Wszystko jest dobrze jeśli załącza się tylko w korku lub podczas wolnej jazdy bo brak wtedy naturalnego przepływu powietrza i wiatrak go wymusza. Trzeba by sprawdzić czy chłodnica nie jest przybrudzona. Wydmuchać z niej bród sprężonym powietrzem. Lepiej będzie oddawać ciepło.
Uruchom wiatrak z komputera jako test podzespołu. Na "krótko" działa?
A ja od razu wygooglałem wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Gdzie napisane zostało: "Silnik od wentylatora Poloneza ma 96W mocy znamionowej przy sprawności 58% i obrotach 2000/min,M-2,75daNcm. Nie ma przekładni." Czyli prąd wynosi około 8A
Z tego co mi wiadomo wiatrak nie kręci się na zimnym silniku. Wentylator załącza się po otwarciu tzw. dużego obiegu wody i po przekroczeniu odpowiedniej temperatury. Wiatrak jest sterowany przez czujnik temperatury najczęściej drugi niezależny od czujnika temperatury wskaźnika na desce rozdzielczej. Ta straszna temperatura do odczucie własne organoleptyczne...
Czy ktoś mógłby polecić mi jakiś sklep internetowy http://www.indel.pl/
Z tego co czytam to masz niezły kosmos przy odpalaniu. :P Sonda lambda znajduje się w wydechu (czasem są dwie jedna przed katalizatorem druga za). Czujnik położenia wału korbowego znajduje się przy kołach rozrządu (nie wiem dokładnie jak to wygląda w roverze) i może j/w powodowac problemy z zapłonem. Jest jeszcze opcja że elektryka gdzieś ma przebicie...
Wiatrak włącza sterownik silnika.
Brak zasilania/masy silnik,ecu itd
No to sprawdź czy wiatrak ruszy jak zewrzesz termowłącznik, sprawdź sam silnik, sprawdź bezpiecznik, sprawdź czy nie przerwany (zgnity na jakimś odcinku) przewód czarny z fioletowym paskiem.
Ten włącznik nie będzie pasować - tutaj wentylator uruchamia sterownik silnika lub sterownik klimatyzacji (jeśli jest). Generalnie sam sterownik silnika rzadko się psuje, musisz sprawdzić sam wentylator (czy jest to wersja z modułem??) Uruchom klimę i zobacz czy wentylator zaskoczy. W obecnych temp. powinnien wystartować praktycznie od razu, max po...
"auto odpala na 1-2 sekundy gaśnie i włączają się wiatraki od chłodnic"-tak zwykle, gdy problem z ECU (masa,napięcie na ECU)
Podejrzewam wentylator bo piszczał. I niekiedy takie zgrzyty było słychać. Z początku myślałem że to jakaś rolka albo kompresor od klimy. Ale po zgaszeniu silnika też takie piszczenie było. a jak się silnik zgasi to żadne koło pasowego ani rolki nie chodzą. Dodano po 8 Ma ktoś jakieś pomysły żeby wymienić wentylator bez demontażu przodu i chłodnic
Skoro włącza się kilka sekund po zapłonie to na pewno nie wiatrak. Albo przynajmniej 95% że to nie on.. Przegląd parametrów, ciśnień w AC etc.
Jednym kablem leci PWM, drugi to sygnał zwrotny o prędkości wentylatora, niestety nie znam jego parametrów. Jeżeli to ważne to mogę zdjąć przebiegi i podesłać, jednak będziesz musiał poczekać parę dni zanim mi się trafi odpowiednie auto.
Po włączeniu klimy wiatrak chłodnic startuje na pierwszy bieg?
Witam! Rozwaliłem chłodnicę do Citroen Berlingo 1.6 benzyna , oryginalna chłodnica posiadała 2 wiatraki (ten drugi rozumiem do klimatyzacji) Niestety nigdzie nie mogę znaleźć pasa przedniego z chłodnicą dwuwiatrakową.. Czy mogę założyć podstawowy, z 1 wiatrakiem, po prostu odłączyć klimę? Nie mogę znaleźć nawet zdjęcia tego pasa dwuwiatrakowego, więc...
Kable z czujnika ciśnienia lecą do modułu sterującego wiatrakami chłodnic, moduł siedzi pod akumulatorem.
