Jeżeli jest właściwe napięcie niezależnie od źródła to płynący prąd jest różny. Jeżeli akumulator rozładowany to jest większy i maleje wraz ze stopniem naładowania akumulatora. Ważne aby napięcie na akumulatorze nie było większe od zalecanego.
Mam książeczkę "Elektronika w technice motoryzacyjnej" mgr inż. Marian Konopiński. Jest tam o doborze pojemności akumulatora. Z tej to książeczki: 1.pojemność resztkowa akumulatora w celu rozruchu zimnego silnika przy minus 20 stopniach i pojemności ok. 2 litry to nie mniej niż 20Ah. 2.akumulator powinien być stale naładowany w minimum 50% a ewentualne...
mówią że duży akumulator nie będzie doładowany do pełna Bo tak było w czasach kiedy w samochodach były mało wydajne prądnice. Obecne alternatory mają taki nadmiar mocy że spokojnie naładują większy akumulator. Na marginesie - alternatorem nigdy nie naładujesz do pełna tak jak prostownikiem. Ileś lat temu miałem Fiestę w której akumulatora przez cztery...
Alternator 55A, więc bezpiecznik powinien być na większy prąd. Akumulatory - pobór prądu przez oba silniki plus niewielki zapas. Trzeba uwzględnić to, że silniki mogą być przeciążane i w momencie rozruchu pobierają prąd większy niż znamionowy. W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Nie ma też bezpieczników pomiędzy...
lukasz 530 - głupoty piszesz. Ludzie powielają tyle razy głupotę że w końcu w to uwierzą. Większy akumulator = większy prąd ładowania Tylko nie piszcie że alternator nie da rady- bo dzisiaj sa tak mocne alternatory że w 10minut sa w stanie wygotować każdy akumulator. Większy niż przewidziany akumulator = dobre odpalanie w zimie.
Alternator pracuje cały czas. Sprawdzasz to amperomierzem. Po prostu pobór prądu jest większy niż jego wydatek. Dlatego masz niskie napięcie. A sam akumulator do wymiany. Policz sam to tylko matematyka.
Tak też czułem, czyli albo większy akumulator albo alternator.
Czyli jeżeli dokładamy jakiś większy odbiornik i potrzebny nam większy alternator to należy też zamontować większy akumulator? Wtedy pożyje dłużej niż mniejszy akumulator przy większym alternatorze?
Taką pobieżną kontrolę zrobisz bardzo łatwo. Wymontuj szczotkotrzymacz, poluzuj pasek i go ściągnij. Zakręć alternatorem. Jeśli usłyszysz jakies piski, zgrzyty, dość głośne szumy, to łożyska do wymiany. Robota nie skomplikowana. I jeśli masz troche umiejętności, to sobie z tym poradzisz. W sumie do większego alternatora można dać większy akumulator.
Ta czarna puszka to elektro-mechaniczny regulator napięcia. Ten alternator ma prąd znamionowy 25A, zrób jak kolega wyżej radzi. Będzie chyba taniej, prościej i niezawodnie no i większy prąd ok 50A, co przy akumulatorach 180Ah i całodobowej jeździe na światłach ma znaczenie.
Jeśli to jest pojazd elektryczny, to przemyśl sobie ten pomysł z alternatorem jeszcze raz ,a pięć razy większy akumulator będzie ciężko wstawić do tego pojazdu (gabaryty, waga).
akumulator jest dostosowany do rozrusznika i alternatora, musi się zgadzać z fabrycznymi parametrami, jeśli zastosujesz większy, musisz liczyć się z niedoładowaniem akumulatora, lepiej zainwestować w porządne kable oraz kondensator, jak napisał wyżej kolega
Naładować musisz tyle ile wyładowałeś Wyobraźmy sobie taką sytuację: 100Ah akumulator rozładuje się do zera. Odpalamy standardowo z kabli i w drogę. Duża jest różnica potencjałów między akumulatorem a alternatorem, więc prąd również duży. Co na to alternator? Musi produkować ten prąd przez dwa razy większy okres czasu aniżej w sytuacji, której zamontowany...
