Mam Forda Focusa MK2 kombi przed liftingiem, silnik benzynowy 1,6 l, 100 KM i problem z rozładowywaniem akumulatora na postoju. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, odłączyłem radio i wyświetlacz na tablicy rozdzielczej. Udało mi się zejść do poboru prądu o wartości 0,27 A. Wyjęcie bezpiecznika nr 4 (60 A) spowodowało spadek poboru prądu do 0,05 A. Bez...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Witam Mój samochód ma elektrykę fabryczną nic nigdzie się nie świeci, nie ma dodatkowych urządzeń Czy możliwe że taki prąd gdzieś gubi komputer , ale wszystko działa poprawnie, może wilgoć gdzieś przewodzi prąd. Aby sprawdzić przez wyjęcie bezpieczników, chyba będę musiał zdemontować schowek Wyjąłem bezpieczniki w komorze silnika i ciągle to samo POZDRAWIAM
Sterownik silnika obejrzyj.
Nie to nie krokówka. Zwróć uwagę że w PCM masz tylko P1000. O zamiennikach mówiłem o krokówce ale najpier trzeba wyjąć i wyczyścić, jest z tyłu za silnikiem.
Wyjmij bezpieczniki od świateł. Wszystkich. Włącznie z kierunkowskazami, stop, cofania.
Usunąłeś skutek a nie przyczynę spalonego rezystora. Czy oglądałeś sam silnik, obraca się swobodnie ? sprawdź czy nie ma zwarć, wyjmij go i podłącz do niezależnego źródła na zewnątrz
W srodku jest komputer silnika. Wychodza z niej 3 wiazki kabli. Mozna ja rozkrecic i wyjac komputer (jest w aluminiowej obudowie).
Ford w biuletynie technicznym (TSB 37/2012) zalecił w przypadku błędu wyjęcie szerokopasmowej sondy lambda i zastąpienie jej zaślepką. "Testy wykazały, że pojazdy utrzymują zakres poziomu emisji przez cały okres eksploatacji pojazdu bez potrzeby kompensacji przepływu masy powietrza (MAF). Z tego względu zdecydowano, że można usunąć szerokopasmową sondę...
Była akcja na uszczelnienie silnika tylnej wycieraczki. Sprawdź piny w kostkach na skrzynce bezpieczników pod nogami pasażera bo przy jej opuszczeniu potrafiły wychodzić i jajka się działy. Co do switcha tylnej klapy zobacz czy nie zzieleniał w środku bo dostaje się do nich woda. Wyjmij go, zdejmij gumkę i zobaczysz czy nie zgnił.
witam jak masz nadal problemy z odpaleniem to na 100% rozrusznik tak mialem ze swoim Focusem trzeba wyjac i oczyścić go i zobaczyc czy tulejki nie trzeba wymienic pozdrawiam
Myślałem nad sprawdzeniem licznika/sterownika silnika Dodano po 11 I nie pomoże. Trzeba wyjąć szafe. Ale to i tak zgadywanki beż diagnozy. Miejsc podejrzanych jest więcej. Nie do końca rozumiem jaka szafe ?
(at)wrobel000 niech kolega zejdzie na ziemię z tym komputerem. (at)Pontonek79 Sprawdz wiązke w przelotce dzwi kierowcy-nadwozie , ale prawdopodobnie mógł paśc sam silnik zamka . Przycisk klapy wyjmij i pomierz próbówką.
Ford Focus Mk3 kombi 2011 r. 1,6 tdci 115. Witam serdecznie, czy kody błędów P042E oraz P042F oznaczają, że czas na wymianę zaworu EGR? Auto generalnie nie daje żadnych oznak. Spalanie na poziomie 5,5 l. Silnik raczej pracuje równo. W trasie tylko mi się wydaje, że jakby czasami mocy mu brakowało. I oczywiście po skasowaniu błędów któryś z wyżej wymienionych...
Często w tych fokusach bł problem, iż od nieszczelnego filtra pyłkowego na podszybiu dostawała się woda do kabiny i zalewała PCM i też były dziwne cyrki typu nie odpalał, nierówno chodził, kopcił jak wściekły - warto sprawdzić. Powinien być zamknięty w metalowej obudowie, trzeba rozwiercić nita aby otworzyć osłonę metalową. A na początek gołym okiem...
Szwagier ma fokusa co prawda z 2000r. i powiem że dziś wyjąłem specjalnie transponder z kluczyka i ładnie kręci. Tylko ze nie odpala.