Witam. Jak w temacie napisałem posiadam Opla Vectre B z silnikiem 1.7 TD (isuzu), autko jest z 1997r. Mam taki problem że po włączeniu zapłonu zaczynają mi się kręcić wiatraki przy chłodnicy a dokładnie 2 się kręcą a jeden nie. Powiem szczerze że nie mam pojęcia czy one powinny się kręcić. Dodam jeszcze że jeden z nich obciera o obudowę, ale problem...
Samochud ma klimatyzację i już wiem że mają się kręcić, i muszę przyznać że z tym radiem to faktycznie był zbieg okoliczności ponieważ była pęknięta obudowa wiatraka. Wielkie dzięki za zainteresowanie.
Witajcie. Mam problem z Zafirą jak w temacie: - niezależnie od temperatury silnika wiatrak chłodnicy się nie kręci (sprawdzałem wpięcie wtyczki - jest ok) - po osiągnięciu temperatury silnika ok. 97-100 °C zapala się taka żółta kontrolka jakby "chłodnica z wiatrakiem" oraz włącza się na pełne obroty wiatrak klimatyzacji. Po ochłodzeniu do ok. 90 °C...
Nie ma tam żadnej specjalnej procedury: tylko suwak temperatury na zimne, a suwak szybkości wiatraka na "0". Chodzi o to, że gdyby ogrzewanie pracowało - działało by identycznie jak włączony wiatrak chlodnicy. Nagrzewnica to taka mniejsza chłodnica!
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
(at)tadas 91 postów na forum i taki wpis?
Będzie działać, jeżeli chcesz to zautomatyzować to zamiast włącznika kup sobie termostat na 12 V, są takie na znanym portalu z czujnikiem temperatury i nawet przekaźnikiem wykonawczym. Czujnik przyczepiasz do węża od chłodnicy ustawiam temperaturę załączania i po problemie.
To jest kontrolka układu sterującego wiatrakami chłodnicy, jak gaśnie po odpaleniu, to jest ok
W załączniku- z jednym wiatrakiem chłodnicy, z dwoma, i tabelka co jest co
Przy drugim biegu wentylatora ECM podaje masę na cewkę drugiego przekaźnika (szybkie obroty) pomijając opór. Musisz sprawdzić wiązkę jeżeli masz takie, a nie inne podejrzenia, że mogła zalać ją gdzieś woda. Tego typu diagnozy na odległość to wiesz... Pozdrawiam serdecznie i życze powodzenia.
To że po naciśnięciu na zaworki wylatuje czynnik o niczym nie świadczy,może go być zbyt mało i czujnik nie pozwala załączyć kompresora. Przy napełnianiu klimatyzacji trzeba było nabić z czynnikiem pod UV - teraz było by widać gdzie jest dziura a tak znowu zapłacisz niepotrzebnie za nabijane.
witam dziękuję za zainteresowanie nie to 1.6 hdi kod silnika to 9HR rok 2011 grudzień Dodano po 10 Znalazłem ten kod P0A3B Sygnał alternatora sterowanego. temperatura zbyt wysoka - czasowy . Co prawda alternator był regenerowany i jak sobie przypomnę to wentylator włączał się właśnie po naprawie ale czy Czy to wina samego alternatora czy jakiegoś czujnika...
A termostat kolega sprawdził może nie puszcza na chłodnice
Kostka stacyjki sie zepsula. A dokladnie styk 15A nie łączy z 30 (chyba koreańce po oplu konwencji nie zmienieli ? ;) ) Nie jeździj z tym tylko napraw bo wiatrak chłodnice tez z tego obwodu idzie.
A chłodnica gorąca ?
Jedyna przyczyna to padniętę ECU, ale może twój skaner OBD2 oszukuje. Jeździć z włączoną klimatyzacją.
Przyczyną niedziałania klimatyzacji były zaśniedziałe kontakty bezpiecznika 30A w skrzynce bezpieczników na akumulatorze Jest tam 5 bezpieczników po 50-60A i 3 wtykane bezpieczniki 30A. Skrajny prawy nie miał przejścia - zasila on "FAN Control Module", który steruje sprzęgłem elektromagnetycznym sprężarki klimatyzacji i wiatrakami chłodnic. Dziękuję...