Ale nie tylko rozruch decyduje o wielkości akumulatora. Myślę, że większy wpływ na pojemność zastosowanego akumulatora (a i alternatora) ma wyposażenie auta, zwłaszcza tych modeli z wyższej półki... V.
Dobra poczytałem mniej więcej. i np . rezystancja akumulatora 65Ah który mnie interesuje to około 3mOhm. a 78Ah 2.5mOhm. W sumie nic mi to nie mówi o ładowaniu.Znam tylko zasadę że im mniejsze napięcie (właściwie różnica napięć miedzy akumulatorem a alternatorem )tym większy prąd ładowania
Czasami ilość diod w układzie prostowniczym i ilość wyprowadzeń uzwojenia. Dla potomnych jak by kto pytał to ja mam w Passacie b4 1,9tdi alternator 120A i założyłem akumulator VARTA AGM 92AH i jeżdżę już rok i nie ma problemu z doładowywaniem. Ten alternator może ugotować nawet większy akumulator . Pozdrawiam
GPS też nie lubi tych szyb :-) Zawsze jest cos za coś. Najkorzystniej wypadają w tej konkurencji chyba samochody z elektrycznym dogrzewaniem nawiewu. Chciałbym mieć takie coś. Niestety tutaj auto musi być dostosowane już na etapie projektu i produkcji. Duży alternator ,większy akumulator niewrażliwy na takie obciążenia,grzałki zabudowane w mieszalniku...
Alternator i akumulator to komplet .Na 100 % nie naładuje większego akumulatora, tak to jest wszystko obliczone.W dizlu też jest mocniejszy alternator ,większy akumulator i mocniejszy rozrusznik i to musi wszystko współdziałać.
Śmiało kolego wymień aku na większą pojemność a nic nie ucierpi w twojej instalacji . Pozdrawiam .
Na różnych stronach piszą bzdury. A co do mojego poprzedniego postu to rozładowany akumulator ma większą rezystancję wewnętrzną. A fakt że im bardziej akumulator rozładowany to bierze większy prąd wynika z większej różnicy napięć pomiędzy nap prostownika, a napięciem rozładowanego akumulatora.
Sama klima nie ma nic do rzeczy (sprzęgło pobiera max 4 ampery), ale to że przy pracującej klimatyzacji musi być załączony wentylator na skraplaczu (chłodnicy klimy). Niektóre pojazdy jak np passat b5 mają wentylatory o mocy 300 W. Oblicz sobie teraz jaki potrzebny jest do tego prąd a zrozumiesz dlaczego potrzebny jest większy akumulator oraz alternator.
Miałeś przedstawić dowody, powtórzę dowody. A nie swoje wywody. Rodem z książek o polowaniu na czarownicę Założenie większej pojemności akumulatora np. 70Ah tam gdzie zalecane jest 55Ah naraża nasz akumulator na częste niedoładowanie szczególnie w jeździe miejskiej gdzie więcej razy odpalamy niż robimy kilometrów. Bzdura totalną, fizyka się kłania....
Większy akumulator potrzebuje większego prądu ładowania. W sytuacji gdy w samochodzie zainstalowany jest alternator o małej wydajności prądowej, ładowanie dużego akumulatora zajmie więcej czasu. Przy codziennej jeździe na krótkich dystansach i częstym odpalaniu silnika z akumulatora ubędzie więcej energii niż zostanie mu dostarczone.
Witam Jak widzę problem chwilowo rozwiązany, a tak na przyszłość AKUMULATORÓW NIE ŁACZY SIĘ RÓWNOLEGLE - sam przekonałeś się do czego to prowadzi. Kup jeden ale większy.
Nie rozumiem celu montażu drugiego akumulatora, jeśli tylko dla samej idei to ten alternator wystarczy, Jeśli montaż drugiego aku podyktowany jest zwiększeniem zapotrzebowania na moc - instalacja CA, jakaś chłodnia itp. - to oczywiście potrzebny większy alternator, akumulator nie produkuje prądu a tylko go przechowuje.
