się to robi? Czy ktoś już to robił i może mi to wytłumaczyć? Czemu ma służyć ta procedura? Jestem...
(at)milejow myślisz o kole zmiennych faz rozrządu?. Niezablokowane koło masz na myśli że jest coś źle poskładane czy uszkodzone?. Tylko dlaczego owy stuk / klekot występuje raz po odpaleniu po nocy?. Bo wariator sterowany jest ciśnieniem oleju jak nie ma ciśnienia to klekocze.
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach za to na wyższych jest wszystko w porządku. Działo się to przed remontem silnika i po. Wymienione pierścionki, walki rozrządu, wariator zmiennych faz, czujnik zmiennych faz, trzy pierścienie od zmiennych faz i głowica po remoncie. Ciśnienie oleju jest bardzo dobre gdzie szukać przyczyny? Dodano po 7 Zapomniałem...
Znajomy miał identyczny objaw tylko, że nie w BMW Problem dotyczył silnika Seata Ibiza z silnikiem 1.6 BTS Problemem było koło zmiennych faz rozrządu. Tak zwany wariator. Przy rozruchu silnika wydobywało się niesamowite grzechotanie.
Wiem wiem sprężyny tam są macie rację chodziło mi o to że koła nie są na sztywno połączone z wałkami i po ustawieniu faz rozrządu i pokręceniu o 360 wałem blokada do wałków już nie pasuje ( bo tak jest z wariatorami ) a temat zszedł nie w tym kierunku ... :)
Koła zmiennych faz rozrządu musza być idealnie zgrane. Napinacz też był wymieniany łańcucha? Według mnie źle ustawiony rozrząd lub uszkodzony wariator na kole wałka od strony ssącej.
Jak klepie to trzeba faktycznie wymienić. Odkręcasz wariator montujesz nowy i tyle.
Witam, mam problem z silnikiem w Audi A4 B8 - 1.8 TFSI 120km, wyskakuje błąd synchronizacji i silnik nierówno chodzi. Został zmieniony i ustawiony rozrząd a na końcu wałek zmiennych faz rozrządu z wariatorem i silnik nadal nie pracuje jak powinien, chodzi głośno nierówno i ciężko pali. Mam pytanie czy mechanik jak wymieniał cały wałek powinien wałek...
Witam. Mam problem z Primerą p12 po lifcie. Kupiłem samochód z wypalonym zaworem. Zrobiłem to wszystko, samochód ładnie odpalił, pochodził z 15 minut, zaczał przerywać jakby zapłon wypadał w końcu zgasł i nie ma iskry. Wyświetla błąd P1111. Podmieniałem ten czujnik i dalej nic. Poprzedni właściciel zalał go jakimś doktorem który...
Auto ma 140tys orginalnego przebiegu. Trochę chyba szybko zeby z kołami wymieniać ? + jedne koło jest razem z wariatorem faz rorządu taki zestaw to okolice 1 tys zł.
Oddaj samochód komuś, kto ma czas, natchnienie i wystarczającą wiedze, żeby to wszystko ogarnąć. 6 godz. wymiana to niezły wynik:) Tak z ciekawości to ile kosztowała taka przyjeność? I ponawiam pytanie: wydech 100% szczelny przynajmniej do pierwszego tłumika? Dodano po 14 Na którym wałku miałeś zmienną fazę i co oznacza, że ją wywaliłeś? zmienną mam...
Witam potrzebuję pomocy w zakresie załączającej się lampki silnika, ale od początku: kupiłem rav4 2.0 vvti 2004r benzyna w bardzo dobrym stanie przebieg 112tys jeździ hamuje kieruje wszystko ok. Pewnego dnia zobaczyłem że nie zapala się lampka z silnika po przekręceniu stacyjki, ale w ciemności jest poświata. Rozebrałem licznik i okazało się że lampka...
Pasek napinany jest napinaczem. Do wymiany potrzebujesz blokady , ponieważ zamontowany w tym silniku jest wariator do zmiennej fazy rozrządu.
Teraz to już nic z tego nie rozumiem !!!!!! Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika i powiedział, że się poddaje grzebał tam kilka tygodni i nie znalazł problemu, mówi że drugi raz w życiu mu się nie udało znaleźć przyczyny, a mechanik dobry, serwis duży na 6 stanowisk. Żeby nakreślić dodatkowo sytuację napiszę, że miał straszne problemy z wymiana rozrządu,...