Jak są opiłki we wtrysku to z pompy, więc czyszczenie układu bez naprawy pompy jest bez sensu, chyba ,że wtrysk stanął po wyjęciu przy jakiejś robocie, gdzie był rozpinany układ CR, wtedy czyścić i od razu montować, bo jak wtryski poleżą bez paliwa to na 100% któryś się zawiesi.
Witam Mam zapytanie odnośnie końca historii z tym przekaźnikiem. Od kilku tygodni walczę z rozładowywanie akumulatora i namierzyłem przekaźnik R14, którego wyjęcie i włożenie załatwia sprawę lewego poboru ale tylko do czasu następnego uruchomienia silnika. Odnośnie licznika to wiem, że u mnie też przekręcony ale 3 lata jeździłem bez takich kwiatków....
Panowie potrzebuję pomocy ,fajnie by było gdyby ktoś podesłał schemat ,pacjent Ford Focus C Max 1.6 tdci 2004 r,nie kręci nie odpala bo nie może ,nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika. Wcześniej był błąd z czujnika pedału przyspieszacz dobrałem się do komputera i go wyjąłem z puszki, i odpiąłem kostki i po ponownym zapięciu i założeniu klemy nic...
Witam. Mam problem z focusem 1.8 tddi 2000r 75 km. Pompa była naprawiana, został stary (sprawny sterownik) ustawiona na stole. Po zamontowaniu do samochodu nie zapala. Próbuje dopasować pompę KTS-em wpinając się do niej bezpośrednio ale po 20 sek. zrywa połączenie. Czy ktoś może zna temat ? Jaka może być przyczyna? Bateria naładowana brak błędów w pompie....
Odkrec nakretke na tarczy kompresora chyba 14mm,zdejmj tarcze i wyjmij np.magnesem podkladke nz osi kompresora.Zmotuj i powinno byc ok.
Były wtryski wyjęte do regeneracji, nic więcej, przed wyjęciem wtrysków silnik chodził ale kiepsko i postawiona diagnoza na wtryski . wtryski po regeneracji i dalej lipa. Odcięty już alarm z odcinką ale to tez nie to.
Co do przepływomierza - jak sprawny a na pracującym silniku wyjmiesz wtyczkę to zafaluje obrotami a czasem i zgaśnie - jak zepsuty to nic nie zrobi innego. Może zabrudzony często myłem go ale to był 1,6 ztec ważne żeby go tylko polewać benzyna ekstrakcyjna - niczym innym i nie dmuchać kompresorem.
Najlepiej sprawdzić czy po włączeniu guzika pojawia się prąd przy szybie z tyłu zdjac Tapicerke klapy bagażnika, a z przodu pod podszybiem na środku albo na bokach przy błotnikach bo po schemacie widać że szyba ma grzanie lewej i prawej strony, sprawdzić podłączenie czy jest całe i czy dochodzi prąd. Sprawdzić czy ktoś nie wyjął bezpiecznika sprawdzić...
Zawór ciśnienia paliwa na pompie?Niedostępny w serwisie chyba że z całą pompą. Jak go wyjmiesz to może dobiorą ci w Boshu. Są też na allegro. Ale to może być coś innego. Może zdradzisz jaki kod usterki? :)
No ale tam się trzeba logować aby można było coś pobrać. W sumie już wolę pomyśleć sam. Po kolei; od strony prawej: -zdemontować schowek -zdjąć z wieszaków moduł GEM i całkowicie go odłączyć, będzie więcej miejsca -wykręcić trzy wkręty mocujące chwytnię rozdziału powietrza z wnętrza/zewnątrz samochodu. Dwa wkręty są mocno schowane; posłużyć się lusterkiem....
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Witam. Mam pytanie odnośnie ESP w moim fordzie c-maxie z 2004r. Nie posiadam przycisku ESP ale jest kontrolka ESP (pokazuje ją test kontrolek) a po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka na wyświetlaczu pojawia sie napis - "ESP nie jest włączony!!! " Czy moje auto posiada ESP ?
sciągnij plecionke z przewodów i wcisnij koszulki do samego zaworu. Plecionka została zdjęta ale te dwa przewody nie idzie wyjąć do samego zaworu bo on jest tak jak by zasłonięty mocowaniem takiej łapy do bloku silnika. Jak będę przy samochodzie to zrobię jakieś zdjęcie i wgram do tematu
Problem z brakiem załączania sprzęgła klimatyzacji w Fordzie Focusie MK3 1.6 105 KM z 2011 roku, przy braku napięcia na cewce sprzęgła, może mieć kilka przyczyn. Poniżej przedstawiam krok po kroku, co i jak sprawdzić, aby zlokalizować usterkę, zaczynając od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych przyczyn: 1. Sprawdzenie bezpieczników i przekaźników...