Zdaje się że jednak alternator ma większą wydajność prądową niż większość prostowników.
Alternator da radę ładować większy akumulator, ale nie będzie miał wpływu na bilans energetyczny - jeśli jest ujemny to taki pozostanie i nadal trzeba będzie doładowywać akumulator. Sprawdź jednak pobór prądu w stanie spoczynku, jeśli przekroczy 100mA (teoretycznie powinno być max 35mA) - szukaj usterki, jeśli będzie poniżej tej wartości - sprawdź napięcie...
Sprawdź naciąg paska, jeżeli jest ok, zmierz masę akumulator-nadwozie, akumulator-silnik, silnik- nadwozie, nie może być więcej jak 0,5 Ohma, potem odłącz plus do rozrusznika i alternatora i zmierz rezystancję. Napięcie ładowania może być w przedziale 13,6-14,5V zależnie od kilku czynników, między innymi stanu naładowania akumulatora, przyłączonego...
A akumulator główny śmiało większy możesz dać. Sprawny alternator wyrobi z zapasem Zdecydowanie tak.
1 Akumulatora nie dobiera się pod alternator tylko pod silnik lub wyposażenie. 2 Mitem jest to że większy akumulator będzie nie doładowany liczy się bilans enegetyczny. Chciałbym żeby miał dużo mocy Jedynym ograniczeniem jest rozmiar miejsca monatarzowego
Nie należy się martwić problemem niedoładowania z powodu większej pojemności baterii. Obecnie w samochodach są montowane alternatory o mocy 1 kW lub więcej i można do samochodu wsadzić właściwie dowolnej wielkości akumulator (nawet 100 Ah dla Pandy w gazie nie będzie wyzwaniem!) Sugerujesz, że jak wsadzisz do auta większy akumulator to się zwiększy...
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
jeżeli 1300 W to przy 14V masz prawie 100A to raczej oryginalny alternator nie da rady chyba że ta moc będzie pobierana w niedługim czasie ale i tak dał bym większy alternator jakieś 150 lub 180 A i wtedy większy akumulator żeby dał radę na postoju a zwiększenie obrotów biegu jałowego to dobry pomysł stare mietki tak miały żeby się szybciej nagrzewały...
Akumulator przystosowany jest do pracy ciągłej z prądem rozładowania równym około 1/10 pojemności. Dotyczy to akumulatorów samochodowych ołowiowych a nie trakcyjnych jak w meleksach. Oznacza to iż będziesz mógł pobierać bez obaw prąd z obu akumulatorów nie większy niż 7A. Prąd alternatora będzie szybciej ładował ten mniejszy akumulator a większy może...
heh bardzo ciekawe wypowiedzi :) jak można połączyć równolegle 2 alternatory które mają zintegrowane regulatory ?? przecież to absurdalny pomysł, nawet 2 identyczne bym się bał tak łączyć wzbudzenie jest zazwyczaj realizowane żarówką 4W, jest ona zawsze większa od pozostałych w panelu, jeśli jest 1,2W jak reszta to stosuje się równoległy rezystor tak...
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
viper jak silnik 4.2 z audi odpalał będziesz 45Ah to nie być w szoku jak pewnego razu przy próbie rozruchu będzie bum i dym z pod maski gdzie po otwarciu maski ujrzysz resztki akumulatora tak nie pisz ze benzyna to może być mała pojemność na pewno znacznie mniejsza od diesla tej samej pojemności panowie to ze bateria odpala samochód to może być bo tak...
a czemu po zmianie alternatora na większy na dużym obciązeniu silnik przygasa? Przecież prad powinnien być pobierany z akumulatora , rozumiem mały spadek obrotów ale nie tak że auto praktycznie potrafi zgasnać ( choć pasek sie nie ślizga wiec ten opór jest troche dziwny ) może zmiana aku pomoże , zobaczymy
Piszecie tu, że na większy akumulator nie wyrobi alternator. Jak masz wiadro i wannę, wypełniasz po brzegi i jeśli z jednego i drugiego ubywa tyle samo, to też tyle samo się dolewa. Więc jak jest większy akumulator, to jak będzie naładowany, to nie "zużyje" więcej energii do mniejszego. Na pojemniejszym akumulatorze mniej przysiada napięcie np. od "uderzenia"...