Zakamieniona, zabrudzona chłodnica.
A ja radze sprawdzić czy chłodnica ma na górze i na dole taką samą temperaturę na gorącym silniku może przyczyną jest że chłodnica jest zapchana!!!:)
Albo zatknąć wszystkie dziury w komputerze. To nie zadziała?? No to najlepszym sposobem jest chłodzenie wodne bez wiatraków Ty chyba nigdy nie miałeś kontaktu z instalacją chłodzenia wodnego. Ciekawe czy do zasilacza też WC pociągniesz bo o kurzu z zasilacza jest mowa. Gdzie ty widziałeś WC bez wiatraków? Chłodnica chłodzi się czym?
Witam mam problem swierzo po sprowadzeniu i wyremontowaniu golfa IV 1,9 tdi 110km okazało sie ze po podłączeniu wiatraków do kostek zasilających nastepuje ciagłe wentylowanie chłodnic. nie wiem co moze być przyczyna takiej sytuacji . Być może kostka która jest zamontowana niedaleko złącz tych wiatraków chociaz jeden prawdopodobnie wykwalifikowany znawca...
nie widziałem żeby się to komuś udało ale próbuj może tobie się uda. jak masz wodne możesz zrobić tak jak kiedyś na jakiejś stronie widziałem, czyli robisz normalny obieg wodny z pompą cyrkulacyjną a jako wymiennik akurat koleś użył 4 chłodnic od jakiegoś auta razem z wiatrakami, nagrzewnica grzała płyn a chłodnice rozwiewały ciepłe powietrze
Pytałem wyżej o chłodnicę.
Wadą roverków jest też miedziana zaśniedziała chłodnica (nie przepuszcza powietrza), możesz też mieć uszkodzony termostat i nie otwiera Ci się na chłodnicę - sprawdź czy chłodnica się nagrzewa. Może też masz za mało płynu.
Ja się dorzucę. Dwa lata temu zmontowałem w swoim getzie klimę. Dużym ułatwieniem było to że getz posiadał kompletną instalację elektryczną. Pomimo kupna używanych elementów (tylko wiatrak z obudową na chłodnicę nowy) koszt przedsięwzięcia wyniósł około 2000 zł. Klima trzyma ciśnienie idealnie. Dodam jeszcze jedno - zauważcie że auta z klimą mają zamontowany...
w moim przypadku okazała się dziurka w przewodzie malutka i układ się zapowietrzał i sprawdz korek i czy chłodnica w lewym rogu jak stoisz do auta jest gorąca bo tam jest czujnik wiatraka.jak nie masz nie szczelności i przewody gorące to chłodnica zamulona albo termostat. Dodano po 9 Trzeba wyliminować lewe powietrze bo malutki wyciek jak u mnie może...
Witam, na początek chciałem powiedzieć, że przeszukałem jak umiałem i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Otóż mam motor-ower Aprilia rs50 która posiada chłodnice cieczy, i chciałbym zamontować na niej wentylator - z tym nie ma problemu. Problem dotyczy automatu załączającego wiatrak, jak to zrobić ? Mam w głowie plan aby zastosować termistor...
Czy oby na pewno dobrze odpowietrzyłeś chłodnicę? Jak z jej drożnością jeśli chodzi o obieg wody? widzę że finy ma bardzo gęsto umieszczone więc jak powietrze przez nie przepływa? U siebie mam dużo mniejszą chłodnice bo zaledwie na jeden wiatrak 120mm ale temperatury sporo mniejsze a w dodatku po drodze mam gpu od GF 9600GT a on do chłodnych nie należy....
Przepraszam że troszkę odgrzebie temat, mam identyczny problem nie załącza mi się wentylator w Astrze H 1,6 benzyna. Jak włączę klimę wentylator działa. Moje pytanie brzmi gdzie znajduje się czujnik temp. odpowiadający za włączenie wentylatora. Jakie są progi temp. załączania biegu 1 oraz 2 wentylatora? temp. płynu osiąga 92st. a wentylator się nie...