Miałem z kilkoma takimi do czynienia. Zawsze była padnęta KKK. Dziwne, że serwis nie wyjął tego sitka. W zaleceniach serwisowych jest informacja żeby się tego pozbyć. Nic nie wiadomo czy była czyszczona pompa vacum. Tam też gromadzą się opiłki. Po czyszczeniu silnika i przed montażem turbiny powinno się zrobić test wydajności i ewentualnie pomiar ciśnienia...
Wystarczy że odkręcisz tą pod klamką i wyjmiesz ten plastik z przełącznikami. Szyby programuje się z przycisków od kierowcy, i to pod warunkiem że masz 4 elektryczne szyby. Jak chcesz to zdejmij boczek i puknij młotkiem w silnik, to puści i będzie działać.
Witam wszystkich Jakiś czas temu zakupiłem focus mk2 z 2007 roku, auto miało wyjęty silnik ze względu na naprawę blacharską. Również przednie zawieszenie było zdemontowane. Co za tym idzie trzeba odpowietrzyć hamulce i sprzęgło. I tu zaczeły sie problemy, Zaczelismy z bratem od sprzegła (nowa pompka) Po wielokrotnym pompowaniu ze odpowietrznika leci...
Cześć. Po jakimś czasie, prawidłowej pracy mojego Forda Focusa mk2 2.0 DURATEC 145KM 107KW 2006 r. Znowu coś zdechło. Mianowicie obroty nie spadają w takim tempie jak powinny, o hamowaniu silnikiem nie ma mowy. Jak już spadną to falują. Wyskoczył mi błąd, że egr się przycina, wyjąłem, wyczyscikem i zaczęło się szaleństwo z obritam. Gdzieś wyczytałem,...
Mam podobny problem z błędami U1900 i U2510. Po wymianie akumulatora na wyświetlaczu widnieje komunikat "usterka układu silnika" kontrolka immobilisera mruga bardzo szybko oraz wyświetlają się oba błędy. Po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłon samochód nie reaguje. Bezpieczniki sprawdziłem. Przypuszczam jednak iż w trakcie wyjmowania akumulatora...
Witam, odpaliłem dzisiaj auto, wyskoczył błąd najpierw od elektronicznego hamulca postojowego. Po przejechaniu około 2 km silnik przeszedł w tryb pracy awaryjnej i wyskoczyły błędy typu: ABS, układ kierowniczy, usterka silnika, hamulec postojowy itd... cała litania błędów. Po zgaszeniu samochodu już nie chciał odpalić. Po jakimś czasie został już tylko...
Siemka wszystkim użytkownikom na forum. Na forum znalazłem podobny problem (dokładnie nie taki sam), jednak nikt nie napisał rozwiązania co by rozwiązał problem, liczę że jakaś miłą osobą, która zna się na autoalarmach pomoże mi. Mam pytanie odnośnie alarmu clifford Logic Can i ODIS w ford focus mk2 (rok 2007, 1.6benzyna), problem jest taki że nie mogę...
Masz może przekaźnik od dmuchawy ? W starszych samochodach stacyjką dajesz napięcie zasilające na kupę przekaźników, jeden może zasilać przełącznik biegów dmuchawy przez zgrzewające się styki tego przekaźnika. Ćwierka, bo coś wlazło w wentylator, lub np szczotki się kończą. Może być to przekaźnik 1 ? "ignition main circuits relay" w skrzynce przy silniku...
Witam. Problem zaczął się nagle. Przepala bezpiecznik nr 32 po przekręceniu włącznika w pozycje postojówek (jedno przekręcenie w prawą stronę). Część instalacji już sprawdziłem. Poniżej wymienię. Wyjąłem bezpieczniki 47 i 48 ( bo na innym forum znalazłem podobny temat, są zabezpieczeniem żarówek postojowych) i dalej przepala więc nie jest to wina postojówek....