Są zmienne fazy , a w 2,9 T6 nawet na obu wałkach. Czujnik wałka masz na jego drugim końcu. Zdejmowanie go nie zaszkodzi pracy wariatora. Do ustawienia rozrządu /tego ze zmiennymi fazami/ potrzebny przyrząd do zablokowania wałków.
Jeżeli to jest Alfa Twin Spark 2.0 to proponuje sprawdzenie faz rozrządu , jest tam taki wynalazek na wałku ssącym tzw. wariator faz lubi się to w tych silnikach często kończyć przedwcześnie, jak również świece zapłonowe jest ich 8 sztuk stąd nazwa podwójny zapłon czyli Twin Spark Jeśli rozrząd jest ok to sprawdz czy nie masz po prostu zapchanego układu...
Witam. A wariator czy jak mu tam? Ten element od zmiennych faz rozrządu. W megane 1.8 własnie to dziadostwo robiło podobne problemy. Ale nim doszło do takich objawów na początku zapalał po 2 razie. Za 1 razem zaklekotał głośno i zatrzymał się od razu. Pytanie czy ten silnik ma to samo serce. Pozdrawiam.
Witam Brakuje mi już pomysłów w jaki sposób pozbyć się błędu 000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake) P000A - 008 - Slow Response - Intermittent Postaram się w miarę zwięźle opisać dotychczasowe wymiany. Samochód o jaki chodzi to VW Passat 2.0 FSI 150km 2006 rok kod silnika BVY. Kupiłem go 1 grudnia od handlarza. Sprowadzony z Danii. Po kilku dniach...
Zapewne nie pomogę, ale napiszę o identycznym efekcie. Efekcie w całkiem innym silnikiem, lecz też z "rodziny" VW Będę pisał o silniku Seat Ibiza IV 1.6 16V MPI 105KM (BTS) Opisywany efekt przez autora tematu, dosłownie identyczny Ale problem polega na tym że auto gdy odpalam z rana po nocnym staniu przy odpalaniu słychać na 2, 3 s grzechot łańcucha....
P0014 Usterka mechaniczna fazowania wydechowego wałka rozrządu Do spr. ustawienie rozrządu , wariatory lub zawory sterowania wariatorów P0597 Obwód zaworu termostatu płynu chłodzącego Padnięta grzałka termostatu (lub sterowanie) P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem pewnie czasami CIM świruje
Ma przejechane 90 tyś. Pasek wymieniony przy 84 tyś. Wariator jest do wymiany ale w serwisie fiata mechnicy powiedzieli ze nie ma on wpływu na moc silnika tylko na głośna prace. Chyba ze to on? Moze nie zmienia faz rozrządu zaworów ssących i to z tego wynika??? Wariator nie ma wpływu na moc silnika??????? Lepiej zmień mechaników :(( Jak mechanicy nie...
Mnie się wydaje że gdyby ten silnik nie był gaszony to rozrząd by nie przeskakiwał :D. Serio ... W włoskich silnikach Twin Spark z przed bodajże 2001 był problem z nagminnie i często umierającymi wariatorami zmiennych faz. I bynajmniej nie był to problem wadliwych wariatorów. Dopiero po roku 2001 rozwiązano problem dodając zaworek zwrotny. W tym VW...
Panowie ta naprawa przekracza możliwości autora postu. Bez sprzętu, bez wiedzy ciężko będzie przywrócić to do życia. Podstawy CR się kłaniają . Najtaniej oddać do fachowca, określi uszkodzenia i je usunie. Koledzy może nie chcę na temat ale w tamtym roku miałem przygodę z s80 2.4 140KM wymiana silnika po walnięta panewce. silnik zmieniony, zapalił...
Witam potrzebuję pomocy w zakresie załączającej się lampki check engine silnika, ale od początku: kupiłem rav4 2.0 vvti 2002r benzyna w bardzo dobrym stanie przebieg 112tys jeździ hamuje kieruje wszystko ok. Pewnego dnia zobaczyłem że nie zapala się lampka z silnika po przekręceniu stacyjki, ale w ciemności jest poświata. Rozebrałem licznik i okazało...
