Przy maxymalnym skręceniu kól pompa będzie buczeć
Jak połączysz się testerem diagnostycznym ze wspomaganiem w samochodzie, to możesz odczytywać parametry bieżące podczas pracy modułu: napięcie zasilania, pobór prądu przez silnik pompy, kąt skrętu kierownicy etc. na tej podstawie można wywnioskować co się dzieje i dlaczego wspomaganie się wyłącza.
A jak odepniesz czujnik kąta skrętu? Ja miałem to samo w fabii, pompa chodzi cały czas i na walniętym czujniku nie przyspieszała, ale prąd rósł...
Skoro wspomaganie zadziałało z kodowaniem x01xxx to czujnik kąta skrętu jest częścią układu ABS/ESP a nie osobnym komponentem, zatem wykoduj go z gateway, na liście sterowników odznacz "ptaszka"
A może to wina czujnika kata skrętu? Podobno wychodziły dwa rodzaje tych czujników montowanych w maglu. Dodano po 2 Dziki kolego za odpowiedz. Czyli tak jak myślałem tylko nie dopisałem😁. Co proponujesz? Miałeś jakieś doświadczenie może w tym temacie? Czy muszę szukać pompy o takich numerach jak moja? Dodano po 1 Sprawdziłem teraz i czujniki...
U mnie nie ruszam kierownicą, a światła zachowują się jak na choince. W tym czasie słyszę jak pompa pojękuje. Wspomaganie jest, kontrolka uszkodzenia wspomagania się nie oświeca. Czy to pompa, czy też może czujnik skrętu tak paskudnie wpływa na pompę? Pozdro
Bez czujnika skrętu pompa powinna chodzić ze stałymi obrotami. Wtedy jak wolno kręcisz kierownicą to w miarę lekko idzie ale przez to że nie podbija obrotów pompy przy szybszych ruchach czuć opór. Dwa powinien być błąd czujnika.
Ale zdajecie sobie sprawę że były wersje elektrohydrauliczne (jak np. w oplach) z pompą elektryczną.
Kostki są gruba zasilanie . cienkie to od czujnika konta skrętu w maglownicy i ostatnia od komunikacji z resztą auta. Czy od audi czy od polo jak koledzy wyżej napisali czujnika żadnego nie ma ( znaczy ma ale w środku tyle że nie o to chodzi) stawiam że twoje wspomaganie było po przeróbkach i chodziło non stop na pełnych obrotach po odpaleniu auta (samodzielna...
Sprawdziłem i jest napięcie po przekręceniu kluczyka, tak jak napisałeś. Więc chyba wychodzi na to że pompa odmówiła posłuszeństwa? Albo czujnik kąta skrętu ?
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
Wyłączyło się wspomaganie przy zawracaniu, nie mogę się połączyć ze wspomaganiem przez kabel diagnostyczny. Sprawdziłem wiązkę elektryczną. Sucha, prąd dochodzi do pompy, sprawdzone. Czy na pewno pompa padła czy jest nadzieja, że czujnik skrętu? Jak sprawdzić? Szukałem na forum i już sam nie wiem czy zamawiać nową pompę Koyo? Czy jest jeszcze jakaś...
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
To przejdź się, bo może nie będziesz musiał ustawiać. Meganka ma EPS a ty masz wspomaganie na pompie. Przy ustawianiu kąta skrętu to zupełnie dwa różne tematy. Juz ci napisałem, że clip jak najbardziej ale wystarczy ds150, a to ma chyba każdy mechanik.
Część W samochodzie Opel Astra III cabrio 1,8 z 2008 roku, czasem nie działa wspomaganie kierownicy. Wydaje się, że w lecie działało bez problemu, zimą raz działa raz nie. Co może być przyczyną i jak ją zniwelować? Gdzie warto szukać usterki? Z góry dziękuję za pomoc i poświęcony temu czas. A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej?...
To taki typowy dźwięk dla łożyska ... jak dodaje gazu to cykanie też przyspiesza, dodatkowo wspomaganie nie działa tak jak powinno na wolnych obrotach i przy skręcie maksymalnym na kołach wyje dodatkowo ...
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Pompa ucierpiała i włożyłem drugą tylko w tej drugiej zamiast kabla od czujnika kąta skrętu była zaślepka. Podłączyłem na chwile wszystko do tej starej pompy ale dalej nie widziało czujnika. Bezpieczniki są ok wspomaganie działa, ale nie wiem czy normalnie czy w trybie awaryjnym.
Witam, założyłem do zmoty układ kierowniczy na orbitrolu 100 i pompie nsz10, i jest problem przy skręcie na maksa. Wywala uszczelniacz na pompie, ale wspomaganie nie działa poprawnie, wolno i ciężko. Zamontowałem inną pompę, pz 18, identyczna sytuacja. Dałem orbitrol do sprawdzenia, myślałem że może zawór się zaciął ale wszystko jest ok. Co może być...