Temat już kiedyś był poruszany, można śmiało dać większy akumulator, niedoładowanie występuje tylko wtedy gdy masz ujemny bilans energetyczny, czyli gdy często korzystasz z prądu (muzyka, częste odpalanie auta na krótkie odcinki drogi itp.) a nie jeździsz na dłuższe odcinki trasy. Nadmienię tylko że w ciągnikach rolniczych są akumulatory o pojemności...
Witam Jeżeli prąd ładowania będzie mniejszy od prądu pobierania przez car audio akumulator się wyczerpie.Wiadomo że w seryjnych autkach nieprzewidują że zamontowany bedzie sprzęt wyższej klasy niż seryjny .Wiadomo że Alternatory i akumulatory są tak dobrane żeby autko funkcjonowało bez doładowywania .Problem zaczyna sie wtedy jeżeli dołączymy dodatkowe...
przecież jak masz włączone światła to ci pobiera z akumulatora. a akumulator jest ładowany kiedy jedźisz autem no i jak masz te światła zapalone to alternator stawia większy opór czyli większe obciążenie silnika a tym samym większe spalanie
Mam w aucie alternator 90A a akumulator 100ah . Czy zaistnieje problem niedoładowania lub jakieś problemy ? Posiadam w aucie car audio oraz klimatyzacje ,silnik benzynowy . Słyszałem dwie opinie -1alternator nie doładuję akumulatora ,żebym wstawił mniejszy akumulator albo większy alternator . 2-alternator niema nic do rzeczy,nic nieruszać .Chciałem...
Samo wzbudzenie nie blokuje aż tak alternatora, przecież to mA. ZAleży co ktoś rozumie pod pojęciem "nie blokuje aŻ tak alternatora"? Jeśli aku bedzie mocniej rozładowany wtedy i opór w obracaniu wirnikiem będzie większy bo tak działa regulator w alternatorze. Jest na to sposób po prostu naładować akumulator do wartosci 14,7 v prostownikiem i wtedy...
Nic nie kombinuj poza porządnym akumulatorem
W zasadzie powinien wystarczyć separator jeśli dodatkowy akumulator nie będzie zbyt głęboko rozładowany. Tutaj zachodzi taka możliwość, więc wypadałoby założyć ogranicznik prądu ładowania między separator a dodatkowy akumulator. W takim układzie dodatkowy akumulator ulegnie szybkiej degradacji na skutek głębokiego rozładowania. Kiedyś tam kolega dołoży...
Na poczateku chciałbym wyjaśnić że zadaniem regulatora jest utrzymanie stałego napięcia bo z tego co mi wiadomo z mocą nie ma on nic wspólnego jak sugeruje pewnie nie wiele na ten temat wiedząc mój przedmówca. A teraz kilka rad: odnośnie akumulatora to zwiększanie jego pojemności według mnie nie ma sensu bo podczas jazdy głównym żródłem jest alternator(jeśli...
Dziękuję za rady, jeszcze pytanie czy luźna/zaśniedziała kostka od przewodu wzbudzania alternatora może powodować żarzenie się kontrolek? Akumulator doładowywałem, jednak nic to nie pomogło, mam większy akumulator z opla astry spróbuję przy okazji przełożyć i zobaczyć czy coś się zmieni.
To nie bzdura. Tak to właśnie jest, kiedyś podjęcie było że im większy to lepszy. A to właśnie bzdura. Na dłuższą metę lepszy naładowany o mniejszej pojemności niż nie doładowany o większej. Alternator też ma swoje ograniczenia
Kup w zakładzie specjalizującym się w akumulatorach - najlepiej u dobrego elektryka samochodowego. Ważne jest jaki masz alternator. Można włozyć akumulator trochę większy, ale chyba alternator nie zdoła go do końca (pełna) ładować. Ja w swojej Audi mam od 3 lat Magneti Marelli - i jest super - tylko ja mam 60 a silnik 2.0. Alarm, immobilisery dwa dodatkowe...