Wszyscy szukają problemów a nikt nie chce wziąć do ręki cyfrowego kątomierza i sprawdzić po zmianie rozrządu względem głowicy ustawienia wałków..... Miałem w ręce już ze dwadzieścia tych silników po wymianie rozrządowa który re niby były idealnie ustawione na blokadach.... Blokadach z allegro które mają luz na walkach jak Lublin na kierownicy. Jak już...
Zmienne fazy w tym samochodzie opierają się na wariatorze. Ma on trzpień blokujący na pozycji 0. Czyli blokujesz dół silnika blokadą na wale i na kole pasowych, ustawiasz wałki blachą która wchodzi w wycięcia na końcu wałków i wtedy wariator jest zblokowany a całość powinna być tak złożona. Całą zasadę działania masz tutaj: [youtube]https://youtu.be/2FwigyG4voI[/y...
Lybra ma zawieszenie bazujące na modelu Kappa Lybra ma inne zawieszenie niz kappa ( to inna klasa wozu) a jest bardziej zblizona do alfy 155- ta sama płyta podłogowa. Trwały i niezawodny silnik lybry to 1,9 JTD, 2,4 JTD i benzyna 2,0 155KM (5 cyl). Silnik 1,8 131 KM ma problemy z wariatorami fazy rozrządu. Jedynym minusem Lybry może być dyskusyjny...
(słyszałem, że te nowsze silniki są odprężane i mają niższe ciśnienie sprężania niż te starej daty benzynowe Odprężane są pod turbo,data produkcji nie ma znaczenia. Czy ktoś może potwierdzić mi ten mit? Nie.To jest totalna bzdura. Na luzie nie słychać tego, dopiero jak silnik jest obciążony podczas przyspieszania lub jazdy pod górkę i nasila się wraz...
Po opisie i odgłosach wszystko wskazuje na zawory/wałek/wałki a głównie zmienne fazy po po odłączeniu czujników nie widzi zmiennych faz Więc szedlbym w kierunku kół rozrządu Podczas składania rozrządu czy nie zostały koła dokręcone za wcześnie właściwym momentem? I to skutkowało brakiem możliwości ich odpowiednim ustawieniem (też mam na uwadze że rozrząd...
Witam, mam problem z Volvo V50. Świeci Check błąd p001778 czyli błąd położenia wału do wałka wydechowego. Rozrząd sprawdzony dwa razy na blokady i jest na pewno dobrze. Zmienne fazy rozrządu wariatory nowe. Czujniki wałków sprawne a samochód informuje o błędnym położeniu wałka wydechowego. Czy ktoś miał podobny problem w tym silniku ecoboost 1.6? To...
Tam najczęściej uszkadzał się wariator. W domowych warunkach go nie sprawdzisz na 100%. I tu nasuwa się pytanie, przy jakich obrotach występują te stuki (tylko na biegu jałowym?)? Co do ciśnienia oleju, to owszem, możesz profilaktycznie sprawdzić. Jeszcze jedno wyjaśnij dokładniej: słychać nieregularne stuki
W tym silniku jak słusznie zauważyłeś jest wariator, bo są zmienne fazy rozrządu . Nie ustawisz dobrze rozrządu bez właściwych blokad .
Wiem, że temat był już wielokrotnie poruszany, ale zawsze kończył się konkluzją łańcuch. Natomiast to auto zachowuje się tak, że gaśnie w czasie jazdy, po chwili udaje się uruchomić i można kontynuować jazdę, natomiast pozostaje zapalona lampka mil. Błąd jest tylko jeden P0340, który daje się wykasować. Wymieniłem czujnik na nowy, oryginalny w listopadzie,...
Mam 10 letniego Opel Astra na benzynie i bez gazu i użytkuję go od roku i do tej pory wydałem tylko ekstra pieniądze na zamontowanie nowego katalizatora oraz czujników lambda bo katalizator okazał się wypalony. Ale 2 miesiące zaczęło się zło od tego że stwierdziliśmy ubytki płynu chłodniczego i w nim było trochę oleju. W jednym z warsztatów stwierdzili...