Mała aktualizacja. Upuściłem nieco czynnika i teraz mam książkowo, tak jak w tej tabelce. Dla 21 stopni wrobiłem 35PSI. Pomijając, że nie zauważyłem różnicy w pracy sprężarki (nie chodzi ani głośniej, ani ciszej), to zrobiłem test. Obecnie po chwili od włączenia samochodu na postoju, wiatrak chłodnicy zaczyna pracować mocno (nie wiem, czy to II bieg...
O ile pamiętam , to w WS354 jest jeszcze wskaźnik wysterowania , a w nim 2 x po 5 ledów . Patrzę właśnie w schemat i to się zgadza . U Ciebie jest inaczej ? Tak czy owak - dodatkowe diody możesz sobie podłączyć podobnie , jak led od zasilania (przez odpowiedni rezystor ) . Prąd spoczynkowy tranzystorów mocy ustawia się rezystorem nastawnym - w każdym...
Rezystor wentylatora chłodnicy - przede wszystkim do sprawdzenia. A na samym początku - zdemontuj zderzak, odłącz wtyczkę i podepnij na krótko. Jeżeli wentylator będzie chodził - tak jak wyżej - rezystor. Jeżeli nie będzie chodził - szukaj używki. I pytanie - jeżeli włączasz klimatyzację - wentylator rusza czy też nie?
Może to łożysko wiatraka chłodnicy? Albo coś właśnie z tym, może ten silnik się uszkodził? Możliwe że przy 40 km/h trochę dmucha pod maską i jakoś to powietrze ma wpływ na ten wiatrak. To taka moja sugestia, pewnie się mylę.
A skąd wiesz, że ta informacja nie płynie w dwie strony, np. zwieksz ładowanie bo grzeją świece, zwiększ bo włączy się wiatrak chłodnicy, bo kierowca był uprzejmy włączyć grzanie tylnej szyby?
Odłącz aku przynajmniej na noc, następnie rano podłącz go, odpal silnik i nic innego nie włączaj, nie dotykaj pedału gazu - to ważne - silnik ma pracować do momentu gdy usłyszysz pracę wiatraków chłodnicy. Wtedy zgaś silnik, odpal ponownie i w drogę. ECU zczytał parametry pracy i powinno być OK (jesli czujnika masz dobre)
Witam, posiadam płytę główną Gigabyte B760M DS3H DDR4 i chciałbym podpiąć do niej chłodzenie wodne ENDORFY Navis F280 ARGB, więc jak miałbym to zrobić? Wiem tylko, że blokopompę mam podpiąć pod złącze CPU_FAN i ustawić w BIOSie na 100%, a wiatraki chłodzące chłodnicę podpiąć pod złącze SYS_FAN czy pod kontroler wentylatorów zamontowany w obudowie? AI:...
Radzisz by dołożyć coś takiego(patrz obraz) Tak tylko wiatraki mają dmuchać na chłodnicę a nie z niej wyssiewać.
sprawdzilem wentylator i fizycznie jest sprawny, kręci sie:) wiec wina jest na sterowaniu albo czujniku temperatury, ale objaw jest jeszcze jeden ktory moim zdaniem wyklucza nisprawny czujnik temp, mianowicie wiatrak nie kręci sie wogule przy włączonej klimatyzacji a powinien obracac sie na wolnych obrotach caly czas (tak chyba jest w fordzie) albo...
Chłodnica jest gorąca wtedy gdy wiatrak pracuje?
Przy takim użytkowaniu zamknoł bym mały obieg i puścił tylko przez chłodnice + wiatrak na sztywno tak jak przy upalaniu opon.
Przy 4 żyłach masz PEN a przy 5 PE i N, więc zawsze podpinasz się pod N i którąś z faz. Dużo potrzebuje ten wiatrak z chłodnicą :?:
Od dowolnej marki, tylko z większym silnikiem, sporą chłodnicę. Do tego poszukaj takiej z sporym wiatrakiem. Na niektórych złomach chłodnicę leżą w rzędach, to jak zapytasz to ci wynajdą jakąś.
Dokladnie. Chłodnica jest też już na wykończeniu dwa dolne żebra są już w priszku. Wada na etapie projektowania bo jak się przyjrzeć to wiatrak jest zamocowany tylko odg góry i podczas jazdy na wstrząsach obudowa wiatraka dolna częścią tłucze o chłodnice. Patent zrobiłem taki że złapałem trytką obudowę wiatraka za żebra chłodnicy. Don Kichot walczył...