Największy jaki się zmieści.Będziesz miał większy zapas do słuchania na postoju a i z ładowaniem nie będzie problemu.Po za tym w zimie większy zapas...
To co zużyjemy podczas samego uruchomienia silnika i by ten ubytek doładowania akumulatora pojazd by musiał pokonać dystans 60km . Teraz do przemyślana by taką grzałkę założyć trzeba by jeszcze wymienić akumulator na większą pojemność i alternator rzędu 120-130A chyba iż mamy garaż a w samochodzie wtyczkę z systemem Skandynawskim (VW). Na zderzaku jest...
prąd większy niż C/500 powoduje taką korozję. Wiesz jakim prądem ładuje akumulator alternator w samochodzie? Zaraz po włączeniu silnika ten prąd wynosi około 70A, a niekiedy nawet 100A. I to na co dzień, a jeśli raz na jakiś czas podładujesz akumulator 1/10 pojemności to i tak jest nic co akumulator przechodzi w aucie.
AVE... To już lepiej wsadzić większy alternator i wsadzić dodatkowe akumulatory do bagażnika...
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Kolego, ładowanie masz dobre. Akumulator pada bo Webasto pobiera dużo prądu, rozwiązania są trzy. 1.Zmien akumulator na większy, (ponad 100Am tylko bez przesady) 2. Wymiana aku na tej samej pojemności, ale żelowy. 3. Wymiana, alternatora na mocniejszy. Ale to raczej nie wiele zmieni.
Nie wiem, skąd ludziom bierze sie taka opinia, że skoro wstawia się większy akumulator, to alternator go nie doładuje. Idąc za ciosem przedmówcy -umieszczając akumulator o wiekszej pojemności powinno wzrosnąć zużycie prądu w samochodzie, z którym nie poradziłby sobie alternator. A co ma zużywac tyle prądu? Chyba podstawa pod akumulatorem :sm16: . A...
Witam czy ktoś z was miał taki problem, kontrolka diagnostyczna pokazuje błąd 17 to znaczy że prąd z akumulatora jest większy niż 18V i podnośnik nie chce reagować, ale sprawdziłem akumulator i alternator podczas pracy silnika nie podaje więcej jak 13,90V kilka dni wcześniej podłączyłem prostownik i uruchomiłem ciągnik prostownikiem z rozruchem który...
Alternatory mają tak ogromną moc ,że naładują każdy największy akumulator. Oczywiście 12 woltowy. A im większy tym lepiej.Nominalny prąd ładowania ak; 55AH wynosi 5,5 A alternator daje ci do70 A. To jaki masz zapas mocy.
Skupiłbym się bardziej na właściwym doborze pojemności akumulatora do wydajności alternatora To jest mit. Akumulator dobiera się pod rozrusznik a dokładnie pod prąd pobierany w momencie rozruchu. Przy ładowaniu akumulatora w pojeździe nie ładujemy go od zera tylko uzupełniamy prąd pobrany w trakcie rozruchu. Jeżeli zużyto np. 5 Ah to tyle trzeba uzupełnić...
Witam Zbieram informację do złożenia mini elektrowni wiatrowej do domku letniskowego. Mam alternator na 12 V do tego układ śmigiełek i takie tam. Chodzi mi o jakiś prosty układ który łączył by alternator z akumulatorem i odbiornikiem tej energii. Będą to diody LED do oświetlania (kilkanaście sztuk mocnych LED). Nie zabardzo się na tym znam ale chodzi...
