Problem rozwiazany :) Tak jak mowiłem, przełozyłem koła pasowe miedzy alternatorami i ładowanie na alternatorze wynosi 14,45V na akumulatorze 14.4V na biegu jałowym bez obciążenia, po obciązeniu (właczenie swiateł i nawiewów oraz radia 14.2V) Wrzuce poradnik do internetu tak dla innych na przyszłość jak łatwo można podłaczyc alternator z inna wtyczką...
Wtyczka okrągła 4 piny
Sprawdż jeszcze napięcie na samym alternatorze bo po drodze jest jeszcze połączenie wtyczka gniazdo.możesz po drodze mieć straty i mase też sprawdz.
szczotki wypadało by sprawdzić i wszystkie połączenia przewodów pod śrubkami i we wtyczkach
Czy wtórne to trudno powiedzieć. Zawór odpowietrzania ma zaraz koło filtra powietrza i może na szybkiego sprawdzić, czy wtyczka nie spadła. Na rurze ssącej ma czujnik temperatury powietrza. Usterka powstaje najczęściej jak ktoś musi zdemontowac rurę ssącą z puszką filtra powietrza (np żeby się dostać do paska rozrządu albo alternatora) i włączy w tym...
Paweł, ale zalezy który alternator. Wtyczka na 4 bolce-przekaźnik jest. Wtyczka na dwa bolce-nie ma.
Alternator musi być jak oryginalny a nie jakiś dopasowany. Sygnał na obrotomierz jest pobierany bezposrednio z alternatora dodatkowym stykiem/ wtyczka trzy pinowa/. Inaczej nie będzie działać obrotomierz. W Isuzu nie ma lipy. Pozdrawiam Janplus
Witam mam problem tego typu iż przy mojej astrze padl alternator wiec kupiłem zamiennik.Wszystko pięknie ladnie ale jak rozpakowałem paczke to się okazało ze szpilka na kabel + pasuje ale przy orginalnym Boscha była wtyczka na jeszcze dwa przewody a tutaj sa dwie szpilki i nie mam bladego pojęcia który kabel do której szpilki czy to ma jakies znaczenie?
Ale to zależy który masz alternator, jeżeli z dwupinową wtyczka to nie ma przekaźnika. Z czteropinową był. Jeżeli był, to zawsze na tym słupku, kolor ciemnoczerwony, niemal wiśniowy.
Witam. Alternator był regenerowany dawno temu. Z kilka razy zaświeciła mi się kontrolka akumulatora i był brak wspomagania. Powód to prawdopodobnie kabelek 1 pin z wtyczką co idzie do alternatora (Hitachi). Gdyż jak nim poruszam to problem znika. Wie ktoś może skąd dokładnie idzie wtyczka od alternatora 1 pinowa. Pozdrawiam i proszę o jak najszybszą...
Może od starego DENSO podejdzie, zobaczymy. Aha, ja nie wykorzystuje pinu DFM, wisi jakiś przewód jeszcze, pewnie to właśnie DFM, ale wtyczka, która była z alternatorem tylko L ma podłączone. Może spróbować te DFM podłączyć? Od Denso do Boscha nie podejdzie regulator. Lin a DFM to różne tematy nie da się zamiennie stosować. Regulator napięcia w alternatorze...
To szczególnie pomocna informacja. Sądzę że nikt by się nie domyslił, że to hitachi siedzi właśnie w dieslu z isuzu, każdy by się motał i zastanawiał jakiż to ten opel ma silnik. Takie info czy wtyczka przyłączeniowa jest okrągła z czterema bolcami , czy płaska na 2 na nikim by wrażenia nie zrobiła i każdy by ją zignorował.
Ma ktoś może schemat skąd idą te dwa kabelki wtyczka przy bezpiecznikach w komorze silnika? 2pin czyli bez diagnostyki. Wtyczka posiada dwa kabelki niebiesko-biały sygnał wzbudzania alternatora i czarny plus po zapłonie czy to prawidłowe podłączenie? (ktoś przedtem grzebał). Mam problem że pompa szwankuje raz działa raz nie działa. Kiedy nie działa...
Witam. Postanowiłem się zabrać za problem zakłóceń w mojej astrze g 1.6. Zakłócenia mam już rozpracowane. Jedne pochodzą od alternatora a drugie niestety radiowo od układu zapłonowego. Silnik posiada moduł zapłonowy (4 cewki) który do połowy chowa się w pokrywie głowicy. W związku z tym czy jest sensowne zaekranowanie cewki kawałkiem blachy? Bezproblemowo...