Witam ! Problem jak w nagłówku. Znalazłem na forum temat dotyczący wymiany klawiatury, natomiast ja potrzebuję dostać się do układu chłodzenia tak aby móc przeczyścić wiatrak i chłodnicę. pozdrawiam
Witam mam taki problem, gdy podłączam akumulator nawet gdy nie ma kluczyka w stacyjce od razu po wpięciu + i - włącza się wiatrak od chłodnicy i dopiero się wyłączy gdy akumulator się rozładuje do zera. Silnik kręci ale nie odpala i wydaje mi się też że ubywa płynu chłodniczego. Może ktoś miał podobny problem i pomoże. Za odpowiedź z góry dziękuję.
A nie było czasami specjalnie podpięte na krótko? Widziałem takie modyfikacje w hondach z silnikami v-tec jak były non stop piłowane to robili wiatrak na krótko i cały czas zapierniczał, bądź podłączali pod światła. Nie mówię, że ty tak masz, ale z jednej strony masz motor wyczynowy.
No właśnie tu jest problem, bo czasem wystarczy, że przejadę się nawet do sklepu (ok. 1km) i wiatrak się włącza nawet przy całkowicie zimnej chłodnicy i kwestia, jak długo jeździłem nie ma znaczenia, po wyciągnięciu kluczyka musi odbębnić swoje 15 minut. Jeżeli chodzi o korki, skrzyżowania itp, kiedy chłodnica się właśnie najbardziej powinna nagrzewać,...
Wentylator pracuje na napięcie 12 v i do wentylatora w pracy dwó stopniowej możliwe jest w pierwszym stopniu pracy nisze napięcie.Ale nie tak niskie jak napisałeś.
1. Zasadniczo wszystkie te silniki maja mniej więcej podobna liczbę obrotów co wynika z mniej więcej podobnych średnic wentylatorów. 2. Obciążenie zmieniamy przez załączanie zmiennego obciążenia (rezystancji). 3. Opór wentylatora zmienią się wraz z trzecią potęga obrotów, zastanów się czy właśnie o to Ci chodzi? Dodatkowo - taki układ, prądnica-silnik,...
.. i jeszcze trzeci w presostacie od klimy ;) A jak masz klimę to powinny być 2 wiatraki. Jeden przed chłodnicami drugi za. Oba chodzą czy tylko jeden ?
Normalna temperatura - ciut powyżej 90st, wentylator powyżej 100st. Stare ople miały kilka stopni wyżej niż "reszta świata" za to miały ciut mniejsze chłodnice niż "reszta świata".
Tego właśnie nie jestem pewien! Silnik ma magnesy trwałe na rdzeniu(4), uzwojony wirnik i dwie pary zwartych szczotek. Zasilanie doprowadzone jest na szczotki. Szczotki naprzeciwległe są zwarte. Może Ktoś z Kolegów podpowie gdzie szukać problemu.
Witam! poszukuje schematu elektrycznego wiatraków do opla vectry b z silnikiem x16xel. W sam naprawiam niestety nie ma schematu podłączenia.
Klima jest szczelna na 100%. Sprawdzal to przy mnie. Pytanie: Ostatnio znalazlem na tym forum podobny temat dotyczacy peugeota 406. Jeden z uzytkownikow napital tam tak: Z tego, co opisujesz, domyslam sie, ze masz klimatyzacje (brazowy czujnik). Uwazaj z tym czujnikiem. To jest PTC, odwrotny niz inne. Wracajac do problemu: prawie na pewno masz uszkodzony...
Można jeszcze sprawdzić czy chłodnica nie jest zamulona... sprawdź czy temperatura chłodnicy na górze i dole nie różni sie za bardzo bo jesli tak to chłodnica slabo puszcza obieg i czujnik w niej nie nagrzewa się wystarczająco żeby włączyć wiatrak to też tłumaczyłoby twardość węży bo ztego co wiem nie powinny być zbyt twarde
Jak wiatrak się włącza od momentu odpalenia silnika , to znaczy że następuje reset komputera , przynajmniej ja tak miałem - sprawdź czujnik IAT na dolocie do filtra powietrza - czasami taka usterka powoduje że sterownik silnika dostaje złe informacje - i na ciepłym silniku zwiększa dawkę paliwa , wtedy się zalewa.