Prawdopodobnie bordnetz. Ale jedno ale - 0,1 ampera nie jest w stanie rozładować akumulatora w ciągu czterech dni ponieważ : 4x24h=96 h≈100 godzin. 100 godzin x 0,1 A = 10 Ah, wnioski - albo masz uszkodzony akumulator -albo coś pobiera dużo większy prąd np alternator -albo coś źle opisałeś
bo czym większy tym bardziej będzie obciążał silnik To nie jest problem bo to stara jednostka i ma dobry dół. Nawet kompresora nie czuje. i po rozruchu, dużym prądem, będzie walił w akumulator No i właśnie mam dylemat nie zawsze słucham, choć im większy alternator tym niej rozładowany akumulator i nie powinien ucierpieć. Z drugiej strony co da kondensator...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Może na początek wymienię co posiadam Radio - chyba mało istotne panasonic cq 1415 Przód phase PSC 165,20 zasilone macrom 44,05 4x 40W pracuje w mostkach Tył sonic 15 pracuje w 1 ohm zasilony sla 1500 Przewody 25mm około 4,5m długości akumulator 74ah bosch'a alternator (niewiedza) samochód nissan primera 2,0 benz (może ktoś wie jaki tam jest alternator)...
Najpierw kwestia kondensatora- kondensator poprawia zasilanie i słuzy do magazynowania i szybkiego oddawania kiedy wzmacniacz potrzebuje ale nie wytwarza napiecia!!!Jeśli będa przygasać światła to kondensator nic nie pomoże tylko większy akumulator i alternator!Ale kondensator jest potrzebny bo poprawia warunki prądowe napewno bedzie jakaś różnica!...
Łączenie równoległe dwóch różnych akumulatorów to nie jest najlepszy pomysł. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zainstalowanie drugiego alternatora np. zamiast klimy i do tego dobry akumulator. Na początek najlepiej jakbyś wymienił alternator na większy i zobaczył co się będzie działo.
Witam Do ładowania akumulatorów 6Vx3 potrzeba 21,6V. Może lepiej zastosować alternator na 24V i akumulator 24V, osiągnie się w ten sposób jeszcze większą moc wzmacniacza.
Po pierwsze trzeba zacząć od tego że wartość prądu podana na alternatorze określa jego wydajność, nie jest to informacja ile prądu płynie z alternatora. Jest to jedynie informacja, że do obciążenia maksymalnego X amper, alternator zachowa napięcie znamionowe 14,4V. To ile amper popłynie z alternatora, zależy od tego ile amper potrzebują podłączone do...
Da się wszystko - kwestia kosztów, opłacalności. Są przetwornice na 1kW mocy, byle miała prawidłowy kształt przebiegu napięcia. Można zastosować większy alternator, grube przewody. Silnik musi naturalnie pracować w czasie używania drukarki - żaden akumulator "powszechnie używany" nie wytrzyma sensownie długo napięcia na poziomie ponad punktem wyłączania...
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Słaby akumulator to na pewno większe wyzwanie dla alternatora oraz większe zużycie paliwa. Kup teraz i będziesz pewny że zawsze ci zapali silnik.
Witam, Czy pakiet baterii lion z bms, który posiada jedno złącze od ładowania i rozładowania. Może być jednocześnie ładowany przez panel solarny oraz rozładowywany przez silnik. Można, działa to bez problemów. Mam taki układ w kamperze, akumulatory zabudowy litowe z BMS 2 portowym, do tego ładowanie z solara i ładowanie z alternatora podczas pracy...
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
Regulator napięcia uszkodzony, nie odcina wzbudzenia mości panowie. Gdyby któraś z diod była przebita, to prąd byłby znacznie większy - z efektami cieplno-świetlnymi włącznie.
Sam będziesz dobierać alternator w każdym mierzonym samochodzie Tak , jak dodaje webasto to wkładam większy akumulator , jak dodaje subwofer,/ belkę halogenów/ wyciągarkę/ przetwornice 12/230v to daje większy alternator. Czy ludzie nie wiedzą co to profesjonalna napraw, czy każdy drutuje i skundla swoje auto do granic możliwości?
1. Jaki rezystor potrzebuję do tej operacji? 3. Żarówkę jakiejś konkretnej mocy? Trzeba by to obliczyć więc podam dane: -przewód ma opór 21 mΩ -naładowany akumulator 17 mΩ zużyty przynajmniej 2,5-3 razy większy( wiec rozładowany powinien mieć podobnie) akumulatory będą połączone dwa równolegle 17x3/2=25,5. -do tego dochodzi opór masy w samochodzie...