Hmm nio to mam problem bo jestem pewien ze wtyczka jest tam na dwa piny to akurat z zewnatrz widac ale pod bogiem nie widze tam srub do wykrecania szczotek i regulatora mocyale oki panowie zaraz tak zrobie jak piszecie . odpale silnik na 5 minut i wtedy sprawdze to ladowanie
Panowie z pomocą Vipera555 wiem już więcej, albo i wszystko. Sprawdzona wtyczka i napięcia są ok, podana masa na wtyk od kontrolki powoduje jej zaświecenie więc kontrolka ok. Ładowania brak, świecenia kontrolki po wpięciu w alternator brak, więc jedyne logiczne wytłumaczenie to jednak niesprawny alternator - nie wiem jak ten elektryk to sprawdzał ale...
prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
Witam Panowie i Panie , mierzyłem ładowanie alternatora , na zgaszonym silniku ,akumulator wskazywał 12,6V, jak zacząłem uruchamiać samochód napięcie spadło do 11,4V .w czasie pracy silnika napięcie wzrosło do 13.8V jak wzrastało obroty silnika wtedy napięcie sięgało do 14.9V , ale podczas gdy gdy włóczyłem odbiorniki jak nawiew i światłą to wtedy napięcie...
Dokładnie tak zrobiłem, lewarek pod silnik i alternator wchodzi do górnej dziury. Wymontowałem go i wymieniłem regulator napięcia na nowy. Ale światła jak mrugały tak mrugają dalej. Tym razem może delikatnie mniej. Jeszcze zauważyłem takie spostrzeżenie, że auto robiłem w ogrzewanym garażu. Po odpalenia w ciepłym garażu było wszystko ok, światła nie...
Dodam, że chodzi tu o kabel idący do alternatora (4ro pinowa wtyczka). Musisz jednak się nieco wysilić i poszukać samemu opisu tej wtyczki- jest to na forum. Można też zewrzeć czujnik temperatury silnika idącym do sterownika świec. Czujnik ten jest na głowicy (z prawej strony, stojąc przodem do silnika) obok czujnika sterującego wskazaniem temperatury....
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Witam Mam problem z astrą g 2.0 dti. dokładniej rzecz biorąc przestała działać klima i okazało się, że chłodnica ma dziurę. Po wymianie chłodnicy(nie wymieniono osuszacza) i napełnieniu układu klimatyzacja zaczęła działać ale po ok 3 minutach wybiło błąd na desce i przestało chłodzić. W diagnostyce wyszedł błąd p1540. Błąd został skasowany klima znowu...
Jak sprawdzić te wtyczki bo mam podobny problem? Chodzi o to co powinny pokazywać za napięcia i kiedy?
Zrób zdjęcie. Pozdr.
Jakie napięcie daje alternator? Spróbuj odłączyć gruby przewód od alternatora który jest podłączony z plusem akumulatora. A co do bezpieczników to masz jeszcze je pod maską silnika, ale z twojego opisu to jakieś dziwactwo gdyż po odłączeniu okrągłej wtyczki od alternatora kontrolka ładowania nie powinna się świecić! Pozdrawiam.
Do B+ plus akumulatora, do D- minus akumulatora, a do tej wtyczki u góry wzbudzenie i sygnał do obrotomierza.
Sama zarowka nie wzbudza alternatora. Ona tylko sygnalizuje brak ladowania. Jest wpieta w obwod od wzbudzania i dziala jak bezpiecznik na przewodzie. A na przewodzie przy alternatorze napiecie jest? Moze szczotki sie zawiesily Dodano po 1 Wepnij wtyczke do alternatora i podaj bezposrednio plus z aku na zacisk od wzbudzania i sprawdz czy laduje
Może to być wina akumulatora, zaśniedziałe klemy na aku lub zawilgocenia jakiejś wtyczki od pomiaru napięcia przy alternatorze, regulatorze napięcia, akumulatorze lub samym sterowniku.
szczotki i pierscie tez zrobiłem . tylko ze mostek i regulator wymontowałem i maił takie same parametry jak nowy . i jak sprawdzam na maszynie jest wszystko ok a jak w zamontowałem go do auta wczoraj i była i nie ładował wiec zaczęliśmy kombinować i podpiłem do wtyczki na kontrolkę żarówkę 2w i od + w akumulatorze i zapaliłem silnik i wszystko w normie...