Witam Serdecznie. Focus MK2 1.6 benzyna 100KM, kod silnika HWDA Brakuje iskry na cewce WN. Błędów w sterowniku ECU brak. Czy ktoś wie, jakie napięcia lub sygnały powinny pojawić się na stronie wtórnej cewki, na 3-polowej kości? na każdym z pinów jest napięcie zasilania z aku, gaśnie po chwili od wyjęcia kluczyka, mam pewne wątpliwości co do jego wartości...
Gdy wyjmę bezpiecznik w komorze silnika nr 10 jest 1Amp.to napięcie alternatora zaczyna po uruchomieniu silnika wzrastać,przy 16V wyłączyłem silnik a lampka ładowania po kilku sekundach pracy się zapaliła-niby brak ładowania a napięcie nadal wzrastało(nadmieniam że jeden przewód od tej wtyki altern.dochodzi do tego bezpiecznika,to mi się udało sprawdzić,pozostałe...
Witam mam problem z moim focusem. W sobotę wyjąłem akumulator z autka, żeby go naładować. Po naładowaniu i podłączeniu okazało się, że nie wszystkie kontrolki i wskaźniki działają. działa: kontrolka oleju, poduszki, otwarcia drzwi, świateł drogowych i kierunkowskazów przestały działać wszystkie wskaźniki (obrotomierz, prędkościomierz, temp), nie działają...
Witam Autko jak w opisie. Po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki wskazówka od temperatury i poziomu paliwa wskazują dokładnie połowę wartości ( stoją pionowo). Wiem ze temat już był kiedyś poruszany, ale z poprzednich postów dowiedziałem się tylko zeby się nie przejmować i jezdzić dalej. Mnie jednak interesuje konkretne rozwiązanie. Pozdrawiam...
Błądzisz. Po wyjęciu bezpiecznika od LPG, sterownik się nie włącza - przekaźniki emulatora pozostają zamknięte, zamykając obwód wtryskiwaczy. Tak samo po zakręceniu butli z gazem - sterownik nie widzi dostatecznego ciśnienia, więc i nie przełącza na "gaz" - silnik pracuje na podstawowym paliwie. Po opisanych objawach trudno dociec, co może być tego...
Zakładaj od razu "nową" pompę. Miałem tak samo focusie tdci i niestety diagnoza tragiczna ,oplki w układzie zabiły pompę i wtryski. Jak wyjąłem regulator wydatku z pompy to sie za łeb złapałem jeszcze tak oblepionego opiłkami regulatora w życiu nie widziałem. Kumpel mi podpowiedział który posiada stanowisko do regeneracji pomp DELPHI że po założeniu...
Jakiś czas temu mechanik zasugerował że winą nierównych obrotów są wtryski. Wymieniłem zatem całą listwę i mam wrażenie że jest gorzej jak było. Samochód to: Focus MK1, sedan, 2001, przed liftem, niebieski, klima, przebieg 335000km, zamontowany gaz, silnik 1.8 115KM. Obecnie mam te wtryski w domu wyjęte z listwy (ale tylko te co były wcześniej). Czy...
Wymieniałem ostatnio u siebie uszczelnienia jednego z wtryskiwaczy w focusie mk2 1,6tdci 90KM. Wypalona była podkładka miedziana, którą wymieniłem wraz z gumową uszczelką gniazda wtryskiwacza i plastikową podkładką nad uszczelką. Wszystko chyba zrobiłem zgodnie ze sztuką, wtryskiwacz i gniazdo dokładnie oczyściłem z nagaru i smoły, powierzchnię gniazda...
:arrow: KALI no nie bardzo , fabryczny moduł zamykania szyb jest zasilany po kluczyku , czyli po wyjęciu kluczyka ze stacyjki na module nie ma napięcia zasilającego modół i silniki w drzwiach , i samo podanie masy lub plusa nie załatwi sprawy , patrz poprzedni mój post w tej sprawie , potrzeba zmienić jeszcze zasilanie podawane na modół :lol:
Co do panewek w 1.5 dCi to ja zazwyczaj wymieniam jak ktoś kupuje auto i przyjezda na pierwszy serwis. Zazwyczaj są podtarte. W zachodnie przebiegi nie wierzę, ale miałem raz polski salon od nowości w rodzinie i po 140 tkm panewki byly już podjechanie do złotego. I jakieś dziwne kombinacje konstrukcji w stylu ,żeby wyjąć wahacz, trzeba wyjąć sanki i...
