Skoro czujnik skrętu pozwala się skalibrować, to raczej jest OK, czy jednak się mylę? Mylisz się. W momencie kalibracji koła masz na wprost, więc w tym momencie czujnik działa i wartości odczytywane są poprawnie, ale w chwili skrętu czujnik pokazuje jakieś dziwne wartości i wywala błąd, co skutkuje utratą wspomagania.
A po co wymieniasz czujnik skrętu i taśmę jak wspomaganie nie ma komunikacji? Gdzie masz ten błąd czujnika? W ABS?
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Wydaje mi się że trzeba by tu dołożyć enkodery na koła/zespoły kół. Mi się wydaje, a w zasadzie jestem pewien, że nie potrzeba. Ja to robię na 4 czujnikach indukcyjnych (2 do skrętu i 2 do ustalania położenia jazdy na wprost). Do tego prosta logika (może być nawet na przekaźnikach) i wszystko działa tak jak trzeba. A sterownie czasem otwarcia zaworów...
W momencie pojawienia się kontrolki straciłem wspomaganie i skręt autem był okropnie ciężk Jechałem na tempomacie I musiałeś ostro kręcić fajerą?
Wspomaganie to może być czujnik skrętu w kierownicy ;)
Przy maxymalnym skręceniu kól pompa będzie buczeć
Masz uszkodzony czujnik kąta skrętu.
Normalnie przy sprawnym układzie ,po rozładowaniu czy wymianie aku, wszystko ma pogasnąć krótko po ruszeniu. Bez specjalnych manewrów i jakiegoś cudowania. Jak mu wymusisz adaptację itp,a do tego np odczyt z czujników prędkości będzie zły, to nigdy nie zgaśnie. Vag scope prawdę ci powie.
Oczywiście że czujnik kąta skrętu do wymiany.
Skoro wspomaganie zadziałało z kodowaniem x01xxx to czujnik kąta skrętu jest częścią układu ABS/ESP a nie osobnym komponentem, zatem wykoduj go z gateway, na liście sterowników odznacz "ptaszka"
Ale zdajecie sobie sprawę że były wersje elektrohydrauliczne (jak np. w oplach) z pompą elektryczną.
Tam jest potencjometr, czujnik skrętu kierownicy, musi być ustawiony "na zero" bo inaczej wspomaganie zacznie działać samoistnie
Mam pytanie, dużo czytałem na elektrodzie, ale chciałem potwierdzić, czy po wymianie czujnika kąta skrętu wspomaganie powinno ruszyć bez kalibracji czujnika kąta skrętu. Czy konieczna jest kalibracja po wymianie, żeby wspomaganie ruszyło. Auto jest bez ESP. Przed wymianą miałem błąd C1500 z opisem "Nieprawidłowy sygnał czujnika". Po wymianie czujnika...
Standardowo, sygnal z alternatora, zasilanie, sygnal z czujnika predkosci no i osobna kostka z czujnika skrętu (ale to jest juz wbudowane w kolumne).
odłącz czujnik skrętu wspomaganie powinno cały czas pracowec
Musisz czujnik skrętu symulować.!
Witam, auto stało dość długo , po odpaleniu brak wspomagania i kontrolka ESP , kupiłem używane wspomaganie (wraz z czujnikiem skrętu) wymieniłem, wspomaganie jest ale kontrolka ESP nie gaśnie . Zrobiona kalibracja , odłączałem akumulator pełny skręt w lewo i prawo i dalej nic . Błąd c0710-a . Czy mogłem popełnić błąd przy montażu ? czy taśma airbag...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... proszę
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
A kalibracja kąta skrętu jest możliwa ?
Wspomaganie ogarnięte. Kodowania kąta skrętu i proxy wystarczyło.
Źle ustawiony nowy czujnik kąta skrętu.
Na pewno nie podłączając po komputer i szczytując błędy, ewentualnie na pewno się nie udawaj do specjalisty. Moduł wspomagania, czujnik skrętu lub silniczek (stawiam na silniczek)
Wspomaganie wymienione na używkę (sprawne z innej Corsy). Działa bez kalibracji czujnika skrętu.