Auto gasło co jakiś czas błąd P0011 błąd synchronizacji oczywiście jak zwykle w takim autku diagnoza łańcuch. Wymieniłem cały komplet wraz z napinaczem i prowadnicami (ten stary był dłuższy prawie o 1 ogniwo). Niestety pojawiły się schody ., Teraz c zapala tylko od czasu do czasu statycznie po podłączeniu testera pokazuje kąt wyprzedzenia zapłonu 110...
Generalnie po forach piszą że to od układu zmiennych faz, bez precyzowania o co dokładnie chodzi. Przyczyną może być usterka mechaniczna wariatora, usterki elektrozaworów mechaniczne i elektryczne, usterki okablowania, zasilania albo sterownika, błędne ustawienie rozrządu. Gdzieś spotkałem się nawet z obróconymi wtyczkami na zaworach. Podobno niebieska...
Witam Usterka jest tego typu że po nagrzaniu silnika z okolic łańcucha rozrządu słychać dziwny dźwięk.Coś jak klekotanie itp.Podobno to standardowa usterka tych silników.Sprawdziłem łańcuch jak i napinacz są w dobrym stanie.Po odłączeniu złącza od zaworu nastawnika/wariatora dźwięk ustaje.A to tym bardziej by świadczyło o tym że łańcuch jak i jego napinacz...
1) rozrząd robiłem w serwisie skody i nie wiem czy rozrząd robiony na blokadach ale było wszystko przed i po dobrze 2) wariator wymieniany był już dawno ale jak dobrze pamiętam to było dużo gorzej ale możne to dobry trop 3) lpg sprawdzony i wszystko dobrze (na gazie chodzi dużo lepiej niz bezynie) a co sądzisz o zaworze egr?
Witam Pytanie tak jak w temacie, od kiedy silniki 3,0 V6 benzyna model ES9, produkcji PSA posiadają zmienne fazy rozrządu, czyli wariatory. Na jednej ze stron przeczytałem, że wariatory do tych silników wprowadzono do modeli produkowanych dopiero po 2005 r. czyli po tzw. "lifcie". Posiadam Peugeota 607 3,0 benzyna z 2003 r. więc wg. tego artykułu nie...
Tylko, że ja nie jestem elektronikiem (choć lutownicę mam) i ta drobna adaptacja może być nie do przeskoczenia ale o shift light nie pomyślałem. Mi jest to potrzebne do włączania i wyłączania zmiennych faz rozrządu. Mam silnik z grande punto włożony do uno (i uturbiony ale to już nie ważne). Ten silnik ma wariator hydrauliczny na wałku rozrządu i jest...
Dziękuje wszystkim za pomoc, ale dalej jestem w punkcie martwym, ponieważ dopiero po waszych poradach okazało się iż samodzielne ustawienie rozrządu jest niemożliwe, ponieważna wałku rozrządu jest tzw. wariator który zmienia fazy rozrządu podczas pracy silnika, a jak wcześniej pisałem wałki zostały zregenerowane,a co za tym idzie wariator został zdemontowany,...
Witajcie. Może ktoś mi pomoże. Jestem po wymianie rozrządu zmiennych faz w Leonie II z silnikiem 2.0 FSI. Silnik pracował nierówno na biegu jałowym - trzęsło nim na zawieszeniu. Został wymieniony rozrząd zmiennych faz i dalej to samo. Pytam tutaj Was, bo serwis Boscha twierdzi że w takim wypadku trzeba robić remont głowicy z ponad 3 tys. zł , w co nie...
Witam. Trafił do mnie ford jak w temacie. Auto ogólnie "nie jedzie", muł okropny. Nie miałem jeszcze na tapecie tego motoru i mam kilka pytań. Sterownik silnika rejestruje błąd zbyt wolnej reakcji na regulację rozrządu z wałka ssącego. Do jakich wartości powinien się zmieniać kąt regulacji faz rozrządu dla tego wałka? W parametrach mam maksymalnie kilka...
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
Witam!panowie czy ktos spotkal sie z elektrozaworem faz rozrzadu w silniku alfy/fiata/lancii? Otoz nie moge zrozumiec jak dziala jego sterowanie,podajac prad do samego elektrozawora bezposrednio widac jak dziala natomiast we wtyczce idacej do niego nie ma pradu...oczywiscie sprawdzalem na roznych obrotach Zrobilem test zarowka podczas jazdy i zagrzaniu...