Kup sobie większy akumulator i nie bój się że go alternator nie doładuje bo innego wyjścia nie ma.
Ogólnie zamontuje się jakaś przekładnie, żeby zwiększyć obroty alternatora żeby w ogóle ładował, na razie jest to tylko w postaci pomysłu, i chciałem się dowiedzieć czy coś takiego ma w ogóle rację bytu czy w ten sposób uda mi się zasilać domek czy lepiej sobie to podarować, a jeśli chodzi o to na ile by miało wystarczyć prądu z akumulatorów w bezwietrzne...
Myslę że to wszystko jest dużo prostsze. Ale nie napisałeś jakie masz radio i nie mierzyłeś napięcia w instalacji a szczególnie w momencie gdy się to dzieje. Otóż dobre markowe radia mają dobrze działać od około 11,5V a czesto mnie do napięcia około 14,8V. Jesli masz słaby akumulator i jeżdzisz po mieście na światłach słuchając muzyki głośno to normalne,...
o jakim układzie nadzorczym kolego mówisz bo to bardzo ważne , jakiś gotowy układ ? i czy alternator to wytrzyma
Pojemność i prąd pozostają jak dla jednego akumulatora 6V. Przy danych gabarytach prąd rozruchowy będzie większy dla akumulatora 6V niż dla 12 V ze względu na mniejszą ilość cel a większą powierzchnię ich elektrod. Natomiast podczas ładowania będzie mniejsze obciążenie dla alternatora gdy dwa akumulatory 6V są połączone szeregowo niż dwa 12V równolegle.
Masz uszkodzony regulator napięcia, a dokładniej zwarty tranzystor i alternator jest maksymalnie wzbudzony. Jedynym ograniczeniem napięcia jest w tym przypadku akumulator. (at)zbigniew125 to nie ma znaczenia, że akumulator potrzebuje więcej energii kiedy jest rozładowany. Alternator ma ładować stałym napięciem, równym 13,8-14,4V. Bardziej rozładowany...
Jak zabespieczyc zasilanie na 2 akumulatory gdzie dac bezpiecznik?Teraz jest bezpiecznik ANL około 15cm od aku(1) a co z tym w bagarzniku tez go trzeba zabespieczyc??I jak podłonczyc drugi akumulator jesli zasilanie +jest od akumulatora(1) a -(masa) od karoserji.JAk to ma byc zeby było wszystko prawidłowo podłonczone i zabespieczone?Prosze o pomoc.
Kondensatory stosujemy tylko w przypadku kiedy przewód zasilający jest za mały. Zwykły spawalniczy wystarczy. Co do alternatora to większy oznacza też większy akumulator. Ja mam zestaw 900W już ponad 4 lata z fabrycznym alternatorem do pracy mam 2.5 km plus trasa 100 km raz na 2/3 tygodnie. Nigdy prądu mi nie zabrakło. Auto ma 8 lat i dopiero 2 akumulator....
To jest normalne zachowanie kamery. Skoro działa to bierze prąd. Zużycie prądu podnosi włączony moduł wifi, jednak nawet bez niego będzie potrzebowała około 0,4A. Moim zdaniem rozwiązanie to albo większy akumulator albo wyłączanie kamery na parkingu. Obojętnie jaką kamerę tam zastosujesz. (at)kkknc chyba Viofo?
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Do skutera jedynie 6V mocniejszym można popalić elektryke. Co najwyżej poszukaj o większej pojemności. Ale licz się z tym że aku większej pojemności trzeba dłużej ładować więc na krótkich trasach alternator go nie doładuje.
powiem tak, możesz kupić i nawet większy akumulator wszystko zależy czy twój alternator będzie w stanie go doładować jak należy, nie wystarczy że np ładuje napięciem np. 14V musi mieć również odpowiedni amperaż do takiego akumulatora bo jeżeli miałeś seryjnie np 45Ah a chcesz wstawić dwa razy więcej to możliwe że jeszcze bardziej sobie zaszkodzisz niż...