Może ceramizer? Siedzi mi w pamięci, ale materiału dziadostwo nie naspawa, więc może być tylko strata kasy... Spróbuj tego co napisał (at)andrzej20001 Olej pije po półtora tysiąca kilometrów. Ile pije? Jak wystarczająco dużo, to już bym się nie bał, że może zacznie więcej. W ostatnim swoim silniku, po wyjęciu tłoków, mogłem wsadzić je ponownie, pierścienie...
Potrzebuję fachowej rady kogoś kto miał do czynienia z remontem silnika w foce TDDi. Stwierdziłem brak kompresji na jednym cylindrze , i tu mam pytanie. Czy jeśli okaże sie to ,że rozleciał się tłok/pierścienie a nie uszkodzona głowica , to czy da się wyjąć tłok z korbowodem dołem po zdjęciu misy olejowej i włożyć inny bez ruszania wału , czy bez zdejmowania...
Witam Mam taki problem, autko stało ok 3-4 tygodni i po tym okresie nie reagowało na nic( pilot kluczyka itp.) w tej chwili pilot działa natomiast na komp wyświetla komunikat " uszkodzony moduł silnika" . Był gostek z kompem i stwierdził, że nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika. No i właśnie chciałem go wyjąć, obejrzeć, przeczyścić styki i nie...
Niekoniecznie serwis pompy, a ustawienie rozrządu może być złe Dodano po 1 diagnostyka, czytanie parametrów to podstawa. Pozdrawiam Zanim pompa została wyjęta musiałby sie rozrząd przestawić gdyby to była wina złego ustawienia rozrządu. Poza tym przy montażu pompy rozrząd był ustawiany za pomocą blokad. Czy możliwe jednak żeby sterownik pompy dostawał...
Po wyjęciu 3 turbiny objawy identyczne. Rozwalony doszczętnie wirnik po stronie gorącej, zaś zmienna geometria popękana i powyginana. W tej turbinie widać że podczas regeneracji zamiast listków z cienkiej blaszki założono grube kawałki które także uległy uszkodzeniu ! Zmienna geometria "przyspawała się" i wszystko się zapiekło. Z czego może wynikać...
Udało mi się coś znaleźć, po wyjęciu gniazdka od góry alternatora z trzema kablami zobaczyłem, że do gniazdka dostała się woda, która robiła zwarcie, wyczyściłem wszystko ładnie i jest efekt po zapaleniu silnika napięcie utrzymuje się na poziomie 11,5 i nie skacze jak wcześniej, niestety dalej mam problem, na wysokich obrotach napięcie wzrasta jedynie...
Witam wszystkich. Może sprostuje co niektóre wypowiedzi ponieważ mój przypadek kopcącego na czarno focusa 1.8tddi 90ps jest oszałamiający.Do meritum: Kupiłem foke 2010 styczeń i pojeździłem z radością do września 2010 coś w silniku zaczeło stukac coraz głośniej i głośniej.Odstawiłem pojazd do mechanika który stwierdził że pada pompa wtrysków.Wysłałem...
Witam Jak już cała mechanika jest sprawdzona ( głowica,zawory, silnik) to jest jeszcze możliwosc ,że jest usterka w pompie wtryskowej . Najlepiej w tym wypadku podjechać do seriwsu lub do kogoś kto ma WDS lub IDS i sprawdzić jak zachowuje się pompa wtryskowa i korekcja paliwa ustawiana przez moduł.Może być tak ,że pompa ma problem i wtedy moduł próbuje...
Witam wszystkich. Mam taką zagadkę do rozwiązania i powoli zaczyna mi brakować pomysłów. Ale może ktoś z Was ma pomysł albo zna ten problem Mam takiego zbuntowanego focua. Nie wiem ile w tym zbiegu okoliczność a ile winy użytkownika. Zaczęło się od tego że po myciu samochodu i silnika auto przestało zapalać. Po przekręceniu stacyjki kontrolki na desce...
Teraz już mam obraz całości. Być może zbieżność w czasie z wymianą silnika jest przypadkowa, bo to dość częsta przypadłość w Fordzie. Wyjmij licznik i obejrzyj dokładnie całą płytkę, czy nie ma gdzieś zacieków i zielonych nalotów na ścieżkach. Przyjrzyj się dokładnie okolicy procesora. Jeżeli będzie cokolwiek, wyczyść całość dokładnie spirytusem i...