1.8 140 km to silnik A18XER lub Z18XER w sumie to udane konstrukcje , jakość oleju i częstotliwość wymiany ma tu fundamentalne znaczenie gdyż ten silnik ma zmienne fazy rozrządu i wariatory wraz z zaworami sterującymi syfu nie lubią . Jak pracuje cichutko bez klepania to nie ma się czego bać .. Rozrząd na pasku , pompa wody napędzana paskiem wieloklinowym...
2,0 w lancii to 5 cylindrów. 1,6 za słaby, 1,8 stosunkowo mocny i oszczędny, ale...ma zmienne fazy rozrządu i padają często wariatory.
Błąd wskazuje na problem ze zmiennymi fazami rozrządu. Może wariator zużyty albo za niskie ciśnienie oleju, lub faktycznie zużyta elektryka (wtyczki nie łączą itp). Skąd zmiana obrotów i dlaczego inna jest reakcja na "luz" inna na redukcję biegu - trudno powiedzieć.
Witam! Auto jak w tytule. (169tyś. km) Otóż pierwszy problem wyglda tak: Podczas normalnego użytkowania czuć brak mocy gdzie do 2700obr. Potem jest lepiej. Ale ogólnie jak na silnik 110km w aucie ważącym 1000kg uważam że jest słabo - bardziej na 70km. Drugim problemem jest stukot podczas zapalania...
Przepraszam nie znam tego silnika ,ale jeśli posiada on wariator to po napełnieniu się olejem zmienia Ci on też fazę rozrządu i może to jest przyczyna braku kompresji i nie zapalania może rzeczywiście rozrządu jest niewłaściwie ustawiony.
Czemu twoim zdaniem turbo w benzynie jest wrażliwsze od tego w dieslu? Po mojemu to w zasadzie jeden kit. jedyne czym to można ew. podeprzeć to różnice w ilości tłoczonego powietrza (benzyniak ma szerszy zakres obrotów pracy). Co do zmiennych faz rozrządu... Posiadam takowy... Silnik kręci się naprawdę super... jak na 1.6 bardzo efektowne... Ale o niskim...
Nie robiłem tego silnika akurat, albo nie pamiętam :D Jeśli masz możliwość to zamień koła zmiennych faz rozrządu miejscami. Jeśli zmieni się błąd, to masz winowajce. Jeśli błąd występuje tylko na jednej głowicy to ciśnienie oleju masz w normie. W jakimś wynalazku, przegrzanie silnika spowodowało powstanie nagaru który skutecznie zamulił wariator i wałek...
wariator-jest to takie elektryczne lub hydrauliczne urządzonko odpowiedzialne za zmienne fazy rozrządu. proponuje otworzyć GOOGLE i tam poszukać pozdrawiam
Pod pokrywą zaworów, za zmienne fazy rozrządu,musisz mieć blokady. Google nie gryzie.
Masz chyba zmienne fazy rozrzadu i tu mozesz miec problem czyli na wariatorze,ewentualnie luzuje ci sie łancuch jak sie olej nagrzeje.
A co do wariatora ,łańcuszka i napinacza, Tam nie ma żadnego wariatora, wymieniasz zestaw napinacza z łańcuchem międzywałkowym, przy okazji do wymiany reszta napędu rozrządu. Zespół napinacza i łańcucha służy też do zmiany fazy wałków w tym silniku Co do producenta, robiłem kilka rozrządów na DME i brak problemów
Witam serdecznie,mam problem z ustawieniem wałków rozrządu,nadmieniam fakt,że wałki są z innego silnika o tym samym oznaczeniu BGB ale poprawione tzw. wałki B z mocniejszą krzywką która pracuje z pompa wysokiego ciśnienia.Przed wymianą auto pracowało równiutko a teraz jest ciągłe wypadanie na 1 cylindrze.Ustawiałem wałki na znak koła na wale i z przodu...