Witam, mam jak w tytule problem z „wiatrakami” chłodnic, wcześniej wywalało bezp. 20A w tym roku zauważyłem przegrzane(nadtopione) bezpieczniki ale po wymianie silniki went. nie pracują choć „na krótko” jest OK. Kable od nich giną pod nadkolem (w innych mercedesach jest tam przekaźnik – sterownik wiatraków, w moim uciekają...
Podaj napięcie bezpośrednio na wiatrak z akumulatora, po wypięciu wtyczki masz płytki na wierzchu. Brak reakcji oznacza wadę wentylatora. Biorąc to na "chłopski rozum"...
Witam Mam pewien problem z agregatem Carrier Supra 950.Problem polega na tym ze po odpaleniu agregatu pracuje on normalnie ale nie ruszaja wiatraki na pace przez co chłodnice mometalnie zachodza szronem.Jaka moze byc tego przyczyna myslałem ze moze jakis bezpiecznik ale otworzyłem klapke po prawej strone agregatu i niewidze zadnego bezpiecznika,moze...
witam, sprawdż przekażnik wkomorze silnika, jest ich chyba 5 na lewej stronie ( od kierowcy) i chba jest to 3 więc środkowy jak by nie liczyć zawsze środkowy. Jest on sterowany czujnikiem temp, przez kalkulator wtrysku i pracy silnika, dostaje sygnał z pinu 31, czujnik musi miec w temp. 20st około 2000-3000om a wtemp, 90st 200-300om, stawiam na przekażnik,...
Suszarka ma rok. Regularnie czyszczona z pyłków (chłodnica, również wiatrak). Ostatnio (1 miesiąc) kilkukrotnie pojawił się niewielki wyciek wody pod spodem w okolicach wiatraka. Nie wiem, może spływa z innego miejsca. Co może być tego powodem? Suszarka poza tym nie zgłasza żadnych usterek i ładnie suszy ubrania.
w Zafirze jest osobny sterownik wentylatorów gdzieś w okolicy przedniego lewego koła. Nie obsługuje dmuchawy, tylko wiatraki na chłodnicach. Dodano po 2 wyciagnieciu kluczyka cały czas chodzi wentylator nawiewu Klima zwykła czy klimatronik?
Wpadł mi do głowy pomysł pompowania LPG kompresorem od zamrażarki z chłodnicą z wiatrakiem między kompresorem a pistoletem. Co o tym myślicie?
To, ze włącza się wiatrak nie dowodzi tego, ze jest ok. Silnik nawet bez termostatu na postoju się dogrzeje do takiej temperatury - i gdyby nie wiatrak i chłodnica to grzałby się jeszcze wyżej. Tu jest problem niedogrzania silnika, a nie przegrzania. Chyba wiesz jak działa termostat skoro go sprawdzałeś. Przy ilu stopniach otwiera się termostat (przy...
Ogólnie to chciałem dodać, że obieg jest, wszystkie przewody gorące, oczywiście wraz z chłodnicą
Jak już wcześniej pisałem, w moim przypadku wina leżała po stronie pasa napędzającego wiatrak chłodnicy a tym samym i alternator. Usterka usunięta więc zamykam temat
Od diagnostyki dedykowanym sprzętem , w wersji obejmującej model i rocznik Twojego auta. Należy wykonać diagnozę wszystkich systemów.
Zaraz, spokojnie: czy jest klimatyzacja? wówczas inna rozmowa. Na początek Kolega zdejmie wtyk z włącznika w chłodnicy i "się zobaczy" czy wentylator się zatrzyma. Natomiast gdy jest klimatyzacja (na co wskazuje liczba mnoga słowa wiatraki w temacie) - prąd podaje niezależnie od włącznika w chlodnicy - sterownik klimy. Tu już może być kwestia uszkodzenia,...
Witam! Jeżeli to jest Audi A4 to z pewnością jest tam wiskoza (wentylator ze sprzęgłem reagującym na temperaturę powietrza przechodzącego przez chłodnicę). Gdy temp. podnisie się powyżej zadanej cyfry to powinno nastąpić trwałe zasprzęglenie wentylatora. Trudne jest jednoznaczne zdiagnozowanie tego elementu ale można spóbować. W silniku nienagrzanym...