Witam, mam taki problem otóż mechanik robił mi rozrząd, po tym rozrządzie samochód zaczął klekotać i zaczęło trząść budą przy schodzeniu z obrotów, drugi mechanik patrzył i mówił ze jest dobrze rozrząd ustawiony, wysłał mnie do pompiarzy to Ci powiedzieli ze jest przestawiony rozrząd na pompie wtryskowej, i trzeba wyjąć pompe i ją kalibrować i wkładać...
Autko: Ford Focus MK1 2002 rok, silnik 1.6 benzyna Pytanie czy woda z klimy ma lecieć na nagrzewnicę? https://obrazki.elektroda.pl/4162884500_... Po odchyleniu dolnego plastiku tego który osłania nagrzewnicę widzę jak woda kapie z góry (na nagrzewnicę) później spływa dolnym odpływem w tym plastiku pod rurkami nagrzewnicy (zaznaczone...
Zgadzam się że to nie do przyjęcia, ale przez 4 lata nikt nie dał rady tego naprawić, jeżdżę tak ponad 30 tys km. Soft obecnie mam wgrany oryginalny od 2 lat, wcześniej dpf był wydłubany, była pusta puszka, wyłączony w sofcie i nie było najmniejszej różnicy o 0,5 litra nawet. Później zrobił mi go na 167 koni i auto zeszło na 11,5 litra. Potem był wgrany...
Uwalenie tego czujnika różnie skutkuje ale wyciągnięcie jego jest katorgą. Wyciągnięcie kołka i wstrzykiwanie oleju , benzyny, R3 jest bez sensu. Macie jakieś sposoby na wyciąganie go? Nawet wkładanie jest trudne na tawocie bo ciasno siedzi. Sam mam specjalny dorobiony ""sciągacz"" i nietrudno go wywalić nawet ułamanego, z metrową dzwignią zapinaną...
Nie sądzę żeby tłoki mi się posklejały w chwili kiedy mechanik niósł sterownik do elektronika celem sprawdzenia. Elektronik oddał sterownik mówiąc że jest sprawny. Mechanik poskładał i auto odpaliło. Nie sądzę żeby przyczyną było cokolwiek związanego z mechaniką. Raczej stawiam na elektrykę. Jeśli mechanika jest sprawna to na plaku odpali nawet z wyjętym...
http://obrazki.elektroda.pl/3104934300_1... Witajcie, Mam pytanie mam wtyczkę do przepływki jak na foto 4 przewody poniżej pomiary. od lewej - dane: wył silnik; wł.zapłon; włączony silnik biało - czerwony - 0V; 5V; 4,72V czarno-niebiseki- 0V; 0V; 0,4V - więc pewnie masa zielono-czerwony -0V; 12V; 12V - więc zasilanie biało - niebieski...
Witam mój samochód to ford Focus C-Max 2003 1.8 duratec he benzyna. podczas powrotu do domu podczas jazdy zgasła mi całą konsola, oraz radio i silnik dziwnie zaczol chodzić. Dojechałem do domu jeszcze przed wyłonczeniem silnika wczytałem błędy przez OBD które zaraz wymienie. Po szczytaniu błędów wyłączyłem silniki i chciałem na nowo go włączyć ale niestety...
witam, mam podobny problem moj model to: focus kombi 2011 1.6 diesel 70kW , https://obrazki.elektroda.pl/7916001900_... https://obrazki.elektroda.pl/1620582400_... https://obrazki.elektroda.pl/5497289100_... znalazłem modół jest pod stopami pasarzera , biała skrzynka, wypinanie sprawdzanie...
Witam Mam taka sprawę. W moim fordzie Focusie 1999 przestały działać światła pozycyjne. sprawdziłem żarówki i wszystko było ok. Postanowiłem wysłać go do Autoryzowanego serwisu Forda bo nigdzie indziej go nie serwisowałem. W zleceniu napisali "Brak Świateł pozycyjnych". Po paru dniach (środa) oddali mi Focusa i w wykonaniu zlecenia pisało "wymiana żarówki...
Pacjent to focus 1.6tdci 110km z 2006 roku. Silnik z koncernu PSA jak pewnie wszyscy wiedzą. Auto przyjechało z Niemiec w styczniu tego roku, tam podobno została założona nowa turbina. W czasie jazdy DE-PL w aucie zabrakło mocy. Od tego czasu bujał się po serwisach bez rezultatu. Do mnie trafiło teraz... Brak błędów w ecu. Po zrobieniu resetu ustawień...