Zmień napinacz na taki jaki był oryginalnie i po problemie. Ten motor ma zmienne fazy rozrządu a ten napinacz jest można powiedzieć tzw wariatorem rozrządu. Auto ma muła gdyż zawory nie otwierają się na tak długo jak powinny i co za tym idzie mieszanka jest nieodpowiednia. Wymień ten napinacz będzie ci do tego potrzebna blokada, ustaw dobrze rozrząd,...
Witam wszystkich. jadąc samochodem na wycieczkę w pewnym momencie usłyszłem głośniejsza pracę silnika i odczułem spadek mocy - auto bardzo wolno przyspieszało zarówno na 5 i 6 biegu. w pewnym momencie dojeżdżając do skrzyrzowania samochód zgasł. odpalił po delikatnym ostygnięciu. po odkręceniu korka oleju bardzo mocno dmuchało spalinami a z rury wydechowej...
Witam, około 5 miesięcy temu dokonałem zakupu Peugeota 3008 1.6 VTI rocznik 2011. po przejechaniu około 800km samochód stracił moc. Silnik wszedl w stan pracy w trybie awaryjnym. Dodatkowo ikonka "check engine" i informacja "awaria silnika", "wymagana naprawa". Samochód trafił w ręce mechanika "specjalisty od Peugeotów". - Podmieniony sterownik silnika,...
Problem rozwiązany, byłem u dobrego fachowca, podłączył pod komputer i okazało się ze fazy rozrządu strasznie skaczą na zimnym silniku a im bardziej się rozgrzewa tym mniej skaczę. Do wymiany jest wariator ponieważ gdy olej w silniku jest gęsty (zimny) ciśnienie oleju jest duże i wtedy kiepski wariator przestawia się duzymi ruchami a gdy olej się rozgrzeje...
Panowie, bardzo dziękuję za odpowiedzi. Nie wiem czy błąd wyskoczył jeszcze raz, bo on nie pojawia się w kontrolkach, a dopiero po podłączeniu do komputera. W tym tygodniu mam jechać do mechanika jeszcze raz i ponownie go podłączy do komputera i wtedy zobaczymy... Czy regulator to to samo co wariator? Inny mechanik powiedział, że wystarczy zmienić łańcuch,...
Witam ! Panowie mam problem z błędem 17927 regulacja wałka rozrządu strona 1 -zła funkcja zwarcie do innego wyjścia borykam się z tym błędem dość sporo. Byłem już u trzech mechaników i nic z tego za każdym razem błąd się pojawia. Zostały wymienione wariator i nastawnik faz rozrządu. Dodaje link z bloku pomiarowego 91 może coś pomorze http://pl.tinypic.com/player.php?v=v2rxx...
Albo ponad 100KM albo ekonomiczne auto, te dwie rzeczy niestety się wykluczają. Punto jest lekkie, więc to 130KM to wystarcza ze sporym zapasem, największą bolączką silnik jest wariator rozrządu (to jest silnik ze zmiennymi fazami). Ogólnie auto bardzo fajne do zabawy i dość trwałe jak na ten segment, niemniej na pierwszy samochód nie polecam. W zupełności...
Witam Wariator dobra rzecz. Mam go 1 rok. Ale należy sie firmie. SC STAG Sprzedaliśmy , wzięliśmy premie a co tam klient. my spółka z certyfikatem ISO .Lider rynku instalacji autogazowych z… 2010-12-03 AC S.A. znowu docenione.A w programie wariatora TAP-01 same byki. Re: Wariator TAP01 przez MarekGryko w Śro Lip 15, 2009 1:57 pm Błąd z wprowadzaniem...
Witam ma na warsztacie x traila jak wyżej muszę głowicę zwalać ze względu na niską kompresję .Silnik oczywiście zagazowany podejrzewam zawory wypalone ale dopóki nie zdejmę to się nie dowiem . Przed zdjęciem głowicy chcem sobie ustawić rozrząd tak jak pokazuje AutoData ale znaki na wałkach względem wału są przesunięte i nie da się ich ustawić obkręcając...
wariator wałka rozrządu odkręcić wariator wariator zapłonu
technics głośniki wysokotonowe windows wybudzeniu skoda octavia lusterek
obrysówka iveco obrysówka iveco
Rozmiary łożysk wentylatora kanałowego TD 2000/315 Wymiana łożysk w wentylatorze TD 2000/315 Venture Industries