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
vulcanor Jesli fabryka oszczędza to z kąd przekonanie że dała na tyle mocny alternator że doładuje znacznie większy akumulator ?
Rozruch silnika jest prosty. Jego pilnowanie też. Tyle że musisz mu podkręcić trochę obroty silnika dać większy alternator i zmienić przekładnie. Alternator potrzebuje około 6000 obr/min by osiągnąć pełną moc.
Jak grubym kablem jest połączony alternator z rozrusznikiem? Powyżej opisałem, co się będzie działo jak kierowca będzie ignorował stan techniczny alternatora. Żarząca się kontrolka świadczy o problemach z alternatorem - słabym ładowaniu. To za sobą pociąga niedoładowane akumulatory i problemy z rozruchem. Użytkownik jest skłonny winić akumulatory zamiast...
Napięcie jest dobre.Jeżeli chcesz doładować lepiej baterię musisz mieć większy prąd na alternatorze.Kup mocniejszy alternator.
Nie podałeś jakie napięcie daje panel, bo to w powiązaniu z mocą panela , mówi jaki maksymalny prąd może on dać, a to powinno być podane w specyfikacji panela, jako prąd zwarcia (Isc). Zastosowana dioda musi musi mieć większy prąd niż może dać panel. Wg mnie powinien być minimum o 50% większy od maksymalnego prądu panela.
Na zajęciach z elektroniki na studiach łączyliśmy masy ze sobą bezoporowym kablem. Oczywiście w myślach łączyliście, bo w praktyce bezoporowe przewody nie istnieją ;) Nie rozumiem w takim razie, jak to się ma do tej karoserii auta. Według takiego zdefiniowania masa to może być nawet powiedzmy kawałek blaszki. Karoseria auta to jest właśnie kawałek...
Nie wiem po co i w sumie jak. Wartość prądu 70A alternatora to nie jest podana wartość ładowania aku jest to maksymalna wydajność alternatora. Czyli przy obciążeniu 70A będziemy mieli podane napięcie 14,2-14,4V Alternator nie służy tylko do ładowania aku, zasila on cały samochód podczas jazdy. Prąd ładowania akumulatora zależy od różnicy potencjałów...
Dzięki Panowie za odpowiedzi! KapitanSTS nie sprawdzałem łożysk. Kindlar sprawdziłem akumulator i mam w spoczynku na klemach 11,8V, jak pracuje silnik bez obciążenia 14,1V z obciążeniem 13,9V Spróbuję podmienić akumulator albo naładować ten aktualnie zamontowany. A czy mogę wkładać tu akumulator większy ale używany 74Ah? Wiem że alternator daje 70 lub...
Witam, w temacie elektryki samochodowej jestem kompletnym laikiem i moje pytanie może być dla Was śmieszne, jednak mimo to proszę o wyrozumiałość i jasną odpowiedź. Posiadam Suzuki Swift'a z 2001 z silnikiem 1.0 (54km) i zamontowany w nim akumulator 34Ah z prądem rozruchowym 360A. Jest już stary i często się rozładowuje. Moje pytanie brzmi: czy mogę...
Regulator w alternatorze ogranicza napięcie do wartości bezpiecznych dla akumulatora. Jednak jest tu inny problem - przy próbie ładowania mocno rozładowanego, dużego akumulatora alternator może ulec przeciążeniu co może się skończyć przegrzaniem jego uzwojeń lub mostka. Inne skutki takiego ładowania to ograniczenie, wskutek wysokich prądów ładowania,...
większy alternator wymiana alternator większy zmiana alternator większy
schemat rozrząd toyota pompa paliwa peugeot pasta bezołowiowa
czujnik d203s kemppi mastertig 3500w
Zamienniki prostownika kuprytowego: diody germanowe i Schottky'ego Odpowietrzanie układu paliwowego w Mercedesie Atego 1217 po wymianie filtra