Czy udało się rozwiązać problem. Mam podobny przypadek, alternator ładuje ale kontrolka ładowania świeci. Wspomaganie załącza się po wypięciu wtyczki z alternatora (bo oczywiście wzrasta napięcie na przewodzie od kontrolki). Podejrzewam regulator napięcia bo w tym alternatorze nie ma diod wzbudzenia a sygnał na kontrolkę wychodzi właśnie z regulatora.
Ładowanie wróciło, wygląda na wersję F L ta która po odłączeniu lampki przestaje ładować.Dzięki kolego andrzej20001 za wskazówki . Od siebie dodam oba przewody od regulatora napięcia biegną do większej wtyczki sterownika silnika , niebiesko biały wzbudza alternator na niebiesko czerwonym jest potwierdzenie ładowania , oscyloskop 5V 2ms i mamy prostokąt...
Zawiozłem alternator do mechanika bo ładował na full. Chłopaki wymienili mostek, ale po zamontowaniu alternatora nie gaśnie ładowanie, obrotomierz i napięcie naprawionego altka OK Przekaźnik ładowania jest dobry. Lampka gaśnie dopiero gdy wypne okrągłą wtyczke od alternatora. Za ich sugestią wstawiłem diodze na przewód od przekąźnika (ten co idzie do...
Działa... co było źle :?: rysunki z linku do tematu z pierwszego postu (dla informacji zamieszczam poniżej) przedstawiają to samo (chyba 2 gniazda) http://obrazki.elektroda.pl/7229556800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2258234900_1... Przez ciekawość podpiąłem odwrotnie we wtyczce, tzn w.g. rysunków S wtyczki podpiąłem...
Wtyczki jeszcze nie wypinałem, bo dojście do alternatora jest praktycznie tylko od dołu po zdjęciu osłony silnika. Wczoraj wróciłem z trasy w sumie około 2800 km, i już w drodze powrotnej nie falowało, po dojechaniu na miejsce tak samo, równo pracował. Dzisiaj po nagrzaniu znowu faluje. Silnik w trasie zachowywał się normalnie, miał moc, nie dymił,...
Witam, W końcu zamontowałem silnik do karoserii tylko zostały mi dwie wolne wtyczki - jedna zwykła wsuwka, przy masie przykręcanej do głowicy oraz druga dwupinowa w wiązce do rozrusznika i alternatora. W związku z tym, że samochód był po wypadku, to mam trochę trudności z jego poskładaniem. Jak i w którym miejscu jest połączony silnik z karoserią(masa)....
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Jeśli to silnik isuzu to napewno alternator hitachi 70A, były dwa rodzaje tych alternatorów, jeśli w tej astrze masz obrotomierz to masz alternator ze złączem okrągłym na 4piny, jeśli nie ma obrotomierza to złącze prostokątne na 2piny. Wpisz w wyszukiwarce alledrogo "alternator isuzu", kosztują one w okolicach 250-300zł, są to ponoć chińskie podróbki,...
No i zrobilem nieco inny szacher-macher :) Przesledziłem kiedys schemat elektryki i wynikało z niego że ten moduł sterowania swiecami żarowymi po zapaleniu łączy swiece żarowe szeregowo z grzałką w kolektorze i to jest własnie to dogrzewanie. Więc wypiąłem wtyczke tej grzałki (czerwona za kolektorem w okolicach samej grzałki) i automatycznie obroty...
Moduł zapłonowy ciężko sprawdzić. Najlepiej podmienić. Można też nie odłączając od niego wtyczki podłączyć diodę LED między styk 2 i 4 (numerki są na wtyczce). W trakcie pracy silnika dioda powinna migać w takt impulsów z czujnika poł. wałka rozrządu (halla). Odnośnie rozrządu: jeden znak jest nacięty na obudowie paska rozrządu i do niego trzeba ustawiać...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
alternator wtyczka aster wtyczka wtyczka alternator
orion schemat subwoofer automatyczny włączać bieguny głośników
rezystancja poduszki powietrznej rezystancja poduszki powietrznej
Jak wyłączyć NFC w urządzeniach mobilnych i innych Volkswagen Sharan - tryb awaryjny po zwarciu