Ręce opadają, AL- active steering, sterownik moduł który na podstawie obciążenia silnika, prędkości pojazdu czujnika skrętu kierownicy reguluje wspomaganie..
Kodowanie bym zostawił w spokoju, ale czujnik kąta skrętu jak najbardziej, ale manufaktura Ci się trafiła, najgorzej jak ktoś wcześniej namieszał, i trzeba potem szukać.
Jak połączysz się testerem diagnostycznym ze wspomaganiem w samochodzie, to możesz odczytywać parametry bieżące podczas pracy modułu: napięcie zasilania, pobór prądu przez silnik pompy, kąt skrętu kierownicy etc. na tej podstawie można wywnioskować co się dzieje i dlaczego wspomaganie się wyłącza.
Na wolnych obrotach wspomaganie włącza się samoczynnie powodując chwilowy duży spadek napięcia (przygasanie świateł). Przy manewrowaniu na parkingu wspomaganie nie jest płynne. Płyn w zbiorniku ok. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu czujnika skrętu ?
Czujnik położenia/skrętu w kolumnie kierowniczej. Być może wystarczy zrobić kalibrację - najlepiej Tech-em, Oczywiście trzeba najpierw sprawdzić akumulator i alternator (napięcie ładowania). Wspomaganie jest bardzo wrażliwe na wahania napięcia.
Koła 28"- nie. Rozłupiesz most. Raczej 20" bo są w dobrej cenie bieżnikowana jodełka. Glebogryzarka nie ma problemów bo moc nie pochodzi z uciągu ciągnika tylko WOM. Narzędzie aktywne. Rozsiewacz- bez problemów. Trzeba tylko pomyśleć że sprzęgło będzie 1 stopniowe bo chcąc zrobić 2 stopniowe znacznie podniesie się koszt. Ponieważ takie rozwiązanie jest...
Można to pokonać dezaktywując czujnik skrętu.
Dzięki za odzew, kupiłem auto z czerwoną kontrolką od kierownicy (wtedy wspomaganie działało bez zarzutu). Zrobiłem zbieżność, bo ją ściągało i uznałem, że zrobię adaptację czujnika skrętu, aby pozbyć się błędu. Od tamtej pory wspomaganie nie działa. Podmieniłem maglownicę, nic to nie zdziałało. W gruncie rzeczy od tamtej pory wspomaganie nie działa....
Czujnik kąta skrętu.
Poruszaj drążkami kierowniczymi góra dół przy wyjściu z przekładni czy nie ma luzu ( często wytarte tuleje w przekładni kierowniczej ) . Jeśli chodzi o nierówne wspomaganie to prawdopodobnie problem w czujniku skrętu .
witam skoro pompa nie chodzi czyli nic nie pomoże ci badanie czujnika skrętu napisz dokładnie jakie są objawy braku wspomagania bo przy uszkodzonym czujniku skrętu wspomaganie powinno działać. POZDRAWIAM
Sprawdź wspomaganie kierownicy, czujnik skrętu.
Blaszki byli odgiete zbyt wysoko , podgiolem je bardziej w stronę czujnika i problem zniknął. Po prostu czujnik nie widział tych blaszek i wywalał blad
Czegoś ci brakuje? Bo ja już wiem aż za dużo. Nie bzdeć.
Witajcie. Czy ktoś wie, jaką rezystancję powinien mieć na poszczególnych pinach kostki czujnika momentu skrętu G269?? Temat dotyczy maglownicy z Seat Leon 2007 1,6 MPI. (maglownica utraciła wspomaganie po wymianie amorów.
Dzisiaj chciałem przestawić auto i o dziwo wspomaganie ruszyło. Podłączyłem kompa a terminal 15 dalej okolice 8.5-9.8V dodatkowo zaczął pokazywać wartości z czujnika skrętu. Niestety po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wspomaganie martwe i brak wskazań z czujnika skretu. Teraz mam dylemat czy od razu wymieniać pompę czy podmienić czujnik skrętu?
Zrobił się ciepło i problem się nasilił, do tej pory wspomaganie wyłączało sie sporadycznie tak od 2 dni potrafi wyłączyc sie co kilka minut zawsze przy skręcie w lewo, kolejny serwis : błąd chwilowy - czujnik położenia wału silnika wspomagania ??? tylko dla czego błąd CHWILOWY !!!!! ach te punto fajny samochód ale takie coś potrafi napsuć nerwy.
Co do błędu C1522 to błąd silniczka i tylko jego wymiana pomoże. Testowałem na kilku Merivach. Najczęściej wywala ten błąd przy maksymalnym skręcie czyli maksymalnym prądzie pobieranym przez silniczek.
raczej nikt tam wcześniej nic nie robił.
wnioskując na dłuzszym skręcie może się spalic silniczek ?? Nie wiem jak wy chcecie założyc wspomaganie bez czujnika skrętu. Przecież silnik jest tylko elemętem wykonawczym i z kąd będzie wiedział w którą stronę kręcic?? A czujnik jest elemętem sterującym. Dobrze myśle czy nie ?
Tym Citroen C3 1, 4 rok produkcji 2007 jest elektryczne wspomaganie kierownicy
Kierownica na wprost, co wtedy pokazuje czujnik kąta skrętu??
Miałem podobny przypadek z a-klasą , raz działalo wspomaganie a niekiedy przestawało.Pod przewody zasilające pompe wpieliśmy kontrolkę i okazało się, żę występują zaniki napięcia na zasilaniu.Przyczyna okazała się banalna slaba masa, wystarczylo przeczyścić styki od strony karoseri i do dziś ok.Nie wykonywalem tego sam ale bylem obserwatorem.
To wspomaganie wcale aż takie awaryjne nie jest, ale pod warunkiem nie korzystania non-stop z trybu CITY i nie kręcenia kołami na postoju. Z tego co kojarzę to wypala się tam przekaźnik - naprawa do wykonania we własnym zakresie za kilkanaście PLN, ew. uszkadza się czujnik kąta skrętu. Co do przekładki - trzeba będzie zakodować BCM żeby nie świeciła...
Łatwiej będzie użyć wspomagania od Corsy c. Tu pewnie będzie potrzebny Can i czujnik skrętu, a wspomaganie od Corsy tego nie potrzebuje.
Witam, Touran 1 generacji. po wymianie modułu kierownicy 016 na taki który obsługuje fisa i tempomat nie mogę skalibrować g85 czujnika kąta skrętu. Przez to wspomaganie działa nie tak jak trzeba. Tak kojarzę, że wcześniej były problemy w tym aucie z g85, założyłem drugą używkę ale bez rezultatu.
Kanały: 1 funkcja, jeden kanał. Np. samochód/łódka - praca silnika czyli gaz (tył/przód) jeden kanał. Skręcanie - drugi kanał. Prosty samolot: Silnik (gaz) - jeden kanał. Ster kierunku - drugi kanał Ster wysokości - trzeci kanał Lotki - czwarty kanał. Miksowanie - kierowanie pracą jednego kanału, w zależności od pracy drugiego kanału. Typowy przykład...
Pytanie o akumulator, w jakiej jest kondycji, jeżdżę inną marką ale wspomaganie kierownicy też mam elektryczne, przy skręcie przygasały światła mijania, po wymianie akumulatora problem się zakończył, ważne jest w jakich zakresach w Twoim aucie "skacze" napięcie.
Witam, czy ktoś z szanownych kolegów posiada inforamację na temat adaptacji czujnika kąta skrętu w Honda Civic IV 1.8 104kw 2014r, odłączałem akumulator, zdejmowałem sanki do skrzyni biegów razem z maglownicą. Po złożeniu wszystkiego do kupy jest jeden błąd w ABS DTC 001B Oryginalny kod usterki:27 czujnik kąta skrętu - wadliwa funkcja. W gutmann mega...
Do Woronieckiego ? To ten pan co kozaczy w programie "Będzie pan zadowolony..." Sprawdź komputerem czy wspomaganie widzi kąt skrętu, jeśli widzi nie ma sensu wymieniać sprawnego czujnika.
Wydaje mi się że w maglownicy znajduje sie tylko mechanizm który wysyła sygnał do elektroniki która znajduje sie w puszcze na kolumnie. Czy tak jest? Czy maglownica z wersji po lifcie z czujnikiem będzie pasować do starszego clio II przed liftem ?
Mam pytanie czy wspomaganie w tym audi ma czujnik w listwie kierowniczej czy wykorzystuje czujnik skrętu z ABS
sprawdzałem 2 razy, wspomaganie działa nie można jedynie zainicjować czujnika kąta skrętu.
auto po wypadku, zanikło wspomaganie,auto pozostawione na trzy dni wspomaganie sie uaktywnia do momentu pełnego skrętu w jedną lub strone prszę o poradę lub schemat elektryczny kontakt telefoniczny 661099282 może byc odpłatnie[/GVideo]
witam panowie podpowie mi ktoś zakupiłem wspomaganie od megan i podłączyłem zgodnie z opisem gruby 1+ i na gruby 2- oraz mały pin 8 + wspomaganie słychać że działa po kilku sekundach ale kręcąc wałem na wyłączonym czy włączonym wspomaganiu nie czuje różnicy wspomaganie testowałem na warsztacie. Może czujnik skrętu nie działa a ja nie wiem gdzie on się...
Ani naciąg paska,ani luty.... Przecież tam jest samonapinacz, gdyby był aż tak wyciągnięty pasek, to by piszczał, a nie wyłączał wspomaganie. Zimne luty to były w Puntach, w Pandzie już nie ma z tym problemu. Jeśli nie ma problemów z zasilaniem wspomagania to tylko czujnik skrętu.
Tak tez myslalem - sprawdze i dam znac !
Jestem świeżo po montażu (przy pomocy instrukcji kupionej na allegro) i nie było tak źle. Najwięcej pracy to dopasowanie angielskiego mocowania kolumny do naszych aut. Trzeba przerobić ten tylny uchwyt. Miałem też kłopot z odpaleniem kontrolki na liczniku od wspomagania ale doszedłem po schemacie co i jak. Wspomaganie odpalone po pierwszym odpaleniu,...
Cześć. Jeep grand Cherokee 2017 z niedziałającym wspomaganiem kierownicy. W module błąd C15DB-00 w opisie wspomaganie dezaktywowane. W samochodzie urwany był przewód od czujnika momentu skrętu. Z informacji jakie znalazłem wynika że jeśli to wspomaganie zostanie uruchomione (włączony zapłon) bez czujnika ponad trzy razy to błędu tego nie można już skasować...
Witam mam mały problem z passatem b6 przy maksymalnym skręcie w lewo zapala sie żółta kontrolka kierownicy wspomaganie ciezko chodzi.czy to wina czujnika kąta skrętu (gdzie go szukać jak sie do niego dostać)
Porównaj symbol starej i nowej pompy.Litery na końcu symbolu mówią o rodzaju czujnika kąta skrętu (są różne i niezamienne).We wspomaganie normalnie wchodzi się poprzez kanał 44.Dziwna sytuacja.Można również poprzez wskaźniki,lub ABS.W parametrach sprawdź zmianę obrotów pompy i pobór prądu w reakcji na ruch kierownicą.
Przepraszam zapomniałem napisać. Wspomaganie elektryczne.
https://obrazki.elektroda.pl/7340338300_... Zaznaczyłem na czerwono A jak działało wspomaganie to przy skręcie dało się słyszeć dźwięki z silniczka nie było to szumienie bardziej takie dźwięki jak byś metrowke zwijal
Zainicjuj czujnik kąta skrętu
Witam, czy wiecie, co było przyczyną? Mam identyczną sytuację :( Przekładnia została wymieniona, łożyska też, zbieżność zrobiona, a wspomaganie ciężko chodzi i kierownica nie odbija na zakrętach.
Sprawdzenie błędów przez vcds. Adaptacja czujnika kąta skrętu, kalibracja wspomagania
Witam. Posiadam Audi a4 1.9tdi 100km. Jak skręcam w prawo to tak jakby wspomaganie nie działało, i to tylko przy świeżo odpalonym silniku. Skręt w lewo jest normalny ze wspomaganiem. Czy ktoś wie co się dzieję? Z góry dziękuję.
W załączniku masz schemat do AIRBAG tego auta oraz sieć CAN gdzie są poduszki. Opis pinów który pokazałeś na zdjęciu się zgadza. Najlepiej zamiast sterownika podłączyć żarówkę - będzie pewność że zasilanie jest OK. Jeżeli zasilanie jest to można odpiąć akumulator i wypiąć wtyczkę przy UCH oraz tą mała czy sterowniku poduszek i sprawdzić ciągłość tych...
Temat zakończony. Kupione całe wspomaganie za 200zl. Koszt czujnika kąta skrętu 440zl lub inny za 250zl. Ale dzięki za pomoc.
czasami nie działa wspomaganie a powiedziano mi że przyczyną jest czujnik skrętu a niewiem gdzie się znajduje.
Mierzejewski Proszę przestań wypisywać takie głupoty. Dlaczego zaraz głupoty. Wspomaganie działa. Żółta kontrolka kierownicy sygnalizuje awarię któregoś z czujników zewnętrznych. Gdyby uszkodzeniu uległ czujnik skrętu to wspomaganie przestało by działać. Niekiedy po odpięciu aku kontrolka się zaświeci. Pojeździj trochę jeśli układ sprawny, sama zgaśnie.
Z tego co pamiętam to w Clio II wspomaganie było elektryczne. Pierwszym podejrzanym byłby "czujnik kąta skrętu" ... sterownik masz z prawej strony na kolumnie kierowniczej. Najlepiej byłoby zdiagnozować to (czy wysyła sygnały i pokazuje skręt na sterowniku kierownicy) za pomocą CLIP , w ostateczności DDT2000 o ile umiałbyś obsłużyć.
Spadków napięcia przy kręceniu nie ma. Przy wyłączonym silniku kręcąc kierownicą lub zaczynajać ją kręcić czuć nierówną pracę. Chyba coś w środku uszkodzone mechanicznie. Jak zaczynam kręcic wspomaganie jak by się przyklejało i za chwile dopiero puszczało.
Sprawdziłem i jest napięcie po przekręceniu kluczyka, tak jak napisałeś. Więc chyba wychodzi na to że pompa odmówiła posłuszeństwa? Albo czujnik kąta skrętu ?
Na chłopski rozum to system wspomagania szwankuje, tudzież elementy towarzyszące. Wraz ze wzrostem prędkości ingerencja wspomagania jest zmniejszana, więc np. po 40 km/h nie jest zbytnio odczuwalne. Na skrajach też można odczuć blokady. A gdy jest źle, to w każdej pozycji kierownicy może pojawiać opór. Wspomaganie jest elektryczne, o ile dobrze pamiętam....
Czujnik momentu skrętu lub siły skrętu,znajomy kiedyś szukał.
Jak samochód stoi to znacznie trudniej skręcać kołami, przetestuj na samochodzie bez wspomagania (czy jeszcze takie jeżdżą). Te samochodziki nie znają pojęcia "wspomaganie", chyba że to tatuś pcha synka :D
Zazwyczaj takie objawy spowodowane są czujnikiem skrętu kolumny kierowniczej.
Witam mam problem ze wspomaganiem w Ibizie jak z tematu. Na zimnym silniku objaw jest bardziej wyraźny, ale na rozgrzanym też występuje. Chodzi o to, że podczas skręcania w prawo wszystko jest ok. Natomiast przy skręcie w lewo wspomaganie nie działa w początkowej fazie skrętu lub przy bardzo powolnym skręcaniu. Po mocnym szarpnięciu kierownicą w lewo...
Rocznik auta 2015, sterownik wspomagania raczej nie ruszany, tylko ten czujnik skrętu spod taśmy airbag.
To nie będzie to. Kiedy samochód stoi to przy skrętach kierownicą nic nie słychać. A druga sprawa to, że z tego co wiem to tutaj jest wspomaganie elektryczne, a nie hydrauliczne :)
Witam! Nie, auto ma wymienioną całą listwę kierowniczą (wspomaganie itd) i ktoś przy składaniu obrócił kierownicą i tak złożył, lub było coś grzebane (auto sprowadzone uszkodzone od spodu). 44-czyli wspomaganie wrzeszczy o czujnik kąta skrętu, a 16- elektronika kolumny kierowniczej - uszkodzenie mechaniczne czujnika skrętu. Wspomaganie działa, ale świeci...
Czujnik skrętu zamontowany na kolumnie Corsy nie jest zamienny tym z yarisy.
Dziękuję za odpowiedź! Trzeba wyjąć, zregenerować i włożyć, innej opcji brak? Nie opłaca się kupować innej? A może być wina czujnika skrętu że wspomaganie nie działa? Jak to zweryfikować?
Wymieniłem czujnik kąta skrętu G85 i potrzebuje wykonać adaptację pomoże ktoś? Posiadam vcds, Pasek B5 rocznik 2000, wspomaganie hydrauliczne.
witam! mam następujący problem z samochodem: w czasie jazdy po przejechaniu około 30 km poczułem opór w kierownicy przy skręcie w lewo i w prawo, jakby nie działało wspomaganie, przy skręcie np w lewo "opór,opór i puszcza" jakby coś się odtykało czy co? Po skręcie kierownica nie powraca do pozycji "0". zauważyłem że dzieje się tak po przejechaniu większej...
To taki typowy dźwięk dla łożyska ... jak dodaje gazu to cykanie też przyspiesza, dodatkowo wspomaganie nie działa tak jak powinno na wolnych obrotach i przy skręcie maksymalnym na kołach wyje dodatkowo ...
Czujnik kąta skrętu (pod kierownicą )był sprawdzony ? Jak auto ma halogeny to można zobaczyć czy działa doświetlanie przy skręcie, skręt 90° powinien zapalić halogen.
Kostki są gruba zasilanie . cienkie to od czujnika konta skrętu w maglownicy i ostatnia od komunikacji z resztą auta. Czy od audi czy od polo jak koledzy wyżej napisali czujnika żadnego nie ma ( znaczy ma ale w środku tyle że nie o to chodzi) stawiam że twoje wspomaganie było po przeróbkach i chodziło non stop na pełnych obrotach po odpaleniu auta (samodzielna...
Używa ktoś skróconego ramienia kolumny kierowniczej, faktycznie działa to jak wspomaganie, o ile więcej trzeba dokręcić kierownicą do pełnego skrętu? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi w tym temacie.
Byc może wystarczy zrobić kalibrację.
Jeśli alternator ładuje i brak problemu zasilania , to czujnik kata skrętu lub przekaźniki w pomaganiu , regeneracja
(nie wiem czy dobrze to opisałem, ale chodzi o to, że czuć na kierownicy jakby się kręciło jakimś trybem). Tak ma być, chociaż nie powinno być to zauważalnie słyszalne. Sprawdziłbym w twoim przypadku stan oleju, dwa jaki to jest olej? To, że w jedną stronę idzie więcej obrotów kierownicą niż w drugą to jest to rzecz normalna wynikająca między innymi...
U mnie nie ruszam kierownicą, a światła zachowują się jak na choince. W tym czasie słyszę jak pompa pojękuje. Wspomaganie jest, kontrolka uszkodzenia wspomagania się nie oświeca. Czy to pompa, czy też może czujnik skrętu tak paskudnie wpływa na pompę? Pozdro
Kupiłem zamienił czujnika kąta skrętu gdyż oryginalnych nie ma w sprzedaży i jest ok .
pompa wspomagać skręt czujnik skręt wspomagać czujnik skręt wspomagać fabia
dorobić pilot mercedes komputera schemat połączenie gwiazda trójkąt
whirpool piekarnik whirpool piekarnik
Bosch WTW87490FF/02 – trzy świecące diody, brak działania, blokada odpływu kondensatu URC 22-12 – kody do telewizora SEG, programowanie pilota uniwersalnego