Ale mogło też nic się nie stać, był zapięty prawidłowo oryginalny akumulator. Prądy zwarciowe poszły między akumulatorami. Na razie to naładuj akumulator i spróbuj odpalić machinę. Akumulator został naładowany. Auto nie odpaliło. Kontrolki się zaświeciły. Po próbie odpalenia auta kluczyka nie można jeszcze raz przekręcić. Trzeba ponownie włożyć kluczyk....
Szef serwisu twierdzi, że zamówił nowy wtrysk, i że nie musi go programować bo przyjdzie gotowy, do tego twierdzi że się zastanowi czy to ich wina, czy może tego, że wtrysk wcześniej nie był szczelny, twierdzi też że dopiero przeczytał, że tych wtrysków nie rozbiera się w takich warunkach, ale że musieli go rozebrać żeby wyjąć (przecież ja im nie kazałem)...
Co do termostatu pisałem na samym początku, został sprawdzony poprzez gotowanie z termometrem i ma parametry książkowe. Sprawa się wyjaśniła, zabrałem się za płukanie nagrzewnicy i to co z niej wypłukałem zdziwiło mnie bardzo - mnóstwo osadu, kamienia i jeszcze niewiadomo czego. Wypłukałem też chłodnicę (na ile się dało bez wymontowywania) i tak samo...
Przepraszam kolegów, że długo się nie odzywałem, ale sprawdziłem chyba cały układ jeszcze raz, w foczce jest LPG, z tym, że przed założeniem też czasem tak się działo, na instalacji przejechałem ok 5 tys km. Okazuje się, że chłodnica drożna, sprawdzana uszczelka( zaw. CO2 w obiegu wody), termostat otwiera prawidłowo, węże nie twarde anie nie ma w zbiorniczku...
Naprawa "focus error" nie jest skomplikowana. Potrzeba jednak trochę praktyki z mechaniką precyzyjną i elektroniką. Prawdopodobną przyczyną awarii jest suchy gwint ślimaka co powoduje obrócenie zapadki i jej wyskoczenie z garbika. Obrócona zapadka nie napędza już soczewki no i mamy "focus error". Należy zaopatrzyć się w gruszkę do dmuchania, pinsetę,...
Może ktoś wie czym steruje ten tranzystor czy elektrozaworem znajdującym sie na tej pompie. Przytaczam cytat z innego forum: Jeżeli chodzi o awarię sterownika pompy to jakość ropy nie ma z tym nic wspólnego. Rozmawiałem z mechanikiem, który mi tę usterkę naprawiał. Jest to wada wszystkich fokusów z silnikiem diesla od 1999 do 2001 i nawet w niektórych...
Witam, Ford Focus MK1 1.8 16V benzyna 2000r. Żona zaraportowała dziwny zapach, jakby paliły się kable - namierzyłem, że przyczyną był alternator (Magneti-Marelli 63321678 - Ford 98AB10300DD, A115I-80A). Wyjąłem go z auta i po rozebraniu zobaczyłem, że jedna dioda prostownicza jest przepalona i dodatkowo była ułamana jedna szczotka. Jeśli chodzi o szczotkę,...
82c początek otwarcia a pełne otwarcie przy 97c Z tego wynika, że przy wyłączonym ogrzewaniu i temperaturze 90*C na wolnych obrotach, po jego włączeniu, temperatura (gdyby nie było histerezy) nie powinna spaść poniżej 82*C, oczywiście pod jednym warunkiem, że silnik na wolnych obrotach wytwarza więcej ciepła niż go pobiera nagrzewnica w trakcie grzania...
Podczas próby odkręcenia koła pasowego na wale, pasek przeskoczył o około 4 zęby ,dodam że wszystko było zblokowane dół puśćił ,góra została w miejscu ,moje pytanie brzmi czy mogło dojść do kolizji tłoków z zaworami ? Cofnięcie wałem korbowym nic nie powoduje, gorzej byłoby, gdybyś dokręcał, ale tutaj nie byłoby możliwości przestawienia rozrządu o...
Podłączyłem nowy rezystor i zmierzyłem prądy na starym i nowym wentylatorze na każdym z 4 biegów. Silnik wyłączony. Oba wentylatory podczas pomiaru wyjęte z obudowy, rezystor dmuchawy też na wierzchu. Wygląda to tak: https://obrazki.elektroda.pl/8375019100_... Po ok. 40 sekundach na 1 biegu rezystor nagrzewał się w obu przypadkach do...