Jest w tym autku klima? który rok??
W astrze 1,7 TD na oplowskim silniku też mam 1 bieg (bardzo głośny zresztą) przekaźnik do wiatraka chłodnicy też jest 1.
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
Witajcie :) Od pewnego czasu mam problem z wiatrakiem chłodnicy. Otóż gdy jednej z nocy zostawiłem samochód pod domem rano już go nie odpaliłem. Uznałem, że pewnie nie domknąłem drzwi albo zostawiłem włączoną lampkę w środku i przez noc wyładowała ona akumulator. Następnego dnia po naładowaniu aku pech chciał, że zalałem klawiaturę, chcąc ruszyć do...
No a jak ma ci schłodzic ja wyłączysz np.na 95st silnik.Ma on pewną bezwładność cieplną i oddaje jeszcze w układ chłodzenia ciepło Po odpaleniu normalka że wskoczy na moment wskazówka wyżej i jak wiatrak schłodzi chłodnicę to opada temperatura. Można wymienić wisco na nowe ewwntualnie może póżno zaskakuje lub posmarować gwint wisco pastą termoprzewodząca,będzie...
Nie ma żadnych kombinacji, jeśli użyć górnego to wiatrak będzie chłodził nie rozgrzaną chłodnicę więc bez sensu.
Niestety nie są one opisane. Chodzi mi o te największe, do których dostęp jest dopiero po wyjęciu skrzynki bezpieczników pod maską ( teoretycznie tylko dla ASO). MF1, MF2... etc. Na Twoim schemacie wszystkie te bezpieczniki opisane są terminem "brak informacji"
jaki silnik, podaj kod, może coś znajde, pozdrawiam Dodano po 21 jeżeli to jest na sterowniku EEC V to sprawdż piny 17 i 68 one dają sygnał na wentylator, oraz pin 38 sygnał od czujnika temperatury czynnika chłodzącego silnik, to zwykły termistor poszukam to podam parametry, pozdrawiam Dodano po 13 prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik i tak przy 20st...
Teoretycznie tak ale praktycznie przepływ jest przez dwie chłodnicę i dodatkowo na wsporniku jest dodatkowe użebrowanie.. nie jest to na 1 biegu aż tak wyczuwalne. Dodano po 1 Wiatrak jest przed chłodnicą stojąc przed autem,
Witam dziwna sprawa była bo była dziurka jak szpilka w przewodzie wodnym i układ się zapowietrzał i chłodnica była dołem zimna i ten czujnik w prawym dolnym rogu nie uruchamiał wiatraka.
A jakbyś zrobił próbę szczelności, typu korek z pompką i manometrem? No i drugi test, poskładać bez termostatu? Ps. taki motor ma wiatrak chłodnicy? Jak to się ma teoretycznie na postoju zachowywać?
Witam W samochodzie płyn chłodzenia wypływał przez zbiorniczek. Wymieniłem uszczelkę pod głowica, głowica była planowana. Po złożeniu płyn chłodzenia gotował sie po pewnym czasie i wypływał przez nadmiar w zbiorniczku tyle, że chłodnica na dole jest zimna a na górze ciepła i nie włącza sie wiatrak. Czasem chłodnica na dole robi sie letnia i przewód...
A po co ten drugi wiatrak? to może i drugą chłodnicę dodać.
Patrząc od wewnątrz, to jest wiatrak wentylator, chłodnica, tył obudowy. Nie montowałem na odwrót (chłodnica, wiatrak wentylator, obudowa), bo wtedy między wiatrakiem wentylatorem a obudową byłoby 5mm odstępu i powietrze zostawało by wewnątrz, zamiast być wypychane przez kratkę.
czujnik wiatrak chłodnica sterownik wiatrak chłodnica wiatrak chłodnica mercedes
terminal altus zmywarka bosch przecieka oporność grzałki mastercook
mikrofon action tablet samsung
Bezpiecznik spryskiwacza Mercedes W211 2008 - lokalizacja i wymiana Jak testować liniał cyfrowy Fagor: krok po kroku