Ja kupiłem moją Fabię 1.4 MPI z 2006 r podanie jak Tkoczu89 z rozbitym przodem a konkretnie lewą stroną. W pompie został uszkodzony zbiornik (reszta cała), który zakupiłem i uzupełniłem płynem i wstawiłem do auta. Pompa firmy SMI-Koyo. Przez pierwszy miesiąc pompa chodziła dość lekko, po drugim ciężej. Zaznaczam, że kontrolka się nie paliła, nie było...
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
Witam. Od pewnego czasu, podczas jazdy świeci się pomarańczowa kontrolka wspomagania kierownicy. Wspomaganie działa bez żadnych zarzutów. Pompa nie hałasuje podczas skrętu, jak również nigdy wspomaganie nie wysiadło. Kontrolka zaczyna świecić po zapaleniu samochodu i pali się później przez cały czas. Dodam również, że po podłączeniu do komputera wywaliło...
Witam Wymieniłem w samochodzie maglownicę tylko, że w tej nowej maglownicy jest zamontowany czujnik skrętu nowego typu a w starej maglownicy był zamontowany czujnik skrętu starego typu. Po podłączeniu komputera pokazuje mi błąd vag 816 podmieniłem czujnik na inny sprawny i dalej mi pokazuje ten sam błąd o dziwo po podłączeniu starego typu czujnika błąd...
Witam wszystkich użytkowników, posiadam audi a4 b5 1,9 tdi r96 kombi 110koni. Problem dotyczy wspomagania. Z rana jak jest zimny nie idzie ukręcić kierownicą, dopiero jak się trochę rozgrzeję zaczyna w miare chodzić dobrze, choć przy większych skrętach też jest problem. Byłem wczoraj u mechanika i stwierdził, że to pompa wspomagania, bo koło na pompie...
brązowa to czujnik kąta skrętu. W WV nie miałem przypadku,ale w fabii non stop z uszkodzona pompą.
Tak dokładnie, W liczniku była włączona kontrolka TC, wyłączyłem i już nie świeci na liczniku. A w pompie wspomaganie znalazłem wyłączenie ESP. Teraz już mi pokazuje normalnie błąd czujnika kąta skrętu, bo go nie ma fizycznie (jak na starej działającej pompie). Nie wiem dlaczego wcześniej tego nie widziałem. Myślę że jak by CIM założył z czujnikiem...
Witam Pompa -zasilanie jest Na CAN po kluczuku prąd jest na wszystkich pniach we właściwym napięciu Rozebrałem pompę i tranzystory sprawne wylutowałem sprawdziłem i wlutowałem. Kondensatory sprawne. Kontrolka zapala się gaśnie przed uruchomieniem -prawidłowo. Kontrolka po uruchomieniu zapala się i brak wspomaganie pompa się nie kręci Czujnik skrętu...
Jak wszytko ok to wspomaganie wystartuje.
Witam, mam problemu z pompą wspomagania, przy maksymalnym skręcie "syczy" i słabo "wspomaga" kierownica działa coraz ciężej. Chciałbym ją wymontować i zregenerować, ktoś udzieli jakichś wskazówek jak to zrobić, oraz gdzie się ona znajduje?
Sorry za odkop ale walczę z tym samym błędem. Sprawdziłem napięcia na wtyczkach pompy. Na dużej jest gnd i +12. Na sygnałowej +12 i dwa razy po 2,5V. Ale na wtyczce z sygnałami kąta skrętu nie pojawiło się nic... Nie mogę nigdzie znaleźć opisu tej wtyczki. Może ktoś posiada? Co sprawdzać dalej?
Poczytałem już co moglem znaleźć. Problem jest taki że wspomaganie raz działało raz nie. Po rozebraniu okazało się że w układzie była woda. Dokładnie wszystko wysuszyłe ale niestety problem pozostał. Dokładnie oblukałem cały układ i wzrokowo nic nie zauważyłem Co dziwne po kilkukrotnym odłączeniu i podłączeniu zasilania do pompy czasami ruszała i wspomaganie...
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
Czujnik jest na przekładni.Uszkodzony czujnik czasami powoduje wariowanie prędkości ale silnika pompy wsp.Silnik pobiera duże ilości prądy więc i światła wariują .Możesz odłączyć czujnik i wtedy pompa się "uspokoi" ale wspomaganie będzie tylko jakieś 50%.A do palenia i gaśnięcia to pewnie nic niema i gdzie indziej usterka.
Pasek naciągnięty prawidłowo? Blokuje przy maksymalnym skręcie czy w każdej pozycji?
W starszych autach to chyba jest normalne, w Audi A4 B5 tak miałem, koleżanka w swojej B5 też tak ma, kolega w Paseratti również. Z tego co kojarzę dźwięk wydaje przy pełnym skręcie bo pompa jest przeciążona.