Akumulator. Ostatnio miałem to samo, niby miał te 11.8v ale skończyły się ampery i brak mocy rozruchowej. Na kable palił na dotyk. Dzięki, akumulator wciąż na prostowniku i wciąż nie jest pełny. A na wszystkich forach jakie przegladalam były poważniejsze usterki i trochę się martwię, że bez mechanika się nie obędzie. Ale skoro twierdzisz, że to akumulator...
Witam , przeglądałem tematy i w każdym nie pojawiał się inny czynnik niż u mnie , dlatego piszę osobno( jeżeli źle zrobiłem proszę moda o podpięcie do innego tematu ). silnik 1.6 tdci 109ps, latem wymieniane turbo silnik bez DPF fabrycznie W czwartek jak podjechałem pod dom delikatnie zaczęło coś jęczeć wraz ze wzrostem obrotów ( pomyslałem , że nieszczelność)...
W moim Fordzie zapalniczka zostaje pod napieciem po wylaczeniu zaplonu ale po 5-10 minutach zasilanie jest odlaczone. Tez chcialem juz budowac jakis uklad ale najpierw zostawilem rejestrator dzialajacy i sprawdzilem jak dlugo nagrywa. Nagrania konczyly sie dokladnie po 5 (albo 10) minutach. Sprawdz u siebie. tak na poczatku zrobię. Pierwsze sprawdzę...
W jakim nie robiłem to śruby pływające regulacji geometrii nie dość że się urywają to zazwyczaj nie da się ich wyjąć z tulei wahacza więc pozostaje cięcie Jak ktoś robił to wie o czym mówię nie zależnie od rocznika Niezależnie od modelu, ostatnio to samo miałem z jak dobrze kojarzę z Octavią II, więc to nie tylko problem focusa.
Witam, mam problem w Fordzie transit 2004r 2.0 tdci . Problem polega na tym iż po przekręceniu kluczyka w pozycję 1 na zapłon brak zapalenia się kontrolek licznika i słychać cyknięcie przekaźnika jedynie podświetla się licznik kilometrów i zegar, po przekręceniu kluczyka w pozycję 2 na start rozrusznika słychać tylko cyknięcie przekaźnika pod maską....
https://obrazki.elektroda.pl/9873515400_... Zapoznanie z bohaterem Dzisiaj zapraszam na wycieczkę po meandrach dzieła sztuki, które to zostało stworzone w okolicach roku 1992 przez inżynierów firmy SONY, a nosi nazwę MHC-4700. Prezentowany eksponat jest wieżą w formacie midi składającą się z 4 “klocków” oraz 4 'głośników'. Ponieważ...
Witam Napiszę Wam jedną dobrą radę na temat odpalania forda escort 1.8D nawet jakby było -20stopni celcjusza. Po pierwsze proszę wyjąć rozrusznik i alternator i dać je do regeneracji. Mój rozrusznik niby kręcił, ale to, że kręci to nie znaczy, ze dobry. W moim rozruszniku okazał się uszkodzony wirnik, a w rozruszniku znikome szczotki i łożyska z tulejkami...
Witajcie, mam zainstalowany w Focusie Mk1 alarm Presto z pilotami trzyprzyciskowymi. Parę dni temu alarm przestał odbierać sygnał z pilotów (czasem "łapał", czasem nie), wyłączyłem wtedy syrenkę. Teraz postanowił w sposób ciągły migać światłami (co 5 sekund). Mamy więc sekwencję 5 sekund palą się światła, 5 sekund - nie. Gdy pracuje silnik światła pozycyjne...
Witam wszystkich forumowiczów. Kupiłem do swojego Focusa Mk1 lampy soczewkowe i układ samopoziomowania. Na instalację spryskiwaczy jeszcze czekam, gdyż będę robił to w ASO. Dzisiaj, dla sprawdzenia sprzętu zainstalowałem w swoim aucie zestaw Bixenonów HID, o temperaturze barowej 5000K. Niestety jak się pózniej okazało (po podłączeniu wszystkich kabli)...
wyjęcie silnika lanos focus silnika pralka siemens wyjęcie silnika
ekspres bosch wyczyść zaparzacz zmiana prędkości silnika komutatorowego wylać bateria
arduino canbus schemat podłączenia silnika pralki
Jak sprawdzić moc wzmacniacza klasy AB? Długość i wysokość anteny drutowej dla fal długich na 230 km