Jeśli to błąd czujnika skrętu który jest w kolumnię to pompę zostawiasz w spokoju . Jak uwali siě pompą to wspomaganie siedzi całkiem. 3 razy wymienialem czujnik. Pompy sam naprawiam . Podłącz go VCDS Dodano po 4 A koszt czuj. Ok 250 zł reg pompy ok 400 chyba tam siě ogłaszają Dodano po 10 A koszt czuj. Ok 250 zł reg pompy ok 400 chyba tam siě ogłaszają
Mógłby być też brak masy, ale spadek napięcia "zauważają" też inne systemy, m.in. wspomaganie kierownicy. Masz na myśli +12V po stacyjce na gnieździe pompy, tam gdzie jest podpięty czujnik skrętu?, bo tylko tam jest niskie 12V na pompie. Też tak myślałem ale gdyby tam zanikało to pompa weszła by w tryb awaryjny (pomijając czujnik skrętu) i było by...
Dziękuję za odpowiedź! Trzeba wyjąć, zregenerować i włożyć, innej opcji brak? Nie opłaca się kupować innej? A może być wina czujnika skrętu że wspomaganie nie działa? Jak to zweryfikować?
Zbieznośc była ustawiana, autko idzie idealnie prosto, płyn w zbiorniku jest. Wspomaganie nie chodzi bardzo opornie (jakby układ kierowniczy był bardzie "sztywniejszy" ale da sie odczuc że chodzi troszke ciężej niz przed wymianą) Ale martwi mnie ten brak buczenia pompy przy maksymalnym skręcie kół.
Próbowałeś zrobić "kasowanie przyswojenia typu pojazdu" w MESie? U mnie wyskakuje komunikat "niepowodzenie". Kalibracja czujnika kąta skrętu zrobiona, doświetlanie zakrętów działa. Przestawiałem ustawienia pompy ABS, ale po osiowaniu nadal mam błąd c1103 z komunikacją z przekładnią... Zastanawia mnie temat taki, że body widzi nową przekładnię, numery...
witam skoro pompa nie chodzi czyli nic nie pomoże ci badanie czujnika skrętu napisz dokładnie jakie są objawy braku wspomagania bo przy uszkodzonym czujniku skrętu wspomaganie powinno działać. POZDRAWIAM
Pompy niby nie słychać ale vag-com pokazuje że pompa ma 1300 obrotów i podczas kręcenia kierownicą obroty wzrastają prawie do 2500 tyś a wspomaganie nadal nie działa
Po mojemu śllzga pasek napędu pompy, jak dasz skręt do oporu zdławi na chwile silnik?
Piszę z innego konta: Tak tylko żeby zakładać pompę trzeba wiedzieć że to jest jej wina. Właśnie wróciłem od mechanika. Niestety jadąc do niego kontrolka zgasła wspomaganie zaczęlo działać idealnie. Po podłączeniu komputera parametry pracy pompy były normalne, czujnik skrętu był oznaczony jako "tak" czyli chyba że widoczny . W głównym menu pokazywalo...
Witam ASO Skody prowadzi akcje wymiany tych czujników .Czyli jeżeli oddasz stary otrzymasz nowy w cenie 250zł.Po wymianie tego czujnika należy za pomocą VAG skasować bezwzględnie błądy w sterowniku pompy to warunek aby wspomaganie działało poprawnie. Pozdrawiam
Ładowanie dobre? Bądź słabe zasilanie pompy. Zgnita wiązka lub coś innego. Miałem przypadek ale w innym aucie że tak był pęknięty bezpiecznik 80A że gdy potrzebne było większe zasilanie to wspomaganie się wyłączało a normalnie wszystko działało. Tylko w chwili większego obciążenia brakowało mu prądu.
Ja bym przy tych błędach od razu zajarzał w bloki pomiarowe ( napięcie i prąd pompy odczyt z czujnika skrętu). Potem pomiar napięcia na akumulatorze przy okazji weryfikacja bezpiecznika na aku. Kolejne to odpięcie czujnika kąta skrętu (czasem robi więcej szkody niż pożytku). Potem podłączenie przewodów jak najbliżej pompy i monitoring napięcia (plus...
Witam ponownie wszyscy fachowcy , radzili wymienić czujnik skrętu, ale przeczekałem to bo w sumie wspomaganie było tylko na 60%, aż do momenty kiedy się wysypało całkowicie.Okazało się że mam zalaną pompę wraz ze sterownikiem i uwaliło 4 tranzystory , rozebrałem pompę wymiana tranzystorów za 50 zł. zalałem płynem syntetykiem i śmiga aż miło :)
Wiem że temat może jest mało sprecyzowany itd. Ale mechanikiem to ja nie jestem :P Po prostu to już 3 mechanik który nie może poradzić sobie z tym problemem. Dodano po 8 No więc co tu może być nie tak? Reset pompy, kontrolka zgaśnie wspomaganie działa 10-15 min zapala się i już nie działa, kable ok, pompa ok, komputer wykrywa błąd czujnika skrętu g85....
wspomagać skręt czujnik skręt wspomagać czujnik skręt wspomagać fabia
czyszczenie nastawnika silnik sterowanie triak częstotliwość częstochowa
Brak komunikacji z komputerem w Volvo XC90 - przyczyny i diagnostyka Naprawa niedziałających kostek Cozmo: diagnostyka i